» »

Alu platisca - na kaj je potrebno paziti

Alu platisca - na kaj je potrebno paziti

mahoni ::

Iscem nova aluminijska platisca in vec kot berem se bojim karkol kupiti. Od vsega kar sem prebral si nisem mislil, da moram na vse podrobnosti misliti. Jaz sem pac mislil, rabim 18 colska platisca in izberem in to je to. Klinc. Tle je treba pazit na vse. Problem je, ker imam vpisano samo eno dimenzijo 7.5Jx18H20S55.0 in nisem uspel online najti nic pametnega.

Kar sem uspel najti je: RC Design RC32 ALUTEC Singa. To predvidevam, da so low budget feltne? Do nekih 800€ bi se dal za vse 4 oziroma max 1000€, ce me nekdo preprica, da je 200€ vredno vec.

Ampak fora je v tem, da nisem nic nasel za te dimenzije.

steev ::

To je brez veze dajat neki poceni kitajce gor. Kupi original in boš mel mir.
Drugače se pa poleg premera pazi na širino (7.5J v tvojem primeru), razmak med vijaki (npr. 5x120) in ET (v mm, koliko je platišče zamaknjeno glede na pesto). Ko boš našel ustrezno feltno, jo boš moral še homologirat, pa imaš spet težave. Kupi rabljene original in je to to.
:|

cvalsr ::

Ja, 'lite feltne' so bistvena stvar v življenju. Na Avtomobilizem.com boš našel kup somišljenikov ...

mahoni ::

steev je izjavil:

To je brez veze dajat neki poceni kitajce gor. Kupi original in boš mel mir.
Drugače se pa poleg premera pazi na širino (7.5J v tvojem primeru), razmak med vijaki (npr. 5x120) in ET (v mm, koliko je platišče zamaknjeno glede na pesto). Ko boš našel ustrezno feltno, jo boš moral še homologirat, pa imaš spet težave. Kupi rabljene original in je to to.

Rabljene si ne upam kupiti. Ker na videz, ce felga ni zjahana ne bos nicesar opazil. Pol pa prides na montazo in ti nabase gor pol kile utezi.

jero_no1 ::

Daj napiši še vsaj, za katero vozilo gre ali pa napiši še katero dimenzijo gum imaš homologirano.
Če boš dal za 18'' platišča po 150€+/kom, nimaš kaj falit. Glej, da ti bo prodajalec dal TüV certifikat in pa potem ti mora nekdo še napisati potrdilo o strokovni vgradnji (oz. ne vem kako se temu trenutno reče) in jih boš lahko homologiral.

facepalm ::

150€/kom za 18"? Kaj so iz papirja?
Osebno raje brand original iz bolhe kakor nove kopije iz Kitajske.
Sem mislil, da so aftermarket kolesa ze izven mode.

juroz ::

vzemi rabljene original feltne, če niso nič večjega obuškane nima kaj bit. ne delaj prevelike znanosti iz tega.

Dimnik ::

jero_no1 je izjavil:

Daj napiši še vsaj, za katero vozilo gre ali pa napiši še katero dimenzijo gum imaš homologirano.
Če boš dal za 18'' platišča po 150€+/kom, nimaš kaj falit. Glej, da ti bo prodajalec dal TüV certifikat in pa potem ti mora nekdo še napisati potrdilo o strokovni vgradnji (oz. ne vem kako se temu trenutno reče) in jih boš lahko homologiral.


Rabi samo ustrezen tuv, ostalo vse uredi na amzs, avtokrka,itd in plača cca 33e
Potrdilo o strokovni vgradnji rabiš za druge stvari...vzmeti, vlečna kljuka, itd

facepalm je izjavil:

150€/kom za 18"? Kaj so iz papirja?
Osebno raje brand original iz bolhe kakor nove kopije iz Kitajske.
Sem mislil, da so aftermarket kolesa ze izven mode.


