Forum » Problemi človeštva » Cena goriva
Cena goriva
gune64 ::
Sem že povedal da je pogodba z Sol Navitasom za postavitev sončne elektrarne že podpisana, vlogo na elektro in eko sklad smo oddali konec marca, zdaj pa čakamo na soglasje (za obdelati imajo baje preko 3000 vlog in samo 2 zaposlena). Ko soglasje enkrat bo (pravijo da traja par mesecev da razrešijo vlogo), traja postavljanje elektrarne en delaven dan. Najbolj donosna opcija je da sončno elektrarno vzameš na kredit eko sklada in 7 do 8 let plačuješ ENAKO na mesec kot si do sedaj (le da namesto za elektriko Gen-iju pač daješ za obrok kredita sončne elektrarne), nato pa se ti elektrarna odplača po 7 do 8 letih in imaš pe 30 let skoraj zastonj štrom (vse kar moraš plačat je okrog 10 EUR na mesec obračunske moči). Keš ki bi ga drugače namenil za sončno elektrarno pa investiraš tako kot si rekel. Torej imaš za isti denar OBOJE: investicijo v sklade IN sončno elektrarno ki si jo dobil v bistvu ZASTONJ na kredit (kredit ti je pa odplačala sama produkcija elektrarne). Sicer pa tudi če sončno elektrarno skeširaš (torej ne vzameš kredita eko sklada), je to še vedno bolj donosno kot večina delnic in skladov, hkrati pa je zelo varna naložba. Ampak kot pravim: če jo vzameš na kredit eko sklada te to ne stane NIČ VEČ. Dobiš jo ZASTONJ,ker ti kredit odplačačuje sama produckija elektrarne. Zgoraj glede etanola bi samo še dodal da proizvodnja iz koruze nima smisla, ima pa smisel pridelava z trajenga prosa (switchgrass), kjer je pa za razliko od koruze dejansko 60 procentni net benefit pri emisijah CO2 glede na kurjenje goriva. Tako da sam etanol kot tak ni problematičen, problematično je to da ga pridobivamo iz koruze, kar močno draži cene hrane in povečuje emisije toplogrednih plinov. Več pa v videu od Engineering explained, ki je objavljen zgoraj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
aborko ::
Pri men je relativno enostavno, tankam 1x na ~2 meseca tistih 50 litrov in z enim tankom naredim tam ~1000km. Strošek ni omembe vreden, tam 38EUR na mesec, manj kot naročnina na časopis in tam ~1% družinskega proračuna. Če bi se dosti vozil, bi vzel kakega dizla. Zadnjič sem vozil fokusa 1.5 tdci, če se voziš podobno kot večina električnih avtov, torej okoli 80km/h pije pod 2,8, pri 100km/h 3,5, pri 120 pa okoli 4l/100km. So kr močno izboljšali porabo, gre za relativno velike avte, niso to jajčka tipa clio 2...
poraba na 8 min 19s
poraba na 8 min 19s
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
gune64 ::
Torej se voziš veliko manj kot pa povprečen Slovenec. Na dan prevoziš v povprečju glede na tvoje podatke samo 16 km (praviš da 1000 km prevoziš v 2 mesecih). Večina Slovencev prevozi dosti več in tudi daje mnogo več za gorivo. Tvoje porabe ki si jih napisal so zlagane, vir je Spritmonitor.de, kjer je povprečna poraba dosti dosti višja od tvoje ki jo navajaš. Par sekund merjenja porabe na posnetku pa ni vredno počega groša. Bom razložil zakaj: ne veš ali je veter v hrbet, ne veš ali je rahel klanec navzdol, ne veš ali je avto klimo lihar sam od sebe začasno izklopil ker je dosegel nastavljeno temperaturo, ne veš ali je altenator ravnokar nehal filati akumulator ker je dosegel 100 % napolnjenost in še mnogo dejavnikov. Porabo se meri tako:
1. Resetiraj števec porabe
2. Vozi se 20 km najprej v eno smer, nato se obrni in po isti cesti 20 km v drugo smer do začetne lokacije, s tem izničiš morebitna nihanja zaradi rahle spremembe nadmorske višine.
3. Tadaa, odčitaj porabo. Toliko kot kaže kaže.
Na tak edini pravilen način testira porabe Youtube kanal "1001 cars". Vpiši in poglej. :)
1. Resetiraj števec porabe
2. Vozi se 20 km najprej v eno smer, nato se obrni in po isti cesti 20 km v drugo smer do začetne lokacije, s tem izničiš morebitna nihanja zaradi rahle spremembe nadmorske višine.
3. Tadaa, odčitaj porabo. Toliko kot kaže kaže.
Na tak edini pravilen način testira porabe Youtube kanal "1001 cars". Vpiši in poglej. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
ZveeZ ::
Torej se voziš veliko manj kot pa povprečen Slovenec. Na dan prevoziš v povprečju glede na tvoje podatke samo 16 km. Večina Slovencev prevozi dosti več in tudi daje mnogo več za gorivo. Tvoje porabe ki si jih napisal so zlagane, vir je Spritmonitor.de, kjer je povprečna poraba dosti dosti višja od tvoje ki jo navajaš. Par sekund merjenja porabe na posnetku pa ni vredno počega groša. Bom razložil zakaj: ne veš ali je veter v hrbet, ne veš ali je rahel klanec navzdol in še mnogo dejavnikov. Porabo se meri tako:
1. Resetiraj števec porabe
2. Vozi se 20 km najprej v eno smer, nato se obrni in po isti cesti 20 km v drugo smer do začetne lokacije, s tem izničiš morebitna nihanja zaradi rahle spremembe nadmorske višine.
