» »

Evropska komisija hoče odpraviti mobilno gostovanje

Evropska komisija hoče odpraviti mobilno gostovanje

Europa.eu - Ena izmed večjih nadlog v Evropi so cene za mobilno gostovanje. Evropska unija jih sicer poizkuša brzdati, a tarifa za telefoniranje, pisanje in deskanje v tujini je še vedno bistveno višje kakor doma. Mimogrede, to bo tudi ena glavnih sprememb, ki jih bo slehernik zelo hitro občutil ob vstopu Hrvaške v EU, saj bodo cene za tamkajšnje gostovanje padle na (vsaj približno znosno) evropsko ceno. Evropska komisarka za digitalno agendo Neelie Kroes pa predlaga še nadaljnje nižanje cen, je povedala v današnjem govoru.

Do velike noči prihodnje leto - to je zelo, zelo optimističen načrt, a tedaj so evropske volitve - želi Kroesova doseči vzpostavitev enotnega trga telekomunikacij v EU, s čimer bi gostovanje (roaming) postalo stvar preteklosti. Poudarila je, da je Evropska komisija že do sedaj na tem področju storila ogromno, in to ji res moramo priznati. V EU so cene gostovanja občutno upadle.

Sedaj že Kroesova doseči še korak naprej. Kot pravi, so umetne ovire pri prenosu podatkov in telekomunikaciji v Evropi breme za gospodarstvo. Gre za ene največjih in najbolj nesmiselnih (tehnološko jih namreč ni) preprek v EU. Če bi jih odpravili, bi lahko letno privarčevali 110 milijard evrov. Videli bomo, kako se bodo odzvali operaterji, ki bržkone ne bodo tako navdušeni nad radikalnim rezanjem ene najbolj dobičkonosnih vej.

72 komentarjev

«
1
2

cen1 ::

To je to. EU gonilo razvoja.

marS ::

cool ideja....ma se bo pa cena česa drugega povečala pa bodo operaterji kompenzirali....
...no more heroes...
https://ilbis.com/

Gregor P ::

Sem slišal še eno različico sprememb (v povezavi z evropsko "roaming uredbo"), da razmišljajo tudi o tem, da bi uvedli neke "predplačilne kartice" (zares noro sveža ideja;(() za mobilno gostovanje, le da bi bili tudi preko njih dosegljivi na lastno telefonsko številko ... zagotovo je ta ideja zrasla v glavah operaterjev, ki se na vse načine borijo zoper enotni trg telekomunikacij v EU:(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Lonsarg ::

Da zbijejo na minimum cene roaminga je samo prvi korak. Naslednji in še pomembnejši je, da uvedejo enotne cene za klice v "ostala omrežja", ki bi vključevala vse EU države in bi toraj jaz lahko imal nemško telefonsko številko.

In take zadeve jaz ne vidim omenjene v tej novici...

PrimozR ::

Azgard če ukinejo roaming, bi to IMO moralo postati realnost. Že zdaj imaš pakete z zakupljenimi količinami, kjer je minuta pač minuta. In to je to.

Sicer pa KONČNO. S tem bi razni Google Maps in Google Navigation postali uporabni, življenje iz oblaka bi postalo realnost, itd. Danes vse to v Evropi odpade, medtem ko so ZDA načeloma ogromen trg, kjer vse funkcionira enotno. Z vidika mobilnega sveta je to edina možnost, da oblak postane realnost in slej ko prej IMO ne bo preostalo drugega, kot da se to zgodi.

Čeprav je 100 operaterjev v EU nekaj povsem drugega, kot tisti trije, štirje (plus manjši regionalni brez svojih omrežij) v ZDA.

...:TOMI:... ::

Ni problema, bodo pa dvignili cene doma. Že sedaj imamo višje cene SMSov pri simobilu, tušmobilu v DOMAČEM OMREŽJU kot pa v roamingu.

Telekomunikacije so najbolje "zvita" panoga, najboljši trgovci so. Prodajo vedno tiste storitve, ki jih nimajo (kapacitete). Vse skupaj zapakirajo v pakete in ljudje mislijo kako poceni so prišli skozi. Owca sistem. Dokler bodo ovce, bodo tudi tisti, ki strižejo.

Regulacije s strani dražave oziroma EU pa ukinit, brez rezulacij bi bil pojem roaming že zdavnaj pozabljen.
Tomi

Lonsarg ::

Trenutna ureditev omejuje samo cene v roaming(Telefonska številka nekoga se premika po EU) in kolikor jaz vem NE omejuje mednarodne cene, torej klic iz slo na nemško cifro je lahko tudi 10EUR/minuto, če operater tako reče. Vsaj tako sem jaz to razumel...

