Forum » Zvok in slika » Barvni modeli - nagradim najboljsi odgovor
Barvni modeli - nagradim najboljsi odgovor
G@c ::
Ze kar nekaj casa iscem na spletu prednosti in pomankljivosti barvnih modelov, a jih zal ne najdem. Potrebujem jih za diplomsko nalogo, gre za resen problem.
Torej... Prosil bi vas, ce mi nastejete
prednosti in pomankljivosti sledecih barvnih modelov:
- rgb,
- cmy(k),
- hsv,
- hsl.
Trud osebe, ki mi posreduje res dober odgovor, bo zagotovo poplacan ("zmagovalca bom omenil tu na forumu, le-ta pa mi lahko na st. 040899568 poslje naslov, na katerega bo prejel denarno nagrado: od 1500 do 3000 sit").
Hvala za razumevanje!
Glede denarne nagrade se ne zajebavam!
Zmagovalec jo dobi 100%!
Torej... Prosil bi vas, ce mi nastejete
prednosti in pomankljivosti sledecih barvnih modelov:
- rgb,
- cmy(k),
- hsv,
- hsl.
Trud osebe, ki mi posreduje res dober odgovor, bo zagotovo poplacan ("zmagovalca bom omenil tu na forumu, le-ta pa mi lahko na st. 040899568 poslje naslov, na katerega bo prejel denarno nagrado: od 1500 do 3000 sit").
Hvala za razumevanje!
Glede denarne nagrade se ne zajebavam!
Zmagovalec jo dobi 100%!
L@@King 4 knowledge !
- polepsalo: Stepni Volk ()
CaqKa ::
kot prvo si pomagaš s temle gugl linki ;)
define:cmyk
define:rgb
define:hsl
define:hsv
define:color model
define:color space
pomojem boš na večji odziv prišel na strani stran na www.3delavnica.com.
drugače pa je kolkor jaz vem cmyk bolj tiskarske narave.. in ko cel cmyk zmešaš dobiš "kao" črno barvo. pri rgbju pa ko vse zmiksaš dobiš belo.
sicer pa bi na to temo znal verjetno dosti povedat tudi senitel.
skratka mislim da zadeva ni tako skopa, da na internetu nebi našel kaj o tem.
/edit spomnil sem se še da se zadevi v angleščini reče color space. torej barvni prostor.
nakar sem se spomnil še na wikipedio, mislim da bo to najbolši link, vse je lepo z slikcami opremljeno.
Color space - Wikipedia
odspodaj so lepo vsi color spejsi posebej razloženi.
vzami si cajt in preberi.
define:cmyk
define:rgb
define:hsl
define:hsv
define:color model
define:color space
pomojem boš na večji odziv prišel na strani stran na www.3delavnica.com.
drugače pa je kolkor jaz vem cmyk bolj tiskarske narave.. in ko cel cmyk zmešaš dobiš "kao" črno barvo. pri rgbju pa ko vse zmiksaš dobiš belo.
sicer pa bi na to temo znal verjetno dosti povedat tudi senitel.
skratka mislim da zadeva ni tako skopa, da na internetu nebi našel kaj o tem.
/edit spomnil sem se še da se zadevi v angleščini reče color space. torej barvni prostor.
nakar sem se spomnil še na wikipedio, mislim da bo to najbolši link, vse je lepo z slikcami opremljeno.
Color space - Wikipedia
odspodaj so lepo vsi color spejsi posebej razloženi.
vzami si cajt in preberi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()
CaqKa ::
da. razlage so več kot dobre.. zelo dobre
Category:Color space - Wikipedia
HSL and HSV - Wikipedia
RGB color spaces - Wikipedia
HSL and HSV - Wikipedia
CMYK color model - Wikipedia
že samo s temi linki imaš kr nekaj za brat in kr nekaj za pisat.
zelo dobra zadeva tale wikipedia.
Ze kar nekaj casa iscem na spletu prednosti in pomankljivosti barvnih modelov, a jih zal ne najdem.
Category:Color space - Wikipedia
HSL and HSV - Wikipedia
RGB color spaces - Wikipedia
HSL and HSV - Wikipedia
CMYK color model - Wikipedia
že samo s temi linki imaš kr nekaj za brat in kr nekaj za pisat.
zelo dobra zadeva tale wikipedia.
