» »

Kitajska druga država, ki je ujela prvostopenjsko raketo

Kitajska druga država, ki je ujela prvostopenjsko raketo

Slo-Tech - Včeraj je Kitajska uspešno preizkusila sistem za varno vračanje prvostopenjskih raket za ponovno uporabo. Raketo Long March 10B so izstrelili ob 12.15 po lokalnem času, nato pa je šest minut po ločitvi uspešno pristala na plavajoči ploščadi. S tem je Kitajska prvikrat vrnila prvostopenjsko raketo in postala šele druga država na svetu - prednjačijo seveda ZDA s SpaceX-om - ki ji je to uspelo. Satelit, ki ga je Long March 10B nosila kot tovor, je prav tako uspešno utirjen.

Raketo Long March 10B, ki opravlja podobno funkcijo kot SpaceX-ov Falcon 9, razvija kitajski CALT (China Academy of Launch Vehicle Technology). Namenjena je komercialni rabi in lahko v nizko orbito prepelje 16 ton tovora. Raketa ne pristane povsem avtonomno, temveč 63 metrov visoko raketo ujame mreža na plavajoči platformi. To omogoča enostavnejšo zasnovo in nižjo maso, tako da je več prostora namenjenega gorivu in tovoru.

Lani so Kitajci že dvakrat poizkusili uloviti prvostopenjsko raketo, a sta bili LandSpace in državna China Aerospace Science and Technology Corporation neuspešni. Naslednji preizkus Long March 10B se obeta konec leta.

44 komentarjev

driftwood ::

čestitke za uspešno ulovljeno prvo stopnjo rakete.

zdej bodo kitajci ponujali dumpinške cene za utirjenje satelitov.

BT52 ::

Aliexpres but only for rockets

WhiteAngel ::

Kaj se pa to zgoraj črno kadi? Se je neka plastika vžgala?

dreta ::

Druga drzava? SpaceX je drzava?

Poldi112 ::

prednjačijo seveda ZDA s SpaceX-om
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

DamijanD ::

dreta je izjavil:

Druga drzava? SpaceX je drzava?

Ne moreš trditi, da ZDA nima dostopa do SpaceX-a. Če bi ameriška vojska potrebovala spaceX tehnologijo, bi jo verjetno brez težav dobila.

BT52 ::

je država ja. z eno bessedo ITAR. Ne morejo zaposlovat bilokaterega, preverijo delavce v nulo.

Markoff ::

Očitno niso vseh delavcev dobro preverili, ker da so Kitajci tako hitro ujeli SpaceX, zelo močno nakazuje, da so dobili insiderske informacije. Kitajska vlaga veliko denarja v prestižne tehnologije, kot nekoč CCCP, hkrati so v desetletjih v ZDA izšolali veliko inženirjev, mnoge od njih so zvabili nazaj domov, ampak iz nule priti do takega uspeha v kratkem času? I don't think so.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

BT52 ::

Lol Kitajci zdaj razvijajo tole že 10let. So kar iterativno začeli z ruskimi motorji, ter prilagodili vse po vrsti, korak za korakom.

Jebe jih samo full flow combustion engine ki ga ima SS. Ker oksidativna stran doseže ogromne temperature in rabiš dobro metalurgijo enokristalnih litin, ki lahko tole zdržijo. Zaenkrat nam ni znano če so pogrutali tole. Zaenkrat nimajo operativnega motorja kot SS. Torej gredo lepo korak za korakom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Zimonem ::

Preizkušajo tudi več mašin. Ena od teh.
https://www.china-in-space.com/p/landsp...

FlyingBee ::

10 let kasneje, ampak zdaj je pa uspelo. Seveda bo ali že imata kitajska in zda vojska dostop, če bo treba, se bodo hitro zmenili.

WhiteAngel je izjavil:

Kaj se pa to zgoraj črno kadi? Se je neka plastika vžgala?

