» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
494 / 1139
»»

Gregor P ::

A to je ta rešitev, ki ima ene par hal strežnikov za seboj?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jype ::

Dokler samovozeči avtomobili ne bodo znali tegale, jih nočem na cestah.

Okapi ::

Bomo videli, kako bo tole z Waymom. Če drugega ne, sem 100%, da lahko iz centrale daljinsko vodijo vsak svoj avto. Kar pomeni, da lahko prevzamejo ročni nadzor, če se kakšnemu zatakne. Z drugimi besedami, en "taksist" bo lahko upravljal cel kup avtov, kar bo na koncu pocenilo vožnje (ko se amortizira za 150 jurjev elektronike na strehi;) ) Vsekakor lep napredek, ampak vseeno še vedno daleč od prave samovoznosti po evropskih cestah.

WarpedGone ::

Planning fail ... Daimler warns of supply chain risk from switch to electric cars

Daimler's suppliers are being forced to invest to help electrify the entire Mercedes-Benz range by 2022, prompting the carmaker to use unusually frank language to warn about the impact of the shift to electrified cars in its report.


"Due to the planned electrification of new model series and a shift in customer demand from diesel to gasoline engines, the Mercedes-Benz Cars segment in particular is faced with the risk that Daimler will require changed volumes of components from suppliers. [...] This could result in over- or under-utilization of production capacities for certain suppliers. If suppliers cannot cover their fixed costs, there is the risk that suppliers could demand compensation payments,"


"Necessary capacity expansion at suppliers' plants could also require cost-effective participation," Daimler added.


Daimler said earlier this month that its profit growth would be dampened this year by spending on new technologies such as electric and autonomous vehicles.


Fear not young Jedi, dinos will persist ...
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Daimler said earlier this month that its profit growth would be dampened this year by spending on new technologies such as electric and autonomous vehicles.

Daimler: Rast dobička bo manjša, kot smo mislili.
W1: Daimler bo propadu!!!111!!!
Še nekaj številk od daimlerja. Samo v R&D so dali lani skoraj tolk, kot je imela Tesla lani prometa.

On another note, BMW že dela svoje baterije.

penast odgovor v 3, 2, 1...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

frudi ::

Heh, če kdo rabi inštrukcije iz supply chain management, je to ravno Tesla. Musk se je zelo javno hvalil, kako je zabičal dobaviteljem, da morajo 1. julija 2017 imeti pripravljene proizvodne linije, da v par mesecih navijejo proizvodnjo delov za 5000 Modelov 3 na teden. Potem pa... mesece zamud. Pol leta zamude. Počasi bo že leto zamude. Dobavitelji pa lahko ta čas samo sedijo na svojih neizkoriščenih novih proizvodnih linijah, ki so še sedaj 80% neizkoriščene in jim delajo izgubo. Hkrati pa še Tesla za praktično vsako zamudo krivi ravno dobavitelje in z vsakim novim finančnim četrtletjem bolj odlaša s plačili za dobavljeno robo.
Ni čudno, da potem pride do nenadne spremembe materiala v notranjosti Modela 3. Verjetno je kateremu od dobaviteljev Muskova neresnost dokončno presedla in so ga odjebali. Verjetno ne bodo zadnji, glede na pogostost pritožb s strani dobaviteljev, da je ravno Tesla njihova najslabša stranka.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

Utk ::

On another note, BMW že dela svoje baterije.

Meni to zgleda bolj kot ena mizarska delavnica, ampak od koga je, dobro je.

Daimler: Rast dobička bo manjša, kot smo mislili.
W1: Daimler bo propadu!!!111!!!

Moraš tudi razumet, da za marketinški oddelek je izguba negativen dobiček. Manjši dobiček pa negativna rast dobička.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

frudi ::

Utk je izjavil:

Moraš tudi razumet, da za marketinški oddelek je izguba negativen dobiček. Manjši dobiček pa negativna rast dobička.

Kaj je potem šele pozitivna rast izgube, kot to počne Tesla? Nova paradigma poslovanja? :P
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

WarpedGone ::

Daimler: Rast dobička bo manjša, kot smo mislili.
W1: Daimler bo propadu!!!111!!!

Takšno bebavo podtikanje je zlati standard debate na SloTech.
Moderatorji tega ne brišejo.
Če kontriraš, brišejo tebe in ti obesijo naziv.

