» »

Snap pokazal dejanske AR naočnike

Snap pokazal dejanske AR naočnike

vir: Snap
Snap - V Snapu so v četrto naposled razvili očala, ki si zares zaslužijo naziv "AR", kajti Spectacles četrte generacije imajo za razliko od predhodnikov dejansko vgrajen zaslon. Toda v štartu gre naprava v roke le razvijalcem vsebin in ni še jasno, kdaj zares prispe na trg.

Ko so v družbi Snap pred petimi leti lansirali svoja prva AR očala Spectacles, je šlo bolj za marketinsko oznako kot kaj drugega, kajti naprava ni imela vgrajenega zaslona, zgolj kamerico in mikrofon. Ko je uporabnik z njo posnel okolico, je digitalno vsebino dodal na telefonu, seveda zvečine za objavo v Snapchatovih zgodbicah. Druga različica iz leta 2018 je bila zelo podobna, medtem ko je tretja dodala še eno kamerico, za boljši globinski vtis. Šele s četrto generacijo Spectacles postajajo prava zaključena naprava za obogateno resničnost. Poleg prozornega zaslona in dveh kamer nosijo še štiri mikrofone in stereo zvočnika. Nadzor se vrši tako skozi dotikabilno površino kot glasovno; dodane vsebine je še vedno mogoče razvijati s priljubljenim orodjem Lens Studio.



Kljub napredku pa je že iz video predstavitve precej očitno, da inženirjem osrednjih tehničnih preprek, ki bistveno ovirajo vsesplošen prihod obogatene resničnosti na trg, še vedno ni uspelo dobro premostiti. Opazno je, da prikazovalni zaslon ne obsega vsega vidnega polja, temveč razmeroma omejeno območje. Z 2000 niti je sicer zelo svetel in ga je mogoče uporabljati tudi ob močnejši sončni svetlobi, toda ceno plača baterija, ki zdrži zgolj pol ure. Zato ni presenetljivo, da naprava še ni nared za resničen prihod na trg: podjetje jo bo do nadaljnjega odstopalo vidnejšim ustvarjalcem vsebin, da bi tako postopoma izgradili ekosistem in po potrebi razvili izboljšave.

Kljub previdnemu pristopu v Snapu še vedno trdno verjamejo v premiso, da bodo AR očala v dogledni prihodnosti tako razširjen kos potrošne elektronike, kot so danes pametni telefoni. Ob robu predstavitve očal so za pol milijarde dolarjev kupili podjetje WaveOptics, ki snuje in proizvaja prozorne zaslone. Čeprav je družba še vedno najbolj znana po Snapchatu, si skuša resno utreti pot na področje hardvera; menda snujejo tudi drone. Občutek o AR prihodnosti je močno razširjen v Silicijevi dolini in skoraj vsi velikani razvijajo neko lastno rešitev, je pa Snapova dejansko ena prvih praktičnih, ki je že v štartu namenjena navadnim ljudem in ne inženirjem kot Hololens. Kljub temu pa si nihče ne upa natančneje napovedati, kdaj naj bi tovrstne naprave začele množičneje prihajati v naše roke, kajti tehnični izzivi so še vedno ogromni. V Snapu sami pravijo, da verjetno šele v drugi polovici desetletja.

10 komentarjev

Phantomeye ::

jst od vedno pravim, da je AR nekaj kar ima dejanski use-case v resničnem svetu. VR je več ali manj igračkanje - vsaj dokler se bo VR implementiral z uporabo zaslonov.

Seveda je potenciala za mehke in trde zlorabe veliko

Seljak ::

To je to kar človeštvo potrebuje. Še ena bedarija.

gtx970op ::

Phantomeye je izjavil:

jst od vedno pravim, da je AR nekaj kar ima dejanski use-case v resničnem svetu. VR je več ali manj igračkanje - vsaj dokler se bo VR implementiral z uporabo zaslonov.

