» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
478 / 1139
»»

RedDrake ::

kow je izjavil:


Sem razmislil. Toyota ima 200 milijard. Od oka imajo glavni igralci 1T. Ce ima Tesla globalno 5 odstoten delez, je to 50 miljard. Trenutno ima cirka 10 odstoten delezen pri pluginih, pri elektricnih vec. Njihovi avti so tudi v visjih razredih, kjer so profiti visji. Ob predpostavki, da elektricni avtomobili izrinejo ICE ter je tesla povprecno sposobno avtomobilske proizvodnje, je njihova valuacija povsem racionalna.
Ob predpostavi, da ohranijo trzni delez, pa je delnica precej podcenjena.

Seveda je mozno, da predpostavke ne drzijo. Na koncu koncev je kupovanje delnice napovedovanje prihodnosti.

Dodatne predpostavka je tudi, da Tesla ne izgublja denarja v drugih segmentih. (trucking, solar, batteries).

Trezno razmišljanje.
Tudi po mojem trenutna cena Tesline delnice že vključuje solidno prodajo M3 in efektivno dominanco na EV trgu za prihodnje leto ali dve.

WarpedGone ::

Najprej osnova:
- ko bodo električni avtomobili povsem zamenjali ice, bo skupna letna proizvodnja EVjev bistveno manjša kot je skupna letna proizvodnja ICe vozil danes.
- obstoječe polje kjer največji ICE proizvajalec pokriva 15% trga bo zamenjalo polje, kjer bo največji obvladoval bistveno večji delež. A bo to 75, 50 al 25 bo funkcija leta.
- ko bodo "stari" začel ornk šopat EV, njihova glavna konkurenca ne bo Tesla ampak njihovi obstoječi ICE programi, katere bodo še vedno proizvajali. Imajo catch22: če hočejo narest EV boljši od tesle, bo ta njihov EV hkrati boljši od njihovega najboljšega ICE. ICE je že totalno speglan program ki nosi velik profita, Karkoli novega nosi manj profita. Ergo najprej bodo požrl samega sebe.
- Tesla je brand name. Tako kot je bil brandname Mobitel. Kupu boš lahk random EV (aka androdid) al pa Teslo (aka iPhone).

na EV trgu za prihodnje leto ali dve.

Potem pa kaj? Ugasnemo luč ugasnemo ni zapremo štacuno?
Čez dve leti pride proizvodnja šleparjev, pride Model Y, pride naslednji GF ki omogoči nad 100GWh proizvodnje, štarta Tesla Network (ride sharing), ipd.
Velika nihajnost tečaja odraža kako daleč stran je potencialen maks. Stabilne tečaje imajo zadeve kjer ni nekega upanja v karkoli več, ni pa še strahu po koncu veselja.

Ko bo trgu jasno, da je model 3 tukaj v napovedanih okvirih, cena ne bo ostala na 350. A bo šla na 500, 1000 al 1500 je odvisno od ostalih napovedanih stvari in kolk folk zopet ne bo verjel da je tisto sploh možno.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Še vedno vroč zrak, brez konkretnih številk, ampak ok, "delno kupim".


- ko bodo električni avtomobili povsem zamenjali ice, bo skupna letna proizvodnja EVjev bistveno manjša kot je skupna letna proizvodnja ICe vozil danes.

Zakaj? Zakaj bo potreba po vozilih bistveno manjša. A Afriki, Indiji in podobnim območjem, kjer trenutno osebna mobilnost vključuje lastne noge, pa ne privoščiš vozil?
Več kot tretjina ljudi na Zemlji še vedno ni niti blizu lastnemu vozilu.

- obstoječe polje kjer največji ICE proizvajalec pokriva 15% trga bo zamenjalo polje, kjer bo največji obvladoval bistveno večji delež. A bo to 75, 50 al 25 bo funkcija leta.

Se pravi, trg se bo drastično zmanjšal (kaj je to 2x, 3x večkrat?), hkrati pa bo Tesla pumpala miljone vozil letno, da bo lahko obvladovala 75% trga vozil. Zakaj samo Tesla? Kdaj bo to? 2020, 2025, 2030, kasneje?

- ko bodo "stari" začel ornk šopat EV, njihova glavna konkurenca ne bo Tesla ampak njihovi obstoječi ICE programi, katere bodo še vedno proizvajali. Imajo catch22: če hočejo narest EV boljši od tesle, bo ta njihov EV hkrati boljši od njihovega najboljšega ICE. ICE je že totalno speglan program ki nosi velik profita, Karkoli novega nosi manj profita. Ergo najprej bodo požrl samega sebe.
- Tesla je brand name. Tako kot je bil brandname Mobitel. Kupu boš lahk random EV (aka androdid) al pa Teslo (aka iPhone).

