» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
498 / 1166
»»

Okapi ::

Čeprav pri vseh teh LCA je še precej neznank, zlasti glede življenjske dobe avtov in akumulatorjev. Če se ne bo splačalo menjati akumulatorjev, bo povprečna življenjska doba električnega avta verjetno precej krajša od bencinskega.

frudi ::

hmm je izjavil:

Tole je mogoče že bilo prilepljeno tukaj: Electric vehicle life cycle analysis and raw material availability

A si morda prebral tole študijo? Njihovo referenčno električno vozilo je mizerija s 30 kWh baterijo z LMO kemijo. 100 kWh NCA baterija v Teslah ima recimo ~7x višji ogljični odtis od te referenčne.

Okapi je izjavil:

Čeprav pri vseh teh LCA je še precej neznank, zlasti glede življenjske dobe avtov in akumulatorjev. Če se ne bo splačalo menjati akumulatorjev, bo povprečna življenjska doba električnega avta verjetno precej krajša od bencinskega.

Kar se tiče Tesel bo življenjska doba precej krajša že zaradi božjastnih stroškov popravil izven garancije. Ni ga boljšega za okolje, kot da 2 tonski avti po slabih 10 letih romajo v prešanje, ker se jih več ne splača vzdrževat in popravljat :S
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

telexdell ::

svet je npr. v letu 2014 naredil 1.670.000.000 ton jekla, ti pa se sekiraš zardi 200 kg na leto:8)>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

frudi ::

Tipična hinavščina ekofašista, ki mu v resnici za okolje dol visi.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

mikhaair ::

Vazelin je izjavil:

Meni bi bil i3 s pomožnim motorjem idealen. Za po mestu in okolici bo na elektriko. Tudi daljša pot ga ne spravi v zadrego. Win win situacija. Ne vem kaj tako silite v izključno električna vozila, da se boste potem vozili kot po jajcih ali boste prišli do naslednjega priklopa.

Že vidim stanje poleti, ko bo imel nek uporabnik, imenujmo ga WarpedOne že 300 kilometrov s svojo teslo 3 za sabo in potem bo zabasal v en zastoj na primorki. Najprej izklop klime in vseh porabnikov, da bo pa ja še malo zdržalo. potem pa samo še zavoj na odstavni pas:)) Tip z i3 pa lagano mirno



Jaz bi pa bil policaj na kolesu in bi talal listke takim, ki v zastoju laufajo motor za svoj hlad. :D:D:D
Melo heca, ampak a je to na drzavni ravni zakonsko urejeno?
V spominu imam, da so pred leti obcinske uprave prepovedovale daljse postane brez ugasanja motorja.

BigWhale ::

Pri postankih daljsih od treh minut moras ugasniti motor. Tudi, ce stojis v koloni na cesti.

telexdell ::

frudi je izjavil:

Tipična hinavščina ekofašista, ki mu v resnici za okolje dol visi.

In kaj kakšen odgovor pričakuješ, ko zapišeš neumnost? Kakšne so pa cene popravil Maseratijev, RoysRoysev, Ferrarijev...pa vidiš stare 20...30 let, ko še vedno vozijo po cestah?

Je pa zanimivo, da npr. tatovo najbolj vpijejo "Primite tatu!". Podobno velja tudi za druge ekstremiste.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

frudi ::

Primerjaš Tesle z Maseratiji in Rolls-Royci, pa potem druge zmerjaš, da pišejo neumnosti. Hinavskost ekofašistov res ne pozna meja.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

telexdell ::

frudi je izjavil:

Primerjaš Tesle z Maseratiji in Rolls-Royci, pa potem druge zmerjaš, da pišejo neumnosti. Hinavskost ekofašistov res ne pozna meja.

Le kje si prebral, da karkoli primerjam. Te tipe avtov sem navedel zgolj z vidika stroškov vzdrževanja. Visoki stroški ne pomenijo vedno, da avto roma na predelavo.

PS- če bi videl manj fašistov bi mogoče opazil, da na svetu obstaja tudi kaj drugega. Tako so pa fašisti krivi, da si ti funkcionalni analfabet.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::

telexdell je izjavil:

Le kje si prebral, da karkoli primerjam. Te tipe avtov sem navedel zgolj z vidika stroškov vzdrževanja.

