» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
442 / 1139
»»

Gregor P ::

Dejansko se mi Audijev "AI traffic jam pilot" zdi zanimiva zadeva v vseh teh vrstah po Sloveniji dandanes.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

vostok_1 ::

DamijanD je izjavil:

V bistvu se je potrebno vprašati zakaj ostali ostajajo pri konceptih?
- Ker ne znajo narediti dobrega EV (na to po moje cilja W1)
- ali ker mislijo, da še ni prišel čas za to oz. ker imajo večji dobiček pri ICE (imho je pri večini to pravi razlog. Kar je v bistvu žalostno, da je dobiček glavno merilo, ne pa recimo zdravje človeka/uporabnikov... )


Moslikely, both.

Končni rezultat je, da bomo kmalu v letu 2018 evropski avtoproizvajalci pa imajo še vedno glavo do vratu v lastni riti.

Kdo je nekoč rekel: Američani delujejo trdoglavi, ampak pri njih lahko zadeva čez noč postane trendovska. Še pri eko zadevah nas bodo prešišali. Evropa pa kot neka stara baba se vleče in blebeta v prazno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

pegasus ::

DamijanD je izjavil:

V bistvu se je potrebno vprašati zakaj ostali ostajajo pri konceptih?
Koncept ali maloserijski avto je danes naredit precej enostavna reč. Glej čez mejo Rimac ali nebroj angleških garažnih avtomobilistov. Električen verjetno še toliko enostavneje, glej npr. Pečjaka.
A zato potrebuješ deloma drugačen skillset in zelo drugačen supply chain, ki je vezan na dolgoletne pogodbe, ki onemogočajo obstoječim proizvajalcem potrebno fleksibilnost. Tesla je začela iz nule, vsi obstoječi morajo ali tudi začeti iz nule (in se sčasom znebiti obstoječih zastarelih kapacitet) ali delati major rolling upgrade ljudi, znanja in tehnologij v obstoječih fabrikah. Oboje je dražje in bolj kompleksno od Teslinega pristopa. IMHO bi bilo najbolje, če bi obstoječi "veliki" štartali čisto nove startupe, nova imena, nove znamke, po vzoru Tesle, a bi potem trpela prepoznavnost na trgu. In tudi tu jih Tesla tepe. Skratka, so v nezavidljivem položaju ...

WarpedGone ::

- Ker ne znajo narediti dobrega EV (na to po moje cilja W1)

"Ne znajo" tle pomeni "dobrega EV, katerega bi lahko štancali s profitom v za njih smiselnih cifrah", kar naprej pomeni
- vsaj 5 mestna proizvodna cifra (odvisno od ranga avtomobila, BMW serije sedem bi lahk bil 4 mestna, golf mora bit 6 mestna)
- cena vsaj primerljiva z dobro opremljeno (avtomatik, webasto, ...) bencinsko/dizl izvedbo
- avto ni kastriran v kakšnem pomembnem vidiku (ie. primerljiv prtlajžni prostor, uporabno omrežje hitrega polnjenja - 50 kW to ni, ...)

- ali ker mislijo, da še ni prišel čas za to oz. ker imajo večji dobiček pri ICE

Seveda in seveda.
Optimizacija profita naslednje četrtletje je njihova igra, katero špiljao že sto let.
Ta igra je čist dobra (deluje že 100 let) ko nimaš bistvene spremembe v igri.

Tle je problem, da prihaja do bistvene spremembe v igri.
Kako z majhnimi spremembami v milijonski proizvodnji dobrih ICE vozil presedlaš na milijonsko prozivodnjo dobrih EV?
Brez vmesnega bankrota vsaj dela industrije, ne moreš. Lahko samo tako, da se tekom tranzicije dobesedno financiraš na škodo drugih proizvajalcev ICE vozil.
Kdor prej začne bo v prednosti.

