» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
250 / 1139
»»

Magic1 ::

Izgleda kot en star Mondeo, ki so ga obnovili;(( Dvižna vrata vrata na takem avtu so pa prav wtf.
Magic

BigWhale ::

Nikec3 je izjavil:

Model S je bil revolucija, Model X pa ni niti evolucija.


A bi ze nehal trapat vsi skupaj?

Model X je drugacen tip avtomobila. Revolucija pri modelu S je pogon in ostale stvari, ki spadajo zraven. Model S je bil revolucija v tem razredu avtomobilov. Tudi Model X bo v svojem. Ne bo pa revolucionarno razlicen od Modela S.

Sej tudi BMW X3 ni revolucija v primerjavi z navadno trojko.

WarpedGone ::

Lepo brat, da vsaj nekateri vsaj nekaj štekajo.

Glede dosega... zaenkrat predstavljena varianta je XP90D, kjer je ocena 240 milj po EPA. SP85D ima tak doseg pri 253milj, SP90D pa okrog 267 milj.
240/267 = 89,8% oz. 10% manj dosega pri Xu z enako motorizacijo kot pri Su. Kar je povsem primerljivo s konkurenco.
Ko se pogleda še dimenzije... X je 3 cole širši, par col višji in kako colo dalši ter opazno težji, teh -10% ni več slaba cifra. To je blo za pričakovat.

Glede cene... zaenkrat predstavljene variante so t.i. Signature, kjer je že vključeno kup opcij. Če iste opcije vklopiš pri Su pride do cifre, ki je par jurjev nižja. Pričakovanja so bila v okvirih do +10% pribitka k ceni. Zaenkrat je pribitek pol nižji.

Kaj glavnega prinaša X?
Uradno možnost šlepanja do 2500kg prikolic in prostor za 7 odraslih oseb - stvar je huge, S je velik avto, X je po vseh dimenzijah še večji. Prevsem pa prinaša kup manjših banalnih izbolšav kot so aktivno hlajeni in zračeni sedeži, 8 cupholderjev, etc.

Pri mnogo njih bo kup spakovanja, kako so brezveni ampak ICE svet je ravno dobil še enega močnega konkurenta, kjer ga prej ni bilo. Sedaj obstaja tut ornk SUV, ne samo ornk limuzina.

IMHO pomemnejša novica včerajšnjega dne je tole:



Vsem jamračem kako so baterije zanič in kako se menda nič ne izbolšujejo v fris: roadster je na ceste zapeljal 2008. Sedem let kasneje je zanj na voljo baterija s cca enakim volumnom in približno enako težo z 40% več kapacitete i.e. dosega.
Original je imel 393 km EPA dosega, 7 let kasneje je doseg šel na 550 km.

Konkurenca pa še vedno nosi glavo v riti.
Zbogom in hvala za vse ribe

ZaphodBB ::

X zna po terenskih zmožnostih scat peljat vse SUV-class konkurente (razen Subaruja).

Sicer pa tudi jaz ne štekam onih vrat. WTF?
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

66speeder66 ::

Tesla je kul, če imaš dovolj keša, samo za navadne smrtnike dosegljivi razni Leafi, zoe-ji, golf-e-ji itd. redko dosežejo zgolj 100 milj. To je zame sam do šihta in nazaj pa filaj naslednje ure (zoe full 6-11 ur, če nimaš posebnega "fast charga"). Čakam, da model 3 pride ven in upam, da bo imel kaj boljši range glede na ceno.
Ne moreš imeti vsega verjetno... al pa ja no, ampak... mogoče...
ne vem...
la toya

DarkSite ::

Ne vem zakaj so vam ta vrata tolk čudna. Namreč lepo jih dvigneš in odpre se ti del strehe, tko da ti ni treba z glavo butat in pa dobiš definitivno lažji dostop do zadnje vrste oz 3rd row.

WarpedGone ::

Na model 3 je treba čakat ravno zato, da bo imel 'spodobno' ceno za 'spodoben' doseg.
Avto sam po sebi je le še en avto, njegovo bistvo bo +200milj za 35 USD oz +330km za 40k EUR z možnostjo hitrega filanja na SCjih.
Bo pa sigurno mel par bonbončkov za dopolačilo. AWD, še več dosega, več moči.
Če bom dovolj priden, bojo nardil tut kupejevsko varianto. Slin slin...
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

Danes prva CCS polnilnica v Sloveniji:

http://www.o-sta.com/msg.php?t=0&id=155...

