techPowerUp! - Iz Daljnega Vzhoda smo dobili novice in slike o prototipni grafični kartici iz vrst nVidie, ki na tiskanini nosi dve grafični jedri. Sicer ne gre za prvo takšno grafično kartico, ki uporablja grafične procesorje Fermi - slednjo so v obliki dvojnega GTX 460 že pokazali pri Zotacu, a gre za prve javnosti pokazane (verjetno ne popolnoma namerno) prototipe, ki prihajajo iz nVidiinega razvojnega oddelka in najverjetneje uporabljajo dva čipa GF110.
Poleg same slike tiskanine vemo le, da kitajski mediji kartico označujejo kot GTX 595. GF110, kot vemo, prinese nekoliko boljšo zmogljivost ob enaki porabi, kot čip GF100. Če so ga nVidiini inženirji še nekoliko oklestili in odvili (kot se je že zgodilo v primeru GTX 295 v primerjavi z GTX 280), pa bi lahko na tiskanino stlačili dva čipa, brez da bi bilo za delovanje potrebno uporabiti malo elektrarno in hlajenje s fazno spremembo. Vseeno ima prototipna tiskanina dva 8-pinska priključka za napajanje, ki skupaj s PCIe režo zmoreta kartico napajati z do 375 W električne moči.
Med obema jedroma se nahaja dodaten čip, ki je najverjetneje stari znanec NF200, katerega naloga je deljenje PCIe stez med oba čipa. Na sprednji strani je 12 pomnilniških čipov, po šest za vsako jedro, medtem ko je preostali ducat najverjetneje na zadnji strani tiskanine za 384-bitno pomnilniško vodilo in 1,5 GB pomnilnika na jedro. Opaziti je mogoče še 3 povezave za priključke DVI, s katerimi bo na le eni kartici mogoč nVidiin 3D Vision Surround (zahteva 3 zaslone, kar pa je z enojedrnimi karticami mogoče le v primeru uporabe dveh s povezavo SLI), in en sam priključek za SLI. V primeru splavitve te kartice bo mogoče kupiti dve in ju pravzaprav povezati v QuadSLI zaradi uporabe štirih grafičnih jeder.
Glede na vire, ki so posredovali tako sliko kot sicer omejeno količino informacij, je kartica že praktično pripravljena na izdelavo, a pri nVidii čakajo izid najbolj primernega konkurenta tej kartici, prav tako dvojedrnega Radeona HD 6990.
Jaz imam samo q66@3.2 in 5850 (z 5870 biosom) in sem enkrat v MW2 pritisnil pavzo in tako je ostalo čez noč. Dejansko je bila tista soba naslednji dan toplejša za dobri 2 stopinji.
To the topic: Meni se večjedrne kartice ne dopadejo zaradi načina dela, ker ima vsak GPU enake podatke za obdelavo in se mi zdi škoda resursov. Neumen argument, vem, ker SLI sploh pri 500 (in 400) generaciji daje skoraj pri vsaki igri dvojni (če imaš "samo" dve kartice) pospešek. Nekako tako, kot če bi disk razparcerilal tako, da bi polovico ostal free space. Neumno, vem, ampak takšen občutek dobim, ko vidim kolegov dvojedrni sistem.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Da se vam ne bodo nohtki polomil,ko take traparije hitite tipkat..
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Na racunalniskih novicah sem zasledil specifikacije prihajajočih radeonov (6970/6990). Vsekakor zanimivo. Upam da se bo 6970 uspesno kosal z GTX580. (recimo 5% manjsi performance, obenem pa dosti nizja poraba in cena - (dobra) konukernca je neprecenljiva)
Kakor vem 6970 bo 10% slabša od gtx580 in 10% boljša od gtx480 tak da je nekako v sredini in za 330-360eur se mi zdi zmagovalec v tem rangu... Kar se pa tiče dual 6990 bo pa le malo hitrejša od 5970 in mislim da če bo envidia izdala svojo dual verzijo bo zmagala tako ali tako v tem segmentu... Samo envidia dual masterpice bo 700-850+eur kar je ubeeer zasoljeno..
