» »

Najmočnejše kartice Radeon Pro zaenkrat za mace pro

Najmočnejše kartice Radeon Pro zaenkrat za mace pro

vir: AMD
AMD - Pri AMDju so malce presenetljivo naznanili dodatne, močnejše člane aktualne družine grafičnih kartic za delovne postaje, Radeon Pro W6000X, ki so namenjeni zgolj macom pro. Zanimiv je predvsem Radeon Pro W6800X Duo, ki je prva dvoprocesorska grafična kartica arhitekture Navi.

V začetku junija smo videli prve AMDjeve grafične kartice za delovne postaje na podlagi arhitekture RDNA2, Radeone Pro W6000, logične naslednike serije W5000 izpred dveh let. Ker je med W6800 in W6600 zijala očitna luknja, smo se nadejali na primer kartice W6700 ... toda v AMDju so namesto tega zdaj naznanili Radeone Pro W6900X, W6800X in pa W6800X Duo. Tisti "X" na koncu označuje razširitveni modul MPX za računalnike Mac Pro, kar pomeni, da so te kartice zaenkrat rezervirane za te Applove stroje. Enostavna konverzija za PC ni mogoča, ker uporabljajo dodatno MPX vodilo za elektriko, pa tudi modulov MPX ni mogoče enostavno posaditi v matične plošče za PCje.

Kot se spodobi za grafične kartice za profesionalno rabo, imajo več pomnilnika od igričarskih izvedenk - po 32 GB, je pa Infinity Cacha še vedno po 128 MB. Najzanimivejši je zadnji med najavljenimi modeli: W6800X Duo je prva dvoprocesorska kartica zasnove RDNA(2), oziroma Navi; doslej je imela večina AMDjevih profesionalnih serij vsaj en tak primerek in ta skoraj gotovo ne bo za vekomaj ostal omejen na apple. Mrcina, kjer čipa povezuje Infinity Fabric, ima skupno kar 7680 stream jedrc in 64 GB GDDR6 Rama, kar poskrbi za na papirju dobrih 30 TFLOPS (FP32) računske moči, a tudi poraba presega 400 vatov. In mimogrede: dve takšni kartici je mogoče posaditi v enega maca pro.

21 komentarjev

opeter ::

Dvoprocesorsko grafično kartico nisem videl že od ATI (danes AMD) Rage 128 Pro/Fury Maxx. Oziroma nekaj je imel še 3DFX (Voodoo 5000 ali 6000?), če se dobro spomnim. Sicer nekaj poskusov je bilo še pozneje, ampak bolj v ospredje so prišle povezovanje kartic s SLI, Crossfire ipd. rešitvami.
Danes pa niti več to ni potrebno, ko lahko na PCI Express/Thunderbolt ipd. vodila priklopimo/vstavimo več grafičnih kartic.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

Jarno ::

kar poskrbi za na papirju dobrih 30 TFLOPS (FP32) računske moči, a tudi poraba presega 400 vatov.


30 TFLOPS pri 32-bitni natančnosti...verjetno 60 TFLOPS pri 16 bitni, kar zna biti prednost. Klasične Ampere kartice nimajo podvojene računske zmogljivosti pri 16-bitih operacijah.
RTX A6000 košta tam 6k USD...verjetno bo W6800X Duo za Apple cenejši.:)

Pri porabi je tako, da sta grafična procesorja med seboj precej oddaljena in s hlajenjem ne bi smelo biti težav.
Manj kot 200W na grafično kompozicijo (čip + pomnilnik) pri skupno 120CU celo nakazuje na malce manj navite frekvence.
Znalci bi znali povedati, da je maksimalna poraba grafičnega čipa dosežena, ko so dodobra utilizirani vsi segmenti grafičnega cevovoda, ne samo shader procesorji.
Kar pa sploh ni tako trivialno doseči. :)
#65W!

filip007 ::

Dvojna vodila pa to, to je imela že 486 VLB.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

Baja ::

opeter je izjavil:

Dvoprocesorsko grafično kartico nisem videl že od ATI (danes AMD) Rage 128 Pro/Fury Maxx. Oziroma nekaj je imel še 3DFX (Voodoo 5000 ali 6000?), če se dobro spomnim. Sicer nekaj poskusov je bilo še pozneje, ampak bolj v ospredje so prišle povezovanje kartic s SLI, Crossfire ipd. rešitvami.
Danes pa niti več to ni potrebno, ko lahko na PCI Express/Thunderbolt ipd. vodila priklopimo/vstavimo več grafičnih kartic.


voodoo 5 5500 je mel 2, ja, 6000 bi (ima) imel 4, qunatum3d pa je spravjo tudi 8 čipov na kartico. išči quantum3d aalchemy 8164. meli so pa tudi 2xgpu verzije, 200sbi (se jih je dalo povezati v "brick", 4-way sli?) in X-24 (single slot sli).

filip007 ::

3dfx bo nazaj, jutri novi podatki.
https://twitter.com/3dfxofficial/
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

Baja ::

WTF? :D

sem mogo prav na datum pogledati, da ni slucajno 1. april. res upam da ni kaka šala.

Baja je izjavil:

WTF? :D

sem mogo prav na datum pogledati, da ni slucajno 1. april. res upam da ni kaka šala.


edit: verjetno je :(

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Baja ()

Aggressor ::

Ni verified account, tko da večinoma se strinjamo, da je fake.

https://www.techpowerup.com/285256/seem...
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Zgodovina sprememb…

filip007 ::

Tajnica, pač pozabila poslati zahtevek, bomo jutri videli.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

opeter ::

Baja je izjavil:

voodoo 5 5500 je mel 2, ja, 6000 bi (ima) imel 4, qunatum3d pa je spravjo tudi 8 čipov na kartico. išči quantum3d aalchemy 8164. meli so pa tudi 2xgpu verzije, 200sbi (se jih je dalo povezati v "brick", 4-way sli?) in X-24 (single slot sli).


Hvala, bom preveril. :)

Na XGI sem totalno pozabil ... oni so tudi imeli cel kup grafičnih kartic z dvema grafičnima procesorjema.
Tu je en test iz leta 2004:
https://hexus.net/tech/reviews/graphics...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

opeter ::

Heh, se kdo spomni teh starih reklam?


Vsaj na nemških (Pro 7, Sat 1, SuperRTL pa še kje) postajah so jih občasno predvajali.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

D3m ::

"Blast his fricking head off"

Hahahhaahahahaha, umiram.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Senitel ::

Jarno je izjavil:

30 TFLOPS pri 32-bitni natančnosti...verjetno 60 TFLOPS pri 16 bitni, kar zna biti prednost. Klasične Ampere kartice nimajo podvojene računske zmogljivosti pri 16-bitih operacijah.

Pri teh 2xFP16 je treba upoštevat, da so ti ukazi vektorski. Kar pomeni, da mora compiler v skalarnem streamu najt dve enaki neodvisni FP16 operaciji. V praksi je ta 2x komplicirano dosežt zunaj specificičnih aplikacij.

Jarno ::

Senitel je izjavil:

Jarno je izjavil:

30 TFLOPS pri 32-bitni natančnosti...verjetno 60 TFLOPS pri 16 bitni, kar zna biti prednost. Klasične Ampere kartice nimajo podvojene računske zmogljivosti pri 16-bitih operacijah.

Pri teh 2xFP16 je treba upoštevat, da so ti ukazi vektorski. Kar pomeni, da mora compiler v skalarnem streamu najt dve enaki neodvisni FP16 operaciji. V praksi je ta 2x komplicirano dosežt zunaj specificičnih aplikacij.