Lol, dobra.
Drugače bo v četrtek 13. let SpaceX Starshipa, bomo videli, če bo tudi to kmalu rutinsko.
P200 MMX, 32mb ram, 2gb HDD, s3 virge 2mb, 14" CRT 640x480
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan

Zgodovina sprememb…

mtosev ::

Odlično. Dober uspeh Kitajcev.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Stane2 ::

Tole ziher ne bo dobr... bo kaboom hitro

https://x.com/TGTM_Official/status/2076...
The part that was cut off in major news outlet after they caught the rocket.

pa še:
https://x.com/robertgraham/status/20756...
China just "caught" a reusable booster rocket coming back down to earth using the same technique that somebody posted to Reddit 5 years ago.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Stane2 ()

Jarno ::

Posnemanje je najvišja oblika laskanja.

Po kanonu si je tale princip izmislil Sheldon Cooper.

Chuck Norris je med števili 0.999... in 1 uspel vriniti konstanto imenovano CN.
James Bond je že pred časi mislil, da bo prišel na zeleno vejo in chillal.
#65W!

pegasus ::

Japonci so tudi že v Hopper fazi, uspeli izvesti 10m skok.
Stvari postajajo zanimive...

BT52 ::

Ja Honda je dobra ja.

BT52 ::

Na žalost RTLS je prihodnsot.

Marinski asseti so predragi. Gorivo je za primerjavo skoraj zastonj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

bm1973 ::

Gorivo je že poceni, vendar dodatno gorivo zmanjša nosilnost rakete...

Ni ravno primerno za vse tovore...
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje.
Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet
skrivljen, biča vajen in željan! [Ivan Cankar]

Zimonem ::

+Ploščadi so drage za Ameriko, za Kitajce so arašidi.

bm1973 ::

ZDA so že imele reusable raketo DC-X, pa so se odločili proti.

McDonnell Douglas DC-X @ Wikipedia

https://www.reddit.com/r/WeirdWings/com...

Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje.
Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet
skrivljen, biča vajen in željan! [Ivan Cankar]

BT52 ::

bm1973 je izjavil:

Gorivo je že poceni, vendar dodatno gorivo zmanjša nosilnost rakete...

Ni ravno primerno za vse tovore...


Seveda je trejdoff - kolčiko vem požere dodatnih 20%. Ampak vzlet 2-3 na dan je nujen da upravičiš ceno dragih SS ploščic. Poenostaviš postopke. Morski aseti niso zgledni za 100 usd na kg cilj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

bm1973 ::

Glede na to, da Kitajci delajo kopijo Falcon 9, ki dela na metan, bo to še bolje.

Nič saj po poletu, bo še hitrejši turn around.
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje.
Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet
skrivljen, biča vajen in željan! [Ivan Cankar]

MrStein ::

Stane2 je izjavil:



https://x.com/TGTM_Official/status/2076...
The part that was cut off in major news outlet after they caught the rocket.

Ne deluje. Milijon krat redirekta, vpraša če želim app, kukije, whatnot in ponovi.
Ni tvoja krivda, just saying.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zimonem ::

Stankotove stvari nikol ne delajo. Sedaj so mu vir podatkov itak twerker in ai.

bm1973 je izjavil:

Glede na to, da Kitajci delajo kopijo Falcon 9, ki dela na metan, bo to še bolje.

Nič saj po poletu, bo še hitrejši turn around.

Eh teh startupov je naš kitajskem vsaj 10 plus državna agencija. Kaj od tega bo na koncu delovalo je vprašanje ampak nekaj projektom kar dobro kaže.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zimonem ()

Stane2 ::

MrStein je izjavil:

Stane2 je izjavil:


https://x.com/TGTM_Official/status/2076...
The part that was cut off in major news outlet after they caught the rocket.

Ne deluje. Milijon krat redirekta, vpraša če želim app, kukije, whatnot in ponovi.
Ni tvoja krivda, just saying.


Kaj točno ti ne dela?? Saj imaš to vsepovsod.
https://x.com/CharlesXBoy/status/207622...
Booster je blazno nihal, po tem, ko so ga ujeli.

