Forum » Elektrotehnika in elektronika » 1 fazni motor
1 fazni motor
h25 ::
Ali mi lahko izkušen električar razloži:
-hipotetično da imaš 1,5 kW motor...kakšna je razlika, če ga zaženeš z 25 uF ali 110 uF? Torej zagonnski kondenzator
- zakaj imajo nekateri delovnega in nekateri zagonskega?
se zahvaljujem
-hipotetično da imaš 1,5 kW motor...kakšna je razlika, če ga zaženeš z 25 uF ali 110 uF? Torej zagonnski kondenzator
- zakaj imajo nekateri delovnega in nekateri zagonskega?
se zahvaljujem
Highlag ::
Imaš dve varianti.
Prva ima manjši kondenzator, ki je vedno vezan v serijo s pomožnim navitjem s katerim motor sploh štarta.
Druga ima večji kondenzator in močnjše navitja, ki da zagonu večjo moč, ki je potrebna recimo za zagon kompresorja ali kakšnega večjega bremena, motor pa ima v tem primeru tudi centrifugalno stikalo, ki pomožno navitje odklopi, ko motor doseže ustrezne obrate.
Prva ima manjši kondenzator, ki je vedno vezan v serijo s pomožnim navitjem s katerim motor sploh štarta.
Druga ima večji kondenzator in močnjše navitja, ki da zagonu večjo moč, ki je potrebna recimo za zagon kompresorja ali kakšnega večjega bremena, motor pa ima v tem primeru tudi centrifugalno stikalo, ki pomožno navitje odklopi, ko motor doseže ustrezne obrate.
Never trust a computer you can't throw out a window
A. Smith ::
Ali
- zakaj imajo nekateri delovnega in nekateri zagonskega?
Z motorjem je lahko vzporedno vezan kondenzator, ki kompenzira jalovo moč. Tak kondenzator je na omrežje priključen ves čas obratovanja motorja.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
h25 ::
@ highlag a se nisi malo zmotil? pomožno navitje je večji kondenzator, ki ga je potrebno isklopiti.
Ok hvala. Torej ni nič narobe, če je priklopljen non stop na delovni stator. Namesto centrifugalne sklopke lahko zmontiram stikalo 0-1-2 . Torej pomožno navitje samo pae sec za zagon, potem pa preklop na glavno.
Zakaj pa imajo nekateri motorji 2x enaka navitja? Pri pomožnem navitju naj bi potegnilo manj zagonskega toka a ne?
Ok hvala. Torej ni nič narobe, če je priklopljen non stop na delovni stator. Namesto centrifugalne sklopke lahko zmontiram stikalo 0-1-2 . Torej pomožno navitje samo pae sec za zagon, potem pa preklop na glavno.
Zakaj pa imajo nekateri motorji 2x enaka navitja? Pri pomožnem navitju naj bi potegnilo manj zagonskega toka a ne?
A. Smith ::
Zakaj pa imajo nekateri motorji 2x enaka navitja? Pri pomožnem navitju naj bi potegnilo manj zagonskega toka a ne?
Načeloma ima pomožno navitje manjšo moč. Če je zagon zelo težak, se moč pomožnega navitja lahko približa glavnemu.
Motorji z dvema enakima navitjema so povečini tisti, ki jim lahko obrnemo smer.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
h25 ::
Hvala
Imam motor 1,5 kw, 2800 rpm, na tablici pise 25uF na pomoznem navitju. Vendar motor povleče veliko toka. Če predelam tako, da dam tega 25 na glavni stator, na pomožnega pa 110uF ali bo kaj bolje? je brez sklopke za pomožni, tako da moram ugradit stikalo 0-1-2. Ali pa zagonsko stikalo, samo mislim da je veliko dražje.
