» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
400 / 1139
»»

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

Ce je pol avtov drugih, tretjih, je enako tudi pri novih. Razlika v ceni med cliotom in zoem ni vec strasna. In manjsa kot med sanderom in cliotom, pa se cliotov proda veliko vec, da ne govorimo, da se obojih proda ogromno vec kot zoejev.
Moj clio se dela, ko ne bo vec, bo padel elektricni, tudi ce stanje ne bo bistveno bolje kot danes.


Ti se zajebavaš s cenami.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

NikolormousB ::

Kaj se zajebava? Najcenejši Zoe je na avto.net stane 13 jurjev. Primerljiv Clio je kakšna 2 jurja cenejši.

Takšne in še večje razlike so bile par let nazaj med dizli in bencinarji, pa so ljudje vseeno masovno kupovali dizle.

J.McLane ::

Pa kdo pravi da mora biti drugi avto pri hiši poceni kripa. Lahko je poceni avto tisti ki te pelje 300 km na morje, drag pa tisti ki ga dnevno voziš po 100 km.

Gregor P ::

Obe različici sta neprimerno cenejši (bolje opremljeni itd.) od EV alternativ; ki jih imaš le zato, ker so EV (če si pa zares ekološko naravnan pa niti EV nimaš, kaj šele dveh) ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jernejl ::

Najcenejši Zoe je na avto.net stane 13 jurjev.

Tak avto je nevozen, zato moraš mesečno dodatno plačevati najemnino, da se lahko voziš.
Tudi novega BMW 3 dobiš za 11 tisoč eur, če odmisliš vse nadaljnje obroke, ki jih moraš plačevati.

Novi ZOE z baterijo stane od 30.000 eur naprej. S subvencijo pa trenutno 7500€ manj. Za ta denar dobiš 2 Clia.

NikolormousB ::

Tak avto je nevozen, zato moraš mesečno dodatno plačevati najemnino, da se lahko voziš.


Res je. Ampak tudi bencinar je praktično nevozen, ko kupiš novega ti dajo bencina ravno do prve pumpe.

Unknown_001 ::

NikolormousB je izjavil:

Tak avto je nevozen, zato moraš mesečno dodatno plačevati najemnino, da se lahko voziš.


Res je. Ampak tudi bencinar je praktično nevozen, ko kupiš novega ti dajo bencina ravno do prve pumpe.


Se pa za tisti denar kokr še baterija stane voziš par let praktično đabe, če primerjaš.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

NikolormousB ::

Na nuli si, če narediš cca. 800km na mesec. Če se voziš več, je elektrika cenejša.

jernejl ::

NikolormousB je izjavil:

Tak avto je nevozen, zato moraš mesečno dodatno plačevati najemnino, da se lahko voziš.


Res je. Ampak tudi bencinar je praktično nevozen, ko kupiš novega ti dajo bencina ravno do prve pumpe.

Torej ne samo, da ti prodajo vozen avto, ampak ti častijo še nekaj goriva, da se lahko malo voziš.
ZOE za 13k eur pa je nevozen. Ne moreš se niti odpeljati niti ga napolniti, ker nima baterije.

Na nuli si, če narediš cca. 800km na mesec. Če se voziš več, je elektrika cenejša.

800km na mesec za bencin je ravno toliko, kolikor stane najem baterije, brez da bi se z EV vozil.

-valvoline- ::

NikolormousB je izjavil:

Na nuli si, če narediš cca. 800km na mesec. Če se voziš več, je elektrika cenejša.

Jap, v primeru da mas avto k popije 30l na 100km.;((

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

... in če imaš tak avto, je poraba bencina res tvoja poslednja skrb8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

NikolormousB ::

-valvoline- je izjavil:

NikolormousB je izjavil:

Na nuli si, če narediš cca. 800km na mesec. Če se voziš več, je elektrika cenejša.

Jap, v primeru da mas avto k popije 30l na 100km.;((


Ne, 7 litrov, kolikor povprečno porabi 75 konjski clio.

mikhaair ::

A nihce ne pomisli, da se da pridet na Dunaj, Minhen itd. z busom?

