» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
449 / 1139
»»

RedDrake ::

Tody je izjavil:

Električni avti bodo spremenil način vožnje, kot smo ga vajeni dones... Nekatere tukaj je tega prekleto strah in se že v naprej sekirajo in zavaračajo vse druge metode kot 2 minutni postanek na bencinski črpalki, ki itak nikoli ni dve minutni.

Telefoni z zasloni na dotik so na sceni že dobro desetletje in še vedno se da dobit kak telefon s tipkami, pač nišna roba. Če ne želite presedljati na električna vozila, pač ne, noben vas ne bo silil in boste lahko še vedno delal 1000 km na dan v svojih dizlih.

Do leta 2030 ali koliko pa bodo tudi le ta že tako izpopolnjena da bo tudi vaših 1000 km in 5 minut na "bencinski" uresničenih in boste lahko ploskal z ušesi naprej.

Tisto kar jaz osebno zavračam je vozilo, katerega de-facto lastnik nisem več jaz (beri Tesla).
IONIQ-a z baterijo x2 kupim danes in to dva.

thramos ::

Tody je izjavil:

Električni avti bodo spremenil način vožnje, kot smo ga vajeni dones... Nekatere tukaj je tega prekleto strah in se že v naprej sekirajo in zavaračajo vse druge metode kot 2 minutni postanek na bencinski črpalki, ki itak nikoli ni dve minutni.


Zakaj bi bilo tega kogarkoli strah? Če ni ravno mehanik ali pa dela v Revozu ...

Tody ::

RedDrake sej lastnik softwara tudi v današnjih vozilih nisi ti. Lane assist, zaviranje v sili, aktivni tempomat... Poleg tega te v uporabo avtonomne vožnje noben ne sili.

Thramos, iz postov je to viditi, tisti ki se najbolj derejo jih je najbolj strah :)

harvey ::

Tisto kar jaz osebno zavračam je vozilo, katerega de-facto lastnik nisem več jaz (beri Tesla).
IONIQ-a z baterijo x2 kupim danes in to dva.

Ko se bo elektrika dodobra razširila bo tudi poslovnih modelov več. Tako da to ne bo problem, enako kot je bila prej podobna dilema - konjska vprega proti motorju z notranjim izgorevanjem. Sicer pa velja tudi strategija SL, da po letu 2030 prve registracije vozil z motorjem na bencin in diesel ne bo več :D.
Ar scáth a chéile a mhaireann na daoine.
------

pegasus ::

RedDrake je izjavil:

Tisto kar jaz osebno zavračam je vozilo, katerega de-facto lastnik nisem več jaz
Oh glej glej, kolonialna kapitalistična miselnost. Svoj čas je bila zelo na mestu, ampak to je bilo v 19. stoletju. Danes priznam, da je več ne razumem. Osebno komaj čakam, da se znebim avtomobila, kar bo mogoče takoj, ko bo na voljo ekvivalentna storitev. Upam da čim prej.

thramos ::

Tody je izjavil:

Thramos, iz postov je to viditi, tisti ki se najbolj derejo jih je najbolj strah :)


Česa?

Tody ::

Straha pred spremembami in da jim ne bo več ropotalo in da bodo ob svojo moškost ker ne bodo mogl več ropotat po ulicah. Nevem strah je zajebana zadeva :D

RedDrake ::

Tody je izjavil:

RedDrake sej lastnik softwara tudi v današnjih vozilih nisi ti. Lane assist, zaviranje v sili, aktivni tempomat... Poleg tega te v uporabo avtonomne vožnje noben ne sili.

Thramos, iz postov je to viditi, tisti ki se najbolj derejo jih je najbolj strah :)

Imam licenco za uporabo SW-ja, in te mi po zakonu ne morejo preklicati, ko je enkrat pogodba (nakup) sklenjen.
Jaz in bodoči lastniki, lahko ta SW uporabljajo za namen, za katerega je narejen, do konca življenske dobe produkta.

Po drugi strani pa vozilo, ki je 24/7 online in ima killswitch (Tesla), ni več moja osebna lastnina, ker recimo, če se Tesla odloči, da vozilo iz kateregakoli razloga ni več uporabno, ga lahko "ugasne" in je zame samo še velik cegu na parkingu.
Takega vozila ne bom imel _nikoli_.

Tega tudi pegasus ne razume.
Da je osebna svoboda pogojena z lastnino.
Ko lastnine ni več, tudi svobode ni.
Tisti, ki tega ne razumete, boste pač postali sužnji globalnih firm.

Ker, kaj brani nekemu monopolistu, zlizanemu z državo, da preprosto ne reče, da ima njihovo vozilo 10 letno življensko dobo in bo po tem terminu nepreklicno onesposobljen?
Oni rečejo - avto ni več varen zaradi postaranega X elementa v vozilu (tako kot Galaxy Note 7, eh?) - in ga bomo pač ugasnili. Kupite novega! Ali še bolje, najemite ga od nas.
Najem v večini primerov _ni_ cenejši!
Recimo, danes si lahko omislim Adobe Lightroom za ne vem, $20 na mesec.
Nameščeno imam pa verzijo 4.x, za katero sem dal $120 pred štirimi leti (al še več, se sploh ne spomnim).
Kaj je zame cenejše, in kaj je za ponudnika boljše?

