» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
252 / 1139
»»

vostok_1 ::

I take my words back. Peugeot implementacija je šit. NiMH baterija, 2015...really?
V pravih rokah bi taka izvedba bila bistveno boljša.

J.McLane ::

Pri HY4 je nekaj pritožb čez avtomatski (robotizirani) menjalnik, jaz ga sicer še nisem vozil.

WarpedGone ::

NiMH me sam po sebi niti boli, bol moti +150kg, +5jurjev, predvsem pa me bolijo kritike robotiziranga menjalnika, ki naj bi bil daleč od 'neopaznosti'.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Nima i8 iste vrste hibrid?

J.McLane ::

W1, počakaj na RAV4 hybrid z 2.5 bencinarjem ;)

WarpedGone ::

Če bi reku vsaj GT86 pol morda, v RAV4 se pa še usedem ne, kaj šele da bi ga kupu si... bljak.
Kak RCZ Hybrid4 je bil visoko na seznamu ampak se precej očitno da ne bo zgodil, kljub napovedim. Tko da DS5 je naslednji približek, če bi le bila vožnja sama mal manj 'nemško športna' i.e. mal manj betonska in menjalnik mal bol človekši.
Dovolj imam rukanja, tazga in drugačnega. Če bi v DS5 bilo hidro-vzmetenje iz C5 in magari klasičen ročni menjlalnik za prestave 3-6, i'd be a happy man.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

All gas stations in Russia will have to install EV charging stations
No, to pa je novica. Ok, najbrž ne bo povsod 150KW, ampak taka poteza, če se realizira, premakne stvari konkretno naprej. Nadgradnja bo pozneje tudi cenejša kot nove "črpalke". Approved.

WarpedGone ::

A major problem is that the new rules don't specify the type of charger to install, and the government isn't offering any financial assistance to gas station owners. Therefore, they're expected to take the cheapest option to satisfy the law.

Na vsaki bencinski pumpi imajo vsaj eno navadno 220V vtičnica. Vse kar morajo narest je, da zraven obesijo napis "EV charging station" in so naredil, kar država od njih zahteva. Še en tipični politični bulšit.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:


Zato sanjam o elektriki, ki bi nadomestila prvi dve ali tri prestave, višjegor je dizlski stroj dovolj dober in boljši od poceni kupčka baterij.
Nizkohitrostni manevri so pa obup za dizl, in sanje za elektriko. Če pa že mam dve mašini, pa naj vsaka goni svojo os, da mam še priložnosti AWD.
Kakorkoli se obračam pridem do PSAjevega Hybrid4 prinicpa. Bo treba na testno vožnjo ...


Raje pojdi na test kakega BMWja z ZF 8-speed avtomatikom...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Se pravi, neki z ZF 8HP? Nah, more lipstick on a pig. Noben avtomatik ne more uganit kaj si bom js žel v prihodnosti zato nujno vedno zamuja in nujno počne tisto, kar si ne želim.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Naj prilepim vtise o robotiziranem menjalniku v Hybrid4:
Elektromotor naj bi pomagal tudi zmanjšati sunke, ki jih ob prestavljanju povzroča arhaični robotizirani ročni menjalnik. Ta je počasen in preveč sunkovit, inženirjem pa maskiranje njegovega dela s pomočjo elektromotorja ni dobro uspelo in predvsem na avtocesti lahko menjalnik še vedno cuka.


ZF8HP teh težav vsekakor nima :)

Če pa misliš da si bolj pameten kot avtomatik imaš še vedno opcijo da uporabiš ročice na volanu.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Sploh ne gre za pamet ampak gre za želje. VČasih želim cijazit z nizkimi obrati ker se mi tko dopade, drugič želim turirat motor, ker se mi tako dopade, tretjič želim pri 4k spustit sklopko in na tleh pustit neki gume. Kakorkoli obrneš, avtomatik je avtomatika ki ima svoja predvidevanja in predpostavke. Želi se približat idealu - max odzivnosti v vsakem momentu kar je pa nemogoča naloga brez direktnega štekarja v možgane. Šalthebl je en tak grob štekar v možgane s katerim mašini 'povem' kaj bom v bližnji prihodnosti od nje zahteval. Volanske ročice so le delna 'rešitev'.
Še vedno je ta behemot dolg skor cel meter in vaga skoraj 100 kil. In zahteva nekaj deci bencina samo zato ker se vrti. Še vedno je zanič ko je treba z motorjem zavirat oz. mu je to treba posebej vnaprej sporočat itd.
Meh, kr mej ga. Dej mi brezstopenjsko pospeševanje tja do ~30kmh, pol bom pa že masiral šalthebl kakor se mi bo v nekem trenutku zazdelo.

Ahm, prestavljanje na AC? Kdo hudiča pa mora na AC prestavljat? Pri ~80 pade šesta in drži do 220.
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

VČasih želim cijazit z nizkimi obrati ker se mi tko dopade, drugič želim turirat motor, ker se mi tako dopade, tretjič želim pri 4k spustit sklopko in na tleh pustit neki gume.


