» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
387 / 1191
»»

Nikec3 ::

specing je izjavil:

Za neodvisnost in svobodo obstajajo javne super-polnilnice.

Ne omogočajo dovolj svobode in neodvisnosti. Brezveze se prepirama, poglje številke. Vsi proizvajalci večajo kapacitete baterij, prodaja EV-jev pa s tem raste.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

specing ::

Kje so te številke?

fpbs ::

Solid electrolytes open doors to solid-state batteries:
https://phys.org/news/2016-03-solid-ele...

vostok_1 ::

Saj veste kaj si jaz mislim o novicah o novih revolucionarnih baterijah....
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

specing ::

Ali je kdo uspel razbrati volumetrično ali gravimetrično kapaciteto iz @fpbs članka? Poleg tega na tistem grafu manjkajo fosilna goriva (Tako malo, zaradi občutka o redu velikosti).

Top kek @ "appeared to have a long lifespan with excellent cycling ability (after over 500 cycles, the cells retained around 75% of their initial discharge capacity)." Če je to res, potem so malce boljše od LCA, ki pa so najbolj gnile na tržišču kar se tiče življenske dobe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: specing ()

Gregor P ::

vostok_1 je izjavil:

Saj veste kaj si jaz mislim o novicah o novih revolucionarnih baterijah....
... dejansko noben od nas ne ve, kaj si ti misliš o njih 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

energetik ::

specing je izjavil:

hahahaha AA celice, super!

Sicer je pa za EV za večino ljudi zadosti že 15kWh baterij (100 km mestnega dosega). Tisto z >500km dosega je samo propaganda naftarjev, da bi zatrli povpraševanje po električnih vozilih.

15kWh li-ion celic trenutno stane okoli 4000 eur. Dodate še 1000 za ostale potrebščine in dobite baterijo za 5000 eur. Avto zgrajen na tem je pa še +5000 eur.
Dodate še profit in imate EV za 15000 eur naprej.
Koliko je dovolj, je povsem odvisno od dnevnega režima vožnje posameznega osebka. Poraba EV je tam nekje 15-25kWh/100km. Dovolj je recimo taka kapaciteta, da zjutraj odpelješ s 100%, nazaj prideš zvečer s ~20% in čez noč nafilaš spet na 100%. 15kWh bi bilo morda dovolj zame, ki dnevno med tednom delam ~30-40km.
Seveda to velja le za običajne standardne vožnje. Lahko pa je taka kapaciteta povsem neprimerna, če se hočeš morda 1x/mesec zapeljati na daljši izletič.
> 30kWh je zame obvezno, da bi sploh začel gledat EV kot edini avto. Seveda mora imeti možnost hitrega DC polnjenja (očitno bo to standard CCS, ki se vse bolj uveljavlja). Da se ustaviš na počivališču, greš na WC in po sendvič/kavo, ko prideš nazaj po 20min imaš notri novih 15kWh.

Gregor P ::

... za mene bo meja nakupa tam nekje, ko o polnjenju ne bom rabil razmišljati preveč.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

specing ::

@GregorP plug-in hibrid?

@energetik keyword je "za večino ljudi". Če želijo, da se EVji uveljavijo pri večini, potem morajo ciljati potrebe večine.

Poleg tega bi morali baterijske module zasnovati modularno, tako da si za vsak posamezni avto kupec sam izbere koliko kWh je pripravljen plačati in po možnosti dokupi/najame module, ko dalj časa potrebuje avto na daljše relacije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: specing ()

fpbs ::

Plug-In Electric Vehicle Purchase Price Per kWh:
http://insideevs.com/plug-electric-vehi...

BigWhale ::

Zdej sam se drzimo pesti, da taksne tabele postanejo cim prej brez predmetne. Dandanes nihce ne gleda koliko stane en liter prostornine tanka za gorivo. :)

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:


ICE mašine so tolk zanič v mrazu, da jih morajo reveži ogrevat s štromom, da se sploh lahko odpeljejo iz službe domov. Da imajo taiste osebe enako električno ogrevanje svojih ICE mašin tudi doma, na domačem parkirplacu je menda jasno?

