» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
366 / 1139
»»

WarpedGone ::

Popravi in še enkrat napiši,

Čemu, a si vmes postal pismen?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Ergo? Se stinjaš z fpbs, jernejem in magicom? Ja ali ne?
Če ne, potem zakaj ko kontriraš meni, njim pa ne? Če pa ja, pa zgornjega ne moreš trdit brez šizofrenije.


Ne ljubi se mi iskati postov, ko sem zagovarjal Teslo. :) In kontriral fpbsju. Zanj vem, ker dela cirkus takoj, ko najde nek 'tesli je pocla guma' clanek in iz tega izpelje propad EVjev. :>

Lej, jest se v precej stvareh strinjam s tabo in EVji so definitivno prihodnost, ker imajo ogromno prednosti pred ICEji. Problemi so samo s shranjevanjem energije za njih, ceno shranjevanja in hitrostjo 'dolivanja goriva'. To so trije precej realni problemi in vecino jih zdaj odpravijo tako, da vozniku zmanjsajo udobje. Ce moras planirat potovanje, da se bos pravocasno in optimalno ustavljal je to en minus. Ce moras imeti moznost polnjenja doma, je to se en vecji minus ... So stvari nepremostljive? Ne. So pa annoying as fuck in za nekatere toliko neprijetne, da raje ostanejo na ICE vozilu.

pegasus ::

Planiranje potovanja je nekaj, kar smo se strašno razvadili. Ker je to nekaj, kar se enostavno mora naredit, tudi če greš samo čez cesto v trgovino. Ker se to ne počne več, so efekti vidni kot "kaos" ko zapade prvi sneg.
Planiranje potovanja te lepo nauči katerakoli letalska šola. Skupaj s planiranjem porabe goriva.
V avtu lahko večino tega prevzame računalnik. Kje lahko preberem primerjavo kupa bolj ali manj integriranih rešitev na to temo, ki zagotovo že obstajajo? In zakaj nikjer?

BigWhale ::

Ne pretiravej, no. :) Planiranje potovanja kje in za koliko casa bos stal, zato da bos 'tankal', je annoyance. Zato ker je bencinskih crpalk tolk, da se lahko komot odlocis, da se bos peljal do naslednje, ce ti trenutna zgleda prevec shady. Sneg pa niti nima neke blazne veze tukaj. Po 15. novembru imas avto vedno pripravljen na zimo. Ce je slaba vremenska napoved in ce lahko prestavis potovanje, potem ga prestavis.

Razvadil smo se tudi prati perilo doma v pralnem stroju in noben ne nosi vec v bliznji potok.

D3m ::

http://m.24ur.com/novice/crna-kronika/e...

Zagorel Mercedes-benz, električni bus.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Nikec3 ::

planiranje potovanja je nekaj, kar smo se strašno razvadili.

Ja glej stvar je taka, da sta besedi razvoj in razvada skoraj že sopomenki. Vsak razvoj v smer, ki mi ne omogoča še več razvajanja na dolgi rok brez izboljšav ni zadosten.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

Planiranje potovanja te lepo nauči katerakoli letalska šola. Skupaj s planiranjem porabe goriva.

A torej praviš, da bi bilo treba pred nakupom EV pridobiti ustrezno vozniško dovoljenje, ki bi se opravljajo enako kot izpit za letenje? Z vsemi stroški vred? Ker zapisal si tako, kot da je to nekaj trivialnega in itak vsi to počnejo. "Itak da EV nima problema s tem, hopa cupa narediš izpit za letenje, povsod te bodo naučili planiranja, potem se boš pa lahko do Umaga in nazaj zapeljal". Juhej, to pa je napredek, ja. Kaj bo naslednja pridobitev? Vožnja samo ob sončnem vremenu, ko je med 17 in 19 stopinjami?

hammock ::

nekikr je izjavil:

Planiranje potovanja te lepo nauči katerakoli letalska šola. Skupaj s planiranjem porabe goriva.

A torej praviš, da bi bilo treba pred nakupom EV pridobiti ustrezno vozniško dovoljenje, ki bi se opravljajo enako kot izpit za letenje? Z vsemi stroški vred? Ker zapisal si tako, kot da je to nekaj trivialnega in itak vsi to počnejo. "Itak da EV nima problema s tem, hopa cupa narediš izpit za letenje, povsod te bodo naučili planiranja, potem se boš pa lahko do Umaga in nazaj zapeljal". Juhej, to pa je napredek, ja. Kaj bo naslednja pridobitev? Vožnja samo ob sončnem vremenu, ko je med 17 in 19 stopinjami?