Jah, lej, če je je težje kliknit na tipko, kot pa prestavit šalthebel, pol ti pač ni pomoči.

Še vedno je ta behemot dolg skor cel meter in vaga skoraj 100 kil. In zahteva nekaj deci bencina samo zato ker se vrti.


Par deci razlike... drama... aja whoops:

420dA:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich...

420d:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TribesMan ::

Še za okus:

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Ljudje se navdušujemo in kupujemo številke, bentimo pa nad občutki in zamerami, katere se precej težko oz. sploh ne da izrazit s ciframi, katere bi dojeli kaj pomenijo. Kolk hrupa je 63db? Kakšni tresljaji so to, če imajo frekvenco 1,5Hz in amplitudo 1,2mm na volanu? In kakšna bo razlika če bo samo 62db in ista frekvenca z amplutudo 1,15m na volanu? Ko se v avto usedeš je razlika jasna v momentu.

Še ena: prou debilno se mi zdi da je treba zalufat mrzel motor samo zato da avto prestaviš za par metrov pred hišo, da sprostiš vrata. Noben avtomatsk menjalnik tega ne pozdravi.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Trajbam OT v debati s samim sabo ampak vseeno: moj idealen hibrid?

Ročni menjalnik s prestavami 3,4,5,6, v katerem manjkajo zobniki za prvi dve prestavi in rikverc. Ti dve prestavi sta nadomeščeni z dvema elektromotorjema, en na prvi osi, drug na drugi in baterijo ranga 1kWh, čimmanjšo ki še vedno lahko dobavlja potrebno moč (tja do 10kW).

Profit? Menjalnik sam po sebi je nekaj malega lažji in požre nekaj manj moči na poti iz ICE do koles. S tem pade poraba pri višjih hitrostih. Ker gre za povsem navaden ročni menjalnik v katerem enostavno manjkajo trije zobniki je pribitek k ceni ničen, kvečjemu je nekaj malega cenejši. Zraven ni nobene avtomatske pameti ki ugiba kaj bi ti rad ipd ampak ga furaš kot navadenga stikšifterja.

V klasičnem menjalniku se nonstop vrtijo vsi zobniki. Zobnik za prvo restavo se vrti 4x (bencin) do 6x (dizl) hitreje kot zobnik za najvišjo prestavo, zobnik za 2. pa cca pol tega i.e. 2x do 3x hitreje najvišja prestava. Ko ti turnceler pri 130 kaže 2500 rpm, se zobnik za prvo prestavo goni s svojimi ~15.000 RPM. Nonstop. To pač nonstop požira nekaj energije. Kolk ? Ranga pol deci na 100km.

Sprednji elektromotor je nameščen med menjalnikom in diferencialom. I.e. je na kolesa povezan s prenosom cca 2,8:1 in dodatno sklopko, ki omogoča odklop prednje osi od pogona tako da lahko ta motor deluje tudi kot generator kadar je baterija prazna, sicer se motor vrti vedno ko se avto premika. Skrbi tudi za regenerativno zaviranje in pospeševanje pri nizkih hitrostih. Elektromor s svojimi ~200Nm navora in takim prenosom da kakih 600Nm na kolesa. Nič hudo velikega, a vseeno opazno (600Nm se prevede v cca "180kg potiska").

Elektromotor na zadnji osi ima dodaten reduktor ranga 3:1 in še diferencial s podobnimi 2,5:1, kar mu skupni prenos dvigne na ~10:1 in iz njegovih 200 naredi 2000Nm na kolesih, kar je klasičen navor v prvi prestavi. Obseg kolesa je cca 2m kar pomeni da se pri 100km/h vrtijo z 800rpm. Pri prenosu 10:1 je to že 8000rpm kar zna bit za motor preveč, sigurno je pa preveč 16.000 rpm pri 200kmh zato je med motorjem in diferencialom še ena sklopka, ki ga odklopi ko motor postane 'neuporaben' i.e. vrtljaji narastejo izven njegovih uporabnih vrtljajev, to je nekje nad 60kmh. Idealno bi blo met dve sklopki na izhodu iz diferenciala ki bi na AC odklopile tudi diferencial sam in s tem izgube praktično izenačile z FWD avtomobilom. Cena ene take dodatne sklopke?

Oris cene sistema?
- nekaj nižja cena in teža klasičnega menjalnika
- cena prednjega elektromotorja in dodatne sklopke
- cena zadnjega elektromotorja in dodatne sklopke (plus zadnji diferencial)
- 1kWh baterija sposobna 10C praznenja
- 2 kontrolerja in mikrokontroler ki stvar pedena

Stvar se v praksi obnaša precej podobno kot avto z ročnim menjalnikom s to razliko, da motor štarta šele ko prestaviš v 3. prestavo ali pa se baterija 'dovolj' izprazni. Dokler je baterija dovolj napolnjena se avto premika na shranjeno energijo in poganja oba elektromotorja i.e. spelješ vedno z AWDjem. Ko se baterija izprazni se prednji motor odklopi od koles ICE motor pa se požene in generira štrom za zadnji motor, ki skrbi za premikanje. Ni več AWD, avto je klasičen serijski hibrid z vsemi znanimi minusi. Ampak to je cena za nizko dodano ceno.
1kWh se sliši zelo malo ampak je to vseeno zelo veliko za premikanje z nizko hitrostjo. V mestu moraš prej pospešit na 50 kot pa se baterija izprazni.
Pri zaviranju se zgodi obratno, ko iz 3. prestaviš v L se ICE izklopi in delo opravljata oba elektromotorja, zavirata z regeneriranjem energije in pospešujeta s shranjeno energijo.

