»

Za Googlove podatkovne centre skrbi umetna inteligenca

Googlov podatkovni center v Oregonu, ZDA.

vir: engadget
engadget - Energetska učinkovitost podatkovnih centrov je velika tema. Zlasti, če gre za Googlove centre, ki v času razcveta oblačnih storitev s svojimi tisočerimi strežniki pogoltnejo enormne količine energije. Zdaj so nalogo, to je vzdrževanje primerne temperature za zanesljivo delovanje sistemov, poverili svojemu hčerinskemu podjetju DeepMind, ki se ukvarja z umetno inteligenco (AI). Ta je sicer bila že nekaj časa doslej zadolžena za dajanje priporočil glede ukrepov, ki pa so jih nato izvajali človeški uslužbenci.

Po novem pa za dobro počutje strežnikov, ki podpirajo storitve kot so Gmail, iskalnik in YouTube, umetna pamet skrbi neposredno. Gre za prvi tak sistem na svetu, in po besedah predstavnikov Googla so prihranki že vidni. Seveda pa...

29 komentarjev

WaveNet: strojno učenje za sintezo govora

Slo-Tech - Računalniki znajo že nekaj časa sintetizirati govor (temu pravimo TTS oziroma text-to-speech), a ne glede na uporabljeno metodo rezultati vedno zvenijo vsaj malo umetno. Človeški govor pač ni golo nizanje vnaprej naučenih glasov, temveč na vsak glas vplivajo tudi tisti pred njim in tisti za njim. Možnih kombinacij je ogromno, in to kar kliče po uporabi strojnega učenja. Googlov DeepMind se je lotil tudi tega problema in rezultati kažejo, da so na pravi poti.

Pokazali so delovanje sistema, ki so ga poimenovali WaveNet. Z njim želijo preseči klasične metode, kakršni sta vezani TTS (concatenative TTS), kjer gre za zlaganje fragmente iz velikih baz različnih glasov, in parametrični TTS. Trenutno preizkušajo ameriško...

22 komentarjev

Googlova umetna inteligenca na lov za očesnimi bolezni

Technology Review - Oddelek za umetno inteligenco DeepMind v Googlu ne igra le goja, temveč se bo lotil tudi zelo praktične naloge. V sodelovanju s kliniko za očesne bolezni Moorfields v Londonu se bo umetna inteligenca iz posnetkov očesa naučil prepoznavati bolezni oči. Petletni projekt bo zajemal posnetke oči milijona bolnikov iz Moorfieldsa, podatki pa bodo popolnoma anonimizirani.

Na številne bolezni, ki ogrožajo vid, lahko izkušen zdravnik posumi iz pregled posnetka očesa, na primer na diabetično retinopatijo (bolezen očesne mrežnice zaradi povečane koncentracije sladkorja v krvi) ali starostno degeneracijo rumene pege. DeepMind se želi z analizo milijona posnetkov naučiti prepoznavanja začetnih stadijev teh in podobnih bolezni, kar bi lahko rešilo vid več tisoč ljudem. DeepMind bo analiziral tako...

6 komentarjev

4:1 - konec človeške superiornosti v goju

Slo-Tech - Devetnajst let po zgodovinskem dvoboju med IBM-ovim računalnikom Deep Blue in svetovnim prvakom v šahu Garyju Kasparovu smo dočakali še enako veličasten trenutek v goju, ki je z vidika razvoja umetne inteligence še pomembnejši. Googlov računalnik AlphaGo je premagal svetovnega prvaka v goju Leeja Sedola s skupnim rezultatom 4:1, s čimer se bo go premaknil iz elitne skupine iger oziroma opravil, v katerih so ljudje boljši od računalnika. AlphaGo je tako postal tudi prvi računalnik, ki je dobil najvišji naziv v goju - velemojster v 9. dnevu.

Starodavna kitajska igra je pomembna zato, ker je število vseh možnih pozicij na plošči tako ogromno, da ga ne moremo niti zapisati, pa če tudi bi porabili vse atome tega vesolja, kaj šele jih preračunati....

21 komentarjev

AlphaGo po treh zmagah že skupni zmagovalec dvoboja v goju proti človeku

Slo-Tech - AlphaGo in Lee Sedol bosta sicer odigrala še dve partiji goja, a po treh prepričljivih zmagah AlphaGoja v prvih treh partijah, je dvoboj odločen. Računalnik je superioren in zmore rutinsko premagovati najboljšega človeškega igralca goja ta hip. Povedno je dejstvo, da je Lee Sedol vse tri igre na koncu predal, toliko boljši je bil AlphaGo. S tem je Googlov AlphaGo osvojil tudi milijon dolarjev vredno nagrado, ki pa jo bodo pri Googlu donirali v dobrodelne namene.

Starodavna kitajska igra go je veljala za eno zadnjih iger, kjer računalniki ne morejo konkurirati ljudem, saj je vsem možnih potez in iger tako veliko, da z golim preverjanjem kombinacij ne pridemo nikamor. Veliki mojstri večkrat poudarjajo, da je za igranje...

43 komentarjev

Računalnik premagal človeka v goju

Slo-Tech - Starodavna kitajska igra go je po številu možnih postavitev in potez bistveno kompleksnejša od šaha (Deep Blue je Garyja Kasparova matiral že leta 1997), zato je do nedavnega veljala za eno zadnjih trdnjav, kjer so ljudje še boljši od računalnikov. Zdi se, da nič več, saj je danes zjutraj po našem času Googlova umetna inteligenca premagala drugega najboljšega igralca goja vseh časov, Leeja Sedola. To je bila sicer šele prva partija od načrtovanih petih, zato je mogoč tudi drugačen končni rezultat.

Tekma se je odvijala v hotelu v Južni Koreji, kjer se je velemojster Lee Sedol pomeril s programom AlphaGo, ki ga je razvilo londonsko podjetje DeepMind. To podjetje je kupil Google in sedaj pod njegovim okriljem razvijajo umetno inteligenco....

61 komentarjev

Predstavitev sistema za sintezo slovenskega govora

Lugos - Kiberpipa, četrtek 30.5 ob 19:00 Jure Leskovec bo predstavil sistem za sintezo slovenskega govora Govorec. Govorec je računalniški program, ki na vhodu sprejme besedilo v slovenskem jeziku in ga preko zvočnikov naglas prebere. Sistem je bil razvit na Inštitutu Jožef Stefan. Najprej si bomo ogledali osnovne probleme in postopke, ki jih je potrebno rešiti pri sintezi govora. Vsakega od štirih korakov, ki nastopijo pri sintezi govora, si bomo posebej ogledali: razčlemba besedila, pretvorba črk v glasove (foneme), nastavljanje govornih parametrov in naglaševanje ter združevanje osnovnih govornih enot. Na koncu bo sledilo še nekaj besed o Microsoftovem Speech APIju, s katerim je združljiv Govorec, ter obvezno poslušanje govora Govorca ter nekaterih tujih sintetizatorjev govora. Prosojnice za predavanje lahko najdete na http://ai.ijs.si/jure/mat/govorec-cyber...

13 komentarjev