» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
296 / 1139
»»

BigWhale ::

K se avto odklene, se iz stand-by da v 'almost ready mode'. Ce pol detektira tvojo rit na sedezu se pa prestavi v 'ready to drive mode'. In pol k prestavis avto v drive, sam se spelje, k das gas.

Gas, hehe. :)

WarpedGone ::

A je pri elektricnih avtomobilih sploh se potreben gumb start? Prestavis menjalnik v 'drive' in bi avto moral it naprej.

Potreben ni niti v ICE mašinah, pa je vseeno v praktično vseh. Pri večini morš še smešen kos železa tiščat v luknjo in tiso obračat. Beyond ridiculous...

V splošnem se povprečen EV obnaša podobno kot povprečen avtomatik.
Različni konkretni EV se med sabo razlikujejo v posameznih detajlih. Vsi pa majo vsaj 4 načine delovanja: P,R,N in D, kar zahtevajo predpisi po celem svetu.

Pri nekaterih EVjih samo prideš zraven, se usedeš, pritisneš zavoro, prestaviš iz P v D in odpelješ.
Pri drugih moraš odklenit vrata, vtaknit ključ v ključavnico in obrnit, stisnit zavoro, prestavit v D, spustit ročno zavoro in odpelješ.

Pri nekaterih ustaviš, prestaviš v P ali N, izstopiš iz avta in odideš.
Pri drugih moraš prstavit v P, potegnit ročno, potegnit ključ iz ključavnice, zaklenit vrata.

Nekateri EV poznajo Creep, pri nekaterih se ga da izklopit. Nekateri EV imajo močno "motorno zaviranje" ko dvigneš 'gas-pedal', nekateri šibkega ali morda celo nič.
Nekateri EV ob pritisku na zavoro, še dodatno zavirajo z motorjem, drugi ne.

Različne stvari so različne.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Nekaj let (!) nazaj smo tule razglablal kaj je optimalni menjalnik, konstanten navor, konstantna moč ipd.
Js sm prijavu da je optimum konstantna moč neglede na hitrost, na kar sm nazaj dobil da bi tak avto bil 'nevozen' al neki.

No, praksa se temu optimumu (konstantna moč neglede na hitrost) približuje:

Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Pri mestni vožnji (do 60 km/h) niti najmanj.

WarpedGone ::

Usual suspect in njegovi umotvori... ker se v mestni vožnji gas seveda obnaša kot On/Off.
Kje se skrivate, da vas ne zaprejo?
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Nissan confirms next-gen Leaf will have over 200-mile range:

http://www.autoblog.com/2016/06/20/niss...

vostok_1 ::

Great, kupu ga še vedno ne bom ker pri tako ogabnem avtu se še neandertalcu ne bi važil.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

Tektonski premiki... Tesla Makes Offer to Acquire SolarCity

Seznam plusov je dolg na obeh straneh, delničarji SCTY plešejo od veselja, delničarji TSLA pa zganjajo paniko.
Čez par ur bo tiskovna, kjer bodo orisali detajle zakaj ima stvar smisel.
Če gledaš kaj SolarCity je, ima bol mal smisla (zguba, zguba, zguba, a sm reku zguba?), če gledaš kaj bi lahk stvar bila pa je stvar precej drugačna. Stvar detajlov in izvedbe.

Tesla ne vlaga v klasično oglaševanje, razen da ima lahko vsaka bajta s solarnimi paneli na strehi en tak lepo viden znak T.
Pa da v državah, ki danes prepovedujejo tesli odpirat predstavništva, ker se jim ne dovoli direkt prodajat avtov, lahko lepo odprejo predstavništvo kjer na stenah visijo sončne celice.
Pa da SolarCity čez noč dobi predstavništva po celem svetu.
Pa da se sploh ne kupuje več avtomobila ampak energetsko samozadostnost, kjer je avtomobil en velik potrošnik energije (večji kot hiša).
Pa da ...

No, celo stvar morajo požegnat še delničarji obeh firm, oba tavelka se bosta vzdržala glasovanja (Musk in Rive).