Imho bi tak sistem bil dejansko najbolše obeh svetov in s skupno minimalnim pribitkom k ceni. Baterija je lahko majhna ker deluje le ko avto potrebuje relativno malo moči, v avtu ni nobene hude pameti ki mora usklajevat N različnih parametrov in v vsakem trenutku skrbet da uane kaj šofer želi, odzivnost avta je takšna kot odzivnost EVja pri nizkih hitrostih in enaka odzivnosti ICE z ročnim menjalnikom pri višjih hitrostih, po parkirplacih in manevriranju pred hišo se ICE ne premakne in ne zasmrajuje in ropota za brezveze itd.

Stvar ma sam en tak mal večji minus: dolgotrajnejša vožnja v hud klanec s težko prikolico bi znala preobremenit/pregret motor na zadnji osi. Kakšen bi moral ta motor bit, da bi zdržal tudi takšno obremenitev je iznad mojega poznavanja grdih detajlov. Povsem možno da je to glavni razlog da je PSAjev Hybrid4 princip v menjalniku ohranil prvo in drugo prestavo, preko katere lahko dizl na tla prenaša svojo polno moč direktno, kadar je res takšna potreba. Zakaj so zapalamudili z robotizacijo menjalnika vejo pa samo francozi.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Mislim da ima Renault Eolab tak menjalnik, žal je samo koncept.

BigWhale ::

IMO robotizacija menjalnika ni nic slabega. 'Avto' zna bolj pametno menjati brzine kot kdorkoli drug. Za neke extremne pogoje imas lahko manual override, ki te ne stane nic vec.

TribesMan ::

Zakompliciral si v božjo mater.

Prihranil bi pol deci porabe in 100€ zato ker bi bil menjalnik malo cenejši, zakompliciral pa bi s 10 dodatnimi sklopkami in nevemčem še.

Zraven ni nobene avtomatske pameti ki ugiba kaj bi ti rad ipd


Razen pameti, ki krmili vseh 10 sklopk in razporeja kontrolo navora med prvim in zadnjim elektromotorjem, določa koliko bo regeneracije na zadnjem in prednem elektromotorju, in v primeru izklopa katerga od motorjev, regulira zavorno silo, prilagaja ESP itd..?
Sej razumeš da se obnašanje in dinamika vozila med pospeševanjam in zaviranjem zelo spremeni, če katerga od motorjev izklopiš?

Pa tako čez palec, cena takega setupa bi bila blizu 8-10k€ dražja od ICE avta.

Aja, baterija ki da od sebe 10kW... to zadostuje da en elektromotor proizvede:

70Nm pri 1000rpm
35Nm pri 2000rpm
24Nm pri 3000rpm
18Nm pri 4000rpm
14Nm pri 5000rpm
7Nm pri 10000rpm

To je teoretični max brez upoštevanja izgub krmilnika in elektromotorja. Kar v realnosti pomeni še vsaj kakih -15%...
O 200Nm lahko samo sanjaš.

Da ne omenjam da bi bila dolgotrajnejša počasnejša vožnja v klanec s tem setupom praktično nemogoča.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Prihranil bi pol deci porabe in 100€ zato ker bi bil menjalnik malo cenejši, zakompliciral pa bi s 10 dodatnimi sklopkami in nevemčem še.

10 v binarnem, knede? Hybrid 4 ma točno toliko sklop kot jih omenjam - eno dodatno zadaj in eno dodatno spredaj.

In robotiziran menjalnik ki je tako supper, da čisto vsi testi tega avta svetujejo da se zadevi izogibaj zaradi obupne nevoznosti.

Še več kontriranja samo zato, da ima človek občutek kako je pameten, ker je neki popljuval.

Da je iz 2 naredu 10 sklop, katere je potem popljuval, ga sploh ne zmoti.

SloTech my ass...
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Če ti slotech ni všeč, pojdi to razlagat na kakšen avtomobilističen forum, boš potem videl, kaj je to pljuvanje.>:D

O.

TribesMan ::

Žal kolega, vaša ideja je "mizerija"... pa še draga za povrh.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Been there, done that...
Niso za brevzeze najbolnesposobni froci šli za avtomehanika.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Žal kolega, vaša ideja je "mizerija"... pa še draga za povrh.

