» »

Nakup samovarovalnega kompleta

Nakup samovarovalnega kompleta

i33a ::

Pozdravljeni,
kupijem samovarovalni komplet in čelado. V gore hodim večkrat, a sem do sedaj hodil večinoma tam, kjer samovarovalni komplet ni potreben oz. ni tako nujen.
Parkrat na leto bi se pa vseeno odpravil kam, kjer bi ga potreboval. Ne potrebujem nekega top kompleta, saj ga ne bom uporabljal dnevno/tedensko, bi pa rad nekaj kar je uredu in za razumno ceno.
Imate kak predlog? In tudi katere karakteristike moram gledati pri nakupu?

Lep dan še naprej

perpetum ::

V Kibubi in Iglusportu so vsi dobri. Edino kar je pomembno je, da je nad tisto torbico rotacijski zglob, ki zmanjsa vozlanje elastik z vponkami.

mertseger ::

Karkoli boš kupil kar je danes na trgu je vredu.

koyotee ::

Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

MTB ::

Primi v roke, poskusi kako je z odpiranjem vponk. Dokler ne preskusiš 3 različnih, ne boš verjel, da obstaja takšna razlika.

pwn3rrr ::

Za uporabo nekajkrat letno ne rabiš tistega rotacijskega zgloba, kot je napisal @perpetum, taki kompleti so najdražji.
Bolj je pomembno, da kupiš samovarovalni komplet s tistimi vponkami za hitro in enostavno vpenjanje/izpenjanje (tiste klasične vponke, ki se jih da menjat, niso priročne) ter da ima komplet elastične zanke.
Glede izbire pasu in čelade pa svetujem, da pred nakupom preizkusiš stvari. Jaz sem kupoval v Igluju, kjer so imeli možnost, da si se s pasom "obesil" na štrik, le tako boš vedel kateri pas te ne tišči in ti ni premajhen/prevelik. S čelado je pa isto, kupi tako, ki ti najbolj sede na glavo in te ne tišči... Za krajše ture niti ni tak problem, za daljše ture te pa ob neprimerni čeladi hitro začne boleti glava...

brbr21 ::

Mogoče se čudno bere, vandar vsemu kar je napisal pwn3rrr bi dodal še tole: predvsem se poduči o PRAVILNI uporabi samovarovalnega kompleta. Vedno pravilno 'oblečen' pas, vedno pripet vsaj en krak, ne dirkaj ampak počasi in premišljeno v izogib napaki oz. da ne ostaneš nepripet ter vaja, vaja, vaja! Doma ali na enostavnem terenu, da se ne zapletaš v steni...

Lahko se komu bere smešno, ampak v gorah vidiš mariskaj.

jernejl ::

V Kibubi imaš set (komplet + pas), z rotacijskim členom, za 104 evre (z nekaj storži).

BaTeMaN ::

Jaz imam najcenejšega, moja draga najdražjega.
Moj nima niti une elastične harmonike... Jaz imam sponke na odpiranje s palcem, ona hitre. Njej se ne zapleta, meni se... :)
Prednost njenega.. bi opisal samo z enim stavkom, njen je lepši :) oba pa služita namenu popolnoma ok.
Če maš denar kupi lepšega ker vsi veljajo mislim da 120 do 150 kg :) če se pogovarjamo o SVK

plezalni ali ferata pas pa je popolnoma druga zgodba... tist naj ti pa paše, za oblečt so vsi enako naporni
IGLU, KIBUBA, nekaj imajo kompletov PETZL, SALEWA v Hervisu, nekaj v Decatlonu...

ne pozabit na rokavice, kjer svetujem prste pokrite... ter pa popkovine in dodatno sponko za spočit roke
less then zero

Kvinta ::

Je pred leti edn reko da ne rabi nič posebnega samo tak malo za občasno polj pa je po severni steni na Triglav plezal :))
A.C.A.B

SeMiNeSanja ::

Sam res... včasih si vzel konec štrika, na konceh naredil vozel in nanj obesil navadno vponko, pa smo šibali.

