» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
297 / 1189
»»

kow ::

@nekikr
Niti priblizno ne grejo vsi v sluzbo ob 8ih. Pri mojih sodelavcih je razpon nekje od 6.30 do 11h.

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Tvoje želje imajo svoj ceno. Ko jih sešteješ skupaj in preračunaš na km, ki jih boš ti nardu z avtomobilm dobiš neko cifro. Če imaš možnost recmo temu najet avto, ki izpolnjje vse te želje z nižj ceno na km, zakaj točno nebi hotu avta najet?
Zakaj ljudje kupujejo nove avte za 30 jurjev? Ali za 10 jurjev? Kolega je bil nekaj časa v finančni stiski, je prodal Forda za 5 jurjev in kupil Daewooja za jurja. In se par let z njim čisto lepo vozil. Kakor hitro je prilezel malo bolj na zeleno vejo, je kupil avto za 10 jurjev. Pa je z Daewoojem prišel enako hitro in praktično enako udobno na cilj.

Ena od želj je prav lastništvo avta - da je čisto samo tvoj, da veš, da ni nekdo vozil "commando style" (full monty);). Da lahko v prtljažniku pustiš roštilj, ali stativ za fotoaparat, in sončna očala v predalu.

Brez lastnega avta so večinoma samo tisti, ki si ga ne morejo privoščiti, tudi povsod v razvitem svetu. V Tokiju, New Yorku in Singapuru je takih razmeroma več samo zato, ker je tam lastništvo avta bistveno dražje kot pri nas.

WarpedGone ::

Torej, zakaj se zaradi Uberja ne znižuje število novih avtomobilov?

Da se ne, je tvoja trditev.

Druga naivna trditev je, da avtonomen EV nima neke bistvene prednosti pred avtonomnim ICE. Cifre govorijo drugače... v spodnjem modelu je predviden šofer na minimalcu, ki fura 8 ur na dan, 20 dni na teden, nardi 400km na dan (povprečna 50km/h), tako nalepa 96km km na leto. Cena ICE 20k, avtonomni ICE 25k, cena EV 35k in avtonomni EV 40k. Zajel sem glavne stroške v nekih normalnih razmerjih. Kdor se ne strinja s konkretno cifro si naj izdela svoj model in preračuna, da vidi kako se spremenijo razmerja.



Povzetek? Avtonomni EV je za pol cenejši kot avtonomni ICE, kljub 15k višji nabavni ceni.
Zbogom in hvala za vse ribe

thramos ::

Okapi je izjavil:

Zakaj ljudje kupujejo nove avte za 30 jurjev? Ali za 10 jurjev? Kolega je bil nekaj časa v finančni stiski, je prodal Forda za 5 jurjev in kupil Daewooja za jurja. In se par let z njim čisto lepo vozil. Kakor hitro je prilezel malo bolj na zeleno vejo, je kupil avto za 10 jurjev. Pa je z Daewoojem prišel enako hitro in praktično enako udobno na cilj.

Ena od želj je prav lastništvo avta - da je čisto samo tvoj, da veš, da ni nekdo vozil "commando style" (full monty);). Da lahko v prtljažniku pustiš roštilj, ali stativ za fotoaparat, in sončna očala v predalu.

Brez lastnega avta so večinoma samo tisti, ki si ga ne morejo privoščiti, tudi povsod v razvitem svetu. V Tokiju, New Yorku in Singapuru je takih razmeroma več samo zato, ker je tam lastništvo avta bistveno dražje kot pri nas.


Daleč od tega, da bi bili vsi takšni kot tvoj kolega. Takšno razmišljanje je tipično za starejše generacije, vedno večji del mladine ne razmišlja več tako. Želja je peš v službo, vrtec in zabavo, ne pa druga služba taksista.

V velemestih so ljudje brez avtomobilov ne zato, ker bi bili predragi, ampak ker so popolnoma nekonkurenčni nogam, kolesu in javnemu prometu.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:


Druga naivna trditev je, da avtonomen EV nima neke bistvene prednosti pred avtonomnim ICE. Cifre govorijo drugače... v spodnjem modelu je predviden šofer na minimalcu, ki fura 8 ur na dan, 20 dni na teden, nardi 400km na dan (povprečna 50km/h), tako nalepa 96km km na leto. Cena ICE 20k, avtonomni ICE 25k, cena EV 35k in avtonomni EV 40k. Zajel sem glavne stroške v nekih normalnih razmerjih. Kdor se ne strinja s konkretno cifro si naj izdela svoj model in preračuna, da vidi kako se spremenijo razmerja.



Povzetek? Avtonomni EV je za pol cenejši kot avtonomni ICE, kljub 15k višji nabavni ceni.


... že samo pri gumah, mar niso EV-ji dosti težji od bencinarjev? Potem servis, najbrž bo le potreben kakšen več in še ta bo nekaj "posebnega" (beri dražjega), potem je še tu, koliko lahko dobiš nazaj pri prodaji vozila (po petih letih) itd. ... od prave avtonomnosti smo pa še daleč (v tem času bomo vsaj 10 let morali voziti nekaj alternativnega, ali pa biti brez vozila).

Ampak če smo že pri profesionalnih šoferjih, ki prevozijo na tisoče km več od povprečnih ljudi, potem smo že na "specifičnih" dizlih itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Ne, želja je 'čimenostavneje, čimhitreje, čimudobneje in čimceneje'.

Kolo bo nekonkurenčno avtonomnemu EV, ki te bo pobral pred vhodom v tvoj blok in odpeljal pred vhod v trgovino/službo/kino in ponovil obratno ko se ti bo zazdelo, da bi šel domov.
Pri 400km mesečno in pri 12 centih/km lastnih stroškov je to 48 EUR na mesec. Za totalno udobje, kjer se ne hebeš z iskanjem parkinga, furanjem avta na servis, registracijo, tehnične, vulkanizer, petrol, zavarovanja, strahu a bo toča, a ti ga bojo ukradl, poškodoval, ... ... Ampak samo pokličeš in se čez par minut odpelješ.