...:TOMI:... je izjavil:


Regulacije s strani dražave oziroma EU pa ukinit, brez rezulacij bi bil pojem roaming že zdavnaj pozabljen.

Tebi pa so korporacije oprale možgane zelo, tako kot Američani, ki verujejo v podjetja še bolj kot v Boga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

mtosev ::

super ideja,bravo EU:D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

...:TOMI:... ::

Ne ne, korporacije, v tem primeru operaterji lobirajo za čim kasnejšo uvedbo enotnega trga.

Če ima EU tako moč, zakaj niso že leta XXXX (ne vem katerega leta se je začela "regulacija") uvedli enotne cene (ukinitev roaminga), zakaj postopno zniževanje cen? Ne ti meni, da so mi korporacije oprale možgane. Tebi jih je "dobra EU" oprala, saj zate dela samo "dobre" stvari, kot je zniževanje cene roaminga. In to politiki izpostavljajo kot glavno prednost. No, saj drugega nimajo za pokazati, ostalo je samo sranje (semena, voda...).

Harmonizirani standardi EU pa se tudi vlečejo kot jara kača.
Tomi

Penguin ::

mtosev je izjavil:

super ideja,bravo EU:D

kok časa obstaja že ta "ideja" samo;((

LordNacho ::

Se strinjam s Tomijem, sam ukinit vse regulacije, pa bo že trg sam pokazal kaj ljudje hočejo.....

+ "Če bi jih odpravili, bi lahko letno privarčevali 110 milijard evrov.Videli bomo, kako se bodo odzvali operaterji, ki bržkone ne bodo tako navdušeni nad radikalnim rezanjem ene najbolj dobičkonosnih vej."
- Torej kje bi se privarčevalo? - Glede na to, da torej operaterji s tem izgubljajo profit, to torej ne bi bilo nobeno varčevanje.

PrimozR ::

Operaterji so iz dneva v dan zgolj mobilni internetni ponudniki. Tamle imaš Viber, ki ti pregleda telefonski imenik mobilnih številk, in ti sam potega kontakte, ki tudi uporabljajo Viber - identifikator je namreč 'fizična' telefonska številka. Potem pa kličeš prek mobilnega interneta, WiFi-ja, prek telefona, tablice, PC-ja, itd. Takole se izogneš ceni SMSov in minut pri klicih. Drug način so pa zakupljene kapacitete, kjer pa en 'SMS' oz. 1 minuta v Viberju še zdaleč ni 1 MB, torej je zadeva še cenejša.

Pozabite operaterjevo ceno na minuto oz. na SMS, to je ŽE zgodovina, odkar so zakupljene enote. Prihodnost je pa zgolj v internetni pipci.

Jackass ::

...:TOMI:... je izjavil:

Ne ne, korporacije, v tem primeru operaterji lobirajo za čim kasnejšo uvedbo enotnega trga.

Če ima EU tako moč, zakaj niso že leta XXXX (ne vem katerega leta se je začela "regulacija") uvedli enotne cene (ukinitev roaminga), zakaj postopno zniževanje cen? Ne ti meni, da so mi korporacije oprale možgane. Tebi jih je "dobra EU" oprala, saj zate dela samo "dobre" stvari, kot je zniževanje cene roaminga. In to politiki izpostavljajo kot glavno prednost. No, saj drugega nimajo za pokazati, ostalo je samo sranje (semena, voda...).

Harmonizirani standardi EU pa se tudi vlečejo kot jara kača.


Tomi, postopno nižanje cen je potrebno zato, da operaterji lahko prilagodijo svoje poslovne modele. Ne moreš kar čez noč spremeniti pravil. Operaterji so ponujali nerentabilne cene doma, prihodke pa nabirali predvsem z gostovanji. Če bi morali to spremeniti čez noč, bi se verjetno zgodilo, da bi se zbudil in bi bile cene v domačem omrežju 2x višje. To bi prizadelo predvsem gospodinjstva in manjša, na notranji trg usmerjena podjetja.

Postopen poseg na trg je z ekonomskega stališča povsem ustrezen in pravilen.
jAcKaSS

pegasus ::

Hočem osebni IPv6 naslov (ali še bolje, /64 range), ne pa osebne telefonske številke. Te so tudi že živa zgodovina ...