Ni v tem fora, ampak v tem, da so Švedi razvajeni, pa nočejo sesti v mrzel avto, in pucati snega.

Tisti 240V priključek poskrbi za to. Tudi da se sneg sproti stopi na avtu...

In pa dovolj elektrike imajo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

Ni v tem fora, ampak v tem, da so Švedi razvajeni, pa nočejo sesti v mrzel avto, in pucati snega.

== ICE mašine so zanič v mrazu. Niso sposobne ogret avtomobila brez zuanje pomoči elektrike.
In zgleda da tut webasto ni dovolj dober.

Proof is in the puding.
Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::

EV so pa tako zanič, da niso sposobni ogret avtomobila brez kurjenja pogonskega goriva. Ne samo pred zagonom, celo med vožnjo ne.

A bi sredi zime pri -10 raje obstal na avtocesti za par ur v električnem ali ICE vozilu?

Raje pojej svoj puding, namesto da iščeš neke dokaze v njem :P
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:


== ICE mašine so zanič v mrazu. Niso sposobne ogret avtomobila brez zuanje pomoči elektrike.
In zgleda da tut webasto ni dovolj dober.

Proof is in the puding.

Seveda, sploh če ne delujejo. takrat sploh ne ogrevajo ;).

EV še toliko manj... oz. ga, sam potem se ne moreš odpeljat ;).

Džizus, komu tukaj IQ pada, pa mi tudi ni jasno...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

energetik ::

frudi je izjavil:

A bi sredi zime pri -10 raje obstal na avtocesti za par ur v električnem ali ICE vozilu?
Odvisno od količine bencina v tanku ali kWh v bateriji. Ob zadostni količini kWh raje v EV, ker je bolj udobno brez poslušanja brnenja ICE.

specing ::

@frudi @WarpedOne gretje na elektriko se tudi meni zdi nesmiselno. Spomnim se, da je Letrika enkrat predstavila električni avtomobil, ki je imel dodaten "bojler" na 3-5L fosilnih goriv za ogrevanje. Fancy.

Drugače pa ja, za večurno zelo počasno kolono je boljši EV. Že zaradi tega, ker bo poraba veliko nižja. Za ogrevanje pa ^

TribesMan ::

Spomnim se, da je Letrika enkrat predstavila električni avtomobil, ki je imel dodaten "bojler" na 3-5L fosilnih goriv za ogrevanje. Fancy.


To si malo pomešal, oče tega "izuma" je bil največji slovenski inovator na področju električnih vozil, Andrej Pečjak.
Letrika je bila kriva samo tega, da so mu šenkali inverter in motor.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

specing ::

Aaaah ja, se opravičujem.

Nikec3 ::

frudi @WarpedOne gretje na elektriko se tudi meni zdi nesmiselno. Spomnim se, da je Letrika enkrat predstavila električni avtomobil, ki je imel dodaten "bojler" na 3-5L fosilnih goriv za ogrevanje. Fancy.

A to je šala?

http://www.rtvslo.si/gospodarstvo/lastn...

PSA bo kupil Opla.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Unknown_001 ::

@frudi

V bistvu ICE se tudi ogreva na gorivo ampak ne direktno temveč z uporabo odpadne toplote pri zgorevanju logiš. EV ji imajo to rešeno na manj potraten način kot je uporovni grelec in sicer s toplotno črpalko. Funny thing is da toplotna pumpa ima omejeno zmogljivost delovanja. Pri prenizki temp ni glih kaj prida učinkovita. V tem primeru... grelno navitje nekje vmes in P=U*I pa bogpomagaj.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

specing ::

@Nikec3 zakaj bi bila šala? Meni se zdi čisto razumno vgraditi grelce na fosilna goriva. Spomni se gravimetrične vsebnosti energije: li-ion max 300 Wh/kg, bencin 12000 Wh/kg. Torej iz enega kilograma bencina segreješ isto kot iz 40 kWh baterij +- izgube v izpušnih plinih.