Ker bo skrbnik sistema hotu še neki zaslužt bo cena nekaj EUR višja. Prostora ima za dvakratnik lastnega stroška predno zadane ob sedanji strošek ICE vozila s šoferjem.

Še druga zadeva... ICE avtomobili se naj bi hitro filali. Ja, dokler šteješ samo čas na pumpi in ignoriraš $$$ ki jih je treba tam pustit in še prej zaslužit.
Če zaslužim 20 EUR na uro, me eno tankanje nafte košta 4 ure mojga časa. To je precej daleč od hitrega tankanja. Iz tega vidika, se EV že sedaj polni bistveno hitreje kot katerikoli bencinar/dizlaš kjer si ti plačnik goriva.


... že samo pri gumah,

Glavni strošek taksi službe je šofer in mal za njim gorivo.
Gume se ena petnajstina stroška šoferja in desetina stroška goriva.
Daj v tabelo dvakratnik za gume in opazuj kako se končni rezult praktično ne spremeni.

Resno, izdelaj svojo tabelo in se igraj s ciframi in se čudi kako 'odporen' je EV proti dvigu cene na km v svoji ŽD.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

V velemestih so ljudje brez avtomobilov ne zato, ker bi bili predragi, ampak ker so popolnoma nekonkurenčni nogam, kolesu in javnemu prometu.
LOL, nekonkurenčni so, ker so predragi, glede na to, koliko so uporabni.

Predvsem pa z avtonomnimi avti ne bo nič bolje, ker parkirani avti v glavnem ne povzročajo prometnih zastojev. Če se hoče milijon ljudi na dan z avtom pripeljati v službo, je precej vseeno, a to počno s svojim avtom, Uberjem ali robotsko teslo. Pravzaprav bi bila lahko gužva na cestah še večja, ker bi bilo na njih še precej praznih avtov na poti do potnikov. Doseči bi moral najmanj še to, da bi se vozili po 3-4 skupaj v vsakem avtu.

J.McLane ::

No roko na srce nekatere postavke v izračunu si malo nategnil
- 10 EUR/100 km za gorivo za ICE pomeni 9 l dizla/100 km, če avto dela 400 km na dan nima nekih hladnih zagonov, če pa je tvoj arguemnt mesto, pa daj v izračun Hibridnega Aurisa za 20k EUR z realno porabo 5 l/100 km po mestu, brez hladnih zagonov lahko še niže.
- Servis EV v 5 letih 100 EUR? Seriously? Že sam kabinski filter, kakšna žarnica, zavorna tekočina ... te pride bistveno več
- Gume zaradi mase bolj trpijo pri EV - ampak OK zanermarljiva razlika
- Kasko zavarovanje je dražje pri EV, ampak OK trenutno ti ni treba plačat letne dajatve, pa se recimo to skompenzira. Na splošno je 500EUR/leto za avto vrednosti 40k EUR premalo, da ne omenjam obveznega zavarovanja na kW, ki jih bo imel Model 3.

Pa izračun je za Slovenijo, v Nemčiji je elektrika 0,26 EUR/kwh, v ZDA je bencin enkrat cenejši in v nekaterih koncih (CA) elektrika enako draga kot v Nemčiji. Kaj pa tam?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

WarpedGone ::

Skupna vožnja v avtonomnem avtu ni izključena ampak še lažje izvedljiva kot sedaj ko se moraš dogovarjat po človeško.
Ni treba tebi obešat oglase in se dogovarjat s študenti kje in kdaj jih boš pobral ampak od sistema naročiš samo 1 sedež ob tej in tej uri od točke X do točke Y.
Kompjuter pa zračuna kater avto te bo pobral. Ti seveda prej označiš da te ne moti, da boš sopotnik drugim ljudem oz. da lahk vmes še koga pobere (in s tem dobiš recimo polovično ceno storitve).

Resno, je tolk težko si zamislit dead - simple rešitve vsega tega?
Tak avtonomen avto je lahko krati še več kot samo avto - zakaj nebi dostavljal paketov domov medtem ko je frej? Zakaj nebi šel v trgovino po paket hrane, ki si ga prej naročil preko weba? Zakaj nebi samo snemal okolice medtem ko čaka na nekem parkirišču in opravljal funkcijo javnega nadzora?

Avtonomni avto bo del IoT, nonstop povezan v glabalno informacijsko omrežje in nonstop čakal na novo uporabnost, katero se bo nekdo nekje spomnil.
Bo treba neko cesto mal zvozit ker jo že zarašča trava? Naj gre nekaj EVjev tam čez, pa bo. Je na neki cesti zastoj? Drugi EVi izberejo drugo pot, še predno se tam zataknejo. Itd, itn.

Možnosti je praktično neskončno. Stvar zgubla smisel samo, če jo na silo rineš v enake okvire kot je avto danes. Ki ni ne samovozeč, ne povezan v omrežje.

No roko na srce nekatere postavke v izračunu si malo nategnil

Z veseljem bom pogledal tvoj model, v katerem boš uporabu bol realne (?) cifre.
Upam stavit da boš dosegel skoraj identičen rezultat. Ker ni fora v centih, fora je da je bencinar za faktor 3 dražji od EV. Ko maš takšna razmerja lahko posamezno postavko tut prepoloviš al pa podvojiš, pa nisi naredu bistvene razlike v rezultatu.

- Servis EV v 5 letih 100 EUR?