Torej s tega vidika primerjaš Tesle z Maseratiji, Ferrariji in Rolls-Royci. Nato pa bluziš, da jih ne primerjaš in opletaš z zmerjanjem o funkcionalni nepismenosti. Zrcalce, zrcalce, na steni povej, kateri največji hinavec v deželi je tej?

telexdell je izjavil:

Visoki stroški ne pomenijo vedno, da avto roma na predelavo.

Odvisno od tipa in namembnosti avta. Ferrariji, Rolls-Royci in podobni so prestižni, butični avti, katerih kupci praviloma ne rabijo ravno paziti na denar.

Tesle se pa promovira, da menda kao varujejo okolje in bi jih naj, poleg premožnih, kupovali tudi navadni smrtniki. Med drugim tudi zato, da prihranijo na vzdrževanju in gorivu. Če torej tak avto po poteku garancije zaradi Teslinega obzidanega vrta postane predrag za vdzrževanje, se mu bodo vsi ti navadni smrtniki odpovedali in kupili novega, tega starega izven garancije pa ne bo nihče več želel kupiti, spet zaradi stroškov. Tako pretvarjanje avtov v potrošno robo, ki je po 10 ali še manj letih samo še za na odpad, je vse kaj druga, kot prijazno okolju. Sploh ko je govora o BEV-jih, kjer ravno proizvodnja predstavlja najbolj znaten delež okoljskega odtisa vozila. Seveda Tesli tega ne bi bilo treba početi in morda jih kdaj v prihodnje celo sreča pamet in omogočijo prosto prodajo rezervnih delov. Ampak vsaj za zdaj so kot kaže namenjeni forsirati svoj obzidan vrt, kar je v škodo tako potrošnikov, kot okolja.

Ampak hej, od ideologov ni pričakovati, da bi vam kaj tako praktičnega bilo jasno. In na srečo Tesla ni edini proizvajalec BEV, tako da imamo izbiro bolj okolju prijaznih alternativ.

telexdell je izjavil:

PS- če bi videl manj fašistov bi mogoče opazil, da na svetu obstaja tudi kaj drugega. Tako so pa fašisti krivi, da si ti funkcionalni analfabet.

Projeciranje je tipična karakteristika ideoloških fašistov.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

frudi je izjavil:

Primerjaš Tesle z Maseratiji in Rolls-Royci, pa potem druge zmerjaš, da pišejo neumnosti. Hinavskost ekofašistov res ne pozna meja.

Le kje si prebral, da karkoli primerjam. Te tipe avtov sem navedel zgolj z vidika stroškov vzdrževanja. Visoki stroški ne pomenijo vedno, da avto roma na predelavo.


Zdaj primerjas vozila povsem razlicnih kategorij in namembnosti. Primerjat nek luksuzni in nisni avto s Teslinimi avtomobilili, ki so narejeni za mase, je primerjanje tropskega sadja z jabolki, ki rastejo na vsakem dvoriscu.

kuall ::

opažam, da beseda primerjati vzbuja v ljudeh močna čustva :))

telexdell ::

frudi je izjavil:


Projeciranje je tipična karakteristika ideoloških fašistov.

Ne vem, če je avtomobil za 100 K€ ravno za masa. Ko pa bo Tesla naredil avtomobil za mase si pa lahko prepričan, da njegovo vzdrževanje ne bo potrebovalo astronomskih zneskov. Pa tudi težko ne bo 2 t. Potem tudi npr. 30% stroški vzdrževanja, keteri pri 100 k vrednem avtu znesejo 30 k bodo pri 20 k vrednem znesli zgolj 6 k€. To pa je v 10. letih 600 €/leto kar je povsem primerljivo s sedanjimi vozili.

Ja, če ne bi za vsakim vogalom, v vsakem ogledalu... videl fašistov, bi pa mogoče lahko kakšno stvar premislil preden vržeš ven neumnost.

BigWhale je izjavil:


Zdaj primerjas vozila povsem razlicnih kategorij in namembnosti. Primerjat nek luksuzni in nisni avto s Teslinimi avtomobilili, ki so narejeni za mase, je primerjanje tropskega sadja z jabolki, ki rastejo na vsakem dvoriscu.


