» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
392 / 1135
»»

WarpedGone ::

Ti si kriv tihega strnjanja z bluzi, oglašaš in kontriraš le meni.
Ker se z ostalimi strinjaš al ker sem lep?
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Pričakovano: Tesla is discontinuing its least expensive Model S with 60 kWh battery pack next month

ST inteligenza bo razložila da zato, ker ta dela največ zgube. Al neki ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Ali ni v 60kWh baterijski Tesli S 75kWh baterija, le programsko omejena? Zgleda da se jim ne splača.
Magic

frudi ::

Točno tako, verjetno programska nadgradnja na 75 kWh ni dovolj popularna, pa se jim ne splača več prodajati večje baterije za nižjo ceno.

Možno tudi, da želijo ustvariti več maneverskega prostora za diferenciacijo med MS in dražjimi verzijami M3, z zmogljivejšo baterijo in več dodatne opreme. Kar spet ni ravno dobra novica za ceno M3, glede na to, da osnovni S60 stane $70k.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Magic1 ::

Itak bo osnovna Tesla 3 pred davkom stala 40k€ z nujno osnovno opremo (sub-zero option in podobne fore). Z malo ne esencjalnimi dodadtki boš hitro v rangu 50k. Verjetno bodo kakšen let ali dve prodajali le take s polno dokupljene opreme. Sploh avtopilot je win, kjer plačaš ob nakupu, dobiš ga pa čez x let, v kakršnemkoli smislu. Še mnogo predrago za večino raje, sam par 100k kupcev na let bodo pa že dobil ob takem hypu. Svet je velik.
Magic

hammock ::

Magic1 je izjavil:

Itak bo osnovna Tesla 3 pred davkom stala 40k€ z nujno osnovno opremo (sub-zero option in podobne fore). Z malo ne esencjalnimi dodadtki boš hitro v rangu 50k. Verjetno bodo kakšen let ali dve prodajali le take s polno dokupljene opreme. Sploh avtopilot je win, kjer plačaš ob nakupu, dobiš ga pa čez x let, v kakršnemkoli smislu. Še mnogo predrago za večino raje, sam par 100k kupcev na let bodo pa že dobil ob takem hypu. Svet je velik.

Nima veze, vazno je da je tehnologija koncno zrela, in da se bo (je?) zacela cenovna vojna. Vec ko bo konkurence, ceneje bo vse skupaj. Saj Tesla ni misljena za slehernika. Raja bo vozila elektro cliote za 10-15k€ - ti se bodo pojavili kot odgovor Tesli.

(Ja, vem da trenutno samo baterija stane 15k€, ampak cena na kWh mocno pada z rastjo proizvodnje baterij. Cena baterije se zna v 5 letih razpolovit, v 10 letih pa postati non-issue)

Unknown_001 ::

hammock je izjavil:

Saj Tesla ni misljena za slehernika. Raja bo vozila elektro cliote za 10-15kEUR - ti se bodo pojavili kot odgovor Tesli.


Če govorimo o Sloveniji upam trditi, da tu še najbolj prednjači Renault. Takoj za njim BMW. Potem mogoče Tesla, kjer si par direktorjev umisli model S. Renault je ljudem tudi bolj blizu. Dobre, cenovno dostopne stvari furajo v prodajo. Na primer R Zoe se glede na to kako ljudje sprejemajo električne avtomobile kar dobro prodaja ker jih že kar nekaj vidiš na cesti. Tudi Twizzije kje srečaš. Sledijo BMW i3 tudi i8 se opazi. Zdaj ima Renault zunaj tudi električnega kangooja. @WrapedOne se je že repenčil da ima tesla tudi ta trg v planu napast. Celo vprašal je kaj je konkurenca do sedaj naredila. Recimo da je konkurenca več desetletij prodajala in razvijala funkcionalne modele na notranje izgorevanje, sedaj pa imajo že delujoče električne izvedenke. V bistvu je v tem segmentu Tesla tista ki zaostaja in ni še ničesar pokazala razen napovedi, renderjev in modelov.

Volkswagen na žalost zgolj nekaj mučka na našem trgu in ni videt da bi kaj konkretnega dal v prodajo. Oz. se še tisto kar je v ponudbi ne prodaja ker ljudje še vedno raje vzamejo dizel agregat ali v drugem primeru bencinski.

