» »

Microsoft s HLSL

Microsoft s HLSL

Slo-Tech - Microsoft bo ta konec tedna, na konferenci razvijalcev iger (GDC, Game Developer Conference) predstavil uporabo jezika HLSL, ki temelji na programskem jeziku C. HLSL, visokonivojski jezik za osenčevanje (High-Lever Shader Language) bo, vsaj tako izgleda, z integracijo v DirectX 9 neposredno konkuriral nVidiinem Cg, saj najbrž mali mehki noče, da bi se pozornost iz knjižnice DirectX preusmerila kam drugam. Microsoft bo na sejmu imel dva dni odprte delavnice za oblikovanje z uporabo HLSL. Visoko nivojski jeziki so v grafičnem svetu definitivno postali nuja. Vprašanje je le, komu bo uspelo svojo rešitev tako razširiti, da bo le-ta veljala za standardno. Klik!

6 komentarjev

undefined ::

> Vprašanje je le, komu bo uspelo svojo rešitev tako razširiti, da bo le-ta veljala za standardno.

A resno misliš, da je to vprašanje? :)

Sergio ::

hm, v bistvu ja. Microsoft bo HLSL res širil naprej, ampak ekskluzivna uporaba enega jezika za razvijalce iger pač ni nujna.

Nikakor se pa NE SME ponoviti zgodba Glide -- ostalo, iz časov Voodooja.

nVidia IMA pozicijo standardizirati Cg. Senitel? :D
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

undefined ::

Sam sem mnenja, da bo situacija podobna DirectX vs. OpenGL. 90% iger izrablja DX in komaj 10% OGL. Menim, da bo precej podobno v primeru HLSL vs. Cg. :)

Fury ::

iceman tale je bla pa neumna zdele.. 10%... si na glavo padu?

cisto vse igre ki imajo q2/3 engine majo opengl... pa se kaksna se najde da dobis kar nekaj cez 10%

undefined ::

Ok, naj bo 12%, ko si glih ti. :)

In koliko od vseh iger na trgu pa ima q2/q3 pogonov? Ne štej samo tiste igre, katere poseduješ sam.

Senitel ::

Nov DirectX 9.0 HLSL compiler je po mojih testiranjih nekoliko boljši od Cg-ja (imam en res dolg pixel shader, ki ga Cg spravi tam na 350 inštrukcij, nov DX9 HLSL pa ga spravi na 320 inštrukcij >:D).
Gledat na DirectX 9.0 HLSL vs Cg kot na Glide vs vse ostalo tudi ni ravno najbolj posrečena zadeva. Cg in DX9 HLSL sta si podobna kot jajce jajcu in če hočeš Cg-jev shader prevajat v DX9 HLSL moraš spremenit samo par stvari, medtem ko Cg uspešno prebavi vse DX9 HLSL shaderje (z kupom warningov... >:D). Praktično edina razlika v sami sintaksi je ta, da Cg že sedaj nudi precej kontrole iz shaderjev za barvno globino tekstur (čeprav strojne podpore zato še ni niti v GeForce FX) in MS bo temu verjetno sledil. Obenem je pa treba vedet, da za Cg že obstajajo plugini za orodja ala 3D Studio MAX, Maya,... kar je pomembno, če hočejo imet artisti nadzor nad izgledom igre.
Cg vs DX9 HLSL je pač bolj vprašanje kater prevajalnik boš uporabil kot kar koli drugega.
Tako Cg kot DX9 HLSL pa bosta s časom postajala samo še boljša.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Valve izdal SteamOS in predstavil prototip Steam Machine in Steam Controller

Oddelek: Novice / Konzole
4415407 (10413) Testman42
»

R580 počasi prihaja

Oddelek: Strojna oprema
242188 (1406) Good Guy
»

GForce FX in directx 9

Oddelek: Strojna oprema
131339 (1190) Zheegec
»

DirectX 9.1 Favors GeForce FX?

Oddelek: Strojna oprema
151496 (1134) freejack
»

Microsoft s HLSL

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
61948 (1948) Fury

Več podobnih tem