Seveda je potenciala za mehke in trde zlorabe veliko


VR v izobraževanju je veliko bolj zanimivo kot pa branje in učenje iz knjige.

Recimo človeško telo lahko v nulo prikažeš v VR, delaš preseke, izklapljaš mišice, kosti, organe in vsakega posameznega označiš in vidiš poimenovanja itd... Enako recimo kako je avto sestavljen in kako deluje vsak posamezni del.

Možnosti je ogromno!

Tomay ::

Si sploh kdo predstavlja kake bolezni bodo izvirale iz tega?
Slušalke - tinitus
Tipkovnice in miške - karpalni sindrom
Telefoni - kratkovidnost
VR - VR slabost
AR - ...

Je kdo starejši od 40 kdaj poskusil imet vr ali ar očala gor več kot pol ure? Zaradi kratkega fokusa potem, ko jih daš dol, vidiš vse megleno.
O kakih nevroloških posledicah in epilepsiji raje ne bom ugibal.

Krasni novi svet.
Voodoo 4Ever

Phantomeye ::

gtx970op je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

jst od vedno pravim, da je AR nekaj kar ima dejanski use-case v resničnem svetu. VR je več ali manj igračkanje - vsaj dokler se bo VR implementiral z uporabo zaslonov.

Seveda je potenciala za mehke in trde zlorabe veliko


VR v izobraževanju je veliko bolj zanimivo kot pa branje in učenje iz knjige.

Recimo človeško telo lahko v nulo prikažeš v VR, delaš preseke, izklapljaš mišice, kosti, organe in vsakega posameznega označiš in vidiš poimenovanja itd... Enako recimo kako je avto sestavljen in kako deluje vsak posamezni del.

Možnosti je ogromno!


Dokler bo držala naslednja trditev: With contemporary commercially available VR systems, the incidence of motion sickness after only 15 minutes is anywhere from 40 to 70 percent je VR praktično useless.

AR omogoča, da imaš ti pred sabo odprt dejanski avto - medtem ko ga šraufaš in ti kaže kaj je kaj oz. postopek servisiranja. Lahko gledaš drevesa, rože živali in ti v real-time kaže, kaj imaš pred sabo.

Dejstvo je, da VR telesu pošilja informacije, ki niso v skladu kaj človek zaznava okoli sebe. Kar pomeni precej nelagodnih posledic. Dokler ne bo VR nekaj, kar priključiš direktno vase, mimo senzorjev telesa, ne bo nikoli zares praktično.

Phantomeye ::

Tomay je izjavil:

Si sploh kdo predstavlja kake bolezni bodo izvirale iz tega?
Slušalke - tinitus
Tipkovnice in miške - karpalni sindrom
Telefoni - kratkovidnost
VR - VR slabost
AR - ...

Je kdo starejši od 40 kdaj poskusil imet vr ali ar očala gor več kot pol ure? Zaradi kratkega fokusa potem, ko jih daš dol, vidiš vse megleno.
O kakih nevroloških posledicah in epilepsiji raje ne bom ugibal.

Krasni novi svet.


Ti z AR vidiš direktno v svet (mislim obstajajo AR zadeve, kjer ti vidiš feed iz kamere, na katero so "nalimani" augmented sloji. Ne pa nujno. Lahko prozorno in so augmented sloji na zadostni razdalji....


Drugače imajo pa tudi VR očala različne pristope k uravnavi fokusa in posledično manjše breme na oči.

Key Quest ::

Tomay je izjavil:

Si sploh kdo predstavlja kake bolezni bodo izvirale iz tega?
Slušalke - tinitus
Tipkovnice in miške - karpalni sindrom
Telefoni - kratkovidnost
VR - VR slabost
AR - ...

Je kdo starejši od 40 kdaj poskusil imet vr ali ar očala gor več kot pol ure? Zaradi kratkega fokusa potem, ko jih daš dol, vidiš vse megleno.
O kakih nevroloških posledicah in epilepsiji raje ne bom ugibal.

