» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
254 / 1136
»»

Magic1 ::

Pazite se zdaj EV-ji, zdaj ko bodo nehal metat denar za dizle, bo čas za razvoj bencinskih motorjev. Moč in poraba se bosta drastično izboljšali, tako kot pri EV-jih, ko napovedujete drastično izboljšanje razmerja cene s kapaciteto baterij. Kako pa ne, saj se do vzpona Tesl ja ni uporabljal elektro motorjev, baterij, kot ne becinskih motorjev pred dizlom... Napredek je povsod nustavljiv, jebeš fiziko.
Sarcasm off.
Li ionske baterije nimajo možnosti kakšnega ogromnega napredka, bo potreba kaj drugega najdit za revolucijo. Smo obtičali podobno kot pri motorjih na bencin, plac za izboljšave je, a majhen.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

WarpedGone ::

Pazite se zdaj EV-ji, zdaj ko bodo nehal metat denar za dizle, bo čas za razvoj bencinskih motorjev.


Sam ne se čudit, ko bodo ti 'razviti' bencinski motorji imeli točno enake probleme kot jih imajo dizli danes. Najbol napredni bencinarji jih že majo.

Ni vzrok problema gorivo samo ampak so vzrok parametri izgorevanja. Bencinski in dizlski motor sta oba toplotna stroja, kjer je učinkovitost direkt odvisna od razlik temperatur. Dizl je bol učinkovit kot bencinar ker bol učinkovito kuri gorivo. Učinkovito pomeni pri višji temperaturi.

Če hočeš bencin bol učinkovito kurit, ga boš kuril podobno kot dizl: višje kompresije, direktni vbrizg goriva, revna mešanica, prisilno polnjenje,... kar na koncu da višjo temperaturo zgorevanja.
In iz takega 'razvitega' bencinaraja ven letijo trdni delci in je treba zmontirat DPF. Nastajajo NOxi in je treba zmontirat SCR. Bol kot jih razvijaš (i.e. dvigaš temperaturo), več je tega dreka in več filtrov je treba kar je treba plačat. Slej ko prej je ceneje goljufat na testih kot vgrajevat filtre.

Baterije pa so že good enough, le premalo se jih sestavi in v produkciji sodeluje preveč rok in skuri preveč nafte kar se pozna na ceni.
Ko bo omrežje superchargerjev dovolj gosto, bo vse kar boš nucal v bateriji nekaj 100 km dosega. Tolk da ti ni treba ravno vsak dan filat nekje na SC.

Socialci v čebelnjakih bi pa najbolje naredili če svojo 40k EUR vredno premoženje zaklepajo v garažo, ne pa da jih puščajo na pločniku ob cesti in se smerijo, ko jim ga otročad poravsa z žogo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

Sej je isto pri baterijah, bolj ko se jih izopolnjuje, bolj so kompleksne, dražje, več ljudi ima prste vmes, več strupenih primesi, težje razgrajanje,...
A resno misliš da Apple pušča, da imajo njihove baterije n posrednikov in njim prepušča večji dobiček? Verjemi da veliki igralci elektronike kar fajn že dolgo stiskajo ceno baterij.
Magic

WarpedGone ::

Sej je isto pri baterijah, bolj ko se jih izopolnjuje, bolj so kompleksne, dražje, več ljudi ima prste vmes, več strupenih primesi, težje razgrajanje,

U resnici je stvar točno nasprotna: baterije so vse boljše (po N kriterijih), vse cenejše in vse manj strupene.
Prišli smo že tako daleč da so nekatere izvedbe LiIonskih baterij nenevaren odpadek, ki se lahko odvrže med gospodinske odpadke. Iz njih ne bodo tekle nobene posebej strupene zadeve.
Litij sam je dobr za na kruh namazat, uporablja se celo kot zdravilo. Mal štalo dela kadmij v nekaterih izvedbah.
20 let nazaj je res bil name-of-the game svinec + kislina. Ampak bi blo lepo če greš s svojim znanjem mal s časom naprej.

A resno misliš da Apple pušča, da imajo njihove baterije n posrednikov in njim prepušča večji dobiček?

