Forum » Problemi človeštva » Predsednik ZDA Donald Trump - 2. mandat
Predsednik ZDA Donald Trump - 2. mandat
Temo vidijo: vsi

tomlin ::
Evropa 2025:
- Brez lastnih surovin
- Brez energetske osnove
- Brez industrije
- A z jasnim načrtom, kako postati ogljično nevtralna do 2050.
Na Kitajskem se verjetno smejijo še bolj kot med olimpijado.
- Brez lastnih surovin
- Brez energetske osnove
- Brez industrije
- A z jasnim načrtom, kako postati ogljično nevtralna do 2050.
Na Kitajskem se verjetno smejijo še bolj kot med olimpijado.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

Scaramouche3 ::
Evropa 2025:
- Brez lastnih surovin
- Brez energetske osnove
- Brez industrije
- A z jasnim načrtom, kako postati ogljično nevtralna do 2050.
Na Kitajskem se verjetno smejijo še bolj kot med olimpijado.
EU z številom ljudi, ki je USA plus Rusija
EU z intelektualno kapaciteto obeh!
EU z industrijo, ki je že zelo močna in ima več BDP kot Kitajska!
Rabimo samo začeti, ASML že imamo,zdaj treba narediti program za procesorje!
ICBM program, anti ICBM program
Elektrifikacija ni problem, bolj ljudje,ki so skeptični in nočejo kupiti prvi avto kot EV!

fikus_ ::
V EU bi se moral menjati vodilna politična garnitura po državah in v Bruslju, nova pa delati za EU. Ker ta sedanja je na vrhu s podporo Usa in njihovih interesov.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Scaramouche3 ::

fikus_ ::
Če že pišemo o EU, je bila ideja gospodarske skupnosti odlična, € tudi, ostalo politikantstvo pa ne.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Scaramouche3 ::

tomlin ::
Scaramouche3 je izjavil:
Evropa 2025:
- Brez lastnih surovin
- Brez energetske osnove
- Brez industrije
- A z jasnim načrtom, kako postati ogljično nevtralna do 2050.
Na Kitajskem se verjetno smejijo še bolj kot med olimpijado.
EU z številom ljudi, ki je USA plus Rusija
EU z intelektualno kapaciteto obeh!
EU z industrijo, ki je že zelo močna in ima več BDP kot Kitajska!
Rabimo samo začeti, ASML že imamo,zdaj treba narediti program za procesorje!
ICBM program, anti ICBM program
Elektrifikacija ni problem, bolj ljudje,ki so skeptični in nočejo kupiti prvi avto kot EV!
EU v teoriji: superračunalniki, raketni ščiti, energetska revolucija.
EU v praksi:
– Baterije iz Kitajske
– Zdravnik čez 8 mesecev
– Pošta pride prej v Zimbabwe
– Pol Evrope gre raje na drva kot na EV
Ampak ja, samo še začeti moramo.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

Strel455 ::

tomlin ::
Motivacijski govor EU uradnika:
"Evropa ima ljudi, znanje, kapital! Samo še zavihajmo rokave - naredimo čipe, rakete, električne avte! Suverenost je na dosegu roke!"
Realnost:
- ASML čaka komponente iz Tajvana
- Baterije iz Kitajske
- Zdravnik čez 300 dni
- Energetska politika: moli, da ni oblakov
- Varnost: upamo, da bo NATO še obstajal
Ampak ja - "samo začeti moramo."
"Evropa ima ljudi, znanje, kapital! Samo še zavihajmo rokave - naredimo čipe, rakete, električne avte! Suverenost je na dosegu roke!"
Realnost:
- ASML čaka komponente iz Tajvana
- Baterije iz Kitajske
- Zdravnik čez 300 dni
- Energetska politika: moli, da ni oblakov
- Varnost: upamo, da bo NATO še obstajal
Ampak ja - "samo začeti moramo."
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

bm1973 ::
Če že pišemo o EU, je bila ideja gospodarske skupnosti odlična, € tudi, ostalo politikantstvo pa ne.
Če ne bi EU zjebali družboslovci s to zeleno, DEI, Woke, LGBTQ+, rusofobsko ideologija, bi bili lahko še močnejši...
Zdaj so na čelu EU osebe, ki imajo nacistično družinsko preteklost in nas porivajo v neko kvazi vojno stanje, ki definitivno ne bo pripomoglo k blaginji...