Načelom imaš prav, ampak se zna zadeva obnesti v zaprtih ekosistemih, kot so konzole in Applova domena.
Half precision zna tudi biti varčnejši in glede na to, da ga na veliko uporabljajo mobilne naprave, se da razbrati, da bi lahko tudi to bil eden izmed razlogov, da se bo v Macih Pro pojavil Radeon.
#65W!

gddr85 ::

opeter je izjavil:

Dvoprocesorsko grafično kartico nisem videl že od ATI (danes AMD) Rage 128 Pro/Fury Maxx. Oziroma nekaj je imel še 3DFX (Voodoo 5000 ali 6000?), če se dobro spomnim. Sicer nekaj poskusov je bilo še pozneje, ampak bolj v ospredje so prišle povezovanje kartic s SLI, Crossfire ipd. rešitvami.
Danes pa niti več to ni potrebno, ko lahko na PCI Express/Thunderbolt ipd. vodila priklopimo/vstavimo več grafičnih kartic.

am..7990, 295x2 roba?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gddr85 ()

Senitel ::

Jarno je izjavil:

Načelom imaš prav, ampak se zna zadeva obnesti v zaprtih ekosistemih, kot so konzole in Applova domena.
Half precision zna tudi biti varčnejši in glede na to, da ga na veliko uporabljajo mobilne naprave, se da razbrati, da bi lahko tudi to bil eden izmed razlogov, da se bo v Macih Pro pojavil Radeon.

Mobilni device-i so drugo. Tam komot furaš ves pixel shader del špila na FP16. Na malo bolj resnih napravah pa od teh 2x v praksi pride do nekako tegale. So tudi v splošnem situacije, ko je izkoristek boljši (sem videl številke okrog x1.7 za določene primere). Za namenske situacije (GEMM) imaš pa na NV hardware-u tensor core.

opeter ::

gddr85 je izjavil:

am..7990, 295x2 roba?


Tudi, ampak je bilo bolj ali manj nepomembno (to sem tudi v mojem prvem postu napisal, da je bilo še nekaj poskusov pozneje). Nepomembno zato, ker so enoprocesorske kartice zaradi hitrega razvoja v zelo kratkem času v surovi moči dohitele, točneje prehitele dvoprocesorske.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

Jarno ::

Senitel je izjavil:

Jarno je izjavil:

Načelom imaš prav, ampak se zna zadeva obnesti v zaprtih ekosistemih, kot so konzole in Applova domena.
Half precision zna tudi biti varčnejši in glede na to, da ga na veliko uporabljajo mobilne naprave, se da razbrati, da bi lahko tudi to bil eden izmed razlogov, da se bo v Macih Pro pojavil Radeon.

Mobilni device-i so drugo. Tam komot furaš ves pixel shader del špila na FP16. Na malo bolj resnih napravah pa od teh 2x v praksi pride do nekako tegale. So tudi v splošnem situacije, ko je izkoristek boljši (sem videl številke okrog x1.7 za določene primere). Za namenske situacije (GEMM) imaš pa na NV hardware-u tensor core.


Maci Pro se zdijo kot nalašč za razvoj aplikacij na mobilnih napravah, seveda pa je hakeljc v tem, da lahko v grafični aplikaciji naseješ specifične hrošče, ki so naknadno vidni zgolj pri polovični natančnosti.
To, da se zmogljivost skalira v namenski programski opremi, je lahko zgolj bonus.
Seveda ne pravim, da nVidia nima dobrih produktov, ampak bi načeloma znali v stanju monopola tudi to situacijo s polovično preciznostjo zmonetizirati bolje kot sedaj AMD.
#65W!

Geho ::

Jarno je izjavil:

Senitel je izjavil:

Jarno je izjavil:

Načelom imaš prav, ampak se zna zadeva obnesti v zaprtih ekosistemih, kot so konzole in Applova domena.
Half precision zna tudi biti varčnejši in glede na to, da ga na veliko uporabljajo mobilne naprave, se da razbrati, da bi lahko tudi to bil eden izmed razlogov, da se bo v Macih Pro pojavil Radeon.

Mobilni device-i so drugo. Tam komot furaš ves pixel shader del špila na FP16. Na malo bolj resnih napravah pa od teh 2x v praksi pride do nekako tegale. So tudi v splošnem situacije, ko je izkoristek boljši (sem videl številke okrog x1.7 za določene primere). Za namenske situacije (GEMM) imaš pa na NV hardware-u tensor core.