...:TOMI:... ::

Kdaj sem jaz to že ugotovil. Prihodnost je v internetu, ne v operaterjevih storitvah. Operater mora ponujati samo internet, vendar ljudje so leni, storitev ni, telefoni niso že v osnovi softwaresko prilagojeni (potreben dodaten program, recimo viber, skype). Ti bi moralo biti integrirano, potem se lahko "otresemo" storitev mobilnih operaterjev.

Ljudje so leni, vzamejo še telefonijo in TV pri svojem ISP in se ne skirajo. Čeprav dodatne storitve povečajo račun za 100 %. Sam internet ni drag, drage so dodatne storitve.

IPv6 lahko dobiš pri mobitelu, mislim, da ima tudi simobil možnost. Pri mobitelu pošlješ sms za vklop. T-2 pa ponuja na stacionarnih storitvah IPv6.
Tomi

Zgodovina sprememb…

Jackass ::

LordNacho je izjavil:

Se strinjam s Tomijem, sam ukinit vse regulacije, pa bo že trg sam pokazal kaj ljudje hočejo.....

+ "Če bi jih odpravili, bi lahko letno privarčevali 110 milijard evrov.Videli bomo, kako se bodo odzvali operaterji, ki bržkone ne bodo tako navdušeni nad radikalnim rezanjem ene najbolj dobičkonosnih vej."
- Torej kje bi se privarčevalo? - Glede na to, da torej operaterji s tem izgubljajo profit, to torej ne bi bilo nobeno varčevanje.


Jah univerzalnega varčevanja kot takega ni. Je samo količina denarja v obtoku. Kar operaterji izgubijo, pridobijo njihovi uporabniki.

Sicer pa se je že z UMTS-om začela brisati meja med telefonijo in podatkovnim prenosom. Namreč tudi za telefonijo se uporablja "packet switching", torej ni več nobene razlike in v prihodnosti bo vse skupaj samo še internet. In potem bodo veliki igralci kot so Google, MS, FB in drugi s svojimi komunikacijskimi storitvami prevzeli trg.
jAcKaSS

...:TOMI:... ::

Jackass, tvoj nick je povsem na mestu. GSM standard je že v SVOJI OSNOVI bil namenjen POVEZOVANJU mobilnih OMREŽIJ med seboj. To ni novo. Niti ni potrebno prilagajati. Oprema je poplačana že XXXX-krat. Sploh ne veš kako poceni so vse stvari, tudi frekvence so poceni, če pomisliš koliko zaslužka je.

Tu je samo pohlep. Tudi sms ima samo nekaj bytov, pa ga računajo svinjsko drago. Naj se oni prilagodijo. Me prav zanima, če bi internet doma plačeval po takih tarifah, kot je za sms.

Ko so privatniki plačevali po 100 kSIT ali več, je bilo vsem v redu. Sedaj pa taisti plačajo 20€ na mesec. To je naredil trg, ne razne regulacije.
Tomi

Phantomeye ::

Kakšen bi po vašem mnenju moral bit sistem, da bi naročniki plačevali (internet, sms, klice (neobstoj roaminga) toliko kakršni so v resnici stroški, brez izpada dobička za podjetja.

Itak bi bilo najbolj idealno vse unlimited z fiksno naročnino za vse uporabnike... amapk.

...:TOMI:... ::

Plačilo po porabi. Predvsem pa sorazmerno.

Zakaj so cene med uporabniki istega operaterja tudi 1:20 ali celo več.1 Mb stane xx, x je strošek omrežja, x je dobiček.

Nekdo bo pa plačal 0,x za Mb, drugi pa 20,x za Mb.


Primer je za prenos podatkov, velja tudi za sms, klice...

Treba je uvesti nek fiksni del (omrežje mora delati tudi ponoči, ko ne prinaša dobička, dela se izbuba), podobno kot SODO za elektriko.

Potem pa palčilo po porabi, ob sekundnem intervalu za vse in 1 kb interval ali manj za podatke.

Seveda, takoj ukiniti subvencije za telefone in vezave. Telefone se kupi v prosti prodaji, ne pa pri operaterju.