U fak, typo, moj namen je bil polovična cena v primeru EV (ni olja, filtrov, jermen), kar pomeni 2400 na 5 let oz 0.005 na prevožen kilometer.
Prikazan rezultat to spremeni iz 0.118 na 0.123 EUR / km.

Kaj pa tam?

Ni ti treba bit rešitev za vse, da si uspešen. V različnih okoljih so konkretne cifre različne. V nekaterih okoljih bo prednost EV še močnejša, v drugih pa šibkejša.
Ampak point je, da prednost bo in to bo ugriznilo v prodajo ICE, kar bo zmanjšalo investicije in dvignilo proizvodno ceno ICE vozil. Pod črto, EV bo postajal vse cenejši, medtem ko se bo ICE le še dražil. Od začetko se to dogaja počasi, na neki točki se pa stvar prelomi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

LOL, avtonomni avti bodo v končni fazi v prav enaki meri vplivali na prodajo bencinskih in električnih avtov. Če bo na koncu 10x manj avtov na cesti, kot jih je danes, to pomeni 10x manjšo proizvodnjo avtomobilov. 10x manjšo avtomobilsko industrijo na svetu.

thramos ::

WarpedGone je izjavil:

Ne, želja je 'čimenostavneje, čimhitreje, čimudobneje in čimceneje'.

Kolo bo nekonkurenčno avtonomnemu EV, ki te bo pobral pred vhodom v tvoj blok in odpeljal pred vhod v trgovino/službo/kino in ponovil obratno ko se ti bo zazdelo, da bi šel domov.


Če si peš hitreje do trgovine, ker jo imaš v bloku in če si s kolesom hitreje v službo/kino kot kakršnim koli avtomobilom, ker z njim stojiš v koloni ... je izpolnjenih kar nekaj faktorjev konkurenčnosti. Če se s tem še rekreiraš še kakšen. Da ekohipster faktorjev ne omenjam.

Okapi je izjavil:

LOL, nekonkurenčni so, ker so predragi, glede na to, koliko so uporabni.


Ja, neuporabni so. Lahko bi bili zastonj, pa bo velika večina zdravih ljudi izbrala noge/kolo/javni prevoz, če bi z avtomobilom rabila 5x več časa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: thramos ()

WarpedGone ::

Nad kolesom si ful navdušen ko dežuje, sneži. Redki junaki kolesarijo v službo med oktobrom in aprilom. Še redkejši pa julija in avgusta pri 35.
Ne celotne populacije sodit po tistih nekaj fletnih junakih pri 25ih letih.
Kaj potem, če se 0.001 folka vozi s kolesi? Lunine mene imajo več vpliva na dinamiko gibanja povpraševanja in ponudbe.

Js stanujem relativno blizu službe, z dokaj urejeno možnostjo uprabe kolesa. Ampak avto je 8 minut plus zagarantiran parking za 40, kolo je pa svojih 30 minut, švic in prah.

Če bi kolo bil tak mirakl, bi se že danes uporabljal v večji meri. Ni problem v ljudeh, ki ga nočejo uporabljat ampak v osnovni neprimernosti kolesa za takšno uporabo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Če si peš hitreje do trgovine, ker jo imaš v bloku in če si s kolesom hitreje v službo/kino kot kakršnim koli avtomobilom, ker z njim stojiš v koloni ... je izpolnjenih kar nekaj faktorjev konkurenčnosti. Če se s tem še rekreiraš še kakšen. Da ekohipster faktorjev ne omenjam
Ni mi treba razlagati. Jaz delam doma, trgovine imam čez cesto, na pijačo zvečer pa itak ne smem z avtom. In avta nimam.

Ampak velika večina ljudi si vseeno preračuna, da ima raje lasten avto, tudi če ga uporablja samo vsakih štirinajst dni, ko gre na izlet iz mesta. Ali za v službo, ko dežuje in sneži.

Ja, neuporabni so. Lahko bi bili zastonj, pa bo velika večina zdravih ljudi izbrala noge/kolo/javni prevoz, če bi z avtomobilom rabila 5x več časa.
Ti očitno misliš, da če imaš avto, se moraš nujno tudi vsak dan z njim vozit. No, naj ti zaupam, motiš se.

Če bi kolo bil tak mirakl, bi se že danes uporabljal v večji meri. Ni problem v ljudeh, ki ga nočejo uporabljat ampak v osnovni neprimernosti kolesa za takšno uporabo.
Ponekod, recimo na Danskem in Nizozemskem, kolesa uporabljajo v veliko večji meri. Ampak zaradi tega nimajo nič manj avtov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Heavy ::

V samodejnem načinu je Tesla izsilila traktor. Voznik ni odreagiral. Prvi na kraju nesreče pravi, da je slišal predvajanje filma. Dva stvari sta neskončni...

https://www.carthrottle.com/post/a-tesl...
#TeamFelix

thramos ::

WarpedGone je izjavil:

Nad kolesom si ful navdušen ko dežuje, sneži. Redki junaki kolesarijo v službo med oktobrom in aprilom. Še redkejši pa julija in avgusta pri 35.
Ne celotne populacije sodit po tistih nekaj fletnih junakih pri 25ih letih.
Kaj potem, če se 0.001 folka vozi s kolesi? Lunine mene imajo več vpliva na dinamiko gibanja povpraševanja in ponudbe.

Js stanujem relativno blizu službe, z dokaj urejeno možnostjo uprabe kolesa. Ampak avto je 8 minut plus zagarantiran parking za 40, kolo je pa svojih 30 minut, švic in prah.

Če bi kolo bil tak mirakl, bi se že danes uporabljal v večji meri. Ni problem v ljudeh, ki ga nočejo uporabljat ampak v osnovni neprimernosti kolesa za takšno uporabo.