3. Tadaa, odčitaj porabo. Toliko kot kaže kaže.
KP-KK-KP konstantno med 100 in 110 (ni bilo prometa). Povprecna 3.5l, klima ON.
gune64 ::
Ps: pogledal sem povprečno porabo ljudi za tvoj Ford Focus in je veliko večja od številk ki jih navajaš!
Dizel: 5,6 litra na 100 km
Bencinar: 7,59 litra na 100 km
Vir: https://www.spritmonitor.de/en/overview...
Težka. Bolj tam 4 litre pri 100 km/h. Vendar pri 130 km/h pa 2 litra več. Je še kdo dobil misel da se splača peljati malo počasneje?
Dizel: 5,6 litra na 100 km
Bencinar: 7,59 litra na 100 km
Vir: https://www.spritmonitor.de/en/overview...
KP-KK-KP konstantno med 100 in 110 (ni bilo prometa). Povprecna 3.5l, klima ON.
Težka. Bolj tam 4 litre pri 100 km/h. Vendar pri 130 km/h pa 2 litra več. Je še kdo dobil misel da se splača peljati malo počasneje?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
če se voziš podobno kot večina električnih avtov, torej okoli 80km/h pije
To si pa malo falil. :) Če se voziš 90 km/h ima elekrični avto ranga 13 kWh na 100 km porabe. Če voziš 130 km/h pa 20 kWh. Dizelski avto na regionalki 4 do 5 litrov porabe (40 do 50 kWh), na avtocesti pa 6 do 8 litrov porabe (60 do 80 kWh). Loh dam rezultate testov kanala 1001 cars če kdo hoče. Torej:
90 km/h: 13 kWh vs 40 do 50 kWh
130 km/h: 20 kWh vs 60 do 80 kWh
To da je električni avto 80 % učinkovit, dizel povprečno 20 % učinkovit in bencinar 16 % učinkovit je pa splošno znano dejstvo.
Znanstvena študija:
https://www.sciencedirect.com/science/a...
"The TTW efficiency for combustion engines is about 16%-20% when all driving situations are included, as reported by [4]. However, this number varies depending on the driving situation. According to [5], typical values are 10%-13% on urban cycles and about 28% for highway cycles. [6] "
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
aborko ::
Tvoje porabe ki si jih napisal so zlagane, vir je Spritmonitor.de, kjer je povprečna poraba dosti dosti višja od tvoje ki jo navajaš.
Inženirček, to je tako kot bi rekel, povprečna ocena na faksu je 7,33, ne moreš ti povprečno met 9+, lažeš! NO vse se da, če se zna in hoče. Eni nočejo in eni ne znajo. Isto je pri porabi, avto ti da možnost, eni jo izkoristijo, enim je vseeno. In prav je tako, samo ne trditi da se ne da... Moja poraba že štima sicer ne bi z enim 50L tankom naredil 1000km+, štima? Fizično ne bi šlo.
Dizelski avto na regionalki 4 do 5 litrov porabe
Res? Si prepričan v tvoje besede. 5L na regionalki z dizlom Kaj pa je tole? Skoraj pol manj in to z veliko oktavio karavan?
Oktavia: 2,83l/100km:
Poraba na: 25 min 47s
Ti jemlješ spritmonitor za referenco, a pozabljaš da povprečen voznik ice avta pač ne varčuje tako kot povprečen voznik avta na štrom. Da pa se, videji zgoraj so lep dokaz. Eni jemjejo to kot izziv, ne potrebo. PAč se ne voziš 140, ampak lepo 100-120 in maš pod 4 porabo z dizlom. ČE res šparaš pa pod 3, video zgoraj je dokaz. Če že hočeš šparati, ne rabiš avta na štrom za 40k+ EUR. Tako preprosto je to...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
gune64 ::
Inženirček, to je tako kot bi rekel, povprečna ocena na faksu je 7,33, ne moreš ti povprečno met 9+, lažeš! NO vse se da, če se zna in hoče. Eni nočejo in eni ne znajo. Isto je pri porabi, avto ti da možnost, eni jo izkoristijo, enim je vseeno. In prav je tako, samo ne trditi da se ne da... Moja poraba že štima sicer ne bi z enim 50L tankom naredil 1000km+, štima? Fizično ne bi šlo.
Ne, nič ne lažem, sem povedal koliko so povpečne porabe ljudi. In nisem rekel da se ne da, rekel sem da mora biti postopek MERJENJA ta pravi, če ni se meritev zavrže ker ni taprava. Sem že zgoraj po točkah zapisal kakšen je postopek merjenja in zakaj ni zadosti da se za par sekund pogleda trenutno porabo.
Res? Si prepričan v tvoje besede. 5L na regionalki z dizlom Kaj pa je tole? Skoraj pol manj in to z veliko oktavio karavan?
Oktavia: 2,83l/100km:
Tole je napačen postopek merjenja, verjetno pri vetru v hrbet, v času ko kompresor klime in altenator ravno ni delal, ter verjetno še malekonsten klanec navzdol (končna nadmorska višina je nižja od začetne).
Ti jemlješ spritmonitor za referenco, a pozabljaš da povprečen voznik ice avta pač ne varčuje tako kot povprečen voznik avta na štrom. Da pa se, videji zgoraj so lep dokaz.
Če pri električnemu avtu NIČ ne varčuješ imaš 4x manjšo porabo energije kot pri dizlu/bencinarju, to je dejstvo.
. ČE res šparaš pa pod 3, video zgoraj je dokaz.