Pa še to.
Imam nekega kolega, ki je profesor na faksu v Sloveniji in hkrati dela tudi v ZDA.
V Sloveniji je mislim da 5 mesecev letno in je preračunal, da se mu čisto za malo ne splača imeti lastnega vozila in se vozi okoli s taksiji. Ampak razlika je tam par STO EUR letno v prid taksi prevozom.
V ZDA vozilo seveda ima.

Ko bodo vsi na taksijih in najemu bo prevoz dražji, ljudje bodo manj mobilni in ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

pegasus ::

RedDrake je izjavil:

Tega tudi pegasus ne razume.
Da je osebna svoboda pogojena z lastnino.
Ko lastnine ni več, tudi svobode ni.
Ja, v kapitalističnem svetu to drži.
Osebno mi je bližje vzhodnjaški pogled: ko se osvobodiš vseh spon materializma, si svoboden.

RedDrake ::

pegasus je izjavil:

Ja, v kapitalističnem svetu to drži.
Osebno mi je bližje vzhodnjaški pogled: ko se osvobodiš vseh spon materializma, si svoboden.

Se absolutno strinjam.

Pa slišal sem, da imaš neizkoriščeno stanovanje.
Mislim da bi lahko sobival še s par romi, ki nimajo strehe nad glavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

bambam20 ::

Tody je izjavil:

vse druge metode kot 2 minutni postanek na bencinski črpalki, ki itak nikoli ni dve minutni.


Kok pa je? Napolni ti EV v 2 minutah, da se boš lahko peljal naslednjih 100 km.

pegasus ::

RedDrake je izjavil:

Pa slišal sem, da imaš neizkoriščeno stanovanje.
Mislim da bi lahko sobival še s par romi, ki nimajo strehe nad glavo.
Drži. Delam na tem.

telexdell ::

J.McLane je izjavil:

telekdel, z avtom delaš dobrih 5k km letno? Resno?

Imamo dva avta. Službo imam 5 km od doma. Pot po trgovinah opravi žena z drugim avtom. Oba avtomobila skupaj ne naredita več kot 12k km/leto. Najdaljša pot je za dopust- dolga tam 120 km do letališče Brnik.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

RedDrake je izjavil:


Po drugi strani pa vozilo, ki je 24/7 online in ima killswitch (Tesla), ni več moja osebna lastnina, ker recimo, če se Tesla odloči, da vozilo iz kateregakoli razloga ni več uporabno, ga lahko "ugasne" in je zame samo še velik cegu na parkingu.
Takega vozila ne bom imel _nikoli_.


Pa saj te nihče ne sili, da imaš avtomobil. Jaz tudi nima rolke ali štirikolesnika pa kaj>:D>:D

@pegasus
Osebno mi je bližje vzhodnjaški pogled: ko se osvobodiš vseh spon materializma, si svoboden.


Ljudje v Severni Korejo so živ dokaz svobode materializma.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

pegasus ::

To te je nekdo neki naplahtal ...

Komentarji pod to novico na rtvslo in 24ur so goldmine. Si jih moram bookmarkat za primer, če me kdo vpraša, zakaj se nočem vrniti v domovino ;)

LuiIII ::

Glede na odločitev, da 2030naprej ne bo več dovoljeno prodajati ICE vozil (OK dizel in bencinarje), je mislim skrajni čas za urgentni zakon o gradnji NEK2. Drugače se bomo bolj malo vozili z EV. No ja bomo imeli pač stare dizle...

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

RedDrake je izjavil:

Tisto kar jaz osebno zavračam je vozilo, katerega de-facto lastnik nisem več jaz
Oh glej glej, kolonialna kapitalistična miselnost.


Ker Tesla pa avtomobile dela iz cistega altruizma in samo z dobrimi nameni. Sam, zakaj jih potem ne dajejo za eno desetino cene? :)))))

pegasus je izjavil:

Svoj čas je bila zelo na mestu, ampak to je bilo v 19. stoletju. Danes priznam, da je več ne razumem. Osebno komaj čakam, da se znebim avtomobila, kar bo mogoče takoj, ko bo na voljo ekvivalentna storitev. Upam da čim prej.


Ce bo taksna storitev cenejsa za uporabnika, potem je to vsekakor prednost. Ampak se bojim, da bo z avtomobili nekako tako, kot se je zgodilo s programsko opremo. Programskega paketa ne mores vec kupit, kupis storitev in jo placujes. V vecini primerov je pa TCO drazji kot je bil prej.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

J.McLane je izjavil:

telekdel, z avtom delaš dobrih 5k km letno? Resno?