To je neumnost. Tvoja največje konkurenca je vedno tisti, ki ti krade največji delež. Ja, kanibalizirali bodo svoje ICE linije, profit lahko pade, a če je tvoj EV bolj kvaliteten od konkurence (zaenkrat od Tesle ni težko biti bolj kvaliteten, še kitajci so blizu). Brand name mora kvaliteto upravičiti. Ja, če bo Tesla 5 let delala M3 brez konkurence in prodala par mio kosov se to lahko zgodi, a mislim, da to ni realnost - konkurenca pride mnogo prej ...)
iPhone je na začetku dejansko bil bolj kvaliteten (v uporabi!) kot prvi androidi (ki so bili na pol crap).
Tesla na začetku ni bolj kvalitetna kot karkoli vsaj bežno primerljivega.


Potem pa kaj? Ugasnemo luč ugasnemo ni zapremo štacuno?
Čez dve leti pride proizvodnja šleparjev, pride Model Y, pride naslednji GF ki omogoči nad 100GWh proizvodnje, štarta Tesla Network (ride sharing), ipd.

Res, in koliko šleparjev na mesec bodo delali, se že ve? Se ve koliko Y bo proizvodnja?. Od kod bodo prišli $$$ za novi GF, a to bo vse prišlo iz tistih par B potencialnega profita od prodaje M3? Kaj pa vračila posojil?
Ko se bo vedelo vsaj neke okvirne številke pri tem, in ko se bo vračunalo standardnega pol leta zamude potem boš lahko razmišljal, kdaj bo delnica začela rasti v pričakovanju tega. Do takrat razen vaporware-a ni nič realnega, kar bi delnico poganjalo naprej.


Ko bo trgu jasno, da je model 3 tukaj v napovedanih okvirih, cena ne bo ostala na 350. A bo šla na 500, 1000 al 1500 je odvisno od ostalih napovedanih stvari in kolk folk zopet ne bo verjel da je tisto sploh možno.

Če bo šla na 500 ne bo nič čudnega.
Ampak ti praviš da bo šlo nad 1500.
Daj napoved, pa da vidimo.
Enkrat si že šlogal 1000 konec leta 2016.
Mislim, da tvoje ekonomske napovedi o TSLA niso ravno najbolj zanesljive.
Pa še to, TSLA trenutno rase _SLABŠE_ od povprečne firme na US borzi.
Se pravi v primerjavi celo izgublja.
Kako komentiraš to?

Nikec3 ::

Norvežani lahko pri električnih avtomobilih naredijo kljukico in gledajo naprej:

https://tl.finance.si/8863776/Elektricn...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jernejl ::

RedDrake je izjavil:

Trezno razmišljanje.
Tudi po mojem trenutna cena Tesline delnice že vključuje solidno prodajo M3 in efektivno dominanco na EV trgu za prihodnje leto ali dve.

Ah ne, cene delnic, obveznic in podobnih papirjev nikoli ne vključujejo prihodnjih pričakovanj. Ko bo tovarna tule čez cesto jutri pognala tekoči trak, bo cena njene delnice poskočila za 5x. Danes je pa še poceni, ker še niso pritisnili gumba za zagon.
Zastonj denar torej.

Najprej osnova:
- ko bodo električni avtomobili povsem zamenjali ice, bo skupna letna proizvodnja EVjev bistveno manjša kot je skupna letna proizvodnja ICe vozil danes.

Narobe, svetovno prebivalstvo se povečuje in zmeraj več ljudi ima dostop do avtomobilov. Proizvodnja bo še rastla.
- obstoječe polje kjer največji ICE proizvajalec pokriva 15% trga bo zamenjalo polje, kjer bo največji obvladoval bistveno večji delež. A bo to 75, 50 al 25 bo funkcija leta.

Narobe, avtomobilska proizvodnja je preveč pomembna za države proizvajalke, da bodo kar tako dopustili propad in dominanco nekega tujega proizvajalca iz (denimo) kitajske.
- ko bodo "stari" začel ornk šopat EV, njihova glavna konkurenca ne bo Tesla ampak njihovi obstoječi ICE programi, katere bodo še vedno proizvajali. Imajo catch22: če hočejo narest EV boljši od tesle, bo ta njihov EV hkrati boljši od njihovega najboljšega ICE. ICE je že totalno speglan program ki nosi velik profita, Karkoli novega nosi manj profita. Ergo najprej bodo požrl samega sebe.

Narobe, prodaja enega modela bo nadomestila prodajo drugega. Tako kot sedaj požirajo sami sebe, ko dajejo na trg nove modele vozil.

borisk ::

RedDrake je izjavil:



- ko bodo električni avtomobili povsem zamenjali ice, bo skupna letna proizvodnja EVjev bistveno manjša kot je skupna letna proizvodnja ICe vozil danes.