S hibridom ja, drugače ni šanse pri pravilnem merjenju.
aborko ::
Ne vem kako si naredil faks, če takoj spregledaš, da gre za krožno pot. Torej konec in začetek je v isti točki, tankano na isti črpalki. A misliš da so vsi takšni amaterji kot ti? Da ne vedo kako se meri poraba? Si sploh pogledal zadnji video? Daj vnesi tisti dve točki v google maps pa boš videl da je razdalja med njima le 500km. Pot je seveda krožna, da se izniči vpliv vetra, nadmorske, vpliv črpalke, meritev ni trenutna, ampak je prevoženih 1000km in končna poraba 2,83l/100km, zato tvojo sanjanje o vplivu alternatorja in ostale nebuloze odpadejo. Pa tole je bila faking oktavia karavan, z kakšnim manjšim avtom bi bila poraba še nižja. Nimaš ravno stika z realnostjo, že večkrat dokazano, nimaš pojma kaj je sposoben ICE zadnjih let, navaješ neke absurdne porabe in na podlagi teh računaš, koliko bi ljudje prihranili. Folk piše da se vozi z 3.5l-4/100km po AC z klimo. In ti praviš, da lažejo...
DamijanD ::
gune64 dejansko je kar zabavno koliko bolj zaupaš nekim povprečjem kot pa konkretnim podatkom soforumašev (pa naj si bo to za porabo ICEjev ali pa za generacijo SEjev)
ZveeZ ::
KP-KK-KP konstantno med 100 in 110 (ni bilo prometa). Povprecna 3.5l, klima ON.
Težka. Bolj tam 4 litre pri 100 km/h. Vendar pri 130 km/h pa 2 litra več. Je še kdo dobil misel da se splača peljati malo počasneje?
V bistvu realna. In to z dvema odraslima in otrokom onboard.
Verjetno bi s primernim tlakom v pnevmatikah ter z letnimi pnevmatikami in sam v avtu, prisel blizu 3l. Se spritmonitor nakazuje, da je to mogoce.
hojnikb ::
Res? Si prepričan v tvoje besede. 5L na regionalki z dizlom Kaj pa je tole? Skoraj pol manj in to z veliko oktavio karavan?
Dejansko res. Še stara kanta z 1.9tdi zmore bp pod 4l na regionalki, pa ni nek vrhunec varčnosti in tehnologije.
#brezpodpisa
49106 ::
Utk ::
gune64 dejansko je kar zabavno koliko bolj zaupaš nekim povprečjem kot pa konkretnim podatkom soforumašev (pa naj si bo to za porabo ICEjev ali pa za generacijo SEjev)
Povprečje ni idealna metrika, je pa veliko boljša od posamezne izkušnje. Nič ti ne pomaga 3,2 iz Maribora v Koper, če si potem v Kopru prišel v zastoj in porabil še 2 litra, ko nek hibrid ne bi porabil niti 2 dcl, da ne govorimo električni. V povprečju so tudi zime, mrzli starti, kratke relacije, iskanje parkinga itd., ne samo idealno cijazenje po avtocesti.
gune64 ::
Ne vem kako si naredil faks, če takoj spregledaš, da gre za krožno pot. Torej konec in začetek je v isti točki, tankano na isti črpalki. A misliš da so vsi takšni amaterji kot ti? Da ne vedo kako se meri poraba? Si sploh pogledal zadnji video? Daj vnesi tisti dve točki v google maps pa boš videl da je razdalja med njima le 500km. Pot je seveda krožna, da se izniči vpliv vetra, nadmorske, vpliv črpalke, meritev ni trenutna, ampak je prevoženih 1000km in končna poraba 2,83l/100km, zato tvojo sanjanje o vplivu alternatorja in ostale nebuloze odpadejo. Pa tole je bila faking oktavia karavan, z kakšnim manjšim avtom bi bila poraba še nižja. Nimaš ravno stika z realnostjo, že večkrat dokazano, nimaš pojma kaj je sposoben ICE zadnjih let, navaješ neke absurdne porabe in na podlagi teh računaš, koliko bi ljudje prihranili. Folk piše da se vozi z 3.5l-4/100km po AC z klimo. In ti praviš, da lažejo...
Faks sem naredil z skoraj samimi desetkami, tvojega videa pa priznam da nisem prej pogledal prav podrobno ker se mi je mudilo. No sedaj sem ga. Ja gre za krožno pot, nič nisem spregledal. Kje je podatek za veter?! Koliko vetra je bilo v hrbet? Ko jaz testiram, testiram proper, ne pa amatersko, to si lahko kar siguren.
Pot je seveda krožna, da se izniči vpliv vetra
NE, ker veter se lahko vmes spremeni! Krožna pot NE izniči nujno vetra. Izničila bi ga če bi bila smer vetra skos konstantna ves čas testiranja.
nadmorske
Približno da.
končna poraba 2,83l/100km
To je tako imenovani "Hypermiling Rekord", verjetno z preveč napumpanimi gumami in z IDELANIM prestavljanjem! To 99,9 % ljudi NIKOLI ne doseže! Niti podrazno pa to ni povprečna poraba. Ta rekord je bil dosežen z Škoda Oktavia dizel ki je znan kot eden izmed najbolj varčnih avtov, povprečna poraba ljudi za ta avto pa je 5,76 litra za dizla in 6,95 za bencinarja. Vir: https://www.spritmonitor.de/en/overview...
tole je bila faking oktavia karavan, z kakšnim manjšim avtom bi bila poraba še nižja.