Imamo dva avta. Službo imam 5 km od doma. Pot po trgovinah opravi žena z drugim avtom. Oba avtomobila skupaj ne naredita več kot 12k km/leto. Najdaljša pot je za dopust- dolga tam 120 km do letališče Brnik.


Ampak ti nisi referencni primer. Pravzaprav nihce ni. Vsak ima svoje potrebe in vsak avto uporablja drugace. Za 80% ljudi bo doseg 500km verjetno vrh glave za 14 dni. Za nekatere bo to dovolj za cel mesec. Eni smo pa taksni, ki delamo vcasih po 200-300km na dan. Vsak dan pa prevozimo skoraj 100km. In nekateri ti ljudje zivijo na taksnih lokacijah, da ne morejo polniti avtomobila cez noc. In ja, kabel iz desetega nadstropja, do parkirisca je realen problem, pri nas prakticno v vseh blokovskih naseljih.

Zakaj jim dopovedujete, da je elektrika za njih, ce pa ni? Ce dobijo bistveno manj uporabno zadevo za bistveno manj denarja?

Jaz takoj preklopim na elektriko, ko bom dobil avto, ki bo pokril moje _redne_ potrebe in ne bom rabil prodat otroka, da ga kupim. Ne izrednih, izredne potrebe povsem razumem in mi ne predstavlajo ovire. Tistih dvakrat na leto bom ze 'tankal' na kaksni javni polnilnici in si privoscil malo daljsi postanek.

Ampak, zakaj folku tiscite to elektriko v grlo za vsako ceno in jih prepricujete kaj bo cez X let?! To pocnejo samo fanatiki, ki niso sposobni kriticnega razmisljanja. Nekateri potrebujejo vozila danes in ne morejo cakati X let, da se zgodi tektonski premik.

Tody ::

waaw just waaw. Tema ma 450 strani po 50 postov al kok, kle se pa v temi z električnimi avtomobili pritožuješ zakaj ti tlačimo v grlo te avtomobile?

Pa ljudje božjii, kdo vas sili jih kupovat? Trenutno so cenejši na 100 km, pod pogojem da si jih lahko privoščiš cca 40.000 eur, da ga imaš kje polnit in da ga ne rabiš za 500km na dan.

Vse ostalo pač zaenkrat odpade, ampak industrija rabi ta segment da bo financiral ostale, da boste lahko "tankal" v 5 minutah tako kot zdaj, da boste lahko imeli domete tako kot zdaj itd itd...

Če pa mislte da se bo revolucija kr zgodila, danes grem spat jutri me pa nova tesla čaka pred vrati za 30.000 eurov, no boste še dolgo hodil spat.

Magic1 ::

Fora je samo v tem, da ima tehnologija pomanjklivosti, ki bodo zelo težko odpravljene, nekatere sploh ne bodo. Čez dvanajst let bo folk prisiljen kupit vsaj hibrida, kar pomeni, da bo takrat minimalna cena novega avtomobila okoli 50% višja. Posledično se bo prodalo manj novih avtomobilov, dlje bodo ostajali stari. To da gremo vzporedno z bogatimi državami glede takih dragih stvari ni ravno primerno glede na naš standard. Sej men ne bo hudega, si lahko privoščim hibrida in ga lahko tudi polnim v lastni garaži. A veliko ljudi pač ne more ne eno, ne drugo.
Magic

BigWhale ::

Tody je izjavil:

waaw just waaw. Tema ma 450 strani po 50 postov al kok, kle se pa v temi z električnimi avtomobili pritožuješ zakaj ti tlačimo v grlo te avtomobile?


Dokler je 450 strani kvalitetne debate, ni s tem nic narobe.

Ampak tle so/ste pa eni, ki ste prepricani, da so EVji boljsi od vsega in za vse. In vsakic, ko nekdo rece: 'men pa to ni vsec/jaz bi rad pa to drugace', je problem v njem, ker EVji so perfect. Zato ker Telex dela 5km na dan z avtom, misli, da vsak tko vozi. WarpedOne je pa preprican, da ima vsak od nas supercharger takoj za vogalom in da tankanje sploh ni problem.

WarpedGone ::

WarpedOne je pa preprican, da ima vsak od nas supercharger takoj za vogalom

kaj si češ s takim pomagat?
negativna dodana vrednost ...
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Tody je izjavil:

waaw just waaw. Tema ma 450 strani po 50 postov al kok, kle se pa v temi z električnimi avtomobili pritožuješ zakaj ti tlačimo v grlo te avtomobile?

Naslov teme je "Zakaj so električni avtomobili prava stvar" in tema je bila zastavljena leta 2006.

Nihče ne dvomi, da je prihodnost avtomobilov v elektriki, ampak postavljat tako trditev in se imet za vizionarja, ker bo do dejanskega premika prišlo čez četrt stoletja, je mal komično. In BW-jeve pripombe so čist na mestu.

Tody je izjavil:

Če pa mislte da se bo revolucija kr zgodila, danes grem spat jutri me pa nova tesla čaka pred vrati za 30.000 eurov, no boste še dolgo hodil spat.

