» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
499 / 1139
»»

hammock ::

RedDrake je izjavil:



Všeč ti je majhen in agilen avto, ki ima 4,66m, je širok 1,93m ter visok 1,44m in je 14cm odmaknjen od tal.
Ni pa ti všeč velik in okoren SUV, ki ima 4,2m, je širok 1,8m ter visok 1,56m ter je 17cm odmaknjen od tal.

Kona 64kWh ima točno 150kW. Tudi relativno soliden pospešek.
Ampak, ker Hyundai ne dela avtomobilov za povečanje spolnih organov, je max hitrost samo 150km/h.
Kar je sicer več kot dovolj za vsakršne razmere, a morda ne dovolj, če si navajen vozit kakega zetorja 180km/h po AC.
Potem jasno rabiš tisti manjši, agilnejši avto, ki zmore 200+.

Ampak ok, saj ni treba, da ti je avto všeč, te popolnoma razumem, ampak lahko napišeš po pravici, ker Kona nima veliko veze s SUVi, velikostno in funkcionalno je namreč primerljiva 15 let staremu vozilu golf-razreda, a na večjih kolesih.

Dosti si napisal pa malo povedal. Kona je ne glede na vse se vedno SUV, in taksen avto po agilnosti ne bo prisel blizu Model 3. Visji in ozji je, v ovinku bo za en drek. Nima povecevanje spolnega organa nic s tem.

In ne, v zivljenju nisem imel zetorja, pa tudi 180 se vozim zgolj izjemoma, ko se mi mudi na letalo ali kaj podobnega.

Ti si pa kar kupi SUVa ce ti ustreza, it's a free country.

RedDrake ::

Seveda je free country in saj sem napisal, da povsem razumem, da ti nekaj ni všeč.
Meni Kona recimo ni všeč iz dizajn stališča. Tudi M3 mi je grd - notri še posebej.

Ampak če si si zaželel EV-ja, ki bo hitro šel skozi ovinke, potem je M3 praktično edina izbira v bližnji prihodnosti.
iPace je SUV, drugo so skropucala, Leaf bo verjetno še bolj penzionističen kot Kona, kaj sploh še ostane, če želiš športni duh?

Jaz tudi recimo čakam EV karavana, pa bo verjetno še preteklo precej precej Save pod mostovi, preden bo kak tak EV ugledal luč sveta.

WarpedGone ::

Porsche to the rescue!
Porsche got the message about bringing the new electric Mission E CUV concept to production



Sam ne pričakuj ceno pod 100 jurji in/ali realnega dosega nad 300km.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Magic1 je izjavil:

Električni avti niso za dolgotrajno teranje! Če greš s Teslo 95D iz Lj v Maribor 180km/h+, sprazniš baterijo do tam...

Če greš 300 km/h pa sprazniš baterijo do Lukovice! Pa gume tudi lahko menjaš!
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Vazelin ::

sedaj bodo električarji lobirali za omejitev tam na 110 na uro po ac max.:D se bomo vozili kot po jajcih.

pegasus ::

Sej v avstriji je čez alpe že 100. Pričakujem, da kaka napredna država to zniža na 70.

hojnikb ::

ni za vse avte idealna hitrost 70, ce na to ciljas :)
#brezpodpisa

pegasus ::

Fizika pravi, da je. Če so pa avti cigle, pa ni moj problem ...

hammock ::

pegasus je izjavil:

Sej v avstriji je čez alpe že 100. Pričakujem, da kaka napredna država to zniža na 70.

Mimogrede, to je edina resitev za slovenske avtoceste - ukinitev odstavnega pasu, tretji pas in uvedba 100km/h omejitve (ker bodo vsi pasovi ozji). Na koncu se bos vozil isto ali manj casa kot zdaj pri omejitvi 130km/h (hitrost ki je pri trenutnem prometu vecino dneva samo pobozna zelja). Namesto zaganjanja na 130 in bremzanja na 80 imas dosti bolj konstantne hitrosti, povprecje pa na koncu enako ali boljse. Videno v Avstriji, ko vklopijo IG-L.

Dinamicne omejitve glede na promet bi bile se boljse...ko je prometa malo, se hitrost dvigne na 130km/h.