IMHO bi bilo najbolje, če bi obstoječi "veliki" štartali čisto nove startupe, nova imena, nove znamke, po vzoru Tesle, a bi potem trpela prepoznavnost na trgu. In tudi tu jih Tesla tepe. Skratka, so v nezavidljivem položaju ...

To ni le tvoj IMHO, to je akademski recept kako lahko uveljavljena firma sploh preživi tehnološki disruption - Inovators dilemma.
Zbogom in hvala za vse ribe

LuiIII ::

Če bi hoteli 2030 v Sloveniji voziti v veliki večini z EV se mora zgoditi nasednje:
- izgradnja 1GW NEK2
- upgrade elektro omrežja za višjo porabo gospodinjstev
ali:
- izgradnja smart grida in
- obvezujoča izgradnja SE ob vsaki zamenjavi/novogradnji ustrezno orientirane strehe in
- izgradnja nekaj 10 veternic na koliko toliko ugodnih lokacijah in
- izgradnja okoli 100 malih HE in
- izgradnja kar nekaj prečrpovalnih HE
ali:
- izgradnja smart grida in
- obvezujoča izgradnja SE ob vsaki zamenjavi/novogradnji ustrezno orientirane strehe in
- izgradnja nekaj 10 veternic na koliko toliko ugodnih lokacijah in
- odkritje visoko efektivnega in poceni hranilnika električne energije
ali:
- izjemno odkritje novega, efektivnega, ekološkega in ekonomsko upravičenega vira električne energije in
- upgrade elektro omrežja za višjo porabo gospodinjstev

Če bi bili pametni, potem bi delali na prvi varianti. Vse druge variante na bodisi bistveno podražijo ceno energije ali pa so, roko na srce, manj verjetne.
Nekako je tudi očitno kam definitvno vlagati denar: v izgradnjo ali upgrade omrežij.

Nikec3 ::

- ali ker mislijo, da še ni prišel čas za to oz. ker imajo večji dobiček pri ICE (imho je pri večini to pravi razlog. Kar je v bistvu žalostno, da je dobiček glavno merilo, ne pa recimo zdravje človeka/uporabnikov... )

E bebebebebe. Sej Tesla počne enako. Mislite, da bi Tesla bila bolj uspešna s prodajo ICE-jev?

Če bi hoteli 2030 v Sloveniji voziti v veliki večini z EV se mora zgoditi nasednje:
- izgradnja 1GW NEK2

Lahko prosim nehamo s tem?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Lahko prosim nehamo s tem?

Lahko prosim nehamo merit izgubo startup firme?
Zbogom in hvala za vse ribe

Truga ::

ne.

LuiIII ::

Nič ne bomo nehali s tem ker to je dejanski problem uvedbe EV! Kako hitro, koliko in od kje polniti?

telexdell ::

LuiIII je izjavil:

Nič ne bomo nehali s tem ker to je dejanski problem uvedbe EV! Kako hitro, koliko in od kje polniti?

Če pogledaš rabo povprečnega avta potem ta 90% časa nekje stoji. Ko pa se premaknejo pa v 95% primerov potrebujejo le delček razpoložljive kapacitete vgrajene baterije.
Da bi kot velik in poceni hranilnik električne energije uporabljali te stoječe avte in viške kapacitete baterij v njih ti pa ne sede?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

V Sloveniji je registriranih okrog 1mio osebnih avtomobilov, ce bi imeli 300.000 EVjev, ki vsak naredi 20km na dan, bi za to porabili 1GWh energije. Uposteval sem porabo Bolta EV in sicer combined EPA rating in ga zaokrozil na 17kWh na 100km. V resnici je visji za vec kot pol kWh.

Mogoce sem kej narobe sestel in zdelil, nej se en drug poracuna. :>

Leta 2016 se je v Sloveniji proizvedlo 45GW/h na dan. Se pravi za milijon avtomobilov bi morali dnevno proizvodnjo povecati za 3.4GWh.

To je dejanska energija, ki bi jo avtomobili porabili, ce bi vsak naredil 20km na dan. Koliksen del dneva avtomobili stojijo, je pravzaprav vseeno.