Nimaš stika z realnostjo. Če trdiš da imajo ljudje povprečno porabo pod 3 litre TI nimaš stika z realnostjo! Povprečna poraba je od 6 do 8 litrov za 99 % ljudi! Jaz imam stik z realnostjo za razliko od sebe ki gledaš ene rekorde in si DELUDNO predstavljaš da je to povprečna poraba ljudi.
nimaš pojma kaj je sposoben ICE zadnjih let,
SPET SVOJA NAPAKA! Ne kaj je sposoben! Sej vemo da je v idelanih pogojih z idealnim prestavljanjem in z vetrom v hrbet porabo pod 3 litre možno doseči! Ampak to NIKAKOR NI POVPREČNA PORABA LJUDI, kapiš? :) Povprečna poraba ljudi je 6 do 8 litra. PIka.
navaješ neke absurdne porabe
Navajam povprečne porabe iz Spritmonitor.de. To so zbrani podatki realnih ljudi ki so notri vpisovali svoje lastne porabe. Bolj reprezentativega podatka se ne da dobit.
koliko bi ljudje prihranili.
Prihranili bi veliko. Tudi pri porabi 3 litre bi prihranili veliko. Žal je realna poraba več kot 2x večja od tega. Vir: spritmonitor.de. Nekdo ki se vozi iz Maribora v Ljubljano v 15 letih z električnim avtom prihrani preko 100.000 EUR, nekdo ki se vozi 50 km na dan pa 30.000 EUR. Upošteval sem zelo realno in relativno nizko porabo 6 litrov.
Folk piše da se vozi z 3.5l-4/100km po AC z klimo. In ti praviš, da lažejo.
Tako je, lažejo. To NIKAKOR NI njihova POVPREČNA poraba. To je poraba ki so jo ENKRAT v idealnih pogojih za par minut dosegli po avtocesti z 100 km/h. Žal ljudje v praksi pičijo 130 km/h, poraba pa je vsaj 2 litra višja. Prav tako imaš mesto, kjer je poraba spet višja. In zimo kjer je spet višja. Ipd ipd. Koliko je pa POVPREČNA poraba? Spritmonitor.de. ;)
gune64 dejansko je kar zabavno koliko bolj zaupaš nekim povprečjem kot pa konkretnim podatkom soforumašev (pa naj si bo to za porabo ICEjev ali pa za generacijo SEjev)
Seveda bolj zaupam povprečjem ljudi ki so svoje porabe vpisovali v Spritmonitor.de, kot pa forumašem ki dostikrat lažejo, 99 % pa jih meša med pojmom "povprečna poraba" in "enkrat sem tam pa tam toliko dosegel".
KP-KK-KP konstantno med 100 in 110 (ni bilo prometa). Povprecna 3.5l, klima ON.
Težka. Bolj tam 4 litre pri 100 km/h. Vendar pri 130 km/h pa 2 litra več. Je še kdo dobil misel da se splača peljati malo počasneje?
V bistvu realna. In to z dvema odraslima in otrokom onboard.
Verjetno bi s primernim tlakom v pnevmatikah ter z letnimi pnevmatikami in sam v avtu, prisel blizu 3l. Se spritmonitor nakazuje, da je to mogoce.
Je mogoče po regionalki z idelanimi pogoji (3,5 litre, 3 litre skoraj ni šanse). Ampak povprečna poraba za tvoj avto pa je v rangu 6 do 8 litrov, kar poglej na spritmonitor.de pa boš videl.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
aborko ::
Ja gre za krožno pot, nič nisem spregledal.
Prej si pisal o nadmorski, vpliv alternatorja in da je to trenutna poraba z vetrom v hrbet ter podobnih bedarijah. In to pri videju 1000km vožnje s startom in ciljem v isti točki. Kdo je tu nor...
Približno da.
Kako je lahko približno, če začneš in končaš v isti točki z isto nadmorsko? Boš obrazložil tole, ker me res zanima kaj boš tokrat skupaj spacal?
Navajam povprečne porabe iz Spritmonitor.de. To so zbrani podatki realnih ljudi ki so notri vpisovali svoje lastne porabe. Bolj reprezentativega podatka se ne da dobit.
Seveda se da, reprezentativno zate vzameš svoj avto in zmeriš porabo.
Zakaj pa v isti temi navajaš tvoje ocene iz faksa, ne povprečja vseh, ki so študirali?
Žal ljudje v praksi pičijo 130 km/h, poraba pa je vsaj 2 litra višja.
Električarji ne, oni vozijo po AC okoli 100-120 max, žal večina v praksi, to ti ni jasno se mi zdi...
Povprečna poraba ljudi je 6 do 8 litra. PIka.
In povprečna plača v Švici je 3800€. Kaj točno ta info meni pomeni? Zame to ni reprezentativno in relevantno. Mene zanima koliko zaslužim sam, ne koliko drugi in koliko je povpreččje. In tudi na podlagi zaslužka drugih ne morem sklepati o mojem zaslužku, kapiš? Fino pa je vedeti kaj je možno doseči...
ZveeZ ::
Je mogoče po regionalki z idelanimi pogoji (3,5 litre, 3 litre skoraj ni šanse). Ampak povprečna poraba za tvoj avto pa je v rangu 6 do 8 litrov, kar poglej na spritmonitor.de pa boš videl.
Po AC, dokaj dobri pogoji, predvcerajsnjem.
Vmes je seveda bilo se nekaj km mesta in regionalke. Recimo cca 5% poti.
Na spritmonitorju pa kaze:
Count Fuel type min Ø max
91 Diesel 3,95 4,85 6,90
hojnikb ::
Sj pocasi bo tudi inzinir postudiral, kaksen strel v glavo je EV shitbox za 5k€. Sam kaj, ko ga se vedno daje confirmation bias
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
gune64 ::
Avto iz linka je pefekten drugi avto za do službe in nazaj, za dolge poti pa pač uporabiš ženinega bencinarja. Velika večina družin ima 2 ali več avta. Ne, nič me ne daje confirmation bias, ampak tebe ker si petrohead in kljub očitnim dokazom o nasprotnem še vedno verjameš v naftno pravljico, ki pa se počasi končuje.
