» »

Microsoft bo delil izvorno kodo Offica 2003

Microsoft bo delil izvorno kodo Offica 2003

Reuters - Microsoft je napovedal, da bo vladnim organizacijam ponudil vpogled v izvorno kodo programskega paketa Office 2003. Tako naj bi največji idelovalec programske opreme na svetu vlade prepričal v varnost svojih izdelkov. Pri tem gre za nadaljevanje Microsoftovega programa za varnost vlad, ki ga je začel s predstavitvijo kode operacijskega sistema Windows več kot 30-im vladam po svetu. K vpogledu kode Offica je zaenkrat pristopila Velika Britanija. Več o tem.

Na novico nas je napotil junior.

35 komentarjev

BaRtMaN ::

Hvalevredna poteza, vendar se mi zdi, da se s tem hočejo rešiti zahtev za vpogled v kodo Windowsov.

cekr ::

Jest namesto Billa ne bi nikomur pokazal kode, ker prav nikogar nič ne briga, kako je kaj notri narejeno.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]

borchi ::

cccc.... ker poznaš vseh dobrih 6 miljard ljudi in to veš, da nikogar ne zanima?
l'jga

pitbul ::

Se strinjam prav nikogar ne briga. Zakaj bi mogl met vsi dostop do kode in račun tega veliko laže reševati svoje probleme.

Gandalfar ::

se strinjajm s pitbulom. Naj kar placajo. Saj vladne organizacije imajo denar in si ga lahko privoscijo zapravljat za support ter dodatno placevanje za popravljanje bugov v komercialnih aplikacijah.

SXR ::

Saj vladne organizacije imajo denar in si ga lahko privoscijo zapravljat za support ter dodatno placevanje za popravljanje bugov v komercialnih aplikacijah..

A res ?. Ce ne bi pa placevali ljudi (ki so velikokrat drazji), da bi jim urejali support in popravljali buge v ne-komercijalnih . Vendar je razlika. Samo, da niso iz Microsofta :8)
You can talk rationaly about kernel design, the issue of free-ness is emotional.

BigWhale ::

Kako butasto reuterski clanek...

The Linux software system, which is now a major competitor to Windows and other Microsoft products,

Kaj vse novinarji ne napisejo.. hehe ;>

Keyser Soze ::

Spiši boljšega...

Aja ga ne moreš.:D

SXR ::

Ej, ne resno. Kaj je to : Linux software system
Aja, podobno kot "Windows multi tasking , multi user, graphical media enhanced operating system software". Hehe.
You can talk rationaly about kernel design, the issue of free-ness is emotional.

lunamit ::

Spet ena anti MicroSoft novica. ;((

Sej se samo hecam, ampak si pa nisem mogel pomati >:D

SXR ::

Aja. Res je.
Sem se ze bal, da ni. Pa je. Protestiram.
Dejmo tekmovat kdo bo naslednjic to prvi napisu.

minmax ::

SXR: manj denarja gre iz države, čeprav najameš malce dražje lokaln IT kader. poleg tega z opiranjem na domače znanje narediš bolj propulzivno domačo IT industrijo.

seveda ne smeš tega delat vse počez, ker drugače domača industrija zaradi 'zagotovljenega donosa' zaspi in si dosegel ravno nasprotno. treba vzdrževati konkurenco. konkurence realno zadnjih nekaj let ni... IBM, Microsoft, Oracle... poberejo večino deleža. Od domačih pa nekaj zaslužijo razni SRC.SI in herems alike...

Vice ::

Naj kar placajo. Saj vladne organizacije imajo denar in si ga lahko privoscijo zapravljat

Se mi zdi, da je denar od tebe torej zapravljajo tvoj denar vlada nima svojega denarja.

SXR ::

minimax:
manj denarja gre iz države, čeprav najameš malce dražje lokaln IT kader.
Ne da se kar tako dvignit prst in ocenit. Narejeno je veliko analiz. Lahko reces, da so pristranske, vendar dejstvo ostaja, da je ocena velikorat tezavna.

poleg tega z opiranjem na domače znanje narediš bolj propulzivno domačo IT industrijo
Hmmm. Tlele bi se celo lahko strinjal, vendar... Pozabljas, da je veliko ljudi, ki dela z M$ produkti tudi domaca IT "industrija" (ali kakorkoli ze imenujes).

