» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
418 / 1139
»»

specing ::

borutz je izjavil:

energetik je izjavil:


Saj sem rekel, ko me bo z odbito subvencijo prišel ~20kEUR in dobi ~45kWh baterijo, ga letim nabavit.



no zoe je ze blizu temu :)
25k eur z lastno baterijo(brez najema)
http://www.avto.net/Ads/details.asp?id=......


Sicer ni relevantno ampak je ZOE meni zelo grd. Pa slišal sem, da tista baterija nima ravno pravega sistema za podaljševanje življenjske dobe

Utk ::

energetik je izjavil:

Utk je izjavil:

A električnega avta ne moreš kupit, ker nikjer nobenega ni v trgovini?

Vsakega sranja pač ne bom kupil, tudi če je na elektriko. A zdej bomo v isti koš metali od twizija, električnih kitajčkov za enga debelega evropejca, do tesle x, sej to je vse isto, vse gre na elektriko.
Evo ga "malčka" dolžine 4,5m in ~30kWh baterijo. "Sranje" z ogrevanimi tudi zadnjimi sedeži in hlajenimi sprednjimi... za 37kEUR brez subvencije..
Že pri vašem trgovcu...
http://www.hyundai.si/media/uploads/pub...

Saj sem rekel, ko me bo z odbito subvencijo prišel ~20kEUR in dobi ~45kWh baterijo, ga letim nabavit.

Ta hyundai ima isti problem kot vsi ostali razen tesle. Predober, beri predrag, za drugi avto, preslab za prvi.

Madona no, ce bi bil 5 ali pa magari 10 jurjev drazji, za boljso baterijo, bi resni kupci ev razmisljali o njem. Zdaj ne, ta avto je brez veze.
M3 bo imel enkrat vecjo baterijo, za drobiz vec denarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Pri Hyundaju je verjetno najboljša ponudba v tem segmentu njihov priključni hibrid.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

BMW in Mercedes imata rekordno prodajo, kljub temu, da vsi čakajo in želijo samo Teslo :))

Prodajo imajo rekordno ker so sli v nizje razrede in zaradi kitajske. Sedmic in S-ov prodajo manj kot 10,20 let nazaj, ceprav se je ta trg, oz. kupci, podeseteril. Ljudje so sli na SUVe za 100 jurjev. Nobenga razloga ni, da v 10 letih ne bi sli na elektriko. Razen ponudbe. Vsem pac tesla enostavno ni vsec. 100,000 avtov letno za ta denar je vseeno uspeh, nobenga drugega starupa ni, ki bi kaj takega naredu.

jernejl ::

Prodajo imajo rekordno ker so sli v nizje razrede in zaradi kitajske.

In kaj potem... a to ne velja? :D

Sedmic in S-ov prodajo manj kot 10,20 let nazaj

Ja, prodajo pa zato na stotisoče SUV-jev, ki jih tedaj niso.
Normalno je, da se posameznega modela proda manj, če se kupci zaradi večje palete modelov porazdelijo.

VaeVictis ::

jernejl je izjavil:

Prodajo imajo rekordno ker so sli v nizje razrede in zaradi kitajske.

In kaj potem... a to ne velja? :D

Sedmic in S-ov prodajo manj kot 10,20 let nazaj

Ja, prodajo pa zato na stotisoče SUV-jev, ki jih tedaj niso.
Normalno je, da se posameznega modela proda manj, če se kupci zaradi večje palete modelov porazdelijo.


To je pa ja bedarija.

Pri start-up EV proizvajalcih se to ne bo nikoli zgodilo ... :))

To se lahko zgodi samo pri starih ICE dinozavrih ... :D

Dejstvo je, da pri EV proizvajalcih ni pomembna povpraševanje/ponudba, dobiček oz. praktično vse kar ekonomska teorija uči.

ps: No ja, vsaj tako me je "slo-tech EV inteligenzza" naučila!

WarpedGone ::

In kaj potem... a to ne velja?

Letos še, naslednje leto že manj.

Keen to combat air pollution, China is planning to set goals for electric and plug-in hybrid cars to make up at least a fifth of Chinese auto sales by 2025, with a staggered system of quotas beginning in 2018.


ICe proizvajalci pa v jok in na drevo.