Utk ::

Zarad mene tudi ce se vozite 80 po avtocesti, vas bom ze prehitel, ampak da potem porabo pri tej mizerni in konstantni hitrosti razglasis za povprecno porabo nekega avta, je pa naravnost idiotsko.
Tudi 10 litrov po mestu z 2,5 bencinarjem je idiotsko. Razen ce je mesto zate ko se ob 5h zjutraj zapeljes v 4. S 60 na uro po dunajski, tivolski in trzaski.

LuiIII ::

Jaz se vsak dan vozim po avtocesti na delo in razen v okolici Ljubljane, bi lahko večinoma komot vozil 150km/h. Je pa res, da sem bolj pozen za na delo.

Magic1 ::

Zakaj pa 70km/h? Pri 50, ali še manj je upor še manjši...
Magic

Invictus ::

Utk je izjavil:

Zarad mene tudi ce se vozite 80 po avtocesti, vas bom ze prehitel, ampak da potem porabo pri tej mizerni in konstantni hitrosti razglasis za povprecno porabo nekega avta, je pa naravnost idiotsko.
Tudi 10 litrov po mestu z 2,5 bencinarjem je idiotsko. Razen ce je mesto zate ko se ob 5h zjutraj zapeljes v 4. S 60 na uro po dunajski, tivolski in trzaski.

Ne boš, če ti kreteni vozijo po prehitevalnem, kar je dostikrat...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

K0l1br1 ::

Fantje, če vas niso starši naučili, da se ljudi ne obklada z raznimi vzevki, potem bi se lahko vsaj tule tega naučili. (#takes one to know one).

WarpedGone ::

Shoot the messenger!
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Gremo po vrsti:

Točka 1: Drži. Supercharger omrežje je velika prednost Tesle

Točka 2: Ne drži. Nobenih pokazateljev ni, da je Teslin način prodaje kaj prida uspešen, hkrati jim zadnje čase pada prodaja pri Model S in Model X, močno pa jim je padla prodaja tudi pri njihovem solar oddelku. Hkrati je youtuber rekel, da se "električni avtomobili manj kvarijo", kar vsaj za Teslo ne drži.

Točka 3: Delno drži. Gigafactory jim nudi predvsem volume, ne vem pa koliko so uspešni pri nižanju cen, glede na to, da marže pri prodaji njihovih avtomobilov padajo. Spet, pri teh maržah youtuber bluzi na veliko.

Točka 4: Ne drži. To, da si "software company" je lahko koristno za marsikaj, ne pa za to kar je za Teslo trenutno najbolj pomembno - manufacturing.

Točka 5: Drži. Primerjanje avtomobila, ki pride ven čez xy let s Teslo danes, ni smiselno.

Točka 6: Ne drži. Ko prideš do avtomobila za mase, kar Model 3 je, je ljudem vseeno za "the mission". Mogoče nam ni vseeno, je pa večini. Poglejmo nacivagen. Največji goljufi v zgodovini avtomobilske industrije, pa jim kupci tega nič ne zamerijo. Hočejo samo poceni, zanesljiv avtomobil.

Točka 7: Delno drži. V 2017 je Tesla izgubila svetovni tržni delež. V 2018 bomo še videli kaj bo, ampak Kitajci so svetovno gledano močna konkurenca.

V glavnem je to klasični "Tesla fanboy" video, ki bo večini povzročil povečan odpor do Tesle.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

K0l1br1 je izjavil:

Fantje, če vas niso starši naučili, da se ljudi ne obklada z raznimi vzevki, potem bi se lahko vsaj tule tega naučili. (#takes one to know one).

Bobu je treba rect bob.

BigWhale ::

hammock je izjavil:

In ne, v zivljenju nisem imel zetorja, pa tudi 180 se vozim zgolj izjemoma, ko se mi mudi na letalo ali kaj podobnega.


Ce mors vozit 180km/h, ker se ti mudi na letalo, potem bos zlo verjetno zamudil. :D

fpbs ::

Nikec3 je izjavil:

Točka 1: Drži. Supercharger omrežje je velika prednost Tesle

Supercharger ni nikakršna prednost Tesle.

BigWhale ::

fpbs je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Točka 1: Drži. Supercharger omrežje je velika prednost Tesle

Supercharger ni nikakršna prednost Tesle.


Seveda je.