Potem so prišle tiste alu 'zavore', kjer si moral štrik napeljati skozi luknje.
Potem so začeli čarati s posebnimi vponkami 'za štore' - pri tem pa so bile same vponke presneto štoraste.

Nekako se mi ne zdi, da bi zadeve sploh kakorkoli šle kaj dosti na bolje. Samo stane z vsako generacijo malo več, pa bolj fancy izgleda.

No, pa da ne omenim, da včasih nihče ni štrikal z nekimi samovarovalnimi kompleti. Ne vem, ali je takrat toliko manj ljudi hodilo v hribe, ali niso bili tako štorasti, kot današnji "gorniki"...
V glavnem se ne spomnim, da bi takrat ljudje na zavarovanih poteh padali dol.

Danes jim pa vso šminkarijo navesiš, pa še naredijo sranje....
Eto, kam smo prišli!
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

Zvezdica27 ::

včasih je bilo ferat v SLO morda 3, 4 zdaj pa je eksplozija in svašta rine v hribe po njih.

Začetniki naj jih kar kupijo, je bolj varno.

zz

twom ::

poglej sportgigant.at, jaz imam pozitivne izkušnje

SeMiNeSanja ::

Zvezdica27 je izjavil:

včasih je bilo ferat v SLO morda 3, 4 zdaj pa je eksplozija in svašta rine v hribe po njih.

Začetniki naj jih kar kupijo, je bolj varno.

zz

To zagotovo drži, da naj se začetniki ustrezno 'oborožijo' (mogoče še povšter na rit privežejo?), a hujši problem je v začetnikih, za katere bi bilo bolje, da sploh začeli nebi hoditi v hribe.

Me situacija spominja na moj prvi razred. Prvi dan me je mama za roko peljala peš od doma do šole. Naslednji dan sem hodil sam. V četrtem razredu sem se sam moral peljati s kolesom do železniške postaje in z vlakom v šolo v sosednje mesto - brez kakršnegakoli spremstva.

Kaj pa danes? V osnovni šoli te grdo gledajo, če otroka ne pripelješ z avtom in ga po pouku nekdo ne pride iskat. Baje, da povsod prežijo nevarnosti.
Na koncu pa smrkavec niti sam ni sposoben iti vpisati se na fakulteto. Še na informativne dneve jih mora mama spremljati...

No, moji starši mojo srednjo šolo niso NIKOLI videli iz notranje strani. Ni bilo potrebe. Pa si danes predstavljaj starša, ki celo srednjo šolo ne bo prišel 1x v šolo...malodane, da mu bodo socialno nagnali za vrat, ker otroka zanemarja.

No, potem pa take 'nedonošenčke' spusti v hribe....

Pas? Samovarovalni komplet? Ma jok!
VR očala, pa v gumicelico, da si ja nebi kaj poškodovali!
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

pickle_rick ::

Za pametnjakoviče, kot je @SeMiNeSanja priporočam ogled

TLDW: prusik in gurtne, ki jih nekateri uporabijo namesto SVK se ob večjem padcu pretrgajo.

SeMiNeSanja ::

pickle_rick je izjavil:

Za pametnjakoviče, kot je @SeMiNeSanja priporočam ogled

TLDW: prusik in gurtne, ki jih nekateri uporabijo namesto SVK se ob večjem padcu pretrgajo.

Ta video pa meni res ne pove nič, ker ne prikazuje nobenih podrobnosti, izgleda pa tako, kot da bi tisto skalo imeli privezano na 10+m dolgi vrvi - jasno, da se potem mora vse potrgat.

'Večji padec' na ferati nastane kako? Da so potrgani klini, ki držijo zajlo? Pa da dodaš še bedaka zraven, ki nima ne rok, ne nog? Kaj nisem pisal, da taki že apriori niso nič izgubili v hribih?

Itak pa ne vem kaj blodiš o prusiku. Čeprav je tudi ta boljši, kot nič - ampak za boga milega, ne nekaj dolgega, da se spotikaš in sploh omogočiš 'dolg padec'.
Se mi nekako zdi bolj komentar nekega 'kavč/video-gornika', kakor nekoga, ki je tudi sam kdaj lezel po hribih.

