» »

Iz česa so užitne vodne kroglice?

Iz česa so užitne vodne kroglice?

Slo-Tech - Internet je v zadnjih dneh obnorela kampanja za skupinsko financiranje, s katero podjetje Skipping Rocks Lab's (SRL) zbira sredstva za užitne vodne kroglice oziroma Ooho. Postavljeni cilj 400.000 funtov so dvakratno presegli, kampanje pa še ni konec. SRL napoveduje, da bo z izdelkom napravil konec plastični embalaži, v kateri se dandanes proda večina ustekleničene vode. Zamisel je nedvomno dobra, ni pa revolucionarna ali kaj posebej nova, o čemer nas sicer SRL prepričuje.

Kot vidimo na reklamnih posnetkih, je voda shranjena v užitnih kroglicah (250 ml), ki jih lahko bodisi preluknjamo in vsebino izlijemo vase bodisi pa pregriznemo in pojemo cele. Ovoj je prebavljiv in biorazgradljiv, zato je okolju prijaznejši od plastike. Vse to je res. Plastika ima izjemno dolgo dobo razkrajanja, zato povzroča velikanske težave zlasti v morskih ekosistemih.

In iz morja prihaja tudi rešitev. SRL pravi, da je Ohoo narejen iz materiala, ki ga pridobivajo iz morskih alg. Toda lepo počasi. Prvič, Ohoo ni nov izdelek, temveč ga proizvajajo že nekaj let. Kampanja, ki jo SRL organizira, je namenjena dvigu prepoznavnosti izdelka in povečanju proizvodnje.

Kroglice (globule) vsebujejo vodo, ki jo obdaja tanek dvosloj iz alginata. Alginska kislina je anionski polisaharid, ki ga pridobivajo iz celičnih sten rjavih alg. Gre za precej pogosto organsko snov, ki jo uporabljajo tudi številne bakterije za gradnjo biofilmov. Kemijsko je alginska kislina polimer, v katerem si sledijo ostanki manoze in glukoze, ki imajo po eno stransko skupino oksidirano do karboksilne skupine. Te skrbijo, da je polimer topen, saj v vodi disociira, torej gre za polielektrolit.

Če natrijev alginat (natrijevo sol alginske kisline) zmešamo s kakšno kalcijevo soljo, nastane tanek, gibčen film, ker kalcijev alginat slabše topen (to ni nič neobičajnega za kalcijeve soli). Postopku se pravi sferifikacija in ga v 50. letih odkril Unilever. Danes se na primer uporablja za pripravo globul različnih sadnih sokov. SRL je metodo izpopolnil za svoje potrebe in sedaj ponuja 250 ml velike globule, ki so napolnjene z vodo. Pravijo, da so proizvodni stroški ene globule dva centa.

V resnici si jih lahko na nekoliko drugačen način doma naredite tudi sami. Pri tem sploh ni nujno, da se omejite zgolj na vodo. Natrijev alginat in kalcijev laktat sta poceni in enostavno dostopna ter prav nič nevarna.

In to je resnica za revolucionarnim odkritjem, ki v resnici ni tako zelo novo.

51 komentarjev

«
1
2

FTad ::

Sliši se zanimivo. Kako je pa kaj bilo predvideno hranjenje/nosenje naokoli? Da das v nahrbtnik in ti ta pade po tleh in se vse razlije...

sivistol ::

kaj pa če vzameš 5l kanister ter tam naliješ vodo notr ? a ni bol praktično kot pa tole

MrStein ::

Fora je v tem, da ti na koncu ostane kanister, tam pa nič.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

korenje3 ::

dejstvo je da morajo biti še vedno v embalaži zaradi kontaminacije. tako da je to samo propaganda z lažnivim namenom, da se poveča prodajo.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

vrtec ::

korenje3 je izjavil:

dejstvo je da morajo biti še vedno v embalaži zaradi kontaminacije. tako da je to samo propaganda z lažnivim namenom, da se poveča prodajo.