Ampak je vseno bebav komentar, in bebava ST politika.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: borisk ()

WarpedGone ::

Mercedes je v skupini, kateri je približno jasno kaj se dogaja in iščejo načine kako stopt čez prepad. Pri tem opozorajajo vse ostale, da stvar ne bo lahka niti pod razno.
Propad ni izključen, državne subvencije in pomoč niso izključene.
Čaka jih mnogo let izgube (slotech tradmark), da vzpostavijo kolkrtolk spodobno EV linijo, ki bo sposobna sama sebe živet. Pri tem bodo imeli boleče ogledalo v Tesli kolk so daleč zadaj. Kupci pa na izbiro ali kupijo 3rd gen al 1st gen izdelek.
Manj za več al več za manj.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:


Propad ni izključen,
:)) Ko te kdo citira, pa jokaš, da tega nisi nikoli rekel.

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

Fear not young Jedi, dinos will persist ...

TESKAn je izjavil:

Daimler: Rast dobička bo manjša, kot smo mislili.
W1: Daimler bo propadu!!!111!!!

WarpedGone je izjavil:

Takšno bebavo podtikanje je zlati standard debate na SloTech.
Moderatorji tega ne brišejo.
Če kontriraš, brišejo tebe in ti obesijo naziv.

Ampak je vseno bebav komentar, in bebava ST politika.

Heh.

Pri tem bodo imeli boleče ogledalo v Tesli kolk so daleč zadaj.

Kje so tako daleč zadaj? Investirajo v vse, baterije, motorji, delajo (mogoče za koga vzorčne) serije EVjev, na katerih se lahko naučijo problemov popolnoma električnih vozil. i3 je lahko grd, ima pa vse, kar rabiš za EV. Baterijo, motor, inverter. In na teh modelih se "dinozavri" učijo. Sestavit vse skupaj v eno obliko, ki bo šla v prodajo, pa jim glede na številke gre zelo dobro od rok.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

frudi ::

'Dinozavri' se hitreje učijo specifik EV-jev, kot se Tesla uči učinkovite ter kvalitetne proizvodnje, upravljanja dobavne verige in nadziranja stroškov.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

VaeVictis ::

WarpedGone je izjavil:


Čaka jih mnogo let izgube (slotech tradmark), da vzpostavijo kolkrtolk spodobno EV linijo, ki bo sposobna sama sebe živet.


Ali bodo imela vlaganja v spodobno EV linijo?

Verjetno!

Ali bodo imeli zaradi tega izgubo?

Ne.

Ali bodo imeli zaradi Tesle izgubo?

Ne.

WarpedGone ::

Tesla Model S outsells German luxury flagships in Europe

Sales of the Model S in Europe jumped 30 percent to 16,132 last year, according to JATO. Mercedes S class sales grew 3 percent to 13,359. BMW 7 series had sales of 11,735, down 13 percent.


Tesla is competing strongly in Europe's large premium SUV market with the Model X. Its sales in the region last year were 12,000, about the same as the Porsche Cayenne and nearly 2,000 more than the BMW X6, according to JATO data.


ST-inteligenzza to the rescue! Nekaj idej mate že v bebavih komentarjih pod člankom, so čist na vašem nivoju.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Mimogrede: kje lahko dobim(o) podatke, koliko rabljenih vozil je bilo v Sloveniji (pre)prodanih v 2017? Ali 2016? Kakšna je bila povprečna starost avta ob (pre)prodaji? In koliko je bilo prodanih novih avtomobilov?

Kaj pa v Evropi?
- Hoc est qui sumus -

TESKAn ::

Tesla Model S outsells German luxury flagships in Europe

Oh noe! Le kaj bodo naredili, ko bodo namesto profita v višini letne prodaje Tesle imeli par 100M manj...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

celada ::

TESKAn je izjavil:

Tesla Model S outsells German luxury flagships in Europe

Oh noe! Le kaj bodo naredili, ko bodo namesto profita v višini letne prodaje Tesle imeli par 100M manj...

Da ne omenjamo, da prodajo skor 35k x5...

TribesMan ::

Tesla Model S outsells German luxury flagships in Europe


Ummm no it doesn't:

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

frudi ::

WarpedGone je izjavil:

Planning fail ... Daimler warns of supply chain risk from switch to electric cars

Fear not young Jedi, dinos will persist ...