Merodajni odgovor bo razložil v čem je slabša/dražja od komercialne izvedbe velikega francoskega koncerna, ki za svojo zadevo:
- hoče dodatnih ~8.000 EUR
- ima 2dcl višjo porabo na AC kot klasični stroj
- doživlja univerzalno kritiko pri voznosti ki ni penzionistična

Za začetek bi zadostovala že razlaga zakaj mora reč met robotiziran menjalnik, zakaj "navaden" ročni z minimalnimi modifikacijami nebi bil primeren. Če kaj, bi sigurno bil vsaj par sto EUR cenejši in nebi fasal takih kritik kot jih faše robot.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

U bistvu sm vidu da sm zadevo primerjal le z avtomatikom, DS5 pride v obliki treh dizlov:
- 150 konjski ročni za 35k EUR, poraba 3.8 / 4.1 / 4.4
- 180 konjski avtomatik za 37,5k EUR, poraba 4.1 / 4.4 / 5.1
- ~200 konjski hybrid4 za 43k EUR 4.3 / 3.9 / 3.2

Skromni 150konjski dizl izven mesta pije celih 10% manj kot 8 jurjev dražji hibrid. Rad bi videl, v čem je moj orisan sistem dražji in slabši od Hy4 izvedbe. Resno, ne v binarnem ...
Zbogom in hvala za vse ribe

TribesMan ::

Nevem zakaj mene sprašuješ zakaj so žabarji vzel robota. Nevem, vprašaj njih. Pomojem je bil problem da drugega razen robatega robota niso imeli. DSG bi bil vsekakor veliko boljša izbira.

Tvoja ideja pa ima če ne drugega problem v moči. 10kW ni nič, še za speljat komaj (tweezy ima 15kW, s tem da je 3x lažji kot povprečen avto). Realno moraš met kakih 30-50kW, da so stvari vsaj približno dinamične.

Brezvezno kompliciranje s kvazi 4WD, od katerega v 98% ni nobene pametne koristi, razen višja teža in kompleksnost sistema.

Kombinacija ICE elektrike in ročnega menjalnika se meni dopade. Vendar to je že pogruntala honda z IMA.
Če že hočeš nekaj več, ti ostane opcija da namesto enega EM uporabiš dva. Prvi vezan direktno na ICE (10kW), drugi direktno na ročni menjalnik (20-40kW). Vmes pa klasična sklopka.
Ta kombinacija bi ti omogočala da spelješ na štrom. Ampak pretikat bi pa še vedno moral.

Naslednja opcija je uporaba DCT, namesto ročnega menjalnika.

Ampak nobena od teh opcij ni poceni. Električni pogon stane 2000-4000€ (motor+krmilnik)...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

EVili ::

Izkaže se da je dodati 2 zobnika v menjalnik lažje kakor dodati še en pogonski sklop. Pa četudi se vrtita s 15000 rpm.

Cr00k ::

Testiral sem Golfa GTE (plug-in hibrid); z eno besedo bomba, avto je super, lep, se res premakne. DSG menjalnik, elektro navor, regeneracija. Za relacijo/AC ima bencinski motor > za v službo 20km stran ne rabiš niti kapljice bencina. Baterije napolniš ponoči, ko je nižja tarifa... še kakšnih 10k EUR je predrag, sicer pa je to-to, za moje potrebe seveda..

hojnikb ::

Zdaj bi mogl naredit še eno consumer varjanto z 1.0 turbo in šibkejšim elektromotorjem. Pa seveda bolj normalno ceno...

Recimo z cca 80KM elektromotorjem in ~100KM benzerjem..
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

EVili ::

Če lahko narediš vozilo z ICE + EM, lahko narediš tudi vozilo s ICE ali EM.
Izkaže se da je čistokrvno ICE vozilo mnogokrat boljše, če ne to, pa vsaj cenejše.
Prihranek na gorivu ne upraviči cene EV, žal.

hojnikb ::

To je jasno, zato pa more bit integracija zelo dobra in cena ne pretirano večja, da ima to smisel iz ekonomskega smisla (eg, bom dal malo več,da čez čas prihranim na gorivu).
#brezpodpisa

pegasus ::

Kako bo na vaša razmišljanja vplivalo napovedano znižanje cen nafte?

hojnikb ::

Še vedno bom furo bencinske gare :)
#brezpodpisa

EVili ::

Ev nižajo ceno nafte, kar je dobra zadeva za naftarje, in slaba za ev, saj si pljuvajo v lastno skledo.

EVili ::

hojnikb je izjavil:

To je jasno, zato pa more bit integracija zelo dobra in cena ne pretirano večja, da ima to smisel iz ekonomskega smisla (eg, bom dal malo več,da čez čas prihranim na gorivu).


Ves prihranek, če že bi lahko bil na temu, da se naredi semi-hibrid. Ideja je že iz 2010 ali še starejša. Zamenjaš svinčev akku z litijem, štrom in periferija gre iz tega akkuja, po potrebi vklapljaš alternator, ob bremzanju ipd.

Strošek ne pretirano večji, kakšnih 1000€ pri ceni realno.

Doma imaš štekar in priklopiš v navadno vtičnico. Se nafila v eni uri. Gretje zicev na timer etc.
Take zadeve se rabi.

Interes je pa tak, da trg zahteva čimcenejše avte. Proizvajalci v take ideje ne bodo šli. Ni interesa.