Če bi bilo tako, kot se prikazuje v videu, potem bi tudi plezalci uporabljali tiste 'zavore', pa še nisem slišal, da bi prišle v modo. Pa je zagotovo plezalna vrv manj trpežna od tiste jeklenice na ferati, pa še kline bistveno bolj na redko zabijaš (=> daljši padci).
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

Machete ::

seminesanja, res nepotrebno gluparjenje in samohvala, kako si nesmrten, ker si rojen dolgo časa nazaj. Še tako izkušenemu gorniku, se lahko prelomi kamen pod nogami, zdrsne, se spotakne, dobi z vrha od koga kamen na glavo ali čelado.. skatka nešteto scenarijov, ko lahko kam zletiš. Tudi jaz grem raje brez v bistvu, nikakor pa ne bom debiliral, naj folk raje ostane doma, kot pa, da uporablja komplet ali naj gredo samo preklajeni mački v hribe in ferate.. Ker dejansko ne delajo nobenih pizdarij. Nezgode se ponavadi zgodijo najbolj izkušenim, zato pa se reče nesreča.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

jernejl ::

Dokler se nič ne zgodi, je tudi vrv za sušenje perila, zavezana za pas pri kavbojkah, dovolj.
Ko se kaj zgodi, pa je smiselno imeti opremo, ki je za take scenarije predvidena, se ne pretrga in zmore dobro absorbirati padec in zmanjšati silo na telo.

Zvezdica27 ::

predvsem bremza oz. odvzem potencialne/kinteične energije je bistven. Zanimivo bi bilo preveriti lom hrbta, če bi si sam naredil iz tistih ploščic (ali samo iz plezalnega štrika) in te namenske...

Ta video je v resnici brezvezen, saj na prusik se noben ne bo šel varovati (upam). NI temu namenjen...

zz

SeMiNeSanja ::

Zvezdica27 je izjavil:

predvsem bremza oz. odvzem potencialne/kinteične energije je bistven. Zanimivo bi bilo preveriti lom hrbta, če bi si sam naredil iz tistih ploščic (ali samo iz plezalnega štrika) in te namenske...

Ta video je v resnici brezvezen, saj na prusik se noben ne bo šel varovati (upam). NI temu namenjen...

zz

"tiste ploščice" so dolga leta veljale za 'edino pravo' varianto in niso bile nič 'doma spacane' - očitno nimaš pojma o čem govoriš?


In lej ga zlomka - še danes se uporabljajo! (sicer na malenkost bolj sofisticiran način kot pred 30 leti..):


...in ko pogledaš v 'torbico'.... ups?



Noja, eni vseeno prisegajo na tiste za enkratno uporabo, ki mi delujejo bolj kot neke elastike, na katero se niti obesiti nebi upal, da se nebi slučajno sprožila stvar, pa bi na koncu res še padel....

Kar se pa tiče 'loma hrbta' so s tem včasih argumentirali zoper plezalne pasove, kakršne danes večina bumbarjev nosi na feratah in so prisegali na takšne, ki imajo tudi zgornji del, kjer si vpet precej višje in si ob padcu 'ne zlomiš hrbta'...kao.
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

Zvezdica27 ::

no no, umiri se, me prav zanima kako bi bilo, ko bi v to ploščico za recimo 11 mm štrik vpel ta nove 8 mm in bi letelo. Če človek ni pozoren... In pa primerjava tega z "elastiko".

Jaz samo pravim, da je oni video precej neuporaben za to temo. Začetniku pa svetujem naj kupi karkoli, saj so standardi.

Za preostalo mi je relativno vseeno, dokler sem jaz nad tabo v smeri ali ferati, poškodb sem pa toliko videl, da so mi stvari jasne.

zz

googleg1 ::

SeMiNeSanja je izjavil:

Noja, eni vseeno prisegajo na tiste za enkratno uporabo, ki mi delujejo bolj kot neke elastike, na katero se niti obesiti nebi upal, da se nebi slučajno sprožila stvar, pa bi na koncu res še padel....