Unknown_001 ::

specing je izjavil:

@Nikec3 zakaj bi bila šala? Meni se zdi čisto razumno vgraditi grelce na fosilna goriva. Spomni se gravimetrične vsebnosti energije: li-ion max 300 Wh/kg, bencin 12000 Wh/kg. Torej iz enega kilograma bencina segreješ isto kot iz 40 kWh baterij +- izgube v izpušnih plinih.


Obvezno sistem kogeneracije toplote in elektrike. Zaradi tega ne smeš motorjev na izgorevanje stran metat. Zunanje (stirling) ali notranje ( otto, diesel) nima veze. Ta tehnologija ne bo tako hitro mrknila pa se lahko wrapi zjoka zarad mene v svoji histeriji.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

specing je izjavil:

@Nikec3 zakaj bi bila šala? Meni se zdi čisto razumno vgraditi grelce na fosilna goriva. Spomni se gravimetrične vsebnosti energije: li-ion max 300 Wh/kg, bencin 12000 Wh/kg. Torej iz enega kilograma bencina segreješ isto kot iz 40 kWh baterij +- izgube v izpušnih plinih.

Nihče ki bo kupil EV ne bo s sabo vozil kantice bencina, da se bo lahko grel.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

specing ::

@Nikec3 Try me. Še posebej, če s tem prihranim par 10kEUR pri baterijah.

energetik ::

Unknown_001 je izjavil:

@frudi

V bistvu ICE se tudi ogreva na gorivo ampak ne direktno temveč z uporabo odpadne toplote pri zgorevanju logiš. EV ji imajo to rešeno na manj potraten način kot je uporovni grelec in sicer s toplotno črpalko. Funny thing is da toplotna pumpa ima omejeno zmogljivost delovanja. Pri prenizki temp ni glih kaj prida učinkovita. V tem primeru... grelno navitje nekje vmes in P=U*I pa bogpomagaj.
Če je TČ v avtu dobra, potem ni problema tudi pri -15 ali -20, seveda s COPom takrat ~2 ali malce manj. Še vedno bolje kot uporovno s COP=1. Seveda mora imeti taka TČ tudi implementiran defrost. Jasno pa se lahko ponuca tudi odpadna toplota krmilnika in motorja za ogrevanje evaporatorja TČ.

Nikec3 ::

specing je izjavil:

@Nikec3 Try me. Še posebej, če s tem prihranim par 10kEUR pri baterijah.

Jaz ti povsem verjamem. Hkrati ti povem, da ne boš našel dovolj EV-loverjev, ki bodo hkrati s sabo vozili kanto bencina.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

specing ::

Sej večina ljudi niso "EV-loverji". Preprosto nam EV predstavlja nižji strošek in če nam ga tista kanta bencina še dodatno zniža, potem toliko bolje.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Ni v tem fora, ampak v tem, da so Švedi razvajeni, pa nočejo sesti v mrzel avto, in pucati snega.

== ICE mašine so zanič v mrazu. Niso sposobne ogret avtomobila brez zuanje pomoči elektrike.
In zgleda da tut webasto ni dovolj dober.

Proof is in the puding.


Eh? Primerjas pomarance in kondenzatorje. Tovornjakarji se ze od pamtiveka po cele noci grejejo v tovornjakih, pa noben stvari ne priklopi na elektriko in prav vsi imajo ICE. Webasto grelec je povsem dovolj za ogrevanje in defrosting, to da imajo pa nekateri svedi raje elektriko pa nima prav nobene veze z ICE/EV vozili. Sem preprican, da je vgradnja taksnega grelca na elektriko precej bolj enostavna kot vgradnja webasto dizelskega/bencinskega grelca.

WarpedGone ::

@BW
Hitro šibaj na švedsko in jih razsvetli da so se stvari lotili povsem narobe.
Tudi švedi poznajo webasto, pa so večinsko sklenili da je električni grelec bojša reč.
Če se realnost ne strinja z vami, nima narobe realnost ampak vi.