Taksne stopnje planiranja kot jo potrebuje zivljenje z elektro avtom je sposoben povprecno brihten simpanz. Saj nedeljsko kosilo tudi clovek zacne kuhat ob 10h, ne ob 13h, ko mu zakruli v zelodcu. Tisti najbolj napredni pa celo sestavine kupijo dan ali dva prej, ko so slucajno blizu trgovine.

Gregor P ::

Ne govorimo o ljudeh, ki si avto sestavijo doma, ampak tistih, ki gredo na kosilo ven ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Če misliš, da lahko v dobro restavracijo prideš kar brez predhodnega načrtovanja (se pravi, brez pravočasne rezervacije), se močno motiš.

Gregor P ::

Predpogoj je torej, da govorimo o dobrih avtomobilih, sicer rezervacija ni potrebna?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

hammock je izjavil:

nekikr je izjavil:

Planiranje potovanja te lepo nauči katerakoli letalska šola. Skupaj s planiranjem porabe goriva.

A torej praviš, da bi bilo treba pred nakupom EV pridobiti ustrezno vozniško dovoljenje, ki bi se opravljajo enako kot izpit za letenje? Z vsemi stroški vred? Ker zapisal si tako, kot da je to nekaj trivialnega in itak vsi to počnejo. "Itak da EV nima problema s tem, hopa cupa narediš izpit za letenje, povsod te bodo naučili planiranja, potem se boš pa lahko do Umaga in nazaj zapeljal". Juhej, to pa je napredek, ja. Kaj bo naslednja pridobitev? Vožnja samo ob sončnem vremenu, ko je med 17 in 19 stopinjami?


Taksne stopnje planiranja kot jo potrebuje zivljenje z elektro avtom je sposoben povprecno brihten simpanz. Saj nedeljsko kosilo tudi clovek zacne kuhat ob 10h, ne ob 13h, ko mu zakruli v zelodcu. Tisti najbolj napredni pa celo sestavine kupijo dan ali dva prej, ko so slucajno blizu trgovine.

Baje moraš za to v letalsko šolo. Pa tudi sicer ni prav noben napredek, da moraš karkoli v zvezi z vožnjo planirati. Potovanje z avtomobilom je postalo rutina za vse sloje in vsakogar, vsak polnoleten prebivalec ima praktično svoje vozilo. Se pravi je osnovna stvar, kot telefoniranje, hrana in pijača. In zdaj bi to osnovno stvar komplicirali in ji rekli napredek? Nehaj no.

pegasus ::

Včasih moraš, da narediš pet korakov naprej, najprej narediti enega nazaj.
Če hočeš na vsak način furat iste pristope in navade na neki novejši, rahlo drugačni tehnologiji z drugačnimi omejitvami, boš prej ko slej naletel na težave in boš posledično razvil odpor do nove tehnologije. Zato moraš narediti korak nazaj in se zavestno, z načrtovanjem lotit nove tehnologije, da jo osvojiš, razumeš in naučiš uporabljat do te mere, da ti postane samoumevna in udobna. To velja za praktično karkoli, EVji niso nobena izjema.

hammock ::

nekikr je izjavil:

hammock je izjavil:

nekikr je izjavil:

Planiranje potovanja te lepo nauči katerakoli letalska šola. Skupaj s planiranjem porabe goriva.

A torej praviš, da bi bilo treba pred nakupom EV pridobiti ustrezno vozniško dovoljenje, ki bi se opravljajo enako kot izpit za letenje? Z vsemi stroški vred? Ker zapisal si tako, kot da je to nekaj trivialnega in itak vsi to počnejo. "Itak da EV nima problema s tem, hopa cupa narediš izpit za letenje, povsod te bodo naučili planiranja, potem se boš pa lahko do Umaga in nazaj zapeljal". Juhej, to pa je napredek, ja. Kaj bo naslednja pridobitev? Vožnja samo ob sončnem vremenu, ko je med 17 in 19 stopinjami?


Taksne stopnje planiranja kot jo potrebuje zivljenje z elektro avtom je sposoben povprecno brihten simpanz. Saj nedeljsko kosilo tudi clovek zacne kuhat ob 10h, ne ob 13h, ko mu zakruli v zelodcu. Tisti najbolj napredni pa celo sestavine kupijo dan ali dva prej, ko so slucajno blizu trgovine.

