» »

Zgodba o nastanku RV870

Zgodba o nastanku RV870

ATI Radeon HD 5870

vir: AnandTech
AnandTech - Pri AnandTechu so pripravili kar obsežen članek, dolg prek 8000 besed, ki opisuje zgodbo ATI-jevega najnovejšega in nadvse uspešnega čipa RV870 in z njim povezanih grafičnih kartic s podporo DirectX 11. V članku so opisali celoten postopek, od dvomov v uspešnost majhnih jeder med razvojem RV870 (RV770 se do takrat še ni dokazal), s katerimi so začeli pri serijah HD 3000 in HD 4000, posledične odločitve za večje jedro, ker so želeli biti na varnem pri zmogljivostih, do obilice izkušenj, ki so jih pri AMD-ju nabrali s splavitvijo Radeona HD 4770, prve grafične kartice z jedrom, izdelanim v 40 nm-proizvodnem procesu. nVidia je npr. za prve 40 nm čipe uporabila mnogo manjši jedri, posledično pa so zamude Fermija povezane tudi s težavami v proizvodnem procesu. Čeprav je članek dolg, je vreden branja, saj razkrije mnogo malih skrivnosti v procesu, npr. ponovno zasnovo in zmanjševanje jedra z izmetom funkcij (RV770 ima SidePort, RV870, kjer bi bil še bolj uporaben, pa ne), zaradi česar se je izid zamaknil za mesec in pol. Danes vemo, da zamuda ne bi bila problem, saj Fermi zamuja že mnogo bolj, a kot vedno je po vojni lahko vsak general. Verjetno še najbolj zanimivo je dejstvo, da so z Eyefinity, tehnologijo, ki omogoča hkratno uporabo treh oz. na posebnih grafičnih karticah celo 6 zaslonov, presenetili ne le splošno javnost, temveč tudi veliko večino svojih partnerjev in vse tekmece. Projekt je bil sprva imenovan SunSpot, varnost okrog njega pa je bila na ravni najvišje državne skrivnosti. Zunaj ATI-ja je za projekt vedela le trojica najožjih partnerjev, npr. Samsung, ki je predstavil monitorje z zelo ozkim okvirjem. Celo programerska ekipa, ki skrbi za gonilnike, je za strojni del projekta izvedela nekaj tednov pred izidom, a še to le majhen del ekipe, ki je bil zadolžen za pravilno delovanje ob splavitvi. Z varnostjo jim je očitno uspelo, a to in še več v članku.

17 komentarjev

FireSnake ::

Taki clanki so mi najbolj vsec.

Ne smemo pozabit prvega dela, tukaj:
http://www.anandtech.com/video/showdoc....
(med tem, ko konkurenca dobesedno hodi po tebi si dovolj "nor", da zacnes ciljati na DDR5, ki je ob tem casu le na papirju - eden najboljsih clankov, ki sem jih prebral na AT)

Zanimivo branje, ki ga lahko zasledis le malo kje, ali pa nikjer drugje.

Edit: aja, v clanku je tudi razlozeno, zakaj bo ATi vedno prvi (pred zelenimi) na novem proizvodnem procesu.
Poglej in se nasmej: www.vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

nocutius ::

Res odličen insiderski članek, je pa bil tisti prvi, ki ga je polinkal Firesnake, takrat še malo bolj zanimiv.

PrimozR ::

FIreSNake očitno bom moral prebrati še RV770 zgodbo :) Hvala za namig.

In ja, tale RV870 članek je reeeees hud.

MrStein ::

Eyefinity, tehnologijo, ki omogoča hkratno uporabo treh oz. na posebnih grafičnih karticah celo 6 zaslonov, presenetili ne le splošno javnost, temveč tudi veliko večino svojih partnerjev in vse tekmece. Projekt je bil sprva imenovan SunSpot, varnost okrog njega pa je bila na ravni najvišje državne skrivnosti.

Zakaj je to "kao" revolucionarno?
Saj si z dvema karticama lahko imel 4 monitorje že od nekdaj.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Poldi112 ::

Pa si lahko tudi filme gledal na njih? Igral igrice?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

mtosev ::

fajn in lepo opisano:)
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 3600mhz Gskill
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UP3017
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

destroyer2k ::

MrStein

Saj si glih napisal odgovor "Saj si z dvema karticama lahko imel 4 monitorje že od nekdaj".

Drugače če ne kapiraš zakaj je revolucionarno je zaradi tega. Uporabiš lahko poceni matično in samo en gpu. Kar cena se zmajnša dosti majn kot pa 2 gpu in matično z podporo 2 gpu.

MrStein ::

Poldi112 je izjavil:

Pa si lahko tudi filme gledal na njih? Igral igrice?

Zakaj pa ne bi?

Razen tega je Parhelia znala s tremi monitorji pred ne enim, ne dvema, ne tremi, ne štirimi, ne petimi, ne šestimi, ne sedmimi, ampak pred osmimi leti.

Ampak OK, če vi pravite, da je to danes revolucija, v redu. Sem samo vprašal.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Poldi112 ::

Zakaj ne vem, mislim da je povezano z overlay-em (nikoli se nisem spuščal v to), ampak dostikrat, ko raztegneš video na dva zaslona, video predvaja zgolj v enem, v drugem je pa tema. Igre tudi vedno gredo v full screen v en monitor.

