Forum » Programiranje » Plače v IT industriji
Plače v IT industriji
Temo vidijo: vsi
111111111111 ::
A res? Izobraževalni sistem ti je sproduciral butaste delavce?
Na FRI se premalo programira, ne vem zakaj, verjetno, ker programiranje ni vse kar naj bi frijevec delal. Ni vse, ok, je pa kar pomemben del in če tega dela ne razumeš, je point frija zgrešen. Verjetno je na FERI isto, sklepam. Na ostale računalniške fakse pa hodi folk, ki je enostavno prebutast, da bi to delal. Tako da je to problem ja.
Verjetno bolj za to, ker se na FRI vpiše folk, ki se ne zaveda kaj pomeni programirati, ampak samo to, da so plače bajne. Verjetno zato, ker jih v OŠ niso naučili kake sploh opcije v IT-ju, biologiji, kemiji...
Pa saj luknja ni samo v IT, v višjih razredih recimo manjka meneginarjene lastnih financ, osnove prihrankov itd... No saj tega manjka tudi v gimnazijah, kjer dobiš SPLOŠNO razgledan kader, pa nima pojma kaj pomeni razlika med neto in bruto.
Če ga znaš napisat na roke, ga znaš tudi na računalnik. Kako se danes piše take stvari? Če ni predloge v wordu, nihče nima pojma kako.
Govorim o tem, da računalnik danes uporablja 95% ljudi vsakodnevno v službi, v taki ali drugačni obliki. Mi pa še vedno otrok ne naučimo, da je računalnik orodje in ne igrača.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 111111111111 ()
Malidelničar ::
Nočem preveč off-topic, pa me zanima vseeno (bolj kot razširitev te teme):
Jaz sem laik in ne vem kateri letniki ste tukaj gor, ampak po vaših ocenah:
1) ali gre kvaliteta FRI gor/dol
2) ali FRI odseva potrebe v slovenski IT industriji/IT fohu
3) ali je zasnova FRI ustrezna za današnji čas (število vpisanih, zasnova in število programov - bi morali št. mest za vpis povečati/zmanjšati, spremeniti programe?)
4) kdaj je bil FRI najbolj v stiku z zadnjimi IT trendi, oz. ali je sedaj bolj v stiku kot pa v preteklosti?
in še najpomembnejše vprašanje: 5) FRI vs. FERI - katera je boljša?
Jaz sem laik in ne vem kateri letniki ste tukaj gor, ampak po vaših ocenah:
1) ali gre kvaliteta FRI gor/dol
2) ali FRI odseva potrebe v slovenski IT industriji/IT fohu
3) ali je zasnova FRI ustrezna za današnji čas (število vpisanih, zasnova in število programov - bi morali št. mest za vpis povečati/zmanjšati, spremeniti programe?)
4) kdaj je bil FRI najbolj v stiku z zadnjimi IT trendi, oz. ali je sedaj bolj v stiku kot pa v preteklosti?
in še najpomembnejše vprašanje: 5) FRI vs. FERI - katera je boljša?
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.
matic492 ::
Ahahah, kake eni pišete, samo 2 opciji sta glede na nekatere komentarje:
1. nikoli niste šli skozi vrata FRI/FERIja
2. ste en izmed tistih, ki ne ve zakaj se je vpisal na FERI/FRI
FERI, cenejše najemnine, pa še ni ti treba prenšata megle in žabarjev.
Tako če pa malo resno napišem, jaz sem bil na VS (FERI) in smo programirali oz. imeli "praktičnih" vaj ogromno (sem namenoma šel na VS ker se nočem piflat).
Na UNI so imeli nekatere predmete iste, samo več teorije zadaj + več matematik so imeli. Koliko so manj programirali pa ne vem, verjetno se jim je zdelo manj, ker so imeli več teorije.
Na podiplomcu so pa začeli delat kar zanimivo stvari (jaz nisem šel naprej, sem šel delat), eni so naredili svoj game engine, drug sošolec je delal nekaj z neko gesture control rokavico, v glavnem kar dosti so se naučili in zlo zanimive stvari
Res ne vem kdo tukaj tako kurca te fakse, verjetno ste bli eni izmed tistih 70%, ki niti v drugi letnik niso uspeli napredovat lol. (prvi letnik je bilo 100+ vpisanih, 3 letnik nas je bilo pred diplomo manj kot 30)
1. nikoli niste šli skozi vrata FRI/FERIja
2. ste en izmed tistih, ki ne ve zakaj se je vpisal na FERI/FRI
Malidelničar je izjavil:
Nočem preveč off-topic, pa me zanima vseeno (bolj kot razširitev te teme):
Jaz sem laik in ne vem kateri letniki ste tukaj gor, ampak po vaših ocenah:
1) ali gre kvaliteta FRI gor/dol
2) ali FRI odseva potrebe v slovenski IT industriji/IT fohu
3) ali je zasnova FRI ustrezna za današnji čas (število vpisanih, zasnova in število programov - bi morali št. mest za vpis povečati/zmanjšati, spremeniti programe?)
4) kdaj je bil FRI najbolj v stiku z zadnjimi IT trendi, oz. ali je sedaj bolj v stiku kot pa v preteklosti?
in še najpomembnejše vprašanje: 5) FRI vs. FERI - katera je boljša?
FERI, cenejše najemnine, pa še ni ti treba prenšata megle in žabarjev.
Tako če pa malo resno napišem, jaz sem bil na VS (FERI) in smo programirali oz. imeli "praktičnih" vaj ogromno (sem namenoma šel na VS ker se nočem piflat).