tomlin ::
EU v praksi:
– Baterije iz Kitajske
– Zdravnik čez 8 mesecev
– Pošta pride prej v Zimbabwe
– Pol Evrope gre raje na drva kot na EV
Skratka VSE boljš in kvalitetnejš kot pa v Rusiji.
PS: pa na drva se vozmo, ja
Seveda, ker cilj EU ni biti suveren in konkurenčen, ampak samo malo boljši od Rusije.
Bravo. Cilj postavljen – zdaj pa gremo veselo nazaj na drva z evropskimi vrednotami v žepu.
Če že pišemo o EU, je bila ideja gospodarske skupnosti odlična, € tudi, ostalo politikantstvo pa ne.
Če ne bi EU zjebali družboslovci s to zeleno, DEI, Woke, LGBTQ+, rusofobsko ideologija, bi bili lahko še močnejši...
Zdaj so na čelu EU osebe, ki imajo nacistično družinsko preteklost in nas porivajo v neko kvazi vojno stanje, ki definitivno ne bo pripomoglo k blaginji...
Ja, nekoč je Evropa gradila na znanosti, industriji, delu in miru.
Danes pa se tekmuje, kdo bo bolj “vključevalen”, bolj “zelen” in bolj “prebujen” – medtem ko Kitajska gradi tovarne, ZDA ščitijo interese, Rusija pa premika meje.
Vse to pod vodstvom elite, ki na dan zmage nad fašizmom raje predava o podnebni pravičnosti in pravicah algoritmov.
Če to ni dekadenca imperija, potem ne vem, kaj je.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tomlin ()

Miki N ::
Mogoče res nimamo več topšit industrije, smo pa numero uno v kebabžinicah in to sploh ni šala.

tomlin ::
Mogoče res nimamo več topšit industrije, smo pa numero uno v kebabžinicah in to sploh ni šala.
Evropa nekoč: “Delajmo prihodnost!”
Evropa danes: “Bi kebab z vegansko majonezo in ESG certifikatom?”
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tikitoki ::
Proizvodnjo večine (primarnih) surovin je zahod dal v Azijo, Kitajsko, Indijo,.... On kovin, plastik, farmacevtskih surovin, .... do delovno intenzivnih proizvodenj, kjer je potreba po delavcih v proizvodnji,...
Zahod kupuje te surovine in tudi pol izdelke za vgradnjo v končne produkte, tega ni več "doma".
Primer bela tehnika, kjer se npr. v EU samo še sestavlja kupljene komponente iz uvoza. Doma se dela samo stvari, katerih transport bi bil predrag, ker npr. zavzema preveliko prostora oz. se da proizvodnjo zelo avtomatizirati z majhnimi stroški.
Primer avtomobilska industrija, kjer se pločevina štancajo v tovarni. Material (že pocinkan) se v rolah kupuje na svetovnem trgu. Za Renault nekatere motorje delajo/sestavljajo Turki, v Revozu se potem samo zmontirajo.
Zahod danes še "sestavlja", a bistvo je šlo – brez surovin, brez kovin, brez farmacevtske osnove, brez energije, brez realne strategije. Vse je zunaj. Mi pa debatiramo, katere barve naj bodo vetrnice.
Evropa se igra zeleno revolucijo, medtem ko nima niti redkih zemelj za en sam resen preboj. V Bruslju sanjajo o avtonomiji, realnost pa je, da smo odvisni od Kitajcev že za osnovne kemikalije. In medtem ko se v Aziji gradi, tukaj pišemo resolucije in “akcijske načrte”.
ZDA? Tam imajo še nekaj industrije, a tudi tam elite raje vlagajo v borzo kot v proizvodne hale. In potem, ko pride šok – kot med COVID ali v Ukrajini – se pokaže resnica: Zahod nima več mišic, ima le še PR oddelek.
Trump to vsaj izpostavi. Bruselj in Washington pa še vedno v megli globalističnih dogem, kot da je leto 1999.
Evropa ima večjo del gdp iz industrije, kot ZDA.

tomlin ::
Lepo - potem pa naj Evropa razstavi svoje "industrijsko čudo" brez kitajskih surovin, ameriške tehnologije in ruske energije.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

Strel455 ::
Seveda, ker cilj EU ni biti suveren in konkurenčen, ampak samo malo boljši od Rusije.
Kar nekaj tuliš v svojo luno. Daj kaj od sebe konstruktivnega.
Lepo - potem pa naj Evropa razstavi svoje "industrijsko čudo" brez kitajskih surovin, ameriške tehnologije in ruske energije.
Predstavljaj si Kitajsko brez evropejskih in ameriških kupcev.

Težko, a? V Afriki je težko prodajat luksuzne artikle, k že čist osnovn stane toliko kot afriška letna plača.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Strel455 ()

Scaramouche3 ::

tikitoki ::

Scaramouche3 ::
Lepo - potem pa naj Evropa razstavi svoje "industrijsko čudo" brez kitajskih surovin, ameriške tehnologije in ruske energije.
Res pametna logika, medtem, ko ni entitete, ki ne bi bila odvisna od drugih.
Zanimivo je pa da je za njega Kitajska totalno neodvisna,sami proizvajajo procesorje,programsko opremo, robotiko, Američani niso niti malo vpleteni...