Baje moraš za to v letalsko šolo. Pa tudi sicer ni prav noben napredek, da moraš karkoli v zvezi z vožnjo planirati. Potovanje z avtomobilom je postalo rutina za vse sloje in vsakogar, vsak polnoleten prebivalec ima praktično svoje vozilo. Se pravi je osnovna stvar, kot telefoniranje, hrana in pijača. In zdaj bi to osnovno stvar komplicirali in ji rekli napredek? Nehaj no.


Tudi ok, pac nisi clovek za EV, ampak za TDI.

-valvoline- ::

Kaj se je zgodilo z konceptom batteryswap? A je ksen napredek al je konc? Sej to je verjetno najbolj smiseln nacin *tankanja* EVjev.

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

To bi bilo relevantno za koncept EV-ja, kot je ZOE, kjer plačuješ najemnino za baterijo. Samo dokler je EV-jev zanemarljivo, je težko naredit mrežo za kaj takega. Vsi razen Tesle itak delajo EVje samo zaradi tega ker je cool in zato ne bodo šli v nekaj novega.
Magic

BigWhale ::

hammock je izjavil:

Taksne stopnje planiranja kot jo potrebuje zivljenje z elektro avtom je sposoben povprecno brihten simpanz.

Saj nihce ne zanika tega. Taksno planiranje spravi skupaj vsak osnovnosolec.

Ampak zakaj hudica bi ga pa moral? Zato, ker mu je nekdo prodaj zanic avto? Jah. Sranje. Pri voznji z ICE so taksna planiranja redka pri potovanju na srednje razdalje. Malo je krajev kjer 500km na poti ni nobene bencinske crpalke.

hammock je izjavil:

Saj nedeljsko kosilo tudi clovek zacne kuhat ob 10h, ne ob 13h, ko mu zakruli v zelodcu. Tisti najbolj napredni pa celo sestavine kupijo dan ali dva prej, ko so slucajno blizu trgovine.


Vse je odvisno kaj se gres. Eni planirajo ze en teden prej, ker pripravljajo nekaj posebnega, eni pa vrzejo pest spagetov v vodo 10 minut preden gredo jest. :)

Okapi je izjavil:

Če misliš, da lahko v dobro restavracijo prideš kar brez predhodnega načrtovanja (se pravi, brez pravočasne rezervacije), se močno motiš.


Ce mas veze je cist vseen. ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

hammock ::

BigWhale je izjavil:

hammock je izjavil:

Taksne stopnje planiranja kot jo potrebuje zivljenje z elektro avtom je sposoben povprecno brihten simpanz.

Saj nihce ne zanika tega. Taksno planiranje spravi skupaj vsak osnovnosolec.

Ampak zakaj hudica bi ga pa moral? Zato, ker mu je nekdo prodaj zanic avto? Jah. Sranje. Pri voznji z ICE so taksna planiranja redka pri potovanju na srednje razdalje. Malo je krajev kjer 500km na poti ni nobene bencinske crpalke.

Saj ne bos rabil, hotel ga bos, ker ti bo strosek goriva na km padel za 5x.

Sam skurim letno za 3k€ bencina (in cifra gre s ceno gor). Zelo verjetno je da si bom omislil ali Teslo 3 ali kaj podobnega, ker se mi bo preprosto splacalo, tudi ce bom dal zaradi pogona 10k vec za avto, ker bom letno prihranil 2k€. Pa se Savdijce bom nehal financirat, kar mi res dosti pomeni.

Magic1 ::

Jaz rad dobro jem pa redko kuham več kot 30min. Vse kar rabim od planiranja je, da imam potrebne stvari v hladilniku/zamrzovalniku in se spravim naredit po potrebi. Isto je pri avtu, jaz pričakujem da je to prevozno sredstvo. Ko rabim, se vsedem in takoj odpeljem brez preparacij in planiranj.

Glede cene pa naj se hammock že neha slepit, da je elktrika 5x cenejša od goriva na km. Večino razlike gre na trošerine in ne na finaciranje savdijcev!
Magic

svecka ::

Jaz vidim v električnih avtomobilih samo eno....nateg. Na koncu bo prevožen kilometer z elektriko dražji, kot z bencinarjem. Elektrika ni zastonj in nekdo jo mora plačat. Z večjo družbeno potrošnjo elektrike, raste tudi cena elektrike.