Dobesedno:
Global automakers call on China to ease "impossible" electric car rules
Global automakers have urged China to delay and soften planned quotas for sales of electric and hybrid cars, saying its proposals will be impossible to meet and would severely disrupt their businesses, according to a letter seen by Reuters.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

jernejl je izjavil:

Prodajo imajo rekordno ker so sli v nizje razrede in zaradi kitajske.

In kaj potem... a to ne velja? :D

Sedmic in S-ov prodajo manj kot 10,20 let nazaj

Ja, prodajo pa zato na stotisoče SUV-jev, ki jih tedaj niso.
Normalno je, da se posameznega modela proda manj, če se kupci zaradi večje palete modelov porazdelijo.

Velja to, da so se stvari spremenile. Vi pa pravite da so stvari od zacetka vesolja do konca enake.

Nikec3 ::


Wait wait wait, hold your horses!
Kako "ne more"?
Kaj misliš s tem "ne more"?
VW si ne more zgradit imidža?

Aja, aja, seveda, noče si ga. Če bi hotli, bi si ga, ampak jim ga ni treba in ga nočjo, al neki.

Ne more si ga. VW nikoli ne bo začetnik EV revolucije, tako kot tudi noben drug klasični proizvajalec ICE-jev ne. Imajo v svojem imenu preveč dinozavrskega ICE balasta.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:


Zgodilo se bo to kar se je zgodilo s telefoni - en velik igralec bo imel znaten delež trga (zadostuje že manj kot polovica) večino profita.


Hm, ledino je zaoral Apple, sedaj pa prevladujejo Android telefoni. Jest bom kr happy, ce nardi Tesla to kar je nardil Apple. Pa najbrz se kdo drug.

jernejl ::

Zgodilo se bo to kar se je zgodilo s telefoni - en velik igralec bo imel znaten delež trga

Saj je zgoraj nekdo prilepil povezavo, ki govori o tem, da so kitajci pričeli z regulacijo trga, da bi s tem zaščitili svoje proizvajalce.

Avtomobilska industrija je prevelika, da bi se ji velesile kar tako zlahka odrekle. Nemogoče je, da bi američani ali kitajci kar tako dopustili, da bi denimo BMW (ali pa kdo drug) dosegel večinski delež prodaje vseh vozil na njihovih trgih, medtem ko bi njihovi domači proizvajalci umirali.

WarpedGone ::

V tej temi so nekako relevantni tudi vpoklici vozil zaradi defektnih ročnih zavor za katere plača dobavitelj, tako da bo tudi tile vsaj enako relevantno...

Oh shit #1:
Daimler will recall 3 million Mercedes diesel cars for $255 million fix

Daimler's management board has approved measures to cut diesel pollution including $255 million to update more than 3 million Mercedes-Benz diesel cars in Europe.


Torej, zaenkrat samo Evropa, ostali svet najverjetneje sledi (kolikor so tam sploh prodajal svoje dizle).

In May, 23 prosecutors and around 230 staff, including police and state criminal authorities, searched Daimler sites in Germany following allegations of false advertising and the possible manipulation of exhaust-gas treatment systems in diesel cars.

Daimler has said its vehicles are road legal, but also warned investors in its quarterly report that steps by U.S. authorities to investigate "functionalities," including some which it said were common in diesel vehicles, could lead to significant penalties and vehicle recalls.



Oh shit #2:
LG Chem Can't Keep Up With Unexpectedly High Demand For Hyundai IONIQ Electric

Kdo je ukradu "Lako ćemo"?
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Noben ga ni ukradel, samo ti že spet nekaj sanjaš. Prodajajo se bolje, kot so sprva načrtovali, in je pač čakalna vrsta. Nekaj čisto običajnega za praktično vsak model, ki se prodaja bolje od pričakovanj.

Thankfully, Hyundai is not only aware of the problem, but intends to remedy the situation somewhat with a 50% production boost from 1,200 a month to 1,800 a month.

Nikec3 ::

Pri Hyundaiu so zajebali, ker so naredili preveč všečen avtombil. Gotovo se tolčejo po glavi.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Noben ga ni ukradel, samo ti že spet nekaj sanjaš.

