» »

ATi s teoretično 32 cevovodi

ATi s teoretično 32 cevovodi

Mega Games - Pri MegaGames poročajo, da so s Kanade prišle novice o novem ATijevem jedru, označenem z oznako R520. Še največja zanimivost je dejstvo, da jedro prihaja s 24 cevovodi in da ima še 300 milijonov neuporabljenih tranzistorjev. V teoriji to pomeni, da bi lahko prihodnje kartice imele 32 cevovodov.

Poraja se seveda vprašanje, zakaj jih nimajo že zdaj. Pri ATiju pravijo, da trenutno še ni potrebe po taki moči in da bodo kartice s 32 cevovodi na voljo, ko bo to zahteval trg (in predvsem konkurenca).

Napovedali so še prvo grafično kartico z dvema GPU-jema. Predvidoma bi naj stvar videli v akciji to poletje.

Nekateri že sanjajo o dual R520 s 32 cevovodi...

39 komentarjev

Pyr0Beast ::

Se mi zdi da se s temi 300 milijoni neuporabljenih tranzistorjev samo važijo.:D
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Spc ::

8-O
OMG 32!

Vesoljc ::

kolk bo že cena? 500 zelencev? aha...

jup, brute force pač rula...
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

AtaStrumf ::

Kaj da ne rabimo 32 cevovodov? Aja že vem, verjetno zato, da bomo lahko pol čez pol leta ko pride UT3 ven spet kupovali nove grafike. No ja, men je sam važen, da več cevovodov, ne pa tako kot je bilo zdej 2 leti, ko smo stagnirali na 8.

Matek ::

Še največja zanimivost je dejstvo, da jedro prihaja s 24 cevovodi in da ima še 300 milijonov neuporabljenih tranzistorjev.

???

To mi pa ni čisto jasno, a oni dejansko izdelujejo jedra, v katerih je en del tranzistorjev, ki ne delajo ničesar? A ni to stran metanje denarja?
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Zheegec ::

Naredijo jedro, v katerem je 32 delujočih cevovodov. Potem jih recimo 8 disejblajo in prodajajo po recimo $499. Ko bo prišla konkurenca bodo tiste GPUje z 24 cevovodi prodajali za $350, GPUje z vsemi enejblanimi cevovodi pa za $499.

Prednost - vseskozi izdelujejo samo en enak GPU, ki ga potem spremenijo glede na želje/potrebe/zahteve trga. Izdelovanje več različnih GPU pa je pač bolj zahtevno in dražje.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Matek ::

Aha, jaja, poznam to, jaz sem razumel, da je tistih 300 mil. tranzistorjev dejansko neizkoriščenih in da folk ugiba, da bi lahk bli kdaj tam cevovodi. Torej ma jedro 8 zaklenjenih cevovodov.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Dr_M ::

zdej nevem, al je avtor novice slabo prebral originalno novico, al sm pa jest glup, ampak kolikor sm jest vidu ze prej eno novico nekje drugje, je slo takole; gpu ma 24 cevovodov, ampak napram danasnjim gpujem nej bi bli bolj efektivni, za faktor (pribljizno) 1.3, tako da nej bi blo teh 24 cevovodov efektivnih za 32 danasnjih. nikjer pa nej nebi blo receno da bi res mel 32...
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

ferdo ::

Jaz tudi tako misli, ker drugače je nekaj hudo narobe!
.: w w w . s l o - t e c h . c o m :.
.: I can`t believe the news today :.

RC14 ::

Ne vem no, men se zdi to že mal preveč.Žalostno je to, da te današnje superhitre kartice stanejo okrog 150k, čez kakšno leto pa ne boš mogu poganjat kakšne nove igre. Bedarija.
Hočem povedat, da se da narediti igro ki bo lepa, imela napreden pogon in bo tekoče delovala na povprečnih sistemih . ala Half Life2.
Sej če bi takšne grafične prihajale pač za tiste ki imajo denar (prestiž, bahanje, igranje na 1600x1200 z 6xAA in 16AF pri 100FPS-jih..... itd) Sam problem je v tem, ker potem Izdelovalci iger premalo optimizirajo igre glede na povprečne sisteme. Sej prav da gre razvoj naprej, sam v igrah ni takšnega hitrega napredka . Mislim, da boš pa vsako leto dal za grafično 100k in več je pa mal huda, če pa ne kupiš pa ne moreš igrat. Že vidim, kako se bodo X800XT prodajali za 60k.
To je seveda moje osebno mnenje.

