Forum » Elektrotehnika in elektronika » Pomoč pri izbiri releja
Pomoč pri izbiri releja
GrM ::
Mi lahko kdo prosim pomaga, kje bi prodajali releje.
Rabu bu enga ko lahko gre skozi tok 50A ali več. Mogoce se mal vec za rezervo. Napetost je drugac 12V. Za vklop bi pa meu nek cist majhen tok, pa tut napetost 12V. To bi rabu pr avtu. Pac isti princip ko ostali releji na avtu (npr. za vklop luci, brisalcev, pa vsega ostalega).
Tako da bi prosu nekoga, ce mi pove kak rele bi to mogu bit, pa kje bi se ga dalo dobit. Al pa vsaj kako trgovino ko to prodajajo, pa bi mi lahko svetovali.
tnx vnaprej ;)
Rabu bu enga ko lahko gre skozi tok 50A ali več. Mogoce se mal vec za rezervo. Napetost je drugac 12V. Za vklop bi pa meu nek cist majhen tok, pa tut napetost 12V. To bi rabu pr avtu. Pac isti princip ko ostali releji na avtu (npr. za vklop luci, brisalcev, pa vsega ostalega).
Tako da bi prosu nekoga, ce mi pove kak rele bi to mogu bit, pa kje bi se ga dalo dobit. Al pa vsaj kako trgovino ko to prodajajo, pa bi mi lahko svetovali.
tnx vnaprej ;)
All ::
rele za 50A boš pr ns teško dobu..to je že v rangu kontaktorjev.
Zasilna rešitev bi bla rele s tremi kontakti (3X16A)
oki neki tazga bi blo tole sam dobavljivost....
Zasilna rešitev bi bla rele s tremi kontakti (3X16A)
oki neki tazga bi blo tole sam dobavljivost....
GrM ::
kje bi se pa dalo kupit rele s tremi kontakti? IC electronics? majo tam te zadeve?
ma ne, gre se za to, da bi js rad prekinu vzbujanje alternatorja na avtu. Pa zdj niti ne vem. a je za to da alternator ne dela, treba prekint ta glavni kabl, al je kaka druga varianta, da mu vzames vzbujanje. Rad bi da bi ko bi vklopu stikalo alternator ne dajal vec el. in bi se sam prosto vrtel. Na ta nacin bi pridobil na moci avta, dokler nebi napetost akumulatorja padla tok nizko, da bi ga mogu spet vklopit.
Ce ma kdo kake predloge. Lepo prosim ;)
ma ne, gre se za to, da bi js rad prekinu vzbujanje alternatorja na avtu. Pa zdj niti ne vem. a je za to da alternator ne dela, treba prekint ta glavni kabl, al je kaka druga varianta, da mu vzames vzbujanje. Rad bi da bi ko bi vklopu stikalo alternator ne dajal vec el. in bi se sam prosto vrtel. Na ta nacin bi pridobil na moci avta, dokler nebi napetost akumulatorja padla tok nizko, da bi ga mogu spet vklopit.
Ce ma kdo kake predloge. Lepo prosim ;)
_pobesneli_ ::
a ne bi dal stikala?sploh pa tako bos uničil akumulator prej ali slej.in zakaj bi pridobil več moči ??
Gregor
Tero ::
Mene isto zanima s tem da bi potreboval še večji tok. Namreč rad bi preko releja vklopil in izklopil oba ojačevalca ki jih imam v avtu. (na enem je 50A varovalka na drugem pa 100A)
Torej pozna kdo kaj takega?
Torej pozna kdo kaj takega?
Give a man a fish, he'll be fed for a day.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Azrael ::
Vzbujanje alternatorja rabi samo kakšen amper toka, ampak je treba prekiniti napajanje njegovega regulatorja, kar pomeni, da boš moral odpreti alternator.
Releji 50 in več amperski obstajajo, dela jih vsaj Bosch. Imam 75A, vendar ta ni za trajno obratovanje.
Ampak jaz bi se raje znebil tistih fršterkov, ker so očitno dobri samo za škodo delat, če proizvajalec predlaga take neumnosti , ali pa je tista roba en krš, kar 99.99% tudi je.
Realnih 10 do 15W je za ozvočenje avtomobila dovolj in preveč, razen če uporabljaš računalniške zvočnike in pripadajoče fršterke s PMPO Watti. Izjema je samo, če si gluh kot top ali bi hrup vzletanja letala Concord rad delil z vso ulico.