Okapi ::

Kakšna enota je GW na uro na dan?>:D

VaeVictis ::

DamijanD je izjavil:

V bistvu se je potrebno vprašati zakaj ostali ostajajo pri konceptih?
- ali ker mislijo, da še ni prišel čas za to oz. ker imajo večji dobiček pri ICE (imho je pri večini to pravi razlog. Kar je v bistvu žalostno, da je dobiček glavno merilo, ne pa recimo zdravje človeka/uporabnikov... )


Edino merilo za podjetje je dobiček.

Vse ostalo je samo pot do tega.

Potem bo pa trg povedal ali si želi plačevati več za čisto okolje, zdravje ljudi, zaposlovanje manjšin itd.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:


Leta 2016 se je v Sloveniji proizvedlo 45GW/h na dan. Se pravi za milijon avtomobilov bi morali dnevno proizvodnjo povecati za 3.4GWh.

To je dejanska energija, ki bi jo avtomobili porabili, ce bi vsak naredil 20km na dan. Koliksen del dneva avtomobili stojijo, je pravzaprav vseeno.

iz 1000 m2 sončnih panelov dobiš letno 1GWh energije. Torej bi za 3,4 GWh energije morali pokriti tam milijon m2 površine oz. 1 km2. Ker je pozimi proizvodnja iz SE tam 3x manjša bi zadostovalo 3 km2 površin. V Sloveniji imamo preko milijon objektov. Torej na vsak objekt damo 3 m2 panelov pa imamo dovolj energije za milijon avtomobilov.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Machete ::

Folk še za koleno žleba popravit nima.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

telexdell ::

Machete je izjavil:

Folk še za koleno žleba popravit nima.

Že sedaj obstaja možnost najema strešne površine za postavitev sončnih panelov, ko bo zaradi elektrifikacije prometa prišlo do pomanjkanja električne energije bodo najemnine še višje. Tako bodo ljudje strehe oddali v najem in z najemnino popravili žlebove. 100% Win-Win kombinacija:):)

PS- sem pa v mojem izračunu naredil napako pri enotah. Na vsaki strehi bi moralo biti 3 kWp panelov kar znese tam 15...20 m2.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

mikhaair ::

'Izmislil' sem si SI redneck EV, kaj mora imeti. :) V enem kosu SG - Barbariga, malo preko omejitev, npr. do 140 km/h po AC, cena do bolje opremljenega Tiguana.

Gregor P ::

Maš v Hoferju sedaj nek poceni paket za na streho :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

mikhaair je izjavil:

'Izmislil' sem si SI redneck EV, kaj mora imeti. :) V enem kosu SG - Barbariga, malo preko omejitev, npr. do 140 km/h po AC, cena do bolje opremljenega Tiguana.


60 kWh EV bi moral zadostovati, v 2019 naj bi imel enega od teh (upam da vse) na voljo:
- Tesla Model 3
- Opel Ampera-e
- Nissan Leaf z opcijsko večjo baterijo

40k EUR minus subvencija
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

NikolormousB ::

200km range ni praktičen. EVji bodo morali z enim polnjenjem prevoziti vsaj 400km (pri normalni vožnji, se pravi, avtocesta 130kmh), da bodo viable kot edino prevozno sredstvo za širšo populacijo.

Nič ti ne pomaga, da se avtomobili 95% časa vozijo manj kot xx kilometrov. Osebni avto mora zadovoljiti tudi tistih zadnjih 5% potreb.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Kakšna enota je GW na uro na dan?>:D


Ej, nevem. Prasi ministrstvo za nevem kaj ze, ki je izdalo porocilo koliko GWh energije se je proizvedlo v leto 2016. :)

J.McLane ::

Ne štekaš, napisal si 45GW/h na dan, kar je narobe. Prav je GWh ker v resnici gre za GW*h in ne GW/h ;)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

BigWhale je izjavil:

V Sloveniji je registriranih okrog 1mio osebnih avtomobilov, ce bi imeli 300.000 EVjev, ki vsak naredi 20km na dan, bi za to porabili 1GWh energije. Uposteval sem porabo Bolta EV in sicer combined EPA rating in ga zaokrozil na 17kWh na 100km. V resnici je visji za vec kot pol kWh.