Še tolk nisi pismen, da bi prebral naslov linka: LG Chem Can't Keep Up

@nikec: Česa ne poveš...
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Bolj je problem, da ti nisi dovolj brihten, da bi pogruntal, da je to samo (senzacionalistična) novinarska špekulacija.
Pri Hyundaiju recimo pravijo:
We've seen nothing to indicate any shortage.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

I.e., ne morejo prodati več kot 7000 kosov EV Ioniqov letno.

Seveda:



"In Hyundai's home market of South Korea, where the IONIQ Electric has already become the best selling all-electric model, customers are now looking at wait times up to 4-5 months to get the car."


We've seen nothing to indicate any shortage.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Niso načrtovali narediti toliko avtov. Zmogljivosti proizvodne linije ne moreš kar iz danes na jutri povečati. Morda je niti nočeš, ker se zmogljivost ne načrtuje glede na povpraševanje v prvem letu, ampak glede na pričakovano povpraševanje v drugem, tretjem in četrtem letu.

Enako velja za dobavo sestavnih delov, in to katerihkoli, ne samo akumulatorjev. Če so naročili žaromete za 7000 avtov pri ex-Saturnusu v Ljubljani, ne morejo pričakovati, da jim jih bodo iz danes na jutri dostavili še dodatnih 5000 parov.

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Oh shit #2:
LG Chem Can't Keep Up With Unexpectedly High Demand For Hyundai IONIQ Electric
Kdo je ukradu "Lako ćemo"?

Kaj se sekiraš, malo se bodo podaljšali dobavni roki. Če bodo lahko za model3 čakali 4-5 let, bodo tudi za IONIQa počakali kakšno leto.

mn ::

Ne vem kako je trenutno, ampak par let nazaj se je na Škodo Oktavio RS čakalo kako leto.

WarpedGone ::

okapi:
Zmogljivosti proizvodne linije ne moreš kar iz danes na jutri povečati. ... Enako velja za dobavo sestavnih delov, in to katerihkoli, ne samo akumulatorjev.


No shit, Sherlock.
Spomni se tega, ko boš naslednjič pametoval, kako Tesla nič ne pomeni, ker sestavi samo XYZ vozil.
Spomni se tega, ko boš naslednjič pametoval, kako da bojo veliki za čas posla vzpostavili milijonsko proizvodnjo EVjev.

Kolk je treba čakat na avto, ni point.
Point je, da LG Chem *ne more* Hyundayu dobavit "en pljunek" več baterij. Kljub temu, da GM tišči pavzo na proizvodji Boltov.
Point je, da povečevanje proizvodnje baterij ni trivialna reč.
Point je, da vsi od dinozavrov napovednai EVji, ne bodo mel kje vzet potrebne količine baterij za željeno proizvodnjo.
Tesla bo M3 štancal v stotinah tisočev, ostali bodo kvečjemu na desetinah tisočev, če ne kar samo na tisočih.

A bo kdo zopet razlagal, da to ni problem, ker ni kupcev?
"In Hyundai's home market of South Korea, where the IONIQ Electric has already become the best selling all-electric model, customers are now looking at wait times up to 4-5 months to get the car."


Kupcev ne bo (toliko kot je proizvodnje) za njihove ICE stvaritve.
Zbogom in hvala za vse ribe

specing ::

Tole bo še bolj pokopalo dinozavre, ko bodo LG chem in ostali začeli višati cene celic zaradi večjega povpraševanja... in bo Tesla še cenejši na trgu!

WarpedGone ::

Da, kot stvari stojijo, je to neizbežen scenarij.
Tesla bo avte prodajal z mastno maržo, imel na razpolago največj baterij, ki bodo hkrati realitvno poceni in dobre.
Ostali se bodo 'tepl' za proizvodnjo LG Chem in Samsung, ki bo zaradi povpraševanja lepo navijal cene.
Posledično bo VW ID samo 8 jurjev cenejši od Modela 3 in hkrati 8 jurjev dražji od Golfa. Proizveden v štirimestnih cifrah.

Del VW se zaveda problema ampak ne najdejo poti ven iz problema (i.e. poti do lastne gigafabrike celic).
Mercedes se zaveda problema ampak ima enak problem kot VW, s to razliko da so uspeli vsaj štartat sestavljalnico kupljenih celic.