Lp

Jaka83 ::

Ne, X800XT potem sploh ne bo mogoče več kupit, ko bojo nove ven prišle. Mislim, da jih nikoli ne bojo prodajal preveč pod ceno, ki jo imajo zdaj. Poglej recimo Radeon 9800PRO, ki še vedno stane kar lep kupček denarja in to že skoraj dve leti. Enako bo potem s temi današnjimi über hudimi karticami. Enostavno bojo nove stale veliko več, te pa ceno ohranile nekje na istem nivoju.

Vsaj tako mislim, čas bo pa pokazal svoje.

jest10 ::

Dr_M: Upam da imate vsi prav:D Da bi bilo 24cevovodou, ki bi bili zmogljivi kot 32 običajnih + 8 še zaklenjenih:D
To bi bila šele kartica

tx-z ::

tle jih je že 24, jst jih mam pa šele 4 :\ ;)
tx-z

RC14 ::

Jakoslav:
No mislil sem rabljeni X800XT. Pa še cenej bodo mogoče.

jest10:
Cena R520 bo pa sigurno okrog 150k oz še več. Ja lih za eno leto bo mir pa jo boš lahka šenkal za pir[:D in seveda kupil novo za 200k.:D


Sem 100% da npr grafične ranga 6800 in X800 serije bi z lahkoto prebavljale igre še vsaj 2 leti, če bi se izdelovalci iger malo potrudili z optimizacijo, ne pa da potem samo gledajo na novo generacijo grafičnih. Ker igre pa tud niso toliko lepše po enem letu, da se ne bi dalo to uredit, kakšenega doom4, al pa Halflife3 pa še doolgooo ne bo da bi to bilo upravičeno. . Brezveze in neumno, naj se mal vprašajo kam to pelje, poraba energije, cena, gretje., velikost same grafe.....,.Včasih si kupil komplet rač za 200k, pa si mel mir pri igrah več kot 2 leti.
Kje so tisti časi ko sem kupil Voodoo 2 12Mb pa sem lahka igral vse igre 3 leta pa še grafična je stala max 30-40k. Danes za ta denar ne dobiš niti grafične srednjega razreda.

Lp

Keyser Soze ::

MEne pa zanima zakaj rabiš kaj več kot 75fps, če je pa sama frekvenca osveževanja 75Hz ali pa morda celo 60Hz(to govorim za LCDje - tud tiste najhitrejše)?

zigi ::

a ni več kot 8 cevovodov že malo pretiravanje (zaradi cevovodnih nevarnosti)?

jest10 ::

Nevarnosti??

zigi ::

Ja, cevovod tud grize ;)

Paramedic ::

Kdo pravi, da je treba dat vsako leto 100k za novo grafično, da lahko igraš nove igre. No, če se ti gre za prestiž, bahanje, igranje na 1600x1200 z 6xAA in 16AF pri 100FPS-jih, potem res moraš vsak trenutek imet najnovejšo, če se ti pa ne gre za prestiž, bahanje, igranje na 1600x1200 z 6xAA in 16AF pri 100FPS-jih, pa lahko igraš tudi z dve leti staro grafično nove igre, npr. hl2 ali doom3 (ki delata tudi na recimo mobile radeon 9000 + pentium M 1,4). Kdo pa pravi, da na 800x600 ne smeš igrat?
End transmission.

Matek ::

MEne pa zanima zakaj rabiš kaj več kot 75fps, če je pa sama frekvenca osveževanja 75Hz ali pa morda celo 60Hz(to govorim za LCDje - tud tiste najhitrejše)?


