» »

V Franciji obvezen indeks popravljivosti elektronskih naprav

V Franciji obvezen indeks popravljivosti elektronskih naprav

Wired News - V Franciji je minuli mesec začela veljati obveznost, da morajo proizvajalci elektronskih naprav priložiti indeks popravljivosti (indice de réparabilité), piše Wire. S to potezo, ki jo je Francija uvedla prva na svetu, se borijo proti načrtovani zastarelosti (planned obsolescence), ki je eden glavnih razlogov za velike količine elektronskih odpadkov. Do konca leta Francija še ne bo izrekla glob, a nekateri proizvajalci so že izračunali vrednosti indeksa za svoje naprave.

Višja vrednost indeksa pomeni, da ima naprava več zamenljivih in popravljivih delov, tako da je vsaj v teoriji dolgoživejša. S tem želijo Francozi zaustaviti in obrniti trend zadnjih let, ko so elektronske naprave, še posebej pametni telefoni, postajale čedalje bolj zalepljene in nepredušne. Začelo se je z baterijami, ki jih nenadoma uporabniki niso mogli več sami zamenjati, nadaljevalo pa tudi z dizajnom in drugimi odločitvami, zaradi katerih se po navadi bolj splača kupiti novo napravo kakor zamenjati staro. Doživeli smo tudi programsko upočasnjevanje naprav, denimo iPhonov, kar je Apple takrat zagovarjal kot varovanje naprave zaradi slabšanja kondicije baterije.

Francija ne bo sama rešila sveta, a če se bodo proizvajalci indeks izračunali za francoski trg, bodo imeli isti podatek tudi kupci drugod. Za zdaj bo v Franciji ta indeks obvezen za pametne telefone, prenosne računalnike, televizorje, pralne stroje in kosilnice. Izračunava se iz petih karakteristik: dostopnost navodil za popravilo, enostavnost razstavitve, dosegljivost rezervnih delov, cena rezervnih delov in posebna kategorija za odbitke za posebne težave. Podatki so javni, tako da proizvajalci ne morejo računati po svoje.

Kyle Wiens iz iFixit, ki so sodelovali pri postavitvi sistema, opozarja, da je indeks nastal kot kompromis in da so v preteklosti videli tudi nekaj zlorab. Stran iFixit namreč že vrsto let izračunava sorodno oceno na podlagi lastnih testov. A vendarle - francoski korak je vsaj majhen prispevek k bolj trajnostni rabi virov in krožnemu gospodarstvu.

67 komentarjev

«
1
2

NubCake ::

iPhone, ocena 3? :D

m314 ::

Odlična poteza, sploh če je indeks pametno zastavljen. Zna pa kasneje pasti še kakšna dajatev na slabe indekse.

111111111111 ::

Spet se kaže kako je EU počasna. To bi morala EU gurat naprej, ne pa da je Francija prva pri indeksu, prva pri zaračunavanju novic googlu, itd...
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.

sbawe64 ::

Pozdravljam pobudo, v upanju, da se zmanjša proizvedeno število elektronskih smeti in razširi tudi po ostalih državah.
2020 is new 1984
Corona World order

zmaugy ::

Bravo Francija! In upam da čez ne preveč časa sledi predpisani minimalni indeks.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

WhiteAngel ::

Bravo, Francija! Kaj pa mi?

Velki ::

Poglejte si video od Rosssmanna na to temo. Sicer vseeno menim da je korak v pravo smer, ampak implementacija še ne štima.

vostok_1 ::

+1

Z elektroniko danes smo šli skozi vse zdrave meje razuma. Pa ne sam elektroniko.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

gus5 ::

Javna oblast v Franciji ima ideje, pogum in še vedno občutek za suverenost. Pravo nasprotje kompradorske politične kaste v RS. Še zlasti nasprotje aktualne oblasti, ki kaže ideje, pogum & suverenost le pri preganjanju kritikov & lastnih korupcijskih podvigih, sicer pa tudi s pomočjo tujega denarja utrjuje RS kot pol-kolonijo na obrobju EU.