Kakor vem 6970 bo 10% slabša od gtx580 in 10% boljša od gtx480 tak da je nekako v sredini in za 330-360eur se mi zdi zmagovalec v tem rangu... Kar se pa tiče dual 6990 bo pa le malo hitrejša od 5970 in mislim da če bo envidia izdala svojo dual verzijo bo zmagala tako ali tako v tem segmentu... Samo envidia dual masterpice bo 700-850+eur kar je ubeeer zasoljeno..
Bo treba se pocakat par tednov da bomo vedeli kako hitra bo 69xx serija. Zadnje case je AMD prekleto dober pri skrivanju podatkov, tako da zunaj ni se nobenih informacij o dejanski hitrosti teh kartic. Se pa domneva da bo 6970 kunkuriral nvidii 580, medtem ko bo 6950 konkuriral gtx570. Ali bo par procentov hitrejsi ali pa pocasnejsi se ne vemo. Ceno pa lahko pricakujemo precej nizjo saj gre za manjsi cip.
Ni mi pa jasno kako bodo uspeli stlaciti na eno kartico 2x gtx580, glede na to da ze sedaj samo en cip v dolocenih primerih uspe pokurit vec kot 300W kar je zgornja dovoljena meja po standardu. Kakorkoli ze, sem prevec reven da bi sploh gledal te dvojedrne kartice :)
Ni mi pa jasno kako bodo uspeli stlaciti na eno kartico 2x gtx580, glede na to da ze sedaj samo en cip v dolocenih primerih uspe pokurit vec kot 300W kar je zgornja dovoljena meja po standardu. Kakorkoli ze, sem prevec reven da bi sploh gledal te dvojedrne kartice :)
Saj GT200 so tud spravili dva na eno karto. Zakaj bi bil problem spravit dva GF110?
Ni mi pa jasno kako bodo uspeli stlaciti na eno kartico 2x gtx580, glede na to da ze sedaj samo en cip v dolocenih primerih uspe pokurit vec kot 300W kar je zgornja dovoljena meja po standardu. Kakorkoli ze, sem prevec reven da bi sploh gledal te dvojedrne kartice :)
Saj GT200 so tud spravili dva na eno karto. Zakaj bi bil problem spravit dva GF110?
Baje 380mm2 za cayman in 530mm2 za gf110. Ce je web stranem za verjeti. Kaksen izplen pa imajo je pa drugo vprasanje. Bi pricakoval da glede na manjso velikost da je vecji procent cipov brez napak. Seveda pa mi tega nikoli ne bomo izvedeli razen morda kaksne povsem nepotrjene govorice. Verjetno taksnih tezav kot so bile z gf100 ni za pricakovati ne pri AMD in ne pri Nvidia.
Seveda je mozno dva gf110 gor zalotat. Problem je porabo spravit pod 300w. Glede na to da ne bo ravno veliko taksnih kartic lahko pac izberejo najboljse primerke cipov, jih malce okrnejo, zmanjsajo frekvenco in dajo pocasnejse rame pa bi mogoce slo. To se jim pa splaca delat samo v primeru da dejansko lahko naredijo hitrejso kartico kot je AMD 6990. Ce je za verjeti leakanim slideom bo imel AMD verjetno manj tezav z antilesom saj lahko hardversko prilagajajo TDP. No ja ..bomo videli (ubistvu samo brali) naslednje leto.
TDP-ja ne prilagajaš, prilagajaš lahko samo porabo. Isti trik lahko ubere tudi NV, samo da ne bo hardware-sko kontrolirana (torej kontrolerček na sami grafi), amapk bo vse skup kontroliral driver (P.S.: Ampak ok to je goljufanje, če driver konrolira, če pa čip na karti pa ni ). Mi je pa zanimivo, da to za Caymana omenjajo posebej, čeprav je isti trik že na Cypress grafah.
Iz zbranih podatkov o prihajajočih radeonih bo zmogljivost 6970 med 6870 in 6850 v vezavi CF, po primerjalnih testih to pomeni da bo nvidia fafnala proti 6970. Po podatkih bi naj imela 6970 toliko shaderjev kot dve 6850, ker bo jedro delovalo na občutno višji frekvenci pomeni, da bi vsaj teoretično naj bila hitrejša od CF 6850 kar je pa hitreje od gtx580... Za začetek naj dajo ven dvojederno kartico z dvema gf114 čipoma potem pa naj razmišljajo o dveh gf110!!!