se popolnoma strinjam. Res mi ni jasno kako to mislijo higienično naprej prodajat, ne da bi embalažiral v neko plastično vrečko/posodo.

oemdzi ::

vrtec je izjavil:

korenje3 je izjavil:

dejstvo je da morajo biti še vedno v embalaži zaradi kontaminacije. tako da je to samo propaganda z lažnivim namenom, da se poveča prodajo.

se popolnoma strinjam. Res mi ni jasno kako to mislijo higienično naprej prodajat, ne da bi embalažiral v neko plastično vrečko/posodo.


Recimo, da želiš pojesti&spiti 3 deci kuglo vode, ki se ti je valjala v žepu nahrbtnika: nič enostavnejšega, kuglo spereš s kakšnim litrom čiste vode in jo tako očistiš na nek higienski minimum ter nato mirno spiješ 3 dl. Pitje vode še nikoli ni bilo tako enostavno ! :))
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

matobeli ::

A če samo slamco not zapičiš bi blo preveč kunštno? :P

Naj raje nardijo 1.5l plastenko iz biorazgradljive trdne plastike, to bi blo kar kul.

Furbo ::

korenje3 je izjavil:

dejstvo je da morajo biti še vedno v embalaži zaradi kontaminacije. tako da je to samo propaganda z lažnivim namenom, da se poveča prodajo.

Simpl, okoli 4 teh kroglic (1l -eno pakiranje) daš še en ovoj, prav tako biorazgradljiv.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Seljak ::

Sem opazil te posnetke na FB in zanimivo je bilo prebrati ta članek in zanimivo je, kako nekateri izrabijo priložnost, da lansirajo zadevo na trg,kar do danes še noben ni storil in na koncu je zanimivo, da se najdejo strokovnjaki,ki se temu rogajo,češ "to pa ja ni nič novega". Ja, nič novega, potem pa bi se vi tega spomnili.

njyngs ::

OK. Zdaj pa eno napol resno vprašanje: Francelj iz dostavnega tovornjaka v trgovino nosi vodo. Francelj se spotakne.

1.) Francelj po tleh vrže navadne plastenke z vodo, ki brez problema preživijo padec po tleh.
2.) Francelj po tleh vrže te vodne kroglice, ki se razlijejo po tleh tako kot solze navijačev Barcelone.

Je tole dovolj vzdržljivo, da preživi padec po tleh? Če ne, a so sploh gledali dlje od svojega nosu, ko so hoteli lansirati tak polizdelek na trg?

Seljak ::

Saj nima veze. Pomembno je to:
Postavljeni cilj 400.000 funtov so dvakratno presegli, kampanje pa še ni konec.
:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Seljak ()

Furbo ::

njyngs je izjavil:

OK. Zdaj pa eno napol resno vprašanje: Francelj iz dostavnega tovornjaka v trgovino nosi vodo. Francelj se spotakne.

1.) Francelj po tleh vrže navadne plastenke z vodo, ki brez problema preživijo padec po tleh.
2.) Francelj po tleh vrže te vodne kroglice, ki se razlijejo po tleh tako kot solze navijačev Barcelone.

Je tole dovolj vzdržljivo, da preživi padec po tleh? Če ne, a so sploh gledali dlje od svojega nosu, ko so hoteli lansirati tak polizdelek na trg?

A dobiš jajca zapakirana odporno proti razbitju, če se spotakneš?
Kaj pa steklenica piva?
Kaj pa ročna ura?

Hudiča, kako lahko prodajajo take polizdelke?
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

matobeli ::

Eni res ne zastopijo da ima vsaka embalaža svojo uporabo. Te kapsule si komot predstavljam v kakšnem avtomatu, da ne rabiš vzet lončka.

