» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
25 / 1219
»»

Pyr0Beast ::

Ker si narobe gledal. Elektrika se siplje ven (ne teče in ne kaplja) in jo je pri takem izkoristku vsaj štiri prgišča na vsake kvatre
Jah, jst jo kar s kiblo v komp natresem [>:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::

Kar se tiče % izkoristka. Na premog je 30%, ampak na Olje je 70-90% povprečen leten izkoristek pa 75%, torej v domačih kurilnikih olja. In ne vem zakaj bi nafta imela slabši izkoristek od Olja...


LOL ti primerjaš izkoristek, ko hočeš nekaj ogret in izkoristek, ko hočeš s to toploto opravit neko delo. Ogrevanje kotlička vode je nekaj povsem drugega, kot vrtenje generatorja in tudi izkoristki so temu primerno različni.

Jaz bi pa imel še vedno avte na bencin, samo da bi bencinski motor imel moči samo za konstantno vožnjo 130 - 140 kmh. Kar je več, za boljše pospeške in rekuperacijo energije pa kup superkondenzatorjev.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

energetik ::

Tako je, za 130km/h rabiš cca dobrih 30KM, kar je mali mlinček. En tak 0,8L CVVT bencinarček, pa nekaj baterij ali kondijev, ki bi poskrbeli za dodatno moč pri vzponih (ali za nekaj časa višjo hitrost) ter shranjevali zavorno energijo. Po mojm zmagovita kombinacija pri izkoristku bencina. No, tudi kakšen turbodizelček bi bil v redu zadeva v tem primeru.
Saj tak sistem že uporabljajo dizelske lokomotive, ne vem zakaj se ga tako branijo pri avto-industriji.

Brane2 ::

Tako je, za 130km/h rabiš cca dobrih 30KM, kar je mali mlinček. En tak 0,8L CVVT bencinarček, pa nekaj baterij ali kondijev, ki bi poskrbeli za dodatno moč pri vzponih (ali za nekaj časa višjo hitrost) ter shranjevali zavorno energijo. Po mojm zmagovita kombinacija pri izkoristku bencina. No, tudi kakšen turbodizelček bi bil v redu zadeva v tem primeru.
Saj tak sistem že uporabljajo dizelske lokomotive, ne vem zakaj se ga tako branijo pri avto-industriji.


Recmo nekaj TAKEGA ?
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::

Brane2> Recmo nekaj TAKEGA ?

Ta zadeva še vedno vozi na dizl. Dizl, optimiziran za stalne vrtljaje, bi bil lahko še precej učinkovitejši. Elektromotorji so pa že danes bistveno učinkovitejši od tistih na notranje izgorevanje.

Za špice pokrivat pa že omenjeni superkondenzatorji, zaradi mene pa lahko tudi litijeve celice. Litij-žveplova tehnologija trenutno dostavi slabih 100% več Wh na gram kot Litij-polimer, pa še niso do konca izpiljene.

energetik ::

Niti ne, mislim na sklop ICE-generator, kjer ICE dela v optimalnem režimu ali pa sploh ne, odvečna energija gre v baterije (ko recimo rabiš 10KM, se baterije filajo z 20KM). Sicer tudi tale na tvojem linku ni slab, ampak za koliko denarja? In šparovne gume - ne hvala. Da maš za deci manjšo porabo, na 2. ovinku greš pa s ceste...

Brane2 ::

Brane2> Recmo nekaj TAKEGA ?

Ta zadeva še vedno vozi na dizl. Dizl, optimiziran za stalne vrtljaje, bi bil lahko še precej učinkovitejši. Elektromotorji so pa že danes bistveno učinkovitejši od tistih na notranje izgorevanje.

Za špice pokrivat pa že omenjeni superkondenzatorji, zaradi mene pa lahko tudi litijeve celice. Litij-žveplova tehnologija trenutno dostavi slabih 100% več Wh na gram kot Litij-polimer, pa še niso do konca izpiljene.



Saj. Ampak mislil sem na dosežke klasični motorjev, ki še vedno povsem lahko peljejo kojekakve Priuse scat. Naslednji korak je pogruntavanje _neinvazivnih_ dodatkov, ki bi ob majneih dodtanih stroški in masi bistveno zvečali izkoristek, če je to sploh še možno in potrebno.

Če bi še moral kaj, bi osebno razmislil raje o majhnem rezervoarju za stisnjen zrak in de/kompresorju, s katerim bi se šel lahko pokrivanja špic, regenerativnega zaviranja itd...
On the journey of life, I chose the psycho path.

jype ::

Brane2> ki še vedno povsem lahko peljejo kojekakve Priuse scat

Poleg tega, da je prius star že prek 10 let, je Prius tudi precej umazan. Njegove baterije so od hudiča.

edge540 ::

Ne vem zakaj bodo šele naslednje leto (ali pa 2010, ne vem točno) začeli prodajati plug in Priuse. To je pa res ena taka modifikacija, ki bi jo lahko naredili že x let nazaj, je relativno poceni, šele z njo pa hibrid IMO dobi pravi smisel.