Sem iz firbca malo bolj podrobno pogledal, za kaj tole dejansko gre. In v resnici ni nič druga, kot senzacionalističen clickbait; vse, na čemer ta 'zgodba' temelji, je na izjavi možnih tveganj za bodoče poslovanje, ki jih je Daimler predložil v letnem poročilu. Te izjave tveganja so povsem standarden del letnih poročil in vsak proizvajalec jih v poročilu vključi celo vrsto. Zaslepljeni verniki pa seveda brez premisleka nekritično skočijo na vsako senzacionalistično neumnost.

Evo par ekvivalentno senzacionalističnih bomb, ki bi jih lahko spisali direktno iz podobnih izjav tveganja v Teslinem poročilu za 2016 (ker za 2017 pač še ni objavljeno):

  • Tesla warns delays in Model 3 production ramp could seriously harm its financial situation

  • Tesla warns of insufficient demand for mass market electric vehicles, expects company growth could suffer as result

  • Tesla warns Gigafactory 1 production issues could affect Model 3 production and profitability (ta je sploh briljantna, gledano sedaj eno leto pozneje)

  • Tesla warns of risk of its vehicles' lithium batteries catching on fire

  • Tesla warns of rising lithium and cobalt prices harming its business

  • Tesla warns of possible liquidity problems because of overly generous resale value guarantees

  • Tesla warns of possible liquidity problems from autpilot liability claims

  • Tesla warns of falling demand for its cars due to reduced EV subsidies and tax rebates

  • Tesla worried about its ability to compete against other manufacturers after massive exodus of key employees

  • Tesla warns stricter environmental legislation threatens continued operation of its key manufacturing facilities

  • Tesla warns of supply chain risk from its own supplier mismanagement


Kako zlahka se tole piše, komot bi jih dodal še vsaj enkrat toliko :)
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

hmm ::

TribesMan je izjavil:

Tesla Model S outsells German luxury flagships in Europe


Ummm no it doesn't:

Vprašanje, če je primerjava z BMW serije 5 s Teslo MS ali x5 z MX ustrezna. Potrebno bi bilo vedeti, kakšno povprečno ceno dosegajo ti modeli ... hiter pogled na mobile.de pokaže, da se bmw 5 začne prodajati že pri ca. 40k€, MS je na voljo le nekaj, ampak so vsi 100k+. X5 se začne pri ca. 50k€, MX pri 110k. Torej sta tesli ca. še 1x dražja modela. Verjetno je res bolj smiselna primerjava s serijo 7/S klasa/A8 ... čeprav spet ne gre povsem za isti segment/ciljno publiko.

TribesMan ::

Tesla S, BMW 5, Mercedes E, Audi A6 so vsi nekje okoli 4.9m dolžine. Stanejo "novi" blizu 100kEUR, če se ozreš po kakem motorju, ki ni ravno 2.0d, recimo tam nad 300HP. Vsi zograj omenjeni ICEji so tudi precej bolj kvalitetni izdelki kar se tiče notranjosti, materialov...

BMW 7, Mercedes S, Audi A8, pa so vsi nekje okoli 5.1 dolžine (oziroma celo 5.3m, long wheel base). So hudičevo bolj luxury, in lahko stanejo konkretno več kot Tesla (odvisno kaj vse si želiš nametat notri).
In ubistvu največja razlika je predvsem to, da so avti iz te skupine bolj "optimizirani" za potnike v drugi vrsti.

Primerjava cene EV in ICE je na splošno precej zoprna, ker pri EV na začetku velik del odvališ za baterijo...
Samo zato ker avto stane 100kEUR še ne pomeni kaj veliko, če je v resnici narejen kot Talisman.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Lahko filozofiramo kolk hocemo, ampak dejstvo je, da ljudje, ki kupujejo avte za 50 jurjev, ne pokupijo kaj veliko tesel. Tesle kupujejo ljudje, ki imajo od prej ferrarije, porscheje in kaksne drazje mercedese, in ti ljudje nehajo vozit vse ostalo ko enkrat dobijo teslo. Med 50 in 100 jurji je vseeno razlika. Najbrz res ne bi vsi kupili S klase, ce ne bi bilo tesle, bi pa katerega drugega mercedesa za priblizno 100 jurjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

"Pravi" mercedes je pri 110k evrov šele povsem osnovni model praktično brez vsega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

hmm ::