Tesla je že ukinil brezplačna polnjenja na postajah za nove avtomobile.

Poleg tega pa moramo še računat, da se moderna elektronika mnogo hitreje kvari kot mehanika. Prav tako dokler ne rešijo problematiko hitrega zastaranja baterij, nismo naredili nič...ne za okolje, ne za lažjo denarnico.

pegasus ::

Na mojem koledarju je že 2017. Svečka, je na tvojem še vedno 1997?

BigWhale ::

hammock je izjavil:

Saj ne bos rabil, hotel ga bos, ker ti bo strosek goriva na km padel za 5x.


Za pet krat? :) Pa ti bo res? Ce bos lahko polnil doma, potem ja. Trenutno je cena se taksna kot je, kako bo pa v prihodnje pa v resnicni nihce ne ve.

hammock je izjavil:

Sam skurim letno za 3k€ bencina (in cifra gre s ceno gor). Zelo verjetno je da si bom omislil ali Teslo 3 ali kaj podobnega, ker se mi bo preprosto splacalo, tudi ce bom dal zaradi pogona 10k vec za avto, ker bom letno prihranil 2k€.

Ce nimas rezervirane Tesle 3, je verjetno pred 2019 ne bos vozil. Ce ti bo Tesla to sploh pustila. Kaksna bo cena na prevozen km takrat, pa ne vemo.

hammock je izjavil:

Pa se Savdijce bom nehal financirat, kar mi res dosti pomeni.

Ah, ti ideoloski razlogi ... A plastiko bos tudi nehal uporabljati? :)

kow ::

svecka je izjavil:

Jaz vidim v električnih avtomobilih samo eno....nateg. Na koncu bo prevožen kilometer z elektriko dražji, kot z bencinarjem. Elektrika ni zastonj in nekdo jo mora plačat. Z večjo družbeno potrošnjo elektrike, raste tudi cena elektrike.


Kolikor vem realna cena elektrike neprekinjeno pada ze 100 let.

hammock ::

BigWhale je izjavil:

hammock je izjavil:

Saj ne bos rabil, hotel ga bos, ker ti bo strosek goriva na km padel za 5x.


Za pet krat? :) Pa ti bo res? Ce bos lahko polnil doma, potem ja. Trenutno je cena se taksna kot je, kako bo pa v prihodnje pa v resnicni nihce ne ve.

hammock je izjavil:

Sam skurim letno za 3k€ bencina (in cifra gre s ceno gor). Zelo verjetno je da si bom omislil ali Teslo 3 ali kaj podobnega, ker se mi bo preprosto splacalo, tudi ce bom dal zaradi pogona 10k vec za avto, ker bom letno prihranil 2k€.

Ce nimas rezervirane Tesle 3, je verjetno pred 2019 ne bos vozil. Ce ti bo Tesla to sploh pustila. Kaksna bo cena na prevozen km takrat, pa ne vemo.

hammock je izjavil:

Pa se Savdijce bom nehal financirat, kar mi res dosti pomeni.

Ah, ti ideoloski razlogi ... A plastiko bos tudi nehal uporabljati? :)


Vsaj za 5x ja. Verjetno se vec, glede na to kam gre trend cen solarnih panelov. Seveda bom polnil doma. Rezervacije nimam, menjavo avta imam planirano sele za 2021-2023, tako da se ne mudi tako zelo. Takrat bo na trgu kup drugih EVjev, tako da me dobavljivost sploh ne skrbi. Saj ne rabi nujno bit Tesla.

Za transport skupno porabimo skupaj nekje 65-70% vse nafte, tako da ko se tega resimo, smo na dobri poti, da nehamo financirat arabce. Poleg tega se plastiko se da izdelati iz vsake stvari, ki vsebuje ogljik in vodik. Nafta, plin, snops, bucno olje...nema veze. Dolgorocno bi nas cilj moral biti, da cim vec denarja ostane v lokalni ekonomiji.

Nikec3 ::

Taksne stopnje planiranja kot jo potrebuje zivljenje z elektro avtom je sposoben povprecno brihten simpanz.