To je dejstvo. Aplle baterije kupuje pri korejcih, ki uvažajo surovine iz raznoraznih koncev sveta.
Praktično vsaka baterija vsaj enkrat obkroži svet predno pride do končnega kupca.
Apple ne proizvaja baterij v ameriki za ameriške telefone s surovinami iz ameriških rudnikov.

Tesla na drugi strani bo surovine odkupoval direktno od rudnika par 100 milj stran od fabrike baterij, ki se bodo v avto ušraufale par 100 milj stran.
In to bo šele začetek, pričakuje se "HektoGiga" factory v evropi. In še kakšen v aziji.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Ahh, seveda je nenevaren odpadek, a si probal liIonsko baterijo poslat po pošti? Probaj jo naročit iz Amazon.de.
Dej nehi prepričevat samega sebe, da se in se bo tehnologija liIonskih baterij izboljševala s dodajanjem masla za na kruh...
Seveda korejci praskajo drage elemente po celem svetu, gigafactory bo pa imel rudnik pod parking placom in to za vse elemente.
Naše toplarne tudi kurijo naš poceni premog iz iste doline, hmm.
Kje ti vse te pravlice bereš? Saj vem da Musk oblada, a z malo fizike in matematike lahko vidiš preko.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

TribesMan ::

Ni vzrok problema gorivo samo ampak so vzrok parametri izgorevanja. Bencinski in dizlski motor sta oba toplotna stroja, kjer je učinkovitost direkt odvisna od razlik temperatur. Dizl je bol učinkovit kot bencinar ker bol učinkovito kuri gorivo. Učinkovito pomeni pri višji temperaturi.


Temperatura izgorevanja dizla je okoli 2000°C, pri bencinarju so te temperature preko 2500°C.
To so "peak" temperature v sredini cilindra, ob stenah je zaradi ohlajanja temperatura nižja
Temperatura izpušnih plinov bencinarja je okoli 1000°C, pri dizlu 800°C.

NOx pri dizlih je samo posledica direktnega vbrizga in izgorevanja s presežkom kisika.
Dizel vedno deluje s presežkom kisika (kakih 20%), posledica je formacija NOx plinov.
Nima to nobene veze s samo temperaturo izgorevanja.

Iste probleme z NOx imajo vsi bencinarji z direktnim vbrizgom goriva, ker veliko časa delujejo z "revno" mešanico.
Razlika je samo to da je presežek kisika pri modernem bencinarju bistveno manjši kot pri dizlu.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Aston_11 ::

TribesMan je izjavil:

pri dizlu 800°C.
To najbrž ne bo držalo, ker bi sicer saje izgorevale brez DPF-ja, za katerega je znano, da spravi T na raven, ki omogoča zgorevanje saj, kar se dogaja pri 600+ stopinjah. Pasivno regeneriranje dpf-ja pa poteka pri običajni T plinov okrog 350 stopinj.

TribesMan ::

Aston_11 je izjavil:

TribesMan je izjavil:

pri dizlu 800°C.
To najbrž ne bo držalo, ker bi sicer saje izgorevale brez DPF-ja, za katerega je znano, da spravi T na raven, ki omogoča zgorevanje saj, kar se dogaja pri 600+ stopinjah. Pasivno regeneriranje dpf-ja pa poteka pri običajni T plinov okrog 350 stopinj.


Pozabljaš da je pred DPFjem še turbina, ki zelo ohladi pline.

Če je temperatura izpušnih plinov pod polnim gasom pred turbino 800°C, bo za turbino manj kot 500°C.
Poleg tega se plini ohlajajo ker potujejo po ceveh izpušnega sistema, in preden dosežejo DPF so te temperature bližje 300 kot 400°C.
To je seveda pod polnim gasom. Če se voziš umirjeno so te temperature 250°C.

Za uspešno regeneracijo pa potrebuješ okoli 600°C, zato je treba DPF še dodatno ogrevati.

Zadnje generacije dizlom imajo zaradi tega DPF montiran direktno za turbino, da so te poti čimkrajše, in da je temperatura DPFja čimvišja in ni potrebno toliko dodatnega segrevanja za regeneracijo..
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Ahh, seveda je nenevaren odpadek, a si probal liIonsko baterijo poslat po pošti? Probaj jo naročit iz Amazon.de.