@Nikec3 Try me. Še posebej, če s tem prihranim par 10kEUR pri baterijah.

Osnova nerazumevanja izvira iz nepoznavanja fizike.
Folk oboleva, kako bo ugasnil luči da bo mel več dosega, kako bo ugasnil radio in podobne bedarije. Tankaje bencina, da se prišpara 'električni doseg' je le za dlako manjša bedarija. Res je grelec največji 'parazitski' porabnik energije v avtomobilu ampak je še vedno vsaj za fakot 10 manjši porabnik, kot je pogon vozila.

Avtomobil za 60kmh potrebuje ~10kW moči, za 120kmh pa ~40kW.
Grelec v avtomobilu ima moč okrog 3kW, max 5kW. To je razlika v moči pogona med 70km/h in 80km/h.

Ja, da se prišparat nekaj Wh z boljšo izolacijo kabine, da se prišparat nekaj Wh z uporabo odpadne topolote v elektroniki in bateriji, da se prišparat nekaj Wh z ogrevanjem volana in sedežev namesto zraka, da se prišparat nekaj Wh z montažo toplotne črpalke (ki pa ima svojo lastno konzervo črvov) ampak vse to je lipstick on a pig in košta svoj lasten kup denarja. Ne spremeni glavnega problema - premalo kWh. In tisti kup denarja bi plačal za luštno št. dodatnih kWh ki bi bolj zanesljivo in enostavno rešili prbolem ogrevanja.

Ko je v bateriji dovolj kWh, je vso jajcanje odveč. Navaden uporovni grelec plus ogrevan volan in sedež, pa ornk baterija in luksus.

Ornk baterija se začne med 40 in 60 v odvisnosti od pogonske učinkovitosti vozila.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Res amazing primerjava...

Severnjaki uporabljajo "block heaterje" ali pa "oil pan heaterje".
Torej enostaven grelec, cca 200-1000W, ki ga postaviš v luknjo na bloku motorja.
Da segreješ motor z block heaterjem bi moral biti priklopljen par ur in tudi ne segreje celega motorja tako temeljito, šibkejši grelci so uporabljani samo za vzdrževanje temperature, ne pa za gretje.
Ima veliko prednost da je skoraj zastonj (50€), slabost je da dela samo ko si blizu vtičnice.

Webasto je oljni gorilnik, ki ga priklopiš na cevi za hladilno tekočino. Webasto ima črpalko, ki poganja vodo in segreje cel motor, in tudi kabino.
Webasto ima 3-5kW in motor segreje v 15-20min. Dela kjerkoli in kadarkoli, samo da imaš gorivo v tanku...
Je pa precej dražji (500+€) in bolj kompliciran za instalacijo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

That is important how exactly?

Cela prepucavanje se je začelo enostavno: ti električni priljučki na švedskem, ki so bili postavljeni zaradi problemov ICE, sedaj služijo polnjenu EV.
Omogočajo lažji prehod na EV.

Zakaj takšne duševne bolečine?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

@BW
Hitro šibaj na švedsko in jih razsvetli da so se stvari lotili povsem narobe.
Tudi švedi poznajo webasto, pa so večinsko sklenili da je električni grelec bojša reč.
Če se realnost ne strinja z vami, nima narobe realnost ampak vi.


Srsly, dude?!

A je kdorkoli rekel, da svedi delajo kaj narobe? Delajo samo drugace. Pa se to ne vsi svedi ampak nekaj tistih, ki zivijo bolj na severu kjer imajo bolj mrzle zime. To, da nekaj svedov avtomobile greje na elektriko in ne na pogonsko gorivo ne pove nicesar. Se vedno vecji del sveta uporablja drugacno resitev. Pejt vprasat tovornjakarje, no. Svedi niso nicesar vecinsko sklenili, sam ti si prebral en post na enem forumu. :)

vostok_1 ::

Jaz bi to omenil, da ko se bodo EVji razpasli, bo zunaj že kar nekaj storitev samovozečih avtomobilov. Recimo timeframe 10-15let.
Veliko ljudi se bo takrat tudi odpovedalo avtomobilom in niti ne bo take potrebe po vtičnicah na vsakem vogalu.

