»

Zuckerberg pokazal kopico prototipnih naočnikov

vir: Meta
Meta - V Metinem oddelku Reality Labs so razložili, v katere smeri peljejo razvoj VR in AR naprav. Zanimivosti so predvsem tehnične, saj prikazanih novosti v dejanskih izdelkih ne bo še lep čas.

Reality Labs je oddelek Mete za razvoj tehnologij za navidezno (VR) in obogateno (AR) resničnost. Tam naj bi delala skoraj petina vseh zaposlenih v podjetju, ali približno 17.000 oseb, kar odraža dejstvo, da Mark Zuckerberg prihodnost Mete močno naslanja na prihodnja VR okolja, ki jih popularno imenujemo metaverzumi. Vsekakor v ta namen ogromno zapravlja: v prvem letošnjem četrtletju so stroški Reality Labs znašali slabe tri milijarde dolarjev. V začetku tega meseca so sicer sporočili, da bodo prvo različico Metinih AR naočnikov, s kodnim nazivom Orion, prejeli zgolj razvijalci, saj da je za splošno potrošnjo predraga in še preveč nedodelana. Navadnim smrtnikom bo tako namenjena druga generacija te tehnologije, z delovnim imenom Artemis, toda še prej, predvidoma naslednje leto, nameravajo...

29 komentarjev

Playstation VR 2 bo strojno zmogljiv

Playstation - Pri Sonyju na Cesu žal še niso pokazali novih VR naočnikov za Playstation, so se pa razgovorili o njihovih specifikacijah.

Da bo Playstation VR gotovo dobil drugo generacijo, vemo že od lani, toda pri Sonyju niso hiteli, da bi platformo lansirali čim bližje prihodu PS5. Tudi po letošnjem lasvegaškem sejmu še ni jasno, ali prispe letos ali prihodnje letu, pa tudi ne, kako bo videti, so pa Japonci razkrili osnovne tehnične značilnosti, ki so navdušile. Playstation VR 2, kar je sedaj tudi uraden naziv, bo nosil HDR OLED zaslon z ločljivostjo 2000×2040 pik na oko, osveževanjem 90 ali 120 hercev in zornim kotom 110 kotnih stopinj. S štirimi kamericami za zaznavanje okolice ne bo potreboval zunanjih svetilnikov za orientacijo v prostoru, še vedno pa bo strojno odvisen od konzole, do katere pa bo tokrat vodil enoten USB-C kabel, kar bo elegantnejše. Poleg seveda prispejo novi gibalni kontrolerji.



Naprava bo imela tudi bonbončke, ki so danes še rezervirani za čelo napredka: zaznavanje...

19 komentarjev

VR naočniki HP Reverb G2 prispejo novembra, prihodnje leto še profesionalna različica Omnicept

HP Reverb G2 Omnicept

vir: CNet
CNet - Iz HPja so sporočili, da se lahko težko pričakovanih VR naočnikov Reverb G2 nadejamo v novembru. Toda še več pozornosti je vzbudila najava njihove profesionalne inačice Omnicept, ki bo skozi zaznavanje parametrov, kot so srčni utrip in gibanje oči ter obraza, skušala dognati odzivanje uporabnika na prikazano vsebino.

HPjeva očala za navidezno resničnost Reverb so bržkone najboljši predstavnik platforme Windows VR, tudi zaradi ločljivosti zaslona - 2160×2160 na oko. Posodobljena izvedenka G2, ki so jo prvič oznanili v maju, je zato ena bolj pričakovanih VR naprav v zadnjem času, saj naj bi za približno 600 evrov ponudila idealno srednjo rešitev med dragimi Valvovimi naočniki Index in cenejšimi Oculus Quest. HPjevim inženirjem so dejansko v Valvu priskočili na pomoč in za G2 oblikovali naprednejše leče ter priredili Indexove slušalke. Ogromna resolucija LCD zaslona ostaja nespremenjena, bo pa natančnejši sistem za orientacijo v prostoru, s štirimi kamericami in brez potrebe po...

13 komentarjev

Oktobra prispejo VR naočniki Oculus Quest 2

vir: Oculus
Oculus - Osrednja najava letošnje konference Facebook Connect je posodobitev samostojnih VR naočnikov Quest, ki prispe 13. oktobra. Druga generacija prinaša evolucijsko nadgradnjo, pri kateri je še najbolj izstopajoč podatek nizka cena, toda v zameno za množico bližnjic - in seveda obvezno prijavljanje v Facebook.

Oculus je očala za navidezno resničnost Quest zgradil prvinsko na dostopnosti in prijaznosti uporabniku, saj gre za razmeroma poceni in samostojno napravo, ki ne potrebuje ne dragega PCja za poganjanje iger ne po sobi razpostavljenih nerodnih satelitov za sledenje v prostoru. Poteza se je izkazala za zmagovalno, saj so Quest velika prodajna uspešnica in ko so pred nekaj dnevi na splet pobegnile informacije o skorajšnjem prihodu naslednika, je zainteresirana javnost zastrigla z ušesi; pa čeprav so se avgusta v Facebooku lotili zelo sporne uvedbe prisilnega prijavljanja v Facebookov račun za vse prihodnje Oculusove VR naočnike.



