Slo-Tech

»

YouTubov Content ID strelja kozle

vir: Wikimedia
Wikimedia - Vpeljava umetnopametnih filtrov, ki bi samodejno nadzorovali vsebine, naložene na splet, je zadnje mesece pogost predmet strokovnih in političnih debat. Zdi se, da upravičeno. Primer nemškega profesorja glasbe dr. Ulricha Kaiserja kaže, da celo YouTubov sistem, znan pod imenom Content ID, svoje delo opravlja daleč od perfektnosti.

Namreč, profesor si je zaželel ustvariti svoj lasten izobraževalni kanal, na katerega bi nalagal vsebine v javni domeni. Po nemški zakonodaji sodijo v to kategorijo vsi posnetki koncertov, ki so nastali pred letom 1963. Zato je na YouTube naložil video, v katerem razlaga namen svojega projekta, v ozadju pa je igra kompozicija Biberja, skladatelja, ki je živel v 17. stoletju, posneta pa je bila leta 1962. Tri minute zatem, ko je...

42 komentarjev

Založniki: snemanje glasbe z YouTuba največji problem

Slo-Tech - Založniki so našli novega krivca, ki bojda predstavlja največjo grožnjo glasbeni industriji, pa čeprav ta beleži rekordne dobičke. Grožnjo vidijo v straneh, ki omogočajo prenos videoposnetkov oziroma glasbe z YouTuba na lokalni disk. YouTube je največji vir teh posnetkov, ni pa edini, saj je glasbo mogoče snemati tudi z DailyMotiona, SoundClouda, Vimea in podobnih. A najbolj gre založnikom v nos YouTube.

Zaradi tega so že pred dvema letoma začeli boj proti tovrstnemu snemanju ("rippanju") posnetkov. Ta teden je svojo pot sklenila zelo popularna stran MP3Fiber, a še vedno jih obstaja na desetine. Založniki zato opozarjajo, da razširjena uporaba teh strani predstavlja celo večjo grožnjo kakor zloglasne strani s torrenti, kakršna je The Pirate Bay. Cehovska organizacija BPI...

51 komentarjev

YouTube prek sistema Content ID imetnikom avtorskih pravic razdelil dve milijardi dolarjev

Slo-Tech - Založniki se med vsemi Googlovimi storitvami zelo pogosto pritožujejo nad YouTube, ker da se platforma uporablja za množično kršenje avtorskih pravic, ker naj bi bil nadzor pomanjkljiv. Google jim odgovarja, da to sploh ne drži, zato so danes razkrili nekaj številk iz programa Content ID, ki poskrbi za 98 odstotkov sporov glede avtorskih pravic na YouTubu.

Gre namreč za primere, ko ljudje na YouTube nalagajo posnetke, ki vsebujejo avtorsko zaščitene elemente, npr. glasbo v...

4 komentarji

Curiosity in zmotni DMCA takedown zahtevki

Wired News - NASIN nedavni pristanek roverja Curiosity na Marsu je šel skozi praktično brez vsakršnih težav, isto pa bi (skoraj) lahko rekli za (spet skoraj) živi prenos dogodka. Posnetek z 250 milijonov kilometrov oddaljenega Marsa smo si lahko ogledali z zgolj 14 minutami zamude, kar je (skoraj, ja) neskončno bolje od NBC-jevega 6-urnega zamika pri prenosu olimpijskih iger na ameriških TV zaslonih, pri čemer je samo NBC za ta privilegij plačal skoraj polovico Curiositijevega proračuna (1.1 milijarde za ameriško eksluzivo, rover pa bi moral stati 1.6 milijarde, kar je potem zraslo na 2.5).

Že eno uro po pristanku je NASIN medijski oddelek na njihovem YouTube kanalu...

16 komentarjev

Novi varni pristan, tretjič: Youtube Content ID

Ars Technica - Tretja in za zdaj zadnja zgodba iz serije o (želenih) novih pogojih za čiščenje spletnih strani govori o sporu med Viacomom in YouTubom, in tehnični rešitvi za pregon piratskih uploadov, ki se je rodila iz vsega tega.

Viacom je tožbo vložil marca 2007, ne tako dolgo po najavi nakupa s strani Googla. Hoteli so 1 milijardo dolarjev odškodnine za "nonštarlantne in vseobsežne kršitve njihovih avtorskih pravic", skozi gostovanje video in zvočnih posnetkov njihovih investicij, med drugim Disneya, Time Warnerja, Murdochove News Corporation in TV mreže CBS. V številkah naj bi šlo za čez 150.000 youtube clipov z vsaj 1.5 milijarde skupnimi ogledi. Kronski dokaz v sporu je bila interna email komunikacija med YouTubovimi ustanovitelji, v katerih...

29 komentarjev

Universalove čeri v varnem pristanu

After the Smoke, tekom ustvarjalnega procesa.

vir: vice.com
Hollywood Reporter - Universal Music Group (UMG), največja svetovna glasbena založba, ki je v lasti francoskega medijskega konglomerata Vivendi, se je zapletla v še eno zlorabo sistema za odstranjevanje piratskih posnetkov na portalu YouTube.

Kako? Floridski raperski duet After the smoke, še brez založbe, je lani avgusta na portal naložil svojo lastno pesem One in a million, ki sicer ni bila deležna kakšnega posebnega zanimanja, vsaj dokler ni sredi tega meseca nenadoma izginila zaradi "kršitve avtorskih pravic založbe Universal". Avtorja sta vložila pritožbo (DMCA counter notice), a ju je YouTube zavrnil in napotil na sodišče.

Kaj se je v resnici zgodilo? Fanta sta prvotno spisala zgolj melodijo (beat) dotične pesmi in jo skušala...

14 komentarjev