WarpedGone ::

Tvoja ideja pa ima če ne drugega problem v moči. 10kW ni nič, še za speljat komaj (tweezy ima 15kW, s tem da je 3x lažji kot povprečen avto). Realno moraš met kakih 30-50kW, da so stvari vsaj približno dinamične.

Če že od drugih ne, bi od tebe pričakoval da razumeš kaj sploh pomeni neka cifra kW. Bom privzel, da tut tebi ni jasno.
Čisto vsak avtomobil, kdaj koli narejen v preteklosti in prihodnosti bo pri 0kmh oddajal točno 0 kW. Če bo pri x kmh lahko iz sebe dal 10kW, bo pri 20kmh lahko iz sebe oddal 20kW (predpostavka konstantnega navora). Tko da max cifra moči o dinamiki vožnje direkt ne pove čisto nič. Obstaja le nek izkustven občutek da je avto z več max kW tudi bol dinamičen. Pač ker tudi ko mašina ni na obratih z max močjo od sebe oddaja več kot kakšna druga pri istih obratih z manj max kW.

Če si dobro bral, si opazil da sm omenu da elektro pogon nadomesti prvi dve prestavi. Ne vem zate, ampak js ob normalnem pospeševanju v tretjo prestavo dam pri 30kmh, ko se mi ultra mudi in zabijam obrate na max pa pri 40kmh. Ker je navora tolk in menjalnik tolk kratek da obrate zabije na max v rangu sekunde. Šele v tretji se mora motor začet 'matrat', v drugi ma itak omejitev navora, da kolesa ne spodrsavajo.

Ergo, kolk navora lahko da 10kW pri 30kmh?
30kmh je pri običajnih avtomobilih z ~2m oboda gume ravno 250RPM na kolesih. 250RPM in 10kW izpljune 380Nm na kolesih oz. cca 1200N potiska. Pri 1800kg je to zmernih 0,6m/s2 pospeška (~2,5kmh/s, i.e. čez eno sekundo bi bila hitrost 32,5kmh kar je že mal na švohotni strani želja po pospeških). Mogoče bi blo treba it na 20kW max moči. Komot, magari 30kW če to le lahko potegneš iz relativno poceni baterije. Kar je edina resna omejitev tle. Kolk je za hec treba na koncu plačat. Ker če bo treba plačat velik, bom plačal še mal več in šel na ornk EV.

Ampak anyway, kaj pa teh 10kW da pri 20kmh? 570Nm na kolesih, 1790N potiska oz. 1m/s2 (~3,6kmh/s). Pa pri 10km/h? 1100Nm na kolesih, 2m/s2 (7,2kmh/s) na kolesih.

Oz drugače, teh 10kW bo 1800kg težek avto od 0 do 30kmh pospešilo v 6,5s.
Ja, prepočasi. Uporabna cifra bo okrog 30kW, ki zgornje navore in pospeške množi/deli s tri. Ampak so what? Glavna omejitev je denar ... katera je narcenješa baterija ki lahko iz sebe da sunek ~30kW? To je vse kar je tle treba zgruntat.

Zakaj AWD? Ker je to bonbonček ki v 99,99% ne prinaša nič, ampak ko bi ga pa nucal in ga nimaš, moraš pa običajno klicat avtovleko, traktor al pa vsaj par nesrečnežev da te porinejo.. ko se zakoplješ na kakšnem travniku al pa na parkirplacu in še speljat ne morš. Za tak bonbonček bi bil pripravljen plačat par 100 EUR zraven, če le ne prinese preveč dodatnih minusov. Klasični AWD sistemi vsi prinesejo konkretne minuse plus koštajo konkretne denarje. Sistem z dodatnim motorjem zadaj bi lahko bil precej cenejši poceni in mel manjše minuse. Ni pa nujen. Lahko maš dva motorja, ki ti oba ženeta eno os, zraven pa še eno os brez pogona. Sm edini ki tle vidi nek nesmisel?

Zakaj bi spredaj dal velik motor? Zato ker če daš motor le zadaj, moraš fejst ojačat alternator. In si iz njega naredu motor, katerega uporabljaš le kot generator. Če spredaj daš še en motor, ki je lahko motor ali generator pa alternator ostane serijska zadeva, tist motor pa tut. Dodatne sklopke so manjša komplikacija ampak dokler sta le dve, ena spredaj ena zadaj, v njih ne vidim nekega resnega problema. Ideja pač.

Glavni point je pa enostavnost sitema in nizka cena in profit tam kjer šteje: speljevanje, nizkohitrostni manevri, speljevanje, regeneracija zaviranja. In izogibanje stvarem ki se v praksi obnašajo slabo: avtomatski menjalnik.

Doma imaš štekar in priklopiš v navadno vtičnico. Se nafila v eni ur

Za polnilec, ki ti filanje omogoča, pa plačaš 2 jurja. V 10ih letih z elektriko, ki si jo nafilal v eni uri teh 2 jurjev ne dobiš notr.
V eni uri doma nafilaš morda za 10km poti. 300x letno je to 3k, v 10ih letih 30k km. Nafta za 30k km košta ~1800 EUR. Pa si investiral začetni denar, vsakodnevni čas za vštekavanje in še nekaj drobiža za tiste kWh. Nima smisla.

