» »

Računalnik za 15 funtov

Računalnik za 15 funtov

BBC - David Braben in nekaj sodelavcev je v Veliki Britaniji razvilo računalnik, ki po zunanjem videzu spominja na odslužene ostanke iz servisa elektronike, a videz vara. Predstavili so projekt Raspberry Pi, ki na majhnem integriranem vezju skriva delujoč računalnik. Na enem koncu ima USB-priključek za tipkovnico, na drugem HDMI-izhod za zaslon, poganja pa ga procesor ARM.

Vanj o stlačili procesor ARM11 s 700 MHz, 128 MB pomnilnika in dovolj zmogljivo grafiko za OpenGL ES 2.0, ki zmore ločljivost 1080p. Na njem kakopak tečejo distribucije Linuxa, še najraje Ubuntu. Cena: malenkost, 15 funtov.

Računalnik bo omogočal brskanje po spletu, poganjanje pisarniških aplikacij in programiranje, kar je tudi glavni cilj. V Veliki Britaniji jih bo namreč delila Raspberry Pi Foundation, ki želi vzpodbuditi ponovno zanimanje za računalniško znanost. Braben namreč pravi, da dandanes pouk informatike obsega mehanična znanja urejanja besedila, brskanja po spletu, izdelave preglednic itn., ki jih primerja z učenjem slepega tipkanja pred 20 leti. Resda je to uporabno za pisarniško službo, ni pa to za učenje računalniške znanosti in odstiranje delovanja računalnika v podrobnosti.

100 komentarjev

«
1
2 3

goldust ::

zanimivo

ShowDown ::

I want one!

roli ::

Jaz tudi! Gor daš Android, en čip monitor s touch panelom in imaš tablico za 50GBP.
http://www.r00li.com

muflon666 ::

Kako naj bi se sicer tak računalnik priklopil na mrežo? Nekega pametnega načina ne vidim, razen če sem kej spregledal...
Ideja mi je super, doma bi jih imel 10 in naredil iz njih cluster strežnikov za 150 funtov :))

st0jko ::

Odlično. Zdaj pa naj naredijo enega malenkost večjega ter dodajo še kakšen usb, nekaj več spomina in rj45.
keks?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: st0jko ()

c00L3r ::

muflon666 je izjavil:

Kako naj bi se sicer tak računalnik priklopil na mrežo? Nekega pametnega načina ne vidim, razen če sem kej spregledal...
Ideja mi je super, doma bi jih imel 10 in naredil iz njih cluster strežnikov za 150 funtov :))

USB ima za periferne naprave. Priklopiš gor USB mrežno.

muflon666 ::

Sam useen se strinjam z st0jkotom, RJ45 bi loh dodal :)

sgdjkdlsugi4 ::

Potem raje en wifi cip, ki ni skor nic velik.

Nextor ::

Wow! Kje nabavit tole? Bi zmogla tale zadevica laufat XBMC?

Ales ::

Podobne zadeve že obstajajo, samo malo večje & dražje. Sicer je še vprašanje, kakšen bo ta izdelek ko/če pride na trg... upam da res manjši in toliko cenejši.

Trenutno se dobi npr. en kup Plug Computerjev (cca. velikost napetostnega adapterja), recimo:

DreamPlug (Marvell Sheeva 1.2GHz, 512MB RAM, 2GB microSD on board, 2 x Gb Eth, 2 x USB 2.0, 1x eSATA, 1x SD port, Wi-Fi, Bluetooth, Audio Out), cca. 165 EUR z DDV in poštnino v Slovenijo (iz GB).

Potem maš še GuruPlug Display, GuruPlug Server Plus, itd.

oldguy ::

Najlepša stvar pri računalništvu je hitrost razvoja. Spomnim se še, s kakšnim veseljem sem švercal prvega commodorja. Vsaj petkrat zmogljivejšega osembitnika ima zdaj že malone moj hladilnik.

Spomnim se tudi, ko sem imel doma navitega enega prvih celeronov z voodo grafiko...kakšen stroj je bil to! Danes ga moj mobitel povozi po celi črti...

Zmogljivost opreme od mojih začetkov ukvarjanja z računalništvom je šla gor za neverjeten faktor, poraba se je ob tem zmanjšala vsaj za faktor 1000, z orodji, ki jih uporabljam danes pa lahko na mobitelu delam stvari, ki sem jih konec 80-ih bral zgolj v člankih kakih superračunalniških centrov.

Future is good :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: oldguy ()

3p ::

Hmm. A Elite dobiš poleg? (Če kdo ne ve, ta tip je avtor ene najbolj legendarnih iger iz časov...)

opeter ::

c00L3r je izjavil:

muflon666 je izjavil:

Kako naj bi se sicer tak računalnik priklopil na mrežo? Nekega pametnega načina ne vidim, razen če sem kej spregledal...
Ideja mi je super, doma bi jih imel 10 in naredil iz njih cluster strežnikov za 150 funtov :))

USB ima za periferne naprave. Priklopiš gor USB mrežno.