NikolormousB ::

Če si mazohist, se da marsikaj.

s1m0n ::

Saj bodo vsi jamrali, ko z ICE ne bodo mogli v mesta po nakupe ali na pijač :)

vostok_1 ::

To tko al tko ne bi smeli že sedaj. P&R so dovolj poceni in vsako pravo mesto jih ali bi jih moralo imet. Busi pa so na teh linijah praktično na 5 minut.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gregor P ::

... da, v "pravih" mestih avta dejansko ne potrebuješ ... sedaj če pa govorimo o mestih v Sloveniji, potem pa ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

vostok_1 ::

Jah pač, redneck države so malo težavne. Ampak ne bomo jih rešili, če boste vi še naprej tupili redneck agendo. I'm at least contemplating, večina pa bi vas še naprej srala z dizli na okoli.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Gregor P ::

Nikoli nisem razumel te "ljubezni" do dizlov, ki jo imate nekateri.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

NikolormousB ::

Ensotavno. Porabijo manj, veliko ljudem je všeč turbo navor pri nizkih obratih.

hammock ::

NikolormousB je izjavil:

Ensotavno. Porabijo manj, veliko ljudem je všeč turbo navor pri nizkih obratih.


V casu sodobnih bencinarjev postaneta oba pointa irelevantna.

Razlike v porabi je danes (mogoce) toliko kolikor je visja kaloricna vrednost dizla. Za 90% ljudi ne upravici visje cene nabave in vzdrzevanja. Navora imajo turbo bencinarji dovolj.

Ce ze kaj, potem bo bencinski hibrid novi dizel, brez klasicnih hib le-tega.

-valvoline- ::

vostok_1 je izjavil:

Jah pač, redneck države so malo težavne. Ampak ne bomo jih rešili, če boste vi še naprej tupili redneck agendo. I'm at least contemplating, večina pa bi vas še naprej srala z dizli na okoli.

Vecina pac nima-mo ministrskih plac, sorry.

-valvoline- ::

NikolormousB je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

NikolormousB je izjavil:

Na nuli si, če narediš cca. 800km na mesec. Če se voziš več, je elektrika cenejša.

Jap, v primeru da mas avto k popije 30l na 100km.;((


Ne, 7 litrov, kolikor povprečno porabi 75 konjski clio.

Kaj pa ko bodo zacel itak mocno subvencionirani EV fahrerji placat svoj delez za uporabo infrastrukture? 3-5e na 100km se pobere pr trosarinah na goriva? Kak doug bomo navadni smrtniki subvencionirali bogatune da se vozijo eko khm zastojn?

Zgodovina sprememb…

NikolormousB ::

hammock je izjavil:

NikolormousB je izjavil:

Ensotavno. Porabijo manj, veliko ljudem je všeč turbo navor pri nizkih obratih.


V casu sodobnih bencinarjev postaneta oba pointa irelevantna.

Razlike v porabi je danes (mogoce) toliko kolikor je visja kaloricna vrednost dizla. Za 90% ljudi ne upravici visje cene nabave in vzdrzevanja. Navora imajo turbo bencinarji dovolj.

Ce ze kaj, potem bo bencinski hibrid novi dizel, brez klasicnih hib le-tega.


V času sodobnih turbo bencinarjev ja. Ampak ta čas je zadnjih par let. Od leta 1995 do nekje 2010 ali še dlje, je bilo turbo bencinarjev v mainstream avtih relativno malo. Od kar je ponudba turbo bencinarjev večja, tudi delež dizlov počasi pada. Navad ljudi ne moreš spremeniti čez noč.

darksamurai ::

hammock je izjavil:


V casu sodobnih bencinarjev postaneta oba pointa irelevantna.

Razlike v porabi je danes (mogoce) toliko kolikor je visja kaloricna vrednost dizla. Za 90% ljudi ne upravici visje cene nabave in vzdrzevanja. Navora imajo turbo bencinarji dovolj.

Ce ze kaj, potem bo bencinski hibrid novi dizel, brez klasicnih hib le-tega.


To govoriš o novih super bencinerjih, ki so "čistejši" od dizlov in sploh ne potrebujejo DPF filtrov, ker ne proizvajajo PM10 delcev, ampak mnogo bolj strupene PM2.5 in to v enormnih količinah?

Nisem zagovornik dizlov, ampak dejstvo je, da so novi dizli overall čistejši od bencinerjev.