Na UNI so imeli nekatere predmete iste, samo več teorije zadaj + več matematik so imeli. Koliko so manj programirali pa ne vem, verjetno se jim je zdelo manj, ker so imeli več teorije.
Na podiplomcu so pa začeli delat kar zanimivo stvari (jaz nisem šel naprej, sem šel delat), eni so naredili svoj game engine, drug sošolec je delal nekaj z neko gesture control rokavico, v glavnem kar dosti so se naučili in zlo zanimive stvari
Res ne vem kdo tukaj tako kurca te fakse, verjetno ste bli eni izmed tistih 70%, ki niti v drugi letnik niso uspeli napredovat lol. (prvi letnik je bilo 100+ vpisanih, 3 letnik nas je bilo pred diplomo manj kot 30)
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matic492 ()
Utk ::
Jaz sem končal 5 letni uni fri, in ja, sej programira se, ampak nihče ne gre za tabo in ti da šus, če je koda grda, itd. Gleda se samo output. Enkrat moraš it čez to, da gre nekdo en čas čez tvojo kodo in te kurca, tudi če "dela".
Praktično nič se pa nismo učili o raznih vzorcih, ali kako se temu reče. Ker to velja za obrtniško znanje, fri je pa znanstveni faks.
Ampak 90% nas pol dela "obrt", in ne znanost. In tudi pri diplomi, ko sem kopal po programu, ki ga je napisal profesor, sem vidu zakaj. Sej vprašanje kolk profesorjev zna napisat neko konkretno in "lepo" kodo.
Praktično nič se pa nismo učili o raznih vzorcih, ali kako se temu reče. Ker to velja za obrtniško znanje, fri je pa znanstveni faks.
Ampak 90% nas pol dela "obrt", in ne znanost. In tudi pri diplomi, ko sem kopal po programu, ki ga je napisal profesor, sem vidu zakaj. Sej vprašanje kolk profesorjev zna napisat neko konkretno in "lepo" kodo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
matic492 ::
Ja valda ti ne morejo dati šus zarad grde kode, če vse deluje kot mora. Ne vem kako bi v praksi sploh lahko to izpeljali, ker jaz se spomnem teorije teh vzorcev, ampak moraš v praksi naredit to parkrat, da razumeš kaj je prednost tega.
Če že, potem bi lahko bila daljša praksa, kjer smo na VS imeli 2 ali 3 mesece prakse, se ne spomnem več točno. Na UNI pa niso imeli nič prakse.
Če že, potem bi lahko bila daljša praksa, kjer smo na VS imeli 2 ali 3 mesece prakse, se ne spomnem več točno. Na UNI pa niso imeli nič prakse.
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Utk ::
Morali bi zavračat dokler ne bi bila koda nečemu podobna. Končno obstajajo tudi avtomatska orodja, ki ti povejo, da ni čist v redu, vsak za neke stvari.
Praksa je preveč odvisna od podjetja, da bi kaj pomenila. V nekaterih morda še kaj pobereš, pri drugih pa čist nič.
Praksa je preveč odvisna od podjetja, da bi kaj pomenila. V nekaterih morda še kaj pobereš, pri drugih pa čist nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Boomerang ::
Na FRI se premalo programira, ne vem zakaj, verjetno, ker programiranje ni vse kar naj bi frijevec delal. Ni vse, ok, je pa kar pomemben del in če tega dela ne razumeš, je point frija zgrešen. Verjetno je na FERI isto, sklepam.
Programiranje je samo delček računalništva in informatike. Čeprav se večina diplomantov potem zaposli v web developmentu, je point učenja programiranja na FRI-ju drugačen: da kot računalničar znaš odkriti ponavljajoče se taske in jih delno ali v celoti avtomatizirati. Se pravi, namen programiranja ni samo razvoj web in mobile appov, ampak tudi rešitev, ki ti olajšajo delo - pa čeprav samo začasno.
Drugače pa ti FRI predstavi zelo majhno področje računalništva in informatike. Glede na to, da imajo diplomanti po končanem študiju naziv "inženir", jih je v resnici večina daleč od tega - o kakšnih dobrih inženirskih praksah (GEP) se večini niti ne sanja. Predvsem pa je na FRI-ju premalo prakse. Razen programiranja (in vsega kar paše zraven) boš ostale zadeve spoznal samo teoretično in če si jih v praksi ne znaš predstavljati, bodo taki predmeti postali dolgočasni. Jasno je, da boš od takih predmetov odnesel zelo malo oz. boš naučeno teorijo zelo hitro pozabil zaradi pomanjkanja prakse.
Utk ::
Ampak sej arhitekture se tudi ne učiš, niti analize nekega procesa. In še marsičesa. Učiš se razmišljat, vidiš katera področja obstajajo, veš kaj se da naredit in kaj ne. Kot je govoril en profesor, tudi strojniki znajo dobro programirat, celo tako dobro, da mislijo da znajo VSE sprogramirat, ampak mi pa vemo česa se ne da.
To je iz vidika znanosti ok. Ampak malo jih naprej dela v računalništvu kot znanosti, če smo realni, in tisti ki, grejo itak v doktorat.
Pa sej ne mislim, da je program zgrešen, ampak sami študenti bi morali se malo zavedat, da je njihova koda crap in se pozanimat kako je izboljšat. Tisti, ki programirajo, če ne, jim itak ni treba.
To je iz vidika znanosti ok. Ampak malo jih naprej dela v računalništvu kot znanosti, če smo realni, in tisti ki, grejo itak v doktorat.