Kar se pa tiče 'loma hrbta' so s tem včasih argumentirali zoper plezalne pasove, kakršne danes večina bumbarjev nosi na feratah in so prisegali na takšne, ki imajo tudi zgornji del, kjer si vpet precej višje in si ob padcu 'ne zlomiš hrbta'...kao.
Tem elasticnim zraven dodas se neskoncno zanko z vponko na kateri lahko pocivas. Naceloma se na samovarovalne komplete ne obesa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: googleg1 ()

Machete ::

Jaz imam sistem bremze s prešitimi trakovi. Šok naj bi pobralo trganje teh šivov.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

BaTeMaN ::

Machete je izjavil:

Jaz imam sistem bremze s prešitimi trakovi. Šok naj bi pobralo trganje teh šivov.

Videl v praksi. Zadeva deluje.
less then zero

Dag ::

SVK je treba tudi znati uporabljati. Dogaja se namreč, da vidiš 2 ali več ljudi enega za drugim na istem "raztežaju" jeklenice. Ali da pri prepenjanju čez klin istočasno odpnejo oba trakova.

Ne tako dolgo nazaj je bila nesreča, ko je nekdo ubrisal na zavarovani planinski poti in mu SVK ni pomagal, ker je utrgalo plezalni pas. No, kasneje se je izkazalo, da je imel človek SVK privezan na stransko zanko za opremo.

Kaj želim povedati. Kupiti SVK je kot kupiti motor. Potem se ga je treba še naučiti varno voziti. Tudi sam sem včasih mislil, da je itak samoumevno, kako se uporablja SVK, ampak ko vidiš ljudi, kaj vse počnejo ...

SeMiNeSanja ::

Dag je izjavil:

SVK je treba tudi znati uporabljati. Dogaja se namreč, da vidiš 2 ali več ljudi enega za drugim na istem "raztežaju" jeklenice. Ali da pri prepenjanju čez klin istočasno odpnejo oba trakova.

Ne tako dolgo nazaj je bila nesreča, ko je nekdo ubrisal na zavarovani planinski poti in mu SVK ni pomagal, ker je utrgalo plezalni pas. No, kasneje se je izkazalo, da je imel človek SVK privezan na stransko zanko za opremo.

Kaj želim povedati. Kupiti SVK je kot kupiti motor. Potem se ga je treba še naučiti varno voziti. Tudi sam sem včasih mislil, da je itak samoumevno, kako se uporablja SVK, ampak ko vidiš ljudi, kaj vse počnejo ...

Točno tako - to so tisti, ki v gorah nimajo kaj iskati.
Tako kot tisti v opankah. Samo ker si kupil SVK še ne pomeni, da si kakorkoli boljši od opankarja.

Drugače pa vidim, da gre danes stvar že v smer, da imajo na zavarovani poti top-rope varovanje. Nemreš belivit... Kaj hudiča nekdo počne na zavarovani poti, če rabi poleg SVK še top-rope?!?

Ne vem... mogoče sem malo krivično pristranski, ker sem pred sto leti par pravih plezalnih smeri dal čez in sedaj gledam z drugačnim kriterijem, ki od 'hribolazca žičničarja' zahteva malo več, kot le nakup SVK-ja, da potem ni sranja.
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

SeMiNeSanja ::

Zvezdica27 je izjavil:

no no, umiri se, me prav zanima kako bi bilo, ko bi v to ploščico za recimo 11 mm štrik vpel ta nove 8 mm in bi letelo. Če človek ni pozoren... In pa primerjava tega z "elastiko".

Jaz samo pravim, da je oni video precej neuporaben za to temo. Začetniku pa svetujem naj kupi karkoli, saj so standardi.

Za preostalo mi je relativno vseeno, dokler sem jaz nad tabo v smeri ali ferati, poškodb sem pa toliko videl, da so mi stvari jasne.

zz

Kaj nisi dojel, da se to danes prodaja kot "SVK za večkratno uporabo" kot komplet?
V "mojih časih" smo to še kupovali ločeno po sestavnih delih. Pa nismo cepali kot muhe, ker bi napeljali napačne vrvi noter.
To pa zato, ker ni takrat čisto vsak bedak rinil v hribe - tako kot danes, ko tja rinejo tudi tisti, ki tam nimajo kaj iskati (razni supermeni v opankah itd. itd.)