DarkSite ::

fpbs je izjavil:

Danes prva CCS polnilnica v Sloveniji:

http://www.o-sta.com/msg.php?t=0&id=155...


In kolk močna je, nisem nikjer zasledil? Piše samo tole: "Polnilnica omogoča hitro polnjenje. Baterije napolni do 80 odstotkov polnosti v dobrih 20 minutah."

Kakšne baterije?

hojnikb ::

a to v 20 minutah nafila kakega plugina z par kwh ? ;)
#brezpodpisa

vostok_1 ::

Lol. Ne da tesla nima že dolgo časa eno v Lj in nedavno tudi na kozini.

fpbs ::

vostok_1 je izjavil:

Lol. Ne da tesla nima že dolgo časa eno v Lj in nedavno tudi na kozini.

In kaj ima Tesla skupnega s CCS polnilnico?

Močna je 50kW. Konektorji CCS, Chademo, Type2

WarpedGone ::

In kaj ima Tesla skupnega s CCS polnilnico?
Močna je 50kW. Konektorji CCS, Chademo, Type2

Lahko se fila na njej, preko Chademo ali type2.
Sicer z mizernimi kW a vseeno bolje kot doma.
Zbogom in hvala za vse ribe

fpbs ::

WarpedGone je izjavil:

In kaj ima Tesla skupnega s CCS polnilnico?
Močna je 50kW. Konektorji CCS, Chademo, Type2

Lahko se fila na njej, preko Chademo ali type2.
Sicer z mizernimi kW a vseeno bolje kot doma.

To drži, samo "vostok" je imel nekaj drugega v mislih.

GPUpoweR ::

M-XXXX je izjavil:

Sosed je imel podjetje v lj ter mb in se je z M6 na dvevni bazi vozil gor in dol z povrecno hitrostjo krepko čez 200...


Glede na to, da kar dobro poznam to avtocesto bi rekel, da je praktično nemogočo (Vransko-Lukavica (zahtevni ovinki), predori, volovita cesta na odsekih).
Vsaj 109km

No kakorkoli.
Če to drži...potem res čudno, da še ima izpit ter, da še je med živimi.

WarpedGone ::

Plani se ne spreminjajo:

"Model 3, our smaller and lower cost sedan will start production in about 2 years. Fully operational Gigafactory needed."

"@elonmusk $35k price, unveil in March, preorders start then."


Upa kdo ocenit kolk bo vplačil pred prvim izdelanim primerkom?
Moja ocena: +200.000
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

zmaugy ::

WarpedGone je izjavil:

Na model 3 je treba čakat ravno zato, da bo imel 'spodobno' ceno za 'spodoben' doseg.
Avto sam po sebi je le še en avto, njegovo bistvo bo +200milj za 35 USD oz +330km za 40k EUR z možnostjo hitrega filanja na SCjih.
Bo pa sigurno mel par bonbončkov za dopolačilo. AWD, še več dosega, več moči.
Če bom dovolj priden, bojo nardil tut kupejevsko varianto. Slin slin...


Zelo dobrodošlo, upam da se EU in Japonci zbrihtajo in začnejo migat sicer bodo še enkrat Američani dokazali, kakšni butasti papki smo vsi ostali - spet bodo vrste (konkretne čakalne dobe) - tokrat za Tesle (namesto za iPhone). In lahko nadalje ugibamo kje se bo začel akumulirat dobiček v avto industriji - analogija s telefoni. Papki kot papki pač.

WarpedGone ::

Ne le vrste, se zna zgodit da bo vnaprej razprodana proizvodnja za dve leti še predno bodo prvega postavli na cesto.
Na avto se bo čakalo kot nekoč v YU na jugece...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Ne le vrste, se zna zgodit da bo vnaprej razprodana proizvodnja za dve leti še predno bodo prvega postavli na cesto.
Na avto se bo čakalo kot nekoč v YU na jugece...