Ampak vseeno. Čeprav smo 100x prežvečili, ocenjujem da bo tisti birokratski plan o prepovedi prodaje motorjev na notranje izgorevanje padel ali pa bil v najboljšem primeru prestavljen. Ta tehnologija nas bo še lep čas spremljala.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Jz tud mislim, da normalno opremljen model 3 bo tam 45k+
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

frudi ::

* brez AP2.0
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

marS ::

Baje TesloS v SLO lahko najameš/lizing ...sem nekje slišal zdaj pa ne vem...
...no more heroes...
https://ilbis.com/

WarpedGone ::

Na primer R Zoe se glede na to kako ljudje sprejemajo električne avtomobile kar dobro prodaja ker jih že kar nekaj vidiš na cesti. Tudi Twizzije kje srečaš. Sledijo BMW i3 tudi i8 se opazi.


V sloveniji je do konca februarja '17 bilo registriranih točno:
- 85 Renault Zoe
- 74 Nissan Leaf
- 71 BMW i3
- 35 Tesla Model S
- 29 VW eGolf
- 16 VW eUp!
- 8 Kia Soul EV
- 3 Smart ED
- 3 Nissan EV
- 1 Mercedes B (EV)
- 1 Hyundai Ioniq (EV)

Hibridi:
- 53 Honda Insight
- 28 BMW i3 (REX)
- 15 Opel Ampera
- 14 Toyota Prius PlugIn
- 13 BMW i8
- 2 Audi Q7 eTron
- 2 Porsche Panamera S e-Hybrid
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

Na primer R Zoe se glede na to kako ljudje sprejemajo električne avtomobile kar dobro prodaja ker jih že kar nekaj vidiš na cesti. Tudi Twizzije kje srečaš. Sledijo BMW i3 tudi i8 se opazi.


V sloveniji je do konca februarja '17 bilo registriranih točno:
- 85 Renault Zoe
- 74 Nissan Leaf
- 71 BMW i3
- 35 Tesla Model S
- 29 VW eGolf
- 16 VW eUp!
- 8 Kia Soul EV
- 3 Smart ED
- 3 Nissan EV
- 1 Mercedes B (EV)
- 1 Hyundai Ioniq (EV)

Hibridi:
- 53 Honda Insight
- 28 BMW i3 (REX)
- 15 Opel Ampera
- 14 Toyota Prius PlugIn
- 13 BMW i8
- 2 Audi Q7 eTron
- 2 Porsche Panamera S e-Hybrid


No glede na to da je šlo za oceno na augenmas sem še kar dobro zadel :)
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Nikec3 ::

Razen, če se Mesija Elon odloči, da znajo pri njih tako perfektno izdelovati avte, da bodo kar preskočili ali okrnili testiranje. To se bi vsekakor odlično končalo :))

To bo smeha...

frudi je izjavil:

Kdor premore kaj razuma, si ne želi Tesle, narejene v prve pol leta ali letu od zagona nove proizvodne linije :P

Tukaj ne gre za razum, ampak za kurčenje prvih kupcev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Pričakovano: Tesla is discontinuing its least expensive Model S with 60 kWh battery pack next month

ST inteligenza bo razložila da zato, ker ta dela največ zgube. Al neki ...

S temi najmanj zaslužijo, tako da ja - ta model jim je najbolj pomagal pri izgubi.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

q.e.d.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Honda Insight ni PHEV

Okapi ::

Pri Toyoti pravijo, da je vodikov avto prava stvara.

Dolgoročna rešitev pa so vozila s pogonom na vodik.
...
Pri miraiu gre bolj za vodikovo družbo kot vodikov avto. Vodik je energetski vir prihodnosti.

http://www.delo.si/prosti-cas/na-kolesi...

Če imajo prav, se zna zgoditi, da bodo vse te gigafabrike akumulatorjev v težavah. Zanimivo pa bi bilo vedeti, kako so prišli do tega svojega prepričanja.

J.McLane ::

.. v težavah ... po letu 2030 .. do takrat imajo pa še veliko časa, da se zadeve konkretno obrnejo.

