Forum » Elektrotehnika in elektronika » Avanture grelca vode Gorenje EG 50
Avanture grelca vode Gorenje EG 50
Pudding ::
Pozdravljen dragi forum
Imam grelec vode Gorenje EG 50, katerega starost bom ocenil na 15 let. Vecino tega casa je pozabljen grel vodo tam nekje pod stropom, dokler ni pred 6 mesci odpovedal grelni element, ker je bil pac ze do vrha v vodnem kamnu. Zadevo sem zamenjal, ocistil kotel in se zavezal, da ga bom cistil na vsaki dve leti.
Ravno zdaj pred prazniki pa je nov grelni element spet umrl na isti nacin...
Slika malo zlorabljenega grelnega elementa (1MB)
Poskodba grelca, kjer je cev pocila navzven, je verjetno posledica vrocine zaradi obloge vodnega kamna (na sliki ze odstranjen). A ker je prejsnji element deloval v veliko slabsih razmerah, me zanima mnenje obcega stvarstva ali celo poznavalcev teme vodnega gretja, ce je bil nov grelni element slabe izdelave ali tici zajec drugje.
Slika novega elementa s strani Gorenja
In se ena malenkost... kje je anoda
Hvala za vas cas
Imam grelec vode Gorenje EG 50, katerega starost bom ocenil na 15 let. Vecino tega casa je pozabljen grel vodo tam nekje pod stropom, dokler ni pred 6 mesci odpovedal grelni element, ker je bil pac ze do vrha v vodnem kamnu. Zadevo sem zamenjal, ocistil kotel in se zavezal, da ga bom cistil na vsaki dve leti.
Ravno zdaj pred prazniki pa je nov grelni element spet umrl na isti nacin...
Slika malo zlorabljenega grelnega elementa (1MB)
Poskodba grelca, kjer je cev pocila navzven, je verjetno posledica vrocine zaradi obloge vodnega kamna (na sliki ze odstranjen). A ker je prejsnji element deloval v veliko slabsih razmerah, me zanima mnenje obcega stvarstva ali celo poznavalcev teme vodnega gretja, ce je bil nov grelni element slabe izdelave ali tici zajec drugje.
Slika novega elementa s strani Gorenja
In se ena malenkost... kje je anoda
Hvala za vas cas
Azrael ::
Je grelec, ki je odpovedal v pol leta iste moči kot originalni?
Če je močnejši se pregreva in se na njem zato kamen nabira še hitreje in posledično še bolj pregreva grelec.
Termostat v redu in nastavljen na primerno vrednost tako, da ne izklaplja tik preden bi voda zavrela? Varnostni termostat priklopljen?
To sta možnosti, zaradi katerih bi lahko odpovedal brezhiben grelec v tako kratkem času.
Vendar se mi zdi najverjetnejša možnost, da si dobil slab primerek, oz. še bolj verjetno grelec, ki je padel po tleh, kar je povzročilo, da mu je keramika počila, kar je privedlo do preboja grelnega elementa na maso.
Če nimate FID stikala je tak grelec lahko zelo grel, vendar v tvojem primeru je bila poraba vseeno premajhna, da bi skuril varovalko. Rezultat je točno tak kot si opisal. Kup kamna in raztreščen grelec.
Glede anode, kaj si mislil s tem?
Če je močnejši se pregreva in se na njem zato kamen nabira še hitreje in posledično še bolj pregreva grelec.
Termostat v redu in nastavljen na primerno vrednost tako, da ne izklaplja tik preden bi voda zavrela? Varnostni termostat priklopljen?
To sta možnosti, zaradi katerih bi lahko odpovedal brezhiben grelec v tako kratkem času.
Vendar se mi zdi najverjetnejša možnost, da si dobil slab primerek, oz. še bolj verjetno grelec, ki je padel po tleh, kar je povzročilo, da mu je keramika počila, kar je privedlo do preboja grelnega elementa na maso.
Če nimate FID stikala je tak grelec lahko zelo grel, vendar v tvojem primeru je bila poraba vseeno premajhna, da bi skuril varovalko. Rezultat je točno tak kot si opisal. Kup kamna in raztreščen grelec.