Meiniken ::

Sicer se mi zdi to super ampak nekako ne vidim kdo bo na podlagi tega kupil telefon (ali pa da bi mu to bil vsaj faktor pri odločitvi). Ljudje, ki kupujejo telefon v prosti prodaji kvečjem, pa še to gre običajno za ljudi, ki so malce bolj vešči v poznavanju komponent telefona.

Potem so tu še naročnine in ponudniki, ki na vsakih X let ponudijo telefon za 1 euro, ki ga potem odplačuješ skozi naročnino.

Spet, zdi se super, bomo pa videli kako se boto v praksi odvijalo.

Gregor P ::

Gre predvsem za okoljsko vprašanje, "kako zelen si" in to je vedno bolj pomembno pri izbiri stvari danes; cit. "S to potezo, ki jo je Francija uvedla prva na svetu, se borijo proti načrtovani zastarelosti (planned obsolescence), ki je eden glavnih razlogov za velike količine elektronskih odpadkov."
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

zmaugy ::

Ker so izdelki vse bolj podobni med sabo, se meni zdi to dober dodaten kriterij, po katerem se lahko med sabo razlikujejo in po katerem lahko kupci izbirajo in si izberejo, kakšno uporabniško izkušnjo in vrednost rabljene naprave ob zamenjavi bojo imeli.
Ekologija motivira premalo ljudi, osebna korist pa jih motivira.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

Glugy ::

Pri nas pa bog ne dej da bi kdaj kej dobrega pred EU direktivo uvedl sami. Našim se res ne da čisto nič razen čakanja in bluzenja na udobnem stolčku dokler ni prisile.

Drgač pa super poteza! Bom vsekakor pogledal ta indeks ko bomo kupoval telefon! Večja kot je informiranost potrošnika boljše je to za konkurenčen trg! če hoče biti EU konkurenčna se mora lotit takih zadev!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Glugy ()

pegasus ::

111111111111 je izjavil:

Spet se kaže kako je EU počasna. To bi morala EU gurat naprej, ne pa da je Francija prva pri indeksu, prva pri zaračunavanju novic googlu, itd...
Ti torej raje zganjaš revolucijo na aufbix? Ok ...
Tole je za eu nekakšen pilotni projekt, ki ga bodo po nekaj letih analizirali in se odločali, če je primeren za celo eu ali ne. Jebiga, pozdravljen v demokraciji. Če je za nas nekaj očitno dobro in smiselno, bodi prepričan, da bo nekje izpod kakega kamna prilezel nekdo, ki mu bo to najhujše zlo.

Sicer pa čakam da do podobnih razsvetljenj pridejo npr. softveraši.

m0LN4r ::

Saj je fajn, za nekatere, ampak vecina ljudi si kupi nov telefon in obnovi narocnino. Pa tudi, ce bi se ga dalo popravit, s popravljenim telefonom vec nisi fancy.
Nacrtovana zastarelost, prakticno nikogar ne zanima, samo par geekov, ki bi danes furali windows 98 in mIRC
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

mtosev ::

Dobra poteza, da se bodo ljudje lažje odločili kateri phone hočejo kupiti.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

pegasus ::

m0LN4r je izjavil:

Nacrtovana zastarelost, prakticno nikogar ne zanima, samo par geekov, ki bi danes furali windows 98 in mIRC
Pozabljaš na geeke, ki že 40+ let furajo unix v vseh njegovih inkarnacijah.

Gejspodar ::

Bravo, korak v pravo smer s strani Francije.
Upam da se v prihodnosti še bolj prisluhne "borcem", kot je iFixit, saj lahko v nasprotnem primeru v celotni "right to repair" situaciji dobimo Applov model, več pa na YouTube linku spodaj.