Slabo misliš...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dimnik ()

gruntfürmich ::

ko sem jih jaz kupoval sem samo kupil tisto kar so mi dali v avtosalonu; platin, cenene.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Steinkauz ::

mahoni je izjavil:

Iscem nova aluminijska platisca in vec kot berem se bojim karkol kupiti. Od vsega kar sem prebral si nisem mislil, da moram na vse podrobnosti misliti. Jaz sem pac mislil, rabim 18 colska platisca in izberem in to je to. Klinc. Tle je treba pazit na vse. Problem je, ker imam vpisano samo eno dimenzijo 7.5Jx18H20S55.0 in nisem uspel online najti nic pametnega.

Kar sem uspel najti je: RC Design RC32 ALUTEC Singa. To predvidevam, da so low budget feltne? Do nekih 800EUR bi se dal za vse 4 oziroma max 1000EUR, ce me nekdo preprica, da je 200EUR vredno vec.

Ampak fora je v tem, da nisem nic nasel za te dimenzije.


Gledaš razmak in število vijakov.
Ostalo pogledaš TUV, katere dimenzije pnevmatik so dovoljene. Če nimaš vpisane željene, greš na homologacijo, plačaš okol 30eur in ti vpišejo v karton.
Sam sem tako za mazda 3 homologiral 225/40 namesto original 215/45, ki so polno dražje.
Že razlika v ceni za eno samo gumo mi je več kot pokrila homologacijo.

Kaj je združljiv najdeš tle:
https://www.felgenshop.de/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steinkauz ()

Kekokekič ::

Očitno sm res še edini k ma dva kompleta kovinskih feltn in se ne ukvarja z litkami :))

Steinkauz ::

Očitno si res (res si car!) in si full prispeval k tej temi.
@mahoni če si iz Ljubljane, lahko priporočam https://www.matsport.si/
Pri njih sem vzel skupaj z gumami.
Ceno platišč mi je dal boljšo, kot bi jo dobil iz nemčije (130eur vs 150).
Cena gume je bila tudi konkurenčna, montažo sm mel pol pa zastonj.
Skupej z gumami sm dal pol jurja.

mailer ::

Jeklena so za zimske gume, alu pa za letne.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz

mahoni ::

Ni problem homologacija gum. Bolj je problem, ker so vpisane feltne cudnih dimenzij.
ET55 wtf...

starfotr ::

Jaz priporočam nakup felten od proizvajalca vozila. Naj bo to za jeklena ali alu platišča. Tako ni nikoli nobenih težav.

Imam pa z jeklenimi boljše izkušnje. Imam komplet zimskih in letnih za 4 avte na litih in jeklenih. Tudi glede vijačenja so bolj hvaležna jeklena, saj delujejo kot feder podložka (in se tudi ne morejo odvijačit), medtem ko alu lahko z lahko pretegneš, če nimaš moment ključa in še odtegnejo se ti lahko, če si bolj štorast.

Moment ključ je nujen!

fikus_ ::

Najprej se odliči, ali boš imel enako dimenzijo pnevmatik ali ne. Če ne, poiščeš ustrezno dimenzijo pnevmatik (so ti že prilimali povezavo za primerjavo)in glede na to platišča, sledi homologacija nove dimenzije platišč/pnevmatik. Za zimske svetujem kakšnih 10 mm ožje od sedanjih.
Ker kot kaže, da se ne spoznaš dobro na to, pojdi nekam, kjer ti bodo svetovali.

jero_no1 ::

facepalm je izjavil:

150€/kom za 18"? Kaj so iz papirja?
Osebno raje brand original iz bolhe kakor nove kopije iz Kitajske.
Sem mislil, da so aftermarket kolesa ze izven mode.


Kolk pa bi ti dal?
Za mojo Škodo so recimo od 220€ dalje original feltne 18" (pa morda se da še kak popust dobit in prideš na dobrih 200€).

