»

OpenStreetMap.org v Ljubljani

Slo-Tech - V Ljubljani se bo v soboto, 8. in nedeljo 9. septembra odvijalo prvo delovno srečanje kartografskih navdušencev projekta OpenStreetMap.org, katerih glavni cilj bo izdelati podroben cestni zemljevid Ljubljane z uporabnikom prijazno Creative Commons licenco.

OpenStreetMap.org je projekt, kjer uporabniki sami ustvarjajo zemljevid sveta. Podobno kot pri Wikipediji lahko vsebino dodaja in dopolnjuje kdorkoli. S časom tako ustvarjena vsebina zaradi sinergijskih učinkov množice urednikov doseže kvaliteto, ažurnost in izjemne podrobnosti, ki pogosto prekosijo tudi nekoč najboljše vire.

Trenutni zemljevid Ljubljane je plod dela peščice navdušencev, ki so na svojih...

26 komentarjev

Creative "Fatal1ty" igračarska miška

techPowerUp! - Creative je na CES 2006 predstavil zanimivo novost. V sodelovanju z najslavnejšim FPS gamerjem Jonathanom “Fatal1ty” Wendelom so razvili novo igračarsko lasersko miš, ki so jo poimenovali Creative Fatal1ty 2020, ter manjšega bratca le-te Creative Fatal1ty 1010. Prvi se ponaša s kar 2400 DPI-ji ter z 5.8 Mpixel senzorjem. Poleg tega ima tudi dodatne uteži, s katerimi lahko variiramo pri stabilnosti miške s spreminjanjem njene teže ( podobno kot Logitechov G5). Model 1010 ima ''le'' 1600DPI.


Obe miški nudita vse, kar se najde pri konkurenčnih proizvodih, torej nastavljanje DPI med igro (pri Creative-u so to poimenovali RapidRes), teflonske nogice za lažje drsenje ter veliko natančnost.
...

47 komentarjev

XBOX 360 - cene in sesuvanja sistema

Ars Technica - Microsoft je pred nekaj dnevi po vsem svetu istočasno lansiral novi Xbox 360. Pa gremo po vrsti.

iSuppli je podjetje, ki je znano po tem, da analizira, kakšni so dejanski stroški proizvodnje elektronskih komponent. Tako so razstavili tudi Xbox 360. Ugotovili so, da Microsoft pri vsakem Xboxu izgubi 126 zelencev. Microsoftova enota za domačo zabavo tako verjetno upa, da bo izgubo lahko nadoknadila s prodajo iger in dodatkov za Xbox.

Problemi pa so tudi na področju same strojne opreme. Uporabniki poročajo, da se sistem pregreva in sesuva. Najlepše je to vidno v videu, ki kroži po spletu (Project Gotham racing 3), vendar problemi s sesuvanjem niso omejeni le na ta naslov. Eden od možnih vzrokov za to verjetno tiči v dejstvu, da so nekateri zagrizeni osebki nabijali igre od trenutka ko so Xbox kupili. Tako je sistem najverjetneje podlegel večdnevnemu neprestanem igranju.

ArsTechnica pa pravi, da so poročanja o takšnih ali drugačnih napakah nekaj čisto normalnega ob izidu...

96 komentarjev

"Umiranje" analognih fotoaparatov?

golem.de - Malce zatem, ko je Kodak objavil nov CCD senzor KAF-39000 s kar 39 milijoni pikslov, ter KAF-31600 s 31,6 milijoni pikslov, se je že pojavila napoved kamer s tem senzorjem. PhaseOne bo svoji dve novi kameri P-45 (39 milijonov pikslov) in P-30 (31,6 milijonov pikslov) začel prodajati naslednji mesec.

Izumiranje analognega se bo očitno nadaljevalo še v zadnjih profesionalnih utrdbah analognega. Umiranje da, izumrtje ne. Analogno bo verjetno ostalo v domeni ljubiteljev klasike in umetniške fotografije.

