» »

Nova anketa: je disketna enota v resnici preteklost?

Nova anketa: je disketna enota v resnici preteklost?

Slo-Tech - V prejšnji anketi smo vas spraševali, ali na svojem namiznem računalniku uporabljate tehnologijo za zmanjševanje porabe energije procesorja. Le slaba tretjina uporablja ali Cool'n'Quiet (AMD) ali EIST (Intel). Dobri petni je vseeno za hrup/oddano toploto/strošek, približno enakemu številu pa sistem te funkcije ne podpira. Predvsem pa upamo, da se bo zmanjšal delež tistih, ki te tehnologije sploh ne poznajo.

Na mojem namiznem računalniku uporabljam tehnologijo za zmanjševanje porabe energije procesorja:
moj sistem (procesor/m. plošča) tega ne podpira25%
(294)
Cool'n'Quiet (AMD)24%
(286)
ne uporabljam, ker mi je vseeno za hrup/oddano toploto/strošek22%
(253)
sploh ne poznam21%
(246)
E.I.S.T. (Intel)5%
(56)
drugo (Mac...)3%
(34)
Skupaj glasov: 1169


Tokrat je vprašanje enostavno. Ali je v vaš primaren računalnik (še vedno) vgrajena disketna enota?

53 komentarjev

«
1
2

gumby ::

diskete?

ne se hecat, ze 10 let jih nisem niti povohal
my brain hurts

jest10 ::

Seveda jih še uporabljam. Nekako 2x na mesec

mavec ::

Lepo, da je po dolgem času nova anketa. Pohvale :P :P.
Imam še disketno enoto, a je ne uporabljam.

W3by ::

Mislim da so diskete do neke mere še uporabne, vsaj za formatiranje & repairing stuff, ter za nekatere zastarele userje, ki še vedno prisegajo na disketo (ter seveda pri nas v šoli, ker imamo pri informatiki neke stare kište samo z disketniki, brez cd-pogona ter usb porta :O ).

Seveda se pa kolne ko gre disketa v PM. :))

Tody ::

emmm in kje pogledaš za te zadeve na prejšni anketi ?

Bistri007 ::

Boljše vprašanje bi bilo, koliko disket ste kupili v zadnjem letu. Jaz zadnja tri leta nisem kupil niti ene, FDD imam pa še vedno v kompjutru zaradi RAID driverjev & BIOS flasha.
Največja napaka desetletja je bila narejena 4. novembra 2008
Oni so goljufali in Alah je goljufal, Alah je najboljši prevarant. (Koran 3:54)
Citiraj svetega očeta Benedikta XVI. in postani "persona rudis"...

roli ::

Seveda imam še disketnik.Pred dvema mesecema je crknil pa sem ga šel takoj naslednji dan novega kupit.Rabi se za reševanje stvari/driverje.... Za prenos podatkov pa imamo ključe,CDje,DVDje...
http://www.r00li.com

opeter ::

Diskete? Seveda, še za Mac-a sem moral kupiti zunanjo USB enoto :\ Materiale dobivam skoraj vsak teden in samo na disketi. V klasični državnih institucijah ne poznajo ne CD-ja, ne DVD-je (čista ZF), kaj šele USB ključ... :| Disketa bo (hvala gre predvsem njim, državnim in drugi upravam, skladom itn.) živela še vsaj 10 let.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

gumby ::

>>Disketa bo (hvala gre predvsem njim, državnim in drugi upravam, skladom itn.) živela še vsaj 10 let.

amen
my brain hurts

Sandoval ::

imam, vendar nisem uporabljal od zadnje namestitve(raid).
Kr3nU_X JAZZ-WA Sandoval

Azrael ::

Imam oba disketnika, čeprav je 5.25 bolj zato, da se CD/DVD pekač bolje hladi. Ni tako redko, da kdo kaj prinese na disketi.

Razmišljal sem že, da bi v PC stalačil še slim disketnik od C64, ampak na kišti enostavno ni več prostega prostora za kaj takega, saj ima kišta prostor samo za 4 "ta velke" enote.

BTW. Ali mogoče kdo ve ali se še kle dobijo nove 5.25 diskete? Ni pomembno ali so 360KB ali 1.2MB.
Nekoč je bil Slo-tech.