Magic1 ::

Nekaj kapsul lahko tudi zapakiraš v paket iz recikliranega papirja, ki ima še sloj tega materijala čez. Četudi preprosta razgradljivost in nekontaminacija ne gresta ravno skupaj. Verjetno bi potrebovalo bolj previdno rokovanje med prevozom.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

#000000 ::

Men tole deluje (glede uporabnosti) v rangu Lesene peči.

Seljak ::

Meni kot maratoncu pa ta izdelek zgleda zelo cool in uporaben. Če si kdarkoli tekel na kakšnem teku potem veš koliko lončkov leži na tleh, kjer so osvežilne postaje. Če pa bi imel te mehurčke si pa rešil ta problem. Pa tudi kar se tiče okoljevarstva je ta izdelek roko na srce zelo super.

Superboyy ::

Super rešitev za neobstoječ problem. Plastični lončki, flaše, vrečke niso noben problem dokler končajo v zbirnem centru in ne v oceanu.

Samo te hipsterje boš bolj težko prepričal kaj je dejanski problem:
https://www.pri.org/stories/2016-01-13/...

Je lažje zbujat krivdo v uporabnikih plastike, čeprav živijo v državi kjer se vsa plastika ponovno uporabi.

Ales ::

Superboyy je izjavil:

Super rešitev za neobstoječ problem. Plastični lončki, flaše, vrečke niso noben problem dokler končajo v zbirnem centru in ne v oceanu.

Samo te hipsterje boš bolj težko prepričal kaj je dejanski problem:
https://www.pri.org/stories/2016-01-13/...

Je lažje zbujat krivdo v uporabnikih plastike, čeprav živijo v državi kjer se vsa plastika ponovno uporabi.

Vsa plastika, aha, kako da ne. Plastika je obstoječ in dejanski problem.

V nekem idealnem svetu mogoče ne bi bil, ampak mi živimo v tem realnem, ne v neki pravljici.

Nimaš kaj ljudi prepričevat, to ne deluje. Enostavno jim moraš odvzeti možnost da se obnašajo kot moroni, če pa se že, da to ne povzroča praktično nepopravljive ekološke škode.

Ali je ravno ta vrsta pakunge rešitev je pa druga stvar.

Superboyy ::

In zaradi par % moronov bi prepovedal uporabo določenega materiala? A potem prepovejmo tudi stekleno in alu embalažo, ker se da tud z njo smetit?

Problem ni plastika ampak moroni, ki smetijo. Če hočemo reševati problem smetenja s prepovedjo snovi, ki nas motijo, potem bi bila najbolj smiselna prepoved uporabe snovi, ki so dejansko nevarne - baterije, motorna olja in druge kemikalije.

Ampak ne, lažje je moralizirati o plastenkah, ker se je želva v Bahamih zadušila z zamaškom iz Indonezije. In ta problem reševati s produktom.

Starodavni ::

wow, tega pa nisem vedel.

It turns out that five countries are the leading contributors to this crisis. And all are in Asia.

In a recent report, Ocean Conservancy claims that China, Indonesia, the Philippines, Thailand and Vietnam are spewing out as much as 60 percent of the plastic waste that enters the world's seas.

Torej bi bilo potrebno izboljšati sistem, da bi teh 5 držav in še ostalih pod 40 % recikliralo plastiko na kopnem in ne bi metali v vodni krog.

Potem bi pa se količina plastike precej zmanjšala, ampak res nisem vedel, da teh 5 držav (azijskih) generira 60 % vse smeti iz plastike, ki končajo v vodnem toku.

Ales ::

Superboyy je izjavil:

In zaradi par % moronov bi prepovedal uporabo določenega materiala?

Daj ne bluzi, no. Kje sem napisal karkoli o prepovedi česarkoli?

A potem prepovejmo tudi stekleno in alu embalažo, ker se da tud z njo smetit?

Očitno ne dojemaš razlike med razgradljivostjo stekla ali kovine in plastike, da ne govorimo o obnašanju v naravi med tem procesom, sicer najbrž vsaj stekla ne bi tlačil v te blodnje o prepovedih.

