»

AMD napada grafični prestol z Radeonom VII

AnandTech - AMD je na CESu predstavil zanimive novosti iz obeh svojih glavnih oddelkov. Firma z Radeonom VII znova hodi v zelje Nvidii na dražjem koncu trga, sredi leta pa uzremo tudi tretjo generacijo procesorjev Ryzen z arhitekturo Zen 2.

AMD se je na CESu prejšnja leta posluževal manjših novinarskih dogodkov, letos pa je imel prvič bleščečo tiskovno konferenco na glavnem odru, osredotočeno okrog čipov na 7-nanometrski tehnologiji. Priložnost je šefica Lisa Su izrabila konkretno in po Nvidii ter Intelu užgala z vsemi topovi.

O prihajajoči grafični arhitekturi Navi ni bilo dosti govora, zato pa je Sujeva presenetljivo oznanila Radeon VII, igričarsko kartico na osnovi Vege druge generacije, s katero AMD neposredno tekmuje z Geforcem RTX 2080. Čip je za...

151 komentarjev

Predstavljeni Intelovi procesorji Kaby Lake G z AMD-jevimo grafiko

Ars Technica - Lani je ogromno prahu dvignila napoved, da bodo imeli prihodnji Intelovi procesorji AMD-jev grafični čip. Ta sicer naj ne bi bil integriran neposredno v jedro, kjer bo še vedno počasnejša Intelova grafika, bi se pa s sosednjega kosa silicija aktiviral, ko bi bile potrebe velike. Na lasvegaškem CES-u smo končno izvedeli vse, kar nas je zanimalo. Intel in AMD se bosta res skupaj borila proti Nvidii.

Novi čipi iz družine Kaby Lake-G, ki jih Intel opisuje kot "procesorje Intel Core 8. generacije z grafičnim čipom Radeon RX Vega M" (res, kdo bi si še nedavno to mislil), bodo imeli štiri jedra oziroma osem niti in omenjeni AMD-jev grafični čip. Močnejše verzije...

39 komentarjev

Novi Intelovi procesorji bodo z AMD-jevo grafiko!

Slo-Tech - Intel je napovedal osmo generacijo mobilnih procesorje Core serije H, ki bodo imeli zelo nepričakovano komponento: AMD-jev grafični čip. Trenutno je na trgu serija U osme generacije, kar so ultravarčni 15-vatni procesorji. Ti imajo vgrajen grafični čip, ki ni v svoji srži ni bistveno drugačen kot v šesti generaciji. V seriji H, ki bo imela deklarirano porabo do 45 W vatov, pa bo Intel uporabil EMIB. To je okrajšava za Embedded Multi-Die Interconnect Bridge, kar je nov način povezave (interconnect) med različnimi čipi na isti silicijevi rezini. V primerjavi s prejšnjimi povezavami bo EMIB omogočal hitrejšo komunikacijo in gostejše pakiranje. EMIB je Intel premierno preizkusil s FPGA-ji.

Novi procesorji bodo tako imeli Intelov centralni procesor, naslednjo generacijo...

55 komentarjev

Bo na 20 nm prvi Xbox One?

S 363 mm² površine je čip Xbox One precej velik kos silicija

vir: techPowerUp!
techPowerUp! - Ni skrivnost, da AMD in NVIDIA že težko pričakujeta 20 nm litografijo pri svojem dobavitelju, TSMC-ju. Ta je proizvodnjo sicer že zagnal, a le za čipe z nizko porabo (Applov A8), kjer je postopek izdelave nekoliko drugačen, kot za bolj zmogljive grafične in sistemske čipe, ki jih najdemo na naših grafičnih karticah in v konzolah. AMD je namreč dobavitelj sistemskih čipov za PlayStation 4 in Xbox One, ki uporabljata osemjedrnik Jaguar z grafičnim jedrom Radeon, medtem ko Wii U uporablja AMD-jev grafični čip z ločenim procesorskim jedrom na istem pakiranju (grafični čip izdeluje Renesas,...