Jz si želim predstavljat moj lajf tko, da za nenujne primere naročim avto, čez 15 minut je pr meni. Vseeno, če bi predpisi dovoljevali, bi imel en električni dvo ali trokolesnik, ki bi ga uporabljal za ostale primere.
Za prevažanje hladilnikov in podobnega...naročiš avtonomno dostavno službo.

Vse to ni Sci-fi, ampak je že v testni fazi. Glede na okoljske, ekonomske in socialne pritiske je to kr priljubljena razvojna veja in 10 let razvoja z igralci tipa Tesla, pomeni kar lepo obdobje.
Kar mene jezi je predvsem to, da nimam tega že sedaj.

Skratka večino folka v tej temi sploh ne jemlje problematiko celostno, ampak enostavno aplicira zastarele vzorce na nove generacije.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Cela prepucavanje se je začelo enostavno: ti električni priljučki na švedskem, ki so bili postavljeni zaradi problemov ICE, sedaj služijo polnjenu EV.
Omogočajo lažji prehod na EV.


Ce so to vticnice na katere se je priklapljajo 200W do 1000W elektricne grelce, potem so bolj za vzorec, kot za neko resno polnjenje. Priblizno tako, kot ce bi MOL postavil mrezo 7kW polnilnic za elektricne avtomobile, samo zato, da se lahko pohvali, da imajo mrezo polnilnic.

Invictus ::

energetik je izjavil:

Ob zadostni količini kWh raje v EV, ker je bolj udobno brez poslušanja brnenja ICE.

Kake škatle pa voziš da jih slišiš v prostem teku?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

vostok_1 je izjavil:

Jaz bi to omenil, da ko se bodo EVji razpasli, bo zunaj že kar nekaj storitev samovozečih avtomobilov. Recimo timeframe 10-15let.
Veliko ljudi se bo takrat tudi odpovedalo avtomobilom in niti ne bo take potrebe po vtičnicah na vsakem vogalu.


Jaz bi podvojil cas. 20-30 let, potem bi se pa veselil, ce bi blo prej. Drugace bo spet razocaranje, kot je ze v navadi. Kolk casa traja, da se zamenja vecina osebnih vozil na cestah? 15 let? Ce bomo v 15 letih imeli prva resicno samovozeca vozila, ki ne bodo zahtevala cloveskega nadzora v vozilu, potem se lahko sele cez 15 let zacnemo o tem pogovarjati.

In other news, EvGO je postavil 150kW charging station. Zaenkrat se ni vozila, ki bi se lahko polnilo tam. :)

http://www.blog.uporabnastran.si/2017/0...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

vostok_1 ::

BigWhale je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Jaz bi to omenil, da ko se bodo EVji razpasli, bo zunaj že kar nekaj storitev samovozečih avtomobilov. Recimo timeframe 10-15let.
Veliko ljudi se bo takrat tudi odpovedalo avtomobilom in niti ne bo take potrebe po vtičnicah na vsakem vogalu.


Jaz bi podvojil cas. 20-30 let, potem bi se pa veselil, ce bi blo prej. Drugace bo spet razocaranje, kot je ze v navadi. Kolk casa traja, da se zamenja vecina osebnih vozil na cestah? 15 let? Ce bomo v 15 letih imeli prva resicno samovozeca vozila, ki ne bodo zahtevala cloveskega nadzora v vozilu, potem se lahko sele cez 15 let zacnemo o tem pogovarjati.

In other news, EvGO je postavil 150kW charging station. Zaenkrat se ni vozila, ki bi se lahko polnilo tam. :)

http://www.blog.uporabnastran.si/2017/0...


20-30 let v tej eri, pri taki močno povpraševani tehnologiji? I doubt it.
Že uber, ki je neka half-slaverska korporacija se že preizkuša s samovozečimi avtomobili. In vrjemi, da želijo čimprej se znebit človeške komponente. Arizona in finska sta že inkorporirala zakone.