Scaramouche3 ::

Chalky ::
Če koga zanima sem šel preverjati kakšne kapacitete imajo Kitajska in ameriška pristanišča ter koliko ladij in kontejnerjev na leto pristane na pristaniščih.
Tule top 5 največjih pristanišč na Kitajskem, ZDA ter Evropi:
*TEU = twenty-foot equivalent units: oziroma 1 kontejner
Kitajska:
1. Shanghai (49.15 million TEUs)
2. Ningbo-Zhoushan (35.3 million TEUs)
3. Shenzhen (29.88 million TEUs)
4. Qingdao (26.39 million TEUs)
5. Guangzhou (24.6 million TEUs)
United States:
1. Los Angeles (10.7 million TEUs)
2. Long Beach (9.1 million TEUs)
3. New York/NJ (7.2 million TEUs)
4. Savannah (5.6 million TEUs)
5. Houston (4 million TEUs)
Europe:
1. Rotterdam (13.82 million TEUs)
2. Antwerp-Bruges (13.53 million TEUs)
3. Hamburg (7.8 million TEUs)
4. Valencia (~5.3 million TEUs)
5. Piraeus (~4.8 million TEUs)
Kot vidite so Kitajska pristanišča gromozanska v primerjavi z Ameriškimi in Evropskimi. Samo pristanišče v Shangaju ima večje kapacitete kot top 5 ameriških pristanišč skupaj. Enako v primerjavi z Evropo. Sem šel potem gledati satelitske posnetke in vse skupaj primerjal in to sploh ni nobene primerjave. Kitajska pristanišča so gromozanska in precej bolj organizirana in urejena. Kitajci so že zdavnaj povozili celoten Zahod kar se tiče pristanišč in trgovine.
Sem potem šel še malce raziskovati koliko TEUs (kontejnerjev) se na leto ustavi na ameriških pristaniščih in koliko Kitajskih tovornih ladij se ustavi na ameriških pristaniščih letno. Trump je predlagal da bi lahko vse Kitajske tovorne ladje ki vsopijo v ameriško pristanišče plačavale pristojbino v višini 1.5 Milijona dolarjev. Rezultati so sledeči (veliko je odvisno tudi od tega če so v to vključeni tudi tankerji in ostale ladje, ali samo tovorne ladje, ter kakšan bi bila pristojbina, govori se od 500k do 3.5 milijona dolarjev).
Nekaj podatkov:
Število ladij ki na leto vstopijo v ameriška pristanišča:
1. Container Ships: 12,410
2. All Vessel Types: uradnih številk ni
3. Vseh vrst ladij: Groba ocena skupnih letnih postankov ladij (vseh vrst) bi lahko znašala od 50.000 do 100.000 ali 4.167 do 8.333 na mesec.
Sicer se mi ne da vsega lepiti ampak bi od pristojbin američani letno lahko pobrali od $25B do $75B od Kitajske. Odvisno od cen pristojbin na določene ladje (večje, manjše oziroma je odvisno koliko kontejnerjev nosijo ladje). Kitajska je edina poleg še ene firme ki trenutno proizvaja tovorne ladje ki lahko nosijo do 40k kontejnerjev. Ker cene niso točno določene je težko točno oceniti koliko denarja bi preko pristojbin prinesli notri Američani.
Je pa cilj da bi potem ta denar od pristojbin investirali v posodobitev pristanišč ter grandjo proizvodnje verige za ladjedje itd.
Tule top 5 največjih pristanišč na Kitajskem, ZDA ter Evropi:
*TEU = twenty-foot equivalent units: oziroma 1 kontejner
Kitajska:
1. Shanghai (49.15 million TEUs)
2. Ningbo-Zhoushan (35.3 million TEUs)
3. Shenzhen (29.88 million TEUs)
4. Qingdao (26.39 million TEUs)
5. Guangzhou (24.6 million TEUs)
United States:
1. Los Angeles (10.7 million TEUs)
2. Long Beach (9.1 million TEUs)
3. New York/NJ (7.2 million TEUs)
4. Savannah (5.6 million TEUs)
5. Houston (4 million TEUs)
Europe:
1. Rotterdam (13.82 million TEUs)
2. Antwerp-Bruges (13.53 million TEUs)
3. Hamburg (7.8 million TEUs)
4. Valencia (~5.3 million TEUs)
5. Piraeus (~4.8 million TEUs)
Kot vidite so Kitajska pristanišča gromozanska v primerjavi z Ameriškimi in Evropskimi. Samo pristanišče v Shangaju ima večje kapacitete kot top 5 ameriških pristanišč skupaj. Enako v primerjavi z Evropo. Sem šel potem gledati satelitske posnetke in vse skupaj primerjal in to sploh ni nobene primerjave. Kitajska pristanišča so gromozanska in precej bolj organizirana in urejena. Kitajci so že zdavnaj povozili celoten Zahod kar se tiče pristanišč in trgovine.
Sem potem šel še malce raziskovati koliko TEUs (kontejnerjev) se na leto ustavi na ameriških pristaniščih in koliko Kitajskih tovornih ladij se ustavi na ameriških pristaniščih letno. Trump je predlagal da bi lahko vse Kitajske tovorne ladje ki vsopijo v ameriško pristanišče plačavale pristojbino v višini 1.5 Milijona dolarjev. Rezultati so sledeči (veliko je odvisno tudi od tega če so v to vključeni tudi tankerji in ostale ladje, ali samo tovorne ladje, ter kakšan bi bila pristojbina, govori se od 500k do 3.5 milijona dolarjev).
Nekaj podatkov:
Število ladij ki na leto vstopijo v ameriška pristanišča:
1. Container Ships: 12,410
2. All Vessel Types: uradnih številk ni
3. Vseh vrst ladij: Groba ocena skupnih letnih postankov ladij (vseh vrst) bi lahko znašala od 50.000 do 100.000 ali 4.167 do 8.333 na mesec.
Sicer se mi ne da vsega lepiti ampak bi od pristojbin američani letno lahko pobrali od $25B do $75B od Kitajske. Odvisno od cen pristojbin na določene ladje (večje, manjše oziroma je odvisno koliko kontejnerjev nosijo ladje). Kitajska je edina poleg še ene firme ki trenutno proizvaja tovorne ladje ki lahko nosijo do 40k kontejnerjev. Ker cene niso točno določene je težko točno oceniti koliko denarja bi preko pristojbin prinesli notri Američani.
Je pa cilj da bi potem ta denar od pristojbin investirali v posodobitev pristanišč ter grandjo proizvodnje verige za ladjedje itd.