Ostali pa ...
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

To je problem, ki ga bodo rešili v 3-5 letih s povečanjem kapacitet. Ali bo to prepozno bo pokazal čas, glede na to da je povprečen avto star 10 let, menim, da ne bo prepozno. Pri telefonih je pa hitro prepozno ker jih folk menja na 2 leti.

specing ::

v 3-5 letih bi morala Tesla biti že na 2 milijona avtov/leto

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: specing ()

Magic1 ::

specing je izjavil:

v 3-5 letih bi morala Tesla biti že na 2 milijona avtov/leto

Jao, v katerih sanjah? A tako kot pol miljona naslednje leto? Dejte nehat padat na Muskov PR bullshit. On nabija za PR, ne zato da bi to imel v realnem planu dosežt.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Machete ::

Predpostavlja se, da bo narod pokupil kar vse kar bo EV, tu se mnogi motijo. Število ljudi brez okusa, ali tistih, ki jim ni važno v čem sedijo, je omejeno. Pa še ti so večinoma skoncentrirani na ameriškem kontinentu.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

specing ::

med "bi morala biti" in "bo" je velika razlika.

J.McLane ::

specing je izjavil:

v 3-5 letih bi morala Tesla biti že na 2 milijona avtov/leto


Dvomim, če bodo na 1 m/letno bo to že velik uspeh. Tesla ne bo baterij delala samo za avte, ne pozabit da Tesla ni več "Tesla Motors".

Toyota je na 1.5 milijona hibridov letno, pa konkurenca še vedno stoji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

WarpedGone ::

To je problem, ki ga bodo rešili v 3-5 letih s povečanjem kapacitet.


Sanja svinja kukuruz...

Vprašanja:
a) je naslednja razvoja stopnja privat prometa EV?
če je odgovor Da

b) kolišne so potrebne proivzodne kapacitete baterij?
Če ne verjameš Musku, vprašaj VW - 25% EV zahteva 40 Teslinih GW. Komplet, zahteva torej 160. Ker fabrika ne pomeni nič, greš gledat GWh, i.e. 160 x 100 GWh = 16.000 GWh
V 3-5 letih bo svet na eni zgrajeni GF (100GWh) plus ene tri nove v gradnji. Daaaaaleč od cilja.

Zakaj nebi bili na 1M letno? Ker je 1 milijon magična cifra?
Vse kar je potrebno so ustrezne proizvodne kapacitete.
150GWh iz trenutno planirane GF1 bo zadostovalo za 1.5 milijona EVjev s 100kWh baterijo.
Trenutno sestavljalnica za Model 3 ima cilj 10k tedensko, i.e. pol milijona letno. Plus kakih 100k Sov in Xov.

Tesla bo na milijonu letno, ko bo laufala GF2 na kitajskem. Ne pred 2020 (i.e. tri leta).
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Zdi se mi, da se bo Tesli zelo splačalo omejevati lastno proizvodnjo avtomobilov in prodajati baterije "iz usmiljenja" še drugim proizvajalcem, seveda z mastno maržo :D

mn ::

J.McLane ::

Sem se malo zgubil v tvojem pisanju.

Čisto resno vprašam.

GF1 bo na polni kapaciteti kdaj?
GF2 na kitajskem bo na polni kapaciteti kdaj?
Koliko baterij bodo porabili za solarne sisteme in še kaj drugega?

RedDrake ::

Ali bo trg za 500k M3 letno ali ne je vprašanje.
Jaz stavim na ne, drugi stavijo na da.
Ampak, dajmo primerjat:
- M3 za ~35k EUR
- BMW 3 za ~35k EUR
- Bolt za ~35k EUR
- Hyundai ali kak drug "no-name" za ~35k EUR

Dejstvo je, da je M3 boljši avto od Bolta, ker je večji, izgleda bolje (ok, subjektivno), daje bolj športen vtis.
Tu torej recimo kupci raje vzamejo Bolta. Potem je tu BMW, ki je za tak denar malo nad "minimumom". A je notri precej lepše opremljen in bolj udoben (špekuliram, od Bolta zagotovo, za M3 še ne vemo).
Hkrati pa je tu še kak Hyundai/Kia/Renault/..., kjer za 35k EUR dobiš model z ni-da-ni opremo.
A se bo 500k kupcev odreklo ni-da-ni opreme ali udobja naziwagnov za to da bo dobilo nekaj kar bo izgledalo, kot da bi moralo stati 10k EUR manj?
Ne vem no, nisem 100%.
Ampak počakajmo.

specing ::

Tesla baterije dela celice tudi za druge stvari, ker večje količine pocenijo zadevo.

specing ::

Zakaj primerjate samo nakupne cene? Če smo že pri tem lahko vzamete ZOE z najemom baterije in se veliko bolj splača!