Mogoce sem kej narobe sestel in zdelil, nej se en drug poracuna. :>

Leta 2016 se je v Sloveniji proizvedlo 45GW/h na dan. Se pravi za milijon avtomobilov bi morali dnevno proizvodnjo povecati za 3.4GWh.

To je dejanska energija, ki bi jo avtomobili porabili, ce bi vsak naredil 20km na dan. Koliksen del dneva avtomobili stojijo, je pravzaprav vseeno.
Za 1 velikostni razred si podcenil potrebno energijo za porabe EV. Jaz sem pred leti izračunal teoretično porabo EV iz porabe tekočih goriv v prometu (morda celo v tej temi). Prišla je tam okoli 500MW konstantne moči na kolesih. Prištej izgube prenosa, polnjenja in motorja. Verjetno prideš na 600MW konstantne moči, to je 14GWh/dan...

jernejl ::

vsak naredi 20km na dan

Povprečen avto v Sloveniji prevozi 35km/dan.

Jaz sem pred leti izračunal teoretično porabo EV iz porabe tekočih goriv v prometu (morda celo v tej temi).

Si štel samo osebna vozila, ali tudi tovorni (in drugi) promet?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

energetik ::

Moral bi pogledat, ampak mislim da sem zraven štel tud ves dizel, ki ni ločen glede na osebna in tovorna vozila. Tako da je moj izračun malce pretiran verjetno...

jype ::

jernejl je izjavil:

Povprečen avto v Sloveniji prevozi 35km/dan.
Vir?

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Ne štekaš, napisal si 45GW/h na dan, kar je narobe. Prav je GWh ker v resnici gre za GW*h in ne GW/h ;)


Eh, lapsus. Seveda, da ni blo misljeno GW na uro. :>

jernejl ::

jype je izjavil:

jernejl je izjavil:

Povprečen avto v Sloveniji prevozi 35km/dan.
Vir?

SURS

energetik ::

energetik je izjavil:

Moral bi pogledat, ampak mislim da sem zraven štel tud ves dizel, ki ni ločen glede na osebna in tovorna vozila. Tako da je moj izračun malce pretiran verjetno...
Uf, zbrskal moj post leta nazaj...

energetik je izjavil:

No, zdj sm šel pa prou v Excel gledat, kjer sem to računal. To je bilo že dolgo nazaj, podatke o porabi tekočih goriv v prometu sem vzel za leto 2006 je nekako takole:
leto 2006 v 1000 ton
benz 95 583
benz 98 57
dizel 897


Upošteval sem povprečno 20% izkoristek ICE motorjev in dobiš rezultat 409 MW na kolesih. To moč moraš spraviti na kolesa, kar pomeni na pragu elektrarne vsaj 600MW (24/7), če upoštevaš izkoristke prenosa, transformacije, polnenja, močnostne elektronike in elektromotorja v avtu. Seveda to, če se avti polnijo povsem enakomerno, ves čas. Če vsi priklopijo čez noč, lahko to moč pomnožiš z 2-3x.
Sem pa že napisal, da je notri upoštevan tudi dizel od tovornega prometa, ki zelo verjetno ne bo prešel na elektriko.

kow ::

Pomembnejse kot povprecje je mediana.

telexdell ::