Strel455 ::

Strel455 ::
kreh kreh
https://x.com/UAPJames/status/191249204...
NEW: White House Office of Science & Technology Policy Director Michael Kratsios says the U.S. has technology that can "manipulate time and space"
"Our technologies permit us to manipulate time and space. They leave distance annihilated."
https://x.com/UAPJames/status/191249204...
NEW: White House Office of Science & Technology Policy Director Michael Kratsios says the U.S. has technology that can "manipulate time and space"
"Our technologies permit us to manipulate time and space. They leave distance annihilated."

LeQuack ::
Če je tako, potem je Trump moral iti zdaj v preteklost, in dela to zato ker ve kakšna je prihodnost.
Quack !

Strel455 ::
govedino v Indijo? 
https://x.com/RepJackKimble/status/1912...
I'm well aware that China has cut off importing our beef. We aren't the only beef supplier in the world, but China isn't the only huge country either. If they're going to pivot from us, we should do the same and start selling more of our beef to India.

https://x.com/RepJackKimble/status/1912...
I'm well aware that China has cut off importing our beef. We aren't the only beef supplier in the world, but China isn't the only huge country either. If they're going to pivot from us, we should do the same and start selling more of our beef to India.

scythe ::
Motivacijski govor EU uradnika:
Realnost:
- ASML čaka komponente iz Tajvana
Če ASML ne da visokotehnoloških strojev, Tajvan ne more nič delati. Kitajci bi ubijali za ASML tehnologijo, malo si preberi na spletu

X870 | 9800X3D | 2x32Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|

PovemVfaco ::

pegasus ::
A veš tist k pilotlne rata strah, da bo boeing zdaj pa zares crknil 
Ni čudno da so morali dobit F-47 biznis ...

Ni čudno da so morali dobit F-47 biznis ...

GregiB ::
A veš tist k pilotlne rata strah, da bo boeing zdaj pa zares crknil
Ni čudno da so morali dobit F-47 biznis ...
Resnici na ljubo, tole tudi Kitajci ne bodo dolgo zdržali... brez nadomestnih delov bodo čez mesec, dva vsi Boeingi kitajskih družb na tleh (glej Rusija po sankcijah)...
https://www.dugout-online.com/ fajna slow pace football mgt igrica