To je PR talk, tudi Toyota z zamudo gre v long range EV, napovedano za 2020, vodik so tudi v svojih napovedih prestavili še za ene par let, tako kot se je v preteklosti že mnogokrat zgodilo.

Okapi ::

Investicija v gigafabriko se ne bo povrnila v desetih letih, bi rekel. Če staviš na napačno tehnologijo, si v težavah, kakorkoli obračaš. Kot rečeno, zanimivo bi bilo vedeti, na osnovi česa pri Toyoti mislijo, da je dolgoročna rešitev vodik, ne elektrika.

BigWhale ::

Tle se IMO motijo. Ogromne kolicine vodika na kupu niso se nikoli bile recept za uspeh. :>

WarpedGone ::

Toyota je drugo ime za hibrida, že 30 let.
Iz tega konja ne znajo splezat ... če ne bo bencin, bo pa vodik, samo da bo hibrid.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

Tle se IMO motijo. Ogromne kolicine vodika na kupu niso se nikoli bile recept za uspeh. :>

@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Toyota je drugo ime za hibrida, že 30 let.
Iz tega konja ne znajo splezat ... če ne bo bencin, bo pa vodik, samo da bo hibrid.


Men se koncept hibrida ne zdi tko zanic. Sam ne Toyotinga. 60kW baterija in potem en 'range extender' generator, ki je sposoben vsaj drzat nivo baterije na AC, ce ze ne tud polnit baterije. Drive train bi moral ostat fully electric. Tist range extender pa tko narjen, da ga lahk ven zabrises, ce se ga navelicas. :)

Unknown_001 ::

BigWhale je izjavil:

Tle se IMO motijo. Ogromne kolicine vodika na kupu niso se nikoli bile recept za uspeh. :>


Ker baterija je pa safe, ane...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Truga ::

Safer

Invictus ::

Nikec3 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Tle se IMO motijo. Ogromne kolicine vodika na kupu niso se nikoli bile recept za uspeh. :>


Seveda tukaj ni bila nobena raketa na vodik ;).

Samo Shuttle je uporabljal raketne motorje na vodik ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Utk ::

BigWhale je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Toyota je drugo ime za hibrida, že 30 let.
Iz tega konja ne znajo splezat ... če ne bo bencin, bo pa vodik, samo da bo hibrid.


Men se koncept hibrida ne zdi tko zanic. Sam ne Toyotinga. 60kW baterija in potem en 'range extender' generator, ki je sposoben vsaj drzat nivo baterije na AC, ce ze ne tud polnit baterije. Drive train bi moral ostat fully electric. Tist range extender pa tko narjen, da ga lahk ven zabrises, ce se ga navelicas. :)

Ja, tak range extender bi bil lahko tudi en oreng akumulator. Čisto dovolj, če ga je dovolj za 100 km, če ga zamenjaš v pol minute. Sposojenega, seveda.

J.McLane ::

Range extender, ki bi zadovoljil potrebe bi moral biti vsaj 30-40 kW, to je pa že kar konkreten motor z vsem kar sodi zraven in ki zaseda dragocen prostor. Lahko narediš kaj manjšega prav tako močnega, ampak potem bo poraba v HV 10 l/100 km.

Pa če imaš 60 kWh baterijo potem je range extender v 99% primerih mrtva teža in prostor v avtu. Hibrid mora enostavno imeti dobra oba pogona in tudi oba uporabljati skozi normalno uporabo avta, sicer nima smisla, da je hibrid, potem naj bo BEV.

Unknown_001 ::

Truga je izjavil:

Safer


Kar sploh ni res.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

BigWhale ::

Unknown_001 je izjavil:

Truga je izjavil:

Safer


Kar sploh ni res.


Eh? Nevem, ce je kaksna baterija, ki bi bila bolj nevarna od vodika. Z vodikom imas ze pri samem skladiscenju en kup dela in problemov. Pri vsakem pretakanju taksnega goriva je kar nekaj nevarnosti. Pri baterijah vecina tega odpade.

Unknown_001 ::

BigWhale je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Truga je izjavil:

Safer


Kar sploh ni res.