Direktna primerjava digitalnega z analognim klasičnim 35mm filmom ni možna, saj analogni nima "pikslov". Dodaten problem je zajem sivin in barv ter kontrasta, ki pri analognem fotografiranju po mnenju večine krepko prekaša digitalnega. Poenostavljeno računsko gledano, povprečna analogna fotografija dosega nekje do 16 mega pikslov, boljši tudi do 20 mega pikslov, kar ocenjuje tudi HP. Seveda obstajajo tudi trditve, da klasičen film dejansko zmore veliko več: 50 mega pisklov.

79 komentarjev

Japonci s satelitskim internetom do 2015

Slashdot - Japonske oblasti so objavile, da nameravajo razviti in lansirati nov komunikacijski satelit za dostop do interneta z oddaljenih krajev. Satelitova antena naj bi bila dolga kar 20 metrov, s čimer bo krožnik kar šestnajstkrat večji od običajnih satelitov. Tako bo omogočal dostop do interneta s hitrostjo 100 megabitov na sekundo povsod, torej z morskih otočkov, hribov, vlakov, letal in ladij. Sredstva za njegovo izgradnjo bodo začeli zagotavljati že v prihodnjem proračunu, dokončan in funkcionalen pa bo do leta 2015, zagotavljajo. Več o tem.

34 komentarjev

Creative CardCam za knjigo rekordov

EverythingUSB - Creativov novi izdelek, CardCam, je prišel v knjigo rekordov kot najtanjši fotoaparat(-ić) na svetu. Debel je le 6 milimetrov in velikosti kreditne kartice. Ima 8 MB vgrajenega spomina, na katerega lahko spravite 101 fotografijo nižje ločljivosti in 26 fotografij višje ločljivosti. 1.3 megapiksla bo dovolj za fotografije ločljivosti 640x480, višje pa fotoaparat doseže z interpolacijo.

S fotoaparatom dobite tudi program ArcSoft PhotoImpression, za več podatkov pa pojdite sem ali pa sem. Za CardCam boste ošteli okroglih 100 dolarjev.

0 komentarjev

Modificiranje za prestižne

Slashdot - Modifikatorji očitno res ne poznajo meja; po tem, ko je takšno in drugačno "mesarjenje" cenovno dostopnih ohišij postalo že kolikor toliko običajno opravilo in ko smo se že navadili na razne predelave ostarelih SGI-jevih strežnikov v kavne avtomate, hladilnike in ostale gospodinjske pripomočke, se očitno pojavlja nov trend modificiranja - modificiranje zelo dragih računalnikov. Če gre verjeti tipu na tej strani, se je taisti osebek spravil na Sunove delovne postaje, ki stanejo reci in piši 1.3 milijona dolarjev. Zanimivo, kaj vse se spomnijo ljudje, da bi kar najbolj izstopali iz povprečja[>:D] .

2 komentarja

Kreditni digitalec!

vir: ZDNet
ZDNet - No ja, skoraj. Podjetje Logitech je namreč na trg lansiralo nov izdelek, ki so ga poimenovali "Pocket Digital". Gre za digitalni fotoaparat v velikosti malenkost večje kreditne kartice. Zadevica premore 1.3 milijona pikslov, shrani pa lahko več kot 50 fotografij. Njega mere so 89 x 57 x 10 mm, cenovno pa rangira okoli 130 zelencev. Slika? Spodaj! [:D] Kliken! - upam, da vas ne moti nemščina.

3 komentarji

Milijoni konzol v Čezlužje

The Register - Microsoft in Nintendo sta objavila več podatkov o številu plasiranih enot svojih konzol na trg Severne Amerike: Microsoft je znova odposlal več kot milijon enot, do konca leta pa jih namerava 1 do 1,5 milijona; Nintendo bo poslal 1,3 milijona GameCube-ov, po vsem svetu pa jih namerava prodati kar 4,5 milijona, kar je 12,5 procenta več, kot je bilo predhodno načrtovano.

0 komentarjev