tomlin ::
Če koga zanima sem šel preverjati kakšne kapacitete imajo Kitajska in ameriška pristanišča ter koliko ladij in kontejnerjev na leto pristane na pristaniščih.
Tule top 5 največjih pristanišč na Kitajskem, ZDA ter Evropi:
*TEU = twenty-foot equivalent units: oziroma 1 kontejner
Kitajska:
1. Shanghai (49.15 million TEUs)
2. Ningbo-Zhoushan (35.3 million TEUs)
3. Shenzhen (29.88 million TEUs)
4. Qingdao (26.39 million TEUs)
5. Guangzhou (24.6 million TEUs)
United States:
1. Los Angeles (10.7 million TEUs)
2. Long Beach (9.1 million TEUs)
3. New York/NJ (7.2 million TEUs)
4. Savannah (5.6 million TEUs)
5. Houston (4 million TEUs)
Europe:
1. Rotterdam (13.82 million TEUs)
2. Antwerp-Bruges (13.53 million TEUs)
3. Hamburg (7.8 million TEUs)
4. Valencia (~5.3 million TEUs)
5. Piraeus (~4.8 million TEUs)
Kot vidite so Kitajska pristanišča gromozanska v primerjavi z Ameriškimi in Evropskimi. Samo pristanišče v Shangaju ima večje kapacitete kot top 5 ameriških pristanišč skupaj. Enako v primerjavi z Evropo. Sem šel potem gledati satelitske posnetke in vse skupaj primerjal in to sploh ni nobene primerjave. Kitajska pristanišča so gromozanska in precej bolj organizirana in urejena. Kitajci so že zdavnaj povozili celoten Zahod kar se tiče pristanišč in trgovine.
Sem potem šel še malce raziskovati koliko TEUs (kontejnerjev) se na leto ustavi na ameriških pristaniščih in koliko Kitajskih tovornih ladij se ustavi na ameriških pristaniščih letno. Trump je predlagal da bi lahko vse Kitajske tovorne ladje ki vsopijo v ameriško pristanišče plačavale pristojbino v višini 1.5 Milijona dolarjev. Rezultati so sledeči (veliko je odvisno tudi od tega če so v to vključeni tudi tankerji in ostale ladje, ali samo tovorne ladje, ter kakšan bi bila pristojbina, govori se od 500k do 3.5 milijona dolarjev).
Nekaj podatkov:
Število ladij ki na leto vstopijo v ameriška pristanišča:
1. Container Ships: 12,410
2. All Vessel Types: uradnih številk ni
3. Vseh vrst ladij: Groba ocena skupnih letnih postankov ladij (vseh vrst) bi lahko znašala od 50.000 do 100.000 ali 4.167 do 8.333 na mesec.
Sicer se mi ne da vsega lepiti ampak bi od pristojbin američani letno lahko pobrali od $25B do $75B od Kitajske. Odvisno od cen pristojbin na določene ladje (večje, manjše oziroma je odvisno koliko kontejnerjev nosijo ladje). Kitajska je edina poleg še ene firme ki trenutno proizvaja tovorne ladje ki lahko nosijo do 40k kontejnerjev. Ker cene niso točno določene je težko točno oceniti koliko denarja bi preko pristojbin prinesli notri Američani.
Je pa cilj da bi potem ta denar od pristojbin investirali v posodobitev pristanišč ter grandjo proizvodnje verige za ladjedje itd.
Podatki o pristaniščih jasno razkrivajo ključno strateško prednost Kitajske na področju globalne trgovine in logistike. Samo pristanišče v Šanghaju obvlada več TEU kot vseh pet največjih ameriških pristanišč skupaj. Kitajske logistične kapacitete niso zgolj večje – so tudi bolj centralizirane, digitalizirane in podprte s sodobno infrastrukturo, kar zmanjšuje čase pretovora in stroške prevoza.
Za primerjavo: ameriška pristanišča (z izjemo Los Angelesa in Long Beacha) delujejo s precej večjimi omejitvami – tako fizičnimi (plovnostne omejitve, staranje infrastrukture) kot političnimi (okoljskimi regulacijami, delovnimi pogoji, sindikati). V Evropi je zgodba podobna, še dodatno pa jo otežuje razdrobljenost nacionalnih sistemov in pomanjkanje usklajenega industrijskega pristopa.
Trumpova ideja o uvedbi pristojbin za kitajske ladje (npr. $1.5M po ladji) bi lahko prinesla določene prihodke, a dolgoročni učinek bi bil dvoumen: kitajski logistični giganti bi te stroške prevalili na ameriške potrošnike, ameriška podjetja pa bi se znašla v dodatni cenovni stiski. Ukrep je smiselno obravnavati le kot del širšega načrta za preusmeritev industrijskih kapacitet nazaj na Zahod.
Kitajska danes ni več samo 'tovarna sveta' – je tudi logistični kralj z lastno ladjedelniško industrijo, ki proizvaja ultra-large container shipse z nosilnostjo prek 24.000 TEU. Če Zahod resno misli z reindustralizacijo in odpornostjo dobavnih verig, potem bodo morali poleg tovarn graditi tudi pristanišča, surovinske verige in energetske temelje za 21. stoletje.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