Sposoben že, a to še ne pomeni da mi je tega treba. Meni se pač ne ljubi planirati. Mislim kako pa gre skupaj avtonomna vožnja (manj stvari delaš sam) in planiranje (več stvari delaš sam). Kot sem že napisal, razvoj gre v smer lenarjenja. Planiranje? No thanks.

pegasus je izjavil:

Včasih moraš, da narediš pet korakov naprej, najprej narediti enega nazaj.
Če hočeš na vsak način furat iste pristope in navade na neki novejši, rahlo drugačni tehnologiji z drugačnimi omejitvami, boš prej ko slej naletel na težave in boš posledično razvil odpor do nove tehnologije. Zato moraš narediti korak nazaj in se zavestno, z načrtovanjem lotit nove tehnologije, da jo osvojiš, razumeš in naučiš uporabljat do te mere, da ti postane samoumevna in udobna. To velja za praktično karkoli, EVji niso nobena izjema.

To je sicer res, vendar seveda obstaja neka meja koliko je ta nova tehnologija lahko "izven tvojega comfort zonea", da je ne boš po prvi uporabi zabrisal v steno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Nikec3 ::

-valvoline- je izjavil:

Kaj se je zgodilo z konceptom batteryswap? A je ksen napredek al je konc? Sej to je verjetno najbolj smiseln nacin *tankanja* EVjev.

Pozabi. Pri osebnih avtomobilih za to ni nobene možnosti.

Saj ne bos rabil, hotel ga bos, ker ti bo strosek goriva na km padel za 5x.

Sam skurim letno za 3k€ bencina (in cifra gre s ceno gor). Zelo verjetno je da si bom omislil ali Teslo 3 ali kaj podobnega, ker se mi bo preprosto splacalo, tudi ce bom dal zaradi pogona 10k vec za avto, ker bom letno prihranil 2k€. Pa se Savdijce bom nehal financirat, kar mi res dosti pomeni.

Sem si računal za ZOE, če bi se v kakem primeru splačalo (tako da primerjam ZOE-ja z avtomobili malo pod njegovo ceno s subvencijo). Sem ugotovil, da se ne splača v nobenem primeru, ker je strošek najema baterije prevelik, tudi če delaš veliko km na dan. Ampak, prihaja ta dan ko se bo EV cenovno splačal.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Nikec3 ::

Vsaj za 5x ja. Verjetno se vec, glede na to kam gre trend cen solarnih panelov. Seveda bom polnil doma. Rezervacije nimam, menjavo avta imam planirano sele za 2021-2023, tako da se ne mudi tako zelo. Takrat bo na trgu kup drugih EVjev, tako da me dobavljivost sploh ne skrbi. Saj ne rabi nujno bit Tesla.

Trenutno je EV 2-3x cenejši na 100 km od svojih ICE vrstnikov.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Ker v ceno ni vključen strošek akumulatorja. To je podobno, kot če bi bilo ob nakupu bencinskega avta v ceno vključeno še gorivo za 500k km, in bi potem trdil, da se voziš brezplačno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Nikec3 ::

Okapi je izjavil:

Ker v ceno ni vključen strošek akumulatorja. To je podobno, kot če bi bilo ob nakupu bencinskega avta v ceno vključeno še gorivo za 500k km, in bi potem trdil, da se voziš brezplačno.

Kaj sem kje napisal kaj takega? Popravljal sem, da EV ni 5x cenejši od primerljivega ICE-ja, ampak samo 2-3x. Če bi dejansko bil 5x cenejši/100km bi verjetno za dnevno delanje 130 km nabavil ZOE-ja s 40 kWh, ter baterijo najemal po najvišji tarifi (120 EUR na mesec, neomejeno km).
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

TribesMan ::

2-3x je cenejša poraba elektrike napram porabi nafte/bencina.

Potem imaš še stroške vzdrževanja, registracije, cestnine, ki so praktično enaki.
In seveda izgubo vrednosti vozila...

Tako da ko potegneš črto, je razlike mogoče 10%.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Okapi ::

Nikec3 je izjavil:

Okapi je izjavil:

Ker v ceno ni vključen strošek akumulatorja. To je podobno, kot če bi bilo ob nakupu bencinskega avta v ceno vključeno še gorivo za 500k km, in bi potem trdil, da se voziš brezplačno.

Kaj sem kje napisal kaj takega? Popravljal sem, da EV ni 5x cenejši od primerljivega ICE-ja, ampak samo 2-3x. Če bi dejansko bil 5x cenejši/100km bi verjetno za dnevno delanje 130 km nabavil ZOE-ja s 40 kWh, ter baterijo najemal po najvišji tarifi (120 EUR na mesec, neomejeno km).