Ze kar nekaj casa iscem na spletu prednosti in pomankljivosti barvnih modelov, a jih zal ne najdem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()
Ziga Dolhar ::
Joker je pred leti imel en članek, v katerem je primerjal cmyk in rgb. Ne spominjam se, ali je bilo to spisano v okviru megatesta monitorjev, tiskalnikov ali fotoaparatov, a bilo je precej poučno.
Morda imajo na svoji spletni strani ... joker.si, check.
Morda imajo na svoji spletni strani ... joker.si, check.
https://dolhar.si/
Senitel ::
Bi pomagalo, če bi malce več napisal o svoji diplomski nalogi...
Težko je povedat kaj so prednosti in slabosti posameznega modela, ker se lahko tako ali tako mirno prestavljaš iz enega v drugega. Našim očem je najbližje RGB model, ker imamo receptorje, ki so "uravnani" ravno na to kombinacijo.
Barve gredo od infra rdeče pa do ulrta vijolične (ne ene ne druge ne vidimo). Rdeča sega nekako od 780-622nm valovne dolžine, zelena od 577 do 492nm in modra od 492 do 455nm (pozor na luknjo med rdečo in zeleno). Zaradi količine receptrojev, ki se odzivajo na določeno barvo, je človeško oko najbolj občutljivo ravno na zeleno (pa tudi rumeno in orančno, ki sta po valovni dolžini bolj proti rdeči) najmanj pa na modro. Tipičen problem pri tem je, da je na računalnikih precej težko zadeti ustrezno barvo kože, ker v praksi manjka natančnost med rdečo in zeleno.
RGB je v računalništvu najbolj uporabljan model, kolikšna je njegova natančnost je odvisno od tega koliko podatkov si vzameš za posamezno barvo (tipično 8 bitov za vsako, skupaj 24 bitov). CMYK se tipično uporablja v tisku, zato ker če mešaš štiri barve namesto treh ne potrebuješ tako velike natančnosti pri posamezni barvi. In tisk je povsem fizikalno omejen s tem, kako majhne kapljice posamezne barve lahko tiskalnik izpljune (in to je precej težje zmanjšat, kot pa povečat količino podatkov iz 16 bitov na 24 bitov). HSL in HSV sta zelo podobna modela (poglej si linka na Wikipedio, ki ti jih je dal Caqka), njuna prednost pa je, da sta zelo intuitivna za ljudi, ki rišejo na računalnikih saj je posvetlit ali potemnit barvno povsem enostavno.
Vendar to ni niti približno konec zgodbe. Že pri samem RGB se zatakne, zato ker recimo na zaslonu nikoli ne vidiš strogo RGB ampak vidiš sRGB (gamma correction). RGB je linearen, sRGB je pa eksponenten (sRGB = RGB ^ 2.2). To pomeni, da če si ti izbereš v Photoshopu ali kje drugje barvo RGB (0.5, 0.5, 0.5) to ne bo siva, ki je perfektno med črno in belo, ampak boš na zaslonu videl (0.5, 0.5, 0.5) ^ 2.2 kar je približno (0.217, 0.217, 0.217). Zaradi tega je za risanje bolj prikladen HSL (HSV), ker je malo težko loviti pravo barvo po eksponentni krivulji (bistveno lažje po linearni premici).
Potem imaš pa še dejstvo, da je človeško oko bistveno bolj občutljivo na jakost svetlobe, kot na samo barvo. Če se sprehajaš zvečer nekje zunaj brez luči ali pa če gledaš zvezde skozi teleskop, boš videl vse kar precej super, samo bo vse črnobelo. Podobno je precejšnja sprememba, če prideš iz bolj temne sobe na svetlo poletno sonce (ali obratno)... Omenjeni modeli tega ne pokrivajo. No RGB ga pokriva, če dovoljuješ, da števila pri posamezni komponenti uidejo iz intevala [0.0,1.0] na [0.0,neskončno). Imaš pa spet RGBE (Red Green Blue Exponent), ki hrani stvari v formatu (Red Green Blue) ^ Exponent. Ali pa YUV model recimo, kjer je Y svetilnost U in V pa določata barvo (spet je pa odvisno koliko prostora imaš na voljo za posamezno barvno komponento) klik. Zakaj si v bistvu omejen na RGB, CMYK, HSL in HSV?
Težko je povedat kaj so prednosti in slabosti posameznega modela, ker se lahko tako ali tako mirno prestavljaš iz enega v drugega. Našim očem je najbližje RGB model, ker imamo receptorje, ki so "uravnani" ravno na to kombinacijo.