Gregec ::

Diskete je že davno povozil čas. CDji, USB ključki, spominske kartice in podobno jih popolnoma prekašajo.

Obstajajo samo še zaradi "dinozavrov" ki se ne morejo navaditi na razne nove tehnologije :))
OK, šalo na stran, po raznih pisarnah in podobnih prostorih se še vedno na veliko uporabljajo. Zadnjič me je teta prosila, naj ji nekaj presnamem iz diskete na neko drugo disketo, ker ona ne zna, njena tajnica pa tudi ne 8-O
No, moral sem jo razočarati z trditvijo, da nimam disketnika, kar jo je zelo začudilo :D

Kar me bega pri vsej stvari je to, da proizvajalci še vedno tlačijo te prehistorične tehnologije na matično ploščo. Tudi PS/2 priključek je že davno povozil čas. Mislim, ko nekdo kupuje nov računbalnik bo pa že še dal tistih 5k za nvo miško in tipkovnico, pa za 3k tudi že dobiš dober USB ključek, ki ima mnogo večjo kapaciteto kot 100 disket skupaj (da o obstojnosti ne govorim).
Če pa nekdo že kupi nov računalnik in se noče navezati od svojega starega glodalca oz ima na disketah še mnogo važnih stvari pa ima tudi več možnosti, kupi si USB-PS/2 adapter oz USB-disketnik oz gre z disketo k sosedu in tam presname na disk in si pošlje po mailo ali pa ... Saj vete kaj mislim.

Hecno mi je pač, da ti ta isti proizvajalci, ki nas vaskih par mesecev hočejo prepričat, da je naša grafična kartica, CPU, ram, disk oz karkoli že popolnoma zastarelo (čeprav je recimo staro dobro leto al pa kaj takega) in zato popolnoma neprimerno za 21. stoletje, pa kar ne nehajo s temi starimi tehnologijami.
Lahko bi recimo nove plošče bile brez U-ATA priključka, brez Floppy priključka, brez PS/2 priključka ... In bi recimo dobil poleg 1 al pa 2 SATA-PATA adapter za starejše diske oz optične pogone. Poleg tega pa bi lahko imeli v ponudbi še za vsako podnožje en model plošče s temi priključi, pač za tiste, ki jim ali ni oz nočejo zamenjati vsega ...

Aja, naj bo pol naslednja anketa tipa: Na kakšnem priključku uporabljate vašo miško in tipkovnico >:D

LP,
Grega

P.S.: Razplet zgodbe s teoto: Šel sem na faks, in tam na računalniku presnel tiste fajle na novo disketo. Še na FERIju imamo dsketnike :D

Daedalus ::

Obstajajo samo še zaradi "dinozavrov" ki se ne morejo navaditi na razne nove tehnologije

Probaj winse inštalirat na kak eksotičn raid/sata kontroler...pa boš kmal vidal, kdo je dinozaver. Včasih je celo floppy čisto uorabna reč, sploh če se na trenutke ubadaš s starejšimi računali...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Gregec ::

Probaj winse inštalirat na kak eksotičn raid/sata kontroler...pa boš kmal vidal, kdo je dinozaver. Včasih je celo floppy čisto uorabna reč, sploh če se na trenutke ubadaš s starejšimi računali...


Saj si jih lahko integriraš v instalacijski CD. No, OK, priznam, za Windowse XP to dela, za druge ne vem.
Sicer sem pa itak menda dovolj jasno napisal (oz mogoče res nisem), da popolnoma razumem da so diskete še v obtoku. Česar ne razumem in ne podpiram je, da jih še vedno vgrajujejo v nove računalnike. Zakaj nebi naredili, da bi lahko driverje dodajal kar preko USB priključka (pa naj bo to ključek, disk, kartica ...).