Potrebno je seveda vzeti v obzir pristranskost teh ljudi, ampak če se vse to dela z "zelenim" namenom so popravljalci na pravi strani zgodovine.

m0LN4r ::

Ja dobra stvar za te odirajoce servise, kjer te pri popravljanju nategujejo sirom in pocez = profit repair sp
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Boobiz ::

Fairphone, ki omogoča menjavo komponent v modulih ima oceno 8.7, medtem ko ima S21+ oceno 8.2. Rečt, da mi tole postavlja dvom v te ocene je understatement. Nisem si šel prevajat reportov, da bi 'razčistil' zakaj je temu tako.
I'm drunk, what's your excuse?

tikitoki ::

Fairphone je za polovico predrag.

hojnikb ::

Apple right now

#brezpodpisa

mujek ::

Po mojem mnenju je večji problem v SW kot v HW.
Kaj ti pomaga, da imaš HW, ki dela normalno ampak je SW poln (znanih) hroščev, ki jih proizvajalec ne želi zakrpati.
Android one program je dobra ideja - ampak dve leti je premalo.

vostok_1 ::

Boobiz je izjavil:

Fairphone, ki omogoča menjavo komponent v modulih ima oceno 8.7, medtem ko ima S21+ oceno 8.2. Rečt, da mi tole postavlja dvom v te ocene je understatement. Nisem si šel prevajat reportov, da bi 'razčistil' zakaj je temu tako.


No, to je res malo butasta ocena.
Fairphone bi moral biti blizu 10 če se že gremo tega.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

nodes ::

Še en birokratski postopek, ki bo stal več kot bo prinesel koristi.

Meiniken ::

tikitoki je izjavil:

Fairphone je za polovico predrag.


Al so pa ostali polovico prepocen?

forplan ::

Ja Francija si to lahko privišči...

Nevem nekaj bluzite da bi Slovenija to prva uvedla... Si predstavljate da bi Slovenija kot prva to uvedla? Bi spet napreve švercali skozi meje kot včasih kavo...
da se strinjam

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: forplan ()

pffff ::

WhiteAngel je izjavil:

Bravo, Francija! Kaj pa mi?


10 let za zadnjo drzavo v EU. Tako kot pri implementaciji GDPRja, dejansko smo procesiranje smeti EU in prodajanje le teh po previsoki ceni (el. zobne krtacke od OralB recimo poglejte, kateri modeli so zunaj in koliko stanejo pri nas predzadnji modeli - ce je kdo kaksno kupil na prednovoletnih razprodajah, so ga na debelo nategnili za vsaj 30%, za najdrazje modele pa za okrog ~100 eurov). Se leta po tem, ko bo EU zacela teziti, da je zahteva, da so izdelki popravljivi, se bo nasa politika podkupljena s strani preprodajalcev izgovarjala, nam bojo pa prodajali vse tisto, kar so ostale drzave EU umaknile iz prodaje).

Nakdo, se je nekaj pritozeval cez pocasnost EU - ne, ni problem pocasnost EU, nasi quislinski politiki in gnoji od preprodajalcev so krivi. In to od a-z. Tudi DM v zgornjem primeru (zobne krtacke) prodaja zadeve precej drazje kot drugod).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

m0LN4r ::

Boobiz je izjavil:

Fairphone, ki omogoča menjavo komponent v modulih ima oceno 8.7, medtem ko ima S21+ oceno 8.2. Rečt, da mi tole postavlja dvom v te ocene je understatement. Nisem si šel prevajat reportov, da bi 'razčistil' zakaj je temu tako.
Fairphone je igracka za tiste iz modelarskega krozka. Vi res mislite, da se omembe vreden odstotek populacije, ki kupuje telefone nad 500eur sekira za to ali bos po njem sraufal ali ne?
Resnica je, boli jih penis.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Gejspodar ::

m0LN4r je izjavil:

Ja dobra stvar za te odirajoce servise, kjer te pri popravljanju nategujejo sirom in pocez = profit repair sp



Če lahko popravi servis, lahko popravi tudi navaden smrtnik. Za to se gre.

m0LN4r ::

mujek je izjavil:

Po mojem mnenju je večji problem v SW kot v HW.
Kaj ti pomaga, da imaš HW, ki dela normalno ampak je SW poln (znanih) hroščev, ki jih proizvajalec ne želi zakrpati.
Android one program je dobra ideja - ampak dve leti je premalo.
Bi se strinjal, da je software vecji problem, z vsakim updejtom nekega appa porabis vec resourcov, hitrosti, spomina itn. Kaj ti bo telefon, ki ga lahko popravljas, ce pa cez 4 leta ne bo na njem laufal najnovejsi Fornite ali pa bo kamera zastarela.
Realnost je, da tudi kamere grejo proti 8K/60fps in HDR10+ oz. Dolby Vision, eni pa tle se vedno mislite, da folk kupuje telefon za telefoniranje in snemanje v FHD. Zato pa rabis novejsi, hitrejsi telefon, popravljanje te tu ne bo resilo.
Isto je pri PCjih, ce pac rabis Graficno in Procesorsko moc, pac ne bos sel popravljati 10 let stare kiste.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Mike_Rotch ::

Zanimivo bi bilo videti kakšno je razmerje med prodanimi in aktivnimi napravami posameznih znamk. Apple ima trenutno cca. 1,5 milijarde aktivnih naprav od cca. 3 milijarde skupno prodanih? (na pamet govorim, če ima kdo točne številke naj me popravi).

Možnost enostavne menjave baterije in charging porta se mogoče sliši zelo ekološko. Ampak ne koristi dosti, če prodajaš cenen, zastarel hardware z zanič software podporo.

Meiniken ::

Skratka ne bo nič boljše zaradi softvera :)

pffff ::

No pa dajmo, ajde razumem, da se pojavi nek revolucionarni software, ki je nekaj cisto posebnega, NOVEGA, nekaj strasno pomembnega, brez cesar vam ZIVETI NI. Ampak to se zgodi hudo redko, v vecini primerov, se spremenijo samo barve UIja in kaksen bug je popravljen.

Druga opcija je, da je updatan obstojec software, z nekim revolucionarnim featurjem, bez katerega vam ZIVETI NI, je z veliko verjetnostjo nepomemben detajl, ampak, ajde, se zgodi. Je popravljen nek bug, brez fixa katerega vam je program neuporaben.

Oboje velja za, bom pretiraval, za promil uporabnikov.

Torej, ali je res tako velik razlika, ce uporabljate star software na starem hardwaru? Pri sebi vidim, da imam nek set softwara, ki ga uporabljam na tulifonu, vecina je open source, nekaj malega je closed source, klik moram za vsako vecjo spremembo reversati in vreci ven preverjanje za root, ostalo pa stare verzije prav lepo delujejo. Mar res rabite novo verzijo tako zelo, da si kupite nov telefon za ~1k eurov? Trdim, da se vase zivljenje ne bo zaradi tega nic spremenilo, morda pa se lahko tudi motim.

Me lahko nekdo razsvetli, ali gre za uporabnost ali samo maloumno zapravljanje denarja v imenu poziranja?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

starfotr ::

A to je ista fora kot poraba štroma A, A+, A+++++++++ pri gosp. aparatih. Na koncu ti še generira in nazaj v omrežje pošilja, očitno

Ukrepi seveda zelo pripomorejo k zmanjšanju porabe elektrike.
https://yearbook.enerdata.net/electrici...