0.001? Kakšen je delež ljudi v urejenih velemestih, ki uporabljajo noge, kolo, v primeru slabih vremenskih razmer pa javni promet?

In 8 minut z avtom oz. 30 minut s kolesom ni niti približno blizu, ampak za visok standard bivanja zelo daleč.

Okapi je izjavil:

Ampak velika večina ljudi si vseeno preračuna, da ima raje lasten avto, tudi če ga uporablja samo vsakih štirinajst dni, ko gre na izlet iz mesta. Ali za v službo, ko dežuje in sneži.


Se strinjam. Vse pa kaže, da je takšnih vedno manj. Tistim, ki ga vseeno imajo, pa daleč da bi jim pomenil statusni simbol, ampak jim je zgolj nepotrebno orodje. In so zelo primerni kandidati za vse vrste sharinga.

Pa še enkrat: večino tega o čemer govorim ne velja za Slovenijo. Mesta so majhna, večja pa so arhitekturno povsem zgrešena z mikro mestnimi jedri in slabo povezanimi spalnimi naselji (napol predmestij) brez prave infrastrukture. Skratka, zelo slabo primerna za to, o čemer govorim: noge, kolo, javni promet. Marsikje pa je popolnoma drugače.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: thramos ()

thramos ::

Evo, približno o sodobnih trendih, o čemer govorim:

S tem naj bi v območju zagotovili mešanico različnih programskih vsebin, ki je nujna za tvorjenje živega mestnega središča. Izkušnje namreč kažejo, da se območja, ki so namenjena samo pisarnam, popoldan in čez vikend pogosto spremenijo v mesto duhov. Poleg tega klasična delitev mesta na področja za spanje, delo in rekreacijo povzroča veliko dnevnih migracij – iz spalnega naselja do delovnega mesta, trgovskega središča in nazaj. V mešanih območjih je potreba po takih migracijah manjša, pa tudi poti so krajše in se jih lahko opravi peš ali s kolesom. Prav tako prostor postane prijetnejši za bivanje in omogoča celo vrsto aktivnosti, od bivanja in dela do nakupovanja in zabave.
Z oblikovanjem mešanega območja, v katerem urbanizem spodbuja peš in kolesarski transport, se ne ustvarja samo živo središče, ampak se povečuje tudi varnost. Stalna prisotnost ljudi v uličnem prostoru predstavlja obliko neformalnega nadzora – kriminal se ne bo dogajal na krajih, kjer je veliko prič. K varnosti pripomoreta tudi pregleden in dobro oblikovan javni prostor ter dobro zasnovana razsvetljava. Ključen element predloga je zaprtje nekaterih ulic za ves promet. S tem so vzpostavili območje za pešce z večjim trgom v osrednjem delu, in oblikovali glavni mestni trg, namenjen različnim javnim prireditvam, dogodkom in aktivnostim. Trg je tudi programsko zasnovan kot središče kraja, obdan z lokali, knjižnico, hotelom in nakupovalno pasažo, ki naj bi v središče kraja ponovno privabila kupce. Trg naj bi bil ne samo programsko, ampak tudi simbolno središče mesta in skupnosti, saj prepoznavnega središčnega trga mesto dandanes nima.

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:


Z veseljem bom pogledal tvoj model, v katerem boš uporabu bol realne (?) cifre.
Upam stavit da boš dosegel skoraj identičen rezultat. Ker ni fora v centih, fora je da je bencinar za faktor 3 dražji od EV. Ko maš takšna razmerja lahko posamezno postavko tut prepoloviš al pa podvojiš, pa nisi naredu bistvene razlike v rezultatu.


Evo moj model, nategnjen v drugo smer :))
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...

WarpedGone ::

V samodejnem načinu je Tesla izsilila traktor. Voznik ni odreagiral. Prvi na kraju nesreče pravi, da je slišal predvajanje filma. Dva stvari sta neskončni.


Ja, novinarska neumnost in tvoja neumnost.

1. ni bil traktor ampak šleper s prikolico
2. voznik tesle ni nikogar izsilil ampak je izsiljeval šofer šleparja ki je zapeljal prečno čez hitro cesto, ko ta ni bila prosta
3. voznik avtomobila ni odreagiral ker je samo človek
4. kaj je slišal prvi na kraju nesreče ne vem, sigurno pa ne filma ki bi se predvajal v tesli, ki je obstala totalno razbita kar lepo št. metrov naprej v jarku, brez strehe

P.S. A je bil barvni film?

kriminal se ne bo dogajal na krajih, kjer je veliko prič.

Seveda da ne. Ker na vlakih in avtobusih in tramvajih ni žeparjev. Ker na tržnicah kjer se tare ljudi ne kradejo torbic iz ramen, niti ne prodajajo sumljive robe.
Klasičen primer birokratskega bullshita.

Ko je gostota ljudi dovolj velika postane odlično gojišče kriminala. Še bolje kot v prazni stavbi se lahko skriješ v nabito polni stavbi, kjer se bodo ljudje ki te vidijo kako kradeš obrnili stran in naprej gledat TV. vse za sveti mir.

Evo moj model,

Kje maš strošek šoferja?
Govor je o avtonomni floti vozil v primerjavi s človeško-voženo floto aka taksi službe.

Če se greš lastništvo avtonomnega vozila morš dodat postavko, ko ti lahko avto prinaša prihodek s tem da sam špila taksi i.e. manjka ti postavka z negativnim stroškom i.e. prihodkom.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Primerjava je samo med avtonomnim ICE in EV, a ni dovolj?

Point je da avtonomnost nikakor ne bo omejena samo na EV, ker argument cene na km zdrži.

bambam20 ::

In jo imamo. In to v Tesli S.

http://www.24ur.com/novice/svet/avtopil...