Pa sej ne mislim, da je program zgrešen, ampak sami študenti bi morali se malo zavedat, da je njihova koda crap in se pozanimat kako je izboljšat. Tisti, ki programirajo, če ne, jim itak ni treba.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Moe_Lester ::
Govorim o tem, da računalnik danes uporablja 95% ljudi vsakodnevno v službi, v taki ali drugačni obliki. Mi pa še vedno otrok ne naučimo, da je računalnik orodje in ne igrača.
Jaz pa govorim o tem, da 7 letnemu otroku nič ne koristi napredni tečaj excela. To se da naučiti v nekaj tednih/mesecih takrat, ko rabiš (v poklicnih, srednjih in visokih šolah npr. ne pa v 1. razredu).
Za učenje logike pa ne rabiš nujno računalnika oz. je verjetno celo boljše, če se osnove učiš brez.
IgorCardanof ::
Moe_Lester je izjavil:
Govorim o tem, da računalnik danes uporablja 95% ljudi vsakodnevno v službi, v taki ali drugačni obliki. Mi pa še vedno otrok ne naučimo, da je računalnik orodje in ne igrača.
Jaz pa govorim o tem, da 7 letnemu otroku nič ne koristi napredni tečaj excela. To se da naučiti v nekaj tednih/mesecih takrat, ko rabiš (v poklicnih, srednjih in visokih šolah npr. ne pa v 1. razredu).
Za učenje logike pa ne rabiš nujno računalnika oz. je verjetno celo boljše, če se osnove učiš brez.
Nisi se videl kako lesen je folk z racunalnikom in to na faksu. Pa ga sicer skoz uporabljajo za netflix, instagram in facebook. Ko je pa potrebno naredit kaj izven tega, pa popolnoma zablokirajo.
Osnovno pismenost z racunalnikom ze v 1. razred osnovne sole. Nujno.
Retail investor, Simp, Crypto analyst, Cardano hejtr
Ne odgovarjam na DM.
Ne odgovarjam na DM.
Mato989 ::
Moe_Lester je izjavil:
Govorim o tem, da računalnik danes uporablja 95% ljudi vsakodnevno v službi, v taki ali drugačni obliki. Mi pa še vedno otrok ne naučimo, da je računalnik orodje in ne igrača.
Jaz pa govorim o tem, da 7 letnemu otroku nič ne koristi napredni tečaj excela. To se da naučiti v nekaj tednih/mesecih takrat, ko rabiš (v poklicnih, srednjih in visokih šolah npr. ne pa v 1. razredu).
Za učenje logike pa ne rabiš nujno računalnika oz. je verjetno celo boljše, če se osnove učiš brez.
Ko bi ti vedel kako leseni in nesposobni so ljudje pri uporabi pcja.... Pa to ne govorim o starih 60 plus ampak o 25, 29, 35 letnikih sploh ne znajo googlat
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Utk ::
Normalno, če so jim telefoni in tablice skurli možgane. Če kdo misli da bo nekdo zarad pametnega telefona pri 7ih letih obvladal excel pri 20ih, se pač moti. V resnici bo obratno. Excela ne znajo uporabljat, ker so zabiti, nič drugega. Tudi če daš nekomu kladivo, nekdo, ki zna razmišljat, bo z njim naredu marsikaj, nekdo drug se bo pa udaril po glavi.
Mato989 ::
Normalno, če so jim telefoni in tablice skurli možgane. Če kdo misli da bo nekdo zarad pametnega telefona pri 7ih letih obvladal excel pri 20ih, se pač moti. V resnici bo obratno. Excela ne znajo uporabljat, ker so zabiti, nič drugega. Tudi če daš nekomu kladivo, nekdo, ki zna razmišljat, bo z njim naredu marsikaj, nekdo drug se bo pa udaril po glavi.
Mah gre se za prilagodljivo sposobnost razmisljanja, ce nekaj ne znas prvo vprasas googla ne pa jokas supportu da ne gre
Najboljse mi je ko me sprasujejo prodajniki 28 letni nekaj kar jim najdem pol na googlu oni so pa cakali 5 ur da so dobli info od mene namesto ds bi lahko prej efektivno resli vse
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
111111111111 ::
Moe_Lester je izjavil:
Jaz pa govorim o tem, da 7 letnemu otroku nič ne koristi napredni tečaj excela. To se da naučiti v nekaj tednih/mesecih takrat, ko rabiš (v poklicnih, srednjih in visokih šolah npr. ne pa v 1. razredu).
Za učenje logike pa ne rabiš nujno računalnika oz. je verjetno celo boljše, če se osnove učiš brez.
Pa kod govori o naprednem tečaju excela? Ne bluzi.
Evo program za osnovno šolo:
- open office
- operacijski sistemi
- omrežja
- logika
- varnost na spletu
- postavitev domačega omrežja
- cad programi
- video programi
- avdio pogrami
- urejanje slik
- oblačna shramba
- backupiranje
- virusi
Neke osnove iz tega bi bilo priporočeno, da otroci vidijo in poskusijo, da vedo kakšne so sploh možnosti. Za tak program je 1 ura na teden več kot dovolj, pa je še vedno manj od likovnega pouka. Kogar pa več zanima se pa pripravi dodatne izbirne predmete.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 111111111111 ()
ViperR ::
Moja žena je v srednji šoli imela programiranje. Če jo danes vprašaš, kaj je C++ ji ne bo jasno o čem govoriš. Tako da močno dvomim, da bo otrokom v osnovni šoli takšno znanje koristilo. Bolj je smiselno se učit matematiko, logiko, kritično razmišljanje, samorefleksije itd.