Tako je. Priklopiš kakšen USB HUB, ki ima 4 ali več vhodov in problem je rešen: USB tipkovnica, miška, RJ-45 mrežna (ali WLAN/Wifi po želji), in milijarda ostale periferije ... da o dodatnem monitorju sploh ne govorim, ki ga lahko pravtako rpikopiš preko USB-ja (v kolikor so zanj ustrezni gonilniki).
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

legice ::

računalnik, ki ga lahko povsod sabo neseš v žepu....want=):D
Prekopu vrt in našu Bin Ladna

Ashrack ::

legice je izjavil:

računalnik, ki ga lahko povsod sabo neseš v žepu....want=):D

HtcDesire Z ki ima se qwerty zraven ga povsod v svojem zepu s sabo vzamem.
....

opeter ::

Ashrack, a lahko na njega namestiš Ubuntu?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

mtosev ::

Please make it Windows compatible:D
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Mare3 ::

Nikjer ne piše kakšno je napajanje... Na eni strani hdmi na drugi usb za tipkovnico in to je vse.

Mipe ::

Na gornjem delu slike lahko vidiš napajalne kable.

c00L3r ::

Meni se zdi ta 20€ naprava super, kot osnova za home made router oz. mini server. To si bom omislil, če se bo res dalo dobit za omenjen denar.

ABX ::

roli je izjavil:

Jaz tudi! Gor daš Android, en čip monitor s touch panelom in imaš tablico za 50GBP.


Offline mode

c00L3r je izjavil:

Meni se zdi ta 20€ naprava super, kot osnova za home made router oz. mini server. To si bom omislil, če se bo res dalo dobit za omenjen denar.


No Ethernet, no fun :(
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

ST-777 ::

opeter je izjavil:

lahko na njega namestiš Ubuntu?
Da.
Raspberry Pi device running Ubuntu 9.04: http://www.raspberrypi.org/

ufek ::



V proizvodnjo bi naj šel komaj čez leto dni.. :(

matejdro ::

legice je izjavil:

računalnik, ki ga lahko povsod sabo neseš v žepu....want=):D


V drugem žepu pa ekran in tipkovnica, da to lahko sploh uporabljaš?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: matejdro ()

mtosev ::

legice je izjavil:

računalnik, ki ga lahko povsod sabo neseš v žepu....want=):D

Dell Streak telefon-tablet katerega lahko daš v žep in neseš kjerkoli.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

amigo_no1 ::

Na 1 usb port torej v priključiš usb hub, nanj priključiš tipkovnico, mrežno kartico, miško.

Potem bi okoli 30 GPB moralo biti dovolj ?

Zakon za domače routerčke, če se seveda da gor obesiti 2 mrežni (in ju pripraviti do delovanja).

Zgodovina sprememb…

Pariah ::

Very nice.:) I want one(at least).
|P8Z77-V PRO|,|i5 2500K|,|ASUS GTX780 DirectCUIIOC|,|2x4GB Corsair LP|,|H100|,
|Samsung 840/WD1002FAEX|,|Corsair TX850W|,|Fractal Design Arc|,|Win7 U 64bit|

legice ::

dell streak pa pametni telefoni, ja , neseš jih naokoli, ampak jaz to mislim da imam pač s seboj in pač priklopim na monitor, ker je lažje gledati.
Prekopu vrt in našu Bin Ladna

poweroff ::

Vzameš navadno tipkovnico in tole stlačiš notri. Ali pa touchscreen. 8-)
sudo poweroff

Ashrack ::

opeter je izjavil:

Ashrack, a lahko na njega namestiš Ubuntu?

da
....

Blazz ::

ne vem zakaj ni micro usb in mini hdmi prikljucka namesto teh bajsastih standardnih dimenzij...

opeter ::

Ashrack je izjavil:

opeter je izjavil:

Ashrack, a lahko na njega namestiš Ubuntu?

da


Na HtcDesire Z lahko namestiš Linux? Ker to je potem super.

Sicer pa, kako lahko nekateri primerjate neke Dellove tablice, katere stanejo več sto dolarjev z računalnikom, ki stane cca. 24 $ ?

Blazz je izjavil:

ne vem zakaj ni micro usb in mini hdmi prikljucka namesto teh bajsastih standardnih dimenzij...


Zato, ker so bajsaste standardne dimenzije najcenejše. Človek, govorimo o 16,6 € računalniku!!!

Seveda pa ne moreš pričakovati, da bo to folk, ki uporablja npr. Apple-ove izdelke (ki te itak prisili, da kupiš razne kable in pretvornike, če želiš uporabljati standardno opremo z bajsastimi priključki v povezavi z jabolčnimi izdelki) sploh doumel in razumel.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

enxtip ::

Če ima to namen it v proizvodnjo šele čez dobro leto, potem imajo kitajci več kot dovolj časa za svojo različico :D
All your base are belong to us.