Okapi ::

Dobro jutro.;((

BigWhale ::

kow je izjavil:

@nekikr
Niti priblizno ne grejo vsi v sluzbo ob 8ih. Pri mojih sodelavcih je razpon nekje od 6.30 do 11h.


Taksnih sluzb je razmeroma malo. Vecina ljudi mora biti v sluzbi med osmo in deveto, v proizvodnji nekoliko prej, kje drugje mogoce malo kasneje. Ob konicah je uporaba toliko vecja. Vsak dan pride v Ljubljano 150.000 avtomobilov (uradna stevilka izpred nekaj let). Plus avtomobili, ki so ze v mestu.

Si pred nalogo, da v roku treh ur kakih 350.000 ljudi spravis v sluzbo. Recimo, da dela tolk ljudi v LJ. Ce traja najdaljsa voznja 10 minut, potem potrebujes 195.000 avtomobilov, da to rec opravis. Na papirju je stvar mogoca, v praksi pa ne sme nihce od teh ljudi zamuditi v sluzbo.

jernejl ::

thramos je izjavil:


Okapi je izjavil:

Ampak velika večina ljudi si vseeno preračuna, da ima raje lasten avto, tudi če ga uporablja samo vsakih štirinajst dni, ko gre na izlet iz mesta. Ali za v službo, ko dežuje in sneži.


Se strinjam. Vse pa kaže, da je takšnih vedno manj.

Tukaj, kjer jaz živim, je avtov vedno več. Tudi globalni trendi gredo v to smer, tako da ne vem, od kje podatki, da je ljudi z lastnim avtom vedno manj?
Trend rasti v mestnih središčih se je kvečjemu upočasnil, pa še to zato, ker je avtov v mestih že preveč in ne zato, ker bi ljudje želeli živeti stroškovno optimalno.

Point je da avtonomnost nikakor ne bo omejena samo na EV

Ja... ne vem točno, zakaj se toliko govori o avtonomnosti v temi o EV, saj avtonomnost nima povezave z načinom pogona.

Strategija firme je, da se proba čimveč pameti zapečt v software, pajek ma 12 oči pa vidi bistveno slabše kot ti z dvema. Sokol pa z dvemi očmi in za noht možgani vidi še bistveno bolje kot ti. Tko da strategiji n kej očitat, metanje senzorjev ob problem ne rodi kej velik dobrga (glej najnovejši mercedes, ki ma bistveno večje probleme ostat znotraj voznega pasu kot tesla model s z eno samo kamero).

Dodaten plus pameti v sw je, da lahko popravljaš že izdane stvari, ko imaš pamet zapečeno v hw, morš za nadgradnjo sposobnosti vsakič mnjat in dodajat senzorje.

Recimo mercedes bo lahko kadarkoli nadgradil firmware in izkoristil prednost več senzorjev, Tesla bo pa težko programsko nadgradila eno kamero v tri. Je pa res, da je ena kamera bolj poceni.

Okapi ::

Ja... ne vem točno, zakaj se toliko govori o avtonomnosti v temi o EV, saj avtonomnost nima povezave z načinom pogona.
V bistvu bi morali celo upoštevati izpad dohodka, za čas, ko se mora električni avto polnit, bencinski bi pa lahko medtem okoli vozil potnike. Bencinski avto je lahko na dan v pogonu kar nekaj ur dlje od električnega.

Spajky ::

WarpedGone je izjavil:

... Avtonomni EV je za pol cenejši kot avtonomni ICE, kljub 15k višji nabavni ceni.
za 1/2 milj.km je treba "tankat" baterijo min 10.000 X štrom; ker ta slabi z dopolnjevanjem in z leti enostavno pomeni, da je fuč še dosti prej, baterija pa je 1/3 cene EV !!! Rešitev je mala baterija tudi za full EV + nekaj takega, če drži http://www.evworld.com/article.cfm?stor... :) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

In še en pomenljiv podatek: človek se je ponesreču 7. Maja, skoraj 2 meseca nazaj. Delnica je zadnje dni videl +10%
manipulacija novic? Ne, nikakor ne.

Zanimivo, kako malo je vredno življenje pri Tesli. Uspelo jim je skoraj dva meseca skrivati dogodek s smrtnim izidom. Ko pa je ta isti človek nekaj dni pred svojo smrtjo objavil, kao, da ga je rešil avtopilot, je pa "tako pomembno" novico, Teslin propagandni stroj objavil še isti trenutek.

WarpedGone ::

Predvsem je zanimivo oz bol žalostno kolk mal je vredna resnica, kolk bol 'pomembno' oz. močno je neumno blebetanje.
Posnetke dva mesca nazaj je objavil ponesrečenec sam.
Nesreče se dogajajo dnevno, teslin odgovor je prišel takoj ko je NHTSA začela postopek zbiranja faktov (screening).

Slovenska inteligenca blebeta kako je za nesrečo kriv AP.
Za to nesrečo je AP kriv točno tolk kot asfalt na cesti.
Tudi ob vkloplenem AP bremza še vedno prime, če jo pohodiš.
Ampak slovenske šole niso dovolj kvalitetne da bi folk, ki jih zapušča to bil sposoben dojet.

Kaj bo čez 1 teden?
NHTSA bo ugotovila, da problema ni, policija bo šoferja kamiona štrafala za izsiljevanje prednosti s smrtnim izidom. Uboj iz malomarnosti al neki podobnega.
Js bom mel pa na računu še nekaj dodatnih delnic kupljenih po neumno nizki ceni in še mal višji standard v penzionu čez nekaj desetletij.

All good.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

V bistvu bi morali celo upoštevati izpad dohodka, za čas, ko se mora električni avto polnit, bencinski bi pa lahko medtem okoli vozil potnike. Bencinski avto je lahko na dan v pogonu kar nekaj ur dlje od električnega.

