»

Trinajstletnik premagal Tetris

Slo-Tech - Trinajstletni Willis Gibson, znan pod spletnim vzdevkom Blue Scuti, je postal prvi človek na svetu, ki je premagal legendarno igro Tetris na konzoli NES. Igra sicer nima klasičnega konca, zato kot zmago štejejo trenutek, ko se igra sesuje in je ni možno več igrati. Doslej tega ni uspelo doseči še nobenem človeku, je pa umetna inteligenca že predlani uspela zlomiti igro. A ko to stori človek, je dosežek vendarle poseben.

Igro Tetris je izumil sovjetski programer Aleksej Pajitnov, nato pa je leta 1989 izšla na konzoli Nintendo Entertainment System (NES). Hitro je postala ena najbolj priljubljenih iger vseh časov, ki so jo igralci skušali dokončati. Dolga leta se nikomur ni uspelo prebiti dlje od 29. stopnje, nato pa so igralci ugotovili, da je krmilnik možno upravljati s posebno tehniko tipkanja, kar omogoča hitrejše vnose in napredovanje do višjih stopenj. V igri sicer ni sprogramiranega konca, a zaradi omejitev pomnilnika se sčasoma sesuje. Gibsonu se je to zgodilo v 157. stopnji.
...

68 komentarjev

Tetris je star 30 let

Tetris nekoč (1984)

Slo-Tech - Redko se na naših straneh spomnimo obletnice izdaje kakšne igre, a Tetris je dostojanstvena izjema. Izjemno popularno igro so ustvarili Aleksej Pažitnov, Dimitrij Pavlovski in Vadim Gerasimov, izšla pa je 6. junija 1984. Pažitnov, ki je delal na moskovskem računalniškem centru Sovjetske akademije znanosti je skupaj s Pavlovskim Tetris sprogramiral za terminal Elektronika 60M, Gerasimov pa ga je priredil za platformo IBM PC. To je bil ključ do uspeha, saj je Tetris na IBM PC postal ogromna uspešnica in prvi kos razvedrilne programske opreme, ki jo je Sovjetska zveza izvozila v ZDA.

Toda uspeh ni bil hipen, saj Tetris prvih nekaj let ni imel pretiranega uspeha. Po verziji za IBM PC leta 1985 se je počasi širil po Sovjetski zvezi in šele leta...

26 komentarjev

Sony predstavil igralni plošček ter strojno in programsko opremo PlayStation 4

Glavne strojne lastnosti PS4

vir: The Verge
The Verge - Na uradni predstavitvi nove igralne konzole PlayStation 4 Sony le-te pravzaprav ni pokazal, so pa povedali, kakšni čipi bodo tiktakali v njej. Pokazali so tudi nov igralni plošček, kamerno enoto za sledenje ploščku, ki je na prvi pogled podobna Kinectu, ter pokazali še nekaj pomembnih novosti na programski strani nove konzole, vključno z novim vmesnikom.

Dvomov ni več, PlayStation 4 je prva konzola nove, osme generacije, ki uporablja AMD-jev centralni procesor, osnovan na arhitekturi x86. Prva konzola iz osme generacije sploh je Wii U, ki uporablja IBM-ovo PowerPC arhitekturo (podobno, kot Xbox 360), medtem ko se za tretjo generacijo Microsoftove konzole (prav tako bo član osme generacije konzol) pričakuje, da bodo...

41 komentarjev

Tetris dopolnil 25 let

PC-verzija iz leta 1986

vir: Wikipedia
Guardian - Ena izmed najpriljubljenejših iger vseh časov Tetris je te dni dopolnila 25 let, piše The Guardian. Pred 25 leti je mladi raziskovalec umetne inteligence na Sovjetski akademiji znanosti v Moskvi dobil svoj prvi namizni računalnik - Elektroniko 60, ki je bila kopija ameriškega PDP-11 - in začel pisati programe zanj. Aleksej Pajitnov je bil takrat star 29 let, neizmerno pa so ga veselile matematične uganke. Malo je eksperimentiral in napisal nekaj programov, izmed katerih mu je uspel prav Tetris, ki je tako igralen prav zaradi svoje preprostosti.

Žal Pajitnov ni imel dosti od svojega izuma, saj je takrat pravice dobila Sovjetska zveza. Igra pa se kljub temu širila, leta 1985 smo v Vzhodni Evropi dobili prvo verzijo za PC, nekaj let...

31 komentarjev

Tetris

Slo-Tech - Verjetno je večina slo-techerjev premlada, da bi lahko rekla, da je bil Tetris igra vaše mladosti, a vseeno...

Da ne bom zgubljal besed: tale tip je naredil AI igralca tetrisa... Skratka, kamera snema zaslon, nato računalnik analizira sliko zaslona, ugotovi kakšen lik je prikazan in kakšna je situacija na dnu ter v tipkovnico pošlje kode tipk, ki bi se morale odigrat, da se lik premakne tja kamor umetna inteligenca misli, da bi bilo dobro.

To pa je hack in pol.

18 komentarjev

Sedemnajst let Tetrisa!

Slashdot - Včeraj je minilo 17 let, odkar je Alexey Pazhitnov na svojem abaku sprogramiral igro, ki je zasvojila cel svet. Seveda govorim o Tetrisu, eni izmed tistih iger, ki so se zapisale v zgodovino računalniške zabavne industrije in so razlog za prihod tajnic v službo (poleg sproščenih šefov [:D]) ter delajo družbo marsikateri zdolgočaseni duši na tem svetu. Na tej strani si lahko ogledate zgodovino in pravo malo evolucijo tetrisa, tukaj pa še članek na Slashdotu.

6 komentarjev