V kapitalizmu načeloma do tega ne bi smelo prihajati. Zakaj ne bi potem Tesla svojih avtomobilov prodajala po višji ceni?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Kolkr težko je to dojet in verjet, Tesla Motors ne obstaja zato da bi delničarjem prineslo čimveč dividend ampak: The Secret Tesla Motors Master Plan (just between you and me)

This is because the overarching purpose of Tesla Motors (and the reason I am funding the company) is to help expedite the move from a mine-and-burn hydrocarbon economy towards a solar electric economy, which I believe to be the primary, but not exclusive, sustainable solution.
Zbogom in hvala za vse ribe

zmaugy ::

V tem primeru bodo brez dvoma ceno malce korigirali navzgor. In pobrali večji delež dobička ob bolje optimizirani proizvodnji.

WarpedGone ::

Ne bodo, ker bi se takšna potezna razumela kot fejl. Osnovni model bo koštal 35k. Ni pa nujno da bo takšen osnovni model na voljo že prvi dan. Ko so začel delat MOdel S, si začel z polnoopremljenimi S85, cenejše variante so prišle kasnej. Upam stavit da bo s trojko podobno. Naročil sicer boš lahko goli model za 35k, boš pa čakal lep čas da boš pršu na vrsto.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

This is because the overarching purpose of Tesla Motors (and the reason I am funding the company) is to help expedite the move from a mine-and-burn hydrocarbon economy towards a solar electric economy, which I believe to be the primary, but not exclusive, sustainable solution.

Cut the crap. Do tega cilja brez dobičkonosnosti dolgoročno pač ne bodo mogli. Da moraš čakati na avto 2 leti pač nima nobenega smisla. Ne za uporabnika, ne za firmo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

RedDrake ::

Mogoče bo pa Musk probal ponzija 1-up-at s piramido, ki dejansko ima produkt?
Prodajna cena 35k, razvoj+izgradnja 40k. Ni problem ce imas cakalno dobo 2leti+ Slej ko prej tudi strosek izgradnje samega vozila upade in pocasi zacnes delati plus.
Kapitalizem 2.0?

(Samo brainstormam, da ne bo kdo narobe razumu)

Nikec3 ::

RedDrake je izjavil:

Mogoče bo pa Musk probal ponzija 1-up-at s piramido, ki dejansko ima produkt?
Prodajna cena 35k, razvoj+izgradnja 40k. Ni problem ce imas cakalno dobo 2leti+ Slej ko prej tudi strosek izgradnje samega vozila upade in pocasi zacnes delati plus.
Kapitalizem 2.0?

(Samo brainstormam, da ne bo kdo narobe razumu)

Sej nekatere firme že sedaj dejansko delujejo, brez da bi delale dobiček, to jim uspeva s konstantno rastjo in vero delničarjev, da bodo delničarji v prihodnosti verjeli, da bo podjetje najbrž kdaj v prihodnosti delalo dobiček. 8-) Khm, Amazon, khm pride na misel. To itak je neke vrste piramidalni sistem, takoj ko bi nehal rasti se sistem sesuje. Kar pa ne pomeni, da ta model ne deluje. Vseeno ne vidim logike v tem, da bi si pridelali čakalno vrsto dve leti. Kapitalizem 2.0 ali ne, to nima smisla.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

zmaugy ::

BMW napoveduje izenačitev cene kW priključnega hibrida in bencinskega motorja:

http://www.siol.net/avtomoto/zanimivost...

7982884e ::

zdej pa samo še jajca dobit, pa v večino modelov, brez posebne oznake, dat not 10kWh+ baterijo pa majhen in zelo učinkovit agregat, pa maš večino bonusov električnih avtov brez omejitve dometa.

zmaugy ::

Moj naslednji avto bo plugin hibrid. Ekonomsko se lahko splača, poleg tega pa zmanjšam svoje financiranje naftne industrije, ki prikrito financira vojno proti Evropi.

hojnikb ::

Plugin hibrid z ene 100KM realnega dosega in recimo +5k€ cene bi bil kr zanimiv
#brezpodpisa

Rok Woot ::

BigWhale je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Model S je bil revolucija, Model X pa ni niti evolucija.


A bi ze nehal trapat vsi skupaj?

Model X je drugacen tip avtomobila. Revolucija pri modelu S je pogon in ostale stvari, ki spadajo zraven. Model S je bil revolucija v tem razredu avtomobilov. Tudi Model X bo v svojem. Ne bo pa revolucionarno razlicen od Modela S.