In kateri model naj bi to bil? Mobile.de pravi, da stane nekje 110k S-klasa LWB 350d 4matic s celim kupom opreme ali pa S 560 LWB 4matic. Težko bi rekli, da so to osnovni modeli praktično brez vsega (350d je sicer osnovni motor), res pa je, da se ponudba na mobile.de začne pri 105k, po slovenskem ceniku pri 102k. verjetno pa je pri tem razredu malo kupcev osnovnih modelov. Se pa strinjam, da med kupci S/7/A8 in teslo ni nujno velikega preseka, ker se ti res fokusirajo na potnike zadaj in udobje. Nekje sem prebral, da je 95 % S-klase službenih vozil. To so vozila državnikov, diplomatov, menedžerjev s šoferji. Tesle to niso. Je pa dejstvo, da so ljudje pripravljeni plačati 100k za avto ranga A6/E/5, dober pokazatelj privlačnosti E-pogona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hmm ()

Gregor P ::

350d?!? To ni nič. Gleda se od 500 naprej (pa še to samo zato, ker ni bilo 4matic-a 600). Pri zadnjem nakupu je takšen mercedes stal 110k "gol", treba je bilo dokupiti še vsaj za 50k opreme, da je bil zgledal spodobno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

ST-inteligenzza to the rescue! Nekaj idej mate že v bebavih komentarjih pod člankom, so čist na vašem nivoju.


Ta inteligenca vsaj ve, da nima smisla primerjati dveh razlicnih razredov avtomobilov. Zdej bomo pa po domace iz vsega tega izpeljali, da ljudje raje namesto Mercedeza S klase ali BMW 7ke kupijo avto, nizjega razreda, ceprav stane enako. :D

Gregor P ::

Saj na koncu je v bistvu domet (prevoženih km na poln tank) nekje isti:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

No, če je tesla uspela prepričat ljudi (dobro, nek procent, ne vseh), ki drugače kupujejo avte za 50 jurjev (E, 5, A6), da skeširajo 100 jurjev, je to samo še večji uspeh. Ampak ti si bi očitno lahko kupili tudi S klaso, pa si ga niso, teslo pa so.

telexdell ::

Mercedes gradi tovarno bodočnosti
V isti tovarni bo delal luksuzne avte, električne in samovozeče (razreda 4). Verjetno električni ne bodo nižjega razreda, da bi stali enako kot razred S ampak bo tako izgled kot oprema in cena povsem primerljiva.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

gensi ::

lufthammer ::

Tesle kupujejo ljudje, ki imajo od prej ferrarije, porscheje in kaksne drazje mercedese, in ti ljudje nehajo vozit vse ostalo ko enkrat dobijo teslo.


A lahko en link za tole? To bi pa ful rad prebral. Fascinantno.

WarpedGone ::

Si prepričan da bo en dost?
Nalimam ti jih lahk ene 37 ampak že vem, da ne bo nihče dovolj dober...
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

A to je tako kot Prius več kot desetletje nazaj, ko nisi bil cool v visoki družbi, če nisi bil "eko" in se naokoli vozil s to zelo povprečno gajbo. To da si ogreval hišo/bazen s 30 prostori in se vozil naokoli z lastnim letalom/jahto pa ni važno. Tipična hinavščina eko fašistov.
Magic

frudi ::

Večkrat smo že ponavljali tule, da več kot Tesla proda avtomobilov, večjo izgubo pridela. @TeslaCharts na Twitterju se je pred kratkim potrudil in zadevo prikazal z zgovornim grafom:


Prikazana je Teslina skupna izguba v odvisnosti od skupnega števila prodanih avtomobilov. Skoraj popolna korelacija, R kvadrat = 0.978 :O

Ampak, ampak... "reinvestiranje profita v nove proizvodne zmogljivosti", "Tesla je nov Amazon". Samo en problem pri teh primerjavah z Amazonom:



Prikazano je razmerje med prihodki iz prodaje in prihodki iz financiranja za Amazon in Teslo v prvih letih po IPO. Razlika med obema grafoma bi morala biti dovolj zgovorna, da lahko za večno pokopljemo kakršnekoli primerjave med Teslo in Amazonom.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

LeQuack ::

Nemci tudi še zmeraj niso poslali nobenega avta v vesolje, medtem ko ga Tesla je.
Quack !

lufthammer ::

WarpedGone je izjavil:

Si prepričan da bo en dost?
Nalimam ti jih lahk ene 37 ampak že vem, da ne bo nihče dovolj dober...

Enega, v katerem bo lastnik povedal, da je
nehajo vozit vse ostalo ko enkrat dobijo teslo

Verjamem, da so ljudje navdušeni nad vožnjo Tesle, tudi sam sem bil. Da bi pa vse ostalo črtal, pa težko verjamem.