Zakaj? Zakaj bo potreba po vozilih bistveno manjša. A Afriki, Indiji in podobnim območjem, kjer trenutno osebna mobilnost vključuje lastne noge, pa ne privoščiš vozil?
Več kot tretjina ljudi na Zemlji še vedno ni niti blizu lastnemu vozilu.


W1 je tukaj zgrešil, 3 miljarde ljudi še čaka na svoj avto (indija, kitajska, afrika). ti bodo na nafto š ekar nekaj časa laufal čeprav so naprimer v pekingu prepovedali ICE mopede. Če bodo to naredili v svoje sveže kupljeni koloniji v afriki, pa si tesla tam ne more odrezaro svojega kosa, ker bodo kitajci svoje stvari uturili.

Gregor P ::

V teh državah se morda lahko zgodi kar nek preskok v tehnologiji, torej da direktno preidejo na EV (čeprav kakšna Kitajska si morda to lahko privošči, ker lahko plansko zgradi nekaj nukleark + vzpostavitev vse ostale infrastrukture; ne vem pa, kako bi to zgledalo v Afriki? Tudi sončne elektrarne niso zastonj.); verjamem pa, da bi industrija MNZ rajši videla, da bi še tam nekaj desetletij prodajala njihovo "staro tehnologijo" (ob praktično obstoječi infrastrukturi oz. le manjši nadgradnji).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Najprej osnova:
- ko bodo električni avtomobili povsem zamenjali ice, bo skupna letna proizvodnja EVjev bistveno manjša kot je skupna letna proizvodnja ICe vozil danes.
- obstoječe polje kjer največji ICE proizvajalec pokriva 15% trga bo zamenjalo polje, kjer bo največji obvladoval bistveno večji delež. A bo to 75, 50 al 25 bo funkcija leta.
Zakaj bi električnih avtov potrebovali manj kot bencinskih? In zakaj bi en proizvajalec imel bistveno večji tržni delež?

Okapi ::

Gregor P je izjavil:

V teh državah se morda lahko zgodi kar nek preskok v tehnologiji, torej da direktno preidejo na EV (čeprav kakšna Kitajska si morda to lahko privošči, ker lahko plansko zgradi nekaj nukleark + vzpostavitev vse ostale infrastrukture; ne vem pa, kako bi to zgledalo v Afriki? Tudi sončne elektrarne niso zastonj.); verjamem pa, da bi industrija MNZ rajši videla, da bi še tam nekaj desetletij prodajala njihovo "staro tehnologijo" (ob praktično obstoječi infrastrukturi oz. le manjši nadgradnji).
Indija in ostale podobne države v razvoju imajo hude probleme z električno infrastrukturo. Recimo v Indoneziji na severu Sumatre težave krpajo z najemom turške plavajoče elektrarne.


Niti približno tam v naslednjih 30-50 letih električni avti ne bodo v večini.

WarpedGone ::

Zakaj? Zakaj bo potreba po vozilih bistveno manjša. A Afriki, Indiji in podobnim območjem, kjer trenutno osebna mobilnost vključuje lastne noge, pa ne privoščiš vozil?
Več kot tretjina ljudi na Zemlji še vedno ni niti blizu lastnemu vozilu.


Predvsem zato ker smo leta 2018, ko ima na zemlji več ljudi GSM kot pa dostop do čiste vode. Tudi v afriki.
EV ni avto z električnim pogonom ampak je in bo še bolj kompjuter na kolesih. V njem bo tolk računske moči kot jo je v današnjih top mašinah.
To omogoča stvari, ki z ICE 10 let nazaj niso bile možne. Lastništvo avtomobila bo postalo podobno lastništvu konjev. Zanimivo kot hobi, nujnost za par osebkov, večina bo mobilnost zagotavljala preko drugih načinov, ki bodo pod črto cenejši.

Ta nelastniška mobilnost bo hkrati zmanjšala potrebno kvoto vozil in hkrati znižala ceno ceno transporta.

>> Indija in ostale podobne države v razvoju imajo hude probleme z električno infrastrukturo.
Ja, Imajo zanič fosilno infrastrukturo, in na veliko postavljajo distribuirane vire, ja sonce, veter, ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Narobe, prodaja enega modela bo nadomestila prodajo drugega. Tako kot sedaj požirajo sami sebe, ko dajejo na trg nove modele vozil.

Neka razlika tukaj vseeno je. Trenutno si trg jemljejo modeli s podobno maržo. Pri EV-jih pa bodo dejansko vozila z nižjo maržo kanibalizirala vozila z večjo. Vsaj na začetku.