Kateri avto?
Je mogoče po regionalki z idelanimi pogoji (3,5 litre, 3 litre skoraj ni šanse). Ampak povprečna poraba za tvoj avto pa je v rangu 6 do 8 litrov, kar poglej na spritmonitor.de pa boš videl.
Po AC, dokaj dobri pogoji, predvcerajsnjem.
Vmes je seveda bilo se nekaj km mesta in regionalke. Recimo cca 5% poti.
Na spritmonitorju pa kaze:
Count Fuel type min Ø max
91 Diesel 3,95 4,85 6,90
Kateri avto?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
gune64 ::
Prej si pisal o nadmorski, vpliv alternatorja in da je to trenutna poraba z vetrom v hrbet ter podobnih bedarijah. In to pri videju 1000km vožnje s startom in ciljem v isti točki. Kdo je tu nor...
Sem ti že povedal da si nor ti, ne jaz. Kot sem ti tudi že povedal da večina ljudi zmeri porabo za par sekund in misli da je to povprečna poraba, zato sem na to napako tudi opozoril. Kot sem ti tudi že povedal da videa prej nisem podrobno pogledal, ker se mi je mudilo nekam it.
Kako je lahko približno, če začneš in končaš v isti točki z isto nadmorsko? Boš obrazložil tole, ker me res zanima kaj boš tokrat skupaj spacal?
Razlika v hidrodinamičnem trenju in pumping loses, zato približno da. Pumping loses in hidrodinamično trenje je isto samo če so isti obrati motorja in ista prestava, kar pa ni nujno če je enkrat klanec, enkrat pa ni. Obvious stuff. :)
Seveda se da, reprezentativno zate vzameš svoj avto in zmeriš porabo.
Če znaš zmeriti in zadevo meriš par mesecev tako da beležiš število kilometrov in količino natankanega goriva BREZ da bi postopek merjenja vplival na "težo tvoje noge", potem je to to. Žal pa večina ljudi ZMOTNO misli da če je enkrat tam pa tam nekje po regionalki dosegel X rezultat da je to že kar njegova povprečna poraba. SEVEDA NI! :)
Električarji ne, oni vozijo po AC okoli 100-120 max, žal večina v praksi, to ti ni jasno se mi zdi...
Kakor kateremu paše, potrebe po 120 km/h pa ni. Z elekričnim Teslo model 3 pičiš 130 km/h in imaš porabe 20 kWh. Z dizlom pičiš 130 km/h in imaš porabe 6 litrov, kar je enako 60 kWh, kar je trikrat več (vsak liter dizla ima 10 kWh). Po mestu pa dizel 6 litrov, kar je 60 kWh, električni pa 10 kWh. 6x manj torej. Razlika je 3 kratna na avtocesti in 6 kratna v mestu.
In povprečna plača v Švici je 3800EUR. Kaj točno ta info meni pomeni? Zame to ni reprezentativno in relevantno. Mene zanima koliko zaslužim sam, ne koliko drugi in koliko je povpreččje. In tudi na podlagi zaslužka drugih ne morem sklepati o mojem zaslužku, kapiš? Fino pa je vedeti kaj je možno doseči...
Številke koliko porabi goriva večina ljudi na 100 km so jasne. Če pa si ti IZJEMA ki se cijaziš 90 km/h vedno in povsod, zime pa ne poznaš, potem moraš pač PRAVILNO zmeriti porabo zase in je to to. Ne pa "enkrat sem uspel X". Briga me. Važno je tvoje povprečje. Ne pa enkrat X. Kaj je možno doseči je mentalna mastrubacija, kakšne so povprečne številke v praksi je pa jasno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: gune64 ()
aborko ::
Nekdo ki se vozi iz Maribora v Ljubljano v 15 letih z električnim avtom prihrani preko 100.000 EUR, nekdo ki se
vozi 50 km na dan pa 30.000 EUR. Upošteval sem zelo realno in relativno nizko porabo 6 litrov.
Spet tvoji neverjetni primeri, če se vsak dan voziš iz Mb v Lj in (in nazaj!??), 15 let, imaš itak ogromne probleme v glavi. Meni očitaš izjeme, mene pa zanima kdo se 15 let vozi iz mb v lj, dnevno? Koliko je takih, ki zgubijo hmm 3 ure dnevno na cesti, vsak dan, 15 let? Je to povprečje, ki ga imaš tako rad? Ali mogoče povprečen slovenec naredi tam 10-12k km letno. Povprečen. In povprečno za to porabi ene 800-1000€ goriva. Kako bo ta prišparal 100k v 15 letih? Za povprečnega slovenca EV pač ni. Ker ne prihraniš nič. Nič občutnega. Če ti pa 38€ mesečno (pa tudi če je 2-3x toliko) predstavlja ogromen prihranek, pa bolje da menjaš službo...
Razlika v hidrodinamičnem trenju in pumping loses, zato približno da. Pumping loses in hidrodinamično trenje je isto samo če so isti obrati motorja in ista prestava, kar pa ni nujno če je enkrat klanec, enkrat pa ni. Obvious stuff. :)
Ti pa res nakladaš in napišeš prvo stvar ki jo zguglaš ... človek preberi še enkrat kaj pišeš. Enkrat je klanec enkrat ni? Daleč si prišel, bravo. Ista prestava, isti obrati? Amm ja mnda ja, če se tip vozi po AC, a ti misliš da kej dol šalta?