Na Kosovu naš telekom zelo tekmuje s konkurenco, saj tam ni nekih akcij s telefoni, konkurerajo samo na storitvenem delu, tako so cene tržne (za storitve in telefone).
Tomi

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

Uporabniki so v povrečju preneumni ali preleni, da bi samoregulacija z prostim trgom lahko delovala. In to se ne bo nikoli spremenilo, razen če seveda gremo se gensko izbolševat ali kaj takega.
Regulacija z strani države pa ni dobra vila, pač pa samo veliko veliko manjše zlo od tržnega "strinjanja konkurentov", da si ne gredo preveč v zelje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

enadvatri ::

Gregor P je izjavil:

Sem slišal še eno različico sprememb (v povezavi z evropsko "roaming uredbo"), da razmišljajo tudi o tem, da bi uvedli neke "predplačilne kartice" (zares noro sveža ideja;(() za mobilno gostovanje, le da bi bili tudi preko njih dosegljivi na lastno telefonsko številko ... zagotovo je ta ideja zrasla v glavah operaterjev, ki se na vse načine borijo zoper enotni trg telekomunikacij v EU:(


To sem tudi jaz nekje zasledil in skrb zbujajoče.

Ko bomo končno imel entone trge energentov, npr. elektrike, plina itd., bi nas ti kekci pri telekomunikacijah (in tako odprtih ter nevtralnih internetih) peljali žejne čez vodo. (Geografsko, da ne bo pomote) povsod iste cene pri istem operaterju in ciao amici.

...:TOMI:... ::

Azgard, poglej si IPKO, njihove cene. Takoj ti bo jasno, da deluje vse, brez vmešavanja EU ali države.
Tomi

SplitCookie ::

...:TOMI:... je izjavil:

Azgard, poglej si IPKO, njihove cene. Takoj ti bo jasno, da deluje vse, brez vmešavanja EU ali države.



IPKO is a company that provides telecommunication services in Kosovo. It is the second mobile operator in the country.[1] Amongst their services are: mobile telephony, fixed telephony, internet provider and cable TV. The main shareholder of the company is Telekom Slovenije. Company's CEO is Robert Erzin.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

phong ::

Jackass, tvoj nick je povsem na mestu

...:TOMI:... prosim, da se malce zadržiš neprimernih opazk / samocenzuriraš.

Telekomunikacije so področje, na katerega zaradi visokih vstopnih stroškov težko vstopijo novi konkurenti (postavitev omrežja). Zato je regulacija države / Evrope toliko bolj nujna (saj bodo ustaljeni operaterji kolikor je mogoče izsiljevali). Zato so poteze EU-ja pohvale vredne.
To so osnove ekonomije.

SplitCookie ::

Aja ? Tako kot je težko na trg vstopil tuš telekom, pa T-2 pa bob pa ....
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

phong ::

Brez regulacije države ne bi mogli vstopiti na trg. Lep primer je bila Vega:
Vega je zaradi oviranja konkurentov propadla.
TUŠ je nastal iz ostankov Vege (omrežja, ki ga je ta zgradila).
T-2 je imel kup težav zaradi slabega delovanja regulatorjev (APEK-a).

Lonsarg ::

Ja zelo tezko, skoraj je vse se prodalo remember? In To tus, ki je komaj tretji lastnik omrezja in to kljub veiki pomoci regulatorjev. Nov lastnik omrezja ni sans da bo vstopil(T-2 je sam LJ pokril k je tam cetrt slovenije, drgace pa spila navideznega ponudnika), to zdajsni lastniki vedo in brez regulacije bi imeli mi take cene da je groza. Recimo zakljucevanje klicev pride na misel, ko bi Mobitel lepo Tusu 10€/ minutu zaracunaval.

enadvatri ::

SplitCookie je izjavil:

Aja ? Tako kot je težko na trg vstopil tuš telekom, pa T-2 pa bob pa ....


Naš vzorec poslovnih praks je specifičen. Ni značilen za druge države EU, sam se pozanimaj, zakaj.

...:TOMI:... ::

Če še ne veste, je apek določal, po kaki ceni se zadeve prodajajo. Oziroma še določa, vendar so zdaj cene enake za vse operaterje.

Ne dolgo nazaj je bilo tako: uporabnik mobitela, ki je klical na uporabnika na t2; mobitel je plačal 0,1 €za klic t2ju, uporabnik t2, ki je klical uporabnika na mobitel; t2 je plačal 0,05 €.


Številke so izmišljene, za točne bi bilo potrebno pogledati poročila apeka.
Sedaj vsi plačajo okoli 4 cente.

Tuš ni nastal iz ostankov vege, oddajnike sta si razdelila mobitel in simobil po odhodu vege. Tuš je začel na novo. Dobil je samo 070 številke in mislim da je odkupil frekvence.
Tomi

enadvatri ::

Eno so koncesije, drugo ukrepi za preprečevanje kartelnih dogovorov, tretje pa souporaba infrastrukture državnega podjetja, ki je nastala na dobičkih od storitev na nekdaj družbeni infrastrukturi in državnih poroštvih. Prav slednja je še posebej regulirana kot naša specifika.

vidz81 ::

EU je dobra stvar!

