» »

Hobi obnavljanje avtov

Hobi obnavljanje avtov

SHA-256 ::

Zdravo. IT-jevec tukaj, ki bi se optimistično rad lotil novega hobija o katerem vem toliko, kot moja babica o distribuiranih bazah podatkov.

Že nekaj časa se igram z idejo obnove starega avta hobi projekta. Moj cilj bi bil, da poglobim svoje znanje in razumevanje delovanja avtomobilov in da se v prostem času ukvarjam s stranskimi projekti, ki so tehnični po naravi, vendar izven IT-ja.
Trenutno je moje znanje o servisiranju avtomobilov povsem osnovno - znam zamenjat olje, gume in žarnice, za tem pa se moj domet več ali manj konča.
Kupil bi starejši rabljen avto, ki ima za sabo večjo in še vedno aktivno skupnost, ter se lotil obnove avtomobila.
Denar, prostor in čas niso ovira.

Je kdo med vami, ki se s tem ukvarja ljubiteljsko? Kakšne so vaše izkušnje, kako ste začeli to pot? Koliko časa ste porabili za svoj prvi uspešni projekt?
Koliko predznanja ste imeli, in kje ste pobrali največ novega?
Kakšni so neki začetni stroški za osnovno opremo delavnice?
Na splošno koliko dela se sploh da narediti sam, koliko stvari pa moraš nosit stvari delat drugim?
Se je brez predznanja o varjenju in obdelavi kovin sploh smiselno lotiti takega projekta?
Kakšna vozila priporočate za začetek? Oldtimerje, popularne avte iz 90ih, morda raje preprost motocikel?

Hvala za vaše izkušnje in nasvete že v naprej.

JanBrezov ::

Nimam pojma o stvari, podajam pa alternativno idejo: "kit car". Gre se za to, da kupiš cel avto po delih in ga sam sestaviš. V tujini obstaja cela industrija za to, kako je pri nas, pa ne vem. Npr.: https://www.factoryfive.com/, kjer imajo tudi šolo, v kateri v treh dneh sestavijo avto. Pred desetletji je bila na Discovery ena odaja, kjer je nekdo sestavljal tak avto.

matobeli ::

SHA-256 je izjavil:

Oldtimerje, popularne avte iz 90ih, morda raje preprost motocikel?


Popularne avte iz 90ih. Za začetek vzemi nekaj voznega brez preveč rje, po možnosti japonskega/nemškega izvora. Predvsem za japonski segment dobiš fine zadeve, ker niso tako popularne, so pa še vedno rock solid glede mašine.

Kar se boš najprej naučil je menjava dotrajanih karoserijskih delov iz gume, obnova tekstila, plastike, čiščenje, popravilo kabinskih delov, menjava parabol v lučeh in take prčkarije.

Švasanje prepustiš drugim, razen če se res hočeš naučit.

nejc_nejc ::

Moj predlog, zrihtaj en moped, ostalo bos kasneje.
Greš čez vse faze.

Buggy ::

hehe...sem imel plan to delat s sinovi in tudi hranil lep cajt 1965 VW hrosca. Hrosc je sel potem k resnemu restavratorju, ker otroci niso imeli zelje, jaz pa tudi ne vec interesa in casa.
Zdej bi se pa spet sel te hece, otroci pa tud, ker se je tudi pri njih prebudila zelja...so sle pa cene teh hroscev 10x gor od takrat ko sem ja z prodal :S

pegasus ::

Predpogoj je garaža ali delavnica z vsem potrebnim orodjem. Brez tega je šraufanje veliko bolj naporno, ni pa nemogoče.

Za projekt pa predlagam starega subaruja. Se naučiš flikat in švasat rjo in pleh, vse ostalo je pa zelo enostavno za pošraufat, community ogromen, third party marketplace tudi.

mn ::

Nikoli delal nic podobnega tako da govorim na pamet, ampak jaz bi gledal v smer necesa kar se je veliko prodalo (zaradi dostopnosti rezervnih delov in znanja), nekaj kar je se vozno in ni prevec vlozka do tega da se lahko vozis in da je poceni. Da ni prehudo tudi ce na koncu na odpad peljes.

Predvsem bi gledal kje bi dobil znanje (obstaja recimo https://haynes.com/en-gb/ Hayes manual ali kaj podobnega) in kje bi dobil dele in konec koncev za koliko denarja.

