»

Nvidia prehaja na odprtokodne jedrne module za svoje grafične kartice

Slo-Tech - Nvidia je sporočila, da bodo od naslednje verzije grafičnih gonilnikov NVIDIA 560 za Linux v celoti prešli na odprtokodne jedrne module. Pred dvema letoma je Nvidia izdala prvi gonilnik za Linux z odprtokodnim jedrnim modulom, ki pa še ni bil na nivoju lastniških. A razvoj je v teh dveh letih hitro tekel, nove funkcije so se dodajale in sedaj je napočil čas.

Za zdaj vse kartice še ne bodo združljive z odprtokodnimi moduli. Podprte arhitekture bodo trenutno NVIDIA Turing, Ampere, Ada Lovelace in Hopper, medtem ko bodo Maxwell, Pascal in Volta še počakali. Novi odprtokokodni gonilniki bodo podpirali HMM (heterogeneous memmory management), varno računanje (confidential computing), nove pomnilniške arhitekture za platformo Grace (coherent memmory architectures).

Situacija je torej hibridna. Grace Hopper in Blackwell odprtkodne gonilnike zahtevata. Za Turing, Ampere, Ada Lovelace ali Hopper so priporočeni, za Maxwell, Pascal in Volta pa jih ni. V večini primerov bo namestitveni...

13 komentarjev

Nvidia privzema strategijo tik-tak

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidijina Computexova predstavitev je tokrat minila brez večjih najav; z eno izjemo: arhitekturo Rubin, ki bo nasledila Blackwell.

Kdor je bil od Jensena Huanga pričakoval, da bo na Computexu 2024 v svoji značilni usnjeni jakni iz pečice potegnil novega geforca, je bil tokrat razočaran. Glavnino predstavitve je sestavljal vnovičen povzetek truda, ki ga zeleni velikan potroši za razvoj infrastrukture za poganjanje strojnega učenja, od vsakovrstnih orodij za generativne algoritme do platform za nadzor robotov. To se sklada z govoricami, da bomo od novih igričarskih kartic letos bržda videli zgolj paradnega RTX 5090, medtem ko bo glavnina družine RTX 50 prispela prihodnjo pomlad. Geforci so bili tokrat pravzaprav še najbolj prisotni ob promociji iniciative RTX AI PCs, s katero želijo v podjetju očitno ukrasti nekaj vetra iz jader Microsoftu in tamkajšnjemu standardu Copilot+ PC, oziroma spomniti, da so zmogljive grafične kartice še vedno precej hitrejše od enot NPU, ko gre za...

9 komentarjev

Nvidia predstavila superračunalnik DGX GH200

Nvidia - Na sejmu Computex, ki se na Tajvanu uradno začenja jutri in bo potekal do petka, je vse posvečeno umetni inteligenci, med zvezdami pa je tudi Nvidia. Izvršni direktor Jensen Huang je med drugim povedal, da je proizvodnja čipov Grace Hopper sedaj v polnem teku, ob čemer je predstavil tudi DGX GH200. Gre za superračunalniško platformo, ki jo sestavlja 256 takih superčipov, ki jim služi 144 TB pomnilnika.

V superčipu je 72-jedrni CPU Grace, grafični čip Hopper (132 SM, 528 tenzorskih jeder), 96 GB pomnilnika HBM3 in 512 GB pomnilnika LPDDR5X. Skupaj torej 200 milijard tranzistorjev, ki se med seboj pogovarjajo zelo hitro. Povezava med CPU in GPU zmore 1 TB/s. Nvidia je nato izdelala superračunalnik DGX GH200, ki predstavlja nadgradnjo DGX A100. V njem bo 256 superčipov Grace Hopper in 144 TB pomnilnika, povezanih s 96 lokalnimi (L1) stikali in 36 stikali NVLink L2. Ta so, tako trdi Nvidia, 10-krat hitrejša za povezavo GPU-GPU in 7x hitrejša za povezavo CPU-GPU kot v DGX A100. Celotni...