Koliko kilometrov bi v eni mali Zloveniji bilo potrebno narediti z avtom, da prihraniš razliko 10k EUR v gorivu?

bencin: ~1.234 eur/L [1], poraba 6.7L/100km [2], 8.2678 eur/100km
elektrika: 0.1 eur/kWh [3], poraba: 60kWh/346km [4] = 17.34 kWh/100km, 1.73 eur/100km

razlika je 6.5337 eur / 100km

Povprečno število prevoženih km za avte (1000ccm do 2000ccm?): 12500 [2]
Razlika v ceni goriva na leto: 816.71 eur
Torej 12 let in 3 mesece. To je 442 ciklov model 3 baterije.

Povprečna starost osebnih avtomobilov je @ 2010: 8.2 leti [5]
Torej se investicija +10kEUR statistično ne izplača!

Nisem upošteval:
1) popust pri registraciji vozila
2) subvencije za nakup EV
3) še česa drugega?

viri:
[1] https://www.amzs.si/na-poti/cene-goriv-...
[2] http://pxweb.stat.si/pxweb/Dialog/Saves...
[3] s prispevki, omrežnino in davki @ nižja tarifa + se zmanjša z večjo porabo (delež omrežnine na kwh pade)
[4] Ne najdem podatka o velikosti baterije, 346 km je obljuba Tesle, se mi zdi kar realna
[5] http://kazalci.arso.gov.si/?data=indica...

WarpedGone ::

Čisto resno vprašam.

GF1 bo na polni kapaciteti kdaj?
GF2 na kitajskem bo na polni kapaciteti kdaj?
Koliko baterij bodo porabili za solarne sisteme in še kaj drugega?


Čisto resno: zguglaj.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Popravek (brain fart):

RedDrake je izjavil:


Dejstvo je, da je M3 boljši avto od Bolta, ker je večji, izgleda bolje (ok, subjektivno), daje bolj športen vtis.
Tu torej recimo kupci raje vzamejo Bolta Teslo M3.

Utk ::

specing je izjavil:

Zakaj primerjate samo nakupne cene? Če smo že pri tem lahko vzamete ZOE z najemom baterije in se veliko bolj splača!

Koliko kilometrov bi v eni mali Zloveniji bilo potrebno narediti z avtom, da prihraniš razliko 10k EUR v gorivu?

bencin: ~1.234 eur/L [1], poraba 6.7L/100km [2], 8.2678 eur/100km
elektrika: 0.1 eur/kWh [3], poraba: 60kWh/346km [4] = 17.34 kWh/100km, 1.73 eur/100km

razlika je 6.5337 eur / 100km

Povprečno število prevoženih km za avte (1000ccm do 2000ccm?): 12500 [2]
Razlika v ceni goriva na leto: 816.71 eur
Torej 12 let in 3 mesece. To je 442 ciklov model 3 baterije.

Povprečna starost osebnih avtomobilov je @ 2010: 8.2 leti [5]
Torej se investicija +10kEUR statistično ne izplača!

Nisem upošteval:
1) popust pri registraciji vozila
2) subvencije za nakup EV
3) še česa drugega?

viri:
[1] https://www.amzs.si/na-poti/cene-goriv-...
[2] http://pxweb.stat.si/pxweb/Dialog/Saves...
[3] s prispevki, omrežnino in davki @ nižja tarifa + se zmanjša z večjo porabo (delež omrežnine na kwh pade)
[4] Ne najdem podatka o velikosti baterije, 346 km je obljuba Tesle, se mi zdi kar realna
[5] http://kazalci.arso.gov.si/?data=indica...