Spercharger network omogoca krajse postanke na daljsih potovanjih. Tam kjer network je.

roCkY ::

Vazelin ::

BigWhale je izjavil:

fpbs je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Točka 1: Drži. Supercharger omrežje je velika prednost Tesle

Supercharger ni nikakršna prednost Tesle.


Seveda je.

Spercharger network omogoca krajse postanke na daljsih potovanjih. Tam kjer network je.

EU sprejme zakon da morajo biti vse polnilnice dostopne vsem in ni več prednost :P

telexdell ::

roCkY je izjavil:



Le kako so nekateri lahko tako nerazgledani. Namesto da izumljajo neke dvosmerne polnilne postaja naj raje preberejo SloTech in jim bo kristalno jasno, da nihče na svetu ne bo niti za kanček bolj obremenjeval svoje baterije, kot je res nujno potrebno. Torej naj namesto 10 dvosmerni raje postavijo 20 enosmernih, da si ne bodo vsi delali norce iz njih.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Vazelin je izjavil:

EU sprejme zakon da morajo biti vse polnilnice dostopne vsem in ni več prednost :P


Sej so tud sprejel zakon, da morjo met vsi telefoni enake polnilce, pa applovih se vedno ne mores uporabit. :)

Utk ::

Ja kupci nekih avtov bojo financirali polnilce, potem bo pa prisel nek Junker in reku, da tu lahko vsi polnijo. Pa se kaj.

frudi ::

EU je mimogrede že več let nazaj sprejela direktivo, ki je vstopila v veljavo letos, da morajo vse nove javne polnilnice podpirati CCS in plačilo polnjenja na licu mesta.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Vazelin ::

Utk je izjavil:

Ja kupci nekih avtov bojo financirali polnilce, potem bo pa prisel nek Junker in reku, da tu lahko vsi polnijo. Pa se kaj.

saj ne bodo polnili zastonj:D

DamijanD ::

frudi je izjavil:

EU je mimogrede že več let nazaj sprejela direktivo, ki je vstopila v veljavo letos, da morajo vse nove javne polnilnice podpirati CCS in plačilo polnjenja na licu mesta.

A pa se Tesline štejejo kot za javne?

Utk ::

Vazelin je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja kupci nekih avtov bojo financirali polnilce, potem bo pa prisel nek Junker in reku, da tu lahko vsi polnijo. Pa se kaj.

saj ne bodo polnili zastonj:D

To je nepomembno. Če se nekdo odloči zgradit svojo mrežo, da njegove stranke ne čakajo, pač ne bojo čakale. A ti kdo brani danes zgradit bencinsko samo za mercedese?
Lahko pa tesla odpre za vse, če hoče, ampak to je njihov problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

frudi ::

DamijanD je izjavil:

frudi je izjavil:

EU je mimogrede že več let nazaj sprejela direktivo, ki je vstopila v veljavo letos, da morajo vse nove javne polnilnice podpirati CCS in plačilo polnjenja na licu mesta.

A pa se Tesline štejejo kot za javne?

Ja, sej so javno dostopne.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Tody ::

Tud stanovanja so javno dostopna pa to ne pomeni da lahko kr greš notr...

frudi ::

Kaj ko bi namesto preseravanja s semantiko raje prebral relevantno EU direktivo ali vsaj kak povzetek nje. Potem ne bi kvasil tu neumnosti o tem, kaj pomeni ali ne pomeni javna polnilnica.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Vazelin ::

https://www.dnevnik.si/1042815112/magaz...

Koliko naj bi bil pa doseg Tesla 3 v mrazu (pod 0 stopinj)?

Magic1 ::

Doseg je vedno najbolj odvisen od tipa vožnje. Če voziš konstantno 70km/h, boš seveda dosegel specificiran doseg. Pri 100km/h ga ne boš nikoli, pri 130km/h bo le še okoli polovica. Večina klasičnih avtov naredi 1000km+ z enim tankom, samo nihče jih ne vozi konstantno 70km/h (pri klasiki se še toliko bolj pozna bremzanje na porabi, saj gre energija v nič).
Pozimi seveda veliko vpliva na doseg, ali je avto predogret pred odklopom in kakšno temperaturo želiš v avtu. Efektivnost baterij je tudi slabša pri nižjih temperaturah in še ogrevat jih je vmes potrebno.
Idealno je, če imaš avto v "topli" garaži med stanjem.
Magic