Problem ni plastika ampak moroni, ki smetijo.

Ja, točno. In? Kako boš to rešil? Z moraliziranjem? Prevzgojo?

Če hočemo reševati problem smetenja s prepovedjo snovi, ki nas motijo, potem bi bila najbolj smiselna prepoved uporabe snovi, ki so dejansko nevarne - baterije, motorna olja in druge kemikalije.

Ampak ne, lažje je moralizirati o plastenkah, ker se je želva v Bahamih zadušila z zamaškom iz Indonezije. In ta problem reševati s produktom.

Prepovedi nimajo nobenega smisla, ti si edini, ki bluzi o njih ali moralizira o čemerkoli tukaj.

Če misliš, da je samo na nekih zate fiktivnih Bahamih problem, pojdi malo po Jadranu (če je ravno tema morje) in poglej kaki problemi so tu s plastično embalažo. Ti bi pa medtem prevzgajal cele nacije na daljnem vzhodu, kot najučinkovitejšo rešitev. Wtf? Kako hitro pa načrtuješ izpeljavo tega? Dve, tri generacije? Štiri? In po vseh teh desetletjih boš odmetavanje zmanjšal še za koliko odstotkov? Kaj pa količinsko, bo teh nekaj odstotkov zmanjšanja pomenilo tudi količinsko zmanjšanje ali pa bo poraba medtem toliko narasla, da se bo to izničilo?

Ko boš malo starejši boš, upam, dojel, da ne moreš iti z glavo čez zid zaradi idealizma in da pod črto niti najmanj ni važno, ali je kriva plastika kot taka ali moroni, ki jo odmetavajo povsod. Ni važno. Edino, kar bi hitro in učinkovito rešilo problem plastike, je hitro razgradljiva in manj škodljiva embalaža, cenejša (!) od plastike. Ne pa prepovedi ali utopična generacijska prevzgajanja. Vse ostalo so samo mokre sanje prepotentnih kvazi okoljevarstvenikov, ki bi na papirju prepovedovali stvari in čez noč prevzgajali cele nacije, hkrati pa jim je plastika problem samo tam nekje na Bahamih.

Superboyy ::

Se opravičujem. Sem mislil da "jim moraš odvzeti možnost" pomeni prepoved.

Kako bi pa drugače moronom odvzel možnost smetenja s plastiko, kot da se prepove uporaba plastike?

"rešilo problem plastike, je hitro razgradljiva in manj škodljiva embalaža, cenejša (!) od plastike"

Aha, najboljša rešitev problema globalnega segrevanja in uporabe fosilnih goriv so pa solar FREAKING roadways.

Dejstvo je, da je treba določene skupine ljudi prevzgojiti in ne samo na daljnem vzhodu.

estons ::

Mimogrede, razgradljiva plastika pomeni samo, da iz npr. plastenke dobiš manjše (mikro) delce plastike. Ki še vedno veselo krožijo po ekosistemu.

vostok_1 ::

Hipster product.

Pač, lepo da se kaj dela, ampak dajmo skušat mal bolj uporabne reči delat.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

konspirator ::

estons je izjavil:

Mimogrede, razgradljiva plastika pomeni samo, da iz npr. plastenke dobiš manjše (mikro) delce plastike. Ki še vedno veselo krožijo po ekosistemu.

You sure ?
http://www.plastice.org/fileadmin/files...
Biorazgradljiva plastika - plastika, ki se v odvisnosti od pogojev procesa aerobno ali anaerobno v celoti razgradi v ogljikov dioksid, metan, vodo, biomaso in anorganske snovi.


Kar si ti opisal je samo drobljenje plastike na vedno manjše delce.
--

Zgodovina sprememb…

Superboyy ::

vostok_1 je izjavil:

Pač, lepo da se kaj dela, ampak dajmo skušat mal bolj uporabne reči delat.


Za to je potrebno že nekaj strokovnega znanja, v crowdfundingu pa uspejo samo mojstri marketinga. Tud če imajo že preverjeno beden produkt.