Zimonem ::

Stanko pjanko , potisnil je pristal najbolj elegantno od vseh dosedaj. Tvoje halucinacije so brezpredmetne. To je prihodnost.
Vsi ki se stem ukvarjajo so pa kvečjemu impresioniran kako elegantno so izpeljali stvar in to iz prve.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zimonem ()

gb39 ::

Medtem pa EU montira kamere v vozila, da bo manj prometnih nesreč...

Stane2 ::

Zimonem je izjavil:

Stanko pjanko , potisnil je pristal najbolj elegantno od vseh dosedaj. Tvoje halucinacije so brezpredmetne. To je prihodnost.
Vsi ki se stem ukvarjajo so pa kvečjemu impresioniran kako elegantno so izpeljali stvar in to iz prve.


:))

Ko se boš streznil, malo razmisli, kaj bi delalo z boosterjem, ki bo velikosti Starshipa.
Odfookal bi ga direktno v nosilce te konstrukcije.

Zimonem ::

Lepo bi obvisel na kablih. Ne kot starship kjer je že dvakrat gorelo po stolpu. Ok enkrat ob izstrelitvi edinkrat ko Songa ujeli pa tudi. Sedaj jih mečejo v morje, pa tako napredni so.

Pa naslednja misija spet ne bo orbitalna. Zgube.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zimonem ()

Stane2 ::

Nova dnevna doza kopiuma, kako je na Zahodu vse slabo. :))
Ker klovn.

bm1973 ::

Stane2 je izjavil:


Ko se boš streznil, malo razmisli, kaj bi delalo z boosterjem, ki bo velikosti Starshipa.
Odfookal bi ga direktno v nosilce te konstrukcije.

Rakete velikost SS imajo omejeno uporabnost.

Za navadne komercialne satelite prevelike, plus, ob nesreči izgubiš cel kup tovora...

Vprašanje, kako bodo to zavarovalnice krile...

SS je bolj namenjen za vojsko in StarLink satelite, tako komercialne kot vojaške.

Human rated SS je 10 let stran, če bo šlo vse po planih...
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje.
Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet
skrivljen, biča vajen in željan! [Ivan Cankar]

Zimonem ::

Ah human razred je itak čist druga zgodba. Smo lan vidl kako so nam parkiral gor zalokarjevo sunito(Williams) ko ni bil star liner zanesljiv ostarela revica je na ISS skoraj shirala in imela zdravstvene probleme, trajalo je skoraj pol leta do crewdragona. Iz nebeške palače, ko je bilo vozilo za povratek kompromintirano so jih pripeljali dol prej kot v 14 dneh.
Tako zadaj so američani.

Ampak itak so navajeni pobijat svoje ljudstvo pa tudi če so astronavti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zimonem ()

EU_zamašek- ::

Stane2 je izjavil:

Nova dnevna doza kopiuma, kako je na Zahodu vse slabo. :))
Ker klovn.


Vsekakor je na Zahodu marsikaj dobrega še.
So pa Kitajci to zelo elegantno izvedli.

dreta ::

DamijanD je izjavil:

dreta je izjavil:

Druga drzava? SpaceX je drzava?

Ne moreš trditi, da ZDA nima dostopa do SpaceX-a. Če bi ameriška vojska potrebovala spaceX tehnologijo, bi jo verjetno brez težav dobila.


Drzava ima povsod dostop do vsega.

Ce se nekaj naredi na nivoju d.o.o.

ali na nivoju drzave se to ne more inaciti. Drzave imajo prakticno neomejen budget. Kot so vcasih rekli: lahko je s tujim kurcem po koprivih mlatit.

karafeka ::

Se strinjam, da lahko države zapravljajo še pa še, ker se vse na davkloplačevalce obesi, tudi na naslednje generacije.

Ampak ameriški NASi pa to nekak ni pomagalo, da bi zmozgali nekaj takega kot so falconi. So se celo na Ruse morali nekaj časa zanašati za prevoze v vesolje. Tudi sedaj s tem Artemis-om imajo nebroj težav in prestavljanj ter večanja stroškov. Mogoče je pa ravno ta neomejen budget problem...