Pretvori to v cifre, da ne bo ostalo pri "lahko, nekaj" i.e. FUD.
Recimo da maš ~80% izrabo oz. avto 20 ur fura in 4 ure čaka nekje parkiran.
Pri povprečnih 50km/h vožnje je to 1000 km/dnevno, pri 5km/kwh je to 200kWh, pri 4 preostalih urah je potrebno polnjenje z 50kW. Kein prbolem že danes.

Bencinar ki v pravljici za filanje porabi 0 časa, je samo 1/5 bol učinkovit, v štartu pa je za faktor 2 zadaj. Na trgu, kjer so marže pod 10% je bencinar še vedno non-starter, nekaj časa se bodo šlepali na pomanjkanju zadostnega št. EV.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Problem je ker se ljudje zanašamo na "izkušnje"

- že 100x sem šel okrog tega ovinka, ups traktor
- pri prehitevanju sem pozoren samo na nasproti vozeče luči, ker so itak dnevne luči obvezne, ups kolesar
- Teslin AP vidi bolje in reagira hitreje od mene, lahko drkam telefon med vožnjo, ups prikolica, ki ima spodaj luknjo

Za vse zgornje primere je odgovoren voznik, ampka ko človeku daš neko potuho (asistenčni sistem) sam postane bolj len.

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj bo čez 1 teden?
NHTSA bo ugotovila, da problema ni, policija bo šoferja kamiona štrafala za izsiljevanje prednosti s smrtnim izidom. Uboj iz malomarnosti al neki podobnega.
Js bom mel pa na računu še nekaj dodatnih delnic kupljenih po neumno nizki ceni in še mal višji standard v penzionu čez nekaj desetletij.

Prepričan sem, da bo NHTSA ugotovila, da je krivec za nesrečo avtopilot. Če ga lahko sploh tako imenujemo. Ker ta avtopilot je na nivoju otroške igrače in še zdaleč ne sodi na cesto.

Utk ::

Kdaj bojo končno prepovedali ljudem vozit?

http://svet24.si/clanek/novice/crna-kro...

WarpedGone ::

Ker ta avtopilot je na nivoju otroške igrače in še zdaleč ne sodi na cesto.

Na kakšnem nivoju je pol mercedes oz. kam sodi on?



Dokler volan in bremze delujejo, je odgovoren voznik da korigira čisto vse kar avto sam od sebe ni storil OK.
Če se z tempomatom zalimaš komu v rit, boš kriv ti.
Teslin AP je aktivni tempomat + lovljenje sredine vozišča + zaviranje v sili kadar senzorji silo zaznajo kot paniko + plus zaznavanje bližnje okolice vozila
Nič od tega voznika ne odvezuje, da lahko zaspi za volanom. tehnično lahko spusti volan in avto bo naredu kar bo uspel narest.

Za vse zgornje primere je odgovoren voznik, ampka ko človeku daš neko potuho (asistenčni sistem) sam postane bolj len.

To je logično konsistentno ampak če bi v praksi stvar držala, bi se frekvenca nesreč z uporabo AP povečala in ne znižala.

V momentu ko se AP prepove, se bo število prometnih nesreč *povišalo*.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Tko da, dejte mi razložt zakaj ima uporaba AP nižjo frekvenco nesreč kot ne-uporaba, če ljudem daje potuho, da jim ni treba skrbet?
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Drugi imajo asistenčne sisteme z namenom narejene tako, da kontrolirajo voznika če drži volan, Tesla tega nima in lahko sediš zadaj če hočeš, pa bo avto vozil. Folk ni tolk zrel, da bi upošteval zgolj navodila proizvajalca.

fpbs ::

Warpi, ali mogoče veš, zakaj ima štanca dve ročki, na katere moraš pritisnit z obema rokama, da se sproži?

Utk ::

O ja imajo ja, potem ti nisi videl tistega Romuna, ki se je vozil na zadnjem sedežu v razredu S, na volan pa privezal flašo. Če imajo take sisteme, je čisto vseeno če jih nimajo.

Lešinar ::

WarpedGone je izjavil:

Tko da, dejte mi razložt zakaj ima uporaba AP nižjo frekvenco nesreč kot ne-uporaba, če ljudem daje potuho, da jim ni treba skrbet?


Pa razložimo.

Avtopilot deluje na avtocesti, kjer je pogostost nesreč nižja kakor na regionalkah.

bambam20 ::

WarpedGone je izjavil:

Tko da, dejte mi razložt zakaj ima uporaba AP nižjo frekvenco nesreč kot ne-uporaba, če ljudem daje potuho, da jim ni treba skrbet?



Ker je avtopilot in se od njega pričakuje, da zna samostojno vozit.Če temu ni tako, potem to ni avtopilot in je nekoristen, ker mora voznik biti še vedno osredotočen na vožnjo.

Še Tesla sama je priznala, da je projekt v tesni fazi. Pač mučke, da lahko fino zaslužijo.

Lešinar je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Tko da, dejte mi razložt zakaj ima uporaba AP nižjo frekvenco nesreč kot ne-uporaba, če ljudem daje potuho, da jim ni treba skrbet?


Pa razložimo.

Avtopilot deluje na avtocesti, kjer je pogostost nesreč nižja kakor na regionalkah.



Dejansko ni pomembno, če je nesreč s smrtnim izzidom na AC precej več. Gosteje in smao zvita pločevina ali rekdkeje in smrtne žrtve.

Od Avtopilota se pričakuje 100% posredovanje in odpravo smrnih žrtev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

nekikr ::

V idealnem svetu že, realno je pa vse, kar je bolje od sedaj - bolje. Bi pa v tem primeru proizvajalec nosil posledice vsake žrtve, sedaj si pa bedaki kazni pišemo sami.