Eh? Nevem, ce je kaksna baterija, ki bi bila bolj nevarna od vodika. Z vodikom imas ze pri samem skladiscenju en kup dela in problemov. Pri vsakem pretakanju taksnega goriva je kar nekaj nevarnosti. Pri baterijah vecina tega odpade.


Tako kot pri zemeljskem plinu pa nihče ne jambra. Razloži mi kako boš gorečo baterijo pogasil. Kot modelar imam nekaj zelo zoptnih izkušenj s podobnimi baterijami. V praksi se je izkazalo da ko gre pri bateriji narobe gre cel model k vragu, dočim pri bencinskih modelih si še lahko upal da kaj rešiš.

Res. Na Hobbyking si kuo Li po baterijo pa jo pikni z nožem. Potem pa probaj pogasit pa mi poročaj kako ti ni uspelo. Lahko ti še slikovno gradivo mojega zgorelega easy-starja najdem po arhivu.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Razloži mi kako boš gorečo baterijo pogasil.

Enostavno .. usedeš se nanjo.

(boš dobil vsaj darwina)
Zbogom in hvala za vse ribe

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:

Razloži mi kako boš gorečo baterijo pogasil.

Enostavno .. usedeš se nanjo.

(boš dobil vsaj darwina)


Za ta odgovor si pa zaslužil nobelovo nagrado. Of kors kako se ne bi prej spomnil. Saj v električnem avtomobilu že sediš na bateriji win win

NOT
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

hmm ::

Malo za šalo, malo pa tudi za razmislek: Meet the Artist Using Ritual Magic to Trap Self-Driving Cars

Magic1 ::

J.McLane je izjavil:

Range extender, ki bi zadovoljil potrebe bi moral biti vsaj 30-40 kW, to je pa že kar konkreten motor z vsem kar sodi zraven in ki zaseda dragocen prostor. Lahko narediš kaj manjšega prav tako močnega, ampak potem bo poraba v HV 10 l/100 km.

Pa če imaš 60 kWh baterijo potem je range extender v 99% primerih mrtva teža in prostor v avtu. Hibrid mora enostavno imeti dobra oba pogona in tudi oba uporabljati skozi normalno uporabo avta, sicer nima smisla, da je hibrid, potem naj bo BEV.

Pretirano močan range extender ne rabiš, verjetno bi bilo 20kW zadosti. Bi bilo pa potrebno nastavit pred začetkom vožnje, ali ga boš uporabljal. V kolikor boš vozil dlje, kot zmore baterija, pač moraš od začetk vožnje uporabljati range extender. Tako ne sprazniš baterije in imaš vedno dovolj moči. Če pa vklopiš range extender šele pri prazni bateriji, potem pa imaš problem.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

J.McLane ::

Točno to kar opisuješ je BMW i3 REx, poglej si prodajne številke z in brez extenderja. Sem 100% da naslednja generacija BMWja z večjo baterijo tega ne bo več imela.

Na drugi strani bo pa Toyota delala vedno več priključnih hibridov z majhnimi baterijami (20-40 km).

WarpedGone ::

Kaj ljudi v (plugin) hibridih najbolj nervira?
Moment, ko se zalaufa ICE. Fail by design.

Na drugi strani bo pa Toyota delala vedno več priključnih hibridov z majhnimi baterijami (20-40 km).

A ma alternativo i.e. možnost dobave velikih količin velikih baterij?
Mogoče bo LG mel kej viška, ker se Bolt zaenkrat prodaja sumljivo kilavo: Chevy Bolt EV is already being discounted by $5,000+ as deliveries are stalling, CA customers paying $25K after incentives

Takoj prve dni so nekater prodajalci nabijal ceno, 2 meseca kasneje jo že spuščajo...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

BTW, zadnje čase na slovenskih cestah skoraj vsak dan opazim kakega BMW-ja i3. Se je kar lepo prijel, glede na to kako grd je in da je najdražji avtomobil na trgu če gledamo ceno/kWh baterij.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Precej teh zadev tle pri nas je v lasti pravnih oseb oz. so takšni ali drugačni rent-a-carji.
Zvečer bom šel čez bazo registracij in na zgornjem seznamu zrevem dopisal, koliko vozil je v privatni lasti. Za firbec...