Kot sem ti tudi že povedal da večina ljudi zmeri porabo za par sekund in misli da je to povprečna poraba, zato sem na to napako tudi opozoril
Ne ne, ne boš se zmazal žal. Ti citiram, ker zgleda imaš spomin ko švicarski sir.
Tole je napačen postopek merjenja, verjetno pri vetru v hrbet, v času ko kompresor klime in altenator ravno ni delal, ter verjetno še malekonsten klanec navzdol (končna nadmorska višina je nižja od začetne).
Torej komentiral si konkreten video, da je šlo za pot v eno smer, da je končna nadmorska nižja od začetne, itd. Ker po tvoje absolutno ne more biti res, da taka ladja od avta lahko porabi pod 3L/100km. Ko da imaš blokado v glavi in zanikaš realnost. Po tvoje je realnost 5, pa še to samo na relacijah. Ker tako piše na spritmonitorju. ČE hočeš šparat pač voziš, kot vozijo električni avtomobili, v povprečju seveda.
Z dizlom pičiš 130 km/h in imaš porabe 6 litrov,
Samo da je nimaš, če ne gre ravno za 3L v6 dizel. Toliko imam jst pri bencinarju, dizli so pri 5 in celo manj.
Z elekričnim Teslo model 3
Ki si je velika večina slovencev ne more privoščiti, tisti ki pa si jo lahko, pa si jo raje ne, ker cenimo svoj čas in imamo radi svobodo in neomejenost dosega.
Kakor kateremu paše, potrebe po 120 km/h pa ni. Z elekričnim Teslo model 3 pičiš 130 km/h in imaš porabe 20 kWh.
Če hočeš priti na cilj in se nočeš jajcat in iskat polnilnice, zgubljat tam čas, pač moraš prilagoditi hitrost. In dejstvo je, da večina to naredi, povprečen voznik el. vozila, ki btw pri na ni neka tesla. V povprečju. Ko imaš tako rad povprečje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
ZveeZ ::
Avto iz linka je pefekten drugi avto za do službe in nazaj, za dolge poti pa pač uporabiš ženinega bencinarja. Velika večina družin ima 2 ali več avta. Ne, nič me ne daje confirmation bias, ampak tebe ker si petrohead in kljub očitnim dokazom o nasprotnem še vedno verjameš v naftno pravljico, ki pa se počasi končuje.
Je mogoče po regionalki z idelanimi pogoji (3,5 litre, 3 litre skoraj ni šanse). Ampak povprečna poraba za tvoj avto pa je v rangu 6 do 8 litrov, kar poglej na spritmonitor.de pa boš videl.
Po AC, dokaj dobri pogoji, predvcerajsnjem.
Vmes je seveda bilo se nekaj km mesta in regionalke. Recimo cca 5% poti.
Na spritmonitorju pa kaze:
Count Fuel type min Ø max
91 Diesel 3,95 4,85 6,90
Kateri avto?
Clio iv karavan, 1.5dci 75
m0LN4r ::
Jaz se sploh nisem poskusil minimum iztisnit. Torej veter v hrbet, klimo izklopit itn. za tovornjakom se se tudi nisem peljal.
Zanimiv test, mogoce, ce bom imel cas.
Najvec se prispara z tankimi eco gumami. Tistih 50-100kg se ne pozna skoraj nikjer.
Jaz imam med zimskimi 16" in letnimi 15" pol litra razlike. Prvic zaradi profila, drugic so letne veliko lazje in se lazje zavrtijo.
Lahko bi se sel bolj ekstremno in dal gor namesto 195 se ozje, recimo 185 pa se lazje felge.
Ampak brezveze, take stose se dela ce imas EVja, ker so te nasral, da se hitr povrne _investicija_
Zanimiv test, mogoce, ce bom imel cas.
Zanimiv video, skoda da ni testiral porabo goriva stock vs potem.
Najvec se prispara z tankimi eco gumami. Tistih 50-100kg se ne pozna skoraj nikjer.
Jaz imam med zimskimi 16" in letnimi 15" pol litra razlike. Prvic zaradi profila, drugic so letne veliko lazje in se lazje zavrtijo.
Lahko bi se sel bolj ekstremno in dal gor namesto 195 se ozje, recimo 185 pa se lazje felge.
Ampak brezveze, take stose se dela ce imas EVja, ker so te nasral, da se hitr povrne _investicija_
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
m0LN4r ::
Sj pocasi bo tudi inzinir postudiral, kaksen strel v glavo je EV shitbox za 5k€. Sam kaj, ko ga se vedno daje confirmation bias
Nismo se zmenli, da elektricni skiro z kabino ni avto?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
gune64 ::
Aborko povedal si same neresnice. Sedajle res nimam časa, ampak odgovorim jutri tako tebi kot tudi ostalim takoj ko bo čas.
fikus_ ::
Juhej. Za 14 ur bomo imeli mir pred inzenirčkom.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
a_borlak ::
Sj pocasi bo tudi inzinir postudiral, kaksen strel v glavo je EV shitbox za 5k€. Sam kaj, ko ga se vedno daje confirmation bias
Ta EV shitbox je krasen avtoček za premagat 50km dnevno, tudi po avtocesti gre 130, če je treba, preverjeno :). Da ne bo pomote, jaz nobenega ne prepričujem, da mora danes takoj kupit EV. Pač voziš, kar imaš, dokler gre, gre.
m0LN4r ::
To je nekako taka izkusnja, kot zlozljiv stol iz jyska za 19 evrov.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
DamijanD ::
karafeka ::
Za v sneg so boljše bolj ozke gume, ampak moraš živet res visoko v gorah da ti to dandanes pride v poštev. Drugače pa so seveda manjše gume cenejše in se bolj splačajo ta tistih par zimskih mesecev. Pa še pokurijo manj, zato mi ni jasno zakaj imajo skoraj vsi EVji neke 20 colske valjarje gor. Bi bli veliko bolj ekonomični z manjšimi gumami, pa še vožnja bi bila bolj udobna po razdrapanih cestah.