Utk ::

Naj ne pretiravajo. Zakaj bi jaz minuto plačal enako, če kličem iz zgornjega štuka v spodnjega kot če kličem na Finsko? A je to res vseeno? Potem ne bo več 4 cente minuta.

kronik ::

Tiste, ki sanjate o ukinitvi regulacij, naj vas samo opomnim kaj se je zgodilo z bankami v usa, ki niso bile več regulirane. Tako je, globalna kriza, ki ji ni videti konca.
Tudi uvedba enotnih cen ne bi prinesla nič dobrega za nas, ker bomo kmalu na stopnji Romunov in Bolgarov.

zee ::

Tudi uvedba enotnih cen ne bi prinesla nič dobrega za nas, ker bomo kmalu na stopnji Romunov in Bolgarov.


Narobe. Z uvedbo regulacije se bodo cene gostovanja znizale in poenotile. Prav nobenega tehnicnega razloga ni, da bi morali biti klici iz Italijo v Slovenijo kaj bistveno drazji od klicev znotraj Slovenije in Italije.

V EU se regulatorji nekaj trudijo z opravljanjem svojih nalog, medtem ko so v ZDA povsem zatajili, zato AT&T lahko lupi narocnike s pregresno dragimi cenami SMS-ov in prenosa podatkov.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Bor H ::

In v Kanadi caller ID je funkcija za doplačat.

amigovespuci ::

SplitCookie je izjavil:

Aja ? Tako kot je težko na trg vstopil tuš telekom, pa T-2 pa bob pa ....


Bob je v lasti Si.mobila, ustvarjen z namenom, da tekmuje v nizkocenovnem rangu z Izi mobilom ipd.

zee ::

@Bor H: Takisto v Singapurju in se kje.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

Looooooka ::

Ko sem videl tole na tv-ju je bila prva reakcija....sladko kisla omaka.
Bodo kaksen kartelni dogovor udarili in bomo mel vsi visje narocnine or smth.
Ampak vseeno vazno, da je tujina cenejsa.
Se zdaj mam tist rahlo pekoc obcutek od takrat, ko sem dobil roaming racun, ker sem mel vkloplen data connection. Sicer...bolj pekoc je bil iz drzav, ki niso v eu ampak vseeno :)
Edino kar ne stekam je kako tocno bodo te cene postavili.
Predpostavimo, da majo operaterji res neke hude stroske z nami(tko kot banke s tem, da nardijo transakcijo z bankomata, ki ni v lasti banke komitenta...again "predpostavimo").
Kako tocno postavis enotno ceno tako, da nima operater v bolj turisticno popularni drzavi...recimo za nov let vec stroskov kot neka banana republika, ki je nihce noce vec obiskat(recimo nas)?
Mislim na podlagi cesa bo ta enoten strosek :) ?

kronik ::

zee: enotna cena še ne pomeni, da bo za nas ceneje kot je zdaj. Če poenotimo cene iz nemškega trga na celi EU bomo mi plačevali več kot do sedaj. Edino, če regulator izbere najcenejšo državo/ponudnika in vsem vsili tako ceno...
Prenos podatkov so že poenotili in niti slučajno ni poceni, je pa res ceneje kot prej.

Bistri007 ::

cen1 je izjavil:

To je to. EU gonilo razvoja.

Loleki. Kdo pa misliš, da je leta 2002 preprečil, da bi Vodafone imel po vseh svojih evropskih podružnicah tarifo za klice znotraj omrežja?
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

gzibret ::

Enotni telekomunikacijski trg v EU - odlična ideja. Še en korak dalje k povezovanju. Ljudje morajo komunicirat med seboj, če želimo mir in prosperiteto.
Vse je za neki dobr!

jlpktnst ::

Prvič po dolgem času od EU komisije nekaj kar bo dobro za nas...

PaX_MaN ::

Ukrepov nedemokratično nastavljenega od lobijev skorumpiranega telesa (ACTA, beeee?) nikakor ne podpiram.
To je tko kot da bi šu pa podprl partijo k je partizane prevzela.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PaX_MaN ()

...:TOMI:... ::

V ZDA in Kanadi imajo res plačljive storitve, ki so pri nas samoumevne, vendar na splošno še vedno bolje živijo zaradi prostega trga, kot pa mi, ki nam vse regulirajo in nabijajo davke, take in drugačne. Cene so višje, so what, ob taki plači se jaz ne bi sekiral kaj dosti.