Barve gredo od infra rdeče pa do ulrta vijolične (ne ene ne druge ne vidimo). Rdeča sega nekako od 780-622nm valovne dolžine, zelena od 577 do 492nm in modra od 492 do 455nm (pozor na luknjo med rdečo in zeleno). Zaradi količine receptrojev, ki se odzivajo na določeno barvo, je človeško oko najbolj občutljivo ravno na zeleno (pa tudi rumeno in orančno, ki sta po valovni dolžini bolj proti rdeči) najmanj pa na modro. Tipičen problem pri tem je, da je na računalnikih precej težko zadeti ustrezno barvo kože, ker v praksi manjka natančnost med rdečo in zeleno.
RGB je v računalništvu najbolj uporabljan model, kolikšna je njegova natančnost je odvisno od tega koliko podatkov si vzameš za posamezno barvo (tipično 8 bitov za vsako, skupaj 24 bitov). CMYK se tipično uporablja v tisku, zato ker če mešaš štiri barve namesto treh ne potrebuješ tako velike natančnosti pri posamezni barvi. In tisk je povsem fizikalno omejen s tem, kako majhne kapljice posamezne barve lahko tiskalnik izpljune (in to je precej težje zmanjšat, kot pa povečat količino podatkov iz 16 bitov na 24 bitov). HSL in HSV sta zelo podobna modela (poglej si linka na Wikipedio, ki ti jih je dal Caqka), njuna prednost pa je, da sta zelo intuitivna za ljudi, ki rišejo na računalnikih saj je posvetlit ali potemnit barvno povsem enostavno.
Vendar to ni niti približno konec zgodbe. Že pri samem RGB se zatakne, zato ker recimo na zaslonu nikoli ne vidiš strogo RGB ampak vidiš sRGB (gamma correction). RGB je linearen, sRGB je pa eksponenten (sRGB = RGB ^ 2.2). To pomeni, da če si ti izbereš v Photoshopu ali kje drugje barvo RGB (0.5, 0.5, 0.5) to ne bo siva, ki je perfektno med črno in belo, ampak boš na zaslonu videl (0.5, 0.5, 0.5) ^ 2.2 kar je približno (0.217, 0.217, 0.217). Zaradi tega je za risanje bolj prikladen HSL (HSV), ker je malo težko loviti pravo barvo po eksponentni krivulji (bistveno lažje po linearni premici).
Potem imaš pa še dejstvo, da je človeško oko bistveno bolj občutljivo na jakost svetlobe, kot na samo barvo. Če se sprehajaš zvečer nekje zunaj brez luči ali pa če gledaš zvezde skozi teleskop, boš videl vse kar precej super, samo bo vse črnobelo. Podobno je precejšnja sprememba, če prideš iz bolj temne sobe na svetlo poletno sonce (ali obratno)... Omenjeni modeli tega ne pokrivajo. No RGB ga pokriva, če dovoljuješ, da števila pri posamezni komponenti uidejo iz intevala [0.0,1.0] na [0.0,neskončno). Imaš pa spet RGBE (Red Green Blue Exponent), ki hrani stvari v formatu (Red Green Blue) ^ Exponent. Ali pa YUV model recimo, kjer je Y svetilnost U in V pa določata barvo (spet je pa odvisno koliko prostora imaš na voljo za posamezno barvno komponento) klik. Zakaj si v bistvu omejen na RGB, CMYK, HSL in HSV?
Matev ::
če zmešaš RGB ali CMYK barve dobiš vedno temno skoraj črno barvo
če pa zmešaš RGB ali CMYK svetlobe pa dobiš belo
mešanje barv je mešanje pigmentov in se barve odštevajo - subtraktivno mešanje (rdeča + modra = temno vijolična)
mešanje svetlobe je pa seštevalno in se svetlobe seštevajo - aditivno mešanje - dobiš belo (rumena + rdeča = rumena)
http://www.s-gimvic.lj.edus.si/predmeti...
prednosti in pomankljivosti barvnih prostorov (modelov) so pa v njihovih lastnostih
moraš pač pozabnati vsakega posebe CMYK, RGB itd... nato pa kritično oceniš za kaj je kateri primeren
če pa zmešaš RGB ali CMYK svetlobe pa dobiš belo
mešanje barv je mešanje pigmentov in se barve odštevajo - subtraktivno mešanje (rdeča + modra = temno vijolična)
mešanje svetlobe je pa seštevalno in se svetlobe seštevajo - aditivno mešanje - dobiš belo (rumena + rdeča = rumena)
http://www.s-gimvic.lj.edus.si/predmeti...
prednosti in pomankljivosti barvnih prostorov (modelov) so pa v njihovih lastnostih
moraš pač pozabnati vsakega posebe CMYK, RGB itd... nato pa kritično oceniš za kaj je kateri primeren
G@c ::
No sem prisel pogledat kako kaj moja tema - vidim da napreduje. Tisti linki od wikipedije so mi res vsec. Sem ze "na hitrco" pregledu. Moram rec, da je do sedaj CaqKa na pravi poti do vecjega dela nagrade. Seveda bo za trud poplacan tudi Senitelj (kar dovolj si napisu).