Stroški vsake stvari se merijo v % njene vrednosti. Če si velik fan neke stvari bo ta % lahko višji pa ti ne bo predstavljalo problema. Govoriti pa, da boš za stvar vredno npr. 30 k€ dal enak absolutni znesek za vzdrževanje kot za vredno 100 k€ je pa najmanj neumno, če že ne idiotsko
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Tebi se precejkrat dogaja, da ful mesas stvari med seboj in jih trgas iz konteksta. Blo je receno, da se zna zgoditi, da bo veliko Tesel koncalo v presi zaradi prevelikih stroskov vzdrzevanja oziroma popravil, ko avto enkrat ni vec v garanciji. Ljudje so ze menjavali po tri pogonske sklope v casu garancije in taksnih primerov ni malo. Ce se bo tak trend nadaljeval, potem to z vidika cene vzdrzevanja ne pomeni nic dobrega. In mnozica Tesel v presi pa ne pomeni nic dobrega za varstvo okolja.

Ti pa sedaj primerjas to z Masseratiji in Ferrariji in stroski vzdrzevanja/popravil za tiste avtomobile. Masseratija imas za vozit se ob vikendih in vsak tretji petek za v golf klub ob obali. Tak avto ni 'daily commuter' ali pa 'long distance commuter', dve stvari za kar se danes Tesline avtomobile uporablja na dnevni bazi.

Eno je buticni avto, ki ga kupis za obcasno voznjo, drugo je pa avto, ki ga kupis za vsakdanjo voznjo v sluzbo in cez vikend v Bohinj, poleti pa na morje, al karkoli ze.

frudi ::

telexdell je izjavil:


Ne vem, če je avtomobil za 100 K€ ravno za masa. Ko pa bo Tesla naredil avtomobil za mase si pa lahko prepričan, da njegovo vzdrževanje ne bo potrebovalo astronomskih zneskov. Pa tudi težko ne bo 2 t. Potem tudi npr. 30% stroški vzdrževanja, keteri pri 100 k vrednem avtu znesejo 30 k bodo pri 20 k vrednem znesli zgolj 6 k€. To pa je v 10. letih 600 €/leto kar je povsem primerljivo s sedanjimi vozili.

S tem bluzom si samo pokazal, da ti ni jasno ne o čem govorim, ne zakaj je vzdrževanje Tesel izven garancije drago. Sem že prej omenjal Teslin 'obzidan vrt' ekosistem, pa tudi nedavno že prilepil tukaj zelo relevanten YT posnetek glede stroškov popravil izven garancije. In ravno zaradi tega obzidanega vrta, ki ne dovoljuje da bi lahko kar kdorkoli servisiral Tesle ali sploh dobil rezervne dele zanje, so popravila izven garancije tako draga. In to ne bo bistveno cenejše pri cenejših Teslah, razen morda pri delih karoserije (pač pleh namesto aluminija).

telexdell je izjavil:

Ja, če ne bi za vsakim vogalom, v vsakem ogledalu... videl fašistov, bi pa mogoče lahko kakšno stvar premislil preden vržeš ven neumnost.

Spet ironija in hinavščina, da se oglašaš glede neumnosti, ko pa jih izpod tvojih prstov kar nikakor ne uspe zmanjkati. In kdo pravi, da vidim ideološke fašiste kar povsod? Niti slučajno, jih pa prepoznam v ljudeh, ki so tako prekleto navdušeni nad prepovedmi in zapovedmi v duhu neke 'dobre' ideje, za katero se pa po podrobnem pogledu izkaže, da je v resnici niti ne podpirajo, oziroma glasno podpirajo ukrepe, ki vodijo v ravno nasprotne rezultate. Tako kot ekofašisti in okoljevarstvo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Tebi se precejkrat dogaja, da ful mesas stvari med seboj in jih trgas iz konteksta. Blo je receno, da se zna zgoditi, da bo veliko Tesel koncalo v presi zaradi prevelikih stroskov vzdrzevanja oziroma popravil, ko avto enkrat ni vec v garanciji. Ljudje so ze menjavali po tri pogonske sklope v casu garancije in taksnih primerov ni malo. Ce se bo tak trend nadaljeval, potem to z vidika cene vzdrzevanja ne pomeni nic dobrega. In mnozica Tesel v presi pa ne pomeni nic dobrega za varstvo okolja.