Kot prvo, LCDji nimajo več osveževalne frekvence, nastavitev, ki jo ti izbereš v gonilnikih, je potrebna zgolj zato, da nastaviš native način ekrana. LCDji ne izrisujejo slike znova in znova tako kot CRT monitorji, ampak jo zgolj prikazujejo in spreminjajo, tako da tu ne moremo vleči primerjav. Če je že kak podatek pomemben, je to odzivni čas, iz katerega lahko dobimo neko število, ki predstavlja maksimalno vrednost slik, ki jih lahko LCD monitor izriše v sekundi. Tako bi pri (trenutno prihajajočih) 8ms LCD monitorjih lahko govorili o efektivni osveževalni frekvenci 125Hz, žal pa teh 8ms dosegajo le v idealnih pogojih, tako da bo treba na kaj takega še malce počakati.

Nadalje, v precej igrah so različne spremenljivke odvisne od FPSjev, predvsem so tu v ospredju igre, ki temeljijo na Quake 3 pogonu. Tako lahko število sličic na sekundo vpliva na fiziko v igri (!), kar pomeni, da pri določenem številu FPSjev lahko skačeš višje in streljaš hitreje. (vsi, ki ste kdaj igrali Q3, RTCW ali kaj podobnega gotovo poznate 76, 125 in 333 FPS).

Pa še nekaj. To, da več sličic na sekundo kot je osveževalna frekvenca ne koristi, ni res. Za začetek je treba razumeti, da se sličice, ki jih izrisuje grafična kartica ne pojavijo zmeraj vzporedno s sličicami, ki jih izrisuje monitor. Če vzamemo monitor s 100 Hz in kartico s 100 FPS, to pomeni, da se slika izračuna na kartici in prikaže na monitorju vsako stotinko ali vsakih 10 ms. Vzemimo zdaj najslabši scenarij, da grafična kartica izrisuje sličice ravno 1 ms za monitorjem. To pomeni, da bo monitor prikazoval 9 ms stare sličice. In s tem boš ti (zelo zelo rahlo) čutil teh 9ms zaostanka. Če pa je framerate 200, pa bo zaslon prikazoval slike, stare največ 4-5 ms, kar je vzrok, da se ti bo igra zdela bolj gladka.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matek ()

jest10 ::

RC14:
Od kje tebi ideja da bom to grafično kupil?
No mogoče bom kakšen njen derivat-vsaj govori se o malo okrnjenih s 16 cevovodi kot zamenjava za X700

Do takrat bosta pa tudi 9600XT in 9000PRO zdržali

Keyser Soze ::

Kaj je zdaj MMM, majo LCDji osveževalno frekvenco ali ne? Native način ekrana?

Torej, če imam jaz GF6800 ultra bom skakal višje in streljal hitreje? Se mi je vedno zdelo, da folk pri RTWCju goljufa.:)

Kaj je pa Vsync?

BluPhenix ::

CDji ne izrisujejo slike znova in znova tako kot CRT monitorji, ampak jo zgolj prikazujejo in spreminjajo, tako da tu ne moremo vleči primerjav.


Madmanmato, kako ti to misliš. LCDji sliko rišejo tako, da spreminjajo posamezne točke kadar to rabijo? Ponavadi so refreshali celoten zaslon, pač celo matriko tranzistorjev s frekvenco 60 Hz (v bistvu bi bilo dovolj 50Hz, ker človešče oči pri teh freq. ne opazijo več utripanja, ampak malo več ne škodi)). Odzivni čas je točno to, čas, ki ga porabi en pikica, da se ozdzove na dani ukaz. Manjši kot je ta čas, hitreje se lahko užge, ugasne. ČE je prevelik prehodi iz enega stanja v drugo pride do zakasnitve.

Torej, če imaš refresh freq. 60Hz, pomeni da se slika spremeni vsakih 17ms. Če je odzivni čas ene pike 16 ms, bo delovala pravilno, če je 8ms bo delovala odlično, če je 25ms bo risala sliko z zakasnitvijo.