Najava se je zgodila v okviru razvijalskega dogodka...

59 komentarjev

Za rabo Oculusovih naočnikov bo obvezen Facebookov račun

Road to VR - Pri Facebooku so objavili, da se bodo kupci novih Oculusovih VR naočnikov od oktobra dalje primorani za njihovo rabo prijaviti s Facebookovim računom, medtem ko bo združitev Oculus IDja obstoječih uporabnikov s Facebook accountom izvedena z začetkom leta 2023. Ukrep je spričo Facebookove prakse obupnega ravnanja z osebnimi podatki že sprožil številne kritike.

Že ko je Facebook pred šestimi leti za dve milijardi dolarjev kupil snovalce VR naprav Oculus, so se pojavili očitki, da gre firma na pot prisilne tesnejše vključitve v Facebookov ekosistem. Ustanovitelj Palmer Luckey je takrat (ob zagotovilih krovnih lastnikov) poudarjal, da raba družbenega omrežja pri koriščenju VR očal ne bo potrebna. Toda časi so se spremenili; večina prvotnih šefov Oculusa je spakirala kovčke in so jih nadomestili Zuckerbergovi ljudje, po drugi strani pa Facebook vse bolj odločno združuje svoje platforme. Posledica tega je sedaj novica, da bo raba Oculusovih naočnikov za navidezno resničnost neobhodno...

13 komentarjev

Facebook bo upokojil VR naočnike Oculus Go

Road to VR - Pri Facebooku bodo s koncem leta nehali prodajati naočnike za navidezno resničnost Oculus Go in se, ko gre za od PCjev neodvisne VR naprave, povsem osredotočili na Oculus Quest. Zanj bodo odprli tudi novo nalinijsko trgovino z vsebinami, ki bo imela bolj zrahljane kriterije glede na obstoječo Oculus Store.

Pred dvema letoma so pri Facebooku, v želji po nadgradnji vstopne VR naprave Gear VR, lansirali naočnike Oculus Go. Za pod dvesto evrov je z njimi mogoče dobiti od PCja samostojen navideznoresničnostni prikazovalnik s tremi prostostnimi stopnjami - to je, obračanjem po vseh treh oseh. Lansko pomlad so izkušnjo brez kablov nadgradili še enkrat in splovili Oculus Quest; ti naočniki imajo šest prostostnih stopenj zaznave gibanja, torej tudi premikanje po prostoru, in gibalne igratorje, kasneje so dobili celo zmožnost povezave s PCji. Sistem je postal velika uspešnica in vsebine zanj so v prvem letu napravile več kot sto milijonov dolarjev prometa.

Zato niti ni presenetljivo, da...

28 komentarjev

Oculus Quest bo dobil povezavo s PCjem in zaznavo rok

vir: Oculus
Oculus - Šesto konferenco Oculus Connect so pri Facebooku prvenstveno osrediščili okrog naočnikov Quest, ki bodo dobili možnost povezave s PCjem, gibalni nadzor z rokami in še nekaj drugih bonbončkov.

Ko je Mark Zuckerberg prišel na oder konference Oculus Connect 6 v San Joseju, se je pohvalil, da so uporabniki na tržnici Oculus Store doslej zapravili že prek sto milijonov ameriških dolarjev. Malce presenetljivo pa je, da naj bi kar petina tega zneska odpadla na vsebine za Quest, kar je ogromno ob dejstvu, da je na trgu šele štiri mesece. Zato je podjetje tem brezžičnim naočnikom namenilo precej pozornosti. Najprej z nenadejano najavo, da že novembra dobi programsko posodobitev, s katero bo moč napravo preko kabla USB-C povezati s PCjem in jo tako spremeniti iz samostojnih VR očal v klasične ožičene! Pozneje je John Carmack pojasnil še, da je njihov končni cilj takšno povezavo s PCjem spremeniti v brezžično. Zanimivo bo videti, koliko bo to vplivalo na prodajo Rifta S. Naslednje leto...

8 komentarjev

HTCjevi VR naočniki Vive Cosmos prispejo v začetku oktobra

Road to VR - HTC je odprl prednaročila za svoje VR naočnike Vive Cosmos, ki v trgovine pridejo 3. oktobra, za ceno 800 evrov.

Na januarskem sejmu CES je HTC predstavil svoja naslednja očala za navidezno resničnost, Vive Cosmos. V mnogočem odslikavajo dizajn sorodnih naprav v zadnjem letu. Njihov zaslon je kot pri Riftu S ter Indexu tipa LCD in ne OLED, kar zmanjša vidnost pik in meglenje na račun nekaj slabših barv. Ločljivost je 1440×1700 pik po očesu, z zornim kotom 110 stopinj in osveževalno frekvenco 90 hercev. Prav tako je njihova poglavitna razlika glede na starejše člane družine Vive vgrajeno zaznavanje gibanja, brez potrebe po zunanjih satelitih. Temu je namenjenih šest kameric; štiri so vgrajene v same naočnike, še dve pa v privzeto izmenljivo masko, ki je tudi posebnost Cosmosa, saj je...

12 komentarjev