In res je, manualna vozila vrjetno bodo še nekaj časa na cesti, ampak sumim, da bodo zakoni v prid avtonomnim. Tko, da če bo človeški voznik naredil nesrečo, bo le ta bistveno več kaznovana kot sedaj. Kar bo samo še bolj prestrašilo folk pri nakupu novega.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

Ce so to vticnice na katere se je priklapljajo 200W do 1000W elektricne grelce, potem so bolj za vzorec, kot za neko resno polnjenje. Priblizno tako, kot ce bi MOL postavil mrezo 7kW polnilnic za elektricne avtomobile, samo zato, da se lahko pohvali, da imajo mrezo polnilnic.


So vtičnice s standardnimi 240V in pretežno običnimi varovalkami, like 16A, good for 3kW.
Krat 8 ur šihta je to 20kWh. Oz. 100km da prideš domov.
Krat 8 ur noči je to 20kWh oz 100km da prideš na šiht.
Use the math, dude. And one or two braincells if availabe.

Če standardnih 16A ne zadostuje, ker maš do šitha 150km, morš ponucat še tretjo možgansko celico in si pred batjo zmontirat štekar z 32A varovalko.

In pol ste užaljen, če vas označim za bedake?
Tehnični opis.

Je pa tut res, da še noben bedak ni uspel skapirat, zakaj je označen za bedaka.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

frudi ::

WarpedGone je izjavil:

So vtičnice s standardnimi 240V in pretežno običnimi varovalkami, like 16A, good for 3kW.
Krat 8 ur šihta je to 20kWh. Oz. 100km da prideš domov.
Krat 8 ur noči je to 20kWh oz 100km da prideš na šiht.
Use the math, dude. And one or two braincells if availabe.

V tistem mrazu, kjer razvajeni Švedi grejejo avte z električnim priključkom, teh 3kW mogoče zadostuje ravno za gretje baterije. Mogoče. Verjetno pa še to ne. To je bilo obdelano že kar nekaj strani nazaj.

Preveri prvo lastne možganske celice, preden težiš drugim, bedak.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

fikus_ ::

W1: če 1x 16A ni dovolj, daš 3x 16A

Pa še to o električnem ogrevanju ICE na Švedskem. Jaz imam tudi glelec na gorivo v avtu in povem ti, da ni to poceni zadeva pri vgradnji (čez 1k€), potem ti pa še kuri (sicer ne veliko) gorivo, ki je dražje od elektrike! Tako da Švedi že vedo, zakaj kurijo elektriko! Pe na toliko zaradi ICE, kot zaradi udobja, ko sedeš v avto!

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

So vtičnice s standardnimi 240V in pretežno običnimi varovalkami, like 16A, good for 3kW.


Ne ves kaksne so. Plus tega so to vticnice, ki so namenjene za gretje. Na nekaterih parkiriscih niti niso pod napetostjo stalno amapk jih prizigajo in ugasajo, zato da ne grejes motorja X ur skupaj.

Sprijazni se ze enkrat, da je infrastruktura za efektivno polnjenje EVjev, precej mizerna. Omenjanje nekih svedskih vticnih za gretje motorjev (imajo jih tudi kanadcani in rusi, btw) je bolj kot ne cepetanje enga mulcka, ki hoce imeti na vsak nacin prav.

Ce ne mores polniti doma in/ali v sluzbi si vecinoma najebal. V Sloveniji tudi ce imas pre-2017 Model S/X.

WarpedGone ::

V tistem mrazu, kjer razvajeni Švedi grejejo avte z električnim priključkom, teh 3kW mogoče zadostuje ravno za gretje baterije. Mogoče. Verjetno pa še to ne. To je bilo obdelano že kar nekaj strani nazaj.

Dobra stara ST-inteligenzza... švedi nimajo pojma, frudi že ve.

Ne ves kaksne so.

Potem me pa poduči s podatki. Hvala vnaprej. Or STFU.