Tudi sam iščem original rabljene, ampak jih je kar težko dobit oz. moraš skoz spremljat oglase, ker se zelo hitro prodajo.

gruntfürmich ::

mailer je izjavil:

Jeklena so za zimske gume, alu pa za letne.

za kmete seveda.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Kvinta ::

Starih ne kupuj ,ker nikol ne veš kaj je blo z njimi dandanes že tak dobro vse popravijo da se sploh več ne vidi al so bla počena ,zvita skrhana itd
Kupi neko dobro firmo naprimer OZ al pa BBS ,Sparco ,Dotz ,Momo itd
Skratka cajt si vzami 1 mesec al pa več ker feln je miljon da ne boš kupo pol boš pa kake boljše vido :D
A.C.A.B

mahoni ::

Starih itak ne bom kupoval.

mahoni ::

Ce sem pravilno razumel, rabim od proizvalca felg certifikat, da je felga certificirana za moje vozilo in potem s tem certifikatom grem homologirat? Dimenzija gum bi v mojem primeru ostala ista.

Motion ::

Za kakšno vozilo pa gre? Zakaj se pa tako izogibaš originalom od proizvajalca vozila? Običajno imajo na voljo kar obsežno paleto različnih platišč.

fikus_ ::

Ne razumeš. Kupiš platišča, ki so primerna za tvoje vozilo (dimenzija platišč+pnevmatik ustreza, pravi ET), pri tem ti naj nekdo pomaga. Če boš izbral drugo dimenzijo pnavmatik in jih nimaš vpisanih v homologaciji, jih boš moral homologirat. Za homologacijo je pa fajn, da imaš TÜV certifikat ali kaj podobnega, s tem dokazuješ da so platišča primerna za prodajo v EU in ne kakšen China čipšit.

Pojdi do enega, ki se ukvarja s tem in naj ti razloži, ker kot kaže se sam ne spoznaš na to.

Ali pa vsaj napiši, katero vozilo imaš, kakšna je homologirana dimenzija pnevmatik in kakšno dimenzijo bi rad imel, da ti bomo lahko konkretno pomagali!

mahoni ::

@fikus
Katero vozilo imam ni pomembno. Vse jaz razumem, ampak ocitno ti ne razumes lepo napisanih slovenskih stavkov.

In vidim, da bi me ti in tebi podobni lepo nategnili, ce ne bi sel brat na internetu.

Nic ne bom jaz kupoval platisc v moji dimenziji in ET. Kot sem ze napisal na zacetku za ta ET, ki je v mojem homologacijskem kartonu ni veliko izbire in 99% platisc takoj odpade.

Dimenzij pnevmatike nisem niti omenjal, kaj sele, da bi govoril o nekih spremembah. Dimenzije pnevmatik OSTANEJO in vgradnja le teh je mozna tako na 7.5J kot na 8J in pri slednji je ze vecji nabor izbire platisc. Tudi ET42 / ET45 je vec izbire za moje vozilo in vsi imajo ABE certifikat.

Za moje pojme se tema lahko zaklene, ker itak ni bilo neke pretirane pomoci, samo nabijanje, kar ze vem.

fikus_ ::

Ne razumeš oz. nočeš razumet, da brez konkretnih podatkov ti nihče ne more konkretno svetovat! Podatke pa skrivaš kot kača noge, zraven pa pričakuješ nasvet.

Nategnil te bo pa verjetno en prodajalec platišč, tukaj smo samo poskušali svetovat. Poleg tega sam kompliciraš, če boš obdržal enako dimenzijo pnevmatik, potem je čisto vseeno ali je ET42 ali 45. Če bi vedel, kako "hodijo" kolesa glede na avto, ko zaviraš ali ko pospešiješ, tudi za nekaj mm, ne bi kompliciral.

Zaradi spremembe širine 7,5J - 8J boš pa moral homologirat platišča, kar ti pa sedaj v času korone ne bo uspelo.

mahoni ::

Vidis, da spet ne razumes. Moj vpisan ET je 55 in ne ET42 ali ET45. Za ET55 kot sem ze 3x napisal ne dobim nic pametnega.

Ne zivim v Sloveniji, tako da v drzavi kjer prebivam, kljub lockdownu, vse zadeve funkcionirajo. Poleg tega se gre za platisca za poletno sezono, tako da imam casa se na pretek.