Pyr0Beast ::

Ne vem, kje je fora teh 'zelenih' vozil, ce jih pustis odzadaj glede MPG z 15 let starim avtom ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jozek ::

Pyr0Beast :: danes, 12:54:08
Ne vem, kje je fora teh 'zelenih' vozil, ce jih pustis odzadaj glede MPG z 15 let starim avtom ?

...on the open road... Razlika je v mestu.

Kaj ti koristi Stop&go na avtocesti >:D
Pa dizl za do 1. trgovine:O
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

Pyr0Beast ::

Tudi glede MPG v mestu jih pustim BP. Kako bo imelo cca 50% tezje vozilo boljsi izkoristek v mestu mi ni jasno.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

edge540 ::

Ne razumeš vidim. Avto je 50% težji, ker ima močno jekleno kletko, zmečkljive cone, n airbagov pa še tisoč drugih varnostnih elementov, ki jih tvoj 15 let star avto nima. Mogoče res žre enako ali pa celo malo več kot tvoj, ampak z dobrim razlogom. Tvoja stvar pa je potem, če ceniš svoje življenje dovolj da požreš dva litra na sto večjo porabo.

jype ::

Poleg tega je izkoristek motorja z notranjim izgorevanjem pri mestni vožnji bližje 5% kot 30%.

Pyr0Beast ::

To pa trdis ker .. ?
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Pyr0Beast> To pa trdis ker .. ?

Gre večina uporabne energije, ki jo motor proizvede, za gretje sklopke pri speljevanju in gretje zavor pri zaviranju.

Pyr0Beast ::

Motor ima se vedno izkoristek 30% ... sami prenosi so pa drugo, saj tudi hibrid nima 100% regeneracije.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Pyr0Beast> Motor ima se vedno izkoristek 30% ... sami prenosi so pa drugo, saj tudi hibrid nima 100% regeneracije.

Ne-hibrid ima 0% regeneracije.

Pyr0Beast ::

Ne hibrid ima manjso tezo.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

In motor, ki mora ves čas teči, ki ima pri nizkih obratih motorja izjemno majhno moč in navor, ter seveda porabi več energije, če se ga prižiga in ugaša, kot vsak elektromotor.

Pyr0Beast ::

Sej ne speljujes pod standgasom ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jype ::

Pyr0Beast> Sej ne speljujes pod standgasom ..

Seveda ne - najprej moraš zavrtet mašino, da malo bolj segreje kuplngo, potem moraš pa še žlajfat, da malo bolj segreješ žlajfe.

Pyr0Beast ::

Jah, pa vzemi 80/80 posto za pospesevanje in regeneracijo. Tako bos moral 'vsakic tretjic' 'zakurblat' masino za isti efekt.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

jozek ::

Očitno je nafta še vedno prepoceni, da bi vsi ti "šparovni" koncepti zaživeli, pa naj gre za hibride, elektro ali pa izpiljene običajne motorje/avtomobile.
Pol pa slišiš take izgovore kot od GM da ker se uporabniki nebi odpovedali avtoradiu bo razvoj Volta trajal vsaj eno leto dlje (zarad baterije). Uporabnik pa (še)nima na izbiro teh avtov, ki "priusa pihenjo" v porabi.
Me zanima kaj bo res serijsko 2010, obljubljen je bil skoraj od vsake znamke vsaj po en tak avto.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

edge540 ::

Pri GMu so dokaj resni z Voltom (čeprav malo dolgo rabijo, ampak ok), pri Toyoti pa pomoje niso neumni in nočejo dati plug-in produkta na trg toliko časa pred prvim resnim tekmecem, če pa še lahko prodajajo avte z staro tehnologijo. Če vložiš nek denar v razvoj recimo družine kompaktnih bencinskih motorjev, ti je vseeno v interesu narediti čim več teh motorjev, da se razvoj čim bolj poplača, in ne boš za vsako ceno hotel nekaj novega.

jozek ::

Hja, to je kar verjetna logika.. Pa ni treba zarote.
KO se bo pa scena obrnila... Ko.
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

WarpedGone ::

Ena glavna pomanjkljivost električnih avtomobilov in hibridov je zanekrat še cena. Sploh če hočeš met avto na nivoju, ne pa nekaj kar ni za nikamor.