SHA-256 ::

JanBrezov je izjavil:

Nimam pojma o stvari, podajam pa alternativno idejo: "kit car". Gre se za to, da kupiš cel avto po delih in ga sam sestaviš. V tujini obstaja cela industrija za to, kako je pri nas, pa ne vem. Npr.: https://www.factoryfive.com/, kjer imajo tudi šolo, v kateri v treh dneh sestavijo avto. Pred desetletji je bila na Discovery ena odaja, kjer je nekdo sestavljal tak avto.


Tole vsekakor zgleda zanimivo - IKEA pristop avta, vendar bi šel raje v drugo smer.

matobeli je izjavil:


Popularne avte iz 90ih. Za začetek vzemi nekaj voznega brez preveč rje, po možnosti japonskega/nemškega izvora. Predvsem za japonski segment dobiš fine zadeve, ker niso tako popularne, so pa še vedno rock solid glede mašine.

Kar se boš najprej naučil je menjava dotrajanih karoserijskih delov iz gume, obnova tekstila, plastike, čiščenje, popravilo kabinskih delov, menjava parabol v lučeh in take prčkarije.

Švasanje prepustiš drugim, razen če se res hočeš naučit.


Nekaj takega sem pričakoval. Za menjavo bolj kompleksnih (motor, menjalnik..) ali kovinskih delov se verjetno bolj splača pregledovati avto odpade in podobno?

nejc_nejc je izjavil:

Moj predlog, zrihtaj en moped, ostalo bos kasneje.
Greš čez vse faze.


Mogoče je to res najboljša ideja, pa po par mesecih vidim kje sem. Ali pa nekaj takega, hehe.

pegasus je izjavil:

Predpogoj je garaža ali delavnica z vsem potrebnim orodjem. Brez tega je šraufanje veliko bolj naporno, ni pa nemogoče.


Kaj pa bi spadalo v neko osnovno opremo, specifično za servisiranje avtomobilov? Garažo z osnovnim orodjem vzdrževanja hiše imam, verjetno pa moram gledati v smeri vitla, dvigalke in močnejšega pnevmatskega orodja?

N0t0ri0us ::

JanBrezov je izjavil:

Nimam pojma o stvari, podajam pa alternativno idejo: "kit car". Gre se za to, da kupiš cel avto po delih in ga sam sestaviš. V tujini obstaja cela industrija za to, kako je pri nas, pa ne vem. Npr.: https://www.factoryfive.com/, kjer imajo tudi šolo, v kateri v treh dneh sestavijo avto. Pred desetletji je bila na Discovery ena odaja, kjer je nekdo sestavljal tak avto.


tole odpade že v osnovi. V ameriki imajo lahko na cesti vse kar ima 4 kolesa in izgleda podobno avtu, v evropi boš pa kmalu rabil za menjavo kapic ventilčkov potrdilo o strokovni vgradnji in plačat homologacijo, kaj šele da boš doma zašvasal nekaj cevi in postavil gor motor, podvozje in pleh.

matobeli ::

SHA-256 je izjavil:


Nekaj takega sem pričakoval. Za menjavo bolj kompleksnih (motor, menjalnik..) ali kovinskih delov se verjetno bolj splača pregledovati avto odpade in podobno?


Najbolje je da dokler ne spoznaš teh zadev malo bolje sploh ne probavaš sam oživet avtov ki imajo okvare menjalnikov, motorja ali je treba res velik švasat. Za začetek vzemi nekaj starega, skoraj dobro ohranjenega in zanemarjenega.

Pa fajn je če se naučiš osnove elektronike, če so mehanski deli ponavadi OK bo zih kakšna žica slaba. Ne rabiš skoraj nič orodja sam velik volje. Je pa rewarding, ker na kocu posveti lučka.

Kolk maš pa budgeta in kakšen tip vozila sploh bi iskal?

SHA-256 ::

matobeli je izjavil:

SHA-256 je izjavil:


Nekaj takega sem pričakoval. Za menjavo bolj kompleksnih (motor, menjalnik..) ali kovinskih delov se verjetno bolj splača pregledovati avto odpade in podobno?


Najbolje je da dokler ne spoznaš teh zadev malo bolje sploh ne probavaš sam oživet avtov ki imajo okvare menjalnikov, motorja ali je treba res velik švasat. Za začetek vzemi nekaj starega, skoraj dobro ohranjenega in zanemarjenega.