Predno začnete blejat kako je taka integracija brez veze, naj vas le opomnim da mercedes že prodaja sončne celice in sestavlja lastne baterije (iz kitajskih/korejskih celic).
BMW je tut na tej poti.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

prfektni čas za kupit delnice TSLA then :)
#brezpodpisa

Okapi ::

Že Stari so vedeli, da "žlahta, strgana plahta".:D

WarpedGone ::

a) Tesla brez SolarCity: za 35k dobiš EV, nato plačuješ za elektriko domače filanje
b) Tesla z SolarCity: za 35k dobiš EV, če hkrati DOVOLIŠ montažo sončnih celic na svojo streho, je elektrika brezplačna

Win?

(SolarCity ti na streho zmontira sončne celice brez začetnega plačila, obrok ti naštimajo tako, da je nižji od tvojega doteganjega računa za elektriko)
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Tesla ima že počasi probleme z raznimi short investitorji, sicer ne vem kaj jim ni jasno, stalno naštevajo enake "probleme" Tesle, naj kupijo delnice GM-a ali Mercedesa in utihnejo. No, sej jasno kak je njihov interes, ampak jaz ne bi metal denarja v podjetje, ki naj bi vsak čas propadlo, ne glede na shortanje.

DarkSite ::

Po eni strani je bilo le vprašanje časa kdaj se bodo združili. Po drugi strani pa so me čisto presenetili, saj si nisem mislil, da lahko T. napraska 3B za prevzem ob širitvi proizvodnje zaradi M3ja in GigaFactory-1.

Res pa je, da je cena SolarCitija nizka. A tudi SolarCity ni glih v najboljšem stanju(edini resen pomislek z moje strani). Čeprav povečujejo bazo strank.

Dolgoročno pa bo to ubijalska kombinacija.

Nižanje stroškov
Skupni paketi(solar, storage, cars)
Prodaja preko Teslinih trgovin globalno. Širitev SolarCitija v druge države.
Solarna Giga Fabrika

WarpedGone ::

Tesli ni treba ničesar spraskat ... delničarjem SCTY so ponudili nove delnice TSLA po okvirno definiranem razmerju i.e. če se bodo strinjali lastniki obeh, bodo lastniki SCTY postali lastniki TSLA.

Sicer pa... firme se kupuje ko so še razsute, nato se jih sestavi in profitira.
Superuspešne firme, ki so že na špici svojega potenciala se prodaja, ne kupuje.
Zbogom in hvala za vse ribe

lufthammer ::

WarpedGone je izjavil:


Sicer pa... firme se kupuje ko so še razsute, nato se jih sestavi in profitira.
Superuspešne firme, ki so že na špici svojega potenciala se prodaja, ne kupuje.

Ampak kupi jih ne nihče, ker se kupuje "razsute firme", al kako gre ta tvoja teorija? A si to kje prebral?

-valvoline- ::

Spajky ::

... še malo bolje ...

el-fiat-punto-2
http://elektroavto.net/sl-SI/8412/el-fi...
el-fiat-punto Vipava, video :
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Spajky ()

hojnikb ::

spajki, boš ti tut svojga predelu ? :)

btw, kako je kaj z holomogacijo pa registracijo takega avta pr nas ?
#brezpodpisa

Superboyy ::

Če zamenjaš samo motor ni problema (menjalnik in naprej ostane enako).

Spajky ::

hojnikb je izjavil:

spajki, boš ti tut svojga predelu ? :)
btw, kako je kaj z holomogacijo pa registracijo takega avta pr nas ?
Ne bom, premalo km letno naredim, se mi ne splača ... mogoče bi se mi splačalo, če bi mi kdo napravil "tapravi elektromotor", da bi lahko fural brez dodatnih baterij ala http://skrci.me/eTCar ...

Kar se pa tiče homologacije, bi ziher zahtevali, da dobijo nekaj šoldov; problem je namreč v programih na tehničnem (databaza avtov) zaradi meritev izpustov :) ... (ni auspuha) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

vostok_1 ::

Government killed inventor! Electric car without Battery invented


Oh Spajky...ti pa se ne predaš zlahka.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Spajky ::

vostok_1 je izjavil:

Government killed inventor! Electric car without Battery invented
...ti pa se ne predaš zlahka.
Ne ker mi je jasno, kako je oni motor narejen (magnet motor w/ "surge" tech); problem je material in navijanje navitij za impulzno napajanje, pa custom izdelava vseh delov (CNC rezkanje etc.).... sem v življenju precej zapravil (časa in keša za hoby) za stvari, ki so me zanimale :) .. zadnje čase me daje lenoba ..