Ljudje pri Poulsen Hybrid pa so se stvari lotili malo drugače. Vzemi svoj obstoječ avto in nanj le dodaj dva razmeroma šibka elektromotorja in nekaj baterij. Motorja sama po sebi sta sposobna le kakih 13 KM ampak ta moč je dovolj za enakomerno vožjo po ravnini, kar marskimomu predstavlja veliko večino prevožene poti. Montaža naj bi bila razmeroma enostavna in ne pomeni nobenega posega v obstoječ pogonski ali zavorni sistem. Efekt pa je nižja poraba goriva, ker se motor počuti kot da venomer vozite po blagem klancu navzdol. Ko zmanjka energije v baterijah pa zopet peljete svoj stari avto, ki ma dodatnih 150kg tovora v prtljažniku.

Na dolgi rok je to promašaj, na kratek rok pa zna bit popularen pristop, sploh ker se cena vrti okrog 4000 dolarjev (Pb baterije, 150kg) oz. 8000 dolarjev (Litijeve baterije, 100kg).

Dodaten minus je še povečanje nevzmetene teže na zadnji osi (dodatnih 20kg na vsakem kolesu), kar zna malo poslabšat vozne lastnosti na luknjasti cesti v ovinkih. Ampak tole itak ni namenjeno dirkačem ampak "šparovnim" ljudem, ki itak niso nagnjeni k dirkanju.

Poulsen Hybrid

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

Pyr0Beast ::

Ahh, ja to sem mislil ze sam narediti, pa zgleda, da so me malenkost rpehiteli [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

TESKAn ::

Hehe, te bodo redarji na miru pustili, bodo mislili, da že imaš eno high tech lisico na avtu>:D
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

TribesMan ::

Pure electric je brezveze po mojem mnenju. Za kolikor toliko spodobne kilometrine rabiš enormne količine baterij, ki so drage, ekološko neugodne, njihova življenska doba je prekratka ter njihove tokovne zmogljivosti premajhne, da bi lahko regenerirali velike moči...

Druga stvar pri regeneraciji, regeneracija je optimalna samo če lahko regeneriramo na vseh kolesih hkrati. Če regeneriramo samo s sprednjimi, moramo na zadnjih uporabiti zavore (manjša moč zaviranja kot regeneracije spredaj), drugače lahko fašemo bad case of oversteer. Če regeneriramo samo zadaj, moramo zavirati tudi spredaj vendar v tem primeru več moči za zaviranje kot regeneracijo, v tem primeru je nevarnost understeera.
Optimalno razmerje je nekje 2:1. Torej rabimo vsaj dva elektromotorja. Enega spredaj enega zadaj. Vendar se mi zdi da mogoče zadaj ni neumno razmisliti o dveh ločenih motorjih, saj se tako znebimo diferenciala zadaj in manjše motorje je lažje razmetavati okoli, ker nočemo da nam zasedejo polovico prostornine avtomobila...

Spredaj pustimo ICE v standardni konfiguraciji, z menjalnikom sklopko in diferencialom. ICE naj bo majhen cca 1l. In namesto enega elektromotorja dodamo dva, vendar ne na vsako kolo enega ampak enega pred sklopko in enega za sklopko. Tako da je prvi v stalnem stiku z ICE, drugi pa v stalnem stiku s cesto. Ven vržemo alternator in štarter, saj zato poskrbi motor, ki je v stalenm stiku z ICE.

Potem se malo poigramo z elektroniko ICEja in elektromotorjev. In imamo lahko ali paralelni ali serijski hibrid, ki se vozi kot vsak avto na tem planetu...
Kadar smo v mestu lahko šaltamo v nulo in furamo serijskega hibrida, za pogon skrbijo trije elektromotorji, elektromotor ki pa je pri ICE skrbi za generacijo energije za jadranje po mestu. Motor v tem režimu deluje na najbolj optimalnih obratih.
Ko pridemo izven mesta vozimo popolnoma enako kot vsak drug avto. Pri pospeševanju dokaj švohotnemu ICEju pomagajo elektromotorji, za kruzanje do 140 pa je dovolj zmogljiv vsak 1.0 bencinar...

In vseskupaj bi dodalo k teži avtomobila manj kot 100kg, sploh če upoštevamo uporabo majhnega ICE, če pa kdo res želi si lahko v prtljažnik nabije še 100 kil baterij za kakih 100km dosega, pa plug in.

Dejstvo pa je da v nobenem primeru ni ekonomske računice... Edino če se gremo zavedne zemljane in gledamo iz ekološkega stališča, tu bi olajšali predvsem "mesta" ki so trenutno najbolj na udaru.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Utk ::

Ni računice dokler je bencin po en evro. Če bo kdaj bo 2,3 evra, bo računica drugačna. Čez noč se pa ne bo nič spremenilo pri tehniki, bolj verjetno da pri ceni bencina.