Pa fajn je če se naučiš osnove elektronike, če so mehanski deli ponavadi OK bo zih kakšna žica slaba. Ne rabiš skoraj nič orodja sam velik volje. Je pa rewarding, ker na kocu posveti lučka.

Kolk maš pa budgeta in kakšen tip vozila sploh bi iskal?


Verjetno imaš prav ja. Nekaj kar se je vozilo, dokler ni pri kakemu upokojencu končalo pod plahto.
Kot berem ostale forume so popularne izbire BMW e30/e34 in Golf 3ke, verjetno je zunaj tudi veliko rezervnih delov.
Elektrotehnika mi je precej domača, znam marsikaj doma zvezati tudi sam.
Budgeta pa nimam zacementiranega. Če v dveh letih noter zmečem EUR10k+ in me bo delo veselilo, ne bo problema.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: SHA-256 ()

matobeli ::

Začni z čem manj premium od E30 in bolj atraktivnim od GolfIII (vsaj golf II)

Recimo lepa izbira za začetka bi bila kakšen VW Caddy (oblika Golf II), https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Alpa kakšna mečka stara, Audi 80...

SHA-256 ::

matobeli je izjavil:

Začni z čem manj premium od E30 in bolj atraktivnim od GolfIII (vsaj golf II)

Recimo lepa izbira za začetka bi bila kakšen VW Caddy (oblika Golf II), https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...

Alpa kakšna mečka stara, Audi 80...


Si pogledam, hvala za predloge in vse napisano.

Ahim ::

JanBrezov je izjavil:

Nimam pojma o stvari, podajam pa alternativno idejo: "kit car". Gre se za to, da kupiš cel avto po delih in ga sam sestaviš. V tujini obstaja cela industrija za to, kako je pri nas, pa ne vem. Npr.: https://www.factoryfive.com/, kjer imajo tudi šolo, v kateri v treh dneh sestavijo avto. Pred desetletji je bila na Discovery ena odaja, kjer je nekdo sestavljal tak avto.

Ja, ampak ko je sestavil kit Cobro je pa v naslednji sezoni obnavljal Jaguarja E-type, kar je priblizno 100x bolj kul kot fake AC Cobra na podvozju starega Forda, tako da lahko razumem OPja da ga vlece ;)

mihi666 ::

Če še nisi obnovil mopeda. Ne začni z avtom rabiš prostor orodje in še marsikaj. Da ne boš imel na koncu kupe škatel z deli. Razen če kupiš kaj brez rje in ga samo mehansko vzdržuješ

SambaShare ::

Ogrevan prostor, dvigalo, večji kompresor, varilni aparat so še največji sfrošek. Ostalo orodje kupuješ po potrebi. Kateri avto je pa čisto stvar osebnih preferenc. Glej da šasija ni rjava in da dobiš dele. Mene je dolgo mikal Puch G, pa je potem padla Panda 4x4, ki jo sedaj "staram" ;). No saj Puch še pride na vrsto.

Klamzi ::

Kaj pa če se za začetek lotiš nekaj manjšega, cenejšega in preprostejšega, naprimer Tomos (APN 4)? Imaš vsega po malem - mehaniko, elektroniko in nekaj kleparije.
To boš ziher dokončal in to v nekem doglednem času, ker saj veš, mladina je neučakna =)

JanBrezov ::

Ahim je izjavil:

JanBrezov je izjavil:

Nimam pojma o stvari, podajam pa alternativno idejo: "kit car". Gre se za to, da kupiš cel avto po delih in ga sam sestaviš. V tujini obstaja cela industrija za to, kako je pri nas, pa ne vem. Npr.: https://www.factoryfive.com/, kjer imajo tudi šolo, v kateri v treh dneh sestavijo avto. Pred desetletji je bila na Discovery ena odaja, kjer je nekdo sestavljal tak avto.

Ja, ampak ko je sestavil kit Cobro je pa v naslednji sezoni obnavljal Jaguarja E-type, kar je priblizno 100x bolj kul kot fake AC Cobra na podvozju starega Forda, tako da lahko razumem OPja da ga vlece ;)

Verjetno se gre za oddajo "A Car Is Born" Marka Evansa. Ni poskusil samo avte, ampak tudi motorje in helikopterje. https://markevans.co.uk/project/is-born/

Rias Gremory ::

@OP
Nekaj časa nazaj mi je youtube predlagal nek video iz kanala M539 Restorations. Sicer restavrira samo BMWje ampak mogoče najdeš kakšen zanimiv video ali pa informacijo.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.

starfotr ::

Jaz bi svetoval začeti z manjšimi zadevami začet.