Podobna tehnologija el.motorja je v Boscarolovem el.frčoplanu ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

vostok_1 ::

umm...ok
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

N0t0ri0us ::

http://www.t3tech.si/si/932/1446/elektr...

V tem je prihodnost in ne v baterijah za 1000km :)

Okapi ::

Edino ne vem, kaj je sploh treba to na dolgo preizkušati. Saj točno vedo, kako gre to z vlaki, s trolejbusi, tramvaji ...

WarpedGone ::

Kako se pretaka javni denar v privatne žepe je menda jasno?
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Nekatere stvari so špekulacija, druge so ugibanja, tretje so pa 1 + 1.

Precisely Why The Tesla Model 3 Will Upend The Global Auto Industry


Tko, da boste lažje razumeli stvari, ki se bodo odvile v naslednjih letih vašega živlenja.
Za bolši okus, začnite brat to temo na začetku, svojih 10 let nazaj, ko so se spremembe šele začenjale in poskuste dojet tektonske premike, ki so se že zgodili.
Premiki, ki še prihajajo bodo še močnejši, hitrejši in bol usodni.

Predavatelj je dobil kup vprašanj po predavanju, na katere je poskušal odgovoriti s člankom:
Tesla Model 3 & The Economics Of Autonomy -- Why An Autonomous ICE Vehicle Is Relatively Pointless
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

To praviš je on iz dobrega srca naredil za Teslo&co8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

in poskuste dojet tektonske premike, ki so se že zgodili.

Saj to je tisto. Nič se še ni zgodilo. Vsako leto se napoveduje, da zdaj se pa bo, ampak v desetih letih se ni spremenilo absolutno nič. EV na cesti praktično ni, prodaja je zanemarljiva. Z modelom 3 se to zna spremeniti, ampak spet vprašanje kdaj bo to. Bo čez 10 let vse čisto drugače ali bomo še vedno tam kjer smo? Realno nič ne kaže, da bi bilo kaj drugače. Skupno se proizvede 75 milijonov vozil letno, EV pa ni niti za zaokrožitveno napako. Tehnično smo šli res naprej, ampak tektonski premik pa to res ni. Niti t od tektonski. Z modelom 3 bo pa mogoče črtica navpično od t.

WarpedGone ::

:)
Skupno se proizvede 75 milijonov vozil letno,

To so tvoje plašnice.
Sam s sabo se zmeni a en EV res zamenja samo en ICE al jih zamenja več?

Če bi si vzel čas in mir in razumel, kaj človek razlaga na zgornjem posnetku, bi kapiral da je konkretna cifra šele na drugem al tretjem mestu. Cela fora je v tem, kaj si ljudje želijo. IN ko jim pokažeš ornk EV si ga bodo želel, ICE bodo kvečjemu kupl rablen al pa na lizing da dočakajo svoj EV. Kaj to pomeni za prodajo novih ICE? In njihovo vrednost čez par let ko lizing poteče?

Omenja izraz "balon", to kar se je zgodilo s cenami nepremičnin se bo zgodilo s cenami ICE, nenadoma bodo padli v prepad, pod lastno proizvodno ceno, kar bo onemogočalo kakršenkoli nadaljni razvoj ICE in pomenilo nenaden banrkot mnogih firm.

Za tiste, ki so sposobn razumet napisano:
The math, and evidence all around you, that shows shared autonomous vehicles powered by solar power and batteries are inevitable

Ja, i3 pač ni prelomni moment, Leaf tudi ne. Tut tesla sam po sebi še ne, avtonomni EV je pa čisto druga pesem.
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

Za perspektivo. Globalna prodaja pluginov:
2014: 320k
2015: 550k
trend 2016: 780k

Domnevam, da se moras pac sprehajati po mestih: Oslo, Amsterdam, Pariz, London, HK, Sanghaj, San Francisco.
Nekje morajo biti.

Okapi ::

Avtonomni avti, če bi bili danes 100% nared, še deset let ne bodo smeli sami voziti po cestah, zaradi predpisov.