Medtem ko toyota še vedno stavi na hibride, 'čista elektrika' osvaja vse širši krog takšnih in drugačnih vozil.
Si predstavljate motor na vodik? Js tut ne, obstajajo pa čist električni mopedi in dokaj 'resni' motorji.
Si predstavljate vodne skuterje na vodik? Js tut ne, obstaja pa sedaj tut čist električni vodni skuter: Zero Motorcycles powertrain now powers 'the world's first electric, stand-up personal watercraft'

Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Warpi ne dojame, da voda, hitrost in teža ne pašejo skupaj. Edino če misliš imet par deset lipo baterij na vodnem skuterju in čas delovanja par minut. Podobno je v letalstvu. Baterije so hitro čez 50% teže celega za neko osnovno avtonomijo.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

WarpedGone ::

@magic1:
Nisam ćit'o al' osudjujem.

Pismeni so lahko prebrali:
It enables about 30-45 minutes of run time with a total power of 46 hp and a top speed of 40 knots (46 mph - 74 km/h),

... customers can choose to add an additional Z-Force ZF 3.3 kWh Li-Ion Power Pack sold separately for about 20 more minutes of run time.


Njim je jasno, mađioničarjem ne bo nikoli.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Najbolj, da kupiš ene kup paketov baterij in jih menaš na plaži. Res kul, da nabaviš vodni skuter za 17k€ in potem ga uporabljaš en teden v letu vsak dan po pol ure... Uauuu. Pa glej da ne greš na bližnji otok z njim, boš rabil veslo za nazaj.
Magic

jernejl ::

Res, zakaj bi sploh še kdo kupil "navaden" skuter, ki je polovico cenejši, hitrejši in ima nekajkrat večji doseg ter se ga da napolniti v dveh minutah...

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Toyota je drugo ime za hibrida, že 30 let.
Iz tega konja ne znajo splezat ... če ne bo bencin, bo pa vodik, samo da bo hibrid.


Emm, pa sej avtomobili, ki 'gredo na vodik' niso hibridi. Imajo samo en pogonski sklop in ta je elektricen. Vsaj Toyotin Mirai je tak, ne bom dal roke v ogenj za druge. To so v bistvu elektricna vozila, le da elektriko dobijo iz hydrogen fuel cell-a. Baterija, ki jo imajo je ponavadi majhna in ima avto relativno kratek doseg samo z baterijo.

IMO so hibridi tista vozila, ki imajo dva razlicna pogonska sklopa in ne dveh razlicnih energentov. Prius recimo.

Se pa meni zdi vodik precej neuporaben, ceprav imajo v Kaliforniji presenetljivo veliko moznosti za tankanje vodika.

WarpedGone ::

Emm, pa sej avtomobili, ki 'gredo na vodik' niso hibridi.

Razpucaj si osnove, mirai je čisti serijski hibrid. Direkt enako kot i3 z REX.

IMO so hibridi tista vozila, ki imajo dva razlicna pogonska sklopa in ne dveh razlicnih energentov. Prius recimo.

Prius je paralelni hibrid.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Jz se strinjam s skeptiki. Zaenkrat, dokler se res ne zgodi kaka baterijska revolucija bo elektrika res bolj samo za avtomobile in vozila z zelo predvidljivo uporabo (pošta, lokalni transport ...).

Ravno zadnjič sem razmišljal recimo o komunalnih strojih, konkretno traktor z bočno koso. Baterija gladko odpade. Zato ker s par kantami na kamjončku lahko v par minutah dofilaš in delaš mirno vseh 8 delovnih ur in to sredi največje vukujebine.
Pri baterijah to ni niti v sanjah možno.

Tudi, bi se izboljšale za 3-4x po kapaciteti, je še vedno problem polnjenja. 2C polnjenje bi recimo bilo dovolj za napolnit čez malico...si pa ne predstavljam superprevodnega kabla za napolnit več 100kW baterijo...sredi gozda.