Glede anode, kaj si mislil s tem?
Nekoč je bil Slo-tech.
Pyr0Beast ::
Si siguren, da si 'sondo' za termostat potisnil do kraja v tisto cev ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Pudding ::
Grelec je enake moci. Po strani z rezervnimi deli sodec so kar vsi 2000W, samo oblike so drugacne.
Sondi obeh termostatov sta bili v cevi. Temperaturo sem imel nastavljeno zelo nizko, ker sem zelel trajno delovanje. Voda je imela mogoce 40 - 45 stopinj.
Nekje v kotlu naj bi bila anoda, ki oksidira namesto jekla. Ce je ni (vec), potem bi grelni element najhitreje rjavel in zato tudi crknil.
Sondi obeh termostatov sta bili v cevi. Temperaturo sem imel nastavljeno zelo nizko, ker sem zelel trajno delovanje. Voda je imela mogoce 40 - 45 stopinj.
Nekje v kotlu naj bi bila anoda, ki oksidira namesto jekla. Ce je ni (vec), potem bi grelni element najhitreje rjavel in zato tudi crknil.
Pyr0Beast ::
Možno je, da si dobil defekten grelec.
Nekje v kotlu naj bi bila anoda, ki oksidira namesto jekla. Ce je ni (vec), potem bi grelni element najhitreje rjavel in zato tudi crknil.
Kaj je grelni element zarjavel ali je še cel? Tale anoda je tqo tqo, v določenih primerih zelo koristi, v določenih je irelevantna. Koristi samo za 'posodo' za sam grlec nima takega pomena.
Pa s tistimi 40-45°C si se zelo uštel.
Primerna temparatura za boilerje je okoli 70°C, s tem se znebiš močnega nabiranja vodnega kamna in podaljšaš življenjsko dobo.
Tako kot je Azrael napisal, najbolje je, da se grelec izkljaplja pred tem, da voda zavre, ko zaslišiš, da se delajo mehurčki ob grelcu je to ta temperatura, nastavi, da se bo pri tej izklopil in to je to. S tem se znebiš oblog vodnega kamna na grelcu, sicer ne boš s tem grelec očistil, ampak povzročiš, da se odlaga manj vodnega kamna.
Nekje v kotlu naj bi bila anoda, ki oksidira namesto jekla. Ce je ni (vec), potem bi grelni element najhitreje rjavel in zato tudi crknil.
Kaj je grelni element zarjavel ali je še cel? Tale anoda je tqo tqo, v določenih primerih zelo koristi, v določenih je irelevantna. Koristi samo za 'posodo' za sam grlec nima takega pomena.
Pa s tistimi 40-45°C si se zelo uštel.
Primerna temparatura za boilerje je okoli 70°C, s tem se znebiš močnega nabiranja vodnega kamna in podaljšaš življenjsko dobo.
Tako kot je Azrael napisal, najbolje je, da se grelec izkljaplja pred tem, da voda zavre, ko zaslišiš, da se delajo mehurčki ob grelcu je to ta temperatura, nastavi, da se bo pri tej izklopil in to je to. S tem se znebiš oblog vodnega kamna na grelcu, sicer ne boš s tem grelec očistil, ampak povzročiš, da se odlaga manj vodnega kamna.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Pudding ::
Termostat v redu in nastavljen na primerno vrednost tako, da ne izklaplja tik preden bi voda zavrela?
Azrael, daj povej vec o tem.
Azrael ::
Tisto sem mislil tako:
Včasih se zgodi, da slab termostat ne odpove popolnoma, ampak izklaplja samo pri zelo visokih temperaturah, ne glede kako je nastavljen. Včasih je vzrok stisnjena cevka kapilare.
V najbolj zoprnih primerih pa izklaplja, kot se mu zljubi. Torej, če je kdaj iz pipe tekel krop je pri tebi problem v termostatu, razen če se ni kdo igral z njim.
Temperatura vode naj bi bil nekje med 50 in 60°C, pri višjih se nabira preveč kamna in tudi izgube postanejo enormne.