In tudi ko bodo nekoč lahko vozili, je veliko vprašanje, koliko bodo dejansko vplivali na prodajo avtov, oziroma lastniške navade uporabnikov. Že sedaj večina ne kupuje cenovno najugodnejših avtov, in to se ne bo kar tako spremenilo. Lastništvo avtomobila je praktično povsod po svetu še vedno stvar "ponosa" njegovega lastnika.

nekikr ::

Sam s sabo se zmeni a en EV res zamenja samo en ICE al jih zamenja več?

Enega. Ali kako si predstavljaš, da moj EV istočasno pripelje v službo še nekoga iz mojega mesta? Predpostavljaš, da nam je vsem v interesu nek car sharing, ki ga uporabljajo v mestih, ki bi sicer podlegla številu avtomobilov? Kakšen napredek pa je to, da moram avtomobil deliti še z nekom? Če imam električno WC školjko je tudi napredek, da pride še sosed srat k meni? Kaj pa, če bi bil na pokrovu električne WC školjke logo T, je to potem napredek?

IN ko jim pokažeš ornk EV si ga bodo želel

Ja, bravo Sherlock. Hudič je, da en "orenk" EV trenutno stane 100.000€. Seveda je električnost (in kar paše zraven) super, kvaliteta izdelave je pa v rangu avtomobilov za 35.000€. Jaz si ga ne želim ravno zato, ker mi nori pospeški pomenijo natanko 0, več dam na udobje. Pa ga lahko kupim brez pologa jurja ;)

Model 3 pa tudi ni to. Ja, vplačil je veliko. Ampak to je jurja za nekaj kar dobiš nekoč, pa še to lahko vzameš nazaj. Bomo videli koliko bo ljudi, ki bodo za električnost brez vsega drugega plačali toliko. 500.000 je lepa številka, dobra dva dneva kapacitet ostalih proizvajalcev. Kaj pa potem? Jih bo potem milijon, dva, tri, pet? Vsaj 10 jih mora biti v zelo kratkem obdobju, če naj bi se zgodil ta balon.

avtonomni EV je pa čisto druga pesem.

Če bo dober p/p ga kupim takoj. Ampak ga ne bom delil ker tudi školjke ne. Kar pomeni, da bo za precej ljudi enak napredek kot pa avtomatični menjalnik. Super, na skupno prodajo pa ne vpliva. Mogoče precenjuješ to potrebo po avtonomnih avtomobilih v povezavi s car sharingom. Dober EV za 100.000€ ljudje ne bodo kar delili, študentarija, ki bi to uporabljala, si ga pa privoščiti ne more.

BigWhale ::

Evo, en se je ubil, ker je prevec zlorabljal avtopilota. Sell your stocks. ;>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Okapi ::

The accident occurred on a divided highway, when a tractor trailer drove across the highway perpendicular to the Model S. Neither the driver, who is ultimately responsible for the vehicle's actions even with Autopilot on, nor the car noticed the big rig or the trailer "against a brightly lit sky" and brakes were not applied.
Avtopilot čez cesto postavljenega tovornjaka ni opazil. In eni mislijo, da bodo že čez par let pustili avtom, da sami vozijo po cestah.

Mogoče čez tistih pregovornih 20 let, prej sigurno ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

WarpedGone ::

Opazil ga ni niti voznik, ki ni niti poskusu zavirat. Posledično je dobesedno ostal brez glave.
Enaka nesreča bi se zgodila tut brez avtopilota v poljubmem avtomobilu.

Tudi zato ker v ameriki šleparjem ni treba met nizkega trebuha na prikolicah. Radar je zadevo vidu kot visko stacionarn tablo, katero mra ignorirat. Sicer bi bremzal ob vsaki drugi obcestni tabli kar je mal neuporabn.

Avtopilot je še vedno samo level 2, level 3 in 4 pride v prihodnjih letih. 10? Mesecev, ja.

a tragic loss
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Enaka nesreča bi se zgodila tut brez avtopilota v poljubmem avtomobilu.
Pajade. Če nimaš avtopilota, gledaš na cesto in vidiš počez postavljen tovornjak. Voznik ga ni videl, ker se je zanašal na avtopilota in ni gledal na cesto.

WarpedGone ::

Veš ker si bil zraven al veš ker si pameten?