111111111111 ::
Sej to je, kot izbirni predmet od 4. naprej.
Govorim, da to potrebujejo vsi otroci, vsaj osnove.
Moja žena je v srednji šoli imela programiranje. Če jo danes vprašaš, kaj je C++ ji ne bo jasno o čem govoriš. Tako da močno dvomim, da bo otrokom v osnovni šoli takšno znanje koristilo. Bolj je smiselno se učit matematiko, logiko, kritično razmišljanje, samorefleksije itd.
Matematiko se učijo. Ostale tri so pa kot računalništvo. Neobstoječe. Skratka, več bi bilo treba ponudit v smeri tehnike.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 111111111111 ()
Tody ::
Ja, računačništvo bi bilo treba učit malce bolj globoko, kaj sestavlja računalnik kako deluje internet, nakoncu koncev tudi kako deluje AI. Zdaj vsi veselo udrihajo po chat GTP 99 % pa pojma nima kako deluje in potem neke tožbe in grožnje zakaj ni to tako kot so si oni zamislili.
To so vse teme, kjer lahko predstaviš osnovno dejavnost, ne greš v statistično analizo modelov in matematiko zadaj ...
To so vse teme, kjer lahko predstaviš osnovno dejavnost, ne greš v statistično analizo modelov in matematiko zadaj ...
ales85 ::
Tody ::
V čem se motim? V tem da ne veš kako chat GTP dela? Seveda ga prodajajo kakor hočejo, sej tud za Windowse ne veš kako delajo... Sam da delajo... Bi blo pa fajn vedit vsaj malce ozadja, kaj so servici, kaj je RAM in CPU in zmerja bolj pomemben GPU? Vsaj meni je fino vedit nekaj teorije,... Dokler nas ne bodo čist zaprl v te oblake
Utk ::
Ne bit taki fohidioti.
Zadnjič je tip odprl temo kako zategnit losano kljuko. Dajte se malo zamislit. Res hočete imet 22 let starega sina, ki bo vedel kako deluje ChatGPT in Windowsi v ozadju, ne bo pa imel pojma kaj naredit ko mu ostane kljuka v roki?
Ja, sej je dobro znat čim več, ampak najprej osnovne stvari...
Zadnjič je tip odprl temo kako zategnit losano kljuko. Dajte se malo zamislit. Res hočete imet 22 let starega sina, ki bo vedel kako deluje ChatGPT in Windowsi v ozadju, ne bo pa imel pojma kaj naredit ko mu ostane kljuka v roki?
Ja, sej je dobro znat čim več, ampak najprej osnovne stvari...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
GummyBear ::
Osnovnošolcem bi bilo treba na področju računalništva približat naslednje teme (ni nujno v takšnem vrstnem redu):
a) Dvojiški, šestnajstiški in ostali številski sistemi - to so osnove kodiranja informacij
b) Zgradba (komponente) in delovanje računalnika - to je osnovno znanje računalništva
c) Vrste programja, na primer: shareware, freeware, opensource itd.
d) Oblikovanje besedil: word, excel, powerpoint ali ekvivalentno programje
e) Spletni bonton in spletna varnost - tako kot znaš v prometu poskrbeti zase, moraš tudi na spletu!
f) Osnove oblikovanja spletnih strani: uporaba html-ja in css-a
Po možnosti bi v šolski računalnici implementiral Linux operacijski sistem, tako da se osnovnošolcem približa še to področje. Zdaj najdeš celo študente, ki zmrznejo takoj ko namizje nima več "Start" menija.
Poleg tega bi uvedel še programiranje (kot izbirni predmet ali tečaj), kjer bi začeli z načrtovanjem algoritmov in risanjem diagramov poteka, nato pa spoznali Scratch - program namenjen prvim programerskim korakom. Par let nazaj sem inštruiral celo študentko, ki ji je Scratch delal težave - torej ne bi smelo biti prelahko za osnovnošolce.
a) Dvojiški, šestnajstiški in ostali številski sistemi - to so osnove kodiranja informacij
b) Zgradba (komponente) in delovanje računalnika - to je osnovno znanje računalništva
c) Vrste programja, na primer: shareware, freeware, opensource itd.
d) Oblikovanje besedil: word, excel, powerpoint ali ekvivalentno programje
e) Spletni bonton in spletna varnost - tako kot znaš v prometu poskrbeti zase, moraš tudi na spletu!
f) Osnove oblikovanja spletnih strani: uporaba html-ja in css-a
Po možnosti bi v šolski računalnici implementiral Linux operacijski sistem, tako da se osnovnošolcem približa še to področje. Zdaj najdeš celo študente, ki zmrznejo takoj ko namizje nima več "Start" menija.
Poleg tega bi uvedel še programiranje (kot izbirni predmet ali tečaj), kjer bi začeli z načrtovanjem algoritmov in risanjem diagramov poteka, nato pa spoznali Scratch - program namenjen prvim programerskim korakom. Par let nazaj sem inštruiral celo študentko, ki ji je Scratch delal težave - torej ne bi smelo biti prelahko za osnovnošolce.
matic492 ::
No drugače programiranje že imajo v OŠ (vsaj v naši), moj brat je imel programiranje 8/9 razred par let nazaj. Ne spomnem se pa, če bil krožek ali izbirni/dodatni predmet.
X670 Gaming X, R9 7900X, 64GB, EVGA RTX 3090 XC3, HX1000
Utk ::
a in f bi jaz črtal. To je brez veze.
B in c se lahko omeni v enem odstavku, ampak kaj imaš tu za filozofirat.