Na primer restavriranje kakega ročnega orodja. Lahko tudi električnega.

Nato prideš na kako motorno žago, moped in nato šele avto.

JanBrezov ::

starfotr je izjavil:

Jaz bi svetoval začeti z manjšimi zadevami začet.

Na primer restavriranje kakega ročnega orodja. Lahko tudi električnega.

Nato prideš na kako motorno žago, moped in nato šele avto.

To je dejansko dobra ideja, saj gre bolj ali manj za podobna dela, ki zahtevajo podobna znanja in orodja. Hkrati je manjši začetni vložek. Če ugotoviš, da to ni zate, bo manj proč vrženega denarja, kot pri rabljenem avtu.

Pred kratkim sem gledal video obnove svetilke na ročni pogon iz druge svetovne vojne. Zelo podobno, kot če bi obnavljal katerikoli del avtomobila. Prilagam video, mogoče je kanal na splošno zanimiv za OP-ja.
WWII Hand-Crank Flashlight/Lantern Restoration - Restoring Lamps

Zgodovina sprememb…

BCSman ::

Raje se loti obnavljanja starih traktorjev, bo bolj smiselno in uporabno.

PacificBlue ::

Znanec je od nekod privlekel Fiata 850 sport coupe pa ga je imel namen obnovit. Kake dve leti ga je imel v garaži, potem pa obupal. Ni našel časa poleg službe in familije.
I’m out.
:3

matobeli ::

Sej to je zelo običajna zadeva, veliko jih poiskusi in odneha. Prodaš naslednjemu in rekuperiraš večino vložka.

gorazdkop ::

Podpiram idejo o avtu :)
Da se, ni tako zelo nemogoče. Najprej si izberi nek avto. Po mojem je najbolje kaj iz pred ali na prehodu v to tisočletje. Pa čim manj rjasto, ker kleparija je čisto drugo poglavje kot šravfanje. O konkretnih primerkih ti ne bom svetoval, ker je čisto odvisno od tvojih preferenc in tega, kako se kak avto stara.
Potrebuješ nek osnovni paket orodja. Meni, kljub zlorabam, odlično služi tak iz interdiskonta (zgolj za primerjavo).
https://www.interdiskont.si/izdelek/nat...
Potem pa seveda še ene par specialnih orodij, odvisnih od znamke.
Za liteturo pa vsaj Haynes. Drugače pa tovarniški servisni priročnik za konkretni model. Pa seveda youtube on podobni tutoriali. Čeprav se jih splača ene par na določeno temo pogledat, ker imaš kar nekaj primerov napačne prakse. Da se pa doma diy narediti praktično vse na avtu :). Edino ne smeš se sekirat, če ne rata :)

Buggy ::

Mogoce tukaj ni bilo prevec razlecnjeno, kaj to vse potegne za seboj.

Za amaterja je ustrezno zrihtat star pleh se najtezja zadeva, ker varilski/kleparski/licarski skilsi niso zamanj cenjeni. V tem primeru je najbolje vzet nekaj s sasijo (hrosc) kjer imas po peskanju bolj kot ne bolt-on, ko ustrezno uredis osnovo. Delov se najde nabroj tako originalnih kot tudi custom (wide).
Potem imas segment, ki je za mene najpomembnjesi in to je podvozje/motor/menjalnik. Za hrosca je bilo veliko bolt-on kitov. Vecji blok, glave, frgazarji, izpuhi...celo Porsche komponente, ce si zelel tako dalec. Podvozje si preko torzijk ze original lahko pedenal, je bilo pa "moj" cas veliko opcij in to cenovno zelo dosegljivih.

Jaz sem za svojega kupoval v takratnem TrgoAvto custom dele pred 20 leti, zdej jih najdes pac drugje.

Sem imel pa zamisljen Cal look rat style...zunaj nic notri in spodaj pa perfect, sploh ker bi lahko plantal notri Porsche motor....pravi sleeper skratka :)



Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Opel Vivaro 2.0 Cdti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
548019 (6672) ;-)
»

Nakup avtomobila do 10000eur

Oddelek: Na cesti
485915 (4032) Raptor F16
»

Rabljen avto za dolge razdalje do 7.000€? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15525200 (20703) matobeli
»

Avto za 1000€ (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15331161 (26388) Heavy

Več podobnih tem