Blinder ::

Če bo uporabno bo potem imelo podobno ceno kot konkurenca :) Ne bote dobili uporabnega računalnika za 15 funtov.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

roli ::

Why not? Cene komponent so tako ali tako dokaj nizke. Malce višjo ceno pričakujem ampak pod 50EUR pa sigurno kar je še vedno dovolj poceni.

Mene najbolj moti to da ni mogoče dobiti ARM procesorja na normalnem podnožju (DIP, ali nek SMD). Ampak je vsak ARM procesor, ki sem ga do sedaj srečal in ponuja normalne frekvence (nad 500MHZ) vedno montiran na BGA podnožje oziroma eno od teh izvedenk. Teh hudičev pa doma ne moreš lotat. Razen z adapterjem, ki pa ponavadi košta dvakrat ali več cene samega procesorja - gledal sem jih za okoli 50EUR kar je hudič.
http://www.r00li.com

Mipe ::

Ta računalnik je neuporaben brez monitorja, tipkovnice (in miške).

Bor H ::

No shit, vsi ostali PCji pa majo vgrajene vse i/o naprave.

jype ::

mtosev> Please make it Windows compatible

Da postane neuporaben?

Brezveze.

Imagine that Cray computer decides to make a personal computer. It has
a 150 GHz processor, 200 gigabytes of RAM, 1500 terabytes of
storage, a screen resolution of 4096 x 4096 pixels, relies entirely on
voice recognition for input, fits in your shirt pocket and costs $300.
What's the first question that the computer community asks?

"Is it PC compatible?"

mtosev ::

Če so zate uporabne samo naprave kje teče gor samo Linux je s tabo nekaj narobe.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

opeter ::

mtosev je izjavil:

Če so zate uporabne samo naprave kje teče gor samo Linux je s tabo nekaj narobe.


Ali pa s tabo. Kaj misliš, kaj uporablja tvoj router, tvoj modem, tvoja set-top-box ob TV-ju?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

mtosev ::

opeter je izjavil:

mtosev je izjavil:

Če so zate uporabne samo naprave kje teče gor samo Linux je s tabo nekaj narobe.


Ali pa s tabo. Kaj misliš, kaj uporablja tvoj router, tvoj modem, tvoja set-top-box ob TV-ju?

ruter ni moj komp, kaj Handan setup boxi uporabljajo ne vem.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Migelo ::

In je tudi useeno. Se strinjam z mtosev-ov.

@opeter: in kaj če je gor linux/unix? A to naredi Windows neuporaben?
Dovolj teh OS bitk.

On-topic: Kul zadevca, malo več priklopov pa kakšno konkretno majhno ohišjece in so zmagali.

jype ::

mtosev> Če so zate uporabne samo naprave kje teče gor samo Linux je s tabo nekaj narobe.

Je, ja. Pridržujem si pravico do vedenja, s kom in čemu se moj računalnik pogovarja, kaj počne ko je sam in tudi pravico do spreminjanja reči, ki mi niso všeč.

Mipe ::

Upam, da nimaš otrok. Control freaki so najslabši starši :P

Bor H ::

Exactly, če bo imel možnost poganjat windowse je to plus, sploh če bo to samo ena od opcij. Vsako tele ma svoje vesele pač.

#000000 ::

Različica z 12m kamero bi bila super, najcenejša IP kamera mislm da je izpod 100 evrov ne dobiš.

jype ::

Bor H> Exactly, če bo imel možnost poganjat windowse je to plus, sploh če bo to samo ena od opcij. Vsako tele ma svoje vesele pač.

Ne, če bo imel možnost poganjat Windows to meni dejansko škoduje (tako kot bi npr. homoseksualna poroka škodovala heteroseksualnim zakoncem).

Ales ::

Pravo vprašanje je, če bodo Windows kmalu sposobni teči na ARM arhitekturi in ne obratno - da bi se arhitektura nekega CPU prilagajala OS-u, kot bi nekateri radi predstavili tukaj. Prvi ja pa s tem obračanjem sveta na glavo začel mtosev, da si bomo na jasnem.

Saj bodo menda že Win 8 kompatibilni, ampak za marsikoga je to čisto nepomembno... So what..? :)

Drugače pa se tudi meni zdi super, da Windows ne podpira ARM. Čim kasneje, tem bolje.

poweroff ::

jype je izjavil:

(tako kot bi npr. homoseksualna poroka škodovala heteroseksualnim zakoncem).

Točno tako. Zelo dobro si tole povedal. :D
sudo poweroff
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Izšel je Raspberry Pi 3B+

Oddelek: Novice / Procesorji
2810883 (6851) WhiteAngel
»

Bi pivo ali računalnik Raspberry Pi Zero?

Oddelek: Novice / Procesorji
4516132 (10968) nikjozo
»

Skupnostno financiranje in povratek stare garde

Oddelek: Novice / Igre
2817786 (14453) Tr0n
»

Prihaja cenejši Raspberry Pi A

Oddelek: Novice / Procesorji
4112734 (10857) orescek
»

Raspberry Pi je tu!

Oddelek: Novice / Procesorji
3412556 (9503) BlueRunner

Več podobnih tem