Sej tudi BMW X3 ni revolucija v primerjavi z navadno trojko.


Hmm, saj evolucija je bolje, kot revolucija.

TESKAn ::

Revolucijo so ze naredili. Dvakrat. To pa lahko odpustimo podjetju, da ni cisto vsak njihov izdelek revolucija, sej niso Apple.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Še ena "skrita prednost" EVjev je built-in-webasto.

Če ga ne nek EV nima, je to izključna posledica lenobe proizvajalca. Komplet potreben HW je že vgrajen v avto, nuca le mal pameti, da lahko avtu ukažeš da se naj segreje, še predno sedeš vanj.

Tesla je recimo tolk pameten, da ma to vgrajeno po defaultu. Spremlja navade posameznika in ko ugotovi vzorec, se gretje vklopi samodejno ~pol ure predno ponavadi sedeš v avto. Če te slučajno ni, ker si zbolel itd, se ogrevanje seveda po ~pol ure izklopi.

(za neposobne: to je seveda možno izlopit)
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

hojnikb je izjavil:

Plugin hibrid z ene 100KM realnega dosega in recimo +5k€ cene bi bil kr zanimiv

Pa sej plug-in hibrid ima doseg enak svojim ICE bratom. Od začetka voziš samo na elektriko, ali pa se v osnovi že izmenjujeta dva motorja, ko zmanjka kWh, pa preklopi na bencinsko obratovanje, kjer še vedno delujeta paralelno. Golf GTE ima dosega 800 km. Je pa res, da cena ni ravno + 5000 €. Ampak to je že tudi druga zgodba, ker z GTE-jem dobiš tudi zelo dober performance.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

hojnikb ::

100KM dosegan na bateriji only. Recimo daily commute, kjer se nerabiš dotikat fosilnih goriv. Za vikend na morje pa dotankaš in voziš normalno
#brezpodpisa

WarpedGone ::

Sam ne za 5 jurjev. Za 5 jurjev dobiš 3km dosega do 50kmh.
Stvari enostavno koštajo, več jih je, več koštajo.
In težje so in manj prostora pustijo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Plug-in hibridi z 100 km dosego po mojem ne bodo nikoli zaživeli. Plug-in v taki obliki ko obstaja danes je čisto kul stvar, samo kakšnih 10% še je predrag.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Sem šel zdaj gledat cenik. Med primerljivima verzijama e-Golfa in navadnega Golfa je razlika v ceni 15 000 €. To je vsekakor še preveč, da bi lahko zadeva komercialno zaživela. Če se ne motim, je to brez subvencij. Če znižamo ceno e-Golfa za 10%, je razlika v ceni samo še nekje 11 000 €. Dodamo subvencijo za plug-ine in se zadeva že tudi finančno lahko splača na srednje dolgi rok. Naj me kdo popravi, če sem se kje zmotil.

Po slovenskem katalogu:

e-Golf: 37 500 €
Primerljive verzije ICE Golfa: 20 000 - 22 000 €
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Govor je o "smiselnih" plugin hibridih (smiselnih v narekovajih ker po moji logiki nimajo nikoli kej velik smisla). Ampak hibridni golf (GTE) košta 37.753, eGolf pa 37.553, glih 200 EUR manj. Smeha polna skleda.

Se pa vse bol slinim za DS5hy4 ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Zamešal sem e-Golfa in GTE-ja. V prejšnjem postu sem imel v mislih seveda hibridnega, torej GTE-ja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Golf GTE je kao primerljiv z Golfom GTD, kao zato ker naj bi imel podobno moč ampak je zaradi mase vseeno manj zmogljiv.

Torej 37.753EUR vs. 30.253EUR.

PHEV z 8 kWh baterijo pa nekje pomeni največ 15k EV km/leto, če polniš 1x na dan, to pa pomeni nekje 1k EUR prihranka na leto.