5x je bila pobožna želja za prihodnost (EV bom kupil, ko bo prevoženi km 5x cenejši), ne današnje stanje. In pri današnjem stanju (2-3x ceneje) ni vključen strošek akumulatorja, zato je ta ocena (2-3x ceneje) napačna in zavajajoča.

Magic1 ::

2-3x ceneje brez upoštevanja cene akumulatorja. Koliko je že dodatnih trošarin na liter bencina?



Kdo bi razmišljal o EV-jih, če bi bencil stal 60 centov?
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

nekikr ::

Okapi je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Okapi je izjavil:

Ker v ceno ni vključen strošek akumulatorja. To je podobno, kot če bi bilo ob nakupu bencinskega avta v ceno vključeno še gorivo za 500k km, in bi potem trdil, da se voziš brezplačno.

Kaj sem kje napisal kaj takega? Popravljal sem, da EV ni 5x cenejši od primerljivega ICE-ja, ampak samo 2-3x. Če bi dejansko bil 5x cenejši/100km bi verjetno za dnevno delanje 130 km nabavil ZOE-ja s 40 kWh, ter baterijo najemal po najvišji tarifi (120 EUR na mesec, neomejeno km).

5x je bila pobožna želja za prihodnost (EV bom kupil, ko bo prevoženi km 5x cenejši), ne današnje stanje. In pri današnjem stanju (2-3x ceneje) ni vključen strošek akumulatorja, zato je ta ocena (2-3x ceneje) napačna in zavajajoča.

O kakšnem akumulatorju to govoriš?

Magic1 ::

Mislil je baterije EV-ja, ki stanejo same po sebi od 10k€ do 40k€. Ravno zaradi tega so EV-ji dragi.
Magic

Nikec3 ::

5x je bila pobožna želja za prihodnost (EV bom kupil, ko bo prevoženi km 5x cenejši), ne današnje stanje. In pri današnjem stanju (2-3x ceneje) ni vključen strošek akumulatorja, zato je ta ocena (2-3x ceneje) napačna in zavajajoča.


Ja vem, sej sem pisal zgolj o porabi. Sem si včeraj računal če se ZOE lahko splača v kakšnem primeru (primerjava z avtomobili, ki so cca 2000-3000 € cenejši ob upoštevanju ZOE subvencije) in sem ugotovil, da se pri trenutnih razmerjih med ceno elektrike in naftnih derivatov v nobenem primeru ne splača. Kaj ni jasno in kje sem zavajal?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Na kratko. Ko računaš 120 € (najemnima baterije) + stroški elektrike prideš skoraj v vsakem primeru do izračuna, da se bolj splača tankati bencinarja ki spije 6l/100 km ali dizla, ki spije 5l/100 km.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

Magic1 je izjavil:

Mislil je baterije EV-ja, ki stanejo same po sebi od 10k€ do 40k€. Ravno zaradi tega so EV-ji dragi.

Ja, še vedno ne razumem, kaj ima cena akumulatorja veze s ceno elektrike? A ceno motorja tudi poračunamo na liter bencina potem? Cena avtomobila je eno, cena energenta drugo.

hammock ::

Pozabite Zoe, govorim za prihodnost, cez 5 let. Takrat bo strom cenejsi (zaradi fotovoltaike, ki je ze postala najcenejsi vir energije v soncnih regijah, cena pa se dalje pada). Cena baterij gre samo v eno smer, navzdol. Od stevila gigafabrik bo odvisno, kako hitro. 100$/kWh se bo zgodilo v najkasneje 5 letih, 50 kWh baterija (kar je recimo minimum kar je uporabno zame) bo stala $5k. 5x redukcija stroskov na kilometer bo kar realna, tako na oko.

Malo zelenega branja

Magic1 ::

Če se bi to res zgodilo, bi kot prvo hitro dobili satelitsko cestninjenje in bi trošarine hitro tja prenesli. Prav tako bi se cena elektrike občutneje povečala, saj bi prišlo do pomanjkanja. Da ne govorimo o omrežju. Samo se nič drastičnega ne bo zgodilo in v naslednjih petih letih se ziher ne bomo furali z elektriko ceneje, kot na bencin (v kolikor si seveda narediš kompletno računico, ne sam tisto kar ti paše računat).
Magic

Okapi ::

nekikr je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Mislil je baterije EV-ja, ki stanejo same po sebi od 10k€ do 40k€. Ravno zaradi tega so EV-ji dragi.