Homologirati je potrebno popolnoma vsako spremembo. Torej tudi, ko kupim ET45 je potreben vpis.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mahoni ()

jero_no1 ::

Če živiš v tujini, potem boš pa najbolj relevantne informacije dobil lokalno in ne na s-t (sploh ker ne izdaš nobenega točnega podatka).

mahoni ::

Vse podatke sem podal, tudi vprasanja. Odgovore sem ze nasel drugje. Urco ali dve brskanja, razlage na youtube reviews in sem ze up2date z vsemi informacijami. Komplicirate pa vi, ki ste funkcionalno nepismeni in ne znate brat.

Fikus ze 2x govori, da ne vem o cem govorim, a govori mi, da ne bom cutil razlike med ET42 in ET45, a jaz nimam ne ene ne druge, temvec ET55.

fikus_ ::

Se opravičujem, ker nisem podrobno bral tvojih 10 postov, kjer si v vsakem napisal kakšen podatek.

Edini pravi nasvet, pojdi do nekoga, ki ti po zrihtal platišča. Vse ostalo je škoda časa, ker očitno nisi siguren v svojo odločitev oz. se ne spoznaš na to. Če bi vedel, kaj hočeš/rabiš, ne bi spraševal tukaj.

matjaz000 ::

- Pazi tudi na premer pesta. Drugače boš moral uporabiti vmesni obroček.
- A imaš tudi senzor tlaka v ventilu?
- Naležna površina za glave vijakov in dolžina le teh. A boš lahko uporabil iste vijake ali boš moral druge kupiti?

lp, Matjaž

mahoni ::

@matjaz
Seveda. Vse te info tudi dobim pri proizvajalcu, zato sem tudi sel v prvo roko vprasati, ker me je cudilo, da ne morem dobiti platisc visjega cenovnega razreda. Problem je, ker nisem vedel kaj tocno vse pomenijo oznake in stevilke zapisane v homologaciji.

Sedaj ze imam izbranih par platisc in za te imam tudi ze vse informacije, kaj vse je potrebno od drobnega materijala, vrtilni moment etc.

Dimnik ::

Na tuv listu imaš napisane vse podatke, od oblike in dolžine vijaka ,debeline, navoj, potem premer sredinske luknje, kateri ni problematičen, ker dobiš obročke na mero, katero rabiš, pazi tudi pri izbiri gum...naprimer pri meni je za tourana za moja
alu dovoljeno 215 40 18 na 8j felni,enaka alu za novejši letnik pa 225 40 18, ampak smo tudi to uredili in imam 225

Dimnik ::

Še ena uporabna stran, vpišeš sedanje dimenzije in nove in vidiš razliko v širini gum, kakor tudi pozicijo platišč prej, potem

https://www.reifenrechner.at/

mahoni ::

Dimnik je izjavil:

Na tuv listu imaš napisane vse podatke, od oblike in dolžine vijaka ,debeline, navoj, potem premer sredinske luknje, kateri ni problematičen, ker dobiš obročke na mero, katero rabiš, pazi tudi pri izbiri gum...naprimer pri meni je za tourana za moja
alu dovoljeno 215 40 18 na 8j felni,enaka alu za novejši letnik pa 225 40 18, ampak smo tudi to uredili in imam 225

Ja sem videl, ravnokar berem TÜF certifikat za BBS feltno. Je treba res na vse paziti.

Jaz resnicno dvomim, da vulkanizerji sploh pazijo na taksne stvari. Mocno dvomim. Je pa res, da se lahko motim, saj nisem nikoli v zivljenju kupoval nove alu feltne. Vse kar sem imel je bilo original od proizvajalca.

dciglar ::

Ima kdo kakšne izkušnje z litimi platišči voster turškega porekla?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kupiti jeklena platisca za zimo?

Oddelek: Na cesti
354456 (3084) tony1
»

alu platišča za avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6310616 (7083) šernk
»

Lita platišča - Da ali ne (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
538644 (6655) St235
»

Novi Renault Megane 4 2017 lita platišča

Oddelek: Na cesti
114143 (3710) blackbfm
»

Katera dimenzije ALU platišč?

Oddelek: Na cesti
225472 (4781) GrimReaper

Več podobnih tem