In isto se bo zgodilo s tem novim ukrepom, drastično se bodo zmanjšale količine elektronskih odpadkov, proizvajalci pa bodo v svoje naprave vgradili samo najboljše kondenzatorje in ne več no name.

https://www.itu.int/en/ITU-D/Environmen...

digitalcek ::

40 let star manjši Gorenje hladilnik, stacioniran na hrvaškem otoku, še vedno deluje.
Deluje celo čedalje bolj, saj hladi zadnja leeta - preveč. Termostat na "enki" daje v spodnjem delu hladilnika, ki je namenjenem sadju, zelenjavi, mesu, jajcem, 4 stopinje.
Hihče si ga ne upa obrniti niti na "trojko" ali štirko, saj bi verjetno vse zmrznilo.

V Ljubljani pa prastara stara etažna centralna znamke Junkers deluje BREZHIBNO 38 let. Vsake tri leta očistijo peč kamna s kislino in spuhajo prah.
Račun za plinsko ogrevanje + kuhanje + sanitarno vodo stanovanja s površino 110 kv.m. je bil za precej mrzel mesec januar znosnih 145 evrov...

Okna na 120 let stari meščanski hiši v centru Ljubljane, ter notranja vrata v stanovanju (6 kom,), pa se še po 120 letih zelo solidno zapirajo.

Nikoli več naprave ne bodo delale 30, ali 40 let. Še 10 let bolj težko.

Novo, novo, novo, nenehno novo...

Zgodovina sprememb…

Geho ::

Kljub temu, da sem uporabnik iPhone-a, se s tem pošteno strinjam! Ker mi gre pa že pošteno na jetra tole reklamiranje nekaterih podjetij, kolk so oh in sploh "zelena" v resnici pa se njihove izdelke zelo težko popravi ali pa ne splača. Štekam, da morajo delat profit iz tega, ampak se da delat profit tudi drugje (naročnine, software,...). Zdaj če se reklamirajo kot neko full zeleno podjetje, naj temu tudi sledijo njihovi produkti. In še hujše pa je, da se tolko gonijo za profitom, imajo pa že tolk keša, da ne vejo kam sploh z njim...

111111111111 ::

pegasus je izjavil:

111111111111 je izjavil:

Spet se kaže kako je EU počasna. To bi morala EU gurat naprej, ne pa da je Francija prva pri indeksu, prva pri zaračunavanju novic googlu, itd...
Ti torej raje zganjaš revolucijo na aufbix? Ok ...
Tole je za eu nekakšen pilotni projekt, ki ga bodo po nekaj letih analizirali in se odločali, če je primeren za celo eu ali ne. Jebiga, pozdravljen v demokraciji. Če je za nas nekaj očitno dobro in smiselno, bodi prepričan, da bo nekje izpod kakega kamna prilezel nekdo, ki mu bo to najhujše zlo.

Sicer pa čakam da do podobnih razsvetljenj pridejo npr. softveraši.

?
NA kakšen aufbix? Vsi podatki kažejo, da kupujemo poceni in mečemo stran. Plastične vrečke so izginile iz trgovin, plastične slamice iz polic, jih kdo sploh pogreša? Smo pa precej naredili za okolje.

Recimo: jaz ne kupujem več viled, ampak samo krpe iz mikrovlaken, ki jih lahko operem. Bio odpadke kompostiram, ker imam to možnost, dejasnko je nima vsak, kosti in ostanke mesa, dobijo sosedovi psi, suh kruh pa ovce. Sam bom zagtovo spremljal francoske indekse pri nakupu naslednjega telefona.

m0LN4r je izjavil:

Saj je fajn, za nekatere, ampak vecina ljudi si kupi nov telefon in obnovi narocnino. Pa tudi, ce bi se ga dalo popravit, s popravljenim telefonom vec nisi fancy.
Nacrtovana zastarelost, prakticno nikogar ne zanima, samo par geekov, ki bi danes furali windows 98 in mIRC

To je začetek obdavčevanja načrtovane zastarelosti. Nižji index vičji davki.

Ko se bo nekomu pokvaril telefon, ga boš odkupil in ga preprosto popravil in uporabljal dalje, če ta uporabnik ne bo hotel imeti popravljenega. Sedaj se ga vrže stran.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.