MetalLord ::
To je poraba ki so jo ENKRAT v idealnih pogojih za par minut dosegli po avtocesti z 100 km/h. Žal ljudje v praksi pičijo 130 km/h, poraba pa je vsaj 2 litra višja. Prav tako imaš mesto, kjer je poraba spet višja. In zimo kjer je spet višja. Ipd ipd. Koliko je pa POVPREČNA poraba?
Pri mojem 1.6T je pri 100 km/h 6,2l, pri 130 km/h pa 7,5l, tako da ni 2l razlike. Pa to ni nič za par minut, valda se meri porabo na cel tank, na par minut sploh ne vem kako se jo da merit, daš v tank šipko kot za olje?
Pozimi ali pa z zimskimi gumami tudi izven zime, nisem nikoli opazil neke razlike, pa beležim porabo vsak tank. Letne gume 8,8l, zimske gume 8,0l, razlog je jasen, ker sem lansko leto v poletnih mesecih bolj teral. Drugače pa z zimskimi od 100 do 140 km/h dobim tudi lepo 6-8l porabe, ne verjamem da bi bilo z letnimi več kot deci manj, bom videl drugo leto.
Pa zdaj že dolgo razpravljaš o teh 6-8l kot da je to slabo. Jaz mislim da je daleč najcenejši avto 1.0T in še tudi bo vsaj nadaljnjih 20 let. S tem zlahka prideš na 6l. Lahko pa podaš točne izračune za avto s katerim misliš da prideš ceneje skozi.
Jaz na 1.0T sicer ne bi šel tudi če kuri 1,5l manj pri enakih hitrostih (Spritmonitor kaže celo 2,2l manj za Golfa 1.0 110, ampak to pomeni 4l pri 100 km/h, kar je meni že malo znanstvena fantastika, še moped pije več). Recimo danes sem se še z mojim moral kar malo potrudit, da sem iz krožnega iz 80 km/h do kamor pride brez napora (zato pač ostali pridejo s težavo do 80 in tam ostanejo do naslednjega priključka, tistega za mano sem pri svojih 110 pustil že kilometer zadaj), potem moral kar pomatrat da sem prišel do 100, pač 4. prestava in še neogret motor. Tako da mi ni žal da sem vzel tega, čeprav 5 let nazaj nisem mislil da bom kdaj vozil po AC kjer je poraba veliko bolj pomembna.
No 1.0T bi moral probat, mogoče se sploh ne pelje tako slabše, razen pač prehitevanj, tisto mi je jasno da ni zmožen, ampak niti niso nujna da prideš na cilj.
Tisti EV moped iz linka pa ni do službe za 20+ km, ampak je bolj za do prvega Mercatorja in nazaj. Take imajo pri nas poštarji, samo da iz strani ni zaprt. Sploh pa 2010 letnik, a elektromotor in baterija se ne moreta nič pokvarit? Ker to potem ni več samo 5kEUR, ampak vsaj 2x toliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MetalLord ()
a_borlak ::
Baterija iz leta 2012 je praviloma tam na okoli 70, 80%, motor ni panike. Z malo sreče služi še lep čas.
MetalLord ::
To letnih servisov potem sploh ne rabi glede na to da pri bencinarju vsaki 2 leti menjaš samo olje? Motor je potem doživljenjski?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MetalLord ()
stara mama ::
Ja približno. Razen, da ga na tri leta daš obnavljat
Sicer pa ne vem, kake avte vozite, da se tolk s samim motorjem ukvarjate.
Men bolj nanese podvozje, zavore, menjava koles, ...
Sam motor je še najmanj, tist olje pa filter zna vsak kekec menjat, ročni menjalnik tud ne rabi servisev.
Sicer pa ne vem, kake avte vozite, da se tolk s samim motorjem ukvarjate.
Men bolj nanese podvozje, zavore, menjava koles, ...
Sam motor je še najmanj, tist olje pa filter zna vsak kekec menjat, ročni menjalnik tud ne rabi servisev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
Mato989 ::
EU Komisija
Predlagam da prepovemno EVje in klime itd... pa luči, pa PCje itd...
Jaz bi to poimenoval raje kr RIPover EU
... poziva k manjši porabi električne energije.
Predlagam da prepovemno EVje in klime itd... pa luči, pa PCje itd...
Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je predstavila načrt za odpravo odvisnosti Evropske unije od ruskih fosilnih goriv REPowerEU.
Jaz bi to poimenoval raje kr RIPover EU
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mato989 ()
m0LN4r ::
Jaz imam med zimskimi 16" in letnimi 15" pol litra razlike. Prvic zaradi profila, drugic so letne veliko lazje in se lazje zavrtijo.
A ni običajno, da imaš zimske z manj colami?
Je ja, bo naslednjo sezono tako zamenjano. Avto smo dobil z zimskimi na 16kah.
EU Komisija
... poziva k manjši porabi električne energije.
Predlagam da prepovemno EVje in klime itd... pa luči, pa PCje itd...
Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen je predstavila načrt za odpravo odvisnosti Evropske unije od ruskih fosilnih goriv REPowerEU.
Jaz bi to poimenoval raje kr RIPover EU
Ljudje se se sploh ne zavedajo kak je EU zajebala ekonomijo... Zeleli so si svico, kmalu bomo svica. 5 jurjev placa, navadni jogurt iz trgovine 5 eur, kila kruha 10eur...