No, pač moje mnenje o teh 20 let starih tehnologijah :8)

LP,
Gregor

opeter ::

Saj Winsi so dinozavri (pa tudi nekateri uporabniki). Napredni uporabljajo MacOS. Tisti bolj g33ki pa Linux. Winse pa vsi ostali (tudi jaz, čeprav se prištejem tudi k prvi skupini). :D
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

Ch4N93 ::

disketnik imam nekje v neki škatli s starejšimi komponentami.

a zakaj proizvajalci tlačijo na plate floppy kontroler? ker ti zraven dajo disketo z SATA/RAID gonilniki!
zakaj pa na disketi? ker pač Windowsi (XP) iščejo gonilnike na disketi!
sem pa opazil, da nekateri proizvajalci matičnih naredijo boot CD z gonilniki. Če bootaš s tega CD-ja te potem vpraša če želiš narediti disketo z SATA/RAID gonilniki.

drugače se pa strinjam, da bi namesto PATA kontrolerja lahko plošči priložili PATA/SATA (npr. Abit Serillel) pretvornik, in bi s tem rešili problem lenih proizvajalcev optičnih enot, ki še kar vztrajajo pri PATA. Se mi zdi da je v času nForce2 čipovja bil bum okoli teh pretvornikov, zdaj pa nekako pozabljajo na to.
Ni nam lahko...

AtaStrumf ::

Glihkar sem ponucal d(r)isketo za update-at BIOS, da ne se ne bo moja DFI-jka kaj pritoževala, ko ji čez par minutk utaknem X2 3800+. Se strinjam da je disketa zastarela reč, ampak včasih je nepogrešljiva, včasih (ko crkne, sploh ne tolk redko) si pa želiš, da bi jih že zdavnaj pokopali. Recimo lekarne dobimo od veledrogerij seznam dobavljene robe (da ne vnašamo dobave na roko) še vedno na disketi, čeprav jim naročila pošiljamo elektronsko prek neta. Zakaj nam ne pošljejo tudi tistega filetka kar prek mejla mi pa tud ni čist jasno. Seveda se zgodi, da kdaj zadeva odpove, pol pa ročno vnašaš, kar je lahko pri 100 artiklih prvič zamudno, drugič komot vneseš kaj kar sploh nisi dobil in obratno in pol je cela štala.

Sem pa moj trenutni disketnik kupil ne dolgo nazaj, ko sem se odločil, da bom imel all silver-black PC 8-).

MrStein ::

Gregec, saj take plate so. Mislim, da je Abit imel eno, ko je na veliko pisalo "Legacy free". Pred že več leti. USB, FireWire (?) in nič PS/2, RS232, LPT ipd.

Zgleda, da se ni tak dobro prodajal ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

tx-z ::

Uff disketnik je še nujna stvar pr računalniku(vsaj pr men) :P :))
tx-z

Krofojed ::

Ja, zahteva, da so gonilniki za krmilnik za disk na disketi, je trapasta. Zaradi nje si je prijatelj moral kupiti disketnik USB za prenosnik.
blog.mitja.ws

kekz ::

Nekje v omari se mi še valja 8-inčni disketni pogon in škatla 8-inčnih disket. Če me spomin ne vara, gre gor 250 kb. :D

ponky ::

Se pridružujem,mogoče je res zadeva preteklosti,a včasih še kako prav pride.Jaz tudi mojega sistema ne morem instalirat,če je nimam,diskete namreč.Dodan imam še ekstra raid-sata kontroler in enostavno brez nje ne spravim gor winsov,ker niti diska ne najde.Po moje bodo še kar nekaj časa aktualni tudi disketniki,čeprav običajno uporabljam le enega,kar preko mreže.Aja,pa še nekaj,spletna digitalna potrdila za spletne banke so tudi na disketah in menda tudi ne gre drugače kot z disketo....To je samo moje mnenje...

mtosev ::

Jaz disketara mam in tudi občasno uporabljam.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

bluefish ::

nekje se mi še valja en disketni pogon in kopica disket, vendar pa vse skupaj ni bilo v uporabi že približno 1 leto.

mare_ ::

Imamo doma en usb disketnik in se ga po potrebi vtakne v računalnik, ki si je zaželel disket. Samo se že en lep čas udejstvuje samo kot lovilec prahu.

celada ::

Ga nimam ze cirka par let, ker bi ga rabil edino ce bi hotel bios upgrejdat kar pa lahko naredin preko usb kljucka.