Glede varnosti transporta: The Most Coddled Automotive Battery Ever?
Additionally, Tesla Motors has recently received permission to fly the production ESS and cars containing it on cargo aircraft. This has been a huge effort by Tesla Motors and has involved an additional level of scrutiny by the DOT. Shall we say that the Tesla ESS has passed this safety review with "flying" colors? :)

Ja, baterije v teslah so varnostno preverjene certificirane za transport z letalom.

Glede strupenosti kemije: Recycling
At the end its usable life, the cells and pack could, by law, be disposed in a landfill. The pack contains neither heavy metals nor toxic materials. While the components could be thrown away, Tesla has implemented a recycling strategy which reuses or recycles over 60% of the battery. Once pack production volumes increase, further recycling steps become profitable and the recycling percentage increases to 90%. The components recovered in the recycling process are valuable which creates a financial incentive for recycling.

Glede lokalnosti surovin:
Tesla plans to buy lithium for Gigafactory from nearby Nevada mine
Tesla plans to buy lithium, a critical ingredient in its batteries, from a mining project that's under development 200 miles from its battery factory near Reno, Nev.

Tesla agrees to buy lithium from Mexican mine for its Gigafactory
Tesla has entered into an agreement to buy lithium from a soon-to-be-built mine in Northern Mexico to supply a key ingredient in the batteries that it will eventually churn out in its large battery factory.


Haters hate away
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Jaz bi samo to še dodal glede motorjev in izkoristka. Nekaj je višanje "peak efficiency" drugo je pa nižanje porabe avta. Za nižanje porabe avta ima dizelski motor bistveno prednost "pumping losses", ker načeloma ne uporablja dušilne lopute in cilinder vedno zajame poln volumen zraka, pri bencincu pa to ne gre ker potrebuje blizu stoch mešanico, zato ima bencinar bistveno slabši izkoristek pri DELNI MOČI, pri WOT je možno narediti bencinarja, ki se približa dizlu na 5% izkoristka.

Ravno ta del bi morali izkoriščati bencin hibridi, motor vedno teče pod WOT, za delne moči je pa buffer v bateriji, ves razvoj klasičnih bencinarjev pa gre po dizelski poti, kar spet pomeni kompleksnost tako samega motorja kot izpušnega sistema.

TribesMan ::

Glede dušilne lopute in pumping losses...

Variable valve timing @ Wikipedia

Veliko današnjih bencinarjev ne uporablja več dušilne lopute med delovanjem motorja, ampak vse naredijo z določanjem timinga in oprtja ventilov.
S tem se da zelo zmanjšati prečrpovalne izgube.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Truga ::

Superboyy je izjavil:

Truga je izjavil:

Mocno dvomim da smo mel leta 1800 pa neki brushless motorje.


Aja zdej pa gremo v detajle? ICE motor je pa isto sranje kot 150 let :)


Vec ali manj, ja.

Po levi ga prehitevajo parni stroji, po desni pa elektromotorji. Oboji imajo danes visje izkoristke kot klasicen ICE motor, v dolocenih panogah so ga izrinili eni, v drugih drugi. Samo se v avtih se drzijo, pa verjetno ne vec zelo dolgo, ce je za verjet fahrplanu tesle, tojote in podobnih.

Zheegec ::

Ne pričakovati, da bo ICE tako hitro izginil. ČE bo veliko več EV bo manj pritiska na cene in trošarine bencina & dizla. In če se bo uvedlo kakšne trošarine na EV (kar se bo moralo, da se pokrije trenutne ICE trošarine), bo najbrž neko vmesno obdobje, ko bo ICE in cenejši za nakup ter tudi za vzdrževanje in tankanje.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Truga ::

Ne bo treba nic visat trosarin na EV, davek zvisas za 1% pa si na istem kot zdaj, samo brez smrdljivih avtov.