Statistika pravi, da je stvar bolj varna kot ljudje. Ni pa absolutna, nikol ne bo. Ironija je, da je ta ista oseba par tednv nazaj objavila posnetek kako mu je ap prepreču nesrečo. Final destination ..l
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

In še en pomenljiv podatek: človek se je ponesreču 7. Maja, skoraj 2 meseca nazaj. Delnica je zadnje dni videl +10%

manipulacija novic? Ne, nikakor ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Kaj je bolj verjetno - da ne gledaš na cesto, ker se zanašaš na robota, ali da gledaš na cesto in spregledaš počez postavljen kamion?

Samo največji tesla-fanboyi lahko rečejo, da je bolj verjetno, da gledaš na cesto in ne vidiš tovornjaka.

Sanje o avtonomnih avtih čez par let so pa podobne sanjam o človeku na Marsu čez par let. Kompleksnost oziroma zahtevnost določenih stvari ne narašča linearno. Avti bodo sami vozili po cestah mogoče čez 20 let (pa močno dvomim, da že tako kmalu).

WarpedGone ::

Kaj je bolj verjetno odgovori statistika. Prva smrtna žrtev, ki je ap ni uspel preprečt v 210 milijonih prevoženih kilometrov. Človeški dosežek je okrog 100 milijonov.

Krivec za nesrečo je šofer tovornjaka, ki je zapeljal čez dvopasovnico. Kolk sekund je kdo mel čas za odreagrat bi znal povedat posnetek, ki pa najverjetneje ne bo objavljen. Človk je redno snemal svojo vožnjo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Enega. Ali kako si predstavljaš, da moj EV istočasno pripelje v službo še nekoga iz mojega mesta? Predpostavljaš, da nam je vsem v interesu nek car sharing, ki ga uporabljajo v mestih, ki bi sicer podlegla številu avtomobilov? Kakšen napredek pa je to, da moram avtomobil deliti še z nekom?

Ker nekateri ne razumete osnov. Z svojim razmišljanjem ste nekje v 70-ih letih Juge, kjer je edino vrednost imela hiša in pa avto. Danes je v razvitem svetu lastništvo povsem NEPOMEMBNO. Največji delež lastniških stanovanj ima Romunija. A je potem Romunija tebi vzor med državami?

Kako je po tvoje možno, da so Švedi in Norvežani bolj razviti od Slovenije, pa čeprav imajo manjši delež lastniških stanovanj, manj avtomobilov na prebivalca in ne pozabimo seveda na svetovni rekord Slovenije, manj m^2 trgovin na prebivalca? A potem je Slovenija svetilnik svetu ali sta to Švedska in Norveška?

Nekateri imate povsem izkrivljen pogled, kaj je to napredek. Kriv pa je socializem.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

thramos ::

Lastno prebivališče so itak imeli vsi, zato je vidna premičnina postala še večji statusni simbol. Pa čeprav gre zgolj za prevozno sredstvo, orodje, namenjeno zgolj transportu. Kar je danes predvsem mladim težko razumljivo.

Ker danes je pojem visokega standarda življenski slog, kjer ne izgubljaš časa in živcev za volanom vsak dan eno uro za prevoz iz/na delo, na zabavo, in nato po možnosti še cele dneve na dopustu. S takšnim pogledom ima lasten avto približno toliko privlačnosti kot motika in lopata - zelenjavo se pač kupi v štacuni, ne pa pridela na njivi - orodja preprosto ne rabiš. Standard pa kažeš tako, da se center pripelješ s kolesom ali pa prideš peš.

Daleč od tega, da bi tako razmišljali vsi, ampak trend v urbanih središčih je jasen. Slovenija je s svojo specifiko - visokim deležem malih mest in suburbanizacije (pa še mesta se itak "širila" v zavožena spalna naselja tipa Fužine) sicer kot ponavadi za časom in bo zato verjetno tako tudi ostalo. Ampak v mestih z delujočim javnim prometom/kolesarsko mrežo je veliko bolj izrazit.

DarkSite ::

A ima ta različica Tesle že vgrajen lidar oz ali ga bo imel v prihodnjih različicah(model 3)? A ni bilo rečeno, da naj bi nadgradili hardware kar se tiče popolnega avtopilota. Je kak timetable glede tega. Mogoče šele pred prvim M3?