A mi nekdo razloži kako to, da Afrika (ali pa naše firme v Afriki) ne vlaga pospešeno v fotovoltaiko? Zadeve se že pri nas pogojno splačajo, zakaj se tam ne?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Zakaj? Zakaj bo potreba po vozilih bistveno manjša. A Afriki, Indiji in podobnim območjem, kjer trenutno osebna mobilnost vključuje lastne noge, pa ne privoščiš vozil?
Več kot tretjina ljudi na Zemlji še vedno ni niti blizu lastnemu vozilu.


Predvsem zato ker smo leta 2018, ko ima na zemlji več ljudi GSM kot pa dostop do čiste vode. Tudi v afriki.
EV ni avto z električnim pogonom ampak je in bo še bolj kompjuter na kolesih. V njem bo tolk računske moči kot jo je v današnjih top mašinah.
To omogoča stvari, ki z ICE 10 let nazaj niso bile možne. Lastništvo avtomobila bo postalo podobno lastništvu konjev. Zanimivo kot hobi, nujnost za par osebkov, večina bo mobilnost zagotavljala preko drugih načinov, ki bodo pod črto cenejši.
Kot prvo, ti sanjaš o robotskih vozilih, ki so časovno nekako tako oddaljena kot Musk na Marsu in elektrarne na jedrsko zlitje.

Kot drugo, z vso potrebno elektroniko lahko mirno opremiš tudi bencinski avto, ni prav nobene ovire.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

jernejl ::

Zakaj bi električnih avtov potrebovali manj kot bencinskih? In zakaj bi en proizvajalec imel bistveno večji tržni delež?

Računica je preprosta. Tesla ne more tako hitro rasti, da bi v naslednjih letih zmogli proizvesti več kot nekaj milijonov vozil letno.
In če želijo 75% tržni delež prodanih vozil, je nujno potrebno, da se svetovna proizvodnja zmanjša za vsaj 95%. :D

Neka razlika tukaj vseeno je. Trenutno si trg jemljejo modeli s podobno maržo. Pri EV-jih pa bodo dejansko vozila z nižjo maržo kanibalizirala vozila z večjo. Vsaj na začetku.

Zakaj pa bi bila marža kaj bistveno nižja? Ali ni tako, da si ljudje silno želijo EV, proizvodnja pa povpraševanja ne zmore dohajati? Potem lahko mirno prodajajo EV z višjimi maržami kot ICE. Razen, če je nasprotno in morajo marže zniževati zato, da jih sploh lahko prodajo.

pegasus ::

Okapi je izjavil:

Niti približno tam v naslednjih 30-50 letih električni avti ne bodo v večini.
Indija že masovno deploya sončne celice in če bodo pridno nadaljevali, lahko komplet prekočijo deploy naftne infrastrukture.

Okapi ::

Ja, v roku 30-50 let.

Nikec3 ::

Niti približno tam v naslednjih 30-50 letih električni avti ne bodo v večini.

Bodo, bodo. Če misliš, da bodo v Indiji in v Afriki šli čez enak cikel kot na zahodu (konj, ICE, EV), se motiš. Tehnologija se bo razvila in optimizirala na zahodu, zato bodo lahko v Indiji in Afriki marsikateri korak preskočili.

Okapi je izjavil:

Ja, v roku 30-50 let.

Prodaja plug-inov ima že danes skoraj 2% tržni delež na svetu. 1,3 milijone jih je bilo prodanih, vseh avtov pa cca. 70 milijonov. V 30 letih bo ZAGOTOVO več kot 50% osebnih vozil Plug-inov.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

kow ::

Na pamet bi rekel, da se stari ICE-ji ne bodo splacali, ker je elektrika poceni. Glavni strosek pri stari kanti je itak gorivo. (sraufa poceni fusar, zavarovanje pa najosnovnejse).

telexdell ::

Nikec3 je izjavil:


A mi nekdo razloži kako to, da Afrika (ali pa naše firme v Afriki) ne vlaga pospešeno v fotovoltaiko? Zadeve se že pri nas pogojno splačajo, zakaj se tam ne?

In kako veš, da ne vlagajo? V državah tretjega sveta nimaš infrastrukture ne za promet in ne za elektriko (virov, daljnovodov, instalacije po hišah, električnih porabnikov...) zato je misliti, da lahko naše prakse enostavno preslikaš tja najmanj napačno, če že ne kaj več.
Po drugi strani pa- ali je lažje tovoriti bencin po brezpotjih, da se nekje sredi ničesar prevažaš z ICE ali pač tam postaviš nekaj panelov in polniš avtomobil preko dneva? Če pa daš poleg še kakšno baterijo za elektriko preko noči, si pa itak zmagal?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jernejl ::

Bodo, bodo. Če misliš, da bodo v Indiji in v Afriki šli čez enak cikel kot na zahodu (konj, ICE, EV), se motiš. Tehnologija se bo razvila in optimizirala na zahodu, zato bodo lahko v Indiji in Afriki marsikateri korak preskočili.

