» »

Motorno olje SAE 0W-30

Motorno olje SAE 0W-30

m0LN4r ::

Pozdravljeni,

predvidevam, da je tu nekaj strojnikov, motorsport ljubiteljev. Proizvajalec v navodilih predlaga uporabo olja:
SHELL Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30
potem sem se dodatno kontaktiral Shell, ki mi predlaga
SHELL Helix Ultra Professional AP-L 0W-30, ker kao nimamo tako hudih zim in je navadno 0w-30 pac za vsak slucaj do -40 stopinj primerno.

Glede na to, da avta pod 0 Stopinj prakticno ne premika, premikam pa ga relativno hitro in je izpostavljen vecjim naporom bi potem bilo Professional AP-L 0W-30 boljsa izbira?

Podatki iz PDF od Shell:

Ultra Helix ECT c2/c3 ima:
Kinematicno viskoznost 100C = 11,90
Kinematicno viskoznost 40C = 58,70

Professional pa:
Kinematicno viskoznost 100C = 9,84
Kinematicno viskoznost 40C = 54,42

Kaj pravite strojniki na to?
Lp.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

jest10 ::

SHELL Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30

AP-L je na spodnjem koncu za 30 razred in to ni glih fajn poleti, ko ga teraš v klanec.

m0LN4r ::

Mi lahko bolj obsirno razlozis zakaj?
Oz. zakaj mi Shellov iskalnik predlaga Professional AP-L 0w-30 ? in ECT kot "alternative"
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

b3D_950 ::

https://www.buygreatoil.com/oil-viscosi...

Kinematic viscosity / dynamic viscosity:

1. Kinematic viscosity is a fluid's resistance to flow and shear due to gravity. If a given lubricant's viscosity is lower, it will flow faster. For example, if you pour two containers, one filled with water, and the other with syrup, you would notice that the water flows faster due to its lower viscosity. Additionally, an oil's high-temperature viscosity grade is determined by its kinematic viscosity. This is where the "30" in 5W-"30".

2. Alternatively, there is dynamic viscosity, which is essentially the amount of energy required to move an object through the lubricant. Dynamic viscosity is measured using the Cold Crank Simulator test, and is used to determine an oil's low-temperature viscosity grade. This would be the "5W".


Additionally, you should understand what the numbers identifying different viscosities mean. For example, the "5W" in 5W-30 refers to the lubricant's ability to flow in cold temperatures. The lower this number is, the easier it will be able to flow in cold weather. Meanwhile, the "30" in 5W-30 indicates the fluid's ability to flow at a vehicle's normal operating temperature, which is 100°C. If this number is higher it means that the oil will remain thicker at operating temperature. So, in the above example of 5W-30 vs 0W-30, both would operate the same at operating temperature while the latter would flow better in cold weather.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

b3D_950 ::

Za tiščanje v obrate bi bil verjetno bolj primeren 0W-40 oz. 5W-40.

Motul / Ravenol si pogledal?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

m0LN4r ::

Garancija, tak da samo zgoraj omenjeno.

 Uradno

Uradno

https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

m0LN4r ::

Tako da nevem koji BS je to -40 nimamo, -30 tudi ne, -20 tudi ne, pol pa smo ze pri -10, cesar letos se tudi nisem videl, najnizje je blo -9, pa se to je avto v garazi nad niclo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Raptor F16 ::

Stvar je enostavna.

Hitreje vrtiš, nižjo viskoznost si želiš.

Počasneje vrtiš višjo viskoznost si želiš.

Načeloma pa olje ne sme odstopati od normativov proizvajalca. Gledaš številko specifikacije. Gradacija ... odvisna predvsem od tega kje po svetu se avto vozi.

Standard je ok, če voziš normalno, professional pa če ga voziš v prestavi nižje.

Višja viskoznost pomeni več izgub vendar hkrati tako mazivo prej ustvari oljni klin saj ga ležaj zaradi strižnega odpora lažje črpa.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Saj tista slika zgoraj je iz navodil.