"Nagradna igra" poteka do 1.11. Potem bom objavil se zmagovalca. Trenutna zmagovalca sta:
- CaqKa := 2000 sit,
- Senitelj := 1000 sit.
Zahvaljujem se tudi ostalim (ce se najde nekdo, ki ma cas in mi po tabelcah napise pred. in pom. za vsak model posebaj, haj potem je cel znesek njegov: 3000 sit). Matev - sem preveril link a zal to ze imam napisano !
Vsem Hvala Za Trud.
Lep vikend Vam zelim.
Lp !
"Nagradna igra" poteka do 1.11. Potem bom objavil se zmagovalca. Trenutna zmagovalca sta:
- CaqKa := 2000 sit,
- Senitelj := 1000 sit.
Zahvaljujem se tudi ostalim (ce se najde nekdo, ki ma cas in mi po tabelcah napise pred. in pom. za vsak model posebaj, haj potem je cel znesek njegov: 3000 sit). Matev - sem preveril link a zal to ze imam napisano !
Vsem Hvala Za Trud.
Lep vikend Vam zelim.
Lp !
L@@King 4 knowledge !
CaqKa ::
men ni treba nagrade. jaz sem to naredil prostovoljno. to da ti je moj rezultat všeč je meni že dovolj nagrade :)
en tečaj iskanja informacij po internetu bi verjetno res bil v splošno dobro ljudi.
en tečaj iskanja informacij po internetu bi verjetno res bil v splošno dobro ljudi.
Matev ::
on ne želi informacij po mojem
želi da mu kdo kar celo diplomsko ali seminarsko napiše za 3 jurje
želi da mu kdo kar celo diplomsko ali seminarsko napiše za 3 jurje
G@c ::
ROFL fanta !
Napisal sem ze mnogo strani o digitalni obdelavi fotografij (o pikslih, barvnih modelih, barvni globini, resoluciji, raznih ucinkih, orodjih, interpolaciji, slikovni grafiki...itd), le prednosti in pomankljivosti me jeb... in to je vse. Da bi mi kdo pisal diplomsko za 3000 jurje - ja mi je pa zal da tako mislite (ne kregam se :) Za to bi ponudu 20.000 jurjov, te pa raj sam zapravm. Kot sem ze rekel, in se 1x pravim - hvala za pomoc !
Napisal sem ze mnogo strani o digitalni obdelavi fotografij (o pikslih, barvnih modelih, barvni globini, resoluciji, raznih ucinkih, orodjih, interpolaciji, slikovni grafiki...itd), le prednosti in pomankljivosti me jeb... in to je vse. Da bi mi kdo pisal diplomsko za 3000 jurje - ja mi je pa zal da tako mislite (ne kregam se :) Za to bi ponudu 20.000 jurjov, te pa raj sam zapravm. Kot sem ze rekel, in se 1x pravim - hvala za pomoc !
L@@King 4 knowledge !
CaqKa ::
za 3000 jurjev ti jo jaz napišem
aja.. ok.. potem pa razloži razlike med dpi, ppi, piksli, inči in centimetri :> sploh o povezavah med njimi :)
aja.. ok.. potem pa razloži razlike med dpi, ppi, piksli, inči in centimetri :> sploh o povezavah med njimi :)
G@c ::
Prosil sem za pomoc, dobil sem pomoc ... in zdaj sem tarca (nic novega). Raztrgajte me.
L@@King 4 knowledge !
G@c ::
Danes sem bolj temeljito prebral o barvnih modelih, bom ze napraskal nekaj prednosti in pomankljivosti. Hvala vsem ! Drugace mi manjka se nekaj o "resampling" filtrih in pa internetna predstavitev diplome. Pocasi a zagotovo se blizam cilju.
No, rekel sem da bom danes objavil nagrajenc(e).
CaqKa se je odrekel nagradi (np),
Senitelj - na omenjeno cifro poslji naslov pa dobis nagrado.