Maci Pro se zdijo kot nalašč za razvoj aplikacij na mobilnih napravah, seveda pa je hakeljc v tem, da lahko v grafični aplikaciji naseješ specifične hrošče, ki so naknadno vidni zgolj pri polovični natančnosti.
To, da se zmogljivost skalira v namenski programski opremi, je lahko zgolj bonus.
Seveda ne pravim, da nVidia nima dobrih produktov, ampak bi načeloma znali v stanju monopola tudi to situacijo s polovično preciznostjo zmonetizirati bolje kot sedaj AMD.

Govori v preteklosti, že M1 dela kroge okol teh tanovih mac pro-jev, vsaj kar se tiče compile time, tak da moraš biti danes resno prizated, da greš skeširat 10+k€ za mašino, ko imaš poleg takoj zraven minija za 1800€, ki je v praksi hitrejši (razen grafike, ampak tudi dosti grafičnih rogramov uporabljam in je M1 več kot zadovoljiv tudi kar se tiče grafike). Tale novica je pomoje fake, ker resno dvomim, da bi zdele Apple šel posodabljati mac pro-je, ko bodo v naslednjem letu tudi končali tranzicijo.

Jarno ::

Novica ni fake, ker se je Applov razvoj lastnih rešitev malce zavlekel, vsaj pri HEDT segmentu. Poleg tega gre za tipično razmišljanje nekoga, ki določene računske moči ne potrebuje.
Kak Mac Pro lahko npr. uporabiš skupaj z lahkimi odjemalci in tako prihraniš precej stroškov v določenih okoljih.
Če upoštevaš še kak 40 jedrni Ice Lake Xeon, potem se dejansko vidi, da je zadeva profilirana za določene skupine uporabnikov.
#65W!

Baja ::

opeter je izjavil:

Baja je izjavil:

voodoo 5 5500 je mel 2, ja, 6000 bi (ima) imel 4, qunatum3d pa je spravjo tudi 8 čipov na kartico. išči quantum3d aalchemy 8164. meli so pa tudi 2xgpu verzije, 200sbi (se jih je dalo povezati v "brick", 4-way sli?) in X-24 (single slot sli).


Hvala, bom preveril. :)

Na XGI sem totalno pozabil ... oni so tudi imeli cel kup grafičnih kartic z dvema grafičnima procesorjema.
Tu je en test iz leta 2004:
https://hexus.net/tech/reviews/graphics...


če te slučajno denarnica žuli :)

https://www.ebay.com/itm/334099067499?h...

Geho ::

Jarno je izjavil:

Novica ni fake, ker se je Applov razvoj lastnih rešitev malce zavlekel, vsaj pri HEDT segmentu. Poleg tega gre za tipično razmišljanje nekoga, ki določene računske moči ne potrebuje.
Kak Mac Pro lahko npr. uporabiš skupaj z lahkimi odjemalci in tako prihraniš precej stroškov v določenih okoljih.
Če upoštevaš še kak 40 jedrni Ice Lake Xeon, potem se dejansko vidi, da je zadeva profilirana za določene skupine uporabnikov.

O jo rabim, ampak hec je v tem, da je nova arhitektura praktično na CPU področju hitrejša, GPU pa le malce zaostaja. Še vedno vprašanje potem zakaj bi nekdo potem sploh kupil nekaj za 10 dražje, kar je tudi počasneje in zakaj bi potem še nekdo vlagal razvoj v to? Ni logike sploh, razen če pač misli Apple furati naprej dve arhitekturi. M1 GPU ni tako zelo slab, praktično je na nivoju nekje 1660 nvidije, v nekaterih primerih pa še celo bolje dela zaradi unified memory-ja.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Najmočnejše kartice Radeon Pro zaenkrat za mace pro

Oddelek: Novice / Grafične kartice
216384 (4982) Geho
»

AMD predstavil Radeona RX 6700 XT (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
5912217 (8466) yaxo
»

AMD najavil Radeone RX 6000 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
5214431 (10331) nekikr
»

AMD lansiral profesionalne kartice Radeon Pro W5700

Oddelek: Novice / Grafične kartice
114758 (3633) mtosev

Več podobnih tem