29 komentarjev

Nvidia najavila prve geforce družine RTX 40

vir: Nvidia
Nvidia - Na jesenski izvedbi letošnje konference GTC so pri Nvidii najavili prva člana naslednje generacije igričarskih grafičnih kartic Geforce, RTX 4090 in RTX 4080. Kot ponavadi so imeli mnogo videti tudi tisti, ki jih zanimajo Nvidiine aktivnosti na področjih superračunalništva, strojnega učenja in vdelanih sistemov.

Znano je bilo, da bo drugo od dveh letošnjih prireditev GPU Technology Conference (GTC) Nvidia izkoristila za lansiranje naslednje družine grafičnih kartic Geforce, RTX 40 - nismo pa vedeli, katere modele bodo predstavili. Ta hip ima podjetje namreč majčken problemček, saj so zaradi zloma kriptotrga in prehoda Ethereuma na način proof-of-stake skladišča polna neprodanih izdelkov aktualne generacije. Tako se je šušljalo, da bodo pokazali zgolj modele na najvišjem delu zmogljivostne lestvice, ker pač edini res prinesejo nekaj novega. To se je tudi zares zgodilo, saj je Jensen Huang v roke vzel zgolj dve kartici: Geforce RTX 4090 in RTX 4080. Razvijalcem pa bodo namenjene...

59 komentarjev

Geforce RTX 3090 Ti stane dva tisočaka

Slo-Tech - Pri Nvidii so vendarle uspeli lansirati kartico Geforce RTX 3090 Ti, ki predstavlja zadnjega in najzmogljivejšega člana družine Ampere.

Na letošnjem sejmu CES je Nvidia naznanila finalnega, najmočnejšega člana družine Ampere, kartico Geforce RTX 3090 Ti. Sprva je bil prihod mišljen za konec januarja ali začetek februarja, toda težave z dobavno verigo so proces zamaknile do konca tega meseca. Sedaj je naprava vendarle zunaj in poznamo tudi ceno: 2000 dolarjev (ZDA, brez davka). To bi pri nas teoretično pomenilo dobra dva tisočaka evrov, a čeprav se je divjanje cen zaradi pomanjkanja čipov in drugih nevšečnosti že malce umirilo, so dejanske vsote še vedno nad priporočenimi, kar je bilo boleče vidno že pri prvotnem paradnem konju aktualne linije, RTX 3090. Novi monstrum torej cilje na petične igričarje in razvijalce grafičnih vsebin.

Kartica predstavlja nekakšnega Titana serije Ampere, torej najzmogljivejšo možno različico čipa, v tem primeru GA102. To pomeni povsem odklenjen čip, z...

56 komentarjev

Nvidia predstavila GPGPU arhitekturo Hopper

Nvidia H100

vir: Nvidia
Nvidia - Na letošnji pomladanski konferenci GTC so pri Nvidii najavili naslednico arhitekture Ampere za superračunalnike - Hopper.

Nvidia že lep čas ni več zgolj proizvajalec grafičnih kartic za poganjanje CrysisaTM, temveč ponuja širok izbor rešitev za obdelavo podatkov in soočanje z najzahtevnejšimi tehničnimi problemi našega časa, ki se tičejo mnogoterih ter raznolikih področij, od medicinske diagnostike do robotike. Navadni smrtniki lahko dobijo okviren vpogled v to čorbo dvakrat na leto, ob pomladnem in jesenskem dogodku GPU Technology Conference (GTC). Tudi letošnja prva konferenca je pokala po šivih od demonstracij avtonomne vožnje, prepoznave govora, modeliranja proizvodnih linij in podobnih reči - seveda vse na podlagi Nvidiinih rešitev v oblaku, ki vključujejo tako strežniške farme z njihovimi čipi kakor tudi programska okolja, kakršna je platforma Omniverse. Mimogrede; slednja je letos naposled dobila tudi pravo oblačno izvedbo, Omniverse Cloud, ki v pretočni izvedbi teče na...

0 komentarjev