18 komentarjev

Imamo prve informacije o naslednji generaciji AMD-jevih grafičnih čipov

Primerjava velikosti čipov iz preteklih generacij največjih konkurentov na grafični fronti

vir: AnandTech
AnandTech - Na spletni strani Forbesa je objavljen zanimiv intervju z Mattom Skynnerjem, ki je eden izmed vodilnih mož AMD-jevega grafičnega oddelka. V intervjuju se sicer večinoma posvečajo konzolam, kjer so pri AMD-ju uspeli dobaviti celotno arhitekturo za verjetno najzanimivejši konzoli nove generacije, poleg grafičnega čipa, ki se nahaja v Wii U. Obenem so se posvetili tudi stanju PC industrije ter kako na to vpliva igričarska industrija, o uspehu programa Never Settle (AMD pri nakupu omogoči nabor iger, izmed katerih kupec kartice lahko izbere eno, dve ali več, odvisno od ranga grafične kartice) ter o nestrpnem pričakovanju vključitve svežega Battlefield 4 v ta program. V zadnjem primeru je Matt povedal le, da so EA-jev strojni partner za Battlefield 4 na področju grafičnih, procesorskih in...

5 komentarjev

Prvi superračunalnik z GPU asistenco

Beyond 3D - Da GPU-ji pridobivajo na momentu tudi v neigričarskih vodah, je NVIDIA dala jasno vedeti že pred časom s svojo CUDA iniciativo in namenskimi HPC (High Performance Computing) rešitvami pod blagovno znamko Tesla. Tokrat pa je v središču pozornosti superračunalnik, ki sta ga naročili francoski agenciji GENCI (Grand Equipement National de Calcul Intensif) in CEA (Commissariat à l'Energie Atomique) pri podjetju Bull in bo dostavljen v začetku leta 2009. Pri računalniku s skupno zmogljivostjo okrog 300Tflops pa je zanimivo to, da gre za prvi superračunalnik, v katerem bodo vidnejšo vlogo igrali tudi GPU-ji. Poleg 1068 Intelovih Nehalem/Bloomfield štirijedernih procesorjev, ki bodo skupno zagotavljali okrog 103Tflopov računskih zmogljivosti, se bo v stroju nahajalo tudi 48 GPU vozlišč in skupno zmogljivostjo okrog 195Tflopov. GPU vozlišča bodo sestavljena iz Tesla 1U rackov, po vsej verjetnosti, z štirimi prihajajočimi GT200 GPU-ji (skupaj torej "le" 192 grafičnih procesorjev). Več v...

10 komentarjev

Konec velikih GPUjev

The inquirer - Čeprav še niti naslednja generacija Radeona ( R600) ni na policah, The Inquirer že poroča o novostih v arhitekturi R700. Če se ne motijo, bomo na ATI-jeveih (pardon, AMD-jevih) grafičnih karticah naslednje generacije videli večje število manjših GPUjev.

Ko začnete o tem razmišljati, se zdi zadeva očitna. Največji del aktualnih GPU-jev sestavlja veliko število identičnih procesnih enot ("stream processorjev"). Tako imamo recimo GeForce 8800 GTX z 128-timi, GTS s 96-timi, tisti z bolj plitvimi žepi pa čakamo na 8600-ce, 8400-ce itd., na katerih jih bo še manj. Če bi imeli namesto tega modularni GPU, z recimo 16 stream procesorji, priključenimi na dovolj zmogljivo vodilo, bi bila izdelava različno zmogljivih grafičnih kartic enostavno vprašanje tega (če seveda zanemarimo vse tehnične podrobnosti), v koliko podnožij bomo vtaknili GPU-je, koliko pa jih bo ostalo praznih. GPU-ji bi bili zaradi tega manjši in s tem cenejši za izdelavo, proizvajalec pa bi z enim samim GPU-jem pokril...

42 komentarjev