Tisti trgi so cenovno bistveno bolj občutljivi. Tam ne bodo kupili EV, če lahko dobijo avto na bencin za tisočaka ceneje. Tudi na subvencije bodo v afriki najbrž bolj težko računali.
Najpomembneje pa je, da tja roma precej rabljenih avtomobilov, ti pa so in bodo še zmeraj na bencin. Če bi torej želeli preskočiti bencin, bodo morali prebivalstvu omogočiti, da bodo lahko kupovali EV-je namesto 20 let starih ICE-jev.

Po drugi strani pa- ali je lažje tovoriti bencin po brezpotjih, da se nekje sredi ničesar prevažaš z ICE ali pač tam postaviš nekaj panelov in polniš avtomobil preko dneva?

Bencin, nafto, plin je bistveno lažje tovoriti.
Že v navadni avto ga lahko natovoriš za 1000km, v za to namenjen prostor. V kanistru pa še za 100km zraven. Če zmanjka, pa dokupiš kanister pri lokalnem proizvajalcu.

Okapi ::

kow je izjavil:

Na pamet bi rekel, da se stari ICE-ji ne bodo splacali, ker je elektrika poceni. Glavni strosek pri stari kanti je itak gorivo. (sraufa poceni fusar, zavarovanje pa najosnovnejse).
Črpanje nafte je ponekod zelo poceni, kar pomeni, da se lahko, če ne bo več veliko povpraševanja, cena goriva zniža za vsaj 2x, če ne 3x. Poleg tega bodo slej ko prej električne avte dodatno obdavčili, da bodo nadomestili izpad davkov za tekoča goriva. In ne pozabit prišteti stroškov izrabe akumulatorja k porabljeni elektriki.

Tako da jaz se ne bi preveč zanašal na to, da bodo ljudje množično kupovali električne avte, ker bodo skupni stroški rabe cenejši.

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:


Predvsem zato ker smo leta 2018, ko ima na zemlji več ljudi GSM kot pa dostop do čiste vode. Tudi v afriki.
EV ni avto z električnim pogonom ampak je in bo še bolj kompjuter na kolesih. V njem bo tolk računske moči kot jo je v današnjih top mašinah.
To omogoča stvari, ki z ICE 10 let nazaj niso bile možne. Lastništvo avtomobila bo postalo podobno lastništvu konjev. Zanimivo kot hobi, nujnost za par osebkov, večina bo mobilnost zagotavljala preko drugih načinov, ki bodo pod črto cenejši.

Ta nelastniška mobilnost bo hkrati zmanjšala potrebno kvoto vozil in hkrati znižala ceno ceno transporta.

Ne vem, a si ziher da smo 2018?
Men se zdi da bo Tesla konec 2017 demonstrirala samostojno vožnjo Coast2Coast.
Ni se še zgodila, imho še nismo 2018, samo mass delusion se dogaja.

Nikec3 ::

Evo, glede EV-jev in Kitajcev:

https://live.finance.si/41777/Kitajska-...

Število na Kitajskem prodanih električnih avtomobilov se je lani močno zvišalo, prvič registriranih jih je bilo 777 tisoč. Kitajska tako ostaja vodilna na svetu po prodaji električnih avtomobilov, prednost pred drugouvrščenimi ZDA pa je še povečala, kaže študija inštituta Cam.

Na Kitajskem so lani prvič registrirali 53 odstotkov več električnih avtomobilov in priključnih hibridov kot v letu prej.


Delež elektro avtomobilov v prodaji na Kitajskem se je v letu 2017 zvišal z 1,8 na 2,7 odstotka, posebej veliko povpraševanje je bilo po čistih električnih avtomobilih, ki so jih prodali 652 tisoč.


In potem nekateri sanjajo o vodiku ali še čem drugem?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Črpanje nafte je ponekod zelo poceni, kar pomeni, da se lahko, če ne bo več veliko povpraševanja, cena goriva zniža za vsaj 2x, če ne 3x.


Tudi, ce se zniza za toliko je elektrika se vedno cenejsa. Saj to je glavni point. Imamo tekmo - izboljsanje produktivnosti crpanja fosilnih goriv vs solar/battery. Eksternalije so se dodatni plus.