Vsaj pri ne-monitorskih LCDjih je tako, je pri monitorskih kaj drugače?

Matek ::

Kaj je zdaj MMM, majo LCDji osveževalno frekvenco ali ne? Native način ekrana?

Torej, če imam jaz GF6800 ultra bom skakal višje in streljal hitreje? Se mi je vedno zdelo, da folk pri RTWCju goljufa.:)

Kaj je pa Vsync?


BluPhenix je dobro razložil kako deluje osveževalna frekvenca pri LCDju, pomeni samo kolikokrat so podatki dostavljeni LCDju. In če mu ti serviraš neprestano isto sliko, s ta ne bo ugašala in ponovno izrisovala kot na CRTju, ampak bo kar neprestano gorela, spremenila s bo šele, ko bo dobila zahtevo po spremembi. Zato pravim, da LCD nima osveževalne frekvence, ki bi jo lahko direktno primerjali s CRT osveževalno frekvenco. Nek podatek o tem koliko slik je monitor sposoben v eni skundi izrisati na ekran oz. bolje rečeno kolikokrat je sposoben zamenjati celo sliko (kar dela CRT monitor) pa lahko dobimo iz odzivnega časa.

Ja, če imaš GF6800 ultra imaš možnost skakat višje in streljat hitreje. Ne gre linearno, v smislu več fpsjev-višje skakanje, ampak obstajajo določene meje, na katere si nastaviš mejo FPS (kot sm že omenil so to 76, 125 in 333) in če imaš konstantno toliko fps, imaš neko prednost pred ostalimi. Te razlike sicer niso preveč opazne, če ti nekoga gledaš v igri ne moreš povedati ali skače dlje od koga drugega. Pri RTCWju in ETju (sem zasledil, da igraš) se to vidi pri razjnih trickjumpih (brez pravih FPSjev jih ponavadi ne moreš narediti) in pri streljanju z pritrjenim MGjem, kjer igralci z manj slikicami na skundo počasneje streljajo. Temu ne bi rekel ravno goljufanje, vse nastavitve, ki s nastavljajo iz konzole, so bolj ali manj splošno znane in v ligah omejene na določene vrednosti za preprečevanje zlorab.

Vsync je nastavitev, ki deloma odpravlja problem, ki sm ga opisal zgoraj in poskuša uskladiti monitor in grafično kartico, zato pa tudi drastično vpliva na performanse in v tem pogledu zato ne pripomore veliko.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

BluPhenix ::

MadManMato: fora z FPSji in daljšim skakanjem deluje menda v vseh q3 baziranih igrah. kot sme jaz bral se to dogaja zaradi "bug"-a v Q3 engineu. Pač napaka pri delovanju.

Matek ::

Yup, vem da se to dogaja pri vseh igrah, baziranih na Q3 pogonu, res pa je da se je v dosti modih tudi odpravilo. To NI bug, ker je bila zadeva pač sprogramirana tako, da je odvisna od FPSjev.
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

SasoS ::

Novica je slabo prevedena. Na strani piše da bo imela kartica "in excess of 300 million transistors" kar pomeni da jih bo vsega skupaj čez 300M, ne 300M odveč. Ker imajo današnji GF tam nekaj čez 220M tranzistorjev, bi bilo 300M extra tranzistorjev slaba naložba. Avtor originalnega članka je pač predvideval da glede na to da imajo radeoni danes tam 180M tranzistorjev, bi kartica z 300M+ lahko imela teoretično 32 cevovodov.

Dr_M ::

300mio tr. in 32 cevovodov + PS in VS 3.0? dream on. bi jih pa rabu se mal vec.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Jaka83 ::

Pol pa rečmo 24 cevčic in PS in VS 3.0. >:D Še zmer hudičeva kartica, če mene vprašaš.