Filanje dobi smisel, ko lahko večino vožnje narediš na štrom i.e. tam nad 100km na eno filanje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

EVili ::

Za polnilec, ki ti filanje omogoča, pa plačaš 2 jurja.

Vse skupaj bi bilo jurja, polnilca zunanjega pa bilo nebi, samo kabel in filanje od 12VDC do 400VAC.

Res nikakršen problem s današnjo tehnologijo.

Prvo in drugo brzino mogoče ti ne rabiš, jo pa verjetno marsikdaj drug. In to da je nimaš zna biti zelo zelo problematično.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: EVili ()

WarpedGone ::

Vse skupaj bi bilo jurja

Cena ni funkcija želja in domišlije ampak lastne (proizvodne) cene in nekaj malega marže. Cene ornk avtomobilskih polnicev se vrtijo v rangu jurja in več.
Zračno hlajene doma spacane zadeve pa za ~500EUr.

Ornk polnilec moči 3kW ni pocen roba.
Zbogom in hvala za vse ribe

EVili ::

Pa daš osnovo 500W polnilec, za doplačilo 3kW pa 500€. Akku notri bo tako 1-2kWh.

Big fucking deal

WarpedGone ::

V avtu za 25k EUR? Ki po eni strani ne sme zgledat klump po drugi strani je pa že jurja več kot na pogled primerljiva konkurenca dovolj, da si prodajni flop.
Zbogom in hvala za vse ribe

EVili ::

Tudi klima je ekstra. Enako EV paket.

Pri golfih so še el. okna za doplačat. Hočeš šparat, boš plačal. Tako kakor vzemeš dizla namest benza. Big deal

Bo pa benz+ev cenejši od čistega dizla. Zapolni gap. Dizel s ev pa dražji od čistega dizla in tudi bolj učinkovit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: EVili ()

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:


Če že od drugih ne, bi od tebe pričakoval da razumeš kaj sploh pomeni neka cifra kW. Bom privzel, da tut tebi ni jasno.


Nevem komu kaj ni jasno. Jaz točno vem koliko navora lahko pričakujem od 10 ali 20kW stroja. Ti pa mislim da nimaš čisto razčiščenih pojmov okoli tega.
Sicer tvoja teoretična fizika osnovne šole deluje.
V praksi pa se pokaže da nima smisla delat elektromotorjev ki bodo imeli tako krivuljo navora kot jo ti opisuješ.
Ker če se gremo po tvoje, potem bo imel avto pri 1km/h 11400Nm navora na kolesih, in bo olupil gumo takoj ko boš stopil na pedal za "navor".

Tipičen stroj bo imel konstanten navor do nazivne hitrosti, njegova maksimalna hitrost pa je ponavadi 3x nazivna. Vrtet hitreje nima smisla. Ustvarjat več navora v nizkih obratih, pa za seboj potegne davek večje količine bakra v navitju in dražjega krmilnika ki bo zmogel višje tokove. Ali po domače povedano, tega ti ne bo noben pri zdravi pameti delal. V realnosti bo tvoj motor imel pri 10km/h popolnoma enak navor kot pri 40km/h (nikakav).

Ja, prepočasi. Uporabna cifra bo okrog 30kW, ki zgornje navore in pospeške množi/deli s tri. Ampak so what? Glavna omejitev je denar ... katera je narcenješa baterija ki lahko iz sebe da sunek ~30kW? To je vse kar je tle treba zgruntat.


Torej po treh odstavkih blodenj si prišel do iste številke kot sem jo jaz stresel iz rokava? Congratz!
Pač ta biznis je krut. Če bi bilo enostavno in poceni naredit hibrida ki bo speljal na štrom in se naprej peljal z ICE, bi bili že zdavnaj vsi avtomobili taki. Verjami s tem se ukvarja trenutno čisto vsaka avtomobilska firma. Žal se z manj kot 5000€ ne da naredit nič, kar bi na elektriko vsaj približno premaknilo avto, zato takih avtov ni.

Če si dobro bral, si opazil da sm omenu da elektro pogon nadomesti prvi dve prestavi. Ne vem zate, ampak js ob normalnem pospeševanju v tretjo prestavo dam pri 30kmh, ko se mi ultra mudi in zabijam obrate na max pa pri 40kmh. Ker je navora tolk in menjalnik tolk kratek da obrate zabije na max v rangu sekunde. Šele v tretji se mora motor začet 'matrat', v drugi ma itak omejitev navora, da kolesa ne spodrsavajo.


Sem bral, amapk se mi zdi ideja neumna. Plus tega, kot sem ti napisal, tak sistem je neuporaben za počasno vožnjo v klanec (predstavljaj si da se znajdeš na dnu vrhniškega klanca, poleti, ko gredo vsi švabi na morje, in je pred tabo 10km kolona ki se premika 10km/h, tak setup se v tej situaciji pokaka, brez 1. in 2. prestave si mrzel).
BTW, a veš da ima tipičen "120 konjski" dizel v 2. prestavi z lahkoto preko 2000Nm navora na kolesih? Ta navor je uporaben med 20km/h do 70km/h. Ti pa mi prodajaš sistem ki bi imel v nekih realnih okoliščinah mogoče 300-400Nm na kolesih? A veš kaka mizerija je to?