Tk da, ICE bo z nami še dolgo, dolgo časa. Tudi nisem pariori proti ICE. It has it's uses. Fanj pa bi bilo, da uporabljamo čistejše gorivo. Either plin, sintetični bencin, etanol...in ja, tudi nisem proti vodiku, če se ga kuri direktno v ICE in ne prek "fool cells".
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Unknown_001 ::

Plin je v bistvu zelo dobra rešitev. Zgorevalna entalpija je zelo visoka. Prav tako je izpust relativno čist, ker gre skoraj izključno za CO2 + H2O. Nobenih trdih delcev, žveplovih spojin, ... Skoraj najbolj nedolžno fosilno gorivo za uporabo. Plus ima prednost ostalih fosilnih goriv, da na enem mestu kopiči ogromno količino energije. Za mestno vožnjo in ostale namene bi bilo sprejemljivo.

Baterije so problem v vseh pogledih. Z vidika trajnostnega razvoja, varnosti, kapacitet, mase in še česa. Seveda ne pravim da je elektrika za opustit. Vendar ne zdi se mi praktično primerna za tako široko rabo. Zgrešena smer gledano na dolgi rok, ker bo nastala navadna marketing svinjarija za okolje iz tega "eko" sprenevedanja.

Za vodik pa ne vem. Zelo odvisno od tega na kak način se ga bo pridobivalo. Elektroliza vode je NO GO. Verjetno obstaja kakšen zanimiv kemijski postopek primeren za masovno proizvodnjo...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

BT52 ::

Ja obstajajo neke študije z membranskimi postopki pridobivanja vodika iz morske vode (podobno za pridobivanje Litija). Ampak osebno za avto promet je baterija, kar idealna. Za težko mehanizacijo in transport pa plin. Še posebej za kmetije je bioplin in ti samovdržnost že prežvečena tema. Stvar je taka, da rabimo tehnologijo, ki bo naredila postopek rentabilen na pram "plinu" iz drugih virov.

Unknown_001 ::

Baterija je idealna za relativno nizke hitrosti. Mesta in urbana območja z umirjenim prometom. Tam je to recimo smiselno. Lažje je postavit infrastrukturo znotraj mesta kot pa vlečt električne vode čez celo ruralno pokrajino. Prav tako je varnost pri nizkih hitrostih boljša zato recimo nekoliko lažje pogoltnem dejstvo da sedim na škatli ki se ob poškodbi lahko vžge pod ritjo. Ampak vseeno. Elektrika za množičen individualni prevoz ni ok. Javni promet (tramvaj, bus, vlak) absolutno. Manjši mestni jajčki za do trgovine ali bližnjega sela (super), Električno kolo sicer bedarija ampak sprejemljivo da je kot moped na primer.

Za avtomobil ki dela veliko kilometrov mešanega režima, stroji, transport,... kuku adijo pamet. Predstavniki Tesle o tem ne bodo govorili ker bi sami sebi streljali v koleno. Saj njih razumem. Morajo trajbat konja dokler gre, da pridejo čim dlje in da kasirajo. Ne razumem pa potrošnikov da ponavljajo njihovo "filozofijo" ki je v bistvu neke vrste marketing.

Če ti ljudem nekaj predstavljaš kot revolucijo, napredek, super čisto itd itd. ter se na koncu izkaže da furaš biznis s tem... Ne meni lagat da to ni marketing. Nategujte koga drugega.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Srednjeročna prihodnost bo zagotovo mešana.

Vsekakor pa upam da bi se prijeli recimo ultra poceni "EV Smarti". Torej manjši mestni/primestni EV.
Kot rečeno, lokalne kombi dostave ipd. bi recimo tudi bile EV.
Glede cene...ne vidim, zakaj ne bi moral bit konkretno ceneje kot ICE. Vse je praktično off the shelf, sam res manjka še economies of scale.

Glede proizvodnje vodika.

IMO, nisem sicer nič preračunal, ampak shranjevanje PV sončne energije v vodik (elektroliza) se mi ne zdi nerentabilno.
Kemijski procesi seveda že obstajajo, ampak pač rabiš met neko snov, običajno je to premog/nafta.

Za puščavske države pa, bi to lahko bila zanimiva industrija. Predvsem zato ker ne potrebuješ nobene shranjevalne kapacitete v obliki baterij. Ko nabija sonce, furaš elektrolizo na polno in to je to.
Je pa res, da lahko z dodatkom ogljika že proizvajaš metan. Skratka...s tem se rešiš praktično najzahtevnejšega dela solarne elektrarne...baterije.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()
««
392 / 1135
»»