»

AMD v novem Catalystu podprl OpenGL 3.0

AMD - AMD je izdal novo verzijo grafičnih gonilnikov Catalyst za svoje grafične kartice, ki nosi številko 9.1. Delujejo v operacijskih sistemih Windows XP in Vista in so namenjeni za vse Radeone od serije 9500 do serije HD 4800, vključno z All-In-Wonder inačicami. Poleg vrste popravljenih hroščev, ki naj odslej ne bi več povzročali neodzivnosti Control Centra, kadar je slika raztegnjena na več zaslonov, in povzročali težav težav v 64-bitni Visti pri več kot 4 GB RAM-a, je najpomembnejša novost polna podpora za OpenGL 3.0.

Ta je sicer izšel že avgusta lani, vendar se doslej še nekako ni udomačil in očaral razvijalcev. Za razliko od največjega konkurenta, Direct3D 10, lahko OpenGL sodeluje tudi z Windows XP, kar je ena izmed večjih prednosti za pisce iger, ki želijo doseči čim večjo publiko. Razvijalci OpenGL-a medtem trdijo, da lahko ta povsem brez problema nudi iste funkcije kot konkurent (izrazili so se nekoliko manj poetično, gre za rough feature parity). Prenos novih gonilnikov je...

33 komentarjev

Pipin odprti termin: OpenGL

Slo-Tech - V torek 17. januarja vas vabimo na Pipin odprti termin (v Kiberpipo), kjer bo Ivan Leben predaval o OpenGL.

V predavanju bodo predstavljene osnove programiranja grafike s knjižnico OpenGL. Na začetku bo prikazan sam princip povezave med programom in grafično kartico ter potek obravnave vhodnih podatkov na čipu kartice (verteksi, lastnosti verteksov, projekcija, povezovanje v oblike, rasterizacija).

Sledila bo intializacija grafičnega pogona z GLUT knjižnico, nato pa delo z OpenGl API-jem: osnovni elementi (point, line, triangle, quad, polygon) ter njihovi sestavni deli - verteksi (barva, lokacija). Za zaključek si bomo pogledali še delo z animacijami.

7 komentarjev

ATi FireGL X1 z novimi gonilniki

Tom's Hardware - Kar je Quadro proti GeForce-u, je FireGL proti Radeonu, torej ATi-jeva kartica, ki je usmerjena na profesionalni trg grafičnih pospeševalnikov. Ob prihodu je FireGL X1 malce razočaral, a pred kratkim so prišli iz ATi-ja novi gonilniki, ki so drastično spremenili hitrost v določenih aplikacijah. Stric Tom se je zato odločil, da kartico še enkrat preizkusi vzporedno s šibkejšo izvedenko, FireGL Z1. Vključno s slikami obsega članek sedem strani, gonilniki pa naj bi povzročili dokaj opazne spremembe. Vsi, ki jih želite preizkusiti, jih dobite na uradni strani podjetja ATi.




Povezavo je prispeval monster-x, hvala.

1 komentar

Radeon OpenGL hack

ZDNet - RivaTuner kot program za "tvikanje" ATIjevih grafičnih kartic je že zaslovel s tem, da je Radeonu 9500 omogočil kar precejšnje hitrostno napredovanje z malce spremenjenimi gonilniki. No, sedaj pa je z njim možno prilagoditi tudi OpenGL gonilnike za FireGL X1 na Radeonu 9700 in s tem pospešiti delovanje OpenGL na teh karticah tudi za 166%. A ta modifikacija gonilnikov, se v igrah na žalost ne bo odražala prav veliko, saj bodo pohitritve minimalne, razlike se bodo kazale šele v bolj profesionalnih programih, kot Maya/3DSMAX. Prevedeno verzijo članka iz nemškega ZDNeta si preberite tukaj.

Na to novico nas je opozoril Putimir.

1 komentar

Triplex XabrePRO

Dan's DATA - Na Dan's DATA so testirali XabrePRO grafično kartico. Primerjali so jo z Leadtek Winfast MX 440 saj stane natančno toliko kot Xabre ($AUD 242). XabrePRO je v primerjavi z GeForcem za isto ceno hitrejši, vendar je razlika v hitrosti pri večjih resolucijah manjša. Med testom so imeli tudi probleme z OpenGL gonilniki, saj niso mogli izklopiti vsync-a. Za več informacij pa si oglejte primerjavo.

0 komentarjev

Informacije o Detonatorjih 4

M3DZone - Kot veste, bodo kmalu izšli (ne, še niso!). Uradna oznaka bo: Detonators 4 20.80. Pred par dnevi sem vam govoril o OpenGL 1.3, ki je pravkar izšel... No, Detonatorčki4 bodo imeli OpenGL 1.3 že implementiran.
Kako to, da monopolistični gigant kot je Nvidia podpira Open soorce program (OpenGL je program z "odprto" programsko kodo)? Razlog je verjetno ta, da je Nvidia malo skregana z Microsoftom in ne podpira DirectX-a tako goreče, kot bi ga lahko. Ampak to so samo špekulacije. Dejstvo je, da bodo Detonatorji 4 z implementiranim OpenGL 1.3 podporali te tehnologije:
  • Cube map texturing - bolj kvalitetna mapping in svetlobna podpora.
  • Multisampling - za renderiranje točk, linij in poligonov pri AA.
  • Compressed texture framework - kvalitetnejše teksture in manjša poraba pomnilnika ne glede na format
  • še veliko drugega

6 komentarjev