LuiIII ::

Graf porabe glede na hitrost vožnje je pri EV pomaknjen nekoliko bolj proti manjšim hitrostim, če ga primerjamo z ICE (disel) avtomobili. To je zaradi vračanja dela energije pri zaviranju. Pri večjih (AC) hitrostih pa se seveda ta prednost izniči in enostavno prevzame vlogo pri dosegu večji obseg shranjene energije. Gostota energije, ki jo npr. shranijo Li-ion baterije je okoli 0.8MJ/kg, gostota npr. diesla pa je tam okoli 45MJ/kg (9.7kWh/l). Seveda ima elektromotor bistveno boljši izkoristek, zato je razlika v dosegu realno seveda precej manjša, a zaenkrat še vedno močno v korist ICE motorjev.

Utk ::

Da je prevožena razdalja zelo odvisna od hitrosti je prednost, ne pa slabost. Če dizlu poraba niha od 4-6 litrov, in s tem doseg od 800 do 1200, samo pomeni, da si v vsakem primeru 3 litre na 100 km vrgel v smeti. Če bi imel dizel popoln izkoristek, bi imel porabo od 1 do 3 litrov, doseg pa od 500 do 1500 km.

Invictus ::

Če bi hoteli izenačiti doseg dizla in EV, bi morali upoštevati težo baterij in dati dizlu enako količino goriva.

Pri 600kg dizla v avtu bi le ta imel bistveno večji doseg ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

fpbs ::

BigWhale je izjavil:

fpbs je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Točka 1: Drži. Supercharger omrežje je velika prednost Tesle

Supercharger ni nikakršna prednost Tesle.

Seveda je. Spercharger network omogoca krajse postanke na daljsih potovanjih. Tam kjer network je.

In kaj pomeni 300 Teslinih polnilnic, v primerjavi 4500 CCS.

kow ::

Delas se neumnega. Ne steje samo stevilo lokacij, ampak tudi stevilo prikljuckov.

Utk ::

Invictus je izjavil:

Če bi hoteli izenačiti doseg dizla in EV, bi morali upoštevati težo baterij in dati dizlu enako količino goriva.

Pri 600kg dizla v avtu bi le ta imel bistveno večji doseg ;).

Teža je najpomembnejši parameter avta? Kaj pa če bi izenačli izpuh iz auspuha in bi dizel imel domet...no, ne bi ga imel.

LuiIII ::

Potrebna energija za premagovanje določene razdalje je predvsem odvisna od razmerij med težo, zračnim in kotalnim uporom ter ali se motor nahaja v optimalnem območju delovanja (najboljši izkoristek). Elektro motor ima tukaj prednost ker ima poleg večjega izkoristka tudi širše območje optimalnega delovanja. Kot pravim EV baše zgolj in samo gostota shranjene energije in hitrost prenosa le te.
@Utk: Glede izpustov so pa tole kar precejšnje bučke. Švedi so mislim, da 2015 naredili raziskavo in so ugotovili, da ima npr. diesel okoli 80000km fore kar se eko printa tiče, pred EV in to zaradi "ekološke pridelave" baterij. To pomeni, da moraš z EV narediti 80000km, da se eko izenačiš z dieslom. Pri tem upoštevamo seveda, da je vsa električna energija, ki jo EV medtem porablja, pridobljena z najbolj možnih ekoloških virov (beri hidroelektrarne).

Utk ::

Ne vem zate, ampak jaz se po cesti vozim za dizli, in ko pešačim, pešačim mimo dizlov, ne pa mimo tovarn litijevih baterij in rudnikov.

LuiIII ::

Jup, zato pa je tako kot je! Svet moraš ekološko gledati kot celoto. Enostavno ni alternative. Seveda se v Evropi morda tega zavedamo malo bolj kot npr. na Kitajskem, samo se tudi tam zadeve kar hitro spreminjajo. Razumem, da ne moremo delovati globalno in da smo v Evropi na lokalni ravni močno spredaj, a vseeno nas zadeve na drugi strani sveta prej ali slej zadanejo. Bodisi kot onesnaženje ali pa npr. kot priseljenski valovi zaradi njega.
Sicer pa se moja rit res ekološko počuti, ko je ni potrebno nikamor peljati. In to govorim kot povrečno izjemni potrošnik energije za transportiranje svoje riti tako na delo kot še bolj za samo delo. Hint: včasih na dan, za premikanje svoje riti na delu, porabim nič manj kot 500 litrov goriva in to na osebo.