Superboyy ::

Truga je izjavil:

Po levi ga prehitevajo parni stroji, po desni pa elektromotorji. Oboji imajo danes visje izkoristke kot klasicen ICE motor, v dolocenih panogah so ga izrinili eni, v drugih drugi. Samo se v avtih se drzijo, pa verjetno ne vec zelo dolgo, ce je za verjet fahrplanu tesle, tojote in podobnih.


Kaj je klasičen ICE? Bencin, dizel, plin, vodik? Turbo, atmosferc, kompresor?

Dej mi prosim primer parnega stroja v osebnem avtomobilu, ki je po performansih primerljiv ICE in ima boljši izkoristek.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Klasičen ICE je tole:

Tle kakšnih 'hudih' pametovanj še ni blo.
Ko greš 10 let naprej pa hitro najdeš zadeve, ki zgledajo ultra moderno...

Pod črto je klasičen ICE le v risanki, na cesti jih že vsaj 100 let ni več.
Zbogom in hvala za vse ribe

Truga ::

Vidim da si slabo prebral moj post. Nikjer nisem napisal da bojo v avtih parni stroji izrinili ICE. So preveliki.

Kar pa se tice izkoristkov, ICE lahko doseze nekje do 40-45% ce se prav spomnim. Mogoce 50% v idealnih razmerah? (ki jih na cesti ni). Je vec fizicno nemogoce.

Mamo pa danes parne turbine ki dosegajo 80-90% izkoristek. Skupaj z moderno pecico (lahko tudi na bencin ali dizel), ki doseze 70% in vec izkoristka, najboljse na svetu komot preko 80%, za segrevat paro, pa smo okoli 60% neto izkoristka. Sicer je naprava prevelika za montirat v avto, ampak...

Ampak avti bojo kmalu vsi elektricni. Ze danes pretvorijo preko 80% energije iz vticnice v uporabno energijo, pa smo sele v prvih generacijah EVjov za masovno uporabo. 80% 60% je 48%.

Ze danes bos naredil z litrom bencina vec kilometrov ce ga bos zakuril pod bojlerjem, s paro vrtel turbino za narest strom, in pol s stromom poganjal avto, kot ce ga zlijes v ICE. Mislim da to pove vse kar rabis vedet o tem kaksen drek je ICE.

vostok_1 ::

Truga je izjavil:

Vidim da si slabo prebral moj post. Nikjer nisem napisal da bojo v avtih parni stroji izrinili ICE. So preveliki.

Kar pa se tice izkoristkov, ICE lahko doseze nekje do 40-45% ce se prav spomnim. Mogoce 50% v idealnih razmerah? (ki jih na cesti ni). Je vec fizicno nemogoce.

Mamo pa danes parne turbine ki dosegajo 80-90% izkoristek. Skupaj z moderno pecico (lahko tudi na bencin ali dizel), ki doseze 70% in vec izkoristka, najboljse na svetu komot preko 80%, za segrevat paro, pa smo okoli 60% neto izkoristka. Sicer je naprava prevelika za montirat v avto, ampak...

Ampak avti bojo kmalu vsi elektricni. Ze danes pretvorijo preko 80% energije iz vticnice v uporabno energijo, pa smo sele v prvih generacijah EVjov za masovno uporabo. 80% 60% je 48%.

Ze danes bos naredil z litrom bencina vec kilometrov ce ga bos zakuril pod bojlerjem, s paro vrtel turbino za narest strom, in pol s stromom poganjal avto, kot ce ga zlijes v ICE. Mislim da to pove vse kar rabis vedet o tem kaksen drek je ICE.


Pretty much. Večanje izkoristka ICE je diminishing returns kar se efforta tiče. Dobr, to je sicer pr vsej tehniki, ampak EVji so že v štartu dokaj učinkoviti, ko bo še razvoj tam mal porihtal bom žrtvovali sam 10-15% energije, namest sedanjih 70%. Plus še bistveno manjša kompleksnost in vsa ostala nesnaga, ki pride zraven.
ICEji bodo še imeli nekaj vloge, ampak ne kot osebni avtomobil.

Superboyy ::

Truga je izjavil:

Ampak avti bojo kmalu vsi elektricni.


No ja, "kmalu". Najprej bo treba obnovit celotno infrastrukturo in postavit še 5 TEŠ blokov.