Treba je ločit med "uporabnikom" in "programerjem". OŠ ni prostor, kjer bi se moral učit to drugo. Kot se niti ne učiš švasanja, računovodstva, farmacije itd., čeprav so to vsa čisto koristna področja in se jih tudi v OŠ dotaknejo do nivoja "uporabnika" teh stvari, ni pa treba it pregloboko. Če koga zanima, so krožki, tečaji, itd.
B in c se lahko omeni v enem odstavku, ampak kaj imaš tu za filozofirat.
Treba je ločit med "uporabnikom" in "programerjem". OŠ ni prostor, kjer bi se moral učit to drugo. Kot se niti ne učiš švasanja, računovodstva, farmacije itd., čeprav so to vsa čisto koristna področja in se jih tudi v OŠ dotaknejo do nivoja "uporabnika" teh stvari, ni pa treba it pregloboko. Če koga zanima, so krožki, tečaji, itd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
l0g1t3ch ::
Jaz sem končal 5 letni uni fri, in ja, sej programira se, ampak nihče ne gre za tabo in ti da šus, če je koda grda, itd. Gleda se samo output. Enkrat moraš it čez to, da gre nekdo en čas čez tvojo kodo in te kurca, tudi če "dela".
Praktično nič se pa nismo učili o raznih vzorcih, ali kako se temu reče. Ker to velja za obrtniško znanje, fri je pa znanstveni faks.
Ampak 90% nas pol dela "obrt", in ne znanost. In tudi pri diplomi, ko sem kopal po programu, ki ga je napisal profesor, sem vidu zakaj. Sej vprašanje kolk profesorjev zna napisat neko konkretno in "lepo" kodo.
Fri Uni je povsem pravilno da je znanstveni faks. Prav škoda da so ga že pred boloncem skrajšali na 4 leta iz 4,5. Lahko bi pustili še tisti 9 semester in dodali še kaj več matematike in o signalih.
Obrtniškega znanja se že naučiš spotoma, med poletnim delom oz. če se potem zaposliš na taki poziciji.
Oz. če je tvoj osnovni cilj pridobiti obrtniško znanje greš že takoj na VSŠ. Ali pa na organizacijo v Kranj in zraven študiraš knjige + gledaš udemy tečaje.
No drugače programiranje že imajo v OŠ (vsaj v naši), moj brat je imel programiranje 8/9 razred par let nazaj. Ne spomnem se pa, če bil krožek ali izbirni/dodatni predmet.
Sedaj so to izbirni predmeti, ki so na voljo od četrtega razreda dalje.
Je pa smešno da imamš lahko za izbirni predmet, računalništvo, tuji jezik (ene 4 opcije), telovadbo ali pa nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: l0g1t3ch ()
ales85 ::
a in f bi jaz črtal. To je brez veze.
B in c se lahko omeni v enem odstavku, ampak kaj imaš tu za filozofirat.
Treba je ločit med "uporabnikom" in "programerjem". OŠ ni prostor, kjer bi se moral učit to drugo. Kot se niti ne učiš švasanja, računovodstva, farmacije itd., čeprav so to vsa čisto koristna področja in se jih tudi v OŠ dotaknejo do nivoja "uporabnika" teh stvari, ni pa treba it pregloboko. Če koga zanima, so krožki, tečaji, itd.
Jaz se strinjam s teboj. Ampak veliko ljudi tako razmišlja, zakaj se ne bi vsi učili osnov "mojega" poklica. Na koncu to pač ne gre, ker je tega preveliko. Predstaviti neke osnove ali pa celo uvesti predmet, kjer bi se seznanili z različnimi poklici in z nekaj videi predstavili osnove, bi bilo najbrž bolj zanimivo in bi več odnesli od tega. Nato pa ja, krožki in tečaji ali izbirni predmeti za poglobitev.
Ker velike večine uporabnikov sploh ne zanima kaj se dogaja spodaj in bi se to kvečjemu napiflali. Da bi jim pa to potem še koristilo? Saj popraviti tako nič ne moreš s takšno "izobrazbo". In pustimo ob strani, da itak pozabijo vse čez letne počitnice, če jih tema ne zanima in je ne drdrajo kar naprej.
Moe_Lester ::
No drugače programiranje že imajo v OŠ (vsaj v naši), moj brat je imel programiranje 8/9 razred par let nazaj. Ne spomnem se pa, če bil krožek ali izbirni/dodatni predmet.
Moja tamala je imela osnove programiranja v 4. razredu pri računalniškem krožku. Nekaj osnov računalništva + delo v Sketchu. V 7. imajo pa na voljo računalništvo kot izbirni predmet, ampak ne vem kaj počnejo, ker si ga ni izbrala.
Za tiste starše in otroke, ki imajo željo ni problemov. Za druge je pa IMHO prav, da se jih ne sili. Meni se zdi 80% vsebin, ki se jih učijo v osnovni šoli nesmisel, ampak to je sistemski problem.
Kar se tiče poznavanja delovanja računalnika itd. Geeki pogosto zagovarjajo, da bi moral vsak vedeti kako deluje procesor hkrati pa jih veliko ne zna natočiti olja v avto, spečt štruce kruha, preštihat gredice na vrtu...
Nekateri ja, veliko jih je pa enako štorastih kot tisti študenti, ki ne znajo uporabit niti VLOOKUPa v excelu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Moe_Lester ()
Tody ::
Itak, da je potrebno imeti razgledanost in radovednost, da ugotoviš kako se zadeve delajo. Al so to računalniki al pa kluke ali pa okna, ste kdaj gledal kako je sestavljen okovje od okn? Ne ? Zakaj pa ne? Postavite 100 ljudi pred vrata brez kljuke in 50 % jih ne bo znalo odpreti! Tisti, ki smo igral igrce smo moral najprej jo crakat da smo jo sploh lahko igral potem smo moral pa še vse fore v igri spoznat... Tudi to šteje zdaj v življenju... Jebeš programiranje to je 10 % vsega kar se tiče računalništva.