WarpedGone ::

Uradne napovedi tehničnh specifikacij ni.
So posredni indici kaj se dogaja... Močna povezava z mobilye, električna shema prnovljenega s ki pozna trdi dodatne kamere, elonove besede, da bojo nardil očitno itd. Lidar je trenutno nizkoverjetnostni kandidat.
Strategija firme je, da se proba čimveč pameti zapečt v software, pajek ma 12 oči pa vidi bistveno slabše kot ti z dvema. Sokol pa z dvemi očmi in za noht možgani vidi še bistveno bolje kot ti. Tko da strategiji n kej očitat, metanje senzorjev ob problem ne rodi kej velik dobrga (glej najnovejši mercedes, ki ma bistveno večje probleme ostat znotraj voznega pasu kot tesla model s z eno samo kamero).

Dodaten plus pameti v sw je, da lahko popravljaš že izdane stvari, ko imaš pamet zapečeno v hw, morš za nadgradnjo sposobnosti vsakič mnjat in dodajat senzorje.

Pod črto, ja, tesla bo dopolnil paket senzorjev a šele ko bodo sigurn kaj je minimalno oz maksimalno nujno met. In to začel mntirat v avte, vzporedno bojo pa še naprej pilili softver.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Pa čeprav gre zgolj za prevozno sredstvo, orodje, namenjeno zgolj transportu. Kar je danes predvsem mladim težko razumljivo.

Prevozno sredstvo v katerem imaš recimo sedež za mulca ali dva (svoj, ker ne vem kolikokrat so ostali bruhali po njem) in je pripravljen vedno in takoj (če imaš otroke veš kaj to pomeni, če ne pa itak ne boš razumel). Vedno kakšno stvar za v službo, ker delam hišo tudi kakšen kovček orodja ali kakšen material (ne, ne cement, lahko je to 10 luči). In seveda, poleg vse praktičnosti, tudi svoj avtomobil - tak, ki ga niso ostali uničili po 10.000km (če imate v službi službene avtomobile najbrž veš kako ljudje delajo z njimi). Ne slepite se samo zato, ker gledate zgodbe iz New Yorka. V Tokiu recimo tudi lastništvo avtomobila ni nekaj, kar bi bilo zaželeno, ampak to je zato, ker ni prostora. Ljudje živijo v majhnih, dragih stanovanjih, za garažo ni denarja niti ni za njih prostora in potem pride v poštev ta car sharing, seveda. Ampak vsi pač niso taki, da bi živeli v centru večjih mest in se okoli vozili s podzemno (ker so ceste vedno zabite že zaradi ostalega prometa, ki ga je v velemestih pač ogromno). Avtonomni EV je v tem primeru tako ali tako samo EV Uber, pa zaradi njega ne upada število prodanih avtomobilov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

WarpedGone ::

Tvoje želje imajo svoj ceno. Ko jih sešteješ skupaj in preračunaš na km, ki jih boš ti nardu z avtomobilm dobiš neko cifro. Če imaš možnost recmo temu najet avto, ki izpolnjje vse te želje z nižj ceno na km, zakaj točno nebi hotu avta najet?

Seveda so različni avtmobili različno čisti, ohranjeni, močni, udobni... Nič takega kar ni možno zajtet z različnimi paketi ponudbe. In če slučajno prid avto, ki ne ustrza ga lahk zavrneš in zahtevaš druzga. Itd itn.

Narcenejša ponudba bo itak pridke kar pride, najdražja pa kak super limo z erotično masažo na zadnji klopi izpod rok modrooke blond tajke. Point je, da nisi edini s takšnimi željami in zato je možno to vračunat v ponudbo in ceno. Bistveno je le, da avto ne nuca šoferja, kateremu je treba vsak mesec izplačat jurja in ki u luft požene še dodatnega jurja al pa dva.

U bistu je zadeva konvergenca privatnega lastništva avtomobila in javnega prevoza. Dobre strani obeh polov prideta skupaj. Pelješ se od željene točke a do b, kadar ti želiš, vmes se ustaviš kjerkoli ti želiš itd. Za vzdrževanje zadeve pa skrbi nekdo tretji, kateremu plačaš par centv na prevožen km in je to to.

Resno, poglejte zgornjo prezentacijo.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Danes avti stojijo vsaj 90 posto časa. V zgrnjem modelu bodo stali samo, ko jih bo več kot potrebe po prevozu. Ob špicah nikoli' ponoči pa še vedno precej. Recimo, da bodo stali pol cajta. To pomeni, da jh je treba met pol manj, za točno enako količino prevoza. Če stojijo sam 10%časa, pa 10x manj. cifre čez prst za ilustracjo.