Zakaj AWD? Ker je to bonbonček ki v 99,99% ne prinaša nič, ampak ko bi ga pa nucal in ga nimaš, moraš pa običajno klicat avtovleko, traktor al pa vsaj par nesrečnežev da te porinejo.. ko se zakoplješ na kakšnem travniku al pa na parkirplacu in še speljat ne morš. Za tak bonbonček bi bil pripravljen plačat par 100 EUR zraven, če le ne prinese preveč dodatnih minusov. Klasični AWD sistemi vsi prinesejo konkretne minuse plus koštajo konkretne denarje. Sistem z dodatnim motorjem zadaj bi lahko bil precej cenejši poceni in mel manjše minuse. Ni pa nujen. Lahko maš dva motorja, ki ti oba ženeta eno os, zraven pa še eno os brez pogona. Sm edini ki tle vidi nek nesmisel?


Kolikokrat si že ostal na travniku/parkirplacu in si moral klicat traktor?
Električni AWD je če kaj, samo še dražji kot mehanski, kot sem že napisal, krmilnik+motor, pod 2000€ ne dobiš nič pametnega (pogonski sistem za Twizya je okoli 2000€ brez baterije, za orientacijo), če rineš proti 30kW pa gre cena samo še navzgor. Po teži pa eAWD ne ponuja popolnoma nobene prednosti. Moraš vedet da že elektromotor tehta ~30kg, tudi če je samo 20kW. Če hočeš močnejši sistem moraš vpeljat še kako tekočinsko hlajenje itd. Pasivno hlajenje recimo za silo funkcionira do kakih 10kW stalne obremenitve oziroma 30kW peak.

Če hočeš poceni uporaben hibrid, ki zna speljat na štrom rabiš:
Recimo 1l 3 cilindrski turbo ICE z okoli 70kW
Na njega povezan 10kW motor/generator/starter, ki nadomesti tudi vztrajnik.
Potem sledi sklopka, ki omogoča preklop med serijskim/paralelnim režimom delovanja
Naslednji je 30-40kW elektromotor
Za njim pa DSG menjalnik, 6 ali 7 stopenjska "klasika".
Pa seveda 2-4kWh battery pack ki je sposoben 20-10C praznenja.

Tak sistem lahko postaviš danes v popolnoma vsak avto.
Edin problem je cena.

Kar bi pa jaz naredil, pa je:

3-4 cilindrski turbo ICE ~100kW
30kW elektromotor, namesto vztrajnika ki je tudi generator, starter...
DSG menjalnik (lahko pa tudi nekaj v stilu ZF8, prilagojeno za nižje navore, ali pa ročni če imaš fetiš)
pa 2kWh baterija z 20C praznjenja.

Tak sistem bi bil živahen za vozit, poceni, enostaven, večina ljudi sploh vedela nebi da ga imajo v avtu. Peljal bi ga enako kot navaden avto.
Če pa bi imel ICE pametno variabilno krmiljenje ventilov, pa bi bilo možno tudi speljevat in vozit recimo do 20-30km/h brez vbrizga goriva v cilinder (pogoj je da med vrtenjem ICEja ne odpiraš ventilov).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

J.McLane ::

Pri tem kar vi sanjate ne prideš cenovno skozi, ker je že osnova draga - prožen turbo (dizel) motor, avtomatski menjalnik. Produkt tega je danes samo:
- Golf 1.4 TSI DSG za 23k € + 14k € za hibridizacijo v PHEV 8kWh = 37k €
- Peugeot/Citroen 2.0 HDI avtomatik za 25+k € + 6k € za hibrdizacijo = 31+k €

Pa pogledamo še najbolje prodajan hibridni sistem (Toyota):
- Auris 1.33 (pač tehnično enak motor kot 1.8) za 16.300 € - menjalnik + hibridizacija 4.600 € = 20.900 €

Danes ti ostane samo dvoje, ali se sprijazniš s tem da motor tuli s konstantnimi 5k rpm ko ga zahodiš (Toyota) ali pa boš doplačal 10k € samo za to boš imel opcijo prestavljat in malo več konjev pod ritjo. TribesMan-ova varianta prav tako ne pride pod 25k € in s porabo nikoli ne bo mogla konkurirati Toyoti, se strinjamo?

TribesMan ::

Na relacijski vožnji mislim da je moja varianta bolj varčna in vozna kot Toyotina. V mestni vožnji pa bi težko konkurirala.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

J.McLane ::

Saj si ti imel v mislih bencin motor za osnovo? Pa ti veš da obstaja Jetta Hybrid? Na voljo je bolj kot ne samo v US, uporablja pa 1.4 TSI + DSG + podoben hibridni sklop kot GTE, samo da ima baterijo manjšo.