Ti pa sedaj primerjas to z Masseratiji in Ferrariji in stroski vzdrzevanja/popravil za tiste avtomobile. Masseratija imas za vozit se ob vikendih in vsak tretji petek za v golf klub ob obali. Tak avto ni 'daily commuter' ali pa 'long distance commuter', dve stvari za kar se danes Tesline avtomobile uporablja na dnevni bazi.

Eno je buticni avto, ki ga kupis za obcasno voznjo, drugo je pa avto, ki ga kupis za vsakdanjo voznjo v sluzbo in cez vikend v Bohinj, poleti pa na morje, al karkoli ze.

Govorimo o vzdrževanju ne o vožnji. Če je avto drag to pomeni, da so dragi tudi njegovi sestavni deli. Dragi sestavni deli pa pomenijo drago vzdrževanje. To se ne spremeni, če se voziš z avtom vsak dan ali le vsak petek 13.
Seveda pa se kvarijo le Tesle
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

WarpedGone ::

Zdej ti bodo razložili, da "nihče ni trdil, da se kvarijo le tesle" in da si ti čudn, če maš tak občutek.
V svoji brezmejni inteligenci ne kapirajo, kaj pomeni objektivni pregled in kakšen je rezultat črednega ponavljanja enega in istega mema.
Vse že 1000x videno in ponovljeno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Vidva očitno živita v nekem svojem "mehurčku" :8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Magic1 ::

Večina ljudi se uradnih servisov v velikem krogu izogiba ravno zaradi navitih cen. In cene tam niti ne smejo bit preveč ekstremne, saj lahko greš drugam. Pri Tesli je to še vse na glavo obrnjeno in imaš cene 3x+. Me prav zanima koliko stane kasko za Teslo pri nas. V Ameriki že jamrajo, da navijajo ceno vsako leto.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Govorimo o vzdrževanju ne o vožnji. Če je avto drag to pomeni, da so dragi tudi njegovi sestavni deli. Dragi sestavni deli pa pomenijo drago vzdrževanje. To se ne spremeni, če se voziš z avtom vsak dan ali le vsak petek 13.


Govorimo o total cost of ownership. Trenutno je na cesti premalo Tesel in premalo casa so na cesti, da bi lahko govorili o TCO stevilkah. To, da so ljudje menjavali ze po tri pogonske sklope v casu garancije, se pravi, pred prevozenimi 160.000km (al kolk je ze) in da se avtomobili tega ranga vozijo tudi po 500.000km in jih ljudje se kar servisirajo, ne kaze neke blazno roznate slike.

Ali pa bo tako, kot je nekdo zgoraj omenil in bodo Tesle po desetih letih za v smeti, ker se jih ne bo splacalo vzdrzevati.

Potem so pa tukaj se draga popravila karoserije in pomanjkanje 3rd-party delov oziroma njihov neobstoj in to, da ti Tesla ne pusti popravljati 'doma' avtomobila.

Ampak, tole vse skupi je derailment teme, ker ni blo govora niti o tem, podal si primerjavo cene vzdrzevanja Ferarija in Tesle. Kao, tud Ferariji so dragi in jih folk vseen kupuje. Seveda. Samo s Ferariji se ponavadi ne vozijo toliko in imajo zato manj vzdrzevanja. Ferarija imas zato, da se v petek odpeljes v SuperLi, ne za v sluzbo. Zato je tvoja primerjava trapasta. Primerjas dva popolnoma razlicna razreda vozil.

Tesla ni v razredu skupaj s Ferariji, je v razredu skupaj z Audi A6 in BMW 5. Tko jo reklamirajo in tko jo prodajajo. A si ze videl kdaj, da bi bil feature Ferarija, da ma ISOFIX? :>

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Tesla ni v razredu skupaj s Ferariji, je v razredu skupaj z Audi A6 in BMW 5. Tko jo reklamirajo in tko jo prodajajo. A si ze videl kdaj, da bi bil feature Ferarija, da ma ISOFIX? :>


Vzdrževanje Audo A6 in BMW 5 je tudi neprimerno dražje kot vzdrževanje Clia ali Fiata. A gredo zaradi tega v preše, ko preteče garancija?