Kolk najemniških stanovanj je blo pred 200 leti? manj kot je najemniških stanovanj v blokih danes. Stvari se spremnjajo, in ne vedno počasi in zvezno ampak prihaja do hitrih preskokov v druge lokalne optimume, ki držijo dlje časa.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Za vzdrževanje zadeve pa skrbi nekdo tretji, kateremu plačaš par centv na prevožen km in je to to.

Uber. Delavci so plačani minimalno, vozijo se s svojimi avtomobili in jih vzdržujejo, kar pomeni, da se njihova minimalna plača porazdeli med vse mesečne uporabnike. Ker je uporabnikov veliko je ta minimalna plača praktično zanemarljiv strošek pri prevoženem kilometru. Avtonomni EV in ICE ali EV Uber bosta imela skoraj isto ceno na km. Torej, zakaj se zaradi Uberja ne znižuje število novih avtomobilov?

Danes avti stojijo vsaj 90 posto časa.

Jutri boš moral pa še vedno zjutraj prepeljati 10.000 ljudi v službo. Vsi morajo biti tam ob 8. Ker niso iz centra velemesta jim ne diši deljenje z ostalimi (če bi jim, bi šli na podzemno, taksi, avtobus, ki so že tukaj in to sedaj). Koliko avtonomnih EV potrebuješ? 100x manj? 10x manj? Ali kar lepo enako? Ker računamo lahko kakor nam paše, s petimi avtonomnimi vozili lahko voziš gor in dol cel New York. No, samo lepo se morajo vsi postaviti v vrsto in pridno čakati. Juhej, napredek!

thramos ::

nekikr je izjavil:

Prevozno sredstvo v katerem imaš recimo sedež za mulca ali dva (svoj, ker ne vem kolikokrat so ostali bruhali po njem) in je pripravljen vedno in takoj (če imaš otroke veš kaj to pomeni, če ne pa itak ne boš razumel). Vedno kakšno stvar za v službo, ker delam hišo tudi kakšen kovček orodja ali kakšen material (ne, ne cement, lahko je to 10 luči). In seveda, poleg vse praktičnosti, tudi svoj avtomobil - tak, ki ga niso ostali uničili po 10.000km (če imate v službi službene avtomobile najbrž veš kako ljudje delajo z njimi). Ne slepite se samo zato, ker gledate zgodbe iz New Yorka. V Tokiu recimo tudi lastništvo avtomobila ni nekaj, kar bi bilo zaželeno, ampak to je zato, ker ni prostora. Ljudje živijo v majhnih, dragih stanovanjih, za garažo ni denarja niti ni za njih prostora in potem pride v poštev ta car sharing, seveda. Ampak vsi pač niso taki, da bi živeli v centru večjih mest in se okoli vozili s podzemno (ker so ceste vedno zabite že zaradi ostalega prometa, ki ga je v velemestih pač ogromno). Avtonomni EV je v tem primeru tako ali tako samo EV Uber, pa zaradi njega ne upada število prodanih avtomobilov.


Ja, povsem jasno je, da si vsi ne želijo mesta, še posebej v Sloveniji, kjer je ogromno kmetov po duši. S čimer ni nič narobe - življenje na podeželju oz. v predmestju ima cel kup prednosti.

Ampak trend je pač takšen, da se število takšnih ljudi zmanjšuje, povečuje pa se število tistih, ki več kot prednosti podeželja vidijo v prednostih mesta. Mulcev je manj kot v preteklosti, za v službo rabiš laptop in ne sekire, stanovanje pa prenavljajo profesionalci in ne sam (kakšen znak standarda je, da si sam gradiš hišo?).

Poleg tega vsi pač niso takšni, da bi neproduktivno izgubljali čas za volanom v še tako dragem in udobnem kupu pleha, ampak ga, ker si to lahko privoščijo, izkoristijo (oziroma bistveno zmanjšajo).

Se pa strinjam, da EV tukaj nima nobene bistvene prednosti. Motika namesto lopate je še vedno zgolj orodje, ki ga ne želiš uporabljat.
««
296 / 1139
»»