Releji 50 in več amperski obstajajo, dela jih vsaj Bosch. Imam 75A, vendar ta ni za trajno obratovanje.
Ampak jaz bi se raje znebil tistih fršterkov, ker so očitno dobri samo za škodo delat, če proizvajalec predlaga take neumnosti , ali pa je tista roba en krš, kar 99.99% tudi je.
Realnih 10 do 15W je za ozvočenje avtomobila dovolj in preveč, razen če uporabljaš računalniške zvočnike in pripadajoče fršterke s PMPO Watti. Izjema je samo, če si gluh kot top ali bi hrup vzletanja letala Concord rad delil z vso ulico.
Nekoč je bil Slo-tech.
_pobesneli_ ::
zakaj bi izklopil pa napajanje ojačevalcem?..a se ne da sklopit kar remote in se oba ugasneta?
Gregor
Tero ::
Azrael: ne zameri mislim da se ti spoznaš precej na elektroniko, ampak o avtoakustiki nimaš pojma.
Tale ojačevalec imam za vufer
Tale pa za spredji sistem
pobesneli: Vem da se vklopi preg remote, ampak nekaj imam idejo o carpc naret, in tako dalje in bi rad si naredil eno tipko na armaturki s katerim bi prekinil celotno napajanje vsega sistema.
Torej zgleda da kaj takega res ne obstaja? Aja drugač uporabljam 35mm2 kabl za akustiko... tak da bi bilo fajn da so tudi taki prikljucki na releju...
Tale ojačevalec imam za vufer
Tale pa za spredji sistem
pobesneli: Vem da se vklopi preg remote, ampak nekaj imam idejo o carpc naret, in tako dalje in bi rad si naredil eno tipko na armaturki s katerim bi prekinil celotno napajanje vsega sistema.
Torej zgleda da kaj takega res ne obstaja? Aja drugač uporabljam 35mm2 kabl za akustiko... tak da bi bilo fajn da so tudi taki prikljucki na releju...
Give a man a fish, he'll be fed for a day.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Azrael ::
Tero, res že nekaj let nič ne spremljam poglobljeno te scene, ampak vedno več je fancy škatlic, ki stanejo ogromno, kvaliteta pa je v obratnem sorazmerju.
Za rele, lahko bi uporabi kontaktor (povečan rele) za vklop el. motorjev, ustrezne moči, ki bi mu previl tuljavico na 12V istosmerne.
Problem je, da kontaktorji niso prav majhni (3x25A je kocka s približnimi merami robov 7cm, 3x40A kontaktor pa ima lahko vse mere večje od 10cm) in po drugi strani je preklop precej glasen. Priključni vijaki (za kable) so M6 ali M8 (varira od firme do firme in tudi oblike kontaktorja).
Za rele, lahko bi uporabi kontaktor (povečan rele) za vklop el. motorjev, ustrezne moči, ki bi mu previl tuljavico na 12V istosmerne.
Problem je, da kontaktorji niso prav majhni (3x25A je kocka s približnimi merami robov 7cm, 3x40A kontaktor pa ima lahko vse mere večje od 10cm) in po drugi strani je preklop precej glasen. Priključni vijaki (za kable) so M6 ali M8 (varira od firme do firme in tudi oblike kontaktorja).
Nekoč je bil Slo-tech.
Jackal ::
Azrael - ti Steg-i imajo zelo realne watte. Poleg tega so pa še prave peči, ker gre za AB razred.
Tero - si mogoče razmišljal, da bi namesto komplikacije z relejem za velik tok raje dal rele v remote, ki ga premoreta oba ojačevalca? Tam je dovolj čisto majhen rele za par 100mA. Itak ko izklopiš remote, notranji rele v ojačevalcu izklopi tudi tega. Pa tudi ne rabiš potem konektorjev za 35mm^2 kabel
PS: Teh 35mm^2 je pri teh dveh ojačevalcih že skoraj premalo.
Tero - si mogoče razmišljal, da bi namesto komplikacije z relejem za velik tok raje dal rele v remote, ki ga premoreta oba ojačevalca? Tam je dovolj čisto majhen rele za par 100mA. Itak ko izklopiš remote, notranji rele v ojačevalcu izklopi tudi tega. Pa tudi ne rabiš potem konektorjev za 35mm^2 kabel
PS: Teh 35mm^2 je pri teh dveh ojačevalcih že skoraj premalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jackal ()
Tero ::
Jah zadeva je taka da je pač tukaj nekdo to spraseval in je mimogrede se mene zanimalo. Vem da je remote, me je pač mimogrede zanimalo če gre to tak priklopit. Glede kabla pa vem ja.. bomo enkrat menjali.