Bass0 ::

Zame so preteklost tudi CD-ji in DVD-ji. Ob gledanju rastočih kupov zapečenih ploščkov sem se odločil, da se mi ta navlaka ne bo nabirala več, in od tedaj prisežem na USB disk. Za prenos do 10 mb imam e-mail, do 100 MB razne spletne "sharing" servise, do 1 GB USB ključ, kar je nad 1 GB, pa si zasluži, da vzamem USB disk s seboj. Edini problem ostane varnostna kopija; ko bom imel denar, si bom privoščil podvojen USB disk.

MrM ::

Disket ne uporablam že kakih 5 let (razen za raid driverje). Disketnik sem imel vgrajen še do pred kratkim. Pred dvema mesecoma, ko sem menjaval večino komponent računalnika (tudi ohišje), sem se (internega) disketnika znebil in nabavil usb floppy, ki sem ga imel namen priklopiti samo ob inštalaciji sistema za raid driverje. Kot se je izkazalo, mojega (NEC) usb floppyja winsi med inštalacijo ne zaznajo, torej sem ga kupil brez veze in mi leži v predalu. Naredil pa sem si slipstream install winsov z raid driverji, tako da zdaj disketnika resnično za nič več ne rabim.
I have always wished for a computer that would be as easy to use as my
telephone. My wish came true. I no longer know how to use my telephone.
--Bjarne Stroustrup

Luka Percic ::

Probaj winse inštalirat na kak eksotičn raid/sata kontroler...pa boš kmal vidal, kdo je dinozaver. Včasih je celo floppy čisto uorabna reč, sploh če se na trenutke ubadaš s starejšimi računali...


Not. Za take stvari se uporabi nLite. Čisto fajn programček, v katerem poskrbiš tudi za vse podatke ki jih je ponavadi treba vmes inštalacije talat. Ostane le še boot in voila, winsi se namestijo sami.

Disket ne trpim, in če mi kdo kaj prinese na disketi ga zavrnem. Sicer ne direktno, zgovarjam se na odsotnost disketnika. V resnici sem ga zavestno odklopil in poslal v množično grobišče starih komponent (izklop sem naredu tudi vsem bližnjim. Ko disket ni več je svet lepši, verjemite.). Je preveč nadležen, da bi okupiral dragoceni čas. Naj počiva umiru.

Tilen ::

Kako pa instaliram sata gonilnike brez diskete ob formatiranju?
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

jype ::

Floppy je popolnoma zastarel.

Dejstvo, da je tudi dolocen operacijski sistem totalno zastarel, ker za njegovo instalacijo pogosto potrebujes disketnik, tega ne spremeni.

Imam floppy, ker moram vsake toliko in toliko nudit podporo uporabnikom totalno zastarelega operacijskega sistema.

Ce bi si omislili resen OS, bi lahko vase nove ultra super masine kupili brez grdega priveska iz preteklosti, ki ga potrebujete samo za instalacijo nekega bebavega sistema.

perci ::

>>Disketa bo (hvala gre predvsem njim, državnim in drugi upravam, skladom itn.) živela še vsaj 10 let.
Delam v državni upravi, pa tudi enkrat še nisem uporabil diskete. Pri nas se vsi podatki prenašajo bodisi prek e-pošte, za večje stvari pa prek network drivea.

opeter ::

perci, jaz delam tudi pogodbeno za eno lokalno samoupravo, pa se diskete uporabljajo na kvadrat... ne glede na elektronsko pošto in zelo hiter strežnik. Večina jih še vedno prisega (točneje se ne ve odvaditi) na uporabo disket. Seveda moramo razumeti dejstva, da so to večinoma "starejši ljudje" - torej od 40-45 navzgor. Oni so navajeni na svoje ikone na namizju, 17 in 19" LCD-je imajo nastavljeno na 1024x768, ker je slika večja (čeprav smo že večkrat poskušali, da bi prestavili na nativno resolucijo, ampak si oni čez čas nastavijo oz. zahtevajo, da se nastavi nazaj, ne glede na "megleno" sliko) ter imajo seveda milijon manjših problemov. Uporabljajo samo in izključno IE, čeprav smo že večkrat poskušalii, da bi se "privadili" na Firefox, Opero... ne gre.