Leta 2006 je bil pri nas zelo visok delež bencinskega turizma. Avstrijci, Italijani, Hrvati... vsi so drli k nam, saj je bil bencin precej cenejši, kot v tujini. Štiričlanska avstrijska družina je npr. nalila 50 l goriva v avto in 2x25 l v kanistre pa so si za razliko lahko privoščili obilno kosilo v sosedni gostilni. Gorivo porabljajo tudi delovni stroji (viličarji, bagri, dvigala...)...
Iz splošne statistične porabe tekočih goriv delati neke zaključke o porabi drugega vira energije brez podrobnih podatkov je malce neresno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Bila je zgolj ocena, bolje kot nekaj na pamet, koliko km kdo prevozi.
Ja, če se odšteje tovrni promet in delovne stroje, potem verjetno pridemo tam nekam na cca. 300-400MW na pragu elektrarne za ves osebni prevoz. Še vedno samo ocena. 7-10GWh/dan. Zdaj jih pa skoncentriraj na 18h-6h, ko bo večina polnila doma in prideš na 700MW v teh 12h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

roCkY ::

http://www.businessinsider.com/tesla-el...

Bo treba lokalno še kak jedrski kotel narediti preden se v svetu poraba elektrike poveče in cena zraste.
Dvomim, da je proizvodnja elektrike za transport rešljiva (še težje rentabilna) s solarnimi paneli. Več kot pol SLO je domala pol leta v megli dnevi pa pod 10 ur.

Nenazadnje pa se bo dalo polnenje prilagajat glede na razpoložljivo energijo. Ljudi pa stimulirat na ta način z variabilno ceno. Zakaj bi polnil takoj če veš, da recimo 30 ur vozila ne boš rabil enirgeje pa primankuje v tistem terminu čez 5-10 ur pa je bo v izobilju.

energetik ::

Vsekakor bo smartgrid reševal take zadeve, še vedno pa bomo rabili nove konvencionalne proizvodne enote, energija bo morala v vsakem primeru od nekje priti.

DamijanD ::

Bo pa tukaj malo konflikta, ker se bi večino EV najraje polnilo ponoči, ko od sončnih celic ne bo nič.

telexdell ::

DamijanD je izjavil:

Bo pa tukaj malo konflikta, ker se bi večino EV najraje polnilo ponoči, ko od sončnih celic ne bo nič.

Pa kaj vedno znova in znova ponavljate neko ustaljeno stanje, kot da bo ponoči večno energija cenejša. Če se bo ponoči porabilo več energije bodo pač distributerji obrnili cenik in bo poceni tarifa od 6..22 in dražja od 22...6. Pol pač polni dražje če želiš.
Po drugi strani pa-električni avto porabi 14..18 kWh/100 km. Če letno delam 20.000 km potrebujem 3200 kWh energije. To energijo mi zagotavlja 3 kWp sončnih panelov na 20 m2 strehe. Danes to stane tam 3000...4000€. Cene pa dnevno padajo. Življenjska doba SE je 30+let (lahko že danes kupiš panele s 35 letno garancijo na izdelavo in 35 letno garancijo na proizvodnjo energije). Le zakaj bi potem polnil avto ponoči, če pa imam podnevi polnjenje zastonj?. Le zakaj bi morali večati omrežje, če pa ne bom iz omrežja jemal nič več energije? Le zakaj bi morali graditi neke velike elektrarne, če pa bo velika večina ljudi sama sebi zagotavljala energijo za transport?

PS- če pa bi kdaj moral "tankati" elektriko pa bom mogoče sklenil pogodbo s Petrolom/Gen-I/Elektro Celje..., kateri bo od mene prevzel višek energije iz SE in mi jo potem del vrnil na polnilni postaji v drugem kraju.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

FTad ::

telexdell je izjavil:

Le zakaj bi potem polnil avto ponoči, če pa imam podnevi polnjenje zastonj?. Le zakaj bi morali večati omrežje, če pa ne bom iz omrežja jemal nič več energije? Le zakaj bi morali graditi neke velike elektrarne, če pa bo velika večina ljudi sama sebi zagotavljala energijo za transport?