1. Ce ti je Slovenija premajhna, se preseli na hrvasko, tam te bojo veseli ko bos govoru zlovenija.
2. Povprecna starost 8 let (zdaj je ze blizu 10) pomeni, da povprecen avto vozi 16 let. V resnici vec, ker je novih avtov vse vec in ker se avti tudi razbijajo in prodajajo v tujino.
3. 35 jurjev za avto dajo tisti, ki imajo dodatnih 10 jurjev. Ce ne bi imeli. bi kupili insignio ali mondeota za 25. Ali pa megana za 15. Dodatnih 10 jurjev tu ni noben problem, ce za 10 jurjev nekaj dobis. In pri tesli dobis, tisino, pospesek pod 6 sekundami, in kul faktor. Hyundai nima nic od tega, bmw za 35 jurjev pa tudi ne prav veliko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jernejl ::

3) še česa drugega?

Izgube časa zaradi dolgotrajnega polnjenja. Če imaš običajno možnost polnjenja doma in se ti enkrat mesečno dogodi, da moraš eno uro stati na polnilnici, to v 12 letih nanese 140ur. Za človeka, ki kupuje avto za 30+ k€, z njegovo produktivnostjo to nanese nekaj tisočakov izgube. Če bi za vsako polnjenje moral na polnilnico, pa bi zapravil za >10k€ časa.... verjetno še precej več.

2. Povprecna starost 8 let (zdaj je ze blizu 10) pomeni, da povprecen avto vozi 16 let. V resnici vec, ker je novih avtov vse vec in ker se avti tudi razbijajo in prodajajo v tujino.

Vprašanje je, ali bo baterija zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila, ali jo bo treba vmes zamenjati. Potem je treba prišteti še ta strošek.

35 jurjev za avto dajo tisti, ki imajo dodatnih 10 jurjev.

:D
35k€ za avto dajo tisti, ki želijo avto za 35k€. Tisti, ki želijo plačati 10k€ več (in dobiti boljši avto), to zlahka storijo že danes.
V sloveniji je pa tako, da tak avto kupijo tisti, ki imajo na voljo 25k€, ostalo pa vzamejo na lizing.

Noben ga ni ukradel, samo ti že spet nekaj sanjaš. Prodajajo se bolje, kot so sprva načrtovali

Verjetno so ljudje videli, kaj je sproducirala Tesla, in navalili na konkurenco.

J.McLane ::

Tisti, ki ima 35k za avto si tudi zna približno ocenit TCO in kar naenkrat EV za 35k € ni enak BMWju za 35k €.

DarkSite ::

J.McLane je izjavil:

Tisti, ki ima 35k za avto si tudi zna približno ocenit TCO in kar naenkrat EV za 35k € ni enak BMWju za 35k €.


Točno tako. Izbral bi takoj EV M3 kot pa nek ICE BMW.

Prvi je čist, ima AP, in na vsakih par tednov avto dobiva update in je kot nov. Medtem, ko ICE BMW ni čist, nima AP, ne dobiva novih updatov.

Res je, izbira je lahka. EV zmaga.

WarpedGone ::

Glavna strateška prednost Tesle je njihovo SuperCharger omrežje. Prednost je tako velika, da je marsikdo sploh ne vidi. Znaten delež tistih ki jo vidijo, pa zamahne z roko "lako čemo".
VW je v ameriki zaradi dizelske prevare pristal da bo plačal za vzpostavitev dela takšne infrastrukture (polnjenje EVjev, vodika, ...).

VW is spending about $255 million during the first 2.5 year cycle on 150 kW highway charging at about 240 locations each having an average of 5 stalls (between 4 to 10).


Čez prst - milijon USD za eno lokacijo s 5 polnilnimi priključki. Teslin strošek je cca ena petina tega zneska - cca 200k na lokacijo z v povprečju 8 priključki.

Zakaj bi kupu BMW, ki tega nima oz. je zadeva zelo škrbasta namesto Tesle za enak denar, ki to ima?

Trenutno stanje
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Vprašanje je, ali bo baterija zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila, ali jo bo treba vmes zamenjati. Potem je treba prišteti še ta strošek.

To ni vprašanje za nekoga, ki ne živi pod kamnom zadnjih 10 let.

35kEUR za avto dajo tisti, ki želijo avto za 35kEUR. Tisti, ki želijo plačati 10kEUR več (in dobiti boljši avto), to zlahka storijo že danes.