SambaShare ::

bm1973 ::

karafeka je izjavil:

Se strinjam, da lahko države zapravljajo še pa še, ker se vse na davkloplačevalce obesi, tudi na naslednje generacije.

Ampak ameriški NASi pa to nekak ni pomagalo, da bi zmozgali nekaj takega kot so falconi. So se celo na Ruse morali nekaj časa zanašati za prevoze v vesolje. Tudi sedaj s tem Artemis-om imajo nebroj težav in prestavljanj ter večanja stroškov. Mogoče je pa ravno ta neomejen budget problem...

Ne pozabi na kar nekaj raket z ruskimi motorji ;).
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje.
Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet
skrivljen, biča vajen in željan! [Ivan Cankar]

dreta ::

Poanta je, da privat firma naredi bolje, kot pozresna drzavna firma.

Tudi Musk je od rusov kupil rakete za vzratni inzeniring in je nastal Raptor 3, ki izlgeda proti prvemu kot opulena kokos.

AvtoR ::

dreta je izjavil:

Poanta je, da privat firma naredi bolje, kot pozresna drzavna firma.

Tudi Musk je od rusov kupil rakete za vzratni inzeniring in je nastal Raptor 3, ki izlgeda proti prvemu kot opulena kokos.


Maš kak vir za tole?
Raptor ni nobena kopija. Je prvi operativni Full-flow staged combustion raketni motor.
Je pa res da je prvi Full-flow staged combustion razvil Gluško v 60ih letih, RD-270, vendar ta motor ni nikoli poletel.

karafeka ::

dreta je izjavil:

Poanta je, da privat firma naredi bolje, kot pozresna drzavna firma.

Tudi Musk je od rusov kupil rakete za vzratni inzeniring in je nastal Raptor 3, ki izlgeda proti prvemu kot opulena kokos.

Kolikor sem spomnim, je Musk res imel plan enostavno kupit te ruske rakete, pa je posel padel v vodo in je potem šel knjige o raketah brat :).

fikus_ ::

AvtoR je izjavil:

dreta je izjavil:

Poanta je, da privat firma naredi bolje, kot pozresna drzavna firma.

Tudi Musk je od rusov kupil rakete za vzratni inzeniring in je nastal Raptor 3, ki izlgeda proti prvemu kot opulena kokos.


Maš kak vir za tole?
Raptor ni nobena kopija. Je prvi operativni Full-flow staged combustion raketni motor.
Je pa res da je prvi Full-flow staged combustion razvil Gluško v 60ih letih, RD-270, vendar ta motor ni nikoli poletel.


Res da se ne sklada s tvojim prepričanjem in predsodki, ampak ravno to so naredili. Prva verzija je bil praktično kopija, naslednje so pa precej posodobili.
Tudi NASA je kupovala eno verzijo RD ZSSR motorjev, dokler so jih imeli na zalogi in uporabljala, kasneje so z RU skupaj delali na razvoju novih verzij,....
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

AvtoR ::

Saj pravim, daj vir...

Gambino ::

več kot deset let za američani, saj to je ta razlika med američani in kitajci, cca dobrih deset let capljajo za ZDA!

mertseger ::

Gambino je izjavil:

več kot deset let za američani, saj to je ta razlika med američani in kitajci, cca dobrih deset let capljajo za ZDA!


Tudi za Teslo so ceplali 10 letzadaj pred 5 leti pa za čipi celo več. Pa vidimo kje so danes.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Falcon Heavy uspešno poletel (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8437387 (31026) energetik
»

SpaceX gre v vojaške posle

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
177275 (5879) Samuel
»

SpaceX ponovno uporabil raketo, kaj pa sedaj?

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3813679 (11641) BigWhale
»

SpaceX petič uspešno vrnil raketo, pripravlja prvi ponovni let

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
157255 (5129) Invictus
»

SpaceX uspešno izstrelil satelit, povratek rakete manj uspešen

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
64710 (3553) 7982884e

Več podobnih tem