Drugač totalno offtopic:
Je zanimivo ko kakim izkusenim stromarjem oz. elektronikom kaj zacnes govorit o tokovih in presekih kablov pri avtoakustiki(in sami nimajo izkusenj s tem) Najprej te cudno pogledajo in pol rečejo da pretiravam Vednar vsak pozablja da imamo v avtu samo 12V! Recimo 1000W doma na 230V ni nič posebnega. Kaki likalnik, sesalec in je to toka veliko manj kot 10A Če pa imas seveda 12V in hočes dosečt 1000W pa seveda rabis ogromne tokove ki zgledajo (če primerjas z 230v) velikanski.
ps Seveda sem se zanemaril da imamo doma izmenicno napetost.
Drugač totalno offtopic:
Je zanimivo ko kakim izkusenim stromarjem oz. elektronikom kaj zacnes govorit o tokovih in presekih kablov pri avtoakustiki(in sami nimajo izkusenj s tem) Najprej te cudno pogledajo in pol rečejo da pretiravam Vednar vsak pozablja da imamo v avtu samo 12V! Recimo 1000W doma na 230V ni nič posebnega. Kaki likalnik, sesalec in je to toka veliko manj kot 10A Če pa imas seveda 12V in hočes dosečt 1000W pa seveda rabis ogromne tokove ki zgledajo (če primerjas z 230v) velikanski.
ps Seveda sem se zanemaril da imamo doma izmenicno napetost.
Give a man a fish, he'll be fed for a day.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Jackal ::
No, mislim, da je brezveze dajat en velik rele, če lahko uporabiš kar tistega v ojačevalcu.
Napajalni kabli za avtakustiko so pa itak čist divji
Se še spomnim, ko je Serđo iskal 240mm^2 kabel za napajanje
Drugače se je pa moj foter tut samo prijel za glavo, ko sem mu samo pokazal glavno varovalko za napajalni kabel (150A)
Napajalni kabli za avtakustiko so pa itak čist divji
Se še spomnim, ko je Serđo iskal 240mm^2 kabel za napajanje
Drugače se je pa moj foter tut samo prijel za glavo, ko sem mu samo pokazal glavno varovalko za napajalni kabel (150A)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Jackal ()
Azrael ::
Ko smo že off topic
Koliko časa sploh igra ta muzika na full, pri 150A akumulator pobere v nekaj minutah, če je nov, starega pa prej kot v minuti, alternatorji so redko kaj močnejši od 80 do 100A ?
Torej odkod energija za take igračke ? Ali je finta v tem, da stvar krasno izgleda ?
Koliko časa sploh igra ta muzika na full, pri 150A akumulator pobere v nekaj minutah, če je nov, starega pa prej kot v minuti, alternatorji so redko kaj močnejši od 80 do 100A ?
Torej odkod energija za take igračke ? Ali je finta v tem, da stvar krasno izgleda ?
Nekoč je bil Slo-tech.
Jackal ::
Azrael - s to 150A varovalko se ne varuje ojačevalec, pač pa kabel - če slučajno kjerkoli v napeljavi pride v stik s karoserijo. In vrednost te varovalke je odvisna od samega kabla.
Drugače imajo ojačevalci svoje varovalke.
Je pa treba pri vredu inštalaciji ponavadi menjat tudi alternator.
Je pa tudi res, da na ful glasnosti ni pametno poslušat. Če že zaradi drugega ne, pa zaradi popačenj. Pa že pri 3dB manj, se moč sistema razpolovi. Je pa te 3dB težko razločit na golo uho.
Drugače imajo ojačevalci svoje varovalke.
Je pa treba pri vredu inštalaciji ponavadi menjat tudi alternator.
Je pa tudi res, da na ful glasnosti ni pametno poslušat. Če že zaradi drugega ne, pa zaradi popačenj. Pa že pri 3dB manj, se moč sistema razpolovi. Je pa te 3dB težko razločit na golo uho.
stromar ::
Jaz bi vezal vzporedno tri releje 16A.