Sorry, z propulzivnostjo pa ne vem kaj hoces povedat.
You can talk rationaly about kernel design, the issue of free-ness is emotional.

Ziga Dolhar ::

Ehm ...

Jaz Gandalfarjevo vrstico razumem kot sarkastičen odziv na post ali dva višje.
https://dolhar.si/

mchaber ::

Pa link na junior-ja ne deluje.
.

der_Alte ::

Neumni pa niso... kodo dajo državam, ki bodo z davkoplačevalskim denarjem, prečesale in našle hrošče. Popravke bo seveda pisal MS in bodo tudi njegova last. ... Neke čudne subvencije tole... >:D

Caligula ::

Proti Ms novica :D

minmax ::

SXR: imaš kako študijo? namreč zelo bi me zanimala... zaenkrat ne poznam nobene na to temo (pogled na odprto programje z makroekonomskega stališča države:)
zdaj, neke hude logike ne rabiš imet, da veš, da pač nek denar od vsake MS licence gre v tujino. v vsakem primeru večji kot, če te licence zamenjaš recimo z Debianom in plačaš svoje slovenske vzdrževalce.

kar se pa tiče ekonomije okoli MS softwara... ne dvomim, da obstaja in da je zelo pomembna, ... vendar je problem te ekonomije to, da je velik del slovenskega računalniškega trga sestavljen iz principalov tujih družb, kar pomeni odtekanje denarja. to je že zaradi hardwara očitno, saj se ga bore malo izdela v podalpski državici.

glede softwara ima slovenija še en hud problem: disproporcialno malo ga izvozi napram uvozu. saj so tudi izvozniki, recimo halcom in podobni, ampak glede na uvoženo vrednost je to pljunk v morje. hmm gospodarstveniki so točne številke na to temo omenjal v enem od Infosovih posvetov... sem pozabu katerem.

torej, MS in na sploh katerakoli licenčna tuja platforma (Oracle, DB2... ) bi bil za slovenijo zelo koristen, če bi lahko slovenija več zaslužila z izvozom programskih izdelkov temelječih na njem, kot pa plača licenc zanj...

glede raziskav imaš pa prav, ni jih in to je problem.
ministrstvo za gospodarstvo vtika glavo v pesek - na primer še vedno, kljub izdatnim kritikam, niso naročili študije o tem kako bi programski patenti vplivali na slovensko računalniško bražo (če so pa študijo naročili, jo pa skrbno skrivajo)

Typhon ::

Bom "malo" zloben: Upam, da bo koda ušla/iztekla na internet, ker bi bilo zanimivo kaj bi folk naredil uporabnega iz nje. >:D

kiklop ::

aaa in potem bodo vladne sluzbe zavihale rokave in vzele nekaj Gb kode in iskale potencialne napake(luknje)
zanimivo :P :P :P :P

Beernarrd ::

bolj je zanimivo to, koliko je velesposobna slovenska vlada potegnila iz vsega tega. a ima vpogled v kodo winsow. ga bo izposlovala za office? Ne, kupili smo licence in smo s tem zadovoljni. juhej.

minmax ::

beer: za windowse imajo pravico do vpogleda. a so to izkoristili ali ne, in ali je to sploh smiselno je drugo vprašanje...

BigWhale ::

> trga sestavljen iz principalov tujih družb, kar
> pomeni odtekanje denarja.

To niti ni glavni problem, MS Slovenija recimo, precejsenj del denarja obdrzi zase od prodanih licenc. Nekje je bilo receno 90% ampak to se meni zdi prevec. S stevilko 50% pa bi se ze kar strinjal.

Problem je 'odtekanje' znanja oziroma zaviranje razvoja tega znanja, ki ima velik potencial. Pri nas je polno sposobnih ljudi, ki stresajo dobro 'bugless' kodo iz rokava. Taki ljudje potem pristanejo recimo ob MS Accessu in v glavnem vrtajo po nosu. Ce imajo sreco se pa ukvarjajo s 'poslovnimi' aplikacijami. :)

Tega je skoda, ja izvazat bi morali software. :)

SXR ::

