»

Po 61 letih potrdili Glashowovo interakcijo med nevtrinom in elektronom

Slo-Tech - Globoko pod antarktičnim površjem, blizu južnega tečaja, je v dobrem kubičnem kilometru ledu več tisoč detektorjev, ki lovijo nevtrine. Detektor IceCube kot posodo uporablja kar naravni led, ogromno količino pa potrebuje, ker nevtrini sila redko reagirajo s snovjo. Vsako sekundo Zemljo preletava nepregledno število nevtrinov, ki neovirano prečkajo planet, ne da bi kdo to sploh opazil. Vsake toliko časa pa kakšen nevtrino reagira s snovjo, kar ustvari sekundarne delce, ki jih opazimo. Mimogrede, podobnih detektorjev je še nekaj, denimo Antares na francoski sredozemski obali.

Konec leta 2016 je eksperiment IceCube zabeležil dogodek, o katerem je bil danes objavljen članek v reviji Nature (analiza podatkov in recenzentski postopki so dolgi). Nevtrino, ki je na Zemljo priletel iz oddaljenega vesolja, je imel ravno primerno energijo (6,3 PeV), da je ob trku z elektronom reagiral. Nastala je paleta sekundarnih delcev, ki so jih detektorji opazili. S tem so prvikrat eksperimentalno...

7 komentarjev

V Severni Evropi nepojasnjeno povišana radioaktivnost

Slo-Tech - Finske, norveške in švedske oblasti so sporočile, da so minuli teden v ozračju nad deli Finske in Skandinavije zaznale rahlo povišane stopnje radioaktivnosti. Gre za ljudem nenevarne vrednosti in izotope, a so to vseeno vrednosti, ki so višje od naravnega ozadja, in izotopi, ki se v naravi ne pojavljajo. Vira onesnaženja niso mogli potrditi.

V petek pa je nizozemski inštitut za javno zdravje in okolje sporočil, da analize in izračuni kažejo, da bi lahko bil vir v zahodni Rusiji. Iz Rusije poročajo, da vse jedrske elektrarne delujejo normalno. V Rosenergoatomu so izrecno poudarili, da sta elektrarni blizu Sankt Peterburga in Murmanska delovali brezhibno in da sevanje v okolici ostaja nespremenjeno že cel mesec.

Tudi mednarodna organizacija CTBTO (Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty Organization) je sporočila, da so njihove postaje na Švedskem zaznale povišano radioaktivnost. Gre za izotope Cs-134, Cs-137 in Ru-103, katerih koncentracija je bila najbolj povišana 22. in 23....

12 komentarjev

Izmerili najdaljši razpolovni čas elementa

Slo-Tech - Raziskovalci so v Italiji izmerili razpad ksenona-124 in ugotovili, da je njegov razpolovni čas 18.000 trilijonov let (1,8 1022 let), kar je približno bilijonkrat več od trenutne ocenjene starosti vesolja. To je najdaljši razpolovni čas, za katerega so znanstveniki uspeli opaziti razpad elementa, o čemer pišejo tudi v Nature. Nekateri elementi imajo sicer še daljše razpolovne čase, denimo telur-128 (2,2 1024 let), a njihovega razpada eksperimentalno še niso zabeležili, temveč gre za posredne meritve, denimo rezultate opazovanja pogostnosti hčerinskih izotopov, ali izračune. Ksenon-124 pa jim je razpadel pred očmi (oziroma detektorji).

Atome sestavljajo jedro, v katerem so protoni in (razen v protiju) nevtroni, ter okoliški...

8 komentarjev

Half-Life 2 končan

GameSpot - Včeraj je Vivendi, podjetje ki je zadolženo za razvoj Half-Lifa 2, objavil, da je končal z razvojem najbolj pričakovane igre tega leta. Poleg tega so najavili, da bo Half-Life 2 izšel 16. novembra tega leta. Do takrat ga lahko prednaročite v mnogih spletnih trgovinah širom sveta ali pa si ga že kar delno naložite na svoj računalnik preko Valvovega sistema za namestitev in posodobitev iger, Steam. Seveda pri tem na žalost ne boste dobili datotek, potrebnih za zagon igre (te boste dobili ob izidu, 16. novembra).

Half-Life 2 bo na voljo v treh različnih paketih:
-Najcenejši, bronasti paket ($49,95) bo vseboval Half-Life 2 ter Counter-Strike: Source
-Drugi, bronasti paket ($59,95) bo imel poleg vsebine prvega vseboval še Half-Life 1: Source in Day of Defeat: Source
-Tretji, zlati in hkrati najdražji paket ($89,95), bo pa poleg vsega že naštetega vseboval tudi klobuk, Half-Life 2 plakate, CD plošček z glasbo iz igre, ter še mnogo drugih stvari.

PC Gamer, ki je imel ekskluzivno...

34 komentarjev

ATi v Half-Life 2 pomete z nVidio

AnandTech - Zadnjih nekaj dni so krožile govorice, da niti najboljša nVidiina grafična kartica, torej GeForce FX 5900 Ultra, ne more zadovoljivo hitro poganjati Half-Life-a 2, danes pa je po izteku NDA-ja vse skupaj postalo uradno.

Kot že dolgo časa opozarja naš forumaš Senitel, ga je nVidia pri izdelavi NV3x arhitekture nekje zelo močno polomila. Že kontraverzni 3D Mark 2003 je pokazal, da FX-i niso sposobni zadovoljivo poganjati senčilnikov pik (Pixel Shaders) po DX9 standardu PS2.0. Takrat se je nVidia branila, da Futuremark-ovci ne znajo spisati realnega grafičnega pogona, ki bi ga lahko uporabljala kaka igra in s tem nekako uspela spodbijati rezultate.

Začasno ji je tako uspelo prepričati kupce, ki so zavoljo DX9 podpore kupovali GF FX 5200/Ultra in GF FX 5600/Ultra namesto ustreznih Radeonov ali GF4 Ti 4200. Tega bo sedaj verjetno konec, saj je testni program, ki uporablja grafični pogon najbolj pričakovane in skoraj končane igre Half-Life 2, pokazal iste, če ne še hujše rezultate.

...

83 komentarjev

Half-Life 2 intervju

HomeLan Fed - Igro Half Life poznamo prav gotovo vsi. Še posebno je priljubljen tako imenovani "mod" za to igro - Counter-Strike. Čakanje na nadaljevanje pa je že prav gotovo mučno vsem ljubiteljem. Na Home LAN Fed so opravili zanimiv intervju z Gabeom Newellom - enim izmed predstavnikov tega težko pričakovanega "špila". Pogovor je zelo zanimiv, še posebej pa ga priporočam vsem neučakancem. Klik!

0 komentarjev