MrStein ::

Superboyy je izjavil:

Dejstvo je, da je treba določene skupine ljudi prevzgojiti in ne samo na daljnem vzhodu.

Ni to poskušal Stalin in pri tem pogorel?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Superboyy ::

In ker je Stalin pobijal ljudi pred 70 leti, naj cel svet še naprej svinja, ker jih ni noben naučil zakaj je to slabo. Got it.

estons ::

konspirator:

There are two kinds of degradable plastic: photodegradable and biodegradable. ... Photodegradable
plastics tend to break down into small particles of plastic rather than decomposing completely.
The idea is that these small pieces will then biodegrade. Unfortunately, they are often not
biodegradable and so remain in the environment. ... Biodegradable plastics can be made from oil
or from plant-based products. They are attacked by
bacteria, fungi or other micro-organisms which use them as food. The most commonly used
plastics have been tested to find out whether they are biodegradable. Polythene is biodegradable
as long as its chains have a molecular weight of less than 500; most other polymers are not.
Polyesters are susceptible to biodegradation but they are used very little in packaging materials.

Edit: vir UK Royal Society of Chemistry http://www.rsc.org/Education/Teachers/R...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: estons ()

Markoff ::

Uff, borci religije miru bi tole lahko odlično uporabili. Namesto kanistrov kisline neseš s seboj v rukzaku par takih in jih prikladno zabrišeš v kakšno elektroniko ali zavorni sistem tovornjaka, železnice, ... no, ali pa v glave mimoidočih iz kakšne stolpnice. Kanistre metat je precej neučinkovito, tole je pa zakon. Včasih balone vode iz 2. nadstropja na mimoidoče, danes koncentrirano kislino iz stolpnice v NY na busy street.

Oops, da nisem komu dal kakšne "dobre" ideje...
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Furbo ::

Če bo kislina škodila ljudem, jo tudi tista bio kožica ne bo kaj dosti ovirala.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Markoff ::

Furbo je izjavil:

Če bo kislina škodila ljudem, jo tudi tista bio kožica ne bo kaj dosti ovirala.

Ideja je tista, ki je zanimiva, ne material bio kožice.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

NikolormousB ::

Pač, lepo da se kaj dela, ampak dajmo skušat mal bolj uporabne reči delat.


Dajmo, a ne? Delaš kaj na tem?

Superboyy je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Pač, lepo da se kaj dela, ampak dajmo skušat mal bolj uporabne reči delat.


Za to je potrebno že nekaj strokovnega znanja, v crowdfundingu pa uspejo samo mojstri marketinga. Tud če imajo že preverjeno beden produkt.


4 Pji marketinga - Product, Price, Place, Promotion. Če ti uspe, si očitno naredil produkt, ki ga tvoji kupci potrebujejo oz. želijo. Ali je produkt zate beden ali ne, ni relevantno.

Zgodovina sprememb…

Superboyy ::

NikolormousB je izjavil:

4 Pji marketinga - Product, Price, Place, Promotion. Če ti uspe, si očitno naredil produkt, ki ga tvoji kupci potrebujejo oz. želijo. Ali je produkt zate beden ali ne, ni relevantno.


Odvisno kaj je kriterij uspeha. Da si financiral kampanijo in zbral par 100k? Ali to, da prodaja laufa še 5 let po zaključenem crowdfundingu?

Prvi korak uspe mnogim, prodaja po kampaniji pa hitr upade.

Se mi pa zdi, da je 60 stara ideja 4P idealizem, ki ni nujen za relativen uspeh. Predvsem se na crowdfundingu prodaja zgodbo in ne produkta.

Dokaz za to? Kitajci so skopiral un slovenski plastik fantastik lonček v obliki kozjega roga in ga ponujal za delček cene. So kej prodal? Bolj malo :)

Dolgoročno te pa kitajci itak pokopljejo, če je produkt res dober in zanj ni potrebno preveč strokovnega znanja.