Imam motor 1,5 kw, 2800 rpm, na tablici pise 25uF na pomoznem navitju. Vendar motor povleče veliko toka. Če predelam tako, da dam tega 25 na glavni stator, na pomožnega pa 110uF ali bo kaj bolje? je brez sklopke za pomožni, tako da moram ugradit stikalo 0-1-2. Ali pa zagonsko stikalo, samo mislim da je veliko dražje.
fikus_ ::
1f EM ob zagonu potegne velik tok. Temu se z navadnim stikalom ne boš izognil. Prav tako dvomim, da bolj obvladaš elektrotehniko, kot proizvajalec, ki je naredil ta EM, tako , da ga pusti takšnega kot je.
Lahko se temu izogneš s frekvencnikom, za male moči niso več dragi.
Lahko se temu izogneš s frekvencnikom, za male moči niso več dragi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()
mirator ::
Ali mi lahko izkušen električar razloži:
-hipotetično da imaš 1,5 kW motor...kakšna je razlika, če ga zaženeš z 25 uF ali 110 uF? Torej zagonnski kondenzator
- zakaj imajo nekateri delovnega in nekateri zagonskega?
se zahvaljujem
Tako enostavno pa to le ne gre.
Enofazni asinhronski elektromotorji potrebujejo kondenzator za to, da se dobi vrtilno elektromagnetno polje, ki rotor motorja zavrti v določeno smer. Pri elektromotorjih manjših moči se prakticira pogonski kondenzator, ki je vključen ves čas obratovanja pri nazivni obremenitvi. Pri močnejših elektromotorjih, kjer je potreben večji zagonski moment, se vzporedno s pogonskim kondenzatorjem, preko centrifugalnega stikala, priključi zagonski kondenzator, ki omogoči večji zagonski moment in se ob dosegu nazivnega števila vrtljajev odklopi.
Kakšna je razlika? Hja, najmanjša škoda bo, če ti bo izklopil inštalacijski odklopnik ali pregorela varovalka. Lahko pa ti pregori tudi navitje v motorju, lahko se elektomotor segreje tako, da te bo opeklo...
Upoštevaj nasvet @fikusa.
h25 ::
Hvala za odgovore in mnenja. vem zakaj ima motor kondenzator in zakaj sklopko, nisem pa vedel zakaj točno nekateri delovnega nekateri pa sam zagonskega, sedaj sem se že malo pozanimal.
mirator gre tako enostavno. imam drugi motor na kompresorju, 2,2 kw pa ne porabi toliko A ob zagonu, kljub temu, da mora zagnat kompresor. Tisti 1,5 kw je pa cirkular, brez rezila in brez jermenov....
mirator gre tako enostavno. imam drugi motor na kompresorju, 2,2 kw pa ne porabi toliko A ob zagonu, kljub temu, da mora zagnat kompresor. Tisti 1,5 kw je pa cirkular, brez rezila in brez jermenov....
Matej65 ::
Pozdravjeni,
bom vprašal kar tule ker je že bilo govora o kondenzatorjih. Se pravi imam motor ELEKTROKOVINA 112S 2KS in ob zagonu po nekaj sekundah pregori zagonski kondenzator. Sedaj pa me zanima ali je možno da pregori ker ga ne izklopi ali je kondenzator premalih vrednosti? Na kondenzatorju (s katerim je motor prej obratoval normalno) se podatki kondenzatorja ne vidijo.
LP, Matej
bom vprašal kar tule ker je že bilo govora o kondenzatorjih. Se pravi imam motor ELEKTROKOVINA 112S 2KS in ob zagonu po nekaj sekundah pregori zagonski kondenzator. Sedaj pa me zanima ali je možno da pregori ker ga ne izklopi ali je kondenzator premalih vrednosti? Na kondenzatorju (s katerim je motor prej obratoval normalno) se podatki kondenzatorja ne vidijo.
LP, Matej
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Elektromotor pralnega stroja (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 45365 (12310) | lovro535v2 |
» | Sprememba smeri vrtenja enofaznega motorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 11434 (11286) | AtaStrudl |
» | Kaj je naloga kondenzatorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 15666 (14743) | steev |
» | Izvodi navitij elektromotorjaOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 2667 (2287) | XeonAdvanced |
» | elektro motor - kako obrniti vrtenjeOddelek: Elektrotehnika in elektronika | 22008 (21730) | VolkD |