Zgodovina sprememb…

Meiniken ::

@novichok
Ljudi verjetno še najbolj skrbijo varnostne pomanjkljivosti. Če ne zaradi drugega pa gre za tisti "peace of mind". Ima bolj psihološki učinek kot kaj drugega. Just my guess tho :)

Kar se pa samega popravljanja tiče pa se verjetno preveč klofa s poslovnim modelom in podjetja ne bojo dovolila, da bi se elektronske naprave kaj preveč dalo popravljat.

Še najbolj zelen telefon je Fairphone, ki je dovolj za povprečnega uporabnika. Največji "problem" je to, da je v primerjavi s konkurenco drag (seveda je z razlogom dražji, ker se podpira pošteno plačilo za pošteno delo). Glede na to, da se jim gre za manj pokurjene elektronike in reciklažo plastike je to brca v pravo smer.

Ker pa se načina razmišljanja ljudi ne da kar tako spremeniti bi bil tak korak potreben iz strani podjetij oz. oseb, ki imajo velik vpliv. Videli pa smo podvig eppla in ostalih podjetij, ko zraven telefona nisi več polnilca dobil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Meiniken ()

pffff ::

Meiniken je izjavil:


Kar se pa samega popravljanja tiče pa se verjetno preveč klofa s poslovnim modelom in podjetja ne bojo dovolila, da bi se elektronske naprave kaj preveč dalo popravljat.


Nisi na tekocem, v ZDA je ze bil v nekaterih drzavah uveljavljen "right to repair", v EU pa se bo v kratkem. Skratka pizdam, ki prodajajo smeti bo kmalu odklenkalo, bojo morala uvazati izdelke, ki se jih da popraviti ali pa ne bojo vec uvazala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

MrStein ::

WhiteAngel je izjavil:

Bravo, Francija! Kaj pa mi?


gus5 je izjavil:

Javna oblast v Franciji ima ideje, pogum in še vedno občutek za suverenost. Pravo nasprotje kompradorske politične kaste v RS. Še zlasti nasprotje aktualne oblasti


Gregor P je izjavil:

Gre predvsem za okoljsko vprašanje, "kako zelen si" in to je vedno bolj pomembno pri izbiri stvari danes; cit. "S to potezo, ki jo je Francija uvedla prva na svetu, se borijo proti načrtovani zastarelosti (planned obsolescence), ki je eden glavnih razlogov za velike količine elektronskih odpadkov."


Glugy je izjavil:

Pri nas pa bog ne dej da bi kdaj kej dobrega pred EU direktivo uvedl sami. Našim se res ne da čisto nič razen čakanja in bluzenja na udobnem stolčku dokler ni prisile.


pffff je izjavil:

se bo nasa politika podkupljena s strani preprodajalcev izgovarjala


Z "naša politika" mislite "naši volivci" a, ne? Ker volivci izberejo politike.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

m0LN4r ::

111111111111 je izjavil:

pegasus je izjavil:

111111111111 je izjavil:

Spet se kaže kako je EU počasna. To bi morala EU gurat naprej, ne pa da je Francija prva pri indeksu, prva pri zaračunavanju novic googlu, itd...
Ti torej raje zganjaš revolucijo na aufbix? Ok ...
Tole je za eu nekakšen pilotni projekt, ki ga bodo po nekaj letih analizirali in se odločali, če je primeren za celo eu ali ne. Jebiga, pozdravljen v demokraciji. Če je za nas nekaj očitno dobro in smiselno, bodi prepričan, da bo nekje izpod kakega kamna prilezel nekdo, ki mu bo to najhujše zlo.

Sicer pa čakam da do podobnih razsvetljenj pridejo npr. softveraši.

?
NA kakšen aufbix? Vsi podatki kažejo, da kupujemo poceni in mečemo stran. Plastične vrečke so izginile iz trgovin, plastične slamice iz polic, jih kdo sploh pogreša? Smo pa precej naredili za okolje.