Zimonem ::
Itak, da je potrebno imeti razgledanost in radovednost, da ugotoviš kako se zadeve delajo. Al so to računalniki al pa kluke ali pa okna, ste kdaj gledal kako je sestavljen okovje od okn? Ne ? Zakaj pa ne? Postavite 100 ljudi pred vrata brez kljuke in 50 % jih ne bo znalo odpreti! Tisti, ki smo igral igrce smo moral najprej jo crakat da smo jo sploh lahko igral potem smo moral pa še vse fore v igri spoznat... Tudi to šteje zdaj v življenju... Jebeš programiranje to je 10 % vsega kar se tiče računalništva.
Ma tisti ki ste igrali igrice ste bolj ali manj nesposobni. Celo za programiranje. Večji del niste osvojili ne osnovnih teorij niti praktičnega poudka od fotra.
HotBurek ::
Patetični vana bi alfa moški.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Kripto mesi ::
Samo še odgovor bureka smo čakali. Samooklicanega programerja, ki med dobro in slabo rešitvijo izbere tretjo, in sicer najslabšo opcijo
Senior Dev ::
On lahko pobriše tvoj post, ker je vdiralec v sisteme. Jaz bi dvakrat premislil preden bi zafrkaval Burkeža.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin
111111111111 ::
Jaz se strinjam s teboj. Ampak veliko ljudi tako razmišlja, zakaj se ne bi vsi učili osnov "mojega" poklica. Na koncu to pač ne gre, ker je tega preveliko. Predstaviti neke osnove ali pa celo uvesti predmet, kjer bi se seznanili z različnimi poklici in z nekaj videi predstavili osnove, bi bilo najbrž bolj zanimivo in bi več odnesli od tega. Nato pa ja, krožki in tečaji ali izbirni predmeti za poglobitev.
Hja, 95% današnjih poklicev zahteva takšno ali drugačno znanje računalništva. Kdo bo imel prednost na razgovoru. Računovodja, ki pozna excel ali tisti, ki ga ne?
Moe_Lester je izjavil:
Kar se tiče poznavanja delovanja računalnika itd. Geeki pogosto zagovarjajo, da bi moral vsak vedeti kako deluje procesor hkrati pa jih veliko ne zna natočiti olja v avto, spečt štruce kruha, preštihat gredice na vrtu...
Očitno preveč gledaš filme. Kdo govori o poznavanju procesorja? Gre za poznavanje nekih osnovnih enot računalništva, na nivoju likovnega pouka, športne vzgoje, glasbe...
Slovenščina, matematika, tuj jezik, bi bili še vedno prioriteta. Ampak tako kot imajo priložnost razviti svoje talente tisti, ki radi rišejo, bi jih morali imeti tudi tisti tehnično naravnani.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 111111111111 ()
111111111111 ::
Ma tisti ki ste igrali igrice ste bolj ali manj nesposobni. Celo za programiranje. Večji del niste osvojili ne osnovnih teorij niti praktičnega poudka od fotra.
Seveda. In verjetno so serijski morilci, a ne?
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
Moe_Lester ::
Slovenščina, matematika, tuj jezik, bi bili še vedno prioriteta. Ampak tako kot imajo priložnost razviti svoje talente tisti, ki radi rišejo, bi jih morali imeti tudi tisti tehnično naravnani.
Saj imajo. V osnovni šoli imaš računalništvo. Če si tehnično naravnan že v prvi polovici.
Nobenega pametnega razloga pa ni, da bi se otroci v 1. razredu učili programirati.
ales85 ::
111111111111 je izjavil:
Jaz se strinjam s teboj. Ampak veliko ljudi tako razmišlja, zakaj se ne bi vsi učili osnov "mojega" poklica. Na koncu to pač ne gre, ker je tega preveliko. Predstaviti neke osnove ali pa celo uvesti predmet, kjer bi se seznanili z različnimi poklici in z nekaj videi predstavili osnove, bi bilo najbrž bolj zanimivo in bi več odnesli od tega. Nato pa ja, krožki in tečaji ali izbirni predmeti za poglobitev.
Hja, 95% današnjih poklicev zahteva takšno ali drugačno znanje računalništva. Kdo bo imel prednost na razgovoru. Računovodja, ki pozna excel ali tisti, ki ga ne?
Vso sreco priti do izobrazbe za racunovodja brez vsaj nekaj izobrazevanja za Excel... Sicer pa pretiravas, kot se je prej. Najprej se je razlagalo o nekih "podrobnostih", zdaj smo pa ze pri Excelu.
111111111111 ::
Moe_Lester je izjavil:
Saj imajo. V osnovni šoli imaš računalništvo. Če si tehnično naravnan že v prvi polovici.
Nobenega pametnega razloga pa ni, da bi se otroci v 1. razredu učili programirati.
Glede na to da imam trenutno 3 otroke v osnovni šoli ti povem, da pride računalništvo v 4 razredu kot izbirni predmet, če seveda šola nima kakšnega svojega programa, odvisno od ravnatelja. Glede programiranja pa se strinjam, da v prvem razredu nima smisla, kakšno leto Scratcha v zadnjem triletju, da otrok čez leto naredi en projekt, pa ima smisel.