Magic1 ::

Sej gorivo je tudi poceni, problem je ker skoraj 80% cene pobere država. Ko bomo vozili več na elektriko, bo tudi tukaj lonček bil pristavljen.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

kow ::

Davke sem ze odracunal, drgac je elektrika vec kot 3x cenejsa...

telexdell ::

jernejl je izjavil:


Bencin, nafto, plin je bistveno lažje tovoriti.
Že v navadni avto ga lahko natovoriš za 1000km, v za to namenjen prostor. V kanistru pa še za 100km zraven. Če zmanjka, pa dokupiš kanister pri lokalnem proizvajalcu.

Verjetno še nisi potoval v kakšno večjo divjino od BTC, da kvasiš take.
Pa ja ne misliš, da bom npr. jaz, ko bom šel v tiste kraje s sabo tovoril sončne panele, da bi polnil avtomobil? Tisti, ki pa stalno živijo tam se pa vozijo z bivoljim vpregam ali kvečjemu s kolesi ker pač ni črpalk za vsakim vogalom.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

kow je izjavil:

Davke sem ze odracunal, drgac je elektrika vec kot 3x cenejsa...

Dej nehaj nabijat. Dodatki za OVE in omrežnino niso za filat davčno blagajno. 75% cene goriva je pa ravno to.
Magic

telexdell ::

Magic1 je izjavil:


Dej nehaj nabijat. Dodatki za OVE in omrežnino niso za filat davčno blagajno. 75% cene goriva je pa ravno to.

Denar za gradnjo omrežja in subvencije pa bi prinese Dedek Mraz, če jih nam ne bi zakasirali poleg elektrike?

PS- če bi ti na položnico namesto OVE napisali donacija bi se potem hvalil okrog, kak človekoljub si, da pač pomagaš "ubogim" v energetiki ali bi pač bentil nad državo, kako te lupi
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

Ka kaj ti iščeš neke probleme, kjer jih ni?!? Frajerček zgoraj je razlagal, kako je elektrika mnogo cenejša od goriva. Preberi še enkrat zadnjih par postov preden se repenčiš.
Magic

jernejl ::

telexdell je izjavil:

jernejl je izjavil:


Bencin, nafto, plin je bistveno lažje tovoriti.
Že v navadni avto ga lahko natovoriš za 1000km, v za to namenjen prostor. V kanistru pa še za 100km zraven. Če zmanjka, pa dokupiš kanister pri lokalnem proizvajalcu.

Verjetno še nisi potoval v kakšno večjo divjino od BTC, da kvasiš take.

Prav nasprotno, iz tvojega pisanja lahko z gotovostjo trdim, da kaj prida naokrog še nisi potoval z avtomobilom.
Ko boš kdaj potoval po divjini, kjer nekaj 100km ni ničesar, boš razumel, kako pametno je imeti avto z dosegom, ki omogoča, da pot prepotuješ brez vmesnega polnjenja (in imaš vsaj še 50% rezerve). Da reči v divjini nimajo takega up-time kot sredi mesta in se komot zgodi, da je zadeva pokvarjena. Tudi neredko se zgodi, da avtomat ne bo sprejel tvoje kreditne kartice. Morda pa bo samo neprimerno vreme in avta ne boš polnil še naslednjih nekaj dni. V takem primeru lahko samo upaš, da bo nekdo prišel mimo prej, preden boš izdihnil od vročine ali zmrznil od mraza. Kot najbrž ne veš, GSM signala v takem okolju večinoma tudi ni.
Če pa ne boš imel smole in boš sredi ničesar naletel na delujočo polnilnico / bencinsko črpalko / trgovino ali karkoli drugega, bodo pa cene situaciji primerno visoke.

kow ::

@magic1
Ok. Priznam delno sem nabijal (omreznina, OVE). Recimo, da je free market, pa je cena enaka (kar sicer ni logicno, ker predelava...) Se vedno je elektricni avto veliko ucinkovitejsi. Kilometer/dolar bo cenejsi.

Tody ::

Dokler ne bo :)

fpbs ::

New Navigant Leaderboard puts GM and Waymo at the head of the autonomous driving technology pack, Tesla last:
http://www.greencarcongress.com/2018/01...

Magic1 ::

Če ga bomo fajn srali z sončnimi elekrarnami, se zna zgodit, da bo elektrika dražja od goriva. Seveda govorim za ceno energenta pred trošarinami in ddv-jem, ki so za polnit državno blagajno. Fosilci bodo konkurenčni dokler ne izumimo nekega novega boljšega vira energije. Seveda se lahko tehtnica prej začne obračat v neko drugo smer, samo ne zaradi ekonomičnosti, temveč zaradi represije državi. Samo smo spet na začetku, dokler nimamo alternativnega vira, moramo nekje nekaj kurit.
Magic

kow ::

A eksternalij pa ne bos stel v ceno fosilnih goriv, a?