Če bo čez 10 let 0.1% avtomobilov električnih bo kar uredu.

Nikec3 ::

Več kot 0,1% avtomobilov je že sedaj električnih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Superboyy ::

Nikec3 je izjavil:

Več kot 0,1% avtomobilov je že sedaj električnih.


A to si iz riti potegnil?

Nikec3 ::

Superboyy je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Več kot 0,1% avtomobilov je že sedaj električnih.


A to si iz riti potegnil?

Nope.

Electric car use by country @ Wikipedia
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Superboyy ::

Nikec3 je izjavil:

Superboyy je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Več kot 0,1% avtomobilov je že sedaj električnih.


A to si iz riti potegnil?

Nope.

Electric car use by country @ Wikipedia


In kje si prebral, da je več kot 0,1% električnih vozil?

Če pogledaš samo market share tabelo lahko vidiš, da je 2003-2014 delež prodanih el. vozil 0,062%. Pa ti je jasno, da se okol vozijo tud dosti starejša vozila.

Ker smo pa v Sloveniji pa glejmo naše številke. Za 2015 še nism najdu podatka, konc 2014 jih je blo registriranih samo 120:
http://val202.rtvslo.si/2014/10/v-slove...

Od dobrega milijona registriranih osebnih vozil samo 120, pa še to so večinoma pravne osebe.

Nikec3 ::

Podatki so za leto 2013 oziroma 2014. Številke naraščajo, sedaj smo že na koncu 2015. V Evropi, Aziji, Avstraliji, na Japonskem je delež EV-jev zagotovo preko 0,1%. Pa ne prosim Slovenije jemati za referenco. Smo revna država, kjer smo vedno 20 let zadaj.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

Ali boš samo nabijal, ali boš izračun naredil po uradnih podatkih. Npr za ZDA, da ne bomo govorili o 20 let nazaj državi.
Magic

Nikec3 ::

Pa sej v ZDA ni dileme.

Market share za leto 2013 za popolnoma električne avtomobile je bil 0,28%. Za hibride je bil leta 2013 0,6%, leta 2014 pa 0,72%. Žal ne najdem podatkov o registracijah, ampak glede nato da smo leta 2015 in da imajo EV-lepo rast prodaje smo številko 0,1% EV_jev na cestah dosegli letos ali pa najkasneje drugo leto. Vsekakor pa ne čez 10 let. Tudi v EU je letos rast prodaje 60%: Izračunajte si kaj pomeni 10 let rasti prodaje za 60%.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

Če res predpostavljaš 60% rast vsako leto, potem pridemo v desetih letih na 10%. A take rasti ne bo konstantno, razen če se odkrije kakšno drugo ceneno alternativo liIon baterijam. A tudi če, se ne bo uveljavilo tako hitro, tako da se upam it stavit, da v 10 letih ne bomo na 10%.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

avani ::

No mogoce bo pa icar pomagal pri promociji in popularizaciji :) mogoce bo pomagal pri motiviranju ljudi da zapravijo "malce" vec za elektricni avto inorda pridemo potem na teh 10%

kow ::

Magic1 je izjavil:

Ali boš samo nabijal, ali boš izračun naredil po uradnih podatkih. Npr za ZDA, da ne bomo govorili o 20 let nazaj državi.


Grob izracun. Ce govorita o plugin avtomobilih... Jih je svoh milijon globalno. Avtomobilov globalno je verjetno cirka milijarda. Pomeni, da je delez 0,1 odstotka.

Popolnoma elektricnih je verjetno precej manj.

Nikec3 ::

Magic1 je izjavil:

Če res predpostavljaš 60% rast vsako leto, potem pridemo v desetih letih na 10%. A take rasti ne bo konstantno, razen če se odkrije kakšno drugo ceneno alternativo liIon baterijam. A tudi če, se ne bo uveljavilo tako hitro, tako da se upam it stavit, da v 10 letih ne bomo na 10%.