Me pa zanima, kaj 'žičničarji' naredite, ko enkrat žice zmanjka, ali pa je zakopana pod snegom. Je že kdo od vas prečkal z vrha Prisojnika proti zadnjemu oknu, ko so bile police zasnežene, zajle pa zakopane v snegu?

Kaj ti potem koristi še tako fancy SVK, če nimaš kam zapenjati zaponk?
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

pickle_rick ::

Evo še tekst ob videu, ker @SeMiNeSanja seveda spet budali o 10m štriku ipd:


Dne 21.10.2017 smo v okviru stalnega usposabljanje gorskih vodnikov
del dneva namenili prikazu padcev na zahtevnih zavarovani poti v
ferati z uporabo različne opreme. Za test smo uporabili leseno klado
teže 87 kg, teste smo izvajali na ferati Mojstrana. Razdalja med
klinoma je bila 2,5 metra, klado smo metali iz višine slabega metra nad
zgornjim klinom. Tako so bili padci dolgi cca 4,5 metra. Gre za dolžino
padca, ki jo na modernih feratah lahko pričakujemo.
Ferata Mojstrana je zgrajena po francoskem načinu gradnje, zato so
sile v njej najmanjše, od vseh sistemov. Kako se ustavljamo v različnih
sistemih je lepo vidno na spodnji skici.

Prvi test smo izvedli z uporabo pomožne vrvice (premer= 6mm). Vrvica je bila uporabljena enojno, na obeh koncih smo naredili vozel osmico. Na jeklenico smo jo vpeli z vponko z matico,
na klado pa s kavbojskim vozlom. Tovrstno vpetje smo uporabili pri vseh opravljenih testih.Vrvica po pričakovanjih ni zdržala padca.

Drugi test smo naredili s sešitim najlonskim trakom (dolžine= 120cm). Tudi najlonski trak ni zdržal sile, ki jo je ob padcu ustvarila klada.

Za tretji test smo uporabili enojno plezalno vrv. Le ta je padec zdržala, vprašanje pa je, če bi tak padec zdržal plezalec. Sile ki smo jih lansko leto izmerili v laboratoriju namreč krepko presegajo
silo, ki jo zdrži zdravo človeško telo. Teoretično, bi bilo dobro, da tovrstna sila ne preseže 6kN, sila ob padcu na enojno plezalno vrv pa se je verjetno približala 22kN.

Četri test smo izvedli z samovarovalnim kompletom proizvajalca Singing rock Tofana II. Komplet je test prestal brez problemov. Ker se le ta ni do konca strgal smo test ponovili. Tudi ob drugem padcu je nekaj sešitega-absobcijskega traku še ostalo. To pomeni, da je samovarovalni komplet zdržal celo dva padca.
Naj vas pa to ne zavede, ob začetku trganja je samovarovalni komplet nevaren in je zato vsekakor potrebno uporabiti novega. Je pa naš test pokazal, da bi tudi s strganim samovarovalnim kompletom v našem primeru še lahko varno splezali po ferati do konca. Oprema za tovrstne poti se stalno izboljšuje, novi samovarovalni kompleti imajo navedeno težo, s katero jih lahko uporabljate. Če imate manj kot 50 kg ali več kot 80 kg je le to težo nujno preveriti. Če odstopa od dovoljene se nareč lahko zgodi, da
samovarovalni komplet ne ustrezno absorbiral sile.

Za zadnji 4. test smo uporabili samovarovalni komplet, narejen po novih standardih proizvajalca Singing Rock, model Phario Palm. Teža, za katero je uporaben je 40-120 kg. Zato smo klado zmanjšali do teže 40 kg. Tudi ta komplet je padec dobro prestal, saj se je ob njem začel trgati.
Trganje samovarovalnega kompleta namreč pomeni, da se s tem podaljša vaša zavorna pot in bistveno zmanjša sila. Sila na telo naj na ta način ne bi presegla 6 kN. Problem se pojavi, če se samovarovalni komplet ne začne trgati(smo prelahki- sila je bistveno višja) ali pa če se samovarovalni komplet strga do
konca(smo pretežki- tudi v tem primeru je sila bistveno višja).