Sedaj razumem za katero anodo gre. To je majhen kos cinka, ki je v direktnem stiku s tisto kovino, ki jo sčiti s svojim razkrojem, pred elektrolitsko korozijo. Jasno cink mora biti na mokri strani, drugače stvar ne deluje. V osnovi gre za primitiven galvanski člen (2 različni kovini potopljeni v vodo ali drugo el. prevodno tekočino).
Ampak mislim, da tudi manjko cinkove anode (včasih imenovane tudi cink protektor) ni vzrok za odpoved grelca. Elektrolitska korozija je res hitra v morski vodi, v sladki je zelo počasna.
Drugič, če je anoda vgrajena za zaščito grelca, je nekje na njem, saj grelec nima direktnega stika z ostalo kovino (gumijasto tesnilo) in si ga itak zamenjal z grelcem. Če je anoda nekje drugje v samem bojlerju, nima učinka na grelec, razen mogoče čez ozemljitvene vodnike ampak, ker so napetosti takega galvanskega člena zelo majhne, bi že malo oksidiran kontakt za te napetosti pomenil isto kot izolator.
Včasih se zgodi, da slab termostat ne odpove popolnoma, ampak izklaplja samo pri zelo visokih temperaturah, ne glede kako je nastavljen. Včasih je vzrok stisnjena cevka kapilare.
V najbolj zoprnih primerih pa izklaplja, kot se mu zljubi. Torej, če je kdaj iz pipe tekel krop je pri tebi problem v termostatu, razen če se ni kdo igral z njim.
Temperatura vode naj bi bil nekje med 50 in 60°C, pri višjih se nabira preveč kamna in tudi izgube postanejo enormne.
Sedaj razumem za katero anodo gre. To je majhen kos cinka, ki je v direktnem stiku s tisto kovino, ki jo sčiti s svojim razkrojem, pred elektrolitsko korozijo. Jasno cink mora biti na mokri strani, drugače stvar ne deluje. V osnovi gre za primitiven galvanski člen (2 različni kovini potopljeni v vodo ali drugo el. prevodno tekočino).
Ampak mislim, da tudi manjko cinkove anode (včasih imenovane tudi cink protektor) ni vzrok za odpoved grelca. Elektrolitska korozija je res hitra v morski vodi, v sladki je zelo počasna.
Drugič, če je anoda vgrajena za zaščito grelca, je nekje na njem, saj grelec nima direktnega stika z ostalo kovino (gumijasto tesnilo) in si ga itak zamenjal z grelcem. Če je anoda nekje drugje v samem bojlerju, nima učinka na grelec, razen mogoče čez ozemljitvene vodnike ampak, ker so napetosti takega galvanskega člena zelo majhne, bi že malo oksidiran kontakt za te napetosti pomenil isto kot izolator.
Nekoč je bil Slo-tech.
Pudding ::
Verjetno cev za sonde dela tudi kot anoda, vsaj zdi se mi da je iz primerne kovine, aluminija. Grem jutri po nov element. Ce bo umrl prej kot v enem letu, potem sem pa zgleda jaz kriv...
Hvala za odgovore
Hvala za odgovore
Pyr0Beast ::
Hmm, tista cev se mi zdi ni dosti debela za kaj takega, možno pa je, ampak kombiniranje alu+fe pri verih je zelo zelo težko narediti.
Aja, pa ne pozabi prvo vode natočiti noter, ko boš zalavfal
Tista sonda se mora obvezno ob strani držat.
Aja, pa ne pozabi prvo vode natočiti noter, ko boš zalavfal
Tista sonda se mora obvezno ob strani držat.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Pudding ::
Prodajalka mi je povedala, da taki stari grelci nimajo namenske anode in da je tisto iz nerjavecega jekla.
Mmmm, vroca kopel.
Mmmm, vroca kopel.
Pyr0Beast ::
Uživej
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Grelnik vode - čas do zavretja ?? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 28066 (25188) | radmannsdorf |
» | nakup bojlerjaOddelek: Loža | 21042 (17803) | Spock83 |
» | nenormalno visok račun za elektriko (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 36883 (33762) | Maestral |
» | Koliko € me stane, da mi bojler segreje 60L vode? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 29329 (28520) | korenje3 |
» | Razkamenjevanje vode!?Oddelek: Loža | 11550 (9719) | Pyr0Beast |