Ob vklopu itak preklapljas majhen tok, ker mora napetost na vhodu ojacevalnika zrasti na vsaj recimo 9V, da switcher sploh zacne delat, tako, da ni panike, ce imas kak rele, ki je hitrejsi od drugih
Ob vklopljenem pa itak ni vazno cez koliko kontaktov tece tok
Lp
Ob vklopu itak preklapljas majhen tok, ker mora napetost na vhodu ojacevalnika zrasti na vsaj recimo 9V, da switcher sploh zacne delat, tako, da ni panike, ce imas kak rele, ki je hitrejsi od drugih
Ob vklopljenem pa itak ni vazno cez koliko kontaktov tece tok
Lp
Zgodovina sprememb…
- spremenil: stromar ()
VolkD ::
Čitam tole in se samo držim za glavo.
Edina stvar, ki ima kolkor tolko teže je to da se 3db razlike ne da zaznat z ušesom. Ne težko ! NE DA SE ! No že ko smo pri decibelih.. Razen db ( razmerje moči ) obstaja še dbm ( absolutna moč ) . In ta znanost pove sledeče: 50 A x12V = 600 W potrošnje. Recimo da je izkoristek ojačevalnika samo 50 % je to 300W. Če vzamemo, da imamo v avtomobilu nekvalitetne zvočmike, ki imajo le 5 % izkoristek je to 15W izsevane moči v točki zvočnikov. Zaradi plastičnega prikaza bom stvari prenesel na amplitudo .. pri tlaku 1020 mB in relativni vlažnosti zraka 70% je torej amplituda nihaja v tej točki 6.367cm . Malo računanja / 15W ..31.26 / *2 (o amplitudi je govora) *1.43 =89.4 dbm . Upoštevati je treba da jakost pada z kvadratom razdalje polovic (približno polobla) , ki je pa v avtomobilu precej majhna. Upoštevati je treba tudi, da imajo sodobni ojačevalniki precej boljši izkoristek, da o zvočnikih niti ne govorim.
Hura ! Izumitelj sem ! Izumil sem napravo za 100 % uničenje sluha pri ljudeh.
Izgleda, da stvar uničuje tudi kaj drugega, saj so prizadetim pomembni le še kontakti pri relejih, o varovanju zdravja pri takih obremenitvah, pa niti govora !
Edina stvar, ki ima kolkor tolko teže je to da se 3db razlike ne da zaznat z ušesom. Ne težko ! NE DA SE ! No že ko smo pri decibelih.. Razen db ( razmerje moči ) obstaja še dbm ( absolutna moč ) . In ta znanost pove sledeče: 50 A x12V = 600 W potrošnje. Recimo da je izkoristek ojačevalnika samo 50 % je to 300W. Če vzamemo, da imamo v avtomobilu nekvalitetne zvočmike, ki imajo le 5 % izkoristek je to 15W izsevane moči v točki zvočnikov. Zaradi plastičnega prikaza bom stvari prenesel na amplitudo .. pri tlaku 1020 mB in relativni vlažnosti zraka 70% je torej amplituda nihaja v tej točki 6.367cm . Malo računanja / 15W ..31.26 / *2 (o amplitudi je govora) *1.43 =89.4 dbm . Upoštevati je treba da jakost pada z kvadratom razdalje polovic (približno polobla) , ki je pa v avtomobilu precej majhna. Upoštevati je treba tudi, da imajo sodobni ojačevalniki precej boljši izkoristek, da o zvočnikih niti ne govorim.
Hura ! Izumitelj sem ! Izumil sem napravo za 100 % uničenje sluha pri ljudeh.
Izgleda, da stvar uničuje tudi kaj drugega, saj so prizadetim pomembni le še kontakti pri relejih, o varovanju zdravja pri takih obremenitvah, pa niti govora !
Jackal ::
Upoštevati je treba tudi, da imajo sodobni ojačevalniki precej boljši izkoristek, da o zvočnikih niti ne govorim.
Sicer smo spet off topic, smo v tem delu se pa ne strinjam s tabo. Izkoristek ojačevalnika ni toliko odvisen od same kvalitete ojačevalnika ampak od konstrukcije (tipa) ojačevalnika. V AB razredu izkoristki komaj prilezejo malo čez 50%. Drugače pa je z D razredom, kjer se gibljejo izkoristki okoli 90%.
Da imajo pa zvočniki 15% izkoristka je pa tudi še malo preveč optimistična. Je bil ravno članek na to temo v eni od preteklih številk ŽIT - kolikor se spomnim naj bi bil izkoristek sodobnih zvočnikov komaj kak % ali dva.
Kaj vse se razvije iz teme o enem ubogem releju
Tero ::
Hmja.