No tule imaš EPA primerjavo s Priusom:
http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?...
Oba imata highway rating 48 MPG, zraven pa mimogrede vidiš še kakšen fail je Jetta v mestu.

But not so fast, ameriški kolegi so zadevo secirali na prafaktorje:
Jetta Hybrid speed vs fuel fuel economy
Toyota Prius speed vs fuel fuel economy
Samo zračni upor? Mogoče pa le igra ključno vlogo Atkinsonov motor z višjo učinkovitostjo (38.5%) in kljub višjim izgubam na prenusu ta kombinacija še vedno lepo konkurira klasičnem prenosu tudi pri konstanti hitrosti. To je bilo leta 2009, za naslednjo generacijo se Toyota hvali z "over 40%" učinkovitostjo, medtem ko iz iste hiše za prav tako sveži 1.2 turbo trdijo da ima state of the art učinkovitost 36%.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Nikec3 ::

Tečni ste s temi hibridi in nasveti za Warpija. Povejte, ko boste končali, da pridem nazaj.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Nevem komu kaj ni jasno. Jaz točno vem koliko navora lahko pričakujem od 10 ali 20kW stroja.

Si pokazal kolk točno veš. Predvsem se trudiš navidezno zmagat v forumski debati, na koncu pa kot svoj princip predlagaš v konceptu isto kot js, le da je cena tvojih predlogov še višja.
Bravo.
Sploh zmaga:
DSG menjalnik (lahko pa tudi nekaj v stilu ZF8, prilagojeno za nižje navore, ali pa ročni če imaš fetiš)

Kjer je že sam menjalnik svojih 100 kil in 3 jurje pribitka. Za koga k***a?
Da se v eksotične tricilindrske turbo bencince z ohoho kilovati sploh ne spuščam.

Ko sm pripravljen plačat, bom plačal za ornk EV in kompletni iCE zgodbi pokazal sredinec. Ko nism pripravljen plačat, pa iščem narcenejšo vmesno varianto. ZF menjalnik to ni, eksotičen bencinar tudi ne. Če si alergičen na AWD, pa pač fentaj oni dodatni elektromotor na zadnji osi in prišparaj tistih 20 kil. Stvar okusa.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Formuli E bodo povečali moč iz 150 na 170 kW:
http://www.greencarcongress.com/2015/09...

TribesMan ::

Si pokazal kolk točno veš. Predvsem se trudiš navidezno zmagat v forumski debati, na koncu pa kot svoj princip predlagaš v konceptu isto kot js, le da je cena tvojih predlogov še višja.


Nevem kdo se bolj trudi... :*

Kjer je že sam menjalnik svojih 100 kil in 3 jurje pribitka. Za koga k***a?
Da se v eksotične tricilindrske turbo bencince z ohoho kilovati sploh ne spuščam.


In the 8HP70 version, it has a torque handling limit of 700 newton metres (516 lbf?ft), and weighs 90 kilograms.

Našel sem še podatek da 8HP45 (450Nm) vaga 77kg ( http://www.zf.com/media/media/img_1/cor... ). Za najšibkejšeka 8HP30 ne najdem podatka, ampak recimo 70kg?
Obični ročni menjalniki vagajo 40-50kg.
Sicer pa nevem če bereš ali ne, ampak nikjer nisem napisal da je ta menjalnik obvezen.

Eksotični tricilindrski turbo bencinarji niso danes nič kaj eksotični. Ford jih prodaja v stotisočih 74kW-92kW.

Ko nism pripravljen plačat, pa iščem narcenejšo vmesno varianto. ZF menjalnik to ni, eksotičen bencinar tudi ne.


Torej vozi dalje eksotičnega turbo dizla in ročni menjalnik.
Na žalost tvojega koncepta ne bo nihče sestavil vsaj ne v naslednjih 10 letih.

Če si alergičen na AWD, pa pač fentaj oni dodatni elektromotor na zadnji osi in prišparaj tistih 20 kil. Stvar okusa.


Pa diferencial 10 kil, pa polosovine 10 kil, pa spremenjeni premniki, ležaji in vpetje kolesa, krmilnik, pa vsa električna napeljava... pa seveda tak sistem ne zavzame popolnoma nobenega prostora.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

vostok_1 ::

Cr00k je izjavil:

Testiral sem Golfa GTE (plug-in hibrid); z eno besedo bomba, avto je super, lep, se res premakne. DSG menjalnik, elektro navor, regeneracija. Za relacijo/AC ima bencinski motor > za v službo 20km stran ne rabiš niti kapljice bencina. Baterije napolniš ponoči, ko je nižja tarifa... še kakšnih 10k EUR je predrag, sicer pa je to-to, za moje potrebe seveda..


Kar sem že od vsega začetka govoril. Večino folka sploh ne rabi vse kar Tesla ponuja. Še posebej ne v Sloveniji. Kar mi rabimo je poceni, uporaben in ne ogaben EV. Če uspejo učinkovito notri vtaknit še kak ICE pol ok. Ampak cena je BISTVENEGA pomena!
««
252 / 1139
»»