Tako mišljenje imate morda avtor teme, ki je leta 2006 zapisal "Zakaj so električni avtomobili prava stvar" (pozor, sedanjik) in njegovi somišljeniki. Morda, morda pa ne. Nikakor pa tega ni razbrati iz BW-jevega odgovora.

Mi pa danes, več kot deset let po začetku teme nimamo el. avtomobila, ki bi bil cenovno dosegljiv Slovencu s povprečnih 1.469,40 € bruto plače. Električni avtomobili torej še niso prava stvar; je pa noro dvomiti, da nekoč ne bodo.

Je pa nekaj: očitno bomo v Sloveniji do leta 2030 potrebovali ogromno polnilnih mest. Torej bodo naše elektrarne morale proizvest tisto razliko v energiji, ki jo danes ICE-ji dobijo iz nafte in derivatov. A gradbena dovoljenja za "floto" novih HE že imamo? Kaj pa gradbeno dovoljenje vsaj za kakšno dodatno nuklearko; NEK tudi ni vsako leto mlajši? Za polja vetrnih elektrarn? Ali pa je plan, da bomo štrom na veliko uvažali in bo na koncu 100 km vožnje na električnih avtomobilih postalo dražje kot 100 km na bencin? Al bo to država subvencionirala (beri: bomo vsi plačevali)?

Tudi drugod po Evropi niso kaj posebej navdušeni nad gradnjo nukleark, ki bi iz sebe bljuvale poceni štrom. Leto 2030 pa ni tako presneto daleč...
- Hoc est qui sumus -

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Ampak tle so/ste pa eni, ki ste prepricani, da so EVji boljsi od vsega in za vse. In vsakic, ko nekdo rece: 'men pa to ni vsec/jaz bi rad pa to drugace', je problem v njem, ker EVji so perfect. Zato ker Telex dela 5km na dan z avtom, misli, da vsak tko vozi. WarpedOne je pa preprican, da ima vsak od nas supercharger takoj za vogalom in da tankanje sploh ni problem.

Sam si zapisal, da zgolj nekaj km dela preko 80% folka. Torej so EV primerni za večino ljudi. Izjeme (kar ti očitno si) pač potrjujete pravilo:)
Drugače pa- če veš, da ne boš mogel še naprej živeti in delati tako kot živiš in delaš danes potem vsak racionalni človek išče načine kako se bo prilagodil novi situaciji. Če živiš v bloku in se voziš daleč imaš več možnosti:
1... po letu 2030 boš kupil hibrida. Še naprej se boš vozil na nafto, občasno pa ga boš z elektriko napolnil v kakšnem trgovskem centru ali javni polnilnici,
2...imaš skoraj 20 let časa, kupiš parkirno mesto ali garaži, kjer bo možno urediti električni priključek,
3...se preseliš, menjaš službo...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

Tudi Toyota s svojim tovornjakom, le na "sovražni" pogon 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::

imagodei je izjavil:



Mi pa danes, več kot deset let po začetku teme nimamo el. avtomobila, ki bi bil cenovno dosegljiv Slovencu s povprečnih 1.469,40 € bruto plače. Električni avtomobili torej še niso prava stvar; je pa noro dvomiti, da nekoč ne bodo.

več kot 20% ljudi po svetu zasluži manj kot dolar na dan. Zaradi tega ne morejo niti sanjati o ICE kaj šele, da bi ga imeli. Ker si nekdo s povprečno slovensko plačo ne more kupiti avta, kateri stane 30 njegovih plač (kupi pa si stanovanje, kateri presega 100 plač!?) to še ne pomeni, da električni avti niso prava stvar. Vsakdo pač ne more imeti vsega. Sosed (podjetnik) vozi BMW za +100 k, sam pa avto za 20 k. Pa zaradi tega ne govorim, kako BMW ni pravi avto.
Bodo pa napovedi prepovedi prodaje klasičnih ICE prisilile proizvajalce da bodo začeli delati EV. Tako bo takrat, ko bo do prepovedi ICE dejansko prišlo, na trgu že toliko različnih modelov pa tudi rabljenih vozil, da se bo kaj našlo tudi za tistega s povprečno plačo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Električni avti so prava stvar, niso pa prava stvar take umetne prepovedi in zapovedi. Če se države ne bi igrale s stvarmi, ki jih ne razumejo, ne bi imeli niti toliko dizlov, kar se je zdaj izkazalo za katastrofo. Če EU misli, da bo po 2030 obstajala samo še elektrika in plugin hibrid, me zarad tega kvečjemu skrbi za prihodnost električnih avtov. Skoraj bi se boljše počutil, če bi države dvomile v to, električni avti bi pa prišli sami od sebe. Države pa naj raje skrbijo za izenačitev trošarin dizla in bencina in podobno.