Ja, še vedno ne razumem, kaj ima cena akumulatorja veze s ceno elektrike? A ceno motorja tudi poračunamo na liter bencina potem? Cena avtomobila je eno, cena energenta drugo.
Akumulator je potrošni material, katerega cena spada v strošek energenta. Lahko se sicer delaš, da ne, podobno, kot se lahko delaš, da te bencin nič ne stane, če vnaprej, ob nakupu avta, kupiš za 30.000 evrov bencina.

hammock ::

Magic1 je izjavil:

Če se bi to res zgodilo, bi kot prvo hitro dobili satelitsko cestninjenje in bi trošarine hitro tja prenesli. Prav tako bi se cena elektrike občutneje povečala, saj bi prišlo do pomanjkanja. Da ne govorimo o omrežju. Samo se nič drastičnega ne bo zgodilo in v naslednjih petih letih se ziher ne bomo furali z elektriko ceneje, kot na bencin (v kolikor si seveda narediš kompletno računico, ne sam tisto kar ti paše računat).

To s trosarinami je seveda cista spekulacija. Tega se dolgo ne bo, ker se bo spodbujal prehod na EV, ne zaviral. Pomanjakanja elektrike seveda ne bo nobenega, sploh ko si bomo za mali denar doma proizvajali elektriko in jo shranjevali v poceni baterijah. Nadgradnja omrezja ni noben baubau, to sledi v vsakemprimeru. $100/kWh je game changer, to se strinjajo vsi razen nekateri jasnovidci tu. Pa to ni koncna cifra, kar hitro bomo sli proti $80, $60 na kWh in manj.

Cez 10 let bodo dzabe baterije nekaj samoumevnega, ta tema pa zelo zabavno branje.

Ko bo battery pack stal $5k (najkasneje do 2022), bo tak avto povrnil visjo nabavno ceno (pri mojih kilometrih) v dveh letih.

Nikec3 ::

Magic1 je izjavil:

Če se bi to res zgodilo, bi kot prvo hitro dobili satelitsko cestninjenje in bi trošarine hitro tja prenesli. Prav tako bi se cena elektrike občutneje povečala, saj bi prišlo do pomanjkanja. Da ne govorimo o omrežju. Samo se nič drastičnega ne bo zgodilo in v naslednjih petih letih se ziher ne bomo furali z elektriko ceneje, kot na bencin (v kolikor si seveda narediš kompletno računico, ne sam tisto kar ti paše računat).

Če računam vse pridem z Zoejem do tega, da je s subvencijo še vedno kakih 2000 € predrag, da bi se splačal. V petih letih bi to verjetno lahko nadoknadili.

Okapi je izjavil:

nekikr je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Mislil je baterije EV-ja, ki stanejo same po sebi od 10k€ do 40k€. Ravno zaradi tega so EV-ji dragi.

Ja, še vedno ne razumem, kaj ima cena akumulatorja veze s ceno elektrike? A ceno motorja tudi poračunamo na liter bencina potem? Cena avtomobila je eno, cena energenta drugo.
Akumulator je potrošni material, katerega cena spada v strošek energenta. Lahko se sicer delaš, da ne, podobno, kot se lahko delaš, da te bencin nič ne stane, če vnaprej, ob nakupu avta, kupiš za 30.000 evrov bencina.

Recimo. Pri ZOE-ju da, pri Tesli ne. S 1000 zdravimi cikli (20%-80%) lahko narediš 300 000 km.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

jernejl ::

hammock je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Če se bi to res zgodilo, bi kot prvo hitro dobili satelitsko cestninjenje in bi trošarine hitro tja prenesli. Prav tako bi se cena elektrike občutneje povečala, saj bi prišlo do pomanjkanja. Da ne govorimo o omrežju. Samo se nič drastičnega ne bo zgodilo in v naslednjih petih letih se ziher ne bomo furali z elektriko ceneje, kot na bencin (v kolikor si seveda narediš kompletno računico, ne sam tisto kar ti paše računat).

To s trosarinami je seveda cista spekulacija. Tega se dolgo ne bo, ker se bo spodbujal prehod na EV, ne zaviral.