Ker se bos podnevi z njim vozil?

roCkY ::

Mogoče boš pa čez čas imel deljen accu z enostavno možnostjo menjave, z nekim srednjim dosegom in bo večinoma en doma en v avtu, za daljšo turo pa boš imel oba seboj. ko bo energije preveč boš pa še za TV in PC,... nekaj porabil.
Možnosti je ogromno. Kam se bo zaeva obrnila bo pa čas pokazal.

telexdell ::

FTad je izjavil:

[

Ker se bos podnevi z njim vozil?

Ah daj no? Se ob pol sedmih usedem v avto in se odpeljem v službo. Avto mi cel dan stoji na soncu, da se potem ob treh (ali štirih ali petih...) usedem vanj in odpeljem domov (mogoče se kdaj s prijatelji vmes malce ustavimo na kakšni kavici ipd a takrat avto spet stoji). Potem mi avto zopet doma stoji do naslednjega jutra. Malo več se vozi ženin avto, kateri vmes še skoči v kakšno trgovino, frizerju, jogi... a kljub temu avto večina časa stoji. Ker vsak gleda na profit boš lahko sklenil pogodbo s kakšnim trgovcem in boš avto polnil v službi, med družbo s prijatelji, med treningom joge... V pogodbi bosta pač dogovorila kako se obračuna storitev (ali tako, da boš dal na streho še kakšen KWp več in plačal v energiji ali pač za vsako kWh "natočeno" izven doma plačal neko nadomestilo, katero pa bo nižjo, kot poceni tarifa rednega nakupa.
Po drugi strani, pa bo z večanjem števila električnih avtov rasel tudi sekundarni trg. Nekatera vozila bodo totalke, baterije pa bodo še cele. Nekdo si bo želel večjo baterijo, pa bo manjšo prodal "za drobiž"... Tako boš lahko kupil sekond hand baterijo za razumno ceno in boš lahko polnil svoje vozilo doma preko noči, če zares ne boš mogel drugače živeti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

LuiIII ::

Osnovna zmota zagovornikov hitre (prej kot v 20 letih na več kot 50%) je, da se bo širitev EV kar sama od sebe nadaljevala kljub nedohajanju proizvodnje in distribucije električne energije. Smart grid z akumulacijo presežne solarne in veterne energije v EV je pri današnjih baterijah bolj nateg kot ne. Enostavno bo verjetno preveč polnilno-praznilnih ciklov, da bi zadeva bila pri današnji tehnologiji baterij rentabilna. Seveda je potrebno še zgraditi smart grid kar je infrastrukturno primerljivo z izgradnjo AC omrežija, kar se Slovenije tiče. Zato še enkrat pravim, da bomo morali povečati proizvodnjo električne energije, v kolikor se bo hotel povprečni slovenec voziti s svojim EV. To je najcenejša in najbolj zanesljiva rešitev. Vse druge rešitve temeljijo na bistveno bolj tveganih predpostavkah.
Če bo Evropa res tvegala s kakšno prepovedjo ICE osebnih vozil, potem bolj verjamem, da se bo začel spreminjati vzorec lastništva vozil in bo več sharinga, ker vožnja bo postala veliko dražja kot je danes. Seveda pa mislim, da do teh prepovedi ne bo prišlo, saj Evropa veliko govori in malo dela. Važno je, da se sliži všečno in kul, pa bo. Ljudje bodo pa do takrat že tako ali tako pozabili in mi ne bomo več na odgovornih položajih.

J.McLane ::

Pa kaj vam ni jasno, če se danes prepove prodaja ICE vozil, bi EVji na cesti prevladali šele po 10 letih, danes EV ji predstavljajo 1% vseh novo prodanih vozil, proizvodno kapaciteto elektrike se bo postopno povečevalo, točno toliko kot bo potreb za to, nič se ne bo zgodilo čez noč