Pri Upravnih enotah je pozitivno to, da se uporablja Lotus Notes, pa še to da so nekatere storitve (npr. podaljšanje vozniškega) na voljo tudi na spletu. Upravne enote so se nekako bolj modernizirale.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Daedalus ::

Not. Za take stvari se uporabi nLite. Čisto fajn programček, v katerem poskrbiš tudi za vse podatke ki jih je ponavadi treba vmes inštalacije talat. Ostane le še boot in voila, winsi se namestijo sami.

Mhm. Če veš, da nLite obstaja in se ti da s tem ubadat...kar je glede na število tem "OMG Winzi ne najdejo diska" bol redka dobrina;)
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Tilen ::

No a kdo ve? ;:P
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

krneki0001 ::

Jst mam orenk stare kište doma, pa nimam disketnika - nadomestil ga je zip100 že pred leti, ki je pa tudi zastarel, tko da bo počasi ven letel.

alesp56 ::

disktenik resda potrebujem samo za instalacijo radi driverjev na sekundarni mašini torej ga po potrebi priklopim drugače ga niti ni notri. na primarni mašini (prenosniku) pa ne duha ne sluha o disktah. Drugače pa se pojavi problem ko ni pri roki dvd/cd-r/rwja, usb ključa ali net dol pade... pol pa je panika :D In ponavadi je še nujno kaj takrat kam prenest...:D
in to je to...

c00L3r ::

2 disketi uporabljam kot podlogo za kavno šalco :D Disketnik na mojem računalniku že dolgo nisem uporabljal, niti ga ne rabim pri inštalaciji. Sem pa pred mescom dni kupil nov PC za sestro. In glej -> novejši računalniki so spet odvisni od disket, saj rabijo disketo za SATA/RAID gonilnike.

zee ::

diskete?!

kolikanj kletvic in solza bilo za vas je izrečenih 'nu prelitih...
odkar v moji kišti več vas ni,
svet je lepši
in meni se smeji.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

STASI ::

Uporabljam v službi, kar pogosto. Pa še to samo zato ker nekaterih računalnikov nsio v mrežo priključili (bojda da se ne bodo nekateri računalniki okužili z virusi-kot da na moj računalo ne more priti virus etc.).
"WAR IS PEACE, FREEDOM IS SLAVERY, IGNORANCE IS STRENGTH"

abcčdefghijklmnoprsštuvzž

amigo_no1 ::

Brez diskete mi živeti ni.

Tale varianta z integracija je precej bosa, če dosti menjavaš različne matične ...

zee ::

CD-RW reši vse probleme.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

MrStein ::

Ne glih.
Posebej če res želiš normalno delat z njim (pisanje/branje/brisanje fajlov in map), ker :
- Winsi to ne podpirajo
- 3rd party programi (Nero InCD ipd.) so rekorderji v številu bugov
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

LedStorm+++ ::

So... Odkar sm ugotovu, pred leti kako naredit bootcd za xpja, sm vrgu disketnika proč. 8-)
Pingvin :-)

vres.ales ::

kaj je kdo reko disketnik?

pa daj iji nekam s tem, se to se ne rabi vec:D

Tilen ::

Nekateri ste res hecni...

Naj mi kdo pove kako namestim SATA gonilnike brez disketnika pa bom tudi jaz brez.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

gumby ::

kupis taksno maticno, ki ne rabi dodatnih gonilnikov za SATA?:\
my brain hurts

Tilen ::

In taksne so katere? :)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

gumby ::

9npa+ (epox) naprimer... tole imam jaz, w2000 ni nic tezil za SATA gonilnike
my brain hurts
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Anketa - Evidenca delovnega časa z mobilnim telefonom

Oddelek: Mobilne tehnologije
204106 (3587) Tilen
»

Adobe zagnal kampanjo za Flash (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
5418599 (16559) sirotka
»

Nova anketa: AGP, PCI, PCI Express, PCI-X? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ankete
557716 (6533) kixs
»

Nova anketa: uporaba tehnologij za zmanjševanje porabe na namiznih računalnikih

Oddelek: Novice / Ankete
193280 (2558) Road Runner

Več podobnih tem