Se pa strinjam z WP1, ena od glavnih prednosti hibridov je da je lahko pogon na vsa štiri kolesa izveden bolj kompaktno, ker ni nobenega kardana pod vozilom, tudi BMW je odkril da to zna bit prednost:



Govori se celo da naj bi novi Prius imel opcijo 4WD, to bomo videli jutri zjutraj pri predstavitvi 4. generacije. Novi RAV4 kolikor vem bo imel 4WD samo v hibridni verziji, klasičnega 4WD ne bo z nobeno drugo opcijo motorjev.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

avani ::

Madona, ampak se res trudijo, da bi bili e-avti grdi... najprej je bil chevy volt s tisto cudno linijo pod okni. potem se je zgodil bmw i3, za katerega se kar ne morem verjet, da so ga njihovi dizajnerji spustili skozi. nato nissan leaf s z bunkastimi lucmi. zdaj pa se tole...

No se pa vsaj tesla trudi delati lepe e-avte

pegasus ::

Aptera je najlepši avto vseh časov. Če bi ga le lahko kupil ... ;)

7982884e ::

novi volt bo zgledal kar kul. samo ne vem zakaj ne naredijo navadne limuzine, ne pa da morajo povsem po nepotrebnem izstopat še po izgledu.

Nikec3 ::

Toyota ima nasploh najgrže dizajne v celi avto industriji.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Tesla je trenutno edini pravi EV na trgu, zgleda da bo koenigsegg Regera prvi pravi hibrid, ki ima smisel.
Intervju z ustanoviteljem in šefom, Christianom von Koenigseggom.

Prvi hibrid, ki nima balasta amapk praktično vedno vse opravlja svojo nalogo.. ice mašina z direktno povezavo s kolesi hrez menjalnika. Pri hitrostih ki so pod minimalnimi obrati mašine, pa svoje naredijo elektromotrji. Koliko časa do takih civilnih hibridov?

Gledal sm nove hibridne ds5.,. 180 konjski dizl na ac spije manj kot hibridna varianta. Zakaj točno bi šel na tazga hibrida pol? Skenslaj še menjalnik in naj motorji delajo tja do 60kmh, ko stvari lahko prevzame ice dizl. Kvečjemu se lahk alternator skombinira z zaganjačem in doda še sklopko, kar zadevo pri nizkih hitrostih pretvori v serijskega hibrida.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Na koncu dneva je full electric z motorjem za vsako kolo edina smiselna resitev. ICE avtomobili s sabo vozijo tech iz konca 19. stoletja. Cist brez veze. :>

TribesMan ::

Kaj točno je tist "hydraulic coupling" pri Koenigseggu?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Na koncu dneva je full electric z motorjem za vsako kolo edina smiselna resitev. ICE avtomobili s sabo vozijo tech iz konca 19. stoletja. Cist brez veze. :>

S tem se odkrito strinja tut sam Koenigsegg. Ampak na plesišču na katerem pleše on današnje stanje baterij pač še ni zadostno. Baterije, ki bi oddajale podobno moč kot njegov ICE, bi tehtale čez tono in pol. Komplet, ki ga je sestavil sedaj, pa teha ~600kg in ima ~1500HP, razvlečenih čez širok interval hitrosti. In kar je glavni plus... stvar naj bi bila podobno odzivna kot Full EV, ker se pač elektromotorji na pedalo odzovejo takoj, ICE pa ni daleč zadaj jer je direkten kolkr jim je uspelo to narest.

Zanimiv tidbit v intervjuju je, da ima Regera ~10kWh baterij iz katerih uspe potegnih par sto KW moči. Da se baterije ne skuhajo, 'plavajo' v hladilni tekočini i.e. so polno zalite z oljem.

@tribes: kje si to ujel?
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

A nebi bil bolj smiseln hibrid tak, ki bi imel agregat, po moznosti dizelski, ki bi ves cas deloval v optimalnem obmocju in bi pac polnil baterije oz. dovajal moc elektromotorju - kot dizel elektricne lokomotive recimo.
Nekako se mi zdi to bolj smiselno kot dva povsem locena pogonska sklopa. Dobis res best of both worlds. Dober doseg s strani ICE in direkten pogon na vsa kolesa brez prenosov s polnim navorom od starta plus ostale EV bonboncke (regeneracija pri zaviranju ali voznji navzdol, ipd ...) Baterija bi lahko potem bila tudi samo kakih 10-20kWh, ker bi itak lahko sproti polnil z agregatom ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()
««
250 / 1139
»»