Magic1 ::

A je težko napisat več od enega stavka?
Magic

kow ::

To stejem v splosno razgledanost. Preberi prvi odstavek:

Externality @ Wikipedia

Magic1 ::

Še vedno nisi nič povedal. Malo manj predvidevanja, ker stvari niso enostavne.
Če se ponovim. Nimamo alternative fosilnim gorivom (ok imamo, samo jedrska energija je kao out). Nekateri navijajo za solar, ki je pozimi relativno neuporaben, torej bomo pozimi delali elektriko iz fosilnih goriv. Ogrevanje bo na fosilce iz individualnih kurišč, električni avti bodo prav tako dobili elektriko iz fosilnih virov... Torej bodo eksternalije še bolj očitne?
Magic

kow ::

Stvari so ZELO enostavne. Vecji davek na proizvodnjo elektrike iz premoga. Manjsi davek na proizvodnjo iz plina. Elektrika iz fosilnih goriv je nerealna, glede na stroske, ki jih imamo (kvaliteta zraka, zdravstvene tezave, pa tudi podnebne spremembe). Imamo veliko alternativ, tudi vecji uvoz. Nic pa ni zastonj in je potrebno placati.

kow ::

Torej:
1. Elektricni avto je energijsko ucinkovitejsi (tudi, ce upostevas vecjo tezo).

2. Energetski trg je popolnoma v ku**u (zaradi politicnih razlogov). Je polno nekih subvencij, davkov za socialo,
pa skritih davkov kot vojaski stroski, strateski interesi, lobiranj itd. Manjkajo pa (resni) okoljski davki.

3. stevilka 2, ne spremeni dejstva, da je elektrika energija, ki jo je zlahka pretvoriti. Ca pade recimo cena nafte, jo lahko kurimo in dobimo cenejso elektriko.

4. Z lahkoto gremo v nekaj desetletjih na veter + sonce + baterije. Verjetno celo nukleark ne rabimo, ce mocno investiramo v omrezje.

5. Trenutno NOCEMO najcenejse elektrike (iz premoga) - zaradi stevilke 2.

Ampak dobro, sem zasel s teme. Zacel sem s tem, da je elektrika cenejse gorivo od fosilnih goriv. Magic, si me popravil, da vecje razlike v ceni ni. Kar je res. Samo tocka 1, se vedno drzi. Na dolar, bos naredil vec kilometrov.

jernejl ::

Elektrika iz fosilnih goriv je nerealna

5. Trenutno NOCEMO najcenejse elektrike (iz premoga) - zaradi stevilke 2.

To se sicer lepo bere, ampak realnost je taka, da imamo praktično novo elektrarno tega tipa, in bo najbrž še kar precej časa obratovala.
Tako da eksternalije pri električnih avtih ravno tako obstajajo. Onesnaževanje pri proizvodnji električne energije je sicer manjše, je pa zato izdelava baterij okoljsko bolj problematična... ko se bodo iztrošile, pa bomo imeli kup nevarnih snovi, ki jih bo treba nekam pospraviti ali reciklirati.

Samo tocka 1, se vedno drzi. Na dolar, bos naredil vec kilometrov.

Hibridi bi znali biti še najučinkovitejši. So lažji od samo električnih vozil, večino poti pa vseeno opravijo na elektriko (predvsem tiste krajše, kjer je sicer ICE pogon razmeroma neučinkovit).

Magic1 ::

kow je izjavil:

Torej:
1. Elektricni avto je energijsko ucinkovitejsi (tudi, ce upostevas vecjo tezo).

2. Energetski trg je popolnoma v ku**u (zaradi politicnih razlogov). Je polno nekih subvencij, davkov za socialo,
pa skritih davkov kot vojaski stroski, strateski interesi, lobiranj itd. Manjkajo pa (resni) okoljski davki.

3. stevilka 2, ne spremeni dejstva, da je elektrika energija, ki jo je zlahka pretvoriti. Ca pade recimo cena nafte, jo lahko kurimo in dobimo cenejso elektriko.

4. Z lahkoto gremo v nekaj desetletjih na veter + sonce + baterije. Verjetno celo nukleark ne rabimo, ce mocno investiramo v omrezje.

5. Trenutno NOCEMO najcenejse elektrike (iz premoga) - zaradi stevilke 2.

Ampak dobro, sem zasel s teme. Zacel sem s tem, da je elektrika cenejse gorivo od fosilnih goriv. Magic, si me popravil, da vecje razlike v ceni ni. Kar je res. Samo tocka 1, se vedno drzi. Na dolar, bos naredil vec kilometrov.