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
stara mama ::
Ljudje se se sploh ne zavedajo kak je EU zajebala ekonomijo... Zeleli so si svico, kmalu bomo svica. 5 jurjev placa, navadni jogurt iz trgovine 5 eur, kila kruha 10eur...
Tud sam že nekaj časa vidim, vredu smo zagazli. Sploh z butastimi ukrepi, ki ne škodijo nikomur drugemu kot nam.
m0LN4r ::
Ma jaz se ne bom nic cudil, ce EU kot jo poznamo, po par kreganjih sama od sebe v 5 letih razpade.
Prvic zaradi ogromnih gospodarskih razlik med clanicami, potem pa posiljevanje agend, ki si jih dolocene clanice ne morejo privosciti.
Francozi bi imeli atomsko energijo, nemci samo obnovljivo blablabla.
Tudi narodu bo prekipelo enkrat to zategovanje, ki vec nikamor ne vodi, samo v drazitev vsega...
Prvic zaradi ogromnih gospodarskih razlik med clanicami, potem pa posiljevanje agend, ki si jih dolocene clanice ne morejo privosciti.
Francozi bi imeli atomsko energijo, nemci samo obnovljivo blablabla.
Tudi narodu bo prekipelo enkrat to zategovanje, ki vec nikamor ne vodi, samo v drazitev vsega...
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
primoz4p ::
3. 6. dobimo novo vlado. Bo potem nova vlada razveljavila uredbo o določitvi najvišjih cen goriv?
BCSman ::
Bo, ker tako kot se lahko dvema dnevoma na teden odrečemo jesti meso, se lahko tudi avtu in gremo 50km peš.
fikus_ ::
Ma jaz se ne bom nic cudil, ce EU kot jo poznamo, po par kreganjih sama od sebe v 5 letih razpade.
Prvic zaradi ogromnih gospodarskih razlik med clanicami, potem pa posiljevanje agend, ki si jih dolocene clanice ne morejo privosciti.
Francozi bi imeli atomsko energijo, nemci samo obnovljivo blablabla.
Tudi narodu bo prekipelo enkrat to zategovanje, ki vec nikamor ne vodi, samo v drazitev vsega...
V 2. svet. vojni so si Nemci želeli pokorit Evropo z vojsko, v času EGS oz. sedaj EU pa delajo na +tem gospodarsko. Kar si DE zaželi, to sforsira skozi organe EU. Npr. grški dolg je pokrila cela EU, denar Grki sploh niso videli, ampak je šel direktno za pokrivanje posojil DE bank. V bistvu smo reševali DE bančni sistem pred bankrotom.
Potem DE ekofašizem z zapiranjem JE in forsiranjem VE ter SE je pripeljal do drage elektrike, ko ni zelene energije, rezultat draga elektrika za vse.
Sedaj hočejo še ukinit konsenz vseh članic EU za neko stvar in preiti na večinski sistem. S tem bi povozili samovoljo posameznih držav (kot je npr. HU- kar je po eni strani dobro), ampak bi po tem velike države dobile več moči za svoje interese.
Če se EU politika ne bo približala ljudem in jim prislihnila, je na dobri poti, da razpade in postane neuspešen eksperiment.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
WizzardOfOZ ::
V Avstriji se vrstijo tožbe glede dosega e-vozil:
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/v...
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/v...
Lastnik e-golfa je lani tožil lokalnega prodajalca vozil, ker ga je razočaral doseg. Pozimi je imel njegov avto vsega 120 kilometrov dosega, čeprav so mu ob prodaji zagotavljali, da bo lahko tudi v hladnem vremenu opravil do 230 kilometrov poti z enim polnjenjem. Sodišče je odločilo, da je kupec upravičen do povratka kupnine v vrednosti 32.100 evro
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
Mato989 ::
WizzardOfOZ je izjavil:
V Avstriji se vrstijo tožbe glede dosega e-vozil:
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/v...
Lastnik e-golfa je lani tožil lokalnega prodajalca vozil, ker ga je razočaral doseg. Pozimi je imel njegov avto vsega 120 kilometrov dosega, čeprav so mu ob prodaji zagotavljali, da bo lahko tudi v hladnem vremenu opravil do 230 kilometrov poti z enim polnjenjem. Sodišče je odločilo, da je kupec upravičen do povratka kupnine v vrednosti 32.100 evro
Pravilno...
TO sem itak rekel da je nateg... ne more bit tudi do 30-50% razlike pri podobni vožnji glede na neke eksterne dejavnike.
Tole je pač sleparija.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
LeQuack ::
Janševo darilo:
https://www.24ur.com/novice/gospodarstv...
"Skupina Petrol je v prvem letošnjem četrtletju ustvarila 1,9 milijarde evrov prihodkov, kar je 112 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Čisti dobiček pri 32,4 milijona evrov je višji za 17 odstotkov, medtem ko se je dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo zvišal za 21 odstotkov na 65,6 milijona evrov. Ob tem je Petrol zaradi regulacije cen oddal odškodninski zahtevek v višini 51,3 milijona evrov."
https://www.24ur.com/novice/gospodarstv...
"Skupina Petrol je v prvem letošnjem četrtletju ustvarila 1,9 milijarde evrov prihodkov, kar je 112 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Čisti dobiček pri 32,4 milijona evrov je višji za 17 odstotkov, medtem ko se je dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo zvišal za 21 odstotkov na 65,6 milijona evrov. Ob tem je Petrol zaradi regulacije cen oddal odškodninski zahtevek v višini 51,3 milijona evrov."
Quack !
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Cena goriva na AC - izven AC (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 13819 (10395) | sbawe64 |
» | Cena bencina, trošarine itd.. (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15152 (13329) | St235 |