V navodilih na strani 8, da: "priporocamo uporabo ECT C2/C3 0W-30" zaradi ucinkovitosti in optimalne porabe, potem pa zvezdica in pri zvezdici pise, glejte tabelo na strani 9 za izbiro pravilnega olja glede na zunanjo temperaturo okolja kjer se avto uporablja. The fuck?

Moj avto -10 ne vidi nikoli, torej vse kar je pod tistim 20W-50 v tabeli potem odpade.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Raptor F16 ::

m0LN4r je izjavil:

Saj tista slika zgoraj je iz navodil.

V navodilih na strani 8, da: "priporocamo uporabo ECT C2/C3 0W-30" zaradi ucinkovitosti in optimalne porabe, potem pa zvezdica in pri zvezdici pise, glejte tabelo na strani 9 za izbiro pravilnega olja glede na zunanjo temperaturo okolja kjer se avto uporablja. The fuck?

Moj avto -10 ne vidi nikoli, torej vse kar je pod tistim 20W-50 v tabeli potem odpade.


Gre se zato, da mora mazivo opravljati svojo funkcijo tudi pri nizkih temoeraturah. Ne sme kristalizirat mora pa tudi indeks viskoznosti zadostiti za cel režim ogrevanja od skrajnega minusa do delovne temperature cca 100 stopinj celzija.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva

balocom ::

Znamka/model avta? Najdi zahtevano specifikacijo olja, vsak koncern ima to po svoje, nekateri pa zahtevajo samo to pa to SAE kakovost olja. Fun fact, lahko imaš ti dva "modela" olja istega proizvajalca iste viskoznosti, ki ustrezata različnemu naboru proizvjalcev oz. njihovim standardom.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

m0LN4r ::



Evoga zdaj pa bodimo pametni. Glede na to, da se mi za ekonomijo/porabo boljkone jebe bi jaz osebno izbral HX7 ECT 5W-40.

Zdaj verjetno imajo ostali proizvajalci plusminus iste vrednosti glede na klasifikacijo, drugace klasifikacije nimajo smisla.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

EnStot ::

Oba olja, ki si ju predstavil, sta v razredu 0w30, tako da prav velike razlike ni. Ima pa Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 normo ACEA C2, ki pomeni, da se olje pri visoki strižni napetosti vede kot olje nižje viskoznosti in s tem povzroči nižje trenje med drsečimi mehanskimi deli in s tem nižjo porabo goriva. Ampak prihranek je malenkosten. Helix Ultra Professional AP-L 0W-30 je po drugi strani čisto C3 olje, to je brez tega efekta, torej je oljni film pod visoko strižno napetostjo malce debelejši in torej bolje ščiti motorne dele. Ampak resnična višja zaščita je le malenjkost boljša in poraba zaradi višjega trenja malenkost večja.

Važno je, da uporabljaš 0w30 olje. Domnevam, da imaš start/stop funkcijo, ki zahteva od motorja, da je takoj v prvi sekundi polni kondiciji. Torej je pomembno, da ima olje nizko viskoznost in torej zmožnost takojšnjega naoljenja vseh kritičnih delov. Ne eksperimentiraj z višjimi viskoznostmi, dokler je motor še v garanciji in ni istrošen!

balocom ::

Shell Helix Ultra Professional AP-L ustreza nekterim specifikacijam zahtevane s strani PSA ter Fiata (to je zdaj itak ista firma... )
Shell Helix Ultra ECT C3 ustreza nekterim specifikacijam zahtevane s strani BMW-ja, Mercedesa, General motors-a ter Chrysler-a.

Tudi to je važen del...
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

jshadlsa232 ::

5w-30 in podobno ti ne pove kaj dosti, olje mora izpolnjevat ACEA standard, ki je predpisan za motor, kar pa pise v navodilih od avta. Vse ostalo je marketing.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Motorno olje za avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9613671 (11301) jest10
»

Motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7818967 (10223) hojnikb
»

motorna olja (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6819115 (16165) andromedar
»

Olje za v motor

Oddelek: Loža
178696 (7882) ;-)
»

Je kdo vozil vw motor 1.4 16v (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5816606 (15260) AngelOfDeath

Več podobnih tem