Zakaj plezalci ne uporabljamo ploščic? Ker tukaj vlogo blaženja padca prevzame štrik, ki se raztegne. Dlje kot si od štanta, več štrika je v sistemu in padec bo bolj mehak. To je tudi razlog, da se za razliko od npr. jamarjev v alpinizmu uporablja dinamične vrvi.

BaTeMaN ::

Na siol net je članek:
Spletna stran www.hribi.net, ki je zaživela marca 2006, na njej pa je več kot 2.500 opisov vrhov in več kot sedem tisoč opisanih poti, je verjetno najbolj znana in s podatki obogatena spletna stran s hribovsko tematiko v Sloveniji.
Letos so zabeležili kar 35-odstotni porast obiska v primerjavi z lanskim letom, gre pa za največji obisk v njihovi zgodovini.
Kot nam je povedal Tadej Lukan, ki je z bratom Rokom ustanovitelj in glavni ustvarjalec strani (prispevala sta kar 90 odstotkov vseh opisov), obisk vsako leto raste, običajno za pet odstotkov na leto, a takega skoka še niso doživeli.
V zadnjem mesecu je stran obiskalo več kot 819 tisoč različnih obiskovalcev, ki so ustvarili 1.717.674 sej (obiskov) in 20.297.380 prikazov strani.


To pomeni, da v hribe hodi vse sorte ljudi z različnimi izkušnjami.
Zaenkrat nam manj izkušenim še ni prepovedano hodit, kot vidim, bi si to mnogi želeli. Žal. Nestrpnost povsod.
less then zero

Kvatebrigic ::

Vi manj izkušeni kar hodite, ampak hodite po svojih zmožnostih. Postopoma in počasi.
Problem, zakaj greste mnogim na živce je, ker prehitevate svoje zmožnosti in hoditja tja, kjer nimate kaj iskati.

svecka ::

Nesreča nikoli ne počiva...prijatelju je spodrsnilo ( je vojak in izkušeni visokogorec) in kljub vsej varovalni opremi (dereze, cepin, čelada, primerna obleka)je drsel po pobočju 100m. Na srečo se je uspel pred prepadom ustaviti s cepinom. Četudi si izkušenj, je lahko samo en slab korak na napačnem mestu ob napačnem času (vlaga) in ti spodnese tla.

Takih zgodb je ogromno, en napačen korak in te ni več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: svecka ()

BaTeMaN ::

Kvatebrigic je izjavil:

Vi manj izkušeni kar hodite, ampak hodite po svojih zmožnostih. Postopoma in počasi.
Problem, zakaj greste mnogim na živce je, ker prehitevate svoje zmožnosti in hoditja tja, kjer nimate kaj iskati.


Torej, nekdo, ki se s SVK pripenja od Malega Triglava do vrha Triglava, nima tam kaj iskati, ker upočasnjuje take, ki bi prišli v 37 minutah in bodo zdaj rabili celih 59 :). Poznam te scene. Ene dohiti emšo, druge nesreča, tretji se borijo z lastnimi strahovi.. ne vem o čem govoriš. Kdo nima kje kaj iskati? A velik začetnikov rine na severno steno, Široko peč, Mrzla goro? Sem videl že proje ki so pogoreli na Gonžarjevi peči... a to zdaj pomeni, da nimajo tam kaj za iskat? Pač je izziv in treba je kdaj tudi obrniti. Sam imam velike težave z vrtoglavico pa vseeno rad grem v hribe in izbiram neprepadne, nezračne vzpone in sem fauš vsem, ki lahko gredo a vseeno vsi imamo pravico iti. Izkušnje si pa ne nabereš na kavču doma.
less then zero

Zvezdica27 ::

no končajmo to, ukvarjal sem se z alpinizmom mnogo let, sem vodnik PZS in tako naprej tko da tehle nebuloz ne mislim poslušati. Moji hčerki se v hribih znata gibati in to je to, kar mene zanima (in da nismo pod drugimi v kaki smeri, ferati).