tomlin ::
Motivacijski govor EU uradnika:
Realnost:
- ASML čaka komponente iz Tajvana
Če ASML ne da visokotehnoloških strojev, Tajvan ne more nič delati. Kitajci bi ubijali za ASML tehnologijo, malo si preberi na spletu![]()
ASML je res tehnološki dragulj Zahoda, brez katerega moderna litografija na 3 nm ni mogoča. Ampak če misliš, da bo ta monopol trajal večno, si zelo naiven. Kitajci vlagajo na stotine milijard v domačo alternativo in že zdaj v nekaterih segmentih pospešujejo razvoj hitreje, kot je Zahod pripravljen priznati. Tehnološki monopol v globaliziranem svetu nikoli ni večen — glej zgodovino
Kitajska ima hude probleme z overprodukcijo. Vse skupaj je že smešno.
Enkrat bo prišel čas, ko bodo morali zapret 33% tovarn. Tko čez noč. Že zdaj imajo probleme z visoko brezposelnostjo.
Overprodukcija je resna zadeva, a je tudi posledica enormne industrijske kapacitete, ki jo Zahod nima več. Kitajska lahko zniža obrate in prerazporedi vire. Zahod pa nima kam prerazporediti, ker nima več tovarn. Razlika je očitna.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tomlin ()

tomlin ::
Res je, Kitajska ima hude težave -- recimo to, da še vedno proizvaja skoraj vse, kar imaš doma. Mogoče bodo res zaprli 33 % tovarn... ravno takrat, ko Zahod začne proizvajat lasten pametni telefon, hladilnik in čevlje brez kitajskih komponent. Torej... nikoli?
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

Chalky ::
Zahod se je sam zakoličil. To kar zdaj Trump počne bi morali storiti že tam okoli leta 2000. Zdaj je že zdavnaj prepozno. Se je pa tudi vedelo da bo ta dan prišel tako ali drugače samo z zamikom. Kitajska ima enostavno preveč ljudi da nebi bila velesila. Enako bo z Indijo čez 50 let.
ZDA bi potrebovale vsaj 500 milijonov ljudi + popolno povezavo z Mehiko in Kanado kar bi pomenilo skupaj med 700-750 milijonov ljudi kar bi bilo dovolj da si vsaj približno konkurenčen proti Kitajski.
Nvidia je šele prejšnji teden najavila da bodo gradili super računalnike v ZDA. To bi morali storiti že desetletje nazaj. Tudi to da šele zdaj gradijo tovarne za čipe je povsem nedopustno. Tudi to da gradijo 1 fab na enkrat je meni sporno. Zakaj nebi začeli graditi 5 fabov istočasno tako kot na Kitajskem?
Na čisto vseh pomembnih področjih je Zahod zaostal in pokleknil. Kateri butelj se je odločil da je pametno riniti proizvodnjo čipov na Taiwan, 100 km stran od tvojega največjega konkurenta in sovražnika v zgodovini 400 letne zgodovine. ZDA tako močno zaostajajo da tudi če začnejo vlagati na trilijone dolarjev nikoli ne bodo ujeli Kitajske, ker enostavno nimajo dovolj ljudi.
Tole si poglejte spodaj. Pri Tesli se hvalijo ko zgradijo eno Giga Tovarno v Texasu, ki je sicer za naše razmere zares velika, potem pa pogledaš tole spodaj in ugotoviš da ti ne pomaga niti 20 takšnih tovarn, ker nikoli ne boš konkurenčen proti Kitajski.
When the BYD Zhengzhou factory is fully complete it will be larger than San Francisco
https://x.com/pitdesi/status/1901706291...
ZDA bi potrebovale vsaj 500 milijonov ljudi + popolno povezavo z Mehiko in Kanado kar bi pomenilo skupaj med 700-750 milijonov ljudi kar bi bilo dovolj da si vsaj približno konkurenčen proti Kitajski.
Nvidia je šele prejšnji teden najavila da bodo gradili super računalnike v ZDA. To bi morali storiti že desetletje nazaj. Tudi to da šele zdaj gradijo tovarne za čipe je povsem nedopustno. Tudi to da gradijo 1 fab na enkrat je meni sporno. Zakaj nebi začeli graditi 5 fabov istočasno tako kot na Kitajskem?
Na čisto vseh pomembnih področjih je Zahod zaostal in pokleknil. Kateri butelj se je odločil da je pametno riniti proizvodnjo čipov na Taiwan, 100 km stran od tvojega največjega konkurenta in sovražnika v zgodovini 400 letne zgodovine. ZDA tako močno zaostajajo da tudi če začnejo vlagati na trilijone dolarjev nikoli ne bodo ujeli Kitajske, ker enostavno nimajo dovolj ljudi.
Tole si poglejte spodaj. Pri Tesli se hvalijo ko zgradijo eno Giga Tovarno v Texasu, ki je sicer za naše razmere zares velika, potem pa pogledaš tole spodaj in ugotoviš da ti ne pomaga niti 20 takšnih tovarn, ker nikoli ne boš konkurenčen proti Kitajski.
When the BYD Zhengzhou factory is fully complete it will be larger than San Francisco
https://x.com/pitdesi/status/1901706291...