Magic1 ::

Nemci potrebujejo nov poslovni model. Do sedaj so metali miljarde v dizel, zdaj so prisiljeni v nekaj novega. Vmes so probal solar, samo to bolj klavrno dela in ga nihče noče pa še večino dela kitajci opravijo.
V Evropi se gremo malo drugačen kapitalizem, kot drugje. Tukaj se nekaj prepove pa naj se dela na novi stvari. Sej naši pa itak takoj ustrežejo Nemcem v avtomobilističnih podvigih, ker smo mi le en del nemške avtoindustrije.
Magic

telexdell ::

Utk je izjavil:

Električni avti so prava stvar, niso pa prava stvar take umetne prepovedi in zapovedi. Če se države ne bi igrale s stvarmi, ki jih ne razumejo, ne bi imeli niti toliko dizlov, kar se je zdaj izkazalo za katastrofo. Če EU misli, da bo po 2030 obstajala samo še elektrika in plugin hibrid, me zarad tega kvečjemu skrbi za prihodnost električnih avtov. Skoraj bi se boljše počutil, če bi države dvomile v to, električni avti bi pa prišli sami od sebe. Države pa naj raje skrbijo za izenačitev trošarin dizla in bencina in podobno.

Le zakaj bi proizvajalci ICE silili v EV, ko pa imajo stoletje znanja, utečeno proizvodnjo, usposobljen kader, zadovoljive dobičke...? Premik se bo zgodil le s prisilo, kar napoved prepovedi prodaje zagotovo je. Sam osebno ne verjamem, da se bo to zares zgodilo 2030, se pa bo (skoraj zagotovo) pred letom 2050.
Glede gonje proti dizlom- razne (oh in sploh zelene) organizacije so dobile krila z afero goljufanja izpustov. Olje na ogenj prilivajo še slabo vzdrževani starejši dizli s črnimi oblaki dima iz izpušnih cevi. Ker je diesel motor zaradi tega ranljiv ga pač najbolj napadajo. Ko/če bodo proizvodnjo dieslov zmanjšali se pa bodo preselili na bencinarje. Če gledaš zgodovino so nekoč bili na udaru ravno bencinarji zaradi svinca v gorivu, kar je povzročilo rast prodaje dieslov. Ker so se tega ping ponga (napadeš enega pa naraste drugi...) očitno naveličali bodo naredi rez in prešli na EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

RedDrake ::

telexdell je izjavil:


Le zakaj bi proizvajalci ICE silili v EV, ko pa imajo stoletje znanja, utečeno proizvodnjo, usposobljen kader, zadovoljive dobičke...? Premik se bo zgodil le s prisilo, kar napoved prepovedi prodaje zagotovo je. Sam osebno ne verjamem, da se bo to zares zgodilo 2030, se pa bo (skoraj zagotovo) pred letom 2050.

Zato ker so EV prava in boljša stvar.
Jasno je, da bo boljši produkt prevzel trg, če/ko bo cena prava.
Še vedno je bilo tako.
V USA ne bodo rabili nič prepovedat ICE vozil, pa bodo imeli večji tržni delež kot v EU. Ker prosti trg deluje. Centralnoplansko gospodarstvo pa ne najbolje ...
Ali pa tudi ti ne verjameš da je EV boljši od ICE?
W1, glej ga, nevernika! Hitro na grmado z njim!

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Izjeme (kar ti očitno si) pač potrjujete pravilo:)


To, da izjeme potrjujejo pravilo je ena najbolj butastih izjav. :)

telexdell je izjavil:

3...se preseliš, menjaš službo...


Tale je pa verjetno se bolj butasta.

Ja, zato, ker bo drzava na silo uvedla neko spremembo se bodo Fuzine, Siska, Dravlje in Stepansko naselje spremenili v ghost town, ker se bo folk odselil v hise, da bodo lahko polnili svoje avtomobile. :>

Magic1 ::

Kje je tukaj problem? Kaj pa je za stanovalce teh naselij nakup EV-ja? Če si bodo lahko oni EV-je kupoval, bo tudi Jankovič dobil denar od božička, da bo zakupil zemljo za dodatna parkirišča s polnilno infrastrukturo. Hmmm, dobil idejo, samo stanovalci teh naselij ne bodo zadovoljni. $$$
Magic

J.McLane ::

To je samo strategija, ki so jo predstavili, to še ne pomeni nobene obveze, poleg vsega ne gre za prepoved prodaje ICE ampak so samo mejo izpustov CO2 postavili pod 50 g/km. Kaj to pomeni? Današnjemu Yaris hibridu za 14k € samo povečaš baterijo na 3 kWh in dodaš polnilec in vtičnico, to bo čez 10 let cenovno čisto istih 14k €, če bo lastnik v bloku sploh kdaj polnil je pa potem njegov problem oz. bo to odvisno od cene goriva.