PS- si sedaj zadovoljen in boš končno razumel poanto? Tip, kateri je to omenil pač za vsakom vogalom in v vsakem ogledalu vidi fašiste.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Koliko A6 in BMW 5 poznas, ki so jim mogli menjati motor v garanciji? Enkrat? Dvakrat? Trikrat? In koliko teh vozil ima potem moznost, da ju servisiras kjerkoli drugje in ne zgolj na uradnem servisu in lahko kupis dele v prakticno vsaki prodajalni rezervnih delov in ne samo pozegnanih stvari od Audija ali BMWja?

Za Teslo se nimamo nobenih konkretnih stevilk o tem koliko avto stane na daljsi rok, recimo na 15 let ali pa na prevozenih 200.000km, kar za avtomobile taksnega ranga ni neka blazno visoka stevilka.

Hkrati imamo pa precej ljudi, ki imajo polno popravil znotraj garancije. In po izteku garancije te okvare ne bodo cudezno izginile, vsaj na starejsih modelih ne. Novejsi modeli avtomobilov so verjetno ze bolj kvalitetni in najbrz ni toliko tezav. Ampak za neke konkretne in smiselne primerjave, pa je deset let minimalna doba, ki jo je treba pogledati. Zraven je pa fino se upostevati zapravljen cas za popravila in sitnosti. Folk jamra, da je na avtomobilih, ki so mlajsi od dveh let ze nekajkrat menjal kljuke, ki stanejo po $800 vsaka.

Pac, tako nekako razmisljamo mi revezi, ki avtomobilov ne menjamo vsake tri leta, ker kupimo nov avto in ga vozimo dokler ne razpade oziroma dokler stroski vzdrzevanja ne narastaje do neba. Ce go treba vec kot enkrat menjati pogonski sklop izven garancije, bo to za kakih 15.000 EUR stroskov, kar pa ni vec malo.

Okapi ::

Vrednost rabljenim beemvejem in podobnim avtom v precejšnji meri dviguje dejstvo, da jih lahko na koncu prodaš v manj razvite predele sveta, kjer jih lahko servisirajo krajevni avtomehaniki. Če jih Nemci ne bi mogli prodati v Slovenijo, Srbijo, Turčijo ..., bi se cena rabljenim prepolovila.

Vazelin ::

Če ti zmanjka juica z električnim avtom pri nas, recimo sredi avtoceste 30km do počivališča. Kako se sploh rešuje takšne situacije? Ima AMTS že posebne naprave, da ti napolnijo baterijo na odstavnem pasu ali ti morajo preprosto odvleči avto. V primeru če ti zmanjka bencina samo dolijejo in že pelješ. Sedaj bo pa avtovleka za vsak drek??

WarpedGone ::

Kako se sploh rešuje takšne situacije?

Tako, da se človek najprej nauči brat in prepoznavat številke.
Obstaja točno 0 dobrih razlogov, da ti sredi avtoceste zmanjka energije.

Neumnost ni izgovor.
Zbogom in hvala za vse ribe

matejm1994 ::

Jaz pa poznam en zelo dober izgovor da ti zmanjka elektrine energije na avtocesti... Nepredviden sneg in kolona na avtocesti. Saj veš, par let (dve al tri)nazaj, ko je bilo zjutraj le oblačno, popoldne pa vse zasneženo in si za Koper - Ljubljana rabil 5h? No, ta situacija... raje sem da se mi to zgodi v dizlu kot v elektičarju.
Pa da ne boš kaj rekel, tudi jaz bi takoj imel elektriko, ampak popolna pa definitivno ni.

roCkY ::

Ko avto (model X) kaže za 12-14 km dosega in se ustavi je zanimivo. Ne ljubi se mi sedaj iskat Byornove izkušnje, da bi preverjal podrobnosti, ko je obtičal in so avto dobesedno zablokiran potegnili na kamion in odpeljali do župce... Poraba časa kar nekaj ur.

Ko bo število EV naraslo bodo verjetno servisi imeli "potujoče baterije" in se bo župca pač prelila. ?

Vazelin ::

Lahko bi imeli odstavne pasove z brezzičnim polnenjem>:D

warped: vsaka ti čast, če še nisi zagazil v kolono, ki se uro ali dve premika 5km na uro

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

WarpedGone ::

V koloni je večja verjetnost, da ti zmanjka bencina/dizla kot pa štroma.
EV, ki stoji na mestu porablja točno 0kW, EV ki se premika s 5kmh rabi kih 500W.
Vzdrževanje temperature v kabini rabi kak kW. 5 ur je 5kWh, to je manj kot 10% ornk EV baterije, oz. kakih 30 km dosega z običajno hitrostjo.