Država v letu pobere za približno milijardo EUR z naslova trošarin za naftne derivate. Lahko si povsem brez skrbi, da se temu ne bo odpovedala zaradi takih in drugačnih spodbud, ker gre za prevelik vir prihodkov.
Dokler se EV ne splačajo in jih je na cestah zanemarljivo malo, se to ne bo zgodilo. Če pa bi v nekem trenutku EV postali ugodnejši od obstoječih vozil, takrat jih bo na cesti precej več in takrat se zagotovo lahko obetajo kakšne dodatne davčne obremenitve.

hammock ::

Do tega bo enkrat seveda prislo (najbrz preko satelitskih cestnin), ampak ne tako hitro. Zaenkrat smo na kontra polu, pri subvencijah.

jernejl ::

Do tega bo enkrat seveda prislo (najbrz preko satelitskih cestnin), ampak ne tako hitro.

Ja, takrat ko se bodo EV začeli splačati več kot zanemarljivemu številu ljudi. Dotlej pa se nakup EV tako ali tako ne splača.

hammock ::

Ampak vse skupaj ima eno pozitivno stran - denar bo v vecji meri ostal v lokalni ekonomiji, ne romal v zalivske drzave. Posledicno se lahko nadejamo nizjih trosarin kot jih imamo zdaj, ali pa vec investicij v infrastrukturo. Win-win v obeh primerih, ce se le ne bo porabilo tega dodatnega denarja za financiranje neumnosti, kot se pri nas rado dogaja.

Magic1 ::

Torej je jasno, da kakšnega hitrega prehoda ne bo bilo. Bo pa vedno več hibridov. Jaz pravim, da bo leta 2030 več kot dvakrat toliko hibridov na cestah kot EVjev (še vedno pa večino klasike).

Hammoch nehaj sanjat, nič manj denarja ne bo šlo v naftašem. Manj kot jo bomo porabili, nižja bo cena in bolj bo zanimiva za uporabo. Če bo cena dosti nizka in potreba po elektriki mnogo višja, bodo pač delal toliko več štroma na plin/nafto. Je najceneje in najlažje, če imaš poceni energent. Samo zadeva bo šla čez več rok in bo temu primerno dražja za končnega porabnika.
Alternativ itak nimamo. Jedrsko je skoraj nemogoče naredit, hidro je skoraj na max, sončna/vetrna ni pretirano aktualna pri nas, premog...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Okapi ::

Nikec3 je izjavil:

Recimo. Pri ZOE-ju da, pri Tesli ne. S 1000 zdravimi cikli (20%-80%) lahko narediš 300 000 km.
Zakaj pri Tesli ne?
Če ima dizel recimo povprečno porabo 5 litrov na 100 km, za 300.000 km plačaš 18.000 evrov dizla. Pri Tesli pa za 300.000 km elektrike + akumulator. Koliko stane akumulator od Tesle?

Okapi ::

Hammoch nehaj sanjat, nič manj denarja ne bo šlo v naftašem. Manj kot jo bomo porabili, nižja bo cena in bolj bo zanimiva za uporabo. Če bo cena dosti nizka in potreba po elektriki mnogo višja, bodo pač delal toliko več štroma na plin/nafto. Je najceneje in najlažje, če imaš poceni energent. Samo zadeva bo šla čez več rok in bo temu primerno dražja za končnega porabnika.
Alternativ itak nimamo. Jedrsko je skoraj nemogoče naredit, hidro je skoraj na max, sončna/vetrna ni pretirano aktualna pri nas, premog...
Energija bo vedno imela vrednost, in nafta je energija. Če bi po vsem svetu prepovedali bencinske avte, bi v naftno bogatih državah pa elektrarne na nafto zgradili in prodajali poceni elektriko. Ali pa talili aluminij ali počeli kakšno drugo energetsko potratno zadevo bolj ekonomično kot drugi, in jo prodajali.

Ampak kot rečeno, se ni bati, ker na svetu so še vedno milijarde ljudi, ki si želijo avto, in si električnega še 50 let ne bodo mogli privoščit.

Kdaj bo mogoče kupiti (rabljen) električni avto z uporabnim dosegom vsaj 100 km za 5000 evrov? In 5000 evrov je dosti, povprečna starost avtov na naših cestah je 10 let. Koliko je povprečna vrednost avtov na naših cestah sicer nisem uspel ugotoviti, ampak veliko ljudi kupuje avte za manj kot 5000 evrov, in še veliko več jih take avte (vredne manj kot 5000 evrov), vozi.

In ne, to ni zaradi tega, ker bi vsi čakali na Teslo 3.:))

Magic1 ::


Dal v avto.net da mi najde vse od 1990 do 2007. Po tem bi se dalo sklepat, da je polovica slovenskega voznega parka vredno povprečno okoli 2k€.
Magic
««
366 / 1139
»»