Še ena nazorna predstavitev tega zakaj so električni avtomobili superiorni:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

imagodei ::

telexdell je izjavil:

imagodei je izjavil:



Mi pa danes, več kot deset let po začetku teme nimamo el. avtomobila, ki bi bil cenovno dosegljiv Slovencu s povprečnih 1.469,40 € bruto plače. Električni avtomobili torej še niso prava stvar; je pa noro dvomiti, da nekoč ne bodo.

več kot 20% ljudi po svetu zasluži manj kot dolar na dan. Zaradi tega ne morejo niti sanjati o ICE kaj šele, da bi ga imeli. Ker si nekdo s povprečno slovensko plačo ne more kupiti avta, kateri stane 30 njegovih plač (kupi pa si stanovanje, kateri presega 100 plač!?) to še ne pomeni, da električni avti niso prava stvar. Vsakdo pač ne more imeti vsega. Sosed (podjetnik) vozi BMW za +100 k, sam pa avto za 20 k. Pa zaradi tega ne govorim, kako BMW ni pravi avto.

Hja, ne opaziš preprostega dejstva, ki ga sicer sam izpostavljaš: da v povedi "Zakaj so električni avtomobili prava stvar" manjka en kvalifikator: "Za premožne". Potem je pa zadeva rešena, potem bi lahko razpravljali a se bolj splača kupit Audi A4, Škodo Superb, VW Arteon R-Line, ali pa Teslo.

Vse ostalo je pa zgolj obupan poskus, kako bi obveljal tvoj argument. Mi tu ne govorimo o ljudeh, ki delajo za manj kot dolar na dan, govorimo o ljudeh, ki si lahko privoščijo ICE. Bodisi novega za 12, 15 ali mogoče 20 jurjev, bodisi rabljenega za 4, 8 ali 10 jurjev. In za te ljudi ta hip el. avtomobil ni prava stvar.

BMW je seveda pravi avto, tako kot je tudi Tesla brez dvoma pravi avto. Vprašanje pa je, ali je pravi zate, zame, za BW-ja, za povprečen živelj.

Primerjat nakup stanovanja z nakupom avta je pa nevredno komentarja. Ko bo cena novemu stanovanju padla v trenutku podpisa kupoprodajne pogodbe in ko bo cena stanovanja po 5 letih uporabe padla več 10%, bova nadaljevala to debato.


telexdell je izjavil:

Bodo pa napovedi prepovedi prodaje klasičnih ICE prisilile proizvajalce da bodo začeli delati EV. Tako bo takrat, ko bo do prepovedi ICE dejansko prišlo, na trgu že toliko različnih modelov pa tudi rabljenih vozil, da se bo kaj našlo tudi za tistega s povprečno plačo.

Šur. Menjavo izrabljenih baterij na rabljenih avtomobilih bo pa častil kdo?
- Hoc est qui sumus -

Nikec3 ::

Danes sem opravil testno vožnjo Toyote Yaris Hibrid 2017. Torej, v tem primeru gre za klasičnega hibrida. V roku enega leta bom moral nabavit avto, s katerim bom delal 130 km dnevno (100 km avtoceste, ostalo regionalna cesta). Dizla nočem, ker ga čez 5 let nihče ne bo želel kupiti, nočem pa tudi da se pripeljem do kakega mesta in mi rečejo, da se ne smem zapeljati not. Hkrati pa hočem avto s čim manjšo porabo in ta Yaris se mi zdi kar ok opcija.

Zadeva se pelje zanimivo, malo se ga je potrebno navaditi. Predsem kdaj avto preklaplja med električnim in bencinskim motorjem. Prodajalec mi je rekel, da je poraba v rangu 4l/100 km, mogoče malo več.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

J.McLane ::

Uf, Yaris (ali katerokoli drug jajček v tem rangu) za 100 km avtoceste na dan? Če se boš vozil 90 kmh po AC bo poraba res tam nekje pri 4 l, če se boš vozil 130 kmh (realnih) bo pa 5,5 l, pa to ni zaradi kake specifike hibrida, tak porast porabe glede na hitrost je pri vsakem avtu.

Drugače imam Priusa že 6 let in mislim da je za AC definitvno boljša izbira, sem pa kupil rabljenega (1,5 let starega) leta 2011 za 18.500 EUR, lifetime poraba je 4,7 l.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

TribesMan ::

Tukaj imaš dobre statistične podatke o porabi Yarisa in Priusa:

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Nikec3 ::

Uf, Yaris (ali katerokoli drug jajček v tem rangu) za 100 km avtoceste na dan? Če se boš vozil 90 kmh po AC bo poraba res tam nekje pri 4 l, če se boš vozil 130 kmh (realnih) bo pa 5,5 l, pa to ni zaradi kake specifike hibrida, tak porast porabe glede na hitrost je pri vsakem avtu.

Porabo pri ix20 dizlu imam pod 6l (večji, težji, višji, starejši). Precej prepričan sem da z Yarisom ne bom prišel preko 5 l.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Ko gledaš statistiko se moraš zavedat, da povprečen voznik prevozi bistveno manj km (veliko hladnih zagonov) in predvsem bistveno manj km naredi po AC, zato taka razlika na spritmonitor pri hibridu in dizlu. Če se greš vozit 76% po AC, bosta hibrid in dizel izenačena po porabi, žal bo na pumpi bo bencin dražji. So pa stroški za gorivo samo del zgodbe, treba je mislit tudi na samo vožnjo (avtomatik) in prihodnost (hibrid zna biti bolj zaželen ko ga boš prodajal).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Nikec3 ::

Uf, Yaris (ali katerokoli drug jajček v tem rangu) za 100 km avtoceste na dan? Če se boš vozil 90 kmh po AC bo poraba res tam nekje pri 4 l, če se boš vozil 130 kmh (realnih) bo pa 5,5 l, pa to ni zaradi kake specifike hibrida, tak porast porabe glede na hitrost je pri vsakem avtu.