Lešinar ::

WarpedGone je izjavil:

Ker ta avtopilot je na nivoju otroške igrače in še zdaleč ne sodi na cesto.

Na kakšnem nivoju je pol mercedes oz. kam sodi on?



Dokler volan in bremze delujejo, je odgovoren voznik da korigira čisto vse kar avto sam od sebe ni storil OK.
Če se z tempomatom zalimaš komu v rit, boš kriv ti.
Teslin AP je aktivni tempomat + lovljenje sredine vozišča + zaviranje v sili kadar senzorji silo zaznajo kot paniko + plus zaznavanje bližnje okolice vozila
Nič od tega voznika ne odvezuje, da lahko zaspi za volanom. tehnično lahko spusti volan in avto bo naredu kar bo uspel narest.

Za vse zgornje primere je odgovoren voznik, ampka ko človeku daš neko potuho (asistenčni sistem) sam postane bolj len.

To je logično konsistentno ampak če bi v praksi stvar držala, bi se frekvenca nesreč z uporabo AP povečala in ne znižala.

V momentu ko se AP prepove, se bo število prometnih nesreč *povišalo*.



Ap vzpostavi novo kategorijo nesreč, ki črpa svoje številke iz prej znanih nesreč zaradi človeškega faktorja.

Predhodno:
Nesreče storjene zaradi človeškega faktorja(x1)
Nesreče storjene zaradi drugih faktorjev

Sedaj:
Nesreče storjene zaradi človeškega faktorja (x1-y-z)
Nesreče storjene zaradi napake avtopilota(y)
Nesreče storjene zaradi zanašanja na avtopilota(z)
Nesreče storjene zaradi drugih faktorjev

sum(x1) je upam da manjši od sum(x1+y+z), podatkov ni.

Kategorija z ali y predhodno ni obstajala in je večja od 0.

x1 pa se ustrezno zmanjša (če se).


Sprijaznit se bo treba s:
Popolnimi AP, ki možnosti takih dogodkov ne dopuščajo
Nepopolnimi AP zaradi katerih se taki dogodki dogodijo

ali

Navadit se, da bodo ljudje umirali zaradi napake Ap namesto človeških faktorjev.

Vse je precej turobno. So pa včasih ljudje umirali pri padcu iz konjev, brce konja, panike živali. Sedaj pa od vozil.


Faktor ki je rezultat: Ali je vredno imeti privzetega avtopilota, če s tem zmanjšaš število nesreč za 10.000 mrtvih letno, a povečaš število nesreč zaradi nepozornosti za 10.000 letno.

Ko je nesreč manj (ali več) se funkcija ustrezno izrazi. Ali je avtopilot, neto plus ali neto minus.

Lahko se namreč izkaže da za preprečitev tiste smrti letno, avtopilot ni najboljša možnost. Npr. alkotesti so bolj stroškovno učinkoviti, kazni tudi.

Je pa res tudi to, da s tehnologijo kupujemo življenja.




Hkrati pri nižjih teslinih številkah. Uporabljajo nova vozila, ne starih razpadajočih kant ki se peljejo po cestah.
Seveda, da bo statistika boljša.
Teslinih vozil je relativno malo, uporabljajo jih le tisti ki 1. Imajo denar, 2. Potrebujejo tako vozilo.

Rang uporabnikov je popolnoma drugačen, kakor pri ICE, ki jih imajo tisti ki 1. Imajo denar, 2. Potrebujejo tako vozilo, 3. Ki nimajo denarja imajo pa vozniški izpit, 4. Preostalih 99% populacije


Faktorjev tu je ogromno.


https://www.fmcsa.dot.gov/safety/data-a...


In 2012, 3,802 large trucks were involved in fatal crashes, a 5-percent increase from 2011. Large truck and bus fatalities per 100 million vehicle miles traveled by all motor vehicles increased by 3 percent, from 0.137 in 2011 to 0.141 in 2012.
For 2.1 percent of large truck drivers in fatal crashes in 2012, the blood alcohol concentration was 0.08 grams per deciliter or more, compared with 22.8 percent of passenger vehicle drivers. Alcohol was detected in the blood of 3.5 percent of large truck drivers in fatal crashes in 2012, compared with 26.3 percent of passenger vehicle drivers.

Iz tesline strani:

This is the first known fatality in just over 130 million miles where Autopilot was activated.

5.5 x večja smrtnost kakor izidi pri - Large truck and bus fatalities per 100 million vehicle miles traveled by all motor vehicles increased by 3 percent, from 0.137 in 2011 to 0.141 in 2012.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Lešinar ()

WarpedGone ::

Tesla tega nima in lahko sediš zadaj če hočeš, pa bo avto vozil

Narobe. A je res tako težko prebrat par zadev o zadevi predno se pametuje?

AP zahteva prisotnost voznika za volanom, poleg tega v naključnih trenutkih zahteva 'potrditev prisotnosti' i.e. "prim volan vol zarukan".

Pri nesrečah bo treba ločit med akcijo, ki je spremenila dogajanje in povzročia nesrečo in odsotnostjo akcije, ki bi preprečila nesrečo.
Neki je če avto sam zavije dol iz ceste v drevo.
Neki druzga pa je, če avto ne zabremza sam pred šleperjem ki je postavljen prečno čez cesto.

Ampak morš met izpit in tri molekule v glavi, dojameš razliko.

Navadit se, da bodo ljudje umirali zaradi napake Ap namesto človeških faktorjev.

Če človek niti AP nista skočila na bremzno, zakaj točno je to napaka AP in ne človeški faktor?
Zbogom in hvala za vse ribe

Lešinar ::

Če poudarim, je gospod umrl zaradi svoje lastne napake.