OK, recimo da računamo na 50% rast za zaokrožitev. Tesla začne letos z Model X, prodaja bo v letu 2016 zagotovo narasla za 50% glede na leto 2015, Chevrolet bo izdal novega Volta, ostali proizvajalci bodo rasli tako kot do zdaj, leto 2017 se že napovedujejo razne verzije avtomobilov z 300 km dosega za 35 000 $ (Tesla in Chevrolet). Jaz ne vidim, zakaj ne bi bila 50% letna rast realnost.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

Jaz ne vidim, zakaj ne bi bila 50% letna rast realnost.

Supply/demand, ekonomija, cene, konkurenca itd. V grobem. Dokler govorimo 50% na nepomembne številke se sicer sliši lepo, okroglo, ampak, ko bo treba 50% letno dati na neko številko, ki ni nepomembno majhna, potem pa to ni več tako enostavno. Če ima Tesla 50% na leto je v bistvu pri teh številkah čisto nepomembno, ker se, razen delničarjem in Norvežanom, ne bo dvignil nikomur (pa Warped recimo, da bo tudi s trdim okoli hodil). Ko bo pa 50% na 500.000 ali milijon vozil (se pravi številke nekega na pol resnega proizvajalca), takrat bo pa to pomemben podatek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

jan_g ::

Možno je (vsaj v mestih) hitro pričakovati porast električnih vozil. Tukaj v Kopenhagnu je že dosti električnih vozil, ker niso obdavčena (medtem, ko so ostala 100% in več) in ker tudi javne službe forsirajo preklop na elektriko - npr. občina in povezani subjekti želijo dvigniti delež elektičnih vozil na 85%, od leta 2011 so na občini dovoljeni zgolj nakupi "zelenih vozil". Pa zdravstvena služba kot npr. patronažne sestre se naokrog vozijo z električnimi avti. Nedolgo nazaj so zalaufali tudi car sharing, osnovan na električnih BMW i3. Ni pa to neka grozno polemična tema, ker tukaj veliko ljudi sploh nima avta, primarno se kolesari ali pa vlak.

Superboyy ::

Ko bo par procentov voznega parka EV bo treba pa že resno obnovit infrastrukturo (in postavt par elektrarn), ker samo pametno polnjenje ne bo več dost in se bo dogajal, da boš zvečer priklopil, pa do jutra ne boš prišel na vrsto oz. boš napolnil samo delno.

Utopija kjer se bomo vsi vozil na štrom je na žalost še daleč.

kow ::

Sem imel "neumni" telefon in sem ga polnil tedensko. Sedaj pametnega dnevno polnim preko usb, ko sem v sluzbi kar iz prenosnika.
Skratka, spremenil sem obnasanje. Vcasih mi je celo kdaj baterija posla, ker sem redkeje polnil in ni bila tako mocna navada.

Sedaj, bomo pac polnili elektricne avtomobile, ko bo pihalo oz. sredi dneva, ko mocno sije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Nikec3 ::

Model X je dobil uradni EPA doseg.

http://insideevs.com/breaking-epa-rates...

Model X 90D: 257 milj
Model X P90D: 250 milj.

Ob tem so podane še številke za Model S 90D, ki pa so povsem enako kot za 85D. Kar nakazuje, da Tesla podatkov za 90D še nima, ker čakajo, da bodo lahko Model X reklamirali kot vozilo, ki ima samo 5% manjši doseg kot Model S. V resnici pa bo okrog 10%.

Še podatki za 2016 Nissan Leafa:

Nov Leaf bo imel 30 kWh veliko baterijo, kar pomeni 107 milj po EPA standardu.

http://insideevs.com/2016-nissan-leaf-1...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

DarkSite ::

WarpedGone ::

Novinarski bulšit.

Ta 'Fabrika' v Tilburgu obratuje že dve leti. V njej v Model S zmontirajo baterijo, včasih našraufajo kolesa pa še kak detajl.
Toliko, da so nižje dajatve, ker je avto delno izdelan v evropi.
Osnovna proizvodnja še vedno teče izključno v Fremontu v Kaliforniji. So pa tam postavili drugo proizvodnjo linijo s 3x večjo kapaciteto kot jo je imela sedanja linija in s tem max teoretično kapaciteto dvignili čez 100k enot letno.
Za kaj več bo treba postavit še dodatne linije. Kar pa ne bo problem, ker imajo še več kot 80% prostora frej.