Mi smo doma že v drugem razredu lepo začeli z Lego Mindstorms in en mulc programira za ostale. Ostali dajejo ideje on pa spiše program, drugim dvema se ne da zafrkavati z if stavki, pa naredita progo za robota. In na podlagi tega zanimanja, ga usmerjam v računalništvo.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
111111111111 ::
Vso sreco priti do izobrazbe za racunovodja brez vsaj nekaj izobrazevanja za Excel... Sicer pa pretiravas, kot se je prej. Najprej se je razlagalo o nekih "podrobnostih", zdaj smo pa ze pri Excelu.
Tako kot kakšen starejši računovodja ni konkurenčen, tako tudi naši otroci ne bodo, če ne bomo razvijali talentov, ki jih imajo. ZAkaj ne bi imeli 1 uro tehnike/računalništva v prvem razredu? Imajo pa glasbo in likovni? Sistem je pač zastarel in celo na tehničnem forumu, je večina proti spremembam, so brezveze.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
ales85 ::
Hint: otroci radi pojejo/ustvarjajo. Imas pa nekaj redkih primerov, ki so malo bolj "tehnicni". Na racunalniku jih 99% zanimajo samo igre.
Sicer se pa meni poleg tega tudi 9 letka zdi prezgodaj. Kar naj se vrne 8 letna OS.
Sicer se pa meni poleg tega tudi 9 letka zdi prezgodaj. Kar naj se vrne 8 letna OS.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ales85 ()
Utk ::
Tako kot kakšen starejši računovodja ni konkurenčen, tako tudi naši otroci ne bodo, če ne bomo razvijali talentov, ki jih imajo.
Tvoji 8 letniki so talenti za excel? Računalnik je (samo) orodje, excel je samo orodje na orodju. Ki bo čez 20 let popolnoma drugačen kot je danes. Matematika, logika, jezik, itd., bo pa približno vse isto, tudi je zelo verjetno, da bo še zmeraj pomembno, da imaš razvite mišice in motoriko.
Ok, če so tvoji mulci multitalenti, da obenem znajo lepo pisat, risat (to mislim na roke), obvladajo kolo, žogo, rolerje, smučanje, kuhanje, kopanje po zemlji in 100 drugih stvari, ki jih morajo mulci, pa jim ostane še čas in energija za excel in python, potem ok, kar naj. Ampak dvomim. Bi reku, da jim nekje nekaj zmanjka. Da ne boš dobil čez 15 let človeka, ki sicer obvlada excel in python, ampak je motorični invalid s prekomerno težo, itd. Excel in python se da naučit tudi kasneje, neroda si pa for life.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Tody ::
Ales kje ti spis da te ne ukradejo? Moja hčerka ne riše rada tudi poje ne... Kljub enormi količini le tega v vrtcu. Kot rečeno bi bilo fajn malce tehnike v prvi trijadi ampak danes smo srečni ker učitelji znajo uporabljati email!
Še enkrat! Nekateri kujete programiranje v zvezde tukaj in to je opravičeno ko se gre za napredne stvari, ne rabijo vedeti za bufferje pa količino pomnilnika pa te stvari. Nas so Logo učil kar je bilo zanimivo.
Še enkrat! Nekateri kujete programiranje v zvezde tukaj in to je opravičeno ko se gre za napredne stvari, ne rabijo vedeti za bufferje pa količino pomnilnika pa te stvari. Nas so Logo učil kar je bilo zanimivo.
kriptobog ::
Kje ste zdaj Excel najdli? Jaz v excelu znam tri ali stiri osnove stvari potem je pa konec.
ales85 ::
Ales kje ti spis da te ne ukradejo? Moja hčerka ne riše rada tudi poje ne... Kljub enormi količini le tega v vrtcu. Kot rečeno bi bilo fajn malce tehnike v prvi trijadi ampak danes smo srečni ker učitelji znajo uporabljati email!
Še enkrat! Nekateri kujete programiranje v zvezde tukaj in to je opravičeno ko se gre za napredne stvari, ne rabijo vedeti za bufferje pa količino pomnilnika pa te stvari. Nas so Logo učil kar je bilo zanimivo.
Ja kje pa ti spiš? Saj sem rekel, da imaš teh nekaj malega otrok, ki so pa bolj za "tehniko". Ampak ti zdaj misliš, če jim boš vsiljeval (po tvoje jih usmerjaš), bodo pa potem kar strokovnjaki. Pa je tako kot z jeziki, če ne bodo redno tega uporabljali, bodo "vse" pozabili.
Senior Dev ::
Otrokom ne bo treba več bit "tehnični tip". To je out. Tudi programiranja ti ne bo treba obvladat v prihodnosti. Vse bo to kmalu zastarelo, ker je razvoj enostavno prehiter. Treba se bo na novo učiti nove veščine ali pa ostaneš pač nekje v legacy nišah dokler te čas ne povozi totalno.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin
ales85 ::
Senior Dev je izjavil:
Otrokom ne bo treba več bit "tehnični tip". To je out. Tudi programiranja ti ne bo treba obvladat v prihodnosti. Vse bo to kmalu zastarelo, ker je razvoj enostavno prehiter. Treba se bo na novo učiti nove veščine ali pa ostaneš pač nekje v legacy nišah dokler te čas ne povozi totalno.