Krasni novi svet.


Sicer imam 34 let, vendar sem prejsnji teden imel po par ur dnevno gor VR ocala brez nekih tezav, sicer pa je bila dejanska VR interakcija le manjsi del tega, vecinoma sem jih uporabljal namesto zaslona, torej branje teksta/gledanje videov ... za kaj bolj produktivnega bi bolj tezko to ponucal. Je pa nemogoce zdaj tle ocenjevat dolgorocne posledice uporabe. Pri meni osebno se je zdel kar velik problem sama disasociacija s svojim telesom in svojo okolico, ki lahko dolgorocno pripelje do mnogih psiholoskih tezav. Sem tudi zeni malce v hecu rekel, da ce bi to dobil pred dvajstimi leti, vrjetno danes ne bi imel druzine, pac pa zivel izkljucno v virtualnem svetu. :)

Pa se tole ... tinitus in karpalni sindrom nastopi zaradi napacne uporabe, torej v enem primeru predolga izpostavljenost previsokemu nivoju glasnosti in v drugem neprimerna drza cez daljsa obdobja brez vmesnih pavz/razgibavanja. Sicer res da vidimo porast teh tezav, vendar sem osebno mnenja da se da z izobrazevanjem glede pravilne ergonomije pri uporabi doticnih naprav precej omiliti posledice.

Osebno sem imel pred desetletjem ze zacetke tezav z razbolelimi zapestji, kar tipicno vodi do karpalnega sindroma, samo sem se tega ognil ravno s pavzami, razbigavanjem rednim menjavanjem periferije, iskanjem napacnih vzorcev drze in popravljanje teh. Do tega prides z izobrazevanjem o zdravstvenih tezavah na delovnem mestu in tudi sedaj redno sedim za mizo in intenzivno delam vec kot dve ali tri ure in ce sem se uspel natrenirat da delam redne pavze, vstanem, grem malo pogledat na vrt, spit kozarec vode, etc., mislim da lahko to vsak naredi.

Sheteentz ::

Tomay je izjavil:

Si sploh kdo predstavlja kake bolezni bodo izvirale iz tega?
Slušalke - tinitus

Titinus zaradi slušalk? Če si sam tole fasal, je nekaj močno narobe s tvojim slušnim organom.

gtx970op ::

Meni je pa igranje video iger bilo zelo zabavno z VR headsetom... Beat saber se dejansko fajn razmigaš medtem ko PC igre pa sediš na riti. Pravtako Half life je izjemna izkušnja bila igrati. Je pa res da sem načeloma 1-2 uri max igral ker se dejansko utrudiš precej. Medtem ko PC pa sem lahk komot po cel dan včasih igre nabijal.

Slabost ti nastane včasih nazačetku ko probaš. Ko se pa malo navadiš pa sprostiš pa je zadeva ok

Tomay ::

Po moje te tvoj glupi telefon kar tako opozori, ko hočeš dat slušalke na ful.

Sheteentz je izjavil:

Tomay je izjavil:

Si sploh kdo predstavlja kake bolezni bodo izvirale iz tega?
Slušalke - tinitus

Titinus zaradi slušalk? Če si sam tole fasal, je nekaj močno narobe s tvojim slušnim organom.
Voodoo 4Ever


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Osveženi iPad Pro z lidarjem in tipkovnico s sledilno ploščico

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
75899 (3569) 7982884e
»

Pametne kontaktne leče niso več daleč

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
174489 (2493) GizmoX
»

Facebook bo nadaljeval s poskusi branja misli

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
144218 (3571) Hermit Bob
»

Junija pridejo Valvovi lastni VR naočniki

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
153942 (2598) rand
»

Zuckerberg prihodnost Facebooka vidi predvsem v VR in AR

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
226790 (5562) Utk

Več podobnih tem