Nihče ni rekel, da ni elektrika cenejša in efektivnejša. Samo ne tako drastično, kot nekateri poizkušajo pokazat. Pa še to je zgolj zato, ker jo večinsko proizvajamo iz NEK, TEŠ in hidro. Smo že v drugi temi prišli do zaključka, da vetra nimamo, hidro večinsko izkoriščen, solar pozimi pa ni uporaben (baterije bodo zgolj za pokrit dnevna nihanja). Torej bomo 1/3 leta še vedno kurili nekaj za proizvodnjo elektrike. Kakšna alternativa je to?
Magic

telexdell ::

Magic1 je izjavil:


Nihče ni rekel, da ni elektrika cenejša in efektivnejša. Samo ne tako drastično, kot nekateri poizkušajo pokazat. Pa še to je zgolj zato, ker jo večinsko proizvajamo iz NEK, TEŠ in hidro. Smo že v drugi temi prišli do zaključka, da vetra nimamo, hidro večinsko izkoriščen, solar pozimi pa ni uporaben (baterije bodo zgolj za pokrit dnevna nihanja). Torej bomo 1/3 leta še vedno kurili nekaj za proizvodnjo elektrike. Kakšna alternativa je to?

V tisti temi si to ugotovil ti in sedaj svoje ugotovitve prodajaš kot skupne.Pozimi se moramo ogrevati. Če ne bo elektrike bomo morali uporabljati zemeljski plin in drva. Takoj ko se ogrevaš pa lahko peč nadgradiš v kogeneracijo. Tako bo elektrika celo leto, svinjanje atmosfere pa le pol leta s skupnimi izpusti CO2, SO2, PMxx... zgolj 1/3 trenutnih izpustov.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

Ne, spraševal sem ene štirikrat za alternative in sami zagovorniki solarja ste predlagali kurjenje čez zimo, oziroma bili tiho.
Koliko bo manj izpustov, če bomo pozimi vsi kurili in zraven še elktriko proizvajali, si si pa gladko izmislil!
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Ne, spraševal sem ene štirikrat za alternative in sami zagovorniki solarja ste predlagali kurjenje čez zimo, oziroma bili tiho.
Koliko bo manj izpustov, če bomo pozimi vsi kurili in zraven še elktriko proizvajali, si si pa gladko izmislil!

Drva kuriš sproščajo CO2 ali pa jih ne- razpadajo in sproščajo metan, kateri je še hujši strup za atmosfero. Torej s kurjenjem drv povečuješ le PMxx delce, kateri pa se lahko močno omejijo z raznimi filtri. Zemeljski plin nima SO2, nima PMxx in ima manj CO2 kot premog. V plinskih turbinah se dosegajo precej višji izkoristki kot v parnih kotlih zato potrebujemo 2...3 x manj plina kot premoga za enako količino kWh elektrike. Problem s soncem so praktično štirje meseci ko so temperature najnižje in je potrebno najbolj hajcati. Namesto izpuhov premoga imamo takrat izpuste drv (katero so ali kurimo ali ne) in izpusti zaradi metana, kateri pa so bistveno nižji kot pri premogo. Suma sumarum- si izmišljujem ali pa ne?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

Seveda si. Situacija v mestih je katastrofalna zaradi kurjenja že sedaj, ko folk kuri marikaj v popolnoma nereguliranih kuriščih. Pa gre vsako leto več ljudi na toplotne črpalke. Ti pa bi uvedel, da bi vsi kurili za ogrevanje in še za elektriko. Razmere naj bi bile pa boljše? Mogoče poleti (ko itak ni toliko problematično), pozimi pa mnogo slabše.
Magic

Nikec3 ::

Magic1 je izjavil:

Seveda si. Situacija v mestih je katastrofalna zaradi kurjenja že sedaj, ko folk kuri marikaj v popolnoma nereguliranih kuriščih. Pa gre vsako leto več ljudi na toplotne črpalke. Ti pa bi uvedel, da bi vsi kurili za ogrevanje in še za elektriko. Razmere naj bi bile pa boljše? Mogoče poleti (ko itak ni toliko problematično), pozimi pa mnogo slabše.

Kurjenje na drva odpade. To je nesnaga, da ni večje.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

No šit Sherlock. Vsako kurjenje je slabo, še posebno v individualnih kuriščih. Vse vrste kurjenja bi bilo potrebno odstraniti iz mest. Sam to ni realno brez jedrske.
Magic

telexdell ::

Nikec3 je izjavil:


Kurjenje na drva odpade. To je nesnaga, da ni večje.

Mi lahko zaupaš kako si prišel do tega genialnega zaključka?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Unknown_001 ::

telexdell je izjavil:

Nikec3 je izjavil:


Kurjenje na drva odpade. To je nesnaga, da ni večje.

Mi lahko zaupaš kako si prišel do tega genialnega zaključka?


Eksperimentalno. Čevapčiče je lani na drvenem roštilju peku pa se je skor zadušu zravn.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt
««
478 / 1139
»»