Kaj je 130 km/h realnih? Pri cca 100 km avtoceste imam vsaj 30 km odsekov, kjer so tuneli in viadukti, ter je omejitev 100 km/h. Tam se kaj dosti več ne moreš voziti. Potem pride še slovenska specifika, kjer ti tu in tam tovornjak prehiteva po levem pasu in se moraš za njim vozit max 90 km/h. Ko je možno voziti 130 km/h pa na avtocesti vedno vozim toliko.

In kot sem že povedal, je ključen razlog tudi to, da se bojim da bo čez 5 let dizla veliko težje prodati kot hibrida.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Realno s Priusom: Medvode (Hofer črpalka) - Bologna (letališče) - Medvode (Hofer črpalka), povprečna 96 kmh (nekaj zastojev sicer tudi občasno 160 kmh), 41,31 l in 773 km (po google maps še nekaj več) = 5,3 l/100 km
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

Nikec3 je izjavil:

Uf, Yaris (ali katerokoli drug jajček v tem rangu) za 100 km avtoceste na dan? Če se boš vozil 90 kmh po AC bo poraba res tam nekje pri 4 l, če se boš vozil 130 kmh (realnih) bo pa 5,5 l, pa to ni zaradi kake specifike hibrida, tak porast porabe glede na hitrost je pri vsakem avtu.

Kaj je 130 km/h realnih? Pri cca 100 km avtoceste imam vsaj 30 km odsekov, kjer so tuneli in viadukti, ter je omejitev 100 km/h. Tam se kaj dosti več ne moreš voziti. Potem pride še slovenska specifika, kjer ti tu in tam tovornjak prehiteva po levem pasu in se moraš za njim vozit max 90 km/h. Ko je možno voziti 130 km/h pa na avtocesti vedno vozim toliko.

In kot sem že povedal, je ključen razlog tudi to, da se bojim da bo čez 5 let dizla veliko težje prodati kot hibrida.
Pri sami AC vožnji, hibrid nima več neke hude prednosti pred ICE. Glavne prednosti so pri mestni vožnji, gas-bremza vožnji itd, kjer se optimira delovanje ICE in rekuperira zavorno energijo. + bolj mehka vožnja v npr. počasni koloni, brez cukanja.
Sicer pa jaz trenutno gledam kot bodoče vozilo zame Ioniq hibrid ali pa Aurisa TS hibrid. Bomo videli, kako bo s sredstvi v naslednjih letih...

BigWhale ::

O povprecni hitrosti na AC sem ze pisal nekaj casa naza, ko sem delal v enem dnevu 800km. Ce se pa vozis Lj-Mb moras pa kar precej nad omejitvami vozit, ce hoces imeti povprecno hitrost nad 100km/h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

telexdell ::



To, da izjeme potrjujejo pravilo je ena najbolj butastih izjav. :)

Povej to tistemu, kateri si jo je izmislil. Predavatelj matematike na faksu jo je ponavljal skoraj ob vsakem aksiomu in izreku, katerega je citiral. Če je bil butast on, potem sem butast tudi jaz, ker jo ponavljam.



Tale je pa verjetno se bolj butasta.

Ja, zato, ker bo drzava na silo uvedla neko spremembo se bodo Fuzine, Siska, Dravlje in Stepansko naselje spremenili v ghost town, ker se bo folk odselil v hise, da bodo lahko polnili svoje avtomobile. :>

Pa od kje vam ideja, da boste stanovalci blokov polnili električne avte doma? Stvar enostavno ni realno izvedljiva brez obsežnih investicij v izgradnjo transformatorskih postaj in zamenjavo kablov do blokov in po njem. Že lastniki stanovanjskih hiš v strjenih naseljih bodo imeli probleme= edini energent elektrika+ogrevanje z elektriko+električni avto... in vse to bodo vklopili ob 4..5 uri, ko bodo prišli iz službe. Enostavno no go.

PS- ti je žena danes rekla, kako pameten si, ker si njo izbral, da vidiš vse ostalo butasto?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

VaeVictis ::

Lepo, da se piše neke predloge strategij.

Samo njihova vrednost je pa približno vredna samo toliko kot je vrednost papirja na katerm je napisana.

telexdell ::

imagodei je izjavil:



Vse ostalo je pa zgolj obupan poskus, kako bi obveljal tvoj argument. Mi tu ne govorimo o ljudeh, ki delajo za manj kot dolar na dan, govorimo o ljudeh, ki si lahko privoščijo ICE. Bodisi novega za 12, 15 ali mogoče 20 jurjev, bodisi rabljenega za 4, 8 ali 10 jurjev. In za te ljudi ta hip el. avtomobil ni prava stvar.