Jah 6970 bo imel 1920 shaderjev, 6870 jih ima 1120. Nekje sem zasledil podatek da je 6870 nekje na 75% zmogljivosti GTX 580. Če je 6970 1,714*6870, potem bi moral biti hitrejši od GTX 580.
V enaki obliki,d a lahko zavira samo predele GPUja?
To je del, ki ga trenutno ne kupim. Da bi lahko downclockal posamezne dele čipa poljubno, bi bilo hudo komplicirano naredit. NV rešitev, da je shader clock 2x core clock, je mala malca proti temu. Morda scheduler občasno rukne kakšen NOP v instruction stream, če čip preveč kuri? Bomo vidli.
Jah 6970 bo imel 1920 shaderjev, 6870 jih ima 1120. Nekje sem zasledil podatek da je 6870 nekje na 75% zmogljivosti GTX 580. Če je 6970 1,714*6870, potem bi moral biti hitrejši od GTX 580.
Flopsi niso vse. Tudi pixel fillrate ni vse, pa bandwidth... Kolikokrat GTX 580 premaga Radeona 5870 v takih papirnih primerjavah?
Ko je izšel 5870 je bila na xtremesystems ena dolga zelo zanimiva razpava, kaj drži kartico nazaj, glede na to, da je v primerjavi z 4870 vse podvojeno. Memory Bandwidth so popolnoma z testi izključili, Core clock je pa ostal predmet razprave, v kolikšni meri dejansko pohitri kartico. No, razprave nisem bral do konca, ampak bilo je očitno, da je v arhitekturi nekaj neoptimalnega. Sedaj, z izidom 6870, vidimo, da AMD ni ostal brez idej, kljub enaki velikosti izdelave.
Nvidia je z gf104 storila enako - optimizirala arhitekturo.
Zanimivo bi bilo videti kakšno primerjavo arhitekture in action. S tem mislim video primerjava, kako se različne arhitekture obnašajo/obremenijo, ko jih zaposlimo (igramo) in s tem flow of data.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Kaj je to 320:512? Primerjava je 1600:512 oziroma 1920:512... Če že. Torej peak flops vs. peak flops.
(wliw 5 Šejder arhitektura) ati prej 1600:5=320 envidijinih šejdereu
(wliw 4 Šejder arhitektura) ati ima zdaj 4 torej 1920:4= 480 envidijinih šejderou...
HD6970 1920:4=480 envidia šejder + višji clocki +malo več texsturnih enot in walla hd 6970 je hitrejša od gtx480 Kar se pa tiče flopsov ti pa res nenucajo kot navadnemu smrtniku..ali pač xD hd6870 ima 2016 Giga flops, gtx480 ima 1089 Giga flops
Saj sploh nevem kako bi odgovoril na tole. Praviš da so štirje od petih SP-jev na Cypress/Barts in trije od štrih na Cayman samo za okras al kaj? Daj si malo poglej koliko dela lahko opravi en Radeon-ov SIMD v primerjavi z SP-jem na Fermiju. Ja število SIMD-jev določa aboslutni minimum, ampak če bi generalno bil uporabljen samo eden, potem bi pri Caymanu vrgli ven vse 4 ne pa samo enega.
Gor sem samo poenostavil princip,seveda so od envidie 480 skalarni šejderi in pri ati/amd ju pa 4bajtni široki vektor šejderi...pač.. nek izzi princip al karkol že xD
Senitel kaj je sploh fora/keč, da ima nVidia 500 shaderjev, ATI pa 2k? Mislim če bi bili enaki bi bil ATI valda nekajkrat hitrejši. Pa ni. Kje torej razlike?
Kaj niso pri 6800 seriji "samo" oskubili FP64 podporo in ima en SP še vedno 5 enot?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Da 68xx je dobesedno oskubljena 5xxx oz. obogatena 5830 serija z dodatki in bolj navita....Pač tisto o tessalaciji je bolšit ker vsi vemo da ko kartico navije skočijo tako avređ frejmi kot minimum :p
Senitel kaj je sploh fora/keč, da ima nVidia 500 shaderjev, ATI pa 2k? Mislim če bi bili enaki bi bil ATI valda nekajkrat hitrejši. Pa ni. Kje torej razlike?