NikolormousB ::

So kej prodal? Bolj malo :)


Dolgoročno te pa kitajci itak pokopljejo


Kaj zdaj, odloči se :) Kako bodo kitajci pokopali goatmug, če nič ne prodajo?

Superboyy ::

A ne znaš prebrat zadnje vrstice do konca?

NikolormousB ::

Znam, ampak je ne razumem. Bi prosil za razlago.

Superboyy ::

Pri goatmugu je osrednja vrednost zgodba, ne produkt. Če bi bil dejanski produkt sam po sebi dober, bi se prodajal tudi kot kitajska kopija za 1/10 cene.

NikolormousB ::

Se prav, oni prodajajo crap produkt za visoko ceni. Kitajci pa znajo prodajati samo odlične izdelke po 10x nižji ceni? Če hočeš torej preživeti na trgu, moraš prodajati crap produkte po visokih cenah. "Zanimiva" logika.

Sicer pa, od kje ti informacije, da kitajci prodajo malo fejkmugov?

Superboyy ::

moraš prodajati crap produkte po visokih cenah


No pa si le skapiral. Delati je treba samo na marketingu.

NikolormousB ::

Pa smo spet pri tem, da je produkt ključni del marketinga. In Goatmug je očitno natuhtal pravo mešanico produkta, cene in promocije.

Btw, ne vem, če je mnenje nekoga, ki služi s tem, da pljuva po izdelkih ravno valid argument.

PrihajaNodi ::

Superboyy je izjavil:

moraš prodajati crap produkte po visokih cenah


No pa si le skapiral. Delati je treba samo na marketingu.



Hvala za tole. Mi je polepšal dan, večer že po parih sekundah gledanja!

MrStein ::

Superboyy je izjavil:

Got it.

You obviously don't.

Lokalen primer: Instaliraš Linux in je problem rešen. Zveni znano?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Superboyy ::

NikolormousB je izjavil:

Pa smo spet pri tem, da je produkt ključni del marketinga.


Goatmug slabša gimmick verzija obstoječega produkta z dosti boljšim marketingom.

NikolormousB ::

Nekaj 10.000 ljudi po svetu se očitno ne strinja s tabo. Za njih je Goatmug vreden tistih cca. 25€.

Magic1 ::

Ali te sploh kaj omejuje, da daš na kickstarter en izdelek z nerealno nizko ceno in že v štartu nimaš drugega namena, kot samo pobrat denar brez da bi sploh karkoli naredil?
Magic

NikolormousB ::

Ja. Pogodba med tabo in med backerji. Načeloma moraš izpolniti svoje obljube. Če failaš, moraš razložit zakaj si failal. Če se backerjem zdi, da si samo pobral denar, te lahko tožijo.

janex ::

Magic1 je izjavil:

Nekaj kapsul lahko tudi zapakiraš v paket iz recikliranega papirja, ki ima še sloj tega materijala čez. Četudi preprosta razgradljivost in nekontaminacija ne gresta ravno skupaj. Verjetno bi potrebovalo bolj previdno rokovanje med prevozom.


Pa ti sploh veš kako ekološki je recikliran papir? Aja, eko je na začetku besede, to je vse kar rabite lubenice (rdeči not, zeleni zun) za vedet.

Vse bo ekološko, pa četudi je za doseg tega cilja treba onesnažiti cel planet!

krneki0001 ::

Zelo podobno kot proizvodnja akumulatorjev.

Aja, saj jih delajo kitajci, to je daleč stran. :))
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

3D-tisk sadja

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
2710617 (4550) gus5
»

Cedevita vs Isostar

Oddelek: Šport
195407 (4327) first_line
»

Mleko iz mlekomata (preverjeno) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18240462 (35895) Terman
»

Kje dobiti kalcijev bikarbonat?

Oddelek: Loža
439080 (7961) Fave

Več podobnih tem