Velik problem je ravno v tem kar veliko ljudi opaza tudi na slo-techu. Vecina ljudi se gre neko ideolosko vojno proti enem ali drugem nacinu gledanja na programsko opremo. Imamo podjetja v katerih so ljudje, ki pripadajo enemu klubu, v drugih spet fanaticno navijajo drugace.
Po mojem je najboljsa integracija. Ce bi podjetja znala zdruzit copyright in copyleft v svoj poslovni proces bi lahko prosperiral kakrsenkoli IT kader. Nekatera podjetja (zal jih je malo) to uspesno pocnejo in definitivno ne bos videl blatenja ene ali druge tehnologije. Kreativno delo in sodelovanje tak odnos enostavno ne dovoljuje.
Nekdo bo verjetno rekel, da se v podjetju itak odloca na osnovi stevilk. Hehe, zal ne. Proces je priblizno tak. Direktor ( ki nima pojma o racunalnistvu ) naroci vodji IT-ja, ki ( velikokrat ) ne pozna dovolj dobro dejanske potrebe podjetja, naj mu svetuje doloceno tahnologijo. Ker je IT manager skoz visi na slo-techu (ali obratno na Microsoft Slovenija) se odloci na podlagi fan kluba. Malo je takih, ki skupaj analizirajo potrebe in zmoznosti podjetja. Sam sklepam, da je tako, ker je se vedno premalo direktorjev racunalnisko izobrazenih, ter IT strokovnjakov, ki niso custveno navezani na dolocen OS ali tehnologijo ze od mladih nog.
Strinjam se celo, da gre vellikokrat bolje Microsoftu vendar to ne bi smel biti povod, da bi sedaj na enak nacin podpiral Linux ali open source resitev kamor ne spada.
You can talk rationaly about kernel design, the issue of free-ness is emotional.

MrStein ::

Hmm, kak pa potem veš, da je Office 2003 na tvojem PC res nastal iz tiste izvorne kode ?
Ah ja, zaupaš trditvi mikrosofta ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

BigWhale ::

> Hmm, kak pa potem veš, da je Office 2003 na tvojem PC
> res nastal iz tiste izvorne kode ?

To je glavni del problema pri 'na poglejte naso kodo!'

Poleg tega mocno dvomim, da je koda, ki jo dobijo na vpogled prevedljiva. :)

darkolord ::

so pa prevedljivi posamezni moduli

hanibal ::

The Latest Joke From Redmont je naslov kratke in zanimive črtice v blogu Michael Tiemann (Red Hat), v kateri razčlenjuje zadnjo M$ potezo. Tu.
Axis of Evil - M$, SCO, RIAA, MPAA

MrStein ::

darkolord : "so pa prevedljivi posamezni moduli"

Torej ostane 3% "ne-izvirirane" kode , kjer se brez težav lahko skrije kaki backdoor oz. spy ?

Hej, jaz jim že zaupam 2x bolj kot pred tem "releasom" izvorne kode ! >:D
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Jernej L ::

ej, če bi izdali kodo iexploderja bi količina exploitov TAKOJ povskočila za 110901091090921%.

saj office ni tako luknjast, bolj ljudi zanimajo winsi in exploder.

microsoft testira software na ljudeh.

Azrael ::

Khm, ali niso vsi, ki imajo vpogled v izvorno kodo MS izdelkov, pod grožnjo drakonskih kazni zavezani k molčečnosti ?
Nekoč je bil Slo-tech.

darkolord ::

ej, če bi izdali kodo iexploderja bi količina exploitov TAKOJ povskočila za 110901091090921%.
ne bi.

Gandalfar ::

ja, ko je leakala koda za SP1 ven.. sploh niso nasli nobenih exploitov potem ..

medjugorje-si ::

pa ste res slepi pokazali bodo kode, ki so ze svetu znane, kar so jih ze prej ukradli drugi....
www.medjugorje-si.org


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Equation Group razvil hujše metode kot Stuxnet (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Varnost
7531085 (24868) Iatromantis
»

Francoska vojska prispevala kodo za Thunderbird 3

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
274567 (3367) slassi
»

Microsoft bo delil izvorno kodo Offica 2003

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
352970 (2970) medjugorje-si
»

Odprta koda tudi na zasedanje vlade

Oddelek: Loža
342195 (1696) BigWhale
»

Bo tudi naša vlada imela Billyjevo odprto kodo?

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
52637 (2637) globoko grlo

Več podobnih tem