Bencinerji bodo dobili DPF filtre in dodatne NOx katalizatorje in bo na koncu vzdrževanje enako drago kot pri dizlih.

Zgodovina sprememb…

hammock ::

darksamurai je izjavil:

hammock je izjavil:


V casu sodobnih bencinarjev postaneta oba pointa irelevantna.

Razlike v porabi je danes (mogoce) toliko kolikor je visja kaloricna vrednost dizla. Za 90% ljudi ne upravici visje cene nabave in vzdrzevanja. Navora imajo turbo bencinarji dovolj.

Ce ze kaj, potem bo bencinski hibrid novi dizel, brez klasicnih hib le-tega.


To govoriš o novih super bencinerjih, ki so "čistejši" od dizlov in sploh ne potrebujejo DPF filtrov, ker ne proizvajajo PM10 delcev, ampak mnogo bolj strupene PM2.5 in to v enormnih količinah?

Nisem zagovornik dizlov, ampak dejstvo je, da so novi dizli overall čistejši od bencinerjev.

Bencinerji bodo dobili DPF filtre in dodatne NOx katalizatorje in bo na koncu vzdrževanje enako drago kot pri dizlih.


Govorim o tem da so bencinarji koncno prisli na nivo dizlov, kar se tehnologije tice. To da so se vedno svinjarija in vedno bodo je jasno.

pegasus ::

In z vso to diskusijo odlično odgovorite na naslov teme - "zakaj so električni avtomobili prava stvar".

Gregor P ::

... in smo nekako prišli do tega, da "zastarela" EV v bistvu niti niso prava stvar ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Še vedno čakam na razlago, kaj je zastarelega na BEV.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

To je tehnologija prejšnjega tisočletja8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

To je razlaga?
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

... če si dovolj inteligenten, ti vse pove;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

darksamurai je izjavil:

hammock je izjavil:


V casu sodobnih bencinarjev postaneta oba pointa irelevantna.

Razlike v porabi je danes (mogoce) toliko kolikor je visja kaloricna vrednost dizla. Za 90% ljudi ne upravici visje cene nabave in vzdrzevanja. Navora imajo turbo bencinarji dovolj.

Ce ze kaj, potem bo bencinski hibrid novi dizel, brez klasicnih hib le-tega.


To govoriš o novih super bencinerjih, ki so "čistejši" od dizlov in sploh ne potrebujejo DPF filtrov, ker ne proizvajajo PM10 delcev, ampak mnogo bolj strupene PM2.5 in to v enormnih količinah?

Nisem zagovornik dizlov, ampak dejstvo je, da so novi dizli overall čistejši od bencinerjev.

Bencinerji bodo dobili DPF filtre in dodatne NOx katalizatorje in bo na koncu vzdrževanje enako drago kot pri dizlih.


To je razvojna pot v smrt bencinarjev enako kot dizlov, ni pa to edina pot. Druga opcija je simpl bencinski motor z "zdravim" izgorevanjem in minimalno navlako na izpihu v kombinaciji z elektro motorjem ki bo poskrbel za "umpf" ki je pri turbini.

To je že danes realnost, s preprostim katalizatorjem se da zadostiti ameriškim SULEV normami. Primer: Yaris hibrid za 13.550 EUR.

WarpedGone ::

Druga opcija je simpl bencinski motor z "zdravim" izgorevanjem in minimalno navlako na izpihu v kombinaciji z elektro motorjem ki bo poskrbel za "umpf" ki je pri turbini.

Če uspeš cel svet prepričat, da:
- CO2 ni problem
- višja poraba ni problem
- energetska odvisnost od daljnih krajev ni problem
- zaloga virov ni problem

Lahk pa se sprijazniš da je ICE doba Končana. To pomeni spremembe praktično na vseh ravneh družbe, smo na začetku nove S-krvulje.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Če vsi investitorji v TSLA tako razmišljate potem samo beži. :D

- CO2 je problem tudi pri EV, gre za globalni toplogredni plin in nima veze kje lokalno nastaja. Je pa pri EV CO2 manj, ni pa enak nič in dolgo še ne bo. Trenutno smo tule: https://www.electricitymap.org/?wind=fa...
- Višja poraba, je lahko za mnoge edina opcija s katero se bodo tudi v prihodnje morali sprijazniti in jo plačevati.
- Svet je globalen in trgovina deluje, saj za grid storage in PV bomo tudi morali opremo uvozit, prištej to k energetski odvisnosti. Tudi pri EV večji delež gre v sam pogonski sklop, zato da potem pokurimo manj energije, tudi tu gre večji delež denarja ven iz Slovenije pri samem nastanku produkta, kot pri klasičnem avtomobilu.
- Zaloga virov pri vedno manjši porabi nafte ne bo še nekaj časa problem.