Recimo: jaz ne kupujem več viled, ampak samo krpe iz mikrovlaken, ki jih lahko operem. Bio odpadke kompostiram, ker imam to možnost, dejasnko je nima vsak, kosti in ostanke mesa, dobijo sosedovi psi, suh kruh pa ovce. Sam bom zagtovo spremljal francoske indekse pri nakupu naslednjega telefona.

m0LN4r je izjavil:

Saj je fajn, za nekatere, ampak vecina ljudi si kupi nov telefon in obnovi narocnino. Pa tudi, ce bi se ga dalo popravit, s popravljenim telefonom vec nisi fancy.
Nacrtovana zastarelost, prakticno nikogar ne zanima, samo par geekov, ki bi danes furali windows 98 in mIRC

To je začetek obdavčevanja načrtovane zastarelosti. Nižji index vičji davki.

Ko se bo nekomu pokvaril telefon, ga boš odkupil in ga preprosto popravil in uporabljal dalje, če ta uporabnik ne bo hotel imeti popravljenega. Sedaj se ga vrže stran.
Niti ne, vtipkaj v google buy refurbished. Mas kot dreka. Samo jaz bi vseeno vzel novega z boljso kamero, kot starega z kamero izpred 5 let.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

pffff ::

MrStein je izjavil:


Z "naša politika" mislite "naši volivci" a, ne? Ker volivci izberejo politike.


Tudi ti nisi na tekocem, ce obstaja 10, 100, 10000, 1000000 slabih opcij, to ne pomeni, da imas izbiro.

Seveda, pa to ne opravicuje volilcev, da izberejo najslabse od najslabsega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

m0LN4r ::

Meiniken je izjavil:

@novichok
Ljudi verjetno še najbolj skrbijo varnostne pomanjkljivosti. Če ne zaradi drugega pa gre za tisti "peace of mind". Ima bolj psihološki učinek kot kaj drugega. Just my guess tho :)

Kar se pa samega popravljanja tiče pa se verjetno preveč klofa s poslovnim modelom in podjetja ne bojo dovolila, da bi se elektronske naprave kaj preveč dalo popravljat.

Še najbolj zelen telefon je Fairphone, ki je dovolj za povprečnega uporabnika. Največji "problem" je to, da je v primerjavi s konkurenco drag (seveda je z razlogom dražji, ker se podpira pošteno plačilo za pošteno delo). Glede na to, da se jim gre za manj pokurjene elektronike in reciklažo plastike je to brca v pravo smer.

Ker pa se načina razmišljanja ljudi ne da kar tako spremeniti bi bil tak korak potreben iz strani podjetij oz. oseb, ki imajo velik vpliv. Videli pa smo podvig eppla in ostalih podjetij, ko zraven telefona nisi več polnilca dobil.
Pa grdi je, ima slab fotoaparat, videokamero, selfy kamero itn. Ja pac predrag glede na to kaj ponuja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

mujek ::

Ni problem dodatnih, novih featurjev. Problem so varnostne luknje.
Na telefonih imamo mobilne banke, 2FA, facebook, twiter, itd. Poganjamo pa OS s 10 stranskim spiskom varnostnih lukenj.

Ja, drži, lahko rootam telefon in si namestim svojo posodoblejno verzijo OS. Vendar tvegam, da mi mobilna banka nebo delovala. ali še kaj drugega.

MrStein ::

I'll bite: prosim povej ni za vsaj nekaj od teh lukenj.

Razen če misliš 3 leta star Android telefon, potem seveda. Pa še za tisto raje vseeno naštej. Tak, za protokol...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Markoff ::

Korak v pravo smer. Pri imigracijski politiki so malo zabluzili, pri okoljskih pa so kar avantgardni tile Frenčiji.