Recimo, da sem dobr fant, zato bom ob koncanju diplome le-to objavil na Slo-Tech (tko da bojo se drugi lah kej prebral o teh zadevah - ce bo lih kerga zanimal - odvec vsekakor ne bo).
OK, toj to - ce zelite se kaj dopisat, np, dopisite.
Se 1x pozdravljam CaqKa, Senitla, Mateva.
No, rekel sem da bom danes objavil nagrajenc(e).
CaqKa se je odrekel nagradi (np),
Senitelj - na omenjeno cifro poslji naslov pa dobis nagrado.
Recimo, da sem dobr fant, zato bom ob koncanju diplome le-to objavil na Slo-Tech (tko da bojo se drugi lah kej prebral o teh zadevah - ce bo lih kerga zanimal - odvec vsekakor ne bo).
OK, toj to - ce zelite se kaj dopisat, np, dopisite.
Se 1x pozdravljam CaqKa, Senitla, Mateva.
L@@King 4 knowledge !
CaqKa ::
"... nekaj o "resampling" filtrih in pa ..."
to misliš bicubic, linear, nearest neighbor, lancosz in te fore?
to misliš bicubic, linear, nearest neighbor, lancosz in te fore?
G@c ::
Zivjo !
Moram rect CaqKa, da si me presenetil
Ravno to potrebujem. Nekaj o Triangle, Box, Bicubic, Lanczos,... sam je pri meni zazeljen matematicni pogled na zadevo. Nekaj malega o tem je ze pred casom napisal Senitel, a premalo. Nekaj malega (60 strani, lol) sem ze prebral, vendar ni bilo nic kaj koristnega - zvedel sem veliko o tem kako poteka image resampling ne pa kaj veliko o filtrih.
Obvladas tudi filtre ?
Moram rect CaqKa, da si me presenetil
Ravno to potrebujem. Nekaj o Triangle, Box, Bicubic, Lanczos,... sam je pri meni zazeljen matematicni pogled na zadevo. Nekaj malega o tem je ze pred casom napisal Senitel, a premalo. Nekaj malega (60 strani, lol) sem ze prebral, vendar ni bilo nic kaj koristnega - zvedel sem veliko o tem kako poteka image resampling ne pa kaj veliko o filtrih.
Obvladas tudi filtre ?
L@@King 4 knowledge !
CaqKa ::
pravi inženir obvlada svoje in še katero področje.. za ostala pa si zna poiskat literaturo ;)
o teh zadevah vem dovolj da si znam pguglat več podatkov (ja če hočeš nekaj poiskat pač rabiš iskalne besede)
nič.. bomo spet poguglali in wikija poklicali na pomoč :)
o teh zadevah vem dovolj da si znam pguglat več podatkov (ja če hočeš nekaj poiskat pač rabiš iskalne besede)
nič.. bomo spet poguglali in wikija poklicali na pomoč :)
CaqKa ::
stran na www.tml.hut.fi
na koncu je ogromno literature.. poišči malo v knjižnici če majo kaj od tega. to je zdaj zelo senitelovo področje. v zgornjem pdfu imaš quicinx razložen. wiki je pa trenutno bolj skop s podatki o tem.
tokrat bosta pa več thomas in senitel povedala :) samo prosi ju :)
žal je res zelo bogo na tem področju z internetom :)
v glavnem je itak vse obračanje z matrikami
na koncu je ogromno literature.. poišči malo v knjižnici če majo kaj od tega. to je zdaj zelo senitelovo področje. v zgornjem pdfu imaš quicinx razložen. wiki je pa trenutno bolj skop s podatki o tem.
tokrat bosta pa več thomas in senitel povedala :) samo prosi ju :)
žal je res zelo bogo na tem področju z internetom :)
v glavnem je itak vse obračanje z matrikami
G@c ::
No kar dolgo me ni bilo ze tu. Bom preveril zadevo (trenutno "pilim" snov o aditivnih, subtraktivnih barvah, barvnih modelih, globini).
L@@King 4 knowledge !
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Seznam slovenskih ISPjevOddelek: Omrežja in internet | 2594 (438) | hruske |
» | MySQL & SQLOddelek: Izdelava spletišč | 1986 (351) | dolenc |
» | RGB izhodOddelek: Zvok in slika | 2207 (2124) | BigWhale |
» | Obdelava slike - orodje Resize - FiltriOddelek: Zvok in slika | 2279 (1860) | G@c |