Da ostaneš brez štroma sredi ceste je kriva ali tehnična okvara ali totalen neopravičljiv debilizem, ki ni vreden pol sekunde razprave.

Funkcionalna pismenost zahteva razumevanje porabe in preostale zaloge energije.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

In kakšno zvezo ima debilizem z avtom, ki stoji na odstavnem pasu avtoceste. A pokličeš pomoč, pa ti rečejo, z debili se ne ukvarjamo?

Vse, kar še znaš početi v tej temi je, da zmerjaš in žališ, dodana vrednost tvojih bruhkov je pa že nekaj časa natanko 0. Mogoče je čas, da si najdeš kakšen drug forum.

WarpedGone ::

Debili ste pač debili, nesposobni razumet tut zakaj ste debili.

Nedebili NE BODO obstali na AC s prazno baterijo. Tako prekleto enostavno je to.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: borisk ()

Okapi ::

Se mi zdi, da si edini debil tu ti, ker sploh ne razumeš, o čem se pogovarjamo. Ljudje ostajajo na cesti brez bencina in bodo ostajali brez elektrike. A so debili ali ne, je povsem nepomembno, sistem pomoči na cesti mora biti pripravljen, da jim pomaga.

Vazelin ::



:D

WarpedGone ::

okapi zopet zblojeno sprevrača temo in podtika stališča.
zblojen kot vedno.

ne, ne bom ti razlagal kaj je bilo izhodiišče, če bi ti to lahko dojel, bi že .
bostabw in imago pomagala ti, neč skrbet.
Zbogom in hvala za vse ribe

Truga ::

https://twitter.com/tomgara/status/9718...
Sillycon valley: the car: tesla v0.3b

energetik ::

Danes sem videl prvega Ioniqa (pure EV) z LJ tablico. Bi rekel, da bo o čez kakšno leto, dve precej običajen prizor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

hammock ::

energetik je izjavil:

Danes sem videl prvega Ioniqa (pure EV) z LJ tablico. Bi rekel, da bo o čez kakšno leto, dve precej običajen prizor.

Ob voznji na delo v Avstrijo (Stajerska) prakticno dnevno videvam dva Ioniqa ki se vozita zjutraj na siht, enega i3 (ki se vozi 100 po avtocesti??), enega ali dva Zoe, ter kaksen Model S. Zanimivo da Leafa prakticno ni videti.

Prihajajo zadeve... ko Ioniq ali Leaf dobita 60kWh baterijo in thermal management system na ravni Tesle bom tudi sam takoj prestopil na strom. Se dve leti, pa bomo tam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hammock ()

RedDrake ::

hammock je izjavil:


Prihajajo zadeve... ko Ioniq ali Leaf dobita 60kWh baterijo in thermal management system na ravni Tesle bom tudi sam takoj prestopil na strom. Se dve leti, pa bomo tam.

Ok ...
64kWh Kona EV bo na voljo za nakup cca julija. Cena verjetno okoli 40k EUR. Kakšen "thermal management" bodo imeli ne vem če je znano, a tisti v IONIQ-u trenutno temperature celic ne spusti nad 40°C med polnenjem, med vožnjo pa so celice na enaki temperaturi kot potniki v kabini. Če ti to ni zadosti, potem pač kupi Teslo, ker je _zelo_ malo verjetno da bodo drugi v roku nekaj let dodali aktivno tekočinsko hlajenje baterije, kot ima to Tesla.
Če namreč ne poskušaš oglaševati svojega EV-ja kot nadomestek 1000km dizlom, potem je takšno hlajenje odveč v 99% primerih.

DamijanD ::

RedDrake je izjavil:


...potem je takšno hlajenje odveč v 99% primerih.

Je to čisto res? Baje, da je problem že parkiran avto sred poletja nad razbeljenim asfaltom, da se baterije hitreje starajo (mislim, da je Bjorn to govoril, ko je novega Leafa testiral). Hlajenje/gretje je imho predvsem, da baterije dolgo zdržijo.