Sej. Avto za 35 jurjev kupijo tisti, ki mislijo, da za 45 ne dobijo neke dodane vrednosti proti 35. Ne pa, ker nimajo še 10 jurjev. Pri tesli bojo dobili za 10 jurjev več kar nekaj, za marsikoga dovolj. Tudi če zanemarimo strošek goriva.


Izgube časa zaradi dolgotrajnega polnjenja. Če imaš običajno možnost polnjenja doma in se ti enkrat mesečno dogodi, da moraš eno uro stati na polnilnici, to v 12 letih nanese 140ur. Za človeka, ki kupuje avto za 30+ kEUR, z njegovo produktivnostjo to nanese nekaj tisočakov izgube. Če bi za vsako polnjenje moral na polnilnico, pa bi zapravil za >10kEUR časa.... verjetno še precej več.

Nisem vedel, da moraš z lopato celo noč nalagat elektriko v avto, ali na polnilnici.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

fpbs ::

Kakšna strateška prednost? V Evropi je samo 322 Teslinih polnilnih postaj, in kar 10 krat več, 3217 CCS postaj.
Zakaj bi kupil Teslo in se zajebaval z iskanjem teh redko poseljenih postaj. Kupiš BMW in imaš postajo vedno na dosegu

jernejl ::

Tisti, ki ima 35k za avto si tudi zna približno ocenit TCO in kar naenkrat EV za 35k EUR ni enak BMWju za 35k EUR.

Ja, baterije se bodo cenile, zato je bolje kupiti ICE za 35kEUR, EV pa nekoliko kasneje, ko bodo cene že dovolj padle.
TCO je, kot sem že malo prej zapisal, pri EV trenutno bistveno višji zaradi izgubljenega časa na polnilnicah. Stanje se bo popravilo, ko se bodo EV sami znali odpeljati na polnilnico, ali pa ko bomo imeli možnost polnjenja na domačem parkirišču, česar pa znaten delež ljudi nima.... in najbrž še nekaj časa ne bo imel.

To ni vprašanje za nekoga, ki ne živi pod kamnom zadnjih 10 let.

Res je. V prenosniku zdrži bistveno manj od 20 let. Torej pričakujemo, da tudi v avtu ne bo tako dolgo zdržala.
Kaj se bo v resnici dogajalo s temi baterijami in avtomobili, je uganka. Nimamo namreč na voljo kupa 20 let starih EV z litijevimi baterijami, da bi to lahko kvalitetno ocenili.

Nisem vedel, da moraš z lopato celo noč nalagat elektriko v avto, ali na polnilnici.

Če je tako, potem je izgubljenega časa kar za 100kEUR. Sem se prejle zmotil za eno ničlo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

WarpedGone ::

fpbs:
Zakaj bi kupil Teslo in se zajebaval z iskanjem teh redko poseljenih postaj.


Sam res ... zakaj točno se naj bi lastniki Tesel morali zajebavat z iskanjem Superchargerjev?
Enkrat za vselej prosim razloži to potrebo, kot da sm star 5 let.
Zbogom in hvala za vse ribe

Dosan ::

Prav blazno se ti tudi ni treba ukvarjat z iskanjem teh postaj, ti jih Tesla sama doda na pot in v navigacijo, če izračuna da ti ne bo ratalo priti do cilja s trenutno kapciteto baterije.

WarpedGone ::

Nisi dojel poante vprašanja ... fpbs ritualno nabija o neuporabnosti Superchargerjev ipd.. zato bi rad videl njegovo utemeljitev:

Sam res ... zakaj točno se naj bi lastniki Tesel morali zajebavat z iskanjem Superchargerjev?
Enkrat za vselej prosim razloži to potrebo, kot da sm star 5 let.


FPBS, noben drug.
Zbogom in hvala za vse ribe

Rok Woot ::

Hočem kupiti električen avto, pa se mi zdi zmeraj bolj butasto. Tako, da po mojem električni avtomobili niso prava stvar zame. Sedaj vozim 13 let staro Toyota Avensis, prvi lastnik. Če kupim električen avto, je počasnejši, dražji, ima manjši domet, slabše pospeške. Kaj točno je sploh prednost? Na leto naredim kakih 10k kilometrov, tako za info, mogoče če se voziš ko neumen na kratke razdalje?
««
418 / 1139
»»