Načeloma se ve, kaj so ferate, kjer imam tud jaz samovarovalni komplet in ve se, kaj je zavarovana planinska pot (kjer dandanes feratirajo in upočasnjujejo vse predvsem tujci ali pa hoče kdo kako babo šarmirat). Vsak je pa v prvi vrsti odgovoren zase - in za svoje cilje (vsak pa ima pravico svojo srečo iskati povsod) - ali pa pojdi s PD oz. najami gorskega vodnika. Na žalost z mularijo ne moreš lih ob 5h vstati, zato srečujem svašta v hribih... vsak pa pač začne na začetku, zato pač lahko si mislimo svoje o teh ljudeh, a dejstvo je, da prvi mesec v resnih hribih sem bil isti. Rešitev je samo to, da pač vstaneš zgodaj in tega ne bo.

Za nakup samovarovalnega kompleta pa nasvet: četudi vseh tipov ne poznam, je zelo enostavno: karkoli se bo kupilo v EU v neki namenski trgovini, bo OK, tudi če bo to kaka "češka" firma v stilu kaj jaz vem Edelrid. Ne rabiš met Black diamond. In to je to.

zz

Invictus ::

Zvezdica27 je izjavil:

in ve se, kaj je zavarovana planinska pot (kjer dandanes feratirajo in upočasnjujejo vse predvsem tujci ali pa hoče kdo kako babo šarmirat).

Ti mi gredo nekam...

Celo večnost se premikajo s kilami opreme na sebe tam, kjer se zahteva da narediš 2-3 normalne korake...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

SeMiNeSanja ::

Zvezdica27 je izjavil:


Za nakup samovarovalnega kompleta pa nasvet: četudi vseh tipov ne poznam, je zelo enostavno: karkoli se bo kupilo v EU v neki namenski trgovini, bo OK, tudi če bo to kaka "češka" firma v stilu kaj jaz vem Edelrid.

Kaj pa Edelridu fali? (pa ni češki, ampak nemški). Včasih je to bila enako spoštovanja vredna firma kot Kong, Salewa, Camp,.....

Mislim, da lahko brez skrbi zaupaš vsemu, kar je UIAA certificirano.

Kar se pa tiče samovarovalnih kompletov - pri teh za 'večkratno uporabo' so pred leti imeli enkrat večji odpoklic proizvodov, ki je prizadel več različnih proizvajalcev.
Se ne spomnim več, kaj konkretno je bil razlog, ampak kogar zanima, bo že nagooglal bolj podrobne informacije.

Žal ne vem, kako se reče tistim 'ploščicam z luknjami' v samovarovalnem kompletu. Tako in tako se že dolgo ne prodajajo več samostojno, temveč v kompletih. Samo očitno eni tega ne vedo, pa se potem delajo pametne kot strela in ti podtikajo, da neko krivo vero pridigaš, zaradi katere jih bo nevem koliko 'žičničarjev' padlo dol.
Ampak forumi kot forumi - tisti, ki nimajo pojma so vedno najbolj glasni in pametni.

Dejstvo je, da se po hribih potika kopica osebkov, ki tam ni nič izgubila, ki ne ogroža samo sebe, temveč tudi druge. Kdor to negira, je verjetno sam eden teh primerkov!

Pa to ne pomeni, da začetniki nimajo kaj iskati v hribih. Vsi smo nekoč šli prvič v hribe. Eni pa tudi že zadnjič. In tega se je vedno treba zavedati.

V življenju sem srečal kupe ljudi, ki v resnici niso imeli pojma, so pa imeli toliko za povedati, da te glava boli. Ko pa si jih potem videl dejansko v hribih, pa so bili ta največji kreteni, ki si jih lahko zamisliš.

Seveda začetniki nimajo znanja in delajo napake. Tudi take, za katere se kasneje držijo za glavo, ko se zavedo, kako srečni so lahko, da se je vse skupaj dobro izšlo.

A ravno za to zavedanje se gre - ali se boš lotil gora 'ponižno', ali boš bahavo nastopal kot nek 'Superman'. Ali se boš na napakah učil, ali boš naslednjič še večji bedak. Tu se potem ostro ločuje, kdo nima kaj iskati v hribih!