tomlin ::
A veš tist k pilotlne rata strah, da bo boeing zdaj pa zares crknil
Ni čudno da so morali dobit F-47 biznis ...
Resnici na ljubo, tole tudi Kitajci ne bodo dolgo zdržali... brez nadomestnih delov bodo čez mesec, dva vsi Boeingi kitajskih družb na tleh (glej Rusija po sankcijah)...
Problem z Boeingi je realen, a Kitajci se tega zavedajo in že dolgo gradijo svojo letalsko industrijo (COMAC C919 itd.). Dolgoročno to pomeni večjo neodvisnost od Zahoda, ne šibkost. Če kdo tu tvega, da izgubi trg, so to ameriški proizvajalci letal, ne Kitajska kot kupec.
Svoboda in enakost ni isto kot svoboda.
M. Friedman
M. Friedman

GregiB ::
A veš tist k pilotlne rata strah, da bo boeing zdaj pa zares crknil
Ni čudno da so morali dobit F-47 biznis ...
Resnici na ljubo, tole tudi Kitajci ne bodo dolgo zdržali... brez nadomestnih delov bodo čez mesec, dva vsi Boeingi kitajskih družb na tleh (glej Rusija po sankcijah)...
Problem z Boeingi je realen, a Kitajci se tega zavedajo in že dolgo gradijo svojo letalsko industrijo (COMAC C919 itd.). Dolgoročno to pomeni večjo neodvisnost od Zahoda, ne šibkost. Če kdo tu tvega, da izgubi trg, so to ameriški proizvajalci letal, ne Kitajska kot kupec.
No ja, kratko- in srednjeročno bo to vseeno problem… večina “kritičnih” komponent v avionih COMAC somiz… ZDA
https://www.dugout-online.com/ fajna slow pace football mgt igrica

Scaramouche3 ::
Največja napaka Trumpa je da ne vidi ZAHOD kot edini način da ostanemo relevantni.
S tem ko je razbil NATO in prisilil vse nas da postanemo neke vrste Rusija 2.0 v oboroževalni tekmi..
Kitajska bo zaradi pomanjkljive rodnosti, njihove politike enega otroka prišla na neko enako število ljudi, kot je EU plus Amerika..
S tem ko je razbil NATO in prisilil vse nas da postanemo neke vrste Rusija 2.0 v oboroževalni tekmi..
Kitajska bo zaradi pomanjkljive rodnosti, njihove politike enega otroka prišla na neko enako število ljudi, kot je EU plus Amerika..

Strel455 ::
Overprodukcija je resna zadeva, a je tudi posledica enormne industrijske kapacitete, ki jo Zahod nima več. Kitajska lahko zniža obrate in prerazporedi vire.
Ne budali.
Slovenija je približno enako industrializirana kot Kitajska. Okoli 30% slovenskega BDP predstavlja industrija. Nemškega okoli 28%. ZDA, ki je precej večje gospodarstvo od Kitajskega je na okoli 10% BDPja.
Kitajska nima kam prerazporedit onih iz industrije. Že tako imajo bistveno višjo brezposelnost. Ni služb. In ne mi žalit inteligence z uradno kitajsko statistiko, saj ta predpostavlja, da so popolnoma vsi na kmetih 100% zaposleni.
Praktično ni uradne cifre s strani Kitajcev, ki ne bi bila sfrizirana. Iz leta v leto bolj.
Zahod pa nima kam prerazporediti, ker nima več tovarn. Razlika je očitna.
Z robotizacijo industrije bomo v Evropi že spet delali tudi cunje in šolne. In to zlo kmal. Najkasnej sredi 2030-ih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Strel455 ()