Sprijazni se ze enkrat, da je infrastruktura za efektivno polnjenje EVjev, precej mizerna.

Švedom precej očitno pomaga.

Ce ne mores polniti doma in/ali v sluzbi si vecinoma najebal.

Tri možganske celice so zelo huda zahteva, se strinjam. Žal.
Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::

Švedi imajo pojem, ti pa žal ne. 3kW je premalo za polnjenje baterije v tem mrazu, o katerem se pogovarjamo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Tri možganske celice so zelo huda zahteva, se strinjam. Žal.


Najboljsi reply, EVER. Skoda, ker s tabo bi se vcasih se kar dal debatirat, ce se ne bi spuscal na nivo gas guzzling rednecka.

Unknown_001 ::

energetik je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

@frudi

V bistvu ICE se tudi ogreva na gorivo ampak ne direktno temveč z uporabo odpadne toplote pri zgorevanju logiš. EV ji imajo to rešeno na manj potraten način kot je uporovni grelec in sicer s toplotno črpalko. Funny thing is da toplotna pumpa ima omejeno zmogljivost delovanja. Pri prenizki temp ni glih kaj prida učinkovita. V tem primeru... grelno navitje nekje vmes in P=U*I pa bogpomagaj.
Če je TČ v avtu dobra, potem ni problema tudi pri -15 ali -20, seveda s COPom takrat ~2 ali malce manj. Še vedno bolje kot uporovno s COP=1. Seveda mora imeti taka TČ tudi implementiran defrost. Jasno pa se lahko ponuca tudi odpadna toplota krmilnika in motorja za ogrevanje evaporatorja TČ.


Wrapi cilja na ekstremni mraz. -30 in nižje.

Pri -25 vsak nov dizl mlinček brez problema zavergla. Ko že govori kako je ICE zanič. Če zadeva deluje potem že ni zanič. Lahko se pogovarjamo le o prednostih in slabostih. Zanič je lahko le nefunkcionalen / neuporaben izdelek.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Matev ::

danes sem po radiu slišal
da so na norveškem prodali skupaj več električni in hibridnih vozil kot pa izključno na notranje
izgorevanje

sevda v enem določenem časovnem obdobju... mislimda v letu 2016

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

WarpedGone ::

BW:
Najboljsi reply, EVER. Skoda, ker s tabo bi se vcasih se kar dal debatirat, ce se ne bi spuscal na nivo gas guzzling rednecka.


Debata z mano zahteva le osnovno bralno pismenost. Ti je ne izkazuješ. In to ni nov pojav ampak tvoj modus operandi. Izpostavim profit možnosti filanja na teh štekarjih, ti prideš ven kako je to isto kot če bi OMV ipd... Nepismen, glup al zloben? Točen vzrok ne spremeni ničesar, nisi sposoben debate, kaj šele da bi kej novega povedal. Znaš pa utrujat in se napihovat 100 na uro, to pa ja.

Wrapi cilja na ekstremni mraz. -30 in nižje.

Ne. Ne spuščam se v detajle zakaj in kako. Te detajle so obdelali švedi sami in se odločili da bodo na parkirplace zmonitiral 240 vtičnice v namen električnega ogrevanja ICE mašin.
Te vtičnice koristijo tudi EVjem z švoh baterijami, kar pomeni njihova večja uporabnost. Posledično se jih je glede na druge predele evrope tolk več proda.
3, 2, 1 ... da boste začel skakat s subvencijami ipd. Klasična ST-nepismenost, ki dlje od enega stavka ne seže. Razumevanje odstavka ali buhnedej spomin na kak drug prispevek istega avtorja... to ne obstaja.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Ti zdaj pišeš, kot da so na Švedskem vsa parkirišča opremljena z vtičnicami. Kar je čista laž.

jernejl ::

Te detajle so obdelali švedi sami in se odločili da bodo na parkirplace zmonitiral 240 vtičnice v namen električnega ogrevanja ICE mašin.

medtem na naključnem parkirišču v Stockholmu...
««
387 / 1191
»»