BluPhenix ::

Kolko od vas tukaj ki teoretizirate o radeonovih pipelinih sploh ve kaj pipeline je in čemu služi? Ful se mi zdi kot da nekateri pišejo da bo ful cool le zato ker so prebrali da jih bo več, ne zato ker bi vedli zakaj je dobro da jih je več.

Sicer je pa res novica čudno napisana, ker ni logike da ima kartica 300M neuporabljenih tranzistorjev. Očitno nekateri mislijo da so čipi narejeni tako da imaš eno matriko tranzistorjev in jih potem le povežeš med sabo, da dela kar rabiš. Ni čisto tako.

Zheegec ::

Če je podatek pravilen, potem je tako, kot sem jaz napisal. Zaradi trga in zaslužka ter ekonomičnosti pač ena proizvodnja linija, cevovodi pa disejblani/enejblani po želji ATIja.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Looooooka ::

v bistvu zalostno.
nvidia in ati in intel in amd pluvajo vn gpuje in cpuje k lahko ne vem kaj vse nardijo.
pol dobis par idiotov k misljo da znajo delat igrce.
uporabjo svoje wannabe game making znanje...nardijo igrco k zgleda lepo in dela itak sam na najnovejsih gpujih in cpujih.
silijo ljudi da kupujejo najnovejsi hardware k je zuni....
pol pa ugotovis da izdelovalci UTja pa kksnga DOOMa k porabjo clo mal vec cajta za spile cist fino uporablajo tvoj star hardware in spil sam po seb ne steka niti 50% tok kot ta nova "cool" bedarija.

Ce bi blo pisanje spilov tok razpasena dejavnost kokr pisanje programov bi pomojem programerji te izdelovalce vsak dan tko pluval da res ni.
ampak...vazn da se prodaja

Jaka83 ::

BluPhenix:
Hmmm, jaz si stvar predstavljam kot recimo bowlo z osvežilnim napitkom in n-ljudi okrog te bowle in n-slamic. Več kot je teh ljudi in slamic, hitreje se bowla izprazni. To je tako metaforično povedano, kaj je bowla in kaj so slamce in kaj ljudje in kaj pijača pa je očitno ane. ;)

BluPhenix ::

Jakoslav :D . dobra ta :D .

Matek ::

...pol pa ugotovis da izdelovalci UTja pa kksnga DOOMa...


Heh, trenutno Dooma ravno ne, morda Half Life 2 ;) .
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

Mavrik ::

Ups, ja, napaka z moje strani. Stvar ma preko 300 milijonov tranzistorjev, ne 300 milijonov odvečnih. Se posipam s pepelom.

DR_M: Ti si slabo prebral... stvar ima lahko teoretično 32 cevodov, v praksi pa jih ima 24.
The truth is rarely pure and never simple.

Dr_M ::

Mavrik: niti ne. 100% je pisal, da bo tistih 24 cevovodov enako efektivnih, kot danasnjih 32. iscem un clanek....
kot sm reku, 300mio tr. malo morgen 32 cevovodov.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Senitel ::

Enako efektivnih čemu? GeForcem 6 ali X800? Število pipelineov pove precej, ne pa vsega. 32 pipelineov in SM 3.0 se zdi malo veliko za 300M tranzistorjev, ampak tukaj so drugi faktorji: kolk R500 (X-Box 2) bo v R520 npr.

Dr_M ::

ja ocitno x800, ce ze govorimo o ATI. doh?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

R580 počasi prihaja

Oddelek: Strojna oprema
242198 (1416) Good Guy
»

Sušlja se o ATIjevem čipu R600

Oddelek: Novice / Grafične kartice
263984 (2836) strictom
»

ATI predstavil novo generacijo grafičnih kartic - družino X1000

Oddelek: Novice / Grafične kartice
124012 (3481) ČIP 008
»

R520 v tretji četrtini. Kdaj?

Oddelek: Novice / Grafične kartice
163430 (2814) Jan987
»

ATi s teoretično 32 cevovodi

Oddelek: Novice / Grafične kartice
393415 (2385) Dr_M

Več podobnih tem