Kaj je drugače glavna razlika med baterijami v EV in telefonih/notebookih? Slednje imajo namreč uporabno življenjsko dobo max 4 leta - pri avtih pa načeloma zdržijo bistveno več.

J.McLane ::

Vsak parkiran EV na razbeljenem asfaltu, ki se ne polni bo podvržen isti vročini baterije, ker pač ugasnjen EV ne hladi baterije.

Tu zna biti celo kak preprost ventilator v prednosti, ker tako kot poznamo pri avtu ventilator na radiatorju, ki se vrti še ko je avto ugasnjen, tako bi lahko EV z zračnim hlajenjem po potrebi razpihoval zrak v bateriji, če je ta podvržena sevanju vročega asfalta.

Sicer pa se mi zdi da redko katere prenosne naprave danes pocrkajo po 4 letih uporabe, vsaj jaz tako opažam.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Tody ::

Ugasnjen EV ni nikoli brez elektrike, to bi bilo zelo čudno :) Skos ima "kontakt"

roCkY ::

V 4 leta starem telefonu imaš prvo baterijo in ti zadošča za dnevno rabo tako kot prve mesece?

Sam si ne predstavljam avta po 8-10 letih z degradirano beterijo. Delam vsega nekje med 6-8 k km letno. Cena nove bo več kot bo ostalo vredno. Kak mazohizem je EV z malo kapaciteto baterije od včeraj prikazuje Bjoren, ki pelje Nisana e-NV200 iz Osla 1700 km proti severu. Malodane kadar kliknem stream je na polnilcu. Imajo pa Norvežani res dobro mrežo polnilc tudi na podeželju. Kako bo zadeva funkcionirala čez kaka 3 leta, ko bo glede na napovedi gor ogromno EV? Dvomim da bodo toliko predimenzjonirali polnilnice da ne bo treba čakat. Sploh v in okoli večjih mest zna biti kar zanimivo.
https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV...

DarkSite ::

J.McLane ::

Ugasnjen EV ne sme trošit preveč elektrike, ker drugače se takoj usuje plaz kritik zaradi "vampirske porabe"

Telefon polneš vsak dan, če boš z EV delal 6-8 kkm letno, bo en polnilni cikel zadoščal za cel teden. Tudi pri tistih, ki delajo 20k km letno bo en polnilni cikel narejen na 3 dni, če polneš delno vsak dan v idealnem območju, ne do 100% napolnjenosti, v enem letu baterija naredi zgolj nekih 100 ciklov. Torej 1000 ciklov v 10 letih in prevoženih 200k km, to bi moral vsak EV danes doseči, bolj je vprašanje koliko EV bo zdržalo od 10 let naprej, to je pa verjetno največja neznanka, na katero bo preprosto treba počakat.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

>>...potem je takšno hlajenje odveč v 99% primerih.

Je to čisto res? Baje, da je problem že parkiran avto sred poletja nad razbeljenim asfaltom, da se baterije hitreje starajo (mislim, da je Bjorn to govoril, ko je novega Leafa testiral). Hlajenje/gretje je imho predvsem, da baterije dolgo zdržijo.


Hudič je v detajlih... kaj če bo ravno tvoja zadeva med tistimi 1%?
Staranje (i.e. upad kapacitete) je proces sestavljen iz mnogih faktorjev, ki drug drugega pospešujejo. Najprej so skriti detajli kemije baterije (raznorazni dodatki v elektrolitu), ki postavijo igralno polje. Nato je temperatura baterije in napetost (i.e. stopnja napolnjenosti). Na koncu so praznilni/polnilni tokovi. Zelo napolnjena baterija je bol občutljiva, kot manj napolnjena. Povsem prazna je bol občutljiva kot mal manj prazna. Baterija v kranjski gori je podvržena drugačnemu povprečju in drugačnim ekstremom kot tista v piranu. Detajlov je preveč, da bi jih lahko ročno obvladoval, zato je nujen dober management. Kolk je dober pokažejo leta. Nissan obup, Kia obup, Hyundai bog ve, BMW, Tesla, Mercedes še kr nekak ok (zadnji trije majo aktivno hlajenje).

Kaj je drugače glavna razlika med baterijami v EV in telefonih/notebookih? Slednje imajo namreč uporabno življenjsko dobo max 4 leta - pri avtih pa načeloma zdržijo bistveno več.