ICE doba še ni končana in še nekaj časa ne bo, ne pravim da nekoč ne bo, ampak vprašanje, če bom to jaz doživel, pa imam namen še nekaj časa živeti.

Unknown_001 ::

J.McLane je izjavil:

Če vsi investitorji v TSLA tako razmišljate potem samo beži. :D

- CO2 je problem tudi pri EV, gre za globalni toplogredni plin in nima veze kje lokalno nastaja. Je pa pri EV CO2 manj, ni pa enak nič in dolgo še ne bo. Trenutno smo tule: https://www.electricitymap.org/?wind=fa...
- Višja poraba, je lahko za mnoge edina opcija s katero se bodo tudi v prihodnje morali sprijazniti in jo plačevati.
- Svet je globalen in trgovina deluje, saj za grid storage in PV bomo tudi morali opremo uvozit, prištej to k energetski odvisnosti. Tudi pri EV večji delež gre v sam pogonski sklop, zato da potem pokurimo manj energije, tudi tu gre večji delež denarja ven iz Slovenije pri samem nastanku produkta, kot pri klasičnem avtomobilu.
- Zaloga virov pri vedno manjši porabi nafte ne bo še nekaj časa problem.

ICE doba še ni končana in še nekaj časa ne bo, ne pravim da nekoč ne bo, ampak vprašanje, če bom to jaz doživel, pa imam namen še nekaj časa živeti.


Veste kaj pobje, tele flance o EV-jih so samo teorija. Dokler ne bo dejanskih izračunov in meritev, se nimamo tu kaj pogovarjat. Pri izračunu se mora vzeti v zakup tudi ves proizvedeni višek, ki se bo generiral zaradi potreb električnih vozil. Do tedaj je vse skupaj teoretični marketing i rahlo meji na zavajanje.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Okapi ::

Saj je že kar nekaj precej temeljitih analiz LCA narejenih.
Recimo kratek povzetek ene italijanske:
In both 2013 and 2030 scenarios, the power mix that in Italy supplies energy to EV is dominated by fossil fuel power plants. Nevertheless, due to the fact that more than the 60 % of this energy is produced in efficient combined cycle gas turbine power plants, EV performs better than ICEV in almost all the impact categories considered except for human toxicity and eutrophication, the only two impact categories in which the EV car, mainly due to battery manufactory, presents more relevant potential impacts.

The study demonstrates that electricity supplied in Italy to EV today is, and will probably be in 2030, mainly produced by fossil fuel power plants. Nevertheless, the EV proves to be able to reduce, with respect to ICEV, those impacts it is supposed to reduce: air acidification, photochemical oxidant formation, and also greenhouse gases. Trade-offs are, as foreseeable, eutrophication and human toxicity due to EV car and battery manufacturing.

vostok_1 ::

To je jasno. Centralna proizvodnja energije je vedno bolj učinkovita od razpršene.

Res je pa, da če bo apokalipsa/vojna bodo EVji bolj ali ne paperweight. Mad Maxa z EVji ne bo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

WarpedGone ::

Centralna proizvodnja energije je vedno bolj učinkovita od razpršene.

Toplota, ki se sprošča v krškem, me tu v ljubljani hudimano slabo pogreje.

Ko h centralni proizvodnji prišteješ še strošek/izgube transporta do končnih odjemalcev, se zgodba MOČNO spremeni.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

WarpedGone je izjavil:

Centralna proizvodnja energije je vedno bolj učinkovita od razpršene.

Toplota, ki se sprošča v krškem, me tu v ljubljani hudimano slabo pogreje.

Ko h centralni proizvodnji prišteješ še strošek/izgube transporta do končnih odjemalcev, se zgodba MOČNO spremeni.


Ti bi raje torej sredi LJ uporabljal individualna kurišča namesto toplarne?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Utk ::

vostok_1 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Centralna proizvodnja energije je vedno bolj učinkovita od razpršene.