Tisti, ki mislite, da cena klica soseda Janeza stane več kot cena klica Hansa v Nemčijo, se motite. Razlika je skoraj 0. Operaterji imajo itak zakupljene mednarodne vode, če gre kaj po njih ali pa nič, skoraj isto je.

Tako kot internet, vseeno je, če brskate po slovenski strani ali pa po neki strani, kjer se strežnik nahaja v tujini. Operater ima vse to že vključeno v ceno. Največ ga stanejo kapacitete od mobilnega telefona do bazne postaje, ter od bazne postaje naprej do glavnega vozlišča. Tu je zrak ozko grlo in največji stroški (nakup in vzdrževanje prenosnega omrežja, nadgradnja...). Se pravi, operater si ne bi smel privoščiti obremenitve z neomejenimi klici, neomejenim prenosom podatkov... Spet gre za nesorazmerje v ceni in spet prodaja tisto, česar nima, to so kapacitete.
Tomi

fosil ::

Eni ste pa res smešni in naivni s tem prostim trgom.

Pred uvedbo regulative je bil prosti trg.
In imeli smo veliko višje cene.

Danes še vedno velja prosti trg na hrvaškem.
In cene so veliko višje.

Nehajte torej sanjat o prostem trgu, idealnih krivuljah ponudbe in povpraševanja in popolni konkurenci.
To obstaja samo v učbenikih, realnost je drugačna.
V realnosti se taveliki zmenijo, tamali pa naj**ejo. In uporabniki smo tamali.
Tako je!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fosil ()

...:TOMI:... ::

Ponavljam mojo tezo o domačem trgu. Nekoč so ljudje, ki več kličejo zapravili tudi 400, 500 ali več EUR na mesec za mobilni telefon. Danes taisti plačajo 20€ na mesec.

Tu ni nobene regulacije. EU ne diktira nič. Free market.
Tomi

fosil ::

To ti samo misliš.

Seveda diktira.
Obstajajo direktive glede konkurence.
Da mora država zagotovit konkurenco in podeljevati koncesijo več ponudnikom in podobno.

Potem so direktive glede prevladujočega ponudnika.
Da mora dat omrežje v najem in konkurenci in druge zadeve.

Pa še razne druge direktive. Ne poznam vseh.

Prosti trg je samo iluzija.
Tako je!

Lonsarg ::

Prosti trg deluje, če ga kot prvo regulativa zagotavlja, namreč brez kakršnekoli regulative, se lahko velik operater odloči sploh ne sprejemat klicev od manjših operaterjev, game over.

In kot drugo ni prevelik strošek vstopit konkurenci na trg in narediti dobiček z manjšimi cenami. Če to drugo ne drži, potem drugače kot z še dodatno regulativo, ali pa finančno vzpodbudo ne gre, poti je več, vsekakor pa je naredtiti nič narobe.
Lahko se seveda naredi kaj še bolj narobe, kot je narediti nič, to seveda drži, ampak to ni razlog, da bomo sedaj delali nič in ukinjali kar vse zakone(zakon je nič drugega kot regulativa), torej Amerika ima veliko regulative, samo na drug način kot EU, z več posredne regulacije in manj direktne, nekje jim bolje uspeva(pa ne govorim o gospodarstvu, ker to niti nima veze z regulativo, ampak z veliko več stvari), nekje pa veliko slabše kot EU(mobilni operaterji).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Relanium ::

Utk je izjavil:

Naj ne pretiravajo. Zakaj bi jaz minuto plačal enako, če kličem iz zgornjega štuka v spodnjega kot če kličem na Finsko? A je to res vseeno? Potem ne bo več 4 cente minuta.

Na PCju je to že dolgo tako.
Pa maš lahk videoklic tud v avstralijo...
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Tudi klici v EU odslej regulirani in zato cenejši

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
288979 (6584) MrStein
»

Uradno: junija 2017 konec dragega mobilnega gostovanja v EU, uzakonitev nevtralnosti (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
7139263 (34042) AndrejO
»

Evropska komisija hoče odpraviti mobilno gostovanje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
7220789 (17573) PrimozR
»

Evropska komisija predlaga nadaljnja znižanja cen mobilnega gostovanja

Oddelek: Novice / Ostale najave
2212206 (10816) cegu
»

Zamenjava v vrhu Telekoma

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
313888 (3888) Mate

Več podobnih tem