kow ::
Kitajski se je nekaj let nazaj sesul gradbeni baloncek. Proizvodnja cementa je mocno padla, medtem ko je proizvodnja jekla padla precej manj, ker so povecali izvoz. Ce se ostali svet obrne proti njim, bodo ob mnogo sluzb in veliko bo "stranded assets". Manjko BDP-ja so nadomestili z fotovoltaiko, baterijami ipd (kjer imajo zopet nevarnost prevelikih kapacitet). Ce bi EU potegnila z ZDA, bi jim lahko naredili veliko stalo. Samo ZDA administracija zaenkrat ni bila dovolj taktna, bomo videli kako bo naprej.
Vseeno kitajska ne bo kar kapitulirala. Imajo dinamicno gospodarstvo.
Problem Trumpa se zdi, da je prevec zaciklan v nekaterih outdatanih vzorcih razmisljanja (recimo gonja proti vetrni industriji in hypeanja premoga, zelja po nizjih cenah nafte itd.). Podobno kot Biden, je prestar.
ZDA niso vec tako ogromen uvoznik nafte in derivatov, so kitajci vecji. Nizje cene nafte ZDA ne koristijo v taksni meri kot nekoc.
Vseeno kitajska ne bo kar kapitulirala. Imajo dinamicno gospodarstvo.
Problem Trumpa se zdi, da je prevec zaciklan v nekaterih outdatanih vzorcih razmisljanja (recimo gonja proti vetrni industriji in hypeanja premoga, zelja po nizjih cenah nafte itd.). Podobno kot Biden, je prestar.
ZDA niso vec tako ogromen uvoznik nafte in derivatov, so kitajci vecji. Nizje cene nafte ZDA ne koristijo v taksni meri kot nekoc.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

fikus_ ::
Kaže, da se JPN (avtoindustrija) ne bo pustila Trumpu nategovat. Japonci so se prilagodili Usa avtomobilskemu trgu , delajo avtomobile, ki jih Američani kupujejo, proizvodnjo so postavili v Usa, Kanadi, Mehiki,...
Trump Japoncem očita, da ne kupujejo kaj Usa avtomobilov, ampak pri tem pozablja, da Usa avtomobilska industrija ne dela vozil prilagojenih za Japonsko, da je Japonski trg zahteven, da imajo doma zelo močno proizvodnjo vozil.
Japonci so se postavili zase, prodajajo tudi Usa državne obveznice,.... kaj pa EU? Melonijeva gre k Trumpu, kaj se bo tam pogovarjala?!
Še ena zanimivost, rubelj je v letošnjem letu pridobil okrog 38% proti $.
To je bolje kot če bi vložili denar v zlato.
Trump Japoncem očita, da ne kupujejo kaj Usa avtomobilov, ampak pri tem pozablja, da Usa avtomobilska industrija ne dela vozil prilagojenih za Japonsko, da je Japonski trg zahteven, da imajo doma zelo močno proizvodnjo vozil.
Japonci so se postavili zase, prodajajo tudi Usa državne obveznice,.... kaj pa EU? Melonijeva gre k Trumpu, kaj se bo tam pogovarjala?!
Še ena zanimivost, rubelj je v letošnjem letu pridobil okrog 38% proti $.

Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

kow ::

fikus_ ::
Del pa verjetno Trumpov carinski rodeo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

floyd1 ::
Z robotizacijo industrije bomo v Evropi že spet delali tudi cunje in šolne. In to zlo kmal.
Enkrat okrog Covid krize je bilo precej govora o prednostih Zare, ki veliko veliko svojih cunj menda proizvaja v Evropi. Pač drugačna filozofija od ostalih firm s cotami. In očitno se jim tudi tako finančno izide.

Zmajc ::
Overprodukcija je resna zadeva, a je tudi posledica enormne industrijske kapacitete, ki jo Zahod nima več. Kitajska lahko zniža obrate in prerazporedi vire.
Ne budali.
Slovenija je približno enako industrializirana kot Kitajska. Okoli 30% slovenskega BDP predstavlja industrija. Nemškega okoli 28%. ZDA, ki je precej večje gospodarstvo od Kitajskega je na okoli 10% BDPja.
Kitajska nima kam prerazporedit onih iz industrije. Že tako imajo bistveno višjo brezposelnost. Ni služb. In ne mi žalit inteligence z uradno kitajsko statistiko, saj ta predpostavlja, da so popolnoma vsi na kmetih 100% zaposleni.
Praktično ni uradne cifre s strani Kitajcev, ki ne bi bila sfrizirana. Iz leta v leto bolj.
Zahod pa nima kam prerazporediti, ker nima več tovarn. Razlika je očitna.
Z robotizacijo industrije bomo v Evropi že spet delali tudi cunje in šolne. In to zlo kmal. Najkasnej sredi 2030-ih.
Kitajska lahko zelo enostavno reši ta problem. Brezposelne delno pošljejo v vojsko in nad Tajvan, delno pa v prešaltajo v proizvodnjo orožja.

GregiB ::
Med vsem tem hodi Karoline Leavitt na presice v oblačilih... Made in China...
https://www.dugout-online.com/ fajna slow pace football mgt igrica

Zmajc ::

LeQuack ::
Kitajska lahko zelo enostavno reši ta problem. Brezposelne delno pošljejo v vojsko in nad Tajvan, delno pa v prešaltajo v proizvodnjo orožja.
https://streamable.com/v4v32l
Quack !