To nesreča s smrtnim izidom ni. Takih dogodkov sem po slovenskih AC doživel nebroj in se jim preprosto izogneš, če le spremljaš okolico.

Vrtenje podcastov, refleksi mrtvega konja, nespremljanje okolice.

Survival of the fittest, sam se je izločil iz genetskega bazena s zanašanjem na stroj ki ima IQ samohodne vrtne kosilnice.

WarpedGone ::

rupsi:
Ker je avtopilot in se od njega pričakuje, da zna samostojno vozit.

Predpogoj za sodelovanje v prometu je pismenost.
Prehudo?
Zbogom in hvala za vse ribe

Lešinar ::


Če človek niti AP nista skočila na bremzno, zakaj točno je to napaka AP in ne človeški faktor?


Ker je to napaka AP.

Hkrati! tudi napaka voznika.

Prvič, neposredna, ker ni odreagiral
Drugič, posredna, ker se je zanašal na AP (kateri ni odreagiral)

WarpedGone je izjavil:

rupsi:
Ker je avtopilot in se od njega pričakuje, da zna samostojno vozit.

Predpogoj za sodelovanje v prometu je pismenost.
Prehudo?


Ne, ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Lešinar ()

energetik ::

Tukaj je bila izključno napaka voznika. Ne po CPP ne po Teslinih navodili njihov AP ni sistem, ki bi dovolil vožnjo brez voznika. On bi moral spremljati okolico in odreagirati. Če je bilo sploh možno.

WarpedGone ::

Od sistema lahko pričakuješ izključno samo to, kar je specificiran da počne.
Hkrati moraš upoštevat tudi vse stvari na katere si opozorjen.
Tle je opozorilo jasno: AP ni avtonomen avto ampak pomoč pri vožni. POMOČ. ABS, BAS, ESP, ACC (aktive cruise control), lane keep assist itd. Je AP v špici trenutne ponudbe teh sistemov, ni pa še to avtonomna vožnja. Kdor se na to zanaša, se pelje v smrt. Dobesedno.
Na kaj se je ta človek zanašal enostavno ne veš. Veš samo rezultat, kako točno je prišlo do njega pa so posredni indici.
Glede na to kolk ljudi se razbije brez teh sistemov je zanesljivo samo neki - nesreče so bile in še bodo.

AP bo postal problem, ko bo nekdo uspel dokazat da je bil volan 'trd' ie, da ni mogu odrajdat in je avto sam zavil nekam stran in bum.
Al pa da je skakal po zavori, pa ta ni hotela prijet ker AP ni hotu bremzat al pa kak tak absurd.
Al pa da je spustu gas in tiščal zavoro, avto je pa vseen pospeševal skozi rdečo. To so ljuje že trdil, sam so senzorji pokazal da je lepo tiščal gas in ne bremzo.

Če je bilo sploh možno.

To trenutno še ni čist jasno. Je odvisno kako daleč je bil avto ko je šlepar zapeljal pred njega, kolk hitro je vozu, kakšni so bili svetlobni pogoji, kolk raven je teren, čemu se je šofer prej izogibal da je mel pozornost tam in še kej.

Primarni krivec je šofer kamiona ki je prečno zapeljal na dvopasovno cesto po kateri vozijo avtomobili s +100kmh. Klasično izsiljevanje.
Nesreče na tem konkretnem odseku so pogoste, so že hotl zapret dovoze oz. jih omejit ampak lokalno prebivalsto tega ne pusti, ker zahtevajo luksus enostavnega uvoza/izvoza na cesto, pri katerem prečno prečkajo dvojni pas v nasprotno smer.

Predstavljajte si naše AC ko imaš izvoz levo tako, da moraš zapeljat čez levi pas AC, ne prek pod ali nad voza ampak čez vozišče. Brez semaforjev ali česa podobnega.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Tesla v Model S vgrajuje HW od MobilEye, njihov odziv:

"We have read the account of what happened in this case. Today's collision avoidance technology, or Automatic Emergency Braking (AEB) is defined as rear-end collision avoidance, and is designed specifically for that. This incident involved a laterally crossing vehicle, which current-generation AEB systems are not designed to actuate upon. Mobileye systems will include Lateral Turn Across Path (LTAP) detection capabilities beginning in 2018, and the Euro NCAP safety ratings will include this beginning in 2020."
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Tko da, dejte mi razložt zakaj ima uporaba AP nižjo frekvenco nesreč kot ne-uporaba, če ljudem daje potuho, da jim ni treba skrbet?

Recimo zato, ker vzorca nista statistično primerljiva.

Lešinar ::

Kdor se na to zanaša, se pelje v smrt. Dobesedno.


There is your answer

90% voznikov se zanaša na to.

Tesla pa je zajebal v marketingu, pa še kje drugje.

Okapi je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Tko da, dejte mi razložt zakaj ima uporaba AP nižjo frekvenco nesreč kot ne-uporaba, če ljudem daje potuho, da jim ni treba skrbet?

Recimo zato, ker vzorca nista statistično primerljiva.


Pa če že primerjamo, je s AP večja frekvenca. 5 krat večja.

WarpedGone je izjavil:

Tesla v Model S vgrajuje HW od MobilEye, njihov odziv:

"We have read the account of what happened in this case. Today's collision avoidance technology, or Automatic Emergency Braking (AEB) is defined as rear-end collision avoidance, and is designed specifically for that. This incident involved a laterally crossing vehicle, which current-generation AEB systems are not designed to actuate upon. Mobileye systems will include Lateral Turn Across Path (LTAP) detection capabilities beginning in 2018, and the Euro NCAP safety ratings will include this beginning in 2020."



A piše to v manualu od tesle ?

Zakaj ne ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Lešinar ()

WarpedGone ::

Preber manual.
Piše.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
297 / 1189
»»