Ko bo treba večati proizvodnjo elektrike bomo ravno zapirali TEŠ6 in že imeli splanirano zamenjavo, ki bo pač morala od sebe dati malo več elektrike, big deal. Kaj bo to za eno čudo od elektrararne čez 30 let je pa danes nemogoče napovedat.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Spiegel Online: German Auto Giants Face an Existential Challenge

bi nalimal kak citat, pa vas bi zopet po božje metalo ...
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Spiegel Online: German Auto Giants Face an Existential Challenge

bi nalimal kak citat, pa vas bi zopet po božje metalo ...

ce krepne svabska avtoindustrija bo bankrotiral tudi precejsni delez domace industrije. Enivej, poceni ev bo prso iz kitajske in ko-ce se bo to zgodilo game over za eu in zda avtoindustrijo ne glede na to ce so ze presli na ev ali ne.
eu birokrati v bistvu dobr vedo da z prepovedjo fosilcev sami seb kopljejo jamo, saj se deleta vec desetletna konkurencna prednost v tehnologiji in znanju. Prehod na ev bi dejansko najbolj odgovarjal kitajcem

Zgodovina sprememb…

Unknown_001 ::

Gledam kitajski Chery zadnje čase... se mi zdi da če bodo kitajci na ameriški in evropski trg avtomobilov prišli, so ga vsi po malem nagagal. Vključno s Teslo. Glede na to kakšen napredek so doživeli in da pri njih denar sploh ni vprašanje jih ni za podcenjevat. Sploh ne v bitki za elektro vozni park.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

bi nalimal kak citat, pa vas bi zopet po božje metalo ...

Bom jaz pomagal.
Tesla je v prvi polovici letošnjega leta v nemčiji prodala 2000 vozil.
Toliko, kot jih VW tam proda v enem dnevu.

In jasno, vsaka država bi nemočno dopustila, da bi tja prišel nek superioren kitajski avtomobil, ki bi uničil celotno njeno avtoindustrijo.

vostok_1 ::

Nisem vrjel, da bom dočakal prepoved dizlov v mojem življenju. Kot kaže še prej, unless that asteroid hits.

Ponovem zgledajo sestanki pri ta klasičnih proizvajalci tkol:

"No, ekipa. Vodstvo je reklo, da moramo izdelati nov model dizla za 2020. Kdo bo prevzel projekt?"
*čista tišina v sejni sobi*
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

-valvoline- ::

jernejl je izjavil:

bi nalimal kak citat, pa vas bi zopet po božje metalo ...

Bom jaz pomagal.
Tesla je v prvi polovici letošnjega leta v nemčiji prodala 2000 vozil.
Toliko, kot jih VW tam proda v enem dnevu.

In jasno, vsaka država bi nemočno dopustila, da bi tja prišel nek superioren kitajski avtomobil, ki bi uničil celotno njeno avtoindustrijo.

in kako bi svabi oz celotna eu preprecila vstop kitajskih avtov? doslej so emisijski standardi tega preprecevali ka pa zdaj? aja, prihajajo tudi novi hibridni kitajski modeli, ki pa izpolnjujejo tudi vse emisijske in varnostne standarde.
kitajci so najprej pometli z proizvajalci skuterjev, prakticno 99% skuterjev je kitajskih, na vrsti so avtomobili.

NikolormousB ::

prakticno 99% skuterjev je kitajskih


Link plz.

Malo star link, ampak med top 10 prodajanimi motocikli v EU ni niti enega kitajca.

http://www.visordown.com/features/motor...

Zgodovina sprememb…

-valvoline- ::

vostok_1 je izjavil:

Nisem vrjel, da bom dočakal prepoved dizlov v mojem življenju. Kot kaže še prej, unless that asteroid hits.

Ponovem zgledajo sestanki pri ta klasičnih proizvajalci tkol:

"No, ekipa. Vodstvo je reklo, da moramo izdelati nov model dizla za 2020. Kdo bo prevzel projekt?"
*čista tišina v sejni sobi*

kitajski sefi pa takole, fantje zdej pa zavihajmo rokave, eu nam je nastavila namazano ritko pa gasa.

Zgodovina sprememb…

««
442 / 1139
»»