Tilburg bo pa še naprej sestavljal že izdelane kose glih tolk ,kot bojo EU birokrati zahteval za nižje dajatve.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Danes so dostavili Modele X prvim kupcem (znancem, board memberjem,...). Končni produkt mi je še kar všeč.

http://www.bloomberg.com/news/articles/...

http://www.teslamotors.com/modelx
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Georgios ::

link do predstavitve Modela X:

acquiesce ::

Bioweapon defense mode :))

Nikec3 ::

acquiesce je izjavil:

Bioweapon defense mode :))

Jap, to je še boljše kot Ludicrus mode. :))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

7982884e ::

upam da se počasi tole konča, ker tale "bioweapon defense mode" je kaplja čez rob. insane, ok, ludicrous, ooo-k, kaj več kot to - please stop.
ne rabijo takih poceni for po mojem mnenju.

hojnikb ::

Pa mal se pa morejo pohecat na račun nazivagnov >:D
#brezpodpisa

Nikec3 ::

7982884e je izjavil:

upam da se počasi tole konča, ker tale "bioweapon defense mode" je kaplja čez rob. insane, ok, ludicrous, ooo-k, kaj več kot to - please stop.
ne rabijo takih poceni for po mojem mnenju.

Še ena finta je, ko lahko slikico svojega Model S na ekranu spremeniš v James Bond podmornico-avto, če vpišeš kodo 007. :))
Pa to niso niti Tesla finte, to je direktno Elon Musk geek mode. Meni je kul, ampak verjetno pri produkciji pol milijona avtomobilov na leto tega ne vodo več počeli.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

66speeder66 ::

Men zgleda kar všečno, sploh spredaj kjer nima tistih hladilnih rež. Domet 400 km tudi ni tako slabo, oziroma je že kar praktično. Saj kdo od konkurenca pa ima takšen range?

Ajde zdaj pa na model 3.
Ne moreš imeti vsega verjetno... al pa ja no, ampak... mogoče...
ne vem...
la toya

Zgodovina sprememb…

Brane22 ::

Meni se zdi, da take štose izvaja načrtno, ker publika to sprejema. In sedaj, po insane in ludicrous modeih najbrž tudi pričakuje. Nek nor twist v vsakem modelu.

66speeder66 ::

Upam, da se bodo pri modelu 3 še bolj usmerili na praktične reči kot je range in battery life kot pa na dodatne igračke: velki zaslon s touch screenom na sredini, razna navgor odpirajoča vrata, ludicrious mode...
Ne moreš imeti vsega verjetno... al pa ja no, ampak... mogoče...
ne vem...
la toya

Zgodovina sprememb…

Mufasa ::

A pa nej bi 3jka tut imela range 400+ km al 250km?
"Es ist nicht genug, zu wissen, man muss auch anwenden;
es ist nicht genug, zu wollen, man muss auch tun."
- Johann Wolfgang von Goethe

66speeder66 ::

En let nazaj se je govoril o 200 miljah, zdaj eni celo spekulirajo tudi o 300-miljah: http://www.greencarreports.com/news/109...

Ne vem, bomo videli, lahko se še spremeni.
Ne moreš imeti vsega verjetno... al pa ja no, ampak... mogoče...
ne vem...
la toya

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Meni se zdi, da take štose izvaja načrtno, ker publika to sprejema. In sedaj, po insane in ludicrous modeih najbrž tudi pričakuje. Nek nor twist v vsakem modelu.

Kakor vzameš...
Point je, da ima Model X zračni HEPA filter parkrat večji od običajnih s par velikostnih redov boljšo fitracijo kot je to standard.
Lahko se iz tega delaš norca in za filter svinjarije na cesti uporabljaš lastna pljuča al pa filtriranje zraka prepustiš zamenljivemu filtru.
Kakšni kitajci v njihovih dolinah smoga se iz tega filtra najbrž ne bojo tko norčevali kot gorenci, ki bi čist zrak lahko izvažali.

Why Clean Air Matters:
Zbogom in hvala za vse ribe
««
254 / 1136
»»