No, še vedno se bo potrebno učiti takšnega razmišljanja za konkretno delo s temi orodji. Kar en filozof ne bo naredil iste stvari kot jo bo nekdo, ki ima ustrezno izobrazbo/nadarjenost. Ljudje smo pa različni. Se pa vsekakor strinjam s tabo. Ampak to še ne pomeni, da otroci ne morejo tudi nadgrajevati tega znanja ves čas, dokler ne pridejo na trg dela. Ampak potem se pa vprašam kam bo šlo njihovo otroštvo - in ja, meni je to pomembno. Naj bodo otroci in uživajo. Če koga zanima, naj se pač malo bolj ukvarja s tem.
Senior Dev ::
Človek bo lahko v prihodnosti bolj človeški. Sedaj je bolj podoben robotu. Recimo da pišeš kodo v jeziku, ki ga razume računalnik (programiranje), se mi zdi čisto nepotrebno podrejanje računalniku, ki je v resnici po novem že sposoben razumeti in izvrševati naloge zastavljene v človeškem jeziku. Taboljši programerji so že začeli hoditi kot roboti in to ne pelje nikamor. Da ne govorim koliko jim že manjka na socializaciji.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin
ales85 ::
Senior Dev je izjavil:
Človek bo lahko v prihodnosti bolj človeški. Sedaj je bolj podoben robotu. Recimo da pišeš kodo v jeziku, ki ga razume računalnik (programiranje), se mi zdi čisto nepotrebno podrejanje računalniku, ki je v resnici po novem že sposoben razumeti in izvrševati naloge zastavljene v človeškem jeziku. Taboljši programerji so že začeli hoditi kot roboti in to ne pelje nikamor. Da ne govorim koliko jim že manjka na socializaciji.
Ja, ampak nekdo vseeno ta orodja narediti. Razen, ce mislis, da bo tako hitro prislo do bootstrapa.
DaLemuroso ::
Senior Dev je izjavil:
Otrokom ne bo treba več bit "tehnični tip". To je out. Tudi programiranja ti ne bo treba obvladat v prihodnosti. Vse bo to kmalu zastarelo, ker je razvoj enostavno prehiter. Treba se bo na novo učiti nove veščine ali pa ostaneš pač nekje v legacy nišah dokler te čas ne povozi totalno.
To kar lahko naredi AI je minimalni del. Tehnični tip je vedno bolj in. Samo programiranje, analiza itn. večinoma ni glavni del dela, to pa je to, kar ti lahko nadomesti AI. Ali imaš v mislih kaj drugega?
Poleg tega v praksi ne moreš 100% zaupati AI, ker ni mirodajno, da v primeru, da kaj ne štima rečes "Ali AI, dej ti to naredi malo drugače", potem pa držiš pesti.
V glavnem ko rečeš tehnični tip se verjetno ne zavedaš kaj vse to povzema? Si morda bolj froc, ki si misli, da je neka C koda 90% dela, ce vzameš celotno tehnično stroko?
Butalci se pritozujejo, pametni obvozijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DaLemuroso ()
111111111111 ::
Tako kot kakšen starejši računovodja ni konkurenčen, tako tudi naši otroci ne bodo, če ne bomo razvijali talentov, ki jih imajo.
Tvoji 8 letniki so talenti za excel? Računalnik je (samo) orodje, excel je samo orodje na orodju. Ki bo čez 20 let popolnoma drugačen kot je danes. Matematika, logika, jezik, itd., bo pa približno vse isto, tudi je zelo verjetno, da bo še zmeraj pomembno, da imaš razvite mišice in motoriko.
Ok, če so tvoji mulci multitalenti, da obenem znajo lepo pisat, risat (to mislim na roke), obvladajo kolo, žogo, rolerje, smučanje, kuhanje, kopanje po zemlji in 100 drugih stvari, ki jih morajo mulci, pa jim ostane še čas in energija za excel in python, potem ok, kar naj. Ampak dvomim. Bi reku, da jim nekje nekaj zmanjka. Da ne boš dobil čez 15 let človeka, ki sicer obvlada excel in python, ampak je motorični invalid s prekomerno težo, itd. Excel in python se da naučit tudi kasneje, neroda si pa for life.
Tamal obvlada matematiko in rad se ukvarja s športom. Programiranje ga zanima že od lego mindstorms. hodi na rokomet, nogomet, ju-jits, robo delavnice, matematična tekomvanja in igra flavto. Rad gleda kako bratje igrajo igrice on pa jih ne mara.
Eden vrtnari na polno, kar naprej vlači iz hoste neke sadike in podtika po njivi, igra flavto in od športa hodi samo na rokomet.
Tretji cele dneve bere in najraje dela iz papirja, na računaniku ga zanimajo izključno igrice in 3d modeliranje, da si kaj naprinta na 3d tiskalnik igra bobne ampak slabo, tako da bo verjetno nehal.
Ker v šoli večino teh stvari ne delajo, jih pač spodbujam doma. Se pa vprašam, kaj pa otroci, ki bi jih to mogoče zanimalo pa nimajo prilike niti videti, ker starši teh stvari ne poznajo?
Senior Dev je izjavil:
Otrokom ne bo treba več bit "tehnični tip". To je out. Tudi programiranja ti ne bo treba obvladat v prihodnosti. Vse bo to kmalu zastarelo, ker je razvoj enostavno prehiter. Treba se bo na novo učiti nove veščine ali pa ostaneš pač nekje v legacy nišah dokler te čas ne povozi totalno.
Zanimivo kako se vsi obešate na programiranje. Gre za logiko, tudi ne pričakujem da bodo vsi programerji.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 111111111111 ()
ales85 ::
111111111111 je izjavil:
Zanimivo kako se vsi obešate na programiranje. Gre za logiko, tudi ne pričakujem da bodo vsi programerji.
Ti si obesil v tisti predmet vse, samo logike ne.