In to bom vedno zagovarjal, ker točno taki potem na koncu ogrožajo druge ljudi na istih poteh, na koncu pa po možnosti še gorske reševalce, katere po možnosti še naderejo 'kje ste pa toliko časa hodili?'
Pričujoče sporočilo je (lahko) oglasno sporočilo
- četudi na prvi pogled ni prepoznavno kot tako.
(Zdaj me pa obtožite prikritega oglaševanja, če morete!)

Kvatebrigic ::

SeMiNeSanja je izjavil:


Dejstvo je, da se po hribih potika kopica osebkov, ki tam ni nič izgubila, ki ne ogroža samo sebe, temveč tudi druge. Kdor to negira, je verjetno sam eden teh primerkov!

Pa to ne pomeni, da začetniki nimajo kaj iskati v hribih. Vsi smo nekoč šli prvič v hribe. Eni pa tudi že zadnjič. In tega se je vedno treba zavedati.

V življenju sem srečal kupe ljudi, ki v resnici niso imeli pojma, so pa imeli toliko za povedati, da te glava boli. Ko pa si jih potem videl dejansko v hribih, pa so bili ta največji kreteni, ki si jih lahko zamisliš.

Seveda začetniki nimajo znanja in delajo napake. Tudi take, za katere se kasneje držijo za glavo, ko se zavedo, kako srečni so lahko, da se je vse skupaj dobro izšlo.

A ravno za to zavedanje se gre - ali se boš lotil gora 'ponižno', ali boš bahavo nastopal kot nek 'Superman'. Ali se boš na napakah učil, ali boš naslednjič še večji bedak. Tu se potem ostro ločuje, kdo nima kaj iskati v hribih!

In to bom vedno zagovarjal, ker točno taki potem na koncu ogrožajo druge ljudi na istih poteh, na koncu pa po možnosti še gorske reševalce, katere po možnosti še naderejo 'kje ste pa toliko časa hodili?'


E, točno tako! Problem postaja bolj izrazit v zadnjih letih, ko je ratalo popularno, da se po osvojenem vrhu promoviraš po raznih hribovskih grupah na instagramu in facebooku. Ne rečem, saj je lepo videt kako objavo izkušenih alpinistov o kakšnem zahtevnem vzponu. Samo laiki si to napačno razlagajo, in vsi začutijo neko potrebo da oni bi pa tudi to počeli. In potem silijo v visokogorje ljudje, ki so prej videli mogoče le Šmarno Goro, zdaj je pa nujno iti nad 2000m, ker je to pač moderno. Tam se je pa obvezno treba slikat samo v pajkicah in modrcu, čeprav je samo 11 stopinj. Ja saj radi vsi pogledamo take slike, samo to nikamor več ne pelje. In taki neizkušeni pač po mojem mnenju nimajo na raznih zahtevnih poteh kaj početi. Stvari se je treba lotiti postopno. Vsi bi nekaj na instant, na hitro, za prvo turo kar direkt na Prisank po Kopiščarjevi, ko se ravno da fino na Vršič z avtom. Če zagusti bo pa že helikopter prišel ane...

Zvezdica27 ::

Edelrid ni big name firma. Kot Camp, BD, Grivel itd. Vem, da je švaba to. Potem pa uporabi kaj jaz vem, Salewo ali pa kaj je že husky, ki pa so Čehi (s tem ni nič narobe, češki sem uporabil v smislu neznanega)... Podobno kot morajo vsi imeti la sportiva gojzarje za naše hribe...

Kar se v EU prodaja (UIAA certifikat) je varno in se kupi. Katera vponka je pa najboljša itd. pa je treba pač pogledat kaj ti paše. To sem mislil.

zz


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kdaj in kako na Triglav? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14837616 (8868) PunkDude
»

karabin brez matice

Oddelek: Šport
9769 (371) celada
»

Snežnik v začetku decembra?

Oddelek: Šport
395117 (3589) seminal
»

Ferate pri nas in v tujini

Oddelek: Šport
143165 (2234) Excavator
»

Gorništvo

Oddelek: Loža
234776 (4232) MadMicka

Več podobnih tem