Jaz bi še samo dodal da ponavadi poslušamo glasbo in ne sinusnega signala. In glasba je precej dinamčina in se dB precej spreminjajo.
Jaz bi še samo dodal da ponavadi poslušamo glasbo in ne sinusnega signala. In glasba je precej dinamčina in se dB precej spreminjajo.
Give a man a fish, he'll be fed for a day.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
VolkD ::
Pozabil si omeniti še ojačevalnike, ki delujejo v ti. pulzno širinskem režimu in uporabljajo izredno hitre mosfete.. izkoristki gredo vse do 98% ,
Nikjer ne navajam 15% izkoristek, če boste pozorno pregledali text se številka 15 pojavi pri izračunu moči . Izračunana pa je iz 5% izkoristka zvočnika. Pri teh stvareh, se je vedno treba vprašati o čem je govora ! Ko govorimo o zvočnikih za vgradnjo je to nekaj drugega, kot če govorimo o studijski opremi, kjer je najbolj važna karakteristika vernost reprodukcije.
Pri zvočnikih za vgradnjo pa se pri nekaterih modelih izkoristek giblje vse do 20 % . To je odvisno predvsem od magnetne gostote v reži zvočnika. Žal je pri večjih gostotah težje doseči homogeno magnetno polje, zato so zvočniki najvišjih kakovostnih razredov narejeni z nižjo magnetno gostoto, zato pa bolj homogenim magnetnim poljem in mnogo daljšo režo ( hod membrane). Tolerance tako narejenih zvočnikov so precej hude in cena seveda tudi.
Druga zahteva pa je povsem nasprotna. Pri modelih, ki ne obratujejo v studijskih pogojih, je vpliv okolja na zvok veči, kot pa ga prinese samo popačenje vsled nehomogenosti polja. Homogenost ni več pomembna, zato je gostota magnetnega polja precej večja in s tem tudi izkoristek. Izkoristki takih zvočnikov se običajno gibljejo od 5 pa vse do 18 , izjemoma tudi do 20 % .
Ja povsem se strinjam, da je dinamika glasbe lahko velika. a tu ni govora o vršnem toku nekega kontakta pri releju, ampak o 50 A trajne obremenitve. Vsi kontakti, lahko v delovnem režimu v konicah brez posledic zdržijo nekaj 100x večje tokove, kot so tokovi trajne obremenitve.
Nikjer ne navajam 15% izkoristek, če boste pozorno pregledali text se številka 15 pojavi pri izračunu moči . Izračunana pa je iz 5% izkoristka zvočnika. Pri teh stvareh, se je vedno treba vprašati o čem je govora ! Ko govorimo o zvočnikih za vgradnjo je to nekaj drugega, kot če govorimo o studijski opremi, kjer je najbolj važna karakteristika vernost reprodukcije.
Pri zvočnikih za vgradnjo pa se pri nekaterih modelih izkoristek giblje vse do 20 % . To je odvisno predvsem od magnetne gostote v reži zvočnika. Žal je pri večjih gostotah težje doseči homogeno magnetno polje, zato so zvočniki najvišjih kakovostnih razredov narejeni z nižjo magnetno gostoto, zato pa bolj homogenim magnetnim poljem in mnogo daljšo režo ( hod membrane). Tolerance tako narejenih zvočnikov so precej hude in cena seveda tudi.
Druga zahteva pa je povsem nasprotna. Pri modelih, ki ne obratujejo v studijskih pogojih, je vpliv okolja na zvok veči, kot pa ga prinese samo popačenje vsled nehomogenosti polja. Homogenost ni več pomembna, zato je gostota magnetnega polja precej večja in s tem tudi izkoristek. Izkoristki takih zvočnikov se običajno gibljejo od 5 pa vse do 18 , izjemoma tudi do 20 % .
Ja povsem se strinjam, da je dinamika glasbe lahko velika. a tu ni govora o vršnem toku nekega kontakta pri releju, ampak o 50 A trajne obremenitve. Vsi kontakti, lahko v delovnem režimu v konicah brez posledic zdržijo nekaj 100x večje tokove, kot so tokovi trajne obremenitve.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19764 (15022) | tireleap |
» | Debelina kabla, je dober uni za hišno napeljavo?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 3647 (3454) | Rocher |
» | 12-220V inverterOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2210 (2025) | stromar |
» | TDA 7294 in vzrok za poškodbe?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2125 (2023) | Brane2 |
» | Vezava avtoradia: vklop ob prižigu luči?Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 4474 (4213) | bastadu |