BMW je seveda pravi avto, tako kot je tudi Tesla brez dvoma pravi avto. Vprašanje pa je, ali je pravi zate, zame, za BW-ja, za povprečen živelj.

Primerjat nakup stanovanja z nakupom avta je pa nevredno komentarja. Ko bo cena novemu stanovanju padla v trenutku podpisa kupoprodajne pogodbe in ko bo cena stanovanja po 5 letih uporabe padla več 10%, bova nadaljevala to debato.


telexdell je izjavil:

Bodo pa napovedi prepovedi prodaje klasičnih ICE prisilile proizvajalce da bodo začeli delati EV. Tako bo takrat, ko bo do prepovedi ICE dejansko prišlo, na trgu že toliko različnih modelov pa tudi rabljenih vozil, da se bo kaj našlo tudi za tistega s povprečno plačo.

Šur. Menjavo izrabljenih baterij na rabljenih avtomobilih bo pa častil kdo?

Le zakaj si tisti kateri dobi dolar na dan ne bi zaslužil avta, tisti s 50 dolarji na dan, pa bi ga moral imeti? Če ga že mora imeti, potem naj bodo EV tako poceni, da si ga bo lahko kupil tudi tisti z dolarjem ali pa jih naj ne bo.
A je vredno komentarja ali pa ne- namesto za 100 si kupi stanovanje za 70 plač, pa ti bo ostalo 30 plač za nakup EV. Če pa boš ob nakupu stanovanja razmišljal o EV, potem stanovanja verjetno ne boš kupil v centru Ljubljane ampak ga boš kupil v bližini Ljubljane. Pol se pa zna zgoditi, da ti kakšna plača ostane še za lep dopust.
Pri nas najraje kupujemo rabljene avte s tam 120,000 km (zato so vsi števci km nastavljeni na toliko:)). Tesle so naredile že preko 200.000 km pa kapaciteta baterij še ni opazno padla. Torej boš z rabljenim lahko naredil še 100.000+km in bo baterija skoraj kot nova.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

O povprecni hitrosti na AC sem ze pisal nekaj casa naza, ko sem delal v enem dnevu 800km. Ce se pa vozis Lj-Mb moras pa kar precej nad omejitvami vozit, ce hoces imeti povprecno hitrost nad 100km/h.

Jaz sem šel na letališče v Budimpešto in sem imel povprečno hitrost ~120km/h.
Vozil sem pa ponoči, in nič kaj nad omejitvami.
Tako da je precej odvisno od tega, kdaj in kje voziš.

Pa tudi ni enako, če voziš konstantno 100km/h, ali pa voziš 130km/h z občasnimi zaviranji na 80 ali 60 zaradi cestninskih postaj, tovornjakov, del na cesti ipd.

BigWhale ::

Vecina ljudi se z elektricnimi vozili ne bo vozila ponoci ampak sredi dneva in takrat je tezko dosegati taksne visoke hitrosti na AC.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Če je bil butast on, potem sem butast tudi jaz, ker jo ponavljam.


Jaz sem govoril o izjavi, ne o tvojem profesorju.

telexdell je izjavil:

Pa od kje vam ideja, da boste stanovalci blokov polnili električne avte doma? Stvar enostavno ni realno izvedljiva brez obsežnih investicij v izgradnjo transformatorskih postaj in zamenjavo kablov do blokov in po njem. Že lastniki stanovanjskih hiš v strjenih naseljih bodo imeli probleme= edini energent elektrika+ogrevanje z elektriko+električni avto... in vse to bodo vklopili ob 4..5 uri, ko bodo prišli iz službe. Enostavno no go.


Potem elektricni avtomobili se niso prava stvar. Vsaj ne za slehernika in kot kaze za naprej, se nekaj casa ne bodo.

telexdell je izjavil:

PS- ti je žena danes rekla, kako pameten si, ker si njo izbral, da vidiš vse ostalo butasto?


Never go full retard.

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

Vecina ljudi se z elektricnimi vozili ne bo vozila ponoci ampak sredi dneva in takrat je tezko dosegati taksne visoke hitrosti na AC.

Večina ljudi se bo vsaj kdaj pa kdaj peljala po cesti tudi v času, ko ni gneče.
In stvari ne moremo dimenzionirati na povprečno uporabo, temveč bolj na worst-case ali vsaj nekje vmes.

Če bi avtomobile dimenzionirali glede na to, kakšne relacije večinoma vozimo, bi bilo 50km dosega povsem dovolj.

Mimogrede, WarpedOne bo najbrž takoj izračunal, da se iz Maribora v Budimpešto in nazaj da priti tudi s Teslo, ker je cela evropa pokrita s superchargerji, samo da je namesto direktno treba iti preko dunaja in bratislave :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()
««
449 / 1139
»»