WarpedGone ::

Eden tak ti bo zadostoval?
Nism od včeraj.
Zbogom in hvala za vse ribe

lufthammer ::

Niti enega ti ni treba dat. Verjemi, da se je fajn peljat tudi s ferarijem ali pa s kakšnim poršejem, za vejrona ne vem in tudi nikogar ne poznam, da bi mi ga dal za par ovinkov. Je pa res, da nekaterim extremno bogatim pleh ne pomomeni nič, jim 15 let star rahlo zarjevel volvo popolnoma zadostuje.(Ingvar Kamprad +)

s1m0n ::

V čisto vsakem električnem se je lepo vozit!
Od i3 do Model S. Pač dajejo čist drugačen občutek, zvok, odziv kot ICE vozila.

Gregor P ::

Sam recimo dejansko ne maram hrupa v vozilih, to je zelo dobrodošlo pri EV; sicer v kakšni luksuzni limuzini komajda še slišiš hrup motorja znotraj kabine.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hmm ::

Hrup v avtomobilih po mojem ni tako velik problem, vedno manjši. Ostaja zlasti pri starejših/cenejših dizlih (ki jih je pri nas sicer še vedno ogromno), pa še to bolj pri mestni vožnji, ko še ne pride do izraza hrup izpod gum. Po mojem je veliko večji problem za tiste, ki te avtomobile poslušajo od zunaj. Na primer sto dizlov, ki v prometni konici ropotajo na križišču, je groza za ušesa in nos. Tukaj so EV-ji res rešitev problema. Tudi hibridi, dokler se ne vklopi ICE.

Gregor P ::

To je pa res, hrup je za okolico vedno večja težava, ker je najbrž tudi vedno več vozil na cestah.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

imagodei ::

imagodei je izjavil:

Mimogrede: kje lahko dobim(o) podatke, koliko rabljenih vozil je bilo v Sloveniji (pre)prodanih v 2017? Ali 2016? Kakšna je bila povprečna starost avta ob (pre)prodaji? In koliko je bilo prodanih novih avtomobilov?

Kaj pa v Evropi?

Tole zgoraj nas ne zanima, al samo ni podatkov?
- Hoc est qui sumus -

jernejl ::

Za preprodaje rabljenih vozil v SLO ne poznam vira, statistični urad pa ima statistiko prvih registracij (novih in rabljenih vozil):
http://pxweb.stat.si/pxweb/Database/Eko...

Nikec3 ::

Pa se začenja:

https://www.finance.si/8864766/Padla-je...

Zvezno upravno sodišče v Leipzigu je danes odločalo, ali smejo v Stuttgartu, Düsseldorfu in drugih nemških mestih v boju za čistejši zrak omejiti oziroma prepovedati promet z dizelskimi vozili na še posebej onesnaženih mestnih območjih. Odločilo je, da so tovrstne prepovedi zakonite.

Zaradi kršitve evropske zakonodaje o kakovosti zraka je evropska komisija sicer Nemčiji (ob njej pa še Franciji, Španiji, Italiji ter V. Britaniji) sredi februarja poslala zadnji opomin pred tožbo na Sodišču EU. Pri tem na lokalni ravni izboljšanje zraka v nemških mestih zahteva okoljevarstvena organizacija DUH, ki svoje od mest terja tudi po sodni poti.

Povejmo, da gre za omejitve za dizelska vozila s starejimi motorji (do vključno motorja EURO 5), medtem ko se iz omejitev izpušča vozila z motorji EURO 6.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Truga ::

Nice!

7982884e ::

LeQuack je izjavil:

Nemci tudi še zmeraj niso poslali nobenega avta v vesolje, medtem ko ga Tesla je.

tesla ga ni, spacex ga je, placal je pa musk sam

RedDrake ::

Odlično!
Dizlov po mestu nihče ne rabi. Edino pravilno.
Pri bencincih je sicer bolj iffy vse skupaj.
Stari (Euro 3 in manj) imajo CO2 izpuste enormne, a niso kritični kar se tiče PM in NOx svinjarije.
Novejši so vsi direktni vbrizg in imajo spet polno PM izpustov.
Verjetno je Euro 4 sweet spot, ker še najmanj svinjajo, v povprečju.
Bomo videli, kako so birokrati pametni.
Either way, me ne tangira :)

fikus_ ::

Kar tolažite se, da so novi bencinarji veliko bolj čisti od dizlov. Naj začnejo meriti trdne delce dizlov in bencinarjev, da se bo videla razlika, ki je zelo majhna v korist bencinarjev.
««
494 / 1139
»»