Eyefinity ti pa "nategne" os, da misli, da ima zgolj en velik monitor. Ni potrebe po nobeni podpori s strani iger. Enostavno deluje. Oz. vsaj tako sem jaz to razumel, zadeve namreč nisem nabavil ker mu dual screen za delo povsem zadostuje.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Senitel ::

Kdor danes še špila filme čez overlaye je r*****.

Nihče več ne "nateguje osi". Ali lahko špil poženeš raztegnjen full screen čez dva zaslona? Lahko raztegneš "windowed" igro čez X zaslonov. Če hočeš špil na treh zaslonih mora špil to podpirat.

M-XXXX ::

Ali lahko špil poženeš raztegnjen full screen čez dva zaslona? Lahko raztegneš "windowed" igro čez X zaslonov. Če hočeš špil na treh zaslonih mora špil to podpirat.

Lahko- oziroma edina komplikacija je to, da moraš nastavit višjo ločljivost (recimo kolikor pride ločljivost naprimer 2x 24" zaslonov).

LordPero ::

Senitel je izjavil:

Kdor danes še špila filme čez overlaye je r*****.

True :D.
LordPero

FireSnake ::

PrimozR je izjavil:

FIreSNake očitno bom moral prebrati še RV770 zgodbo :) Hvala za namig.

In ja, tale RV870 članek je reeeees hud.


Saj ne, da bi se kaj ven metal, ampak, od tebe sem pricakoval (glede na to, da si velikokrat zelo glasen, kar se graficnih tice), da si si zadevo prebral takrat, ko je bila objavljena.

Jaz sem si oba clanka prebral najmanj 3x in poziral vsako besedo. Takih informacij, ki jih lahko potegnes tu ven,ne dobis nikjer.

LordPero je izjavil:

Senitel je izjavil:

Kdor danes še špila filme čez overlaye je r*****.

True :D.

Potem, ko Senitel zabije, pa udri po siromaki, ane?
In to sika r*****, ki nima pojma o grafiki, saj se mu zatakne ze pri razumevanju triangulacije, kamolisele pri kakih Bezierjevih krivuljah (vse skupaj je pa osnova k osnovi za grafiko). Recimo pa, da so ti vektorji jasni (pa stavim, da niso).

Zato raje STFU in ostani pameten!
Poglej in se nasmej: www.vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

PrimozR ::

FireSnake je izjavil:

PrimozR je izjavil:

FIreSNake očitno bom moral prebrati še RV770 zgodbo :) Hvala za namig.

In ja, tale RV870 članek je reeeees hud.


Saj ne, da bi se kaj ven metal, ampak, od tebe sem pricakoval (glede na to, da si velikokrat zelo glasen, kar se graficnih tice), da si si zadevo prebral takrat, ko je bila objavljena.

Jaz sem si oba clanka prebral najmanj 3x in poziral vsako besedo. Takih informacij, ki jih lahko potegnes tu ven,ne dobis nikjer.

LordPero je izjavil:

Senitel je izjavil:

Kdor danes še špila filme čez overlaye je r*****.

True :D.

Potem, ko Senitel zabije, pa udri po siromaki, ane?
In to sika r*****, ki nima pojma o grafiki, saj se mu zatakne ze pri razumevanju triangulacije, kamolisele pri kakih Bezierjevih krivuljah (vse skupaj je pa osnova k osnovi za grafiko). Recimo pa, da so ti vektorji jasni (pa stavim, da niso).

Zato raje STFU in ostani pameten!

RV770 sem zgrešil, dunno why, Ampak mi je nekako boljši članek o RV870, se mi zdi da je več 'dogajanja' :)

LordPero ::

@FireSnake: Jedel kaj slabega danes? :)
Ne vem od kje bi me poznal (in posledično, zakaj se bi šel stavit o znanju neznanca), samo če te zanima, o grafiki & matematiki nekaj vem, a nič uporabnega (ker ne rabim), sploh pa je v tej "debati" (ki je, BTW bila splošna oz. ne vem, na katerega posameznika bi to sploh lahko nanašalo/"sikalo") bilo vprašanje znanja uporabe. Je razlika.
LordPero

Poldi112 ::

>Če hočeš špil na treh zaslonih mora špil to podpirat.

V bistvu je ideja Eyefinity ravno to, da špil tega ne rabi podpirati. Vsak kolikor se spomnim par filmčkov, ki sem jih gledal na to temo.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Senitel ::

M-XXXX je izjavil:

Lahko- oziroma edina komplikacija je to, da moraš nastavit višjo ločljivost (recimo kolikor pride ločljivost naprimer 2x 24" zaslonov).

Kar na žalost ne deluje kar čez ves hardware (ki ima več izhodov), vse driverje in operacijske sisteme.
Čeprav sem šel preverit in vsaj na Radeon-ih 5000 se to dejansko da nastavit (moraš pa tudi GUI od Windowsov raztegnit isto).


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

NVIDIA "Fermi" benchmark

Oddelek: Strojna oprema
401939 (1038) Senitel
»

Zgodba o nastanku RV870

Oddelek: Novice / Grafične kartice
176131 (5349) Senitel
»

Arhitektura Fermi predstavljena (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
9713482 (10352) Zheegec
»

AMD bo razširil 4800 družino

Oddelek: Novice / Grafične kartice
183868 (3041) OChack
»

Spektakulacije ati-jevega čipa r870

Oddelek: Strojna oprema
171671 (1236) Keyser Soze

Več podobnih tem