Toplota, ki se sprošča v krškem, me tu v ljubljani hudimano slabo pogreje.

Ko h centralni proizvodnji prišteješ še strošek/izgube transporta do končnih odjemalcev, se zgodba MOČNO spremeni.


Ti bi raje torej sredi LJ uporabljal individualna kurišča namesto toplarne?

Večkrat dokazano, da je to cenejše. Problem je samo nadzor nad tem kaj se kuri. Ta je pa še slabši kot pri tehničnih pregledih avtov, ki je že itak en smeh.

vostok_1 ::

Ceneje, brez upoštevanja externalij.

Ok. Če bi kuril vodik razumem, pol ni panike kje kuriš.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

Ti bi raje torej sredi LJ uporabljal individualna kurišča namesto toplarne?


Menjaš temo - trdil si da:
Centralna proizvodnja energije je vedno bolj učinkovita od razpršene.

Kaj bi js raje in kakšne posledice ima konkretna ativnost nima s samo učinkovitostjo nobene zveze.
Drži se teme.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Ne štekam.
Pa saj to je to. Kurit eno enoto goriva je v toplarni bolj učinkovito kot v domači peči. Če govorimo o proizvodnji elektrike pa še toliko bolj velja.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

WarpedGone ::

Kurit eno enoto goriva je v toplarni bolj učinkovito kot v domači peči.

Ker se na poti do tebe ne izgubi nič energije in ker je prenosno omrežje zgradil dedek mraz, vzdržuje ga pa tudi dedek mraz.
Al je odgovor mogoče 3x ne, da prenos izgublja toploto, izgradnjo in vzdrževanje prenosa je pa treba plačat.

Če govorimo o proizvodnji elektrike pa še toliko bolj velja.

So postavke "priključna moč", "omrežnina" in podobna solata na položnici za električno energijo tam zato ker je na listu preveč placa?
Cena kWh, ki si jih porabil, je manj kot polovica končne cene. To pomeni, da je v celotnem sistemu več kot polovica izgub.

Distribuirano generiranje energije ima možnost da to polovico skensla iz "položnice". Ima svojo ceno, zato to znižanje ne bo kr takoj, ima pa vsaj možnost.
Centralizirano generiranje te možnosti precej očitno nima, sicer bi jo že izkoristilo.

Solarna elektrarna na strehi košta točno enako neglede na sproducirane kWh, njena cena je vezana izključno na nazivno moč - kW.
Solarna elektrarna na strehi ima postavke "omrežnina", "priključna moč" ipd vsak mesec velike točno 0.

Zero-margin.
Zbogom in hvala za vse ribe

Truga ::

Zal bo trajalo se nekaj let preden bojo solarne na strehi kaj vredne. Izkoristek bo moral it vsaj cez ene 30-40%

J.McLane ::

Pa pozabljate na sezonsko nihanje solarnih dobitkov, dnevna ti že lahko pokrije razmeroma majhna baterija, kdo ti bo pa shranil energijo za primanjkljaj pozimi?

Koliko celic potrebuješ na strehi da pozimi povprečno proizvedeš vsaj 50 kWh/dan. (doma imamo gretje s TČ in tri avtomobile).

WarpedGone ::

Nezmožni takih enostavnih izračunov?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

To je tehnologija prejšnjega tisočletja8-)


Diferencial, ki se uporablja v sedanjih avtomobilih so pogruntali okrog leta 100 BC ... :>

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Pa pozabljate na sezonsko nihanje solarnih dobitkov, dnevna ti že lahko pokrije razmeroma majhna baterija, kdo ti bo pa shranil energijo za primanjkljaj pozimi?

Koliko celic potrebuješ na strehi da pozimi povprečno proizvedeš vsaj 50 kWh/dan. (doma imamo gretje s TČ in tri avtomobile).


Mogoce ne v tej temi ampak v eni drugi sem to racunal tko cez palec. Jaz doma nimam dovolj velike strehe, da bi se pozimi lahko zanasal na fotovoltaiko, ob jasnih in soncnih dnevihi, kaj sele ob oblacnih zimskih dnevih. Sleme strehe je nekje v smeri ENE - WSW. Poleti bi se mogoce slo.
««
400 / 1139
»»