PrimoZ_ ::

Torej bi bila prava rešitev drastično zmanjšanje prevoženih kilometrov z osebnim avtomobilom ne pa električni avti.

Recimo vsaj za kakih 70% manj osebnih vozil v mestih... In preusmeritev ljudi na bus, kolo, ...
Saj vem da bodo mnogi sedaj skočili pokonc da je to socializem, slabšanje standarda itd ... Ampak realno je to tista zares prava rešitev.

WarpedGone ::

To je zaradi vračanja dela energije pri zaviranju.

Cca 5% efekta.

Glavna razlika je obupna neučinkovitost ICE mašin, ki svoj optimum doseže v najviši prestavi ob najmanjšem možnem plinu, da ne crkne in ničtem pospešku.
Ko so pogoji od tega različni, je učinkovitost drastično slabša. Vožnja v permutacijah 2,3,4 prestava, po mestu, preko celega spektra hitrosti med 0 in 70 z nebroj pospeševanji je nekaj, čemur ICE zadosti šele s kupom bergel (sklopka, menjalnik, zavora) in davkom visoke porabe.

Fizika pri povprečnih 30kmh od EV zahteva točno enako kot od ICE - 4x manj upora kot pri 60kmh. EV to izkoristi in porabi manj, ICE porabi več.

In preusmeritev ljudi na bus, kolo, ...

Preusmeritev ne deluje. Deluje boljši bus, boljši pogoji za kolo.
Zbogom in hvala za vse ribe

PrimoZ_ ::

Samo malo večjo palico (v obliki vstopnine za v mesto ne glede na kaj voziš) bi rabili in pa dober korenček (hiter in točen javni prevoz, ki bil na praznih cestah realno možen).

Samo nihče tega zares ne upa narest, čeprav počasi se spreminja.

LuiIII ::

... in seveda to omogoča preusmeritev načina transporta. Še bolj kot to pa sprememba načina dela in hitrost pretoka informacij.

J.McLane ::

LuiIII je izjavil:

Graf porabe glede na hitrost vožnje je pri EV pomaknjen nekoliko bolj proti manjšim hitrostim, če ga primerjamo z ICE (disel) avtomobili. To je zaradi vračanja dela energije pri zaviranju. Pri večjih (AC) hitrostih pa se seveda ta prednost izniči in enostavno prevzame vlogo pri dosegu večji obseg shranjene energije. Gostota energije, ki jo npr. shranijo Li-ion baterije je okoli 0.8MJ/kg, gostota npr. diesla pa je tam okoli 45MJ/kg (9.7kWh/l). Seveda ima elektromotor bistveno boljši izkoristek, zato je razlika v dosegu realno seveda precej manjša, a zaenkrat še vedno močno v korist ICE motorjev.


Gledaš iz napačnega konca, klasičen motor je tako prekleto neučinkovit pod nizko obremenitvijo, da se pojavi ta nelogični pojav kjer se poraba zmanjša, če se pelješ hitreje. Večji kot je motor višja bo ta točka optimalne hitrosti, sicer pa po mojem mnenju se to pri sodobnih motorjih zgodi nekje od 50 do 70 kmh in sigurno ne višje.

Ko se pa dela analiza energijske gostote pa moraš upoštevati celotno težo pogonskega sklopa ne pa samo energetsko gostoto goriva. Ja razlika je še vedno velika ampak ne tako velika kot jo skušaš predstaviti. 200 kW elektro pogonski sklop (brez baterije) je jasno, da veliko lažji in manjši od enako zmogljivega dizelskega motorja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

PrimoZ_ ::

Tako, da električni avti niso zares prava stvar:
- samo prestavimo mesto onesnaževanja
- kolona pleha v mestu je še vedno kolona pleha
- zaparkirane zelenice in pločniki so še vedno zaparkirane
- avtonomna vožnja je povsem možna tudi v ICE avtu (avtomatik pa to ... )
««
499 / 1139
»»