Franciji ta indeks obvezen za pametne telefone, prenosne računalnike, televizorje, pralne stroje in kosilnice.

Nitka že odpira otroški šampanjec.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Meiniken ::

m0LN4r je izjavil:

Meiniken je izjavil:

@novichok
Ljudi verjetno še najbolj skrbijo varnostne pomanjkljivosti. Če ne zaradi drugega pa gre za tisti "peace of mind". Ima bolj psihološki učinek kot kaj drugega. Just my guess tho :)

Kar se pa samega popravljanja tiče pa se verjetno preveč klofa s poslovnim modelom in podjetja ne bojo dovolila, da bi se elektronske naprave kaj preveč dalo popravljat.

Še najbolj zelen telefon je Fairphone, ki je dovolj za povprečnega uporabnika. Največji "problem" je to, da je v primerjavi s konkurenco drag (seveda je z razlogom dražji, ker se podpira pošteno plačilo za pošteno delo). Glede na to, da se jim gre za manj pokurjene elektronike in reciklažo plastike je to brca v pravo smer.

Ker pa se načina razmišljanja ljudi ne da kar tako spremeniti bi bil tak korak potreben iz strani podjetij oz. oseb, ki imajo velik vpliv. Videli pa smo podvig eppla in ostalih podjetij, ko zraven telefona nisi več polnilca dobil.
Pa grdi je, ima slab fotoaparat, videokamero, selfy kamero itn. Ja pac predrag glede na to kaj ponuja.


Lepota je subjektivna tako, da tu ne igra vloge (sploh pa prvo kar narediš pri telefonu je, da fukneš tisto zaščito gor da se ja tvoja steklena zadnja stran ne opraska). Slike in videi, ki jih delaš na telefonu se nalagajo na socialna omrežja in so deležni kompresije. Vseen če maš za to 2k € telefon al pa 500. Na koncu bo zmazek. Če dejansko rabiš kvalitetne slike za to obstajajo tudi namenske naprave.

Sploh si pa zgrešil cel point telefona. Bistvo je podpiranje "zelenosti" in tisega kar je fer. Bi te rad videl v tretji državi kjer te bogato podjetje izkorišča za poceni delovno silo zaradi tvojega stanja v življenju. Takrat bi dal roko v ogenj, da bi lahko bil za svoje delo primerno plačan.

Pa predlagam, da si prebereš kakšen komentar v pripetem videu. Verjetno bo kdo drug boljše razložil kot pa jaz.

mujek ::

MrStein je izjavil:

I'll bite: prosim povej ni za vsaj nekaj od teh lukenj.

Razen če misliš 3 leta star Android telefon, potem seveda. Pa še za tisto raje vseeno naštej. Tak, za protokol...

CVE-2021-0341. Dovolj kritično?
Saj drugače ravno govorimo o starih telefonih. Pri novih ni težave saj nekaj časa dobivajo posodobitve.
Seznam lukenj ni težavno najti (https://source.android.com/security/bul...). Bolj je pomembno, da ti popravki lukenj pridejo do telefonov.

Ali si mnenja, da to ni pomembno?
Moje mnenje je, da bi kritični hrošči morali biti popravljeni tudi na 5 let starih napravah.
Ampak proizvajalecem je lažje vsako leto izdati 5 različnih modelov telefonov in jih vzdrževati 2 leti. Potem pa več niso njihov problem. Če se želiš znebiti varnostnih lukenj pa se znajdi ali plačaj novi telefon.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

V Franciji obvezen indeks popravljivosti elektronskih naprav (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
6714857 (11222) feryz
»

iFixit želi popraviti svet

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
286981 (2672) PrimozR
»

Samsung okusil efekt Streisand

Oddelek: Novice / Android
116049 (4722) xxxul
»

Motorola kot prva začela ponujati uradne komplete za menjavo delov v svojih telefonih

Oddelek: Novice / Android
116175 (3697) MrStein

Več podobnih tem