-Scheduleing se dela bistveno drugače. Radeon-i vzamejo 8x8 pixel blok (64 pixlov), vsak pixel je en VLIW ukaz, ki ga dobi eden od 16-ih SIMD-jev znotraj 20 blokov. GeForce-i vzamejo 8x4 pixel blok (32 pixlov) in iz vsakega pixla po en skalaren ukaz (isti za cel blok), tko dobi 32 threadov širok warp, ki ga potem SIMD melje dva hot-clocka. -Radeon-i delajo "vse" v SP-jih npr. interpolacija shader parametrov (koordinate za teksture), AA. GeForce-i imajo ločen AA resolve, vsak SM pa ima poleg 16 SP-jev še 4 SFU-je, ki delajo interpolacijo in "specialne funkcije". -...
Da 68xx je dobesedno oskubljena 5xxx oz. obogatena 5830 serija z dodatki in bolj navita....Pač tisto o tessalaciji je bolšit ker vsi vemo da ko kartico navije skočijo tako avređ frejmi kot minimum :p
Glih čist ni bullshit. Radeon 5870 zmore naredit 800M trikotnikov brez teselacije in 1/3 tega s teselacijo. Radeon 6870 jih zmore naredit 900M brez teselacije in 1/2 tega s teselacijo.
>Radeon 6870 jih zmore naredit 900M brez teselacije in 1/2 tega s teselacijo.
Amm, kako so pa dobili tisti graf na Anandtechu, kjer prikazuje hitrost 6870 vs 5870 glede na faktor teselacije?
Tesselation
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
>Radeon 6870 jih zmore naredit 900M brez teselacije in 1/2 tega s teselacijo.
Amm, kako so pa dobili tisti graf na Anandtechu, kjer prikazuje hitrost 6870 vs 5870 glede na faktor teselacije?
Tesselation
Ta graf je samo tak,mogoče je tessalacija izboljšana ampak navaden smrtnik tega neopazi ker je samo izboljšano malo in to le v nekih določenih okoliščinah je možno videt ..če...graf kaže samo na začetku malo skoka nato se izeenači...Ta zadeva bi bila bolj opazna v CF,lahko samo povem optimizacija driverjou+navita kartica in eto boljši scori xD
Kot vidiš na grafu skoči do 2.0x ampak ni konstantno kot od 5870 torej povprečno dobiš 1.2x-1.3x.....
>Radeon 6870 jih zmore naredit 900M brez teselacije in 1/2 tega s teselacijo.
Amm, kako so pa dobili tisti graf na Anandtechu, kjer prikazuje hitrost 6870 vs 5870 glede na faktor teselacije?
Graf je čisto vredu. Jaz sem govori direkt o rasterizaciji generiranih trikotnikov. Graf se začne pri 1,5 kar je ta prehod iz 1/3 na 1/2 (če šteješ še razliko v frekvenci prideš pa do 2). Druga težava je, da moraš imet med hull shaderjem/teselatorjem in domain shaderjem buffer, ki je v tem primeru fiksne dolžine. Idealno je da ga zapolniš, in da ob tem gre hull shader čez čim več primitivov. Ko pa povečuješ faktor teselacije pa s tem zmanjšuješ število primitivov, ki jih lahko spvraviš čez hull shader/tesselation sočasno in vse skup zlimitira nekam. Če maš mal preveč časa lahko izračunaš kolk je ta buffer velik. (Ampak ne iz tega grafa, pač pa s specifičnim testiranjem karte)
Hull shader zračuna faktor teselacije, ki gre potem naprej po pipelinu do tesselation stage. Right?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Ljudi Ebo vas taj faktor više ko ti nekaj z lastnim učom neopaziš v benču ali igri đabe ti faktor 100....lohk se samo mažeš z kremo faktor 50 al kaj podobnega xD
A spet neki pametujes? Cudno, da ti se nisi razvil en uber gpu do zdej.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.