Matev ::

nafte bo nekoč začelo primanjkovati
čez cca 100 let jo bo že veliko težje črpati
in v nadaljnih 100 letih bo cena črpanja neekonomična

nastyboy ::

Če bo kdaj bencin po 2,3 eura in več bo tudi temu primerno elektrika dražja.. tako da se še vseeno ne bi bilo smiselno voziti na elektriko. Oziroma bi takole rekel. Če bi bilo navadno jedilno olje v trgovini po 0,5 EUR-a bi ga počasi ljudje začeli zaradi nizke cene na veliko kupovati.Zaradi povpraševanja bi se cena dvignila... Cena energije se bo na dolgi rok čedalje bolj izenačevala...če se ni bi, bi čedalje več ljudi "prehajalo" na cenejšo energijo, kar bi ji na koncu tudi dvignilo ceno.

LP

Matev ::

>>>> Če bo kdaj bencin po 2,3 eura in več bo tudi temu primerno elektrika dražja..

elektrika iz nafte bo takrat dražja

iz sončnih celic ali vodnih elektraren pa cenejša

Utk ::

Mislim, da elektrike in bencina ne moreš enačit. Eno ne nadomesti drugega. Itak je pa elektrike kolk češ, in ze zdej se zelo splača delat elektrarne, če bi cena samo malo narasla, se jih bi pa še tolk bolj.

TribesMan ::

Elektrike ni glih "kolk češ"... Ubistvu je je v sloveniji na trenutke kar malce premalo...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Pyr0Beast ::

Kar cel čas jo je premalo, ne na trenutke.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

Jup, predvsem na račun vrlih HE, ki so v povprečju sposobne laufat na 49% nazivne dolgotrajne moči. Termoelektrarne se uspejo celo približat 3/4 nazivne dolgotrajne moči. Razred zase pa je jederska elektrarna, ki laufa v povprečju na 98% moči.

Z drugimi besedami, HE v povprečju več kot polovico leta NE delajo, TE ne delajo tri mesece na leto, jederska elektrarna pa na leto stoji en teden. Ampak pri nas gradimo nove HE, ker je to obnovljivi vir energije. Da bojo polovico leta stale in nabirale prah, ker ni dovolj vode.

Prihodnost je v osebnih mini elektrarnah. Kakšrnih vam pač paše - osebni kotel na drva, veternica, sončne celice, plin etc. Lahk se pa tut prkuplate na javno omrežje in plačujete položnice in jamrate kako je drago.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

HE so samo za pokrivanje spic in nicesar drugega. Dolgorocno gledano je JE se najboljsa varianta.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

w00tnes ::

Za pokrivanje spic imamo tisto fajno plinsko elektrarno, ki je draga ko 100 hudicev, ima kratko zivljenjsko dobo, je treba plin nabavlat pa dela lahka samo par ur ^^
Vsaj tk so nam v soli rekli, kok je pa res pa nevem

Pyr0Beast ::

Vendar pa doseže 80% max. moci ze po 2h minutah, kar je sigurno boljse kot sesutje celotnega elektroenergetskega sistema.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

KandazaR ::

Tista plinska elektrarna v brestanici je zelo pomembna v slo omrežju ker se lahko sama sinhronizira v omrežje in je namenjena temu da se sinhronizira v omrežje JEK.

w00tnes ::

To ze, sam a nebi bilo bolje ce bi nevem... zgradili se kake 2 ali 3 JE?
Potem bi lahko strom celo prodajali drugim, ne pa da ga kopujemo ^^

Pyr0Beast ::

Reci to nekaterim 'zelenim' strankam ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Utk ::

Elektrike je kolk češ, samo vzet jo je treba. JE se bi absolutno izplačala, lahko je bi postavli, pa jo ne, torej je elektrike dost, samo neumni smo.

energetik ::

Elektrike je že dost, samo energije ni. >:D

jozek ::

Elektrike je že dost, samo energije ni. >:D

Energij je tudi dost, poglej ven: sonček, veter, dež, strele,.. les, fosilna,... uran,...
Loviti jo je pa ...
Draga nafta je gonilo razvoja ;-P ..

gruntfürmich ::

kok je pa z elektriko iz jonosfere? je je tam dosti?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Pyr0Beast ::

Ja, tista je res na dosegu roke [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

tigrr ::

Zanimiva je sledeča računica: ( vir, OMV slovenija)

kurilno olje: 36.4 MJ/liter, cena 0.84 EUR/l => 2.3 cent/MJ
bencin 95: 32MJ/liter, cena 1.14 EUR/l => 3.5 cent/MJ
1 kWh elektrike: 3.6 MJ , cena 1 kWh: 10 cent/kWh => 2,8 cent/MJ

torej je cena elektrike na nivoju fosilnih goriv. Glede na izkoristek motorjev (< 50%) z notranjim izgorevanjem v primerjavi z elektromotorji (izk. > 90%) je pri transportu elektropogon več kot 2x ekonomičnejši.

Koliko se še morajo podražit fosili, da se začnemo masovno vozit na elektriko ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tigrr ()
««
25 / 1219
»»