Aktivno upravlanje temperature (hlajenje in ogrevanje) baterije in omejitev zahtev (max moči praznenja/polnjenja), kadar temperatura ni v idealnem področju.
Plus dodatki v elektrolitu, ki bistveno upočasnijo procese staranja.
Ti dodatki so skrivnost vsakega proizvajalca posebej, tega na eBayu ne dobiš.
Zbogom in hvala za vse ribe

hammock ::

RedDrake je izjavil:

hammock je izjavil:


Prihajajo zadeve... ko Ioniq ali Leaf dobita 60kWh baterijo in thermal management system na ravni Tesle bom tudi sam takoj prestopil na strom. Se dve leti, pa bomo tam.

Ok ...
64kWh Kona EV bo na voljo za nakup cca julija. Cena verjetno okoli 40k EUR. Kakšen "thermal management" bodo imeli ne vem če je znano, a tisti v IONIQ-u trenutno temperature celic ne spusti nad 40°C med polnenjem, med vožnjo pa so celice na enaki temperaturi kot potniki v kabini. Če ti to ni zadosti, potem pač kupi Teslo, ker je _zelo_ malo verjetno da bodo drugi v roku nekaj let dodali aktivno tekočinsko hlajenje baterije, kot ima to Tesla.
Če namreč ne poskušaš oglaševati svojega EV-ja kot nadomestek 1000km dizlom, potem je takšno hlajenje odveč v 99% primerih.

Kona me ne zanima, raje si dam zlomit roko kot da kupim SUVja. 98% casa se vozim sam, 100% po normalni cesti. Potrebujem majhen, agilen avto, po moznosti z vsaj 150kW, odvisno od teze.

Glede thermal managementa... meni se gre predvsem za to da bo baterija po 10 letis se vedno imela vsaj 70%. Ce mi baterija crkne po 5 letih, se mi visji nabavni strosek ne bo nikoli amortiziral. Tesla 3 mi je zanimiv avto, ampak se ga tako ne da dobit, tako da bo najbrz kak japonec ali korejec padel...

Nikec3 ::

Razmišljam podobno. Leaf naj ima 50 kWh do 60 kWh baterijo, ki mora imeti thermal management, pa se EV-ja ne bi več bal kupit. Dokler tega ni, ga ne bi kupil, ker se preveč bojim padcev cen.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

RedDrake ::

hammock je izjavil:


Kona me ne zanima, raje si dam zlomit roko kot da kupim SUVja. 98% casa se vozim sam, 100% po normalni cesti. Potrebujem majhen, agilen avto, po moznosti z vsaj 150kW, odvisno od teze.

Glede thermal managementa... meni se gre predvsem za to da bo baterija po 10 letis se vedno imela vsaj 70%. Ce mi baterija crkne po 5 letih, se mi visji nabavni strosek ne bo nikoli amortiziral. Tesla 3 mi je zanimiv avto, ampak se ga tako ne da dobit, tako da bo najbrz kak japonec ali korejec padel...

Mhm.
Všeč ti je majhen in agilen avto, ki ima 4,66m, je širok 1,93m ter visok 1,44m in je 14cm odmaknjen od tal.
Ni pa ti všeč velik in okoren SUV, ki ima 4,2m, je širok 1,8m ter visok 1,56m ter je 17cm odmaknjen od tal.

Kona 64kWh ima točno 150kW. Tudi relativno soliden pospešek.
Ampak, ker Hyundai ne dela avtomobilov za povečanje spolnih organov, je max hitrost samo 150km/h.
Kar je sicer več kot dovolj za vsakršne razmere, a morda ne dovolj, če si navajen vozit kakega zetorja 180km/h po AC.
Potem jasno rabiš tisti manjši, agilnejši avto, ki zmore 200+.

Ampak ok, saj ni treba, da ti je avto všeč, te popolnoma razumem, ampak lahko napišeš po pravici, ker Kona nima veliko veze s SUVi, velikostno in funkcionalno je namreč primerljiva 15 let staremu vozilu golf-razreda, a na večjih kolesih.

Magic1 ::

Električni avti niso za dolgotrajno teranje! Če greš s Teslo 95